Saara Aalto – No fear

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Saara Aalto – No fear

*****
55
25%
****
40
18%
***
66
30%
**
33
15%
*
25
11%
 
Ääniä yhteensä: 219

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja murka »

Artisti päättäkööt itse omasta showstaan. Yleisö päättää puolestaan siitä tekikö show vaikutuksen.

Minä pysyn vieläkin sillä kannalla, että tätä kappaletta esittäessä kannattaisi kaivaa esiin se kappaleen kantava idea ja sydän sekä korostaa sitä. Makuasioista ei kannata kiistellä.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Se riippuu Wadde siitä mitä tarkoitataan sillä että osaa Kiinaan täydellisesti, mutta osaa sitä kyllä ja ihan hyvinkin.

Ja siihenkin on syy miksi sen opiskelu on Saaralta sujunut suht mutkattomasti. Saara ainakin on sanonut, että hänen hyvä sävelkorva on ollut iso apu Kiinan opiskelussa

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Joo, sävelkorvahan tunnetusti auttaa kielten opiskelussa. :joojoo: Silti (kuten Twitterissäkin tuolloin huomautettiin) on arvelluttavaa sanoa, että joku osaa jotain kieltä "täydellisesti". Silloin nimittäin on kyse jo sen luokan kielitaidosta, että harvalla sitä on. Mutta joo, tämä ei tietenkään ole Saaran, vaan Ylen vika. Ja edelleenkin toivoisin, että Saara hakisi joskus edustuspaikkaa kiinankielisellä kappaleella. :joojoo:

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

murka kirjoitti:Artisti päättäkööt itse omasta showstaan. Yleisö päättää puolestaan siitä tekikö show vaikutuksen.

Minä pysyn vieläkin sillä kannalla, että tätä kappaletta esittäessä kannattaisi kaivaa esiin se kappaleen kantava idea ja sydän sekä korostaa sitä. Makuasioista ei kannata kiistellä.
Joo ei kannata kiistellä, mutta silti ihmettelen tätä sun kommenttiasi, että miten muka tässä esityksessä ei korosteta biisin ideaa. Mitä suuremmin tämä esitys kokonaisuus minun mielestäni tukee sitä mihin tarkoitukseen ja mihin sanomaan Saara on tämän biisin tehnytkin. Minusta tää lähestymistapa esityksessäkin, että ensin on se pelokas ihminen ja sitten peloton ihminen on kivan kekseliäs.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Wadde kirjoitti:Joo, sävelkorvahan tunnetusti auttaa kielten opiskelussa. :joojoo: Silti (kuten Twitterissäkin tuolloin huomautettiin) on arvelluttavaa sanoa, että joku osaa jotain kieltä "täydellisesti". Silloin nimittäin on kyse jo sen luokan kielitaidosta, että harvalla sitä on. Mutta joo, tämä ei tietenkään ole Saaran, vaan Ylen vika. Ja edelleenkin toivoisin, että Saara hakisi joskus edustuspaikkaa kiinankielisellä kappaleella. :joojoo:
Ei mahtaisi Suomalaisiin kolahtaa tarpeeksi hyvin, vaikka kykenisikin luomaan hyvin ja hienon tunnelman. Veikkaan, että Kiinan kielellä laulaminen vois olla vähän liian outoa suuressa kuvassa Suomalaisille.

Mä ennemminkin toivoisin sitä mistä olen jo jonkun kerran mainninnut, että jos ei nyt onnista Saaraa niin tulis seuraavan kerran Teemu Roivaisen kanssa duettona hakemaan viisupaikkaa.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja murka »

Hupzi kirjoitti:
murka kirjoitti:Artisti päättäkööt itse omasta showstaan. Yleisö päättää puolestaan siitä tekikö show vaikutuksen.

Minä pysyn vieläkin sillä kannalla, että tätä kappaletta esittäessä kannattaisi kaivaa esiin se kappaleen kantava idea ja sydän sekä korostaa sitä. Makuasioista ei kannata kiistellä.
Joo ei kannata kiistellä, mutta silti ihmettelen tätä sun kommenttiasi, että miten muka tässä esityksessä ei korosteta biisin ideaa. Mitä suuremmin tämä esitys kokonaisuus minun mielestäni tukee sitä mihin tarkoitukseen ja mihin sanomaan Saara on tämän biisin tehnytkin. Minusta tää lähestymistapa esityksessäkin, että ensin on se pelokas ihminen ja sitten peloton ihminen on kivan kekseliäs.
Minäkin olen vain ihminen. Kuten sanoin tässä liika häärääminen jätti itsensä kappaleen ja sen sanoman jalkoihinsa. Pelokkuutta ja pelottomuutta voi ilmentää monilla erillä tavoin. Olen suomalaisen kulttuurin tuote ja show'n tapa ilmentää edellämainittuja asioita ei nyt kertakaikkiaan tavoittanut minua. Voihan toki olla etten ole edes kappaleen kohderyhmää kun en ymmärrä kaikkia nyansseja.

Ei tämä asia nyt minun kohdallani vänkäämällä parane. Semi on jo menneisyyttä ja odotan finaalin esityksiä.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Hupzi kirjoitti: Joo ei kannata kiistellä, mutta silti ihmettelen tätä sun kommenttiasi, että miten muka tässä esityksessä ei korosteta biisin ideaa. Mitä suuremmin tämä esitys kokonaisuus minun mielestäni tukee sitä mihin tarkoitukseen ja mihin sanomaan Saara on tämän biisin tehnytkin. Minusta tää lähestymistapa esityksessäkin, että ensin on se pelokas ihminen ja sitten peloton ihminen on kivan kekseliäs.
Tätä on jankattu täällä jo ihan tarpeeksi, mutta sinä olet about ainoa, joka osaa yhdistää esityksen biisin sanomaan. Suurin osa näkee vain sekavan sillisalaattisekametelisopan. Jos kurssi ei muutu finaaliin mennessä, suurin osa katsojista näkee sen niin. "Ensin on pelokas ihminen ja sitten peloton ihminen" ei ole kekseliästä, kun se liittyy Saaran elämäntarinaan, ja 99,9 prosenttia katsojista ei tiedä Saaran elämäntarinaa/ei ole kiinnostunut Saaran elämäntarinasta. Tukholmassa se luku olisi vielä suurempi. Tässä on kuitenkin ollut esityksiä, joista se "sanoma" välittyy kertalaakista, joten turha tätä Saaran esitystä on enää puolustella. Semissä se oli epäonnistunut, mutta finaalissa voi vielä pelastautua, jos tekee suuria muutoksia.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20518
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Hupzi kirjoitti:jos ei nyt onnista Saaraa niin tulis seuraavan kerran Teemu Roivaisen kanssa duettona hakemaan viisupaikkaa.
Vastalause. Roivainen ja Aalto kuulostavat kieltämättä hyvältä yhdessä ja pidänkin näiden duetoista, mutta Saaran talentti tulee kaikkein parhaiten esille soolouralla. Saaralla on käsittämättömän hieno ääni ja Roivaisella melko kuultu tangoääni.
Got a fire and a country heart 🔥

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Niin no koko uransa ajanhan Saara on ollut suomalaisille kuuntelijoille ns. hitusen vaikea selkoinen artisti isossa kuvassa, eikä Saara olla täydellisesti ymmärretty vieläkään, että tässä ei sinäänsä ole mitään uutta, että Saaran aivojen tuotoksiin voi olla niinku kerralla ja vähällä kuuntelemisella vaikeahko päästä. Se johtuu osittain tästä Saaran esiintymistyylistä ja asioiden tulkitsemistyylistä. Saara on ns. tiukasti pitänyt oman tyylinsä musan ja esitysten tekemistyylissä ja tämä on osittain ollut syy siihen, että miksi Saaran suosion nousu on ollut niin hidasta.

Saara haluaa tehdä sitä mikä tuntuu itsestä hyvältä ja oikealta ja siitä sitten tykkää niin moni kuin tykkää. Se ajattelu toimii silloin kun tehdään omia keikkoja/konsertteja show kokonaisuuksia siis perus juttuja, mutta tälläisissa kisoissa jossa ns. tavis kansa äänestää niin Saara tyylii ei pääse parhaiten oikeuksiinsa Suomessa, koska näissä on kuitenkin suurin osa sellaista kanssa joka saatta jopa kuulla Saaraa ekaa kertaa tai sitten ei kuitenkaan ole mikään kovin aktiivi seuraaja, niin tälläisissa tapauksissa Saara ei ole koskaan ollut vahvimmillaan.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Wadde kirjoitti:
Hupzi kirjoitti: Joo ei kannata kiistellä, mutta silti ihmettelen tätä sun kommenttiasi, että miten muka tässä esityksessä ei korosteta biisin ideaa. Mitä suuremmin tämä esitys kokonaisuus minun mielestäni tukee sitä mihin tarkoitukseen ja mihin sanomaan Saara on tämän biisin tehnytkin. Minusta tää lähestymistapa esityksessäkin, että ensin on se pelokas ihminen ja sitten peloton ihminen on kivan kekseliäs.
Tätä on jankattu täällä jo ihan tarpeeksi, mutta sinä olet about ainoa, joka osaa yhdistää esityksen biisin sanomaan. Suurin osa näkee vain sekavan sillisalaattisekametelisopan. Jos kurssi ei muutu finaaliin mennessä, suurin osa katsojista näkee sen niin. "Ensin on pelokas ihminen ja sitten peloton ihminen" ei ole kekseliästä, kun se liittyy Saaran elämäntarinaan, ja 99,9 prosenttia katsojista ei tiedä Saaran elämäntarinaa/ei ole kiinnostunut Saaran elämäntarinasta. Tukholmassa se luku olisi vielä suurempi. Tässä on kuitenkin ollut esityksiä, joista se "sanoma" välittyy kertalaakista, joten turha tätä Saaran esitystä on enää puolustella. Semissä se oli epäonnistunut, mutta finaalissa voi vielä pelastautua, jos tekee suuria muutoksia.
Wadde sinä käännät nyt ihan tahallasi sen asian kokoajan Saaran elämäntarinaan kun siinä on se No Fear sanoma ihan samalla tavalla myöskin yleismaailmallisena, johon voi samaistua ihan kuka tahansa. Se että sama juttu on myös vähän toisesta näkökulmasta kuuluva myös Saaran omaan elämäntarinaan on vain hyvä juttu, että asia on myöskin itse artistille henklökohtainen.

Wadde esim. sinä vaadit/ehdottelet tähän biisin mahdottomia. Asia nyt vain on niin, että biisi ja esitys on suuressa kuvassa kohdillaan jo semifinaalissa eli elementit on suurinpiirtein sitä mitä pitääkiin. Yllätyn suuresti jos siihen tehty mitään suuria muutoksia. Enkä usko, että Saarakaan näkee, koska biisin ja esityksen idea on täysin selkeä.

Sen voi aina esittää ja tehdä paremmin ja sujuvammin, joka varmaankin finaalissa tapahtuukin, mutta mitään isoja muutoksia on todennäköisesti turha odottaa

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Hupzi kirjoitti: Wadde esim. sinä vaadit/ehdottelet tähän biisin mahdottomia. Asia nyt vain on niin, että biisi ja esitys on suuressa kuvassa kohdillaan jo semifinaalissa eli elementit on suurinpiirtein sitä mitä pitääkiin. Yllätyn suuresti jos siihen tehty mitään suuria muutoksia. Enkä usko, että Saarakaan näkee, koska biisin ja esityksen idea on täysin selkeä.
Yksinkertaistaminen ei ole mikään "mahdoton" vaatimus. Hyvä, jos sinä olet sitä mieltä, että kaikki on kohdillaan, mutta se tarkoittaa sitä, että tämä ei tule ensi viikolla voittamaan.

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

Kolme minuuttia on lyhyt aika eikä siinä tarvitse toteuttaa ihan kaikkia ideoita.
Hupzi kirjoitti:Asia nyt vain on niin, että biisi ja esitys on suuressa kuvassa kohdillaan jo semifinaalissa eli elementit on suurinpiirtein sitä mitä pitääkiin.
Minusta niitä elementtejä oli ihan liikaa eikä pukutemppua tai muitakaan osia edes toteutettu hyvin.
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Wadde kirjoitti:
Hupzi kirjoitti: Wadde esim. sinä vaadit/ehdottelet tähän biisin mahdottomia. Asia nyt vain on niin, että biisi ja esitys on suuressa kuvassa kohdillaan jo semifinaalissa eli elementit on suurinpiirtein sitä mitä pitääkiin. Yllätyn suuresti jos siihen tehty mitään suuria muutoksia. Enkä usko, että Saarakaan näkee, koska biisin ja esityksen idea on täysin selkeä.
Yksinkertaistaminen ei ole mikään "mahdoton" vaatimus. Hyvä, jos sinä olet sitä mieltä, että kaikki on kohdillaan, mutta se tarkoittaa sitä, että tämä ei tule ensi viikolla voittamaan.
Se ei ole Saara fanille mitään uutta, että Saaran jutut ovat suuressa kuvassa ns. tavis kansalle liian vaikeita tai monimutkaisia. Näinhän se on ollut koko Saaran uran ajan enemmän tai vähemmän. Ja nimenomaan täysin omat ideat

Kyllä mä sen jo nyt olen tiennyt viimeistään ton Mikaelin semivedon jälkeen, että valitettavasti Saaran kannalta ja säälittää häntä kun Suomen kansa ei tunnu sit millään hänen ideotaan ymmärtävän kunnolla, että Saara saa taas pettyä. Et kyllä mä oon jo aika suuresti varautunut, että turpaan tulee taas.

Mun omalla kohdalla Saara ei voi pettää mua, mutta se nyt ei kovin pitkälle riitä, että vain omat kuuliat ymmärtää Saaraa näissä esityksissä siis tälläisissa kisoissa se ei riitä

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Hupzi kirjoitti: Se ei ole Saara fanille mitään uutta, että Saaran jutut ovat suuressa kuvassa ns. tavis kansalle liian vaikeita tai monimutkaisia. Näinhän se on ollut koko Saaran uran ajan enemmän tai vähemmän. Ja nimenomaan täysin omat ideat
Selvä. Eli Saara on vain meille yksinkertaisille kansalaisille liian vaikea. :)

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

Hupzi kirjoitti:Se ei ole Saara fanille mitään uutta, että Saaran jutut ovat suuressa kuvassa ns. tavis kansalle liian vaikeita tai monimutkaisia. Näinhän se on ollut koko Saaran uran ajan enemmän tai vähemmän. Ja nimenomaan täysin omat ideat

Kyllä mä sen jo nyt olen tiennyt viimeistään ton Mikaelin semivedon jälkeen, että valitettavasti Saaran kannalta ja säälittää häntä kun Suomen kansa ei tunnu sit millään hänen ideotaan ymmärtävän kunnolla, että Saara saa taas pettyä.
Ei taida olla niinkään kyse siitä, että suomalaiset olisivat liian yksinkertaisia ymmärtääkseen mitään. Enemmänkin siitä, että yksinkertaisempi ja pienempi esitys olisi tyylikkäämpi ja toimivampi.
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Juuri tuon takia Saara ei ymmärretä niin hyvin Suomessa kuin voitaasiin, kun me tykätään enemmän tuollaisista yksinkertaisista ja vähä eleisistä esityksistä, kun taas Saara tekee asiat näyttävästi, isosti, mahtipontisestia ja ei todellakaan aina sieltä yksikertaisemman toteutuksen kautta.

Tässä on se ongelma juuri miksi Saara ei ole niin tykätty Suomessa. Ääntä ja lauluosaamista kyllä on mutta muuten ideat on Suomalaiseen makuun liian monisäikeisiä jos nyt tälläistä kuvausta voisi käyttää.

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 708
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Jonkin verran uraa seuranneena, vois kiteyttää mikä minusta tökkii Saara vs suomen yleisö ja vähän minuakin

Esiintys kyllä pursuaa iloisuutta, mutta oikeastaan vähän liikaakin, suorastaan ylinäyttelemiseen asti, mikä yleensä vie pohjan uskottavalta tunnelman rakentamiselta. Varsinkin liikkumisen mukana tulee sellainen turhanaikaisen keimailun maku koko hommaan.

Laulu on erinomaista, mutta jottei syntyisi ristiriitaa laulun sanoman, tulkinnan ja esityksen kanssa, suosittelisin keskittymistä esityksessä oleelliseen eli tarinan kerrontaan ja juonessa pysymiseen ilman ylinäyttelenisiä. Kaikkien elementtien pitää olla tiukasti linjassa, jos haluaa aidosti nostattaa suuria tunteita.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Kysyin mielenkiinnosta tavispikkusiskoltani, mitä mieltä hän on Saaran kappaleesta. Ajattelin, että voisi ehkä pitää. Vastaukseksi sain, että kappale on periaattessa ihan ok, mutta kertosäkeen hoilaus kuulostaa kuulemma vähän mielenvikaiselta ja ihme jodlaukselta. :heh:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Rousku »

JuhaUK kirjoitti:Jos keskustelijoilla on enemmän asiaa ko. artistista, voi hänelle esim. aloittaa ketjun Musiikki-osastoon.
Kannatan tätä vaihtoehtoa. Yllätyksekseni siellä ei vielä sellaista ketjua olekaan (tai en ainakaan äkkiä löytänyt).
Renaissancefire kirjoitti:kannattaisi korostaa joko Japania tai Intiaa eikä molempia. Ja tässä esityksessä ei näy Intia mitenkään kun taas Japani näkyy, muttei kuulu.
Minä taas miellän tämän Kiinaksi :puna: Mutta joo, en tunne itäisempiä musiikkikulttuureja mitenkään erityisemmin. Toisaalta luulen, ettei suurin osa viisuyleisöstä.
Wadde kirjoitti:Ja edelleenkin toivoisin, että Saara hakisi joskus edustuspaikkaa kiinankielisellä kappaleella. :joojoo:
Kannatan tätä ajatusta. Pitäisikö perustaa lähetystö pyytämään Saaralta sellaista?
Mitä (vähän) minä noista itäisemmistä laulukulttuureista ymmärrän niin Saaran ääni sopisi sellaiseen kyllä. Oliko se Alan Lomax, joka näitä laulutyylejä tutki, vai joku muu?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Rousku kirjoitti: Minä taas miellän tämän Kiinaksi :puna:
Minulle tuli välittömästi mieleen kiinalaisyhteys, kun kuulin biisin eka karran. Ja samaa kuulen vieläkin. Olisi muuten ollut todella kiintoisaa, jos tekijät olisivat tuoneet Kiina-puolta esiin koko biisissä ja olisivat sitten osanneet luoda todella modernin ja tykin syntsamaiseman. Olisi ollut tuleavisuuden hittimusaa.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

kuu-kuu kirjoitti:
Rousku kirjoitti: Minä taas miellän tämän Kiinaksi :puna:
Minulle tuli välittömästi mieleen kiinalaisyhteys, kun kuulin biisin eka karran. Ja samaa kuulen vieläkin. Olisi muuten ollut todella kiintoisaa, jos tekijät olisivat tuoneet Kiina-puolta esiin koko biisissä ja olisivat sitten osanneet luoda todella modernin ja tykin syntsamaiseman. Olisi ollut tuleavisuuden hittimusaa.
Tämä on totta. Minusta tässä sekä eniten potentiaalia koko valikoimasta että potentiaalin täysin käsittämätöntä töhnimistä. Erittäin ärsyttävä ja turhauttava tapaus siksi.

Olisi kiva vaikka nähdä että mitä tapahtuisi jos joku Chisu sovittaisi, suunnittelisi Saaran esityksen, stailaisi Saaran ja ohjaisi kuin sätkynuken. Tai joku elektroguru.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

ta1ja kirjoitti:.

Olisi kiva vaikka nähdä että mitä tapahtuisi jos joku Chisu sovittaisi, suunnittelisi Saaran esityksen, stailaisi Saaran ja ohjaisi kuin sätkynuken. Tai joku elektroguru.
Minä olen tuota Chisua toivonut UMK:hon ja viisukarsintoihin mukaan siitä kun kuulin eka kerran Chisua. Edes säveltäjänä ja/tai tuottajana.

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

Rousku kirjoitti:Minä taas miellän tämän Kiinaksi :puna: Mutta joo, en tunne itäisempiä musiikkikulttuureja mitenkään erityisemmin. Toisaalta luulen, ettei suurin osa viisuyleisöstä.
En tiedä kiinalaisesta musiikista paljonkaan, saattaa olla että olen erehtynyt :puna:

Tosin tässä Saara mainitsee intialaisvaikutteista.
- Nyt ei ole luvassa Disney-balladeja, vaan pelon hautajaiset. Mutta nämä eivät ole surulliset hautajaiset, vaan sellaiset iloiset intialaishautajaiset, Saara lupaa.
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ niin just. Tässä käy ilmi juurikin homman ongelma: Intia mielessä, Kiinalta kuulostaa niin tottakai esitykseen valitaan japanilainen origmi-idea. Jotain sinnepäin mitä nyt tuli mieleen. Ei päätä eikä häntää eikä mitään fokusta eikä linjaa. :niinpa:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Renaissancefire kirjoitti:
- Nyt ei ole luvassa Disney-balladeja, vaan pelon hautajaiset. Mutta nämä eivät ole surulliset hautajaiset, vaan sellaiset iloiset intialaishautajaiset, Saara lupaa.
MInulle tulee intialaishautajaisista mieleen lesken elävänä polttaminen miehensä hautaroviolla :apuva:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

^
Ja palavan ruumiin tuuppaaminen Ganges-jokeen kellumaan ja uppoamaan.

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Minulle tuli välittömästi mieleen kiinalaisyhteys, kun kuulin biisin eka karran. Ja samaa kuulen vieläkin. Olisi muuten ollut todella kiintoisaa, jos tekijät olisivat tuoneet Kiina-puolta esiin koko biisissä ja olisivat sitten osanneet luoda todella modernin ja tykin syntsamaiseman. Olisi ollut tuleavisuuden hittimusaa.[/quote]

Tämä on totta. Minusta tässä sekä eniten potentiaalia koko valikoimasta että potentiaalin täysin käsittämätöntä töhnimistä. Erittäin ärsyttävä ja turhauttava tapaus siksi.

Olisi kiva vaikka nähdä että mitä tapahtuisi jos joku Chisu sovittaisi, suunnittelisi Saaran esityksen, stailaisi Saaran ja ohjaisi kuin sätkynuken. Tai joku elektroguru.[/quote]

Samaa mieltä. Ja lisäksi testauttaisin koe ihmisillä tätä esitystä että se kehittyisi parhaaseen suuntaan.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

^^^ Siinä vasta oliskin lavashow, jota ei ole ennen nähty!

Edit. Muistanko ihan väärin, onko jollain Madonnalla ollut joskus lavaesitys jossa hänet poltettiin noitaroviolla? :miettii:
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Salka Valka
Siemailija
Siemailija
Viestit: 125
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Salka Valka »

Mua vaivaa tässä esityksessä eniten se, ettei se tue biisin parhaita puolia oikeastaan millään lailla, eli biisin hidasta kasvamista ja rytmin muuttumista. Kaikkea sälää on liikaa (lumisade, origami, jota en olis tajunnut ellen olisi tiennyt, tanssijat...), temput on toteutettu kömpelösti ja huomio kiinnittyy Saaran bambimaisen kömpelöihin jalkoihin (ja liian korkeisiin avokkaisiin). Biisi ansaitsisi nokkelamman ja tyylikkäämmän esityksen.

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

Minä en itse asiassa olisi tämän voitosta niin harmissani, jos se ei samalla tarkoittaisi Mikaelin häviämistä.
Pidän biisistä edelleen ja lavaesitystäkin olen tottunut katselemaan. Siedän sitä jo jollakin tasolla.

Mutta kun Mikael... Siinä menetettäisiin minun silmissäni taas jotakin arvokasta, jos se ei voittaisi. :eiei:

Toivon toivon toivon, että jos Saara tulee kakkoseksi, hänen nälkänsä viisupaikasta vain kasvaa, eikä päinvastoin tyrehdy.

Haluan Saara Aallon edustavan Suomea Euroviisuissa. Mutta ei tänä vuonna.
Aina mun pitää käydä suihkussa

Lukittu