ESC_4ever kirjoitti:Saara Aallon ja Mikael Saaren kappaleita mielestäni yhdistää seuraava tosiasia: Molemmat ovat loistavia laulajia, mutta tämän vuoden UMK:ssa eivät kummankaan kappaleet toimi.
Tiivistit ajatukseni yhteen lauseeseen. Mun olis pitänyt kirjoittaa asiasta pitkä blogi, ennen kuin olisin itse tajunnut tämän.
Tervetuloa Kuppilaan!
Edwina kirjoitti:Miten tätä tanssii, kun välillä mennä rumputetaan lujaa ja välillä vauhti on etanamaisen hidas? Mahtaapa näyttää hauskalta sellainen tanssi.
Odotan kiinnostuneena tilaisuutta kokeilla, koska tanssin mieluiten nimenomaan vaihtelevaisia biisejä, joissa on "hitaita" osia. Saattaa olla, että tanssittavuus onkin tämän kappaleen paras ominaisuus
Lauantaina siihen tarjoutuu oivallinen tilaisuus
Tästä voisi kyllä näin DJ:n näkövinkkelistä tehdä sellainen danceremixinkin, jossa olisi jonkinsortin biittiä "koko ajan"
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough
Biisistä ei ole paljon puhuttu. Toistuvat väitteet olivat "liikaa toistoa" ja "sekasotku", molemmat mielestäni pötyä. Turha kai tästä on enempää vääntää, kun ketään ei kiinnosta. Haukuista puolet keskittyi esitykseen ja puolet tekopirteästi hymyilevään tyrkkyprinsessaan, jota kukaan ei toki inhonnut, annettiin vain rakentavaa palautetta. Haukkujien lisäksi erottui yksi yli-innokas fanittaja, siinä melkein koko ketju.
Muistaakseni PKN-ketjussa sanottiin loputtoman metakeskustelun lomassa jotain biisistäkin. Ehkä siksi, että ahkerin yhtyeen puolustaja osasi ja halusi puhua myös musiikista. Tämän ketjun ykkösfanittajalla ei ollut vastaavaa intoa tai kompetenssia. Yksipuolista haukkumista saattoi ruokkia se, että Mikaelin voitto näytti mahdolliselta, lopulta jopa todennäköiseltä, joten Saaran lyttääminen kannatti. PKN:n voitto oli selvä jo kauan ennen finaalia.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990
Mitä itse biisiin tulee, ensinnäkin tässä ei rytmi vaihdu missään vaiheeaa, kyllä tää on alusta loppuun normaalia 4/4 poljentaa, välillä vain piano tai laulu kuljettaa rytmiä ilman rummutusta.
Melodisesti biisi saattaa vaikuttaa ehkä yksinkertaiselta, mutta väitän, ettei oo ihan niitä helpoimpia laulaa, sen verran hienostunutta melodian kulku on, vaatii kyllä Saaran tasoisen hienostuneen ja herkän tulkitsijan toimiakseen.
andre06 kirjoitti:Ehkä Saaran suosio on vain jonkinlainen "Mediakupla"
En ihan uskon tuohonkaan,Saaralla on paljon lapsi faneja jotka kyllä pitää huolen että Saara on saanut ennakkoääniä ja vanhemmat äänestää illalla. Enemmin esim pää äijiä pidin media kupla suosiota nauttivana.
sziget kirjoitti:Biisistä ei ole paljon puhuttu. Toistuvat väitteet olivat "liikaa toistoa" ja "sekasotku", molemmat mielestäni pötyä. Turha kai tästä on enempää vääntää, kun ketään ei kiinnosta. Haukuista puolet keskittyi esitykseen ja puolet tekopirteästi hymyilevään tyrkkyprinsessaan, jota kukaan ei toki inhonnut, annettiin vain rakentavaa palautetta. Haukkujien lisäksi erottui yksi yli-innokas fanittaja, siinä melkein koko ketju.
Muistaakseni PKN-ketjussa sanottiin loputtoman metakeskustelun lomassa jotain biisistäkin. Ehkä siksi, että ahkerin yhtyeen puolustaja osasi ja halusi puhua myös musiikista. Tämän ketjun ykkösfanittajalla ei ollut vastaavaa intoa tai kompetenssia. Yksipuolista haukkumista saattoi ruokkia se, että Mikaelin voitto näytti mahdolliselta, lopulta jopa todennäköiseltä, joten Saaran lyttääminen kannatti. PKN:n voitto oli selvä jo kauan ennen finaalia.
Näin tämän homman voi sanoa menneen. Ajattelin, että tämä topik olisi muuttunut paremmaksi, kun ykkösfanittaja poistui, mutta tasaiseen tahtiin tänne tullaan toteamaan noita mainitsemiasia asioita. Tässä on tavallaan hukutettu positiivisempi keskustelu Saarasta. En usko, että tällä topikilla sinällään on merkitystä suuren yleisön mielipiteeseen, mutta jotain seurannaisvaikutuksia tälläkin on saattanut olla. Ainakaan viime vuoden PKN-topikilla ei ollut mitään näkyvää vaikutusta .
Viimeksi muokannut Kodiac, 27 Helmi 2016, 14:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitä tässä nyt sitten keskustelisi positiivisemmin? No, biisin alku on kaunis ja herkkä, etenkin se miten Saara laulaa sen. Toisteiseksi haukuttu "no fear" ei minun korvissani ole sitä, koska Saara laulaa sen erilaisilla äänensävyillä: Ensin lyyrisemmin, melkein kuin kysyen, olisiko pelkäämättämyys mahdollista, sitten kajauttaa metallisemmin, minkä koen riemukkaana vastauksena "on se!" Jälkipuolen humppakomppi alkuun vähän häiritsi, mutta kun ajattelen sen Itä-Aasiaan viittaavana, niin sekin menee. Biisi sopii esittäjänsä äänelle aivan mainiosti. Puhtaasti musiikillisin perustein tämä kyllä kelpaisi minulle edustuskappaleeksi.
Edit: Tai eihän se "oikeasti" tietenkään ole humppakomppi, joka on oma juttunsa. Humppa-sanassa vain on sama rytmi kuin tuossa, missä on ensin kolme neljäsosaa ja sitten yksi. Ts. pisteellinen nuotti ja sitten se mitä jää jäljelle. (Tai luultavasti ne eivät ole neljäsosia vaan 32.-osia; siis jos tahtilaji on 4/4, ja kukin neljäsosa on jaettu kahdeksi nuotiksi, joiden pituuksien suhde on 3/1.)
Kaksi asiaa, joissa Saara häviää Stella Christinelle: läsnäolo ja musiikin muistettavuus. Isoja asioita. Kannattaako Saaraa äänestää vain sen takia, että on aiemmin pitänyt hänestä?
Pidin Saara Aallosta vuonna 2011, mutta tänä vuonna en tue hänen valintaa. On vapauttavaa, kun voi päästää irti jostakin laulajasta. Kyllä täällä osaavat muutkin laulaa. Esim. Stella Christine ja Mikael Saari.
Saaran voitto ei haittaa yhtään, JOS esitys saadaan viimeistään toukokuuksi paremmaksi. Saaralle ei todellakaan tanssiminen sovi. Se hytkyminen oli jopa jo koomisuuden puolelle menevää. Eikä varmaan ollut tarkotus aiheuttaa tätä? Itse en pitänyt sivukaljusta ollenkaan. Saaran kasvot on muutenkin aika persoonalliset, joten tollainen sivukalju ei tee kauniimmaksi ainakaan.
Mitenkähän tuollaiseen sivukaljuun suhtaudutaan eri puolilla Eurooppaa? Todennäköisesti vain marginaaliryhmät innostuvat siitä. Enemmistö pitää sitä outona. Paha virhearvio Saaralta. Ja miten musiikinammattilaiset suhtautuvat siihen, että laulu loppuu jumputtavaan parin sanan hokemiseen. Ei hyvältä vaikuta.
Ei se sivukalju ole ainut ongelma, tässä sekavassa stailauksessa. Saara on kyllä nukkemaisen kaunis nainen. Oikealla stailauksella hänestä saataisin todella prinsessamainen kaunotar. Moderni Prinsessamainen kaunotar-stailaus myös sopisi no fear biisiinkin. Mutta eiköhän tästä epäonnistuneesta stailauksesta ole jauhettu jo vaikka kuinka paljon.. No julkaistaan nyt vielä tämäkin viesti.
OpenWide kirjoitti:Mitenkähän tuollaiseen sivukaljuun suhtaudutaan eri puolilla Eurooppaa? Todennäköisesti vain marginaaliryhmät innostuvat siitä. Enemmistö pitää sitä outona. Paha virhearvio Saaralta. Ja miten musiikinammattilaiset suhtautuvat siihen, että laulu loppuu jumputtavaan parin sanan hokemiseen. Ei hyvältä vaikuta.
En usko, että sivukaljusta tykätään paljoa missään. Ja tuon sivukaljun takia Saara tulee menettämään ulkonököpisteitä. Tänään toivon, että Saara on saanut kömpelön näköisen tanssin korjattua.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti.
Minustakin Saaran stailaus vaatisi...hmmmm...yksinkertaistamista. Nyt tuntuu että ainakin semifinaalin esityksessä oli joulukuusi lavalla. Oli sivukaljua esillä, korvakorua, käsivarsikorua, rannekorua ja kummallinen (ja samaan aikaan vanhanaikainen) mekko-veks -vetäisy. Sitten tampattiinkin painoa jalalta toiselle uimapukusillaan ja korkkarit jalassa bling bling -meiningillä Kas kun ei ollut sitä jostakin Intian basaarista hankittua otsakorua vielä ämpätty mukaan (joka on musiikkivideolla). Toki ymmärrän, jos on haettu tyyliinkiin jotakin itämaista vaikutetta, mutta minusta mentiin ylitälläytymisen ja -yrittämisen puolelle.
Kappale on keskinkertainen, ja mikäli tällä mennään Tukholmaan ja finaaliin asti, veikkaan sijoitukseksi jotakin sijasta 15 alaspäin (siis häntäpäätä kohden).
OpenWide kirjoitti:Mitenkähän tuollaiseen sivukaljuun suhtaudutaan eri puolilla Eurooppaa?
Ehkä pidetään muodikkaana, olihan Valko-Venäjän Anastasia Malashkevichillakin vastaava. Finaalissa hän peitti siilin tukalla, eikä tulos tainnut muutenkaan johtua stailauksesta vaan biisistä. Ääntä hänellä kyllä on.
Kannatukseni perustuu Saaran kappaleeseen, jota kuuntelen mielelläni, ja oletukseen, että hän pystyy kehittämään esitystä paremmaksi, ei huonommaksi kuten esim. Islanti 2015 (kokematon laulaja saattoi olla muiden vietävissä ja epäonnistui lopulta myös livelaulussa). En siis odota Saaralta parempia viisuja tulevaisuudessa. Blessed with love oli laadukas harjoitustyö No fearia varten, vaikka olisi hyvin kelvannut edustamaankin.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990
OpenWide kirjoitti:Mitenkähän tuollaiseen sivukaljuun suhtaudutaan eri puolilla Eurooppaa?
Ehkä pidetään muodikkaana, olihan Valko-Venäjän Anastasia Malashkevichillakin vastaava. Finaalissa hän peitti siilin tukalla, eikä tulos tainnut muutenkaan johtua stailauksesta vaan biisistä. Ääntä hänellä kyllä on.
Olisi vain Anastasia esiintynyt finaalissakin esikarsinnan rockimmassa lookissaan! Finaalissa oli ihan tantta. Siinä kanssa laulaja, jolle joskus toivoisin sen hyvän biisin.
poika90 kirjoitti:
En usko, että sivukaljusta tykätään paljoa missään. Ja tuon sivukaljun takia Saara tulee menettämään ulkonököpisteitä. Tänään toivon, että Saara on saanut kömpelön näköisen tanssin korjattua.
Minustakin se on aika kauhean näköinen (kenellä tahansa), vaikka eihän tässä ulkonäöllä kisatakaan...