Montenegro 2016: Highway – The real thing

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Highway – The real thing

*****
12
13%
****
16
17%
***
18
19%
**
26
28%
*
22
23%
 
Ääniä yhteensä: 94

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2695
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja inomu »

Hmm, tämä on vaikea kappale :miettii: Niin paljon erilaisia osia ja kertosäe ei tunne sopivan säkeistöjen kanssa yhteen. Mutta tässä on silti jotain hyvin mielenkiintoista ja koukuttavaa. 3 tähteä.
Dancing to electropop like a robot from 1984

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja murka »

helidon kirjoitti:Montenegro se jaksaa yllättää positiivisesti ! Metal/darkstep goes eurovision :uujee: ! Pidän tästä. Jotenkin yksi harvoja viisuja, jotka ovat ajan hermolla. Varmaan näitten highway katkeaa semiin, mutta ei sen väliä. Neljä tähteä.
Tämähän voittaa ahkerien ruotsalaisten säveltämät viisut tänä vuonna 6-0 ainakin minun mielestäni. Lapseni on tohkeissaan tästä.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja murka »

andre06 kirjoitti:Olisivat vaan pysyneet niissä kauniissa Balkan balladeissa :draamaa:
Tuo on sama kuin suomalaisille sanottaisiin että pysyisivät vaan siinä rockissa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42710
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Georgiaa täällä hehkutetaan, mutta tykkään kyllä enemmän tästä Montenegrosta. Saattaa johtua siitä, että olen kuunnellut biisejä siinä järjestyksessä kuin esiintyvät semeissään, ja tämä kuulostaa tavanomaisten viisupökäleiden perään niin raikkaalta. En tiedä, kuulostaisiko yhtä kivalta, jos kuuntelisin ilman viisukontekstia.
inomu kirjoitti:Hmm, tämä on vaikea kappale :miettii: Niin paljon erilaisia osia ja kertosäe ei tunne sopivan säkeistöjen kanssa yhteen.
Moniosaiset vaikeat kappaleet :ihana:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37023
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

En ole edelleenkään päässyt tähän kappaleeseen käsiksi. Tämä on vain musta haiseva möhkäle, joka lilluu ohitse. Kuin lautaselle muussattua makkaraa, joka on ensin lämmitetty mikroaaltouunissa ja jonka päälle on spruutattu ketsuppia. Oikeastaan tämä on aika tylsä. Euroviisaissa sanottiin hyvin, että tämän pitäisi olla vielä enemmän överi, jotta tämä olisi hyvä. Georgia on kivan överi.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20752
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

TomppaJr kirjoitti:En ole edelleenkään päässyt tähän kappaleeseen käsiksi. Tämä on vain musta haiseva möhkäle, joka lilluu ohitse. Kuin lautaselle muussattua makkaraa, joka on ensin lämmitetty mikroaaltouunissa ja jonka päälle on spruutattu ketsuppia.
Eihän tuo nyt niin pahalta edes kuulosta. :mrgreen: Makkaralle laitetaan tietääkseni useinkin ketsuppia! Ei muussattu makkara + ketsuppi kovin epämiellyttävää olisi, vaikken tietenkään tälläisestä annoksesta maksaisi. Itse vertaisin tätä lähinnä oksennukseen. :heh:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42710
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja Rousku »

No eikä ole mitään punaruskeankukertavaa ketsuppimakkaramuusia tämä biisi :tajutkaa:

Kuulen värityksen musta-valko-vihreäkirjavana, eikä maussa ole häivääkään ketsuppimaista makeutta. Ruokana tämä on tymäkkää kokorukiista jälkiuunileipää (kuoren paahtuneimmat osat) ja raikasta rouskuvaa salaattia. (Siis tarkoitan salaatilla salaattikasveja, ei esim. perunasalaattia.) Sitä paitsi tässähänä on ihan selvästi purutuntumaa, joten ei tämä senkään puolesta ole muusia tai oksennusta (tai mistä mitä teidän oksennuksenne tiedän millaisia ovat).
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Minustakin tämä on pikkasen parempi kuin Georgia. Tässä ei ole niin ahdistavaa tunnelmaa kuin Georgiassa.
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

TomppaJr kirjoitti:En ole edelleenkään päässyt tähän kappaleeseen käsiksi. Tämä on vain musta haiseva möhkäle, joka lilluu ohitse. Kuin lautaselle muussattua makkaraa, joka on ensin lämmitetty mikroaaltouunissa ja jonka päälle on spruutattu ketsuppia. Oikeastaan tämä on aika tylsä. Euroviisaissa sanottiin hyvin, että tämän pitäisi olla vielä enemmän överi, jotta tämä olisi hyvä. Georgia on kivan överi.
Silti kappale löytyy sinulta neljästä tähdestä? :mitvit:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37023
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tarkoitin kommentillani siis sitä, että minun pitäisi lähtökohtaisesti rakastaa tätä vahvalla viidellä tähdellä, koska yleensä tykkään tällaisesta hämmentävästä mölinästä. Hyvä tämä siis kuitenkin on.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

TomppaJr kirjoitti:Tarkoitin kommentillani siis sitä, että minun pitäisi lähtökohtaisesti rakastaa tätä vahvalla viidellä tähdellä, koska yleensä tykkään tällaisesta hämmentävästä mölinästä. Hyvä tämä siis kuitenkin on.
Siis sinun pitäisi lähtökohtaisesti rakastaa kappaletta, joka on vain musta haiseva möhkäle, joka lilluu ohitse ja on kuin lautaselle muussattua makkaraa, joka on ensin lämmitetty mikroaaltouunissa ja jonka päälle on spruutattu ketsuppia? Ja joka on kaiken lisäksi mielestäsi aika tylsä? En ihan ymmärrä näiden kahden asian yhteyttä. Jos joku minulle kappaletta kuvailee noin, kuvittelisin että kys. henkilö ei pidä kappaleesta ollenkaan.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37023
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Ei, vaan minun pitäisi lähtökohtaisesti rakastaa tämän genren kappaletta.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

TomppaJr kirjoitti:Ei, vaan minun pitäisi lähtökohtaisesti rakastaa tämän genren kappaletta.
No ymmärsin tämän, mutta pointti oli siinä että vaikka kuvailit kappaletta noin, antaen vaikutelman että et kappaleesta pitäisi (minkä nyt tunnustit myös tässä), se silti löytyy puntariltasi neljästä tähdestä. Tämä on minusta hyvin ristiriitaista. Ehkä muilla sitten on tähtiarvosanoilleen täysin erilaiset kriteerit kuin minulla.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42710
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Samiasd kirjoitti:Siis sinun pitäisi lähtökohtaisesti rakastaa kappaletta, joka on vain musta haiseva möhkäle, joka lilluu ohitse ja on kuin lautaselle muussattua makkaraa, joka on ensin lämmitetty mikroaaltouunissa ja jonka päälle on spruutattu ketsuppia?
Mutta jos pitää muussatusta makkarasta ja ketsupista? Tai mustista haisevista möhkäleistä? (Minäkin pidän haisevista juustoista, vaikkeivät vielä olisi mustia taikka jalat allensa ottaneita niin että voivat lipua ohi.)

Mutta joo, ehkä minäkään en pidä perustelusta "minun täytyisi pitää tällaisesta". Toisaalta ymmärrän epäviisuille periaatteellisista syista annetut pisteet.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37023
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

No argh. :tajutkaa:

Aika jännää, että jos pystyy tiedostamaan huonoja puolia kappaleesta, josta pitää, niin se olisi jotenkin huono asia. Pitäisikö muka kaikkea yli neljässä tähdessä olevaa palvoa ajattelematta kappaleen heikkouksia tai vahvuuksia laisinkaan? (Ja kyllä, tämä oli liioittelua. Älkää tarttuko siihen.) Siksi tämä ehkä on minulla neljässä tähdessä, koska tässä on jotain, mistä en pidä. Vaikka aina jankutan, että olen täysin genrevapaa ihminen, on minulla myös genrejä, joista lähtökohtaisesti tykkään. Tämä epäviisugenre vaan sattuu olemaan yksi niistä. Niinpä heikohkon neljän tähden epäviisu, josta pystyn helposti löytämään epämiellyttäviä mielleyhtymiä, on harvinaisuus.

Kappaleessa on kuitenkin enemmän hyviä piirteitä kuin huonoja. Otin viestissäni esiin vain sen herättämän mielikuvan perustellen sitä, miksi en oikein ole päässyt tähän kiinni. Tykkään biisin taustoista ja tummasta äänimaisemasta. Myös laulajan mongerrus kuulostaa jännältä.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20752
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

"Musta möhkäle, joka lilluu ohitse" on jotenkin kamalan negatiivinen lause, jonka takia ainakin itse kyseenalaistin Tompan neljän tähden arvosanan, vaikken siitä täällä maininnutkaan. Jännittävää, miten ihmiset laativatkaan tähditykset kullekin kappaleelle. :mrgreen:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Tämä kuulostaa naapurin kundien autotallibändin demolta vuodelta 2000 (paitsi tuo joku elektroninen tilutus). No ei siinä mitään, mutta pitäisi olla hyvä demo sitten. Laulusta erityistä miinusta.

**
Like a monument to all the time we spent

Mortville
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 196
Liittynyt: 22 Touko 2012, 17:33

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja Mortville »

Tästä on tullut yksi mun lemppareista tälle vuodelle. Olisin niin halunnut laittaa semiveikkauksessa läpimenijäksi, mutta ei kun ei... Ei tokikaan mitenkään voita parin vuoden takaisia räppäriastronautteja, mutta ehtaa Montenegrohenkeä :ihana:

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1180
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja pmama »

Montenegron biisin intro on huikea. Odotin paljon tältä biisiltä.

Intron jälkeen kaikki pysähtyy ja se autotallibändi kokeilee jotain. En tajua liveen tuotua voimistelutyttöä. Hän laulaakin jotain. Mitähän se on? En oo viittiny ees sanoja tsekata.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42710
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Voimistelijatyttö on kyllä niin turha!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1215
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja JRS »

Raskaamman oloista tuubaa, jos pari OK kohtaa.
Ei tuosta enempää jaksa sanoa juurikaan.

Arvosana: 2/5
“I am pleased to see that we have differences.
May we together become greater than the sum of both of us.”

–Surak

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11333
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Tämä oli upea! Olisi niin ansainnut jatkopaikan Kyproksen muovisen Somebody told me -kopion sijasta. :niinpa:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42710
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Terasbekoni kirjoitti:Tämä oli upea! Olisi niin ansainnut jatkopaikan Kyproksen muovisen Somebody told me -kopion sijasta. :niinpa:
Sanos muuta! Oikein innostuin äänestämään, kun liveketjun positiivisia kommentteja luettuani ajattelin, olisiko pikku ihme sittenkin mahdollinen. Mutta ehkä ne liveketjun kommentit olivat sitä, että todettiin ettei se puntarin pahnanpohjimmainen ultimateshit livenä sitten ollutkaan niin kamala - mikä ei kuitenkaan tarkoita, että se olisi hyväkään.

Tämä ei kuulemma ole mitään oikeaa rokkia kun esittäjänä ei ole rokkibändi, mutta minulle asia on samantekevä - siis se, onko tämä oikeaa ja sekin, onko tämä rokkia. Riitti, että oli jotenkin korvaa virkistävästi järjestettyä ääntä, antoi sille sitten minkä nimen tahansa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1500
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Olin todellä yllättynyt livestä! Montenegro ei ollut todellakaan illan huonoin artisti.
<3

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20752
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Pakko nostaa hattua näille tyypeille. Lavalle saatiin hyvännäköinen esitys aikaan kaikesta negatiivisesta kritiikistä huolimatta. Kappalehan on edelleen surkea ja pysyy puntarini pohjalla. Punainen ja sininen toimi eikä laulustakaan voi valittaa. Kummallista, miten näinkin huono yksilö on saatu näyttämään ja ehkä jopa kuulostamaan ihan kohtalaiselta.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7185
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

silmiä ja päätä alkoi särkeä..silti hienosti toteutettu paketti ,jos tykkää...

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42710
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kumma kyllä, vaikka minulla on migreenikohtauksia ja nopeasti vaihtuva kuva ja valonvälke tuntuu niitä aiheuttavan, niin tämä Montenegro ei tuntunut yhtään pahalta.
Rise, angel, shine, love!

curraniah
Maistelija
Maistelija
Viestit: 33
Liittynyt: 24 Syys 2009, 20:46

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja curraniah »

Illan suurin yllättäjä. Kerrassaan iskevä live, toimi erinomaisesti :tuuletus: Yksi niistä esityksistä, jotka oli pakko käydä katsomassa viisujen viralliselta Youtube-kanavalta uudestaan heti tilaisuuden tullen. Lopun valospektaakkeli oli vaikuttava.

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6425
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Nolottaa, että tämä on puntarini pohjalla. :puna:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2837
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Montenegro 2016: Highway – The real thing

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Tämä toimi lavalla hienosti. Olisin ehdottomasti päästänyt vaikka Aseripaserimaan tai Maltan ohitse jatkoon. Kappale ei ole suosikkejani, mutta onnistui omintakeisella tavalla pitämään otteessaan koko esityksen ajan ja kuulosti piristävältä kaikkien tehotuotettujen ruotsalaispoppien välissä.

Lukittu