Azerbaijan, Tsekki ja Malta eivät olisi jatkopaikkaa ansainneet. Islanti ja Viro sen sijaan kuuluisivat finaaliin, oon ihan äärettömän pettynyt Suomesta en jaksa murehtia kun aika selvää se oli alusta alkaen, vaikka mahtavasti Sandhja vetikin Perkele, haluaisin tosissaan tietää miten tuomariäänet tällä kertaa vaikuttivat. Yleisöäänet kyllä myös!
Viimeksi muokannut suchanovellife, 11 Touko 2016, 00:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hartsa kirjoitti:Suomen viisuedustajan valintaprosessissa on perustavanlaatuinen vika kun lopputulos on tällainen. Josko ensi vuonna vihdoinkin otettaisiin opiksi.
Voi kun otettaisiinkin. Noh, ehkä sekin päivä vielä koittaa, mistäpä sitä tietää.
Nyt olenkin valaistunut. Vaikka kommentoinkin sitä Loreen/Månsmaisuutta negatiiviseen sävyyn, niin perun moiset puheet! Avauduin Islannin biisistä, ja esitys oli todella hieno. Ihmettelen to-del-la suuresti, ettei jatkopaikkaa irronnut. Minulla on vahva veikkaus, että finaalipaikka jäi loppujen lopuksi todella lähelle. Myös Montenegro rokkasi livenä. Heidän karsiutumisensa ymmärrän vähän enemmän, mutta sekin olisi ollut kiva väriläiskä finaalissa. Kyproksen vähän "pätevämpi" biisi vei tällä kertaa rock-kansan äänet.
Hartsa kirjoitti:Suomen viisuedustajan valintaprosessissa on perustavanlaatuinen vika kun lopputulos on tällainen. Josko ensi vuonna vihdoinkin otettaisiin opiksi.
Ongelma on valitun biisin työstöprosessissa, ei niinkään biisin valinnassa. Mutta tästä lisää toisaalla.
Osa Suomen ongelmaa on se, että se ei rajoitu viisuihin. Meillä on liuta upeita ääniä, joiden kanssa levy-ythiöt ei osaa tehdä yhtään mitään, poppisäveltäjät eivät hallitse suurta estradipoppia virtuoosisella laululla joka kuitenkin on se mikä myy tuolla kaikissa tyylilajeissa ja näkyy viisulavoilla. Levyjä tehdään vain 14-21v karvanoppapämppääjille striimiklikkailtavaksi Namun jonossa. AIvan hemmetinmoista altalipan alisuorittamista aikuisilta ihmisiltä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista. - Salvador Sobral
capsLOCK kirjoitti:Mitä luulette, miksi Islanti tippui? Näyttikö sittenkin liian nysvältä Venäjän jälkeen? Eiko biisi ollut tarpeeksi pop? Greta liian etäinen?
Ehkä synkkä tunnelma? Samankaltainen esitys kuin Venäjällä?
Itävalta.
Tyylikkäin esiintyjä.
Tyylikkäin esitys.
Tyylikkäin asu.
Tyylikkäin biisi.
Onpahan edes joku jota kannattaa finaalissa.
Eikä Espanjakaan huonolta vaikuttanut.
Viimeksi muokannut Hartsa, 11 Touko 2016, 00:28. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
kuu-kuu kirjoitti:pitää vielä sanoa. Mikko Silvennoisen sanoin: tämä oli todella kovatasoinen semifinaali. Ei siihen muuta tarvita kuin että tehdään biisi huolella, ollaan tietoisia minkälaisia ovat maailman hittibiisit, käytetään omaa luovuutta ja varsinkin aikaa ja hikeä ja kyyneliä. Ruotsalaisten tehtaitten tekemiä biisejä on ihan urakalla. Ovat huolella rakentaneet. Eivät hutaisten. Sama Suomeen tai Suomi viisuista ulos. Minä en ainakaan enää jaksa sietää sitä että joudutaan paskasarjaan.
Ongelma voi olla siinäkin, että UMKin esiraati ei kykene pysymään kärryillä musiikkimaailman tapahtumista ja trendeistä. Miettivät vain millä saisivat täytettä kanavilleen eivätkä kenties edes halua kehittää eteenpäin kappaleita ja edustajan showta. Eri kanavilla ovat vielä eri linjaukset musiikin suhteen. Esim. Radio Suomessa voidaan esittää "ranteet auki"-musiikkia huoletta tunninkin verran putkeen. Pistää kyllä mietityttämään.
Heilutteliko Iveta siellä Green Roomissa jotain Karabakhin lippua? Eikös noiden kantaaottavien poliittisten ja ei tunnustettujen aluiden/lippujen tuominen ollut kiellettyä?
Hollanti pelasti onneksi illan ja uskon omaan musiikkimakuuni. Nyt menen tutimaan ja toivon, että näen unta, että Douwe Bob katselee minua ihanan raukeilla silmillään.
Hyvää yötä ja torstaina uusiksi.
En osaa sanoa, miksi Islanti tippui. Oli suurin yllätys, vaikken ikinä biisille syttynyt. Mutta ehkä tuossa on perää, että Greta vaikutti jotenkin kylmältä ja etäiseltä. Sen vaikutelman hänestä valitettavasti sai. Vähän kuin Kate Ryan vuonna kivi ja keppi. Esitys jätti kylmäksi, vaikka oli ennakkosuosikki.
murka kirjoitti:Ongelma voi olla siinäkin, että UMKin esiraati ei kykene pysymään kärryillä musiikkimaailman tapahtumista ja trendeistä. Miettivät vain millä saisivat täytettä kanavilleen eivätkä kenties edes halua kehittää eteenpäin kappaleita ja edustajan showta. Eri kanavilla ovat vielä eri linjaukset musiikin suhteen. Esim. Radio Suomessa voidaan esittää "ranteet auki"-musiikkia huoletta tunninkin verran putkeen. Pistää kyllä mietityttämään.
Ei tämä koske pelkästään UMK:ta. Koko poppituotanto työntää ihan hirveän huonoa tuotosta ilmoille.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista. - Salvador Sobral
Haksis kirjoitti:Heilutteliko Iveta siellä Green Roomissa jotain Karabakhin lippua? Eikös noiden kantaaottavien poliittisten ja ei tunnustettujen aluiden/lippujen tuominen ollut kiellettyä?
Heilutti (ensimmäisen kertauspätkän aikana). Lippupolitiikkaa höllennettiin jossakin vaiheessa mutta Vuoristo-Karabahin lippu on varmaankin silti sellainen poliittinen kannanotto, jota EBU ei hyvällä katso.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
Haksis kirjoitti:Heilutteliko Iveta siellä Green Roomissa jotain Karabakhin lippua? Eikös noiden kantaaottavien poliittisten ja ei tunnustettujen aluiden/lippujen tuominen ollut kiellettyä?
Näitä kieltoja höllennettiin juuri viisujen alla, jotta Norjan Agnete saa mukaansa Saamen lipun.
iiiduli kirjoitti:
Islannin tippuminen on kyllä suurin yllätys. Senhän piti olla täysin varma finalisti ja kilpailla voitosta. Itteä ei kyllä haittaa, en missään vaiheessa oikein oppinu biisistä pitämään.
Mun mielestä Islannin viisu oli häiritsevä ja inhottava, mutta luulin upean visuaalisen ilmeen auttavan.
Kyproksen finaalipaikka oli suurin vääryys. Ja Hollannin.
Minulle lyriikat ja show eivät auenneet ollenkaan odotetulla tavalla. Mieleeni tuli vain skitsofreniaan sairastunut tuttuni.
Lisään tuohon vielä että Norja ottaa mielen ongelmat paljon tyylikkäämmin esille kuin Islanti.
Yrittikö Ruotsi sabotoida Suomen esitystä kameratyöskentelyllä? Eka pitää odottaa kauhean kauan, että kamera tiltataan Sandhjan naaman kohdalle ja sitten nenärypyt varastavat koko shown. Sen jälkeen fokus on mahassa ja rynkyssä olevissa haaruksissa. Pienet yksityiskohdat tekevät kokonaisuuden, niitä ei oltu taaskaan hiottu loppuunsa. Taustatiimin sietäisi pyytää Sandhjalta anteeksi Tiedän, että syy on Suomen stailauksessa, mutta halusinpahan päästä syyttämään Ruotsia, kun he silloin syyttivät Suomalaisten kameratyöskentelyä The Arkin esityksessä.
kuu-kuu kirjoitti:Ajattelin lopettaa kirjoittelun tälle tältä vuodelta, mutta on minun sanottava Sandhjan puolesta, että olisivat nyt hel vetti viilanneet ja höylänneet biisin tykkikuntoon. Johan sekin on merkki ettei biisi sytytä, ettei pääse Suomessakaan sinkkulistalle lainkaan.... Löytyykö Ylestä tyyppiä, joka voisi johtaa UMK:ta ja koko Suomen euroviisutouhua.
Kyselen samaa. Eikö tätä asiaa lopulta tajuta, että sillä yhdellä biisillä on oikeesti sata miljoonaa kuulijaa - ja katsojaa?!
Kiva, että Hollanti finaalissa. Montenegron metalstepmeiningin olisin halunnut finaaliin.
Massiel kirjoitti:Sanoiko Silvennoinen, että vain kaksi ääntä puhelinta kohden hyväksytään? Onko tähän tullut tällainen muutos?
Eikös ole 20?
Mutta finalisteista sitten. Kreikka eikä bosnia päässeet jatkoon, se ei yllättänyt eikä myöskään Suomen putoaminen. Viro oli koko ajan kiikun kaakun ja Moldovan perus euroviisudiskopoppi sai pudota.
Mutta Islanti ehkä suurin yllättäjä.
Azerbaijan meni odotetusti jatkoon, kuten Malta ja Armenia.
Onnea Tšekille ensimmäisestä finaaliin pääsystä
Viimeksi muokannut suomalainen, 11 Touko 2016, 00:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.