Tuosta kohdasta on kyllä pakko olla eri mieltä, suomalaisten toleranssi tusinaiskelmälle kun tuntuu olevan loputon (ja itselleni käsittämätön)lharju kirjoitti:Kukaan ei jaksa kuunnella tusinaiskelmää, joten albumi floppaa.
UMK17: yleiskeskustelu
Re: UMK17: yleiskeskustelu
-
- Maistelija
- Viestit: 21
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 17:59
Re: UMK17: yleiskeskustelu
https://escbettingchallenge.wordpress.c ... t-5-songs/
Kirjoittelin vähän ennakon tynkää loppuun. Harmittavan harmaa ja mitäänsanomatonhan produktio UMK on, mutta se pohjaa mielestäni viisujen yleisarvostukseen pitkälti.
Kirjoittelin vähän ennakon tynkää loppuun. Harmittavan harmaa ja mitäänsanomatonhan produktio UMK on, mutta se pohjaa mielestäni viisujen yleisarvostukseen pitkälti.
https://escbettingchallenge.wordpress.com/ Euroviisuanalyysiä!
Re: UMK17: yleiskeskustelu
En voisi olla enempää samaa mieltä suomalaisesta musiikkiteollisuudesta. Mua huvitti kesällä, kun erehdyin kuuntelemaan silloin Spotofyn ykkösenä roikkuneen Arttu Lindemanin "upean" Läikkyy ja perään Mikael Saaren huikean "Myrsky" -vedon omissa levyjulkkareissaan. Oli vaikea ymmärtää, miten ensimmäinen olemattomilla raptaidoillaan pääsee Spotifyn ykköseksi ja toinen laulaa mielettömällä taidolla yleisöltä kyynelkanavat auki, mutta ei häntä näy juuri listoilla. Tai kun eksyin katsomaan Stella Christinen keikkavideoita Youtubesta. Siinä vasta lahjakas ja ammattitaitoinen nainen, voi kunpa heidän kaltaisiaan lahjakkuuksiaan saataisiin enemmän esiin ja käytettäisiin heidän potentiaaliaan. Täälläkin mainittu Saara Aalto joutui menemään ulkomaille todistaakseen olevansa lahjakas, vaikka mäkin näin sen jo vuonna 2011.
Mutta ymmärrän kyllä täysin, miksei Mikael tai Saara halunneet lähteä levy-yhtiöiden talutusnuoraan talutettavaksi. Jos on lahjoja ja taitoa, niin niitä yritetään piilottaa ja koitetaan tunkkea siihen samaan muottiin, mihin moni muukin on laitettu Jos ei pärjää, niin voi kauhea sitä lokan määrää, minkä sitten saa niskaansa. Kansainvälisiä tähtiä ei haluta edes tehdä, vaikka tämän vuoden UMK:ssa kuulukin nykyaikaisuus ja on pyritty selvästi kansainvälisyyteen. Uskoisin kyllä, että monesta näistä artistista olisi paljon enempään kuin mitä heidän tyrkkynsä tällä hetkellä ovat. Saa tosiaan nähdä, millaiset livet on tiedossa.
Mutta ymmärrän kyllä täysin, miksei Mikael tai Saara halunneet lähteä levy-yhtiöiden talutusnuoraan talutettavaksi. Jos on lahjoja ja taitoa, niin niitä yritetään piilottaa ja koitetaan tunkkea siihen samaan muottiin, mihin moni muukin on laitettu Jos ei pärjää, niin voi kauhea sitä lokan määrää, minkä sitten saa niskaansa. Kansainvälisiä tähtiä ei haluta edes tehdä, vaikka tämän vuoden UMK:ssa kuulukin nykyaikaisuus ja on pyritty selvästi kansainvälisyyteen. Uskoisin kyllä, että monesta näistä artistista olisi paljon enempään kuin mitä heidän tyrkkynsä tällä hetkellä ovat. Saa tosiaan nähdä, millaiset livet on tiedossa.
Cry him out
Re: UMK17: yleiskeskustelu
^
Jee ja joo, mitä tarkoittaakaan.
Noh, ruattalaiset on osannut menestyä viime vuosina viisuissa, neljän surkean vuoden jälkeen, tajuavat, että menestykseen on tähdättävä nykyaikaisuudella ja ainakin lumeen muodolla biisillä joka voisi olla maailmanlaajuinen hitti. Ruotsin viisukarsintoihin lähdetään mukaan sillä ajatuksella, että voisivat voittaa viisut ja sen ohella koko maailman. Tämä puuttuu Suomesta. En tiedä, mikä kalvaa Suomea ja suomalaisia biisintekijöitä, onko se loppujen lopuksi huono itsetunto ja se ettei koskaan, ei milloinkaan, lähdetä voittamaaan koko maailmaa, joka on kai ruotsalaisille tavallista ajateltavaa.
Toivon, että tulevaisuudessa suomalalset lähtevät voittamaan kaiken, kuten Kaisa Mäkäräinen jokaisen kisan. Tämä on ainoa oikea tie tehdä Suomesta viisujen ykkösluokan kultamaan.
Jee ja joo, mitä tarkoittaakaan.
Noh, ruattalaiset on osannut menestyä viime vuosina viisuissa, neljän surkean vuoden jälkeen, tajuavat, että menestykseen on tähdättävä nykyaikaisuudella ja ainakin lumeen muodolla biisillä joka voisi olla maailmanlaajuinen hitti. Ruotsin viisukarsintoihin lähdetään mukaan sillä ajatuksella, että voisivat voittaa viisut ja sen ohella koko maailman. Tämä puuttuu Suomesta. En tiedä, mikä kalvaa Suomea ja suomalaisia biisintekijöitä, onko se loppujen lopuksi huono itsetunto ja se ettei koskaan, ei milloinkaan, lähdetä voittamaaan koko maailmaa, joka on kai ruotsalaisille tavallista ajateltavaa.
Toivon, että tulevaisuudessa suomalalset lähtevät voittamaan kaiken, kuten Kaisa Mäkäräinen jokaisen kisan. Tämä on ainoa oikea tie tehdä Suomesta viisujen ykkösluokan kultamaan.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
^ Veikkaisin ainakin yhden syyn löytyvän yleisestä suomalaisesta mentaliteetista. Vaatimattomuus kaunistaa, itsevarmuus on synonyymi ylimielisyydelle ja ei saa missään tapauksessa luulla itsestään liikoja. Ja kun tähän vielä lisätään yleinen negatiivinen ilmapiiri ja halu lytätä monet yrittämiset maanrakoon, niin ei sillä kyllä voittajia helpolla leivota. Toki vaatimattomuus voi olla hyvä ja viehättävä ominaisuus, mutta jos joku ei sitä ole, niin sitten onkin ylimielinen leuhka.
Esimerkiksi Saara Aallosta puhuttiin niin paljon p*skaa alkusyksystä, etten edes pystynyt lukemaan kaikkia kommentteja, kun teki niin pahaa. Ja sitten oltiin ihan äimän käkenä, että miten joku kehtaakin tehdä jotain tuollaista ja mitä se oikein luulee itsestään. Saarahan näytti näille loanheittäjille närhen munat, mihin tarvittiin äärettömän paljon itseluottamusta, uskoa ja varmuutta. Yhden syksyn aikana hän on päässyt näyttämään enemmän kuin koskaan Suomessa (No Fear -esitys vrt. viime viikon Chandelier). Kyllähän se pistää mietityttämään, että mikä oikein mättää.
Juuri sitä ruotsalaista maailmanvalloitushenkeä tarvittaisiin enemmän tai edes asenteiden muuttumista positiivisempaan suuntaan. Eikä sen sijaan jäätäisi nyhjäämään sohvan nurkkaan, räpeltämään joku "ihan kiva" -biisi ja sitten ihmetellään, kuinka ei taaskaan päästy finaaliin. Toki onhan niitä helmiä ollut joukossa silloin tällöin, mutta näin niin kuin yleisesti.
Esimerkiksi Saara Aallosta puhuttiin niin paljon p*skaa alkusyksystä, etten edes pystynyt lukemaan kaikkia kommentteja, kun teki niin pahaa. Ja sitten oltiin ihan äimän käkenä, että miten joku kehtaakin tehdä jotain tuollaista ja mitä se oikein luulee itsestään. Saarahan näytti näille loanheittäjille närhen munat, mihin tarvittiin äärettömän paljon itseluottamusta, uskoa ja varmuutta. Yhden syksyn aikana hän on päässyt näyttämään enemmän kuin koskaan Suomessa (No Fear -esitys vrt. viime viikon Chandelier). Kyllähän se pistää mietityttämään, että mikä oikein mättää.
Juuri sitä ruotsalaista maailmanvalloitushenkeä tarvittaisiin enemmän tai edes asenteiden muuttumista positiivisempaan suuntaan. Eikä sen sijaan jäätäisi nyhjäämään sohvan nurkkaan, räpeltämään joku "ihan kiva" -biisi ja sitten ihmetellään, kuinka ei taaskaan päästy finaaliin. Toki onhan niitä helmiä ollut joukossa silloin tällöin, mutta näin niin kuin yleisesti.
Viimeksi muokannut Night_Owl, 10 Joulu 2016, 02:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cry him out
-
- Baaritiskill
- Viestit: 713
- Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Jos hyvin käy, saara vois saavuttaa eräänlaisen viren-nykänen-granlund jne statuksen, eli immuniteetin kateutta vastaa. Menestys muuttuisikin hyveeksi ja kateellinen kansa voisi röyhistellä että "me" voitettiin jne.
Tää vois olla positiivinen signaali muillekin lahjakkuuksille yrittää oikeesti ulkomaille. Ei kuluis energia keskinäiseen riitelyyn, että luuleeks toi olevansa parempi kuin joku toinen suomalainen, vaan kilpailu tapahtuisikin suoraan ulkolaisiakykyjä vastaan.
Tietenkin tää vaatis valtavan asennemuutoksen siihen, ettei kuka tahansa kansanviihdyttäjä ja pelle pääsisi noin vaan listoille, vaan suomenkielisessä musassa vaadittais samaa tasoa kuin enkkubiiseissä.
Hienoin asia ois sitten, että suomalaiset ei pärjäis vain muuttamalla ulkomaille ja tekemällä ulkomaista musaa, jolla ei oo mitään tekemistä Suomen kanssa, vaan vois oikeesti viedä korkealaatuista jaleimallisesti omaa suomi musaa ja menestyä sillä.
Tää vois olla positiivinen signaali muillekin lahjakkuuksille yrittää oikeesti ulkomaille. Ei kuluis energia keskinäiseen riitelyyn, että luuleeks toi olevansa parempi kuin joku toinen suomalainen, vaan kilpailu tapahtuisikin suoraan ulkolaisiakykyjä vastaan.
Tietenkin tää vaatis valtavan asennemuutoksen siihen, ettei kuka tahansa kansanviihdyttäjä ja pelle pääsisi noin vaan listoille, vaan suomenkielisessä musassa vaadittais samaa tasoa kuin enkkubiiseissä.
Hienoin asia ois sitten, että suomalaiset ei pärjäis vain muuttamalla ulkomaille ja tekemällä ulkomaista musaa, jolla ei oo mitään tekemistä Suomen kanssa, vaan vois oikeesti viedä korkealaatuista jaleimallisesti omaa suomi musaa ja menestyä sillä.
- Subculture
- Kanta-asiakas
- Viestit: 3680
- Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
- Paikkakunta: Helsinki
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Jotenkin hurjalta tuntuu, että ensikosketus monenkin näiden tuntemattomien artistien livekuntoon saadaan vasta äänestystilanteessa livefinaalissa. Kokemuksesta edellisvuosina studiosuosikit on pudonneet pahastikin juuri livetilanteessa, mutta semit ovat mahdollistaneet äänestykseen ne oikeat korjausliikkeet.
Harmi, että esikatselut tulee olemaan videoita studioversioista. Olisi voinut ollut pelkistetyt singpack livevedot Sveitsin http://www.srf.ch/sendungen/eurovision- ... daten-2017 malliin.
Harmi, että esikatselut tulee olemaan videoita studioversioista. Olisi voinut ollut pelkistetyt singpack livevedot Sveitsin http://www.srf.ch/sendungen/eurovision- ... daten-2017 malliin.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
^ Todella pelottavaa, että äänestää voi ennen kuin on kuultu kenenkään livelaulua, ennen kuin on nähty esityksiä. Ei se näin voi mennä. Ei saisi mennä.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/11/23 ... -kilpailua :
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/11/23 ... -kilpailua :
Tammikuun ajan on käynnissä ennakkoäänestys. Tällöin yleisö voi maksutta äänestää Yle Tunnuksen avulla. Oman Yle Tunnuksen voit luoda ilmaiseksi täällä. Lähetyksen aikana 28.1. on käynnissä puhelin- ja tekstiviestiäänestys, joka on maksullinen. Edellisten vuosien tapaan sen tuotot ohjataan hyväntekeväisyyteen Nenäpäivä-säätiölle.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
^Sanos muuta! Olin viime vuonna kiitollinen, etten äänestänyt ennakkoon. Ääneni kun olisi mennyt yhdelle livefiaskolle.
Tänä vuonna säästänen rahani ja jätän kokonaan äänestämättä. Systeemi vaikuttaa monipuolisen vialliselta, eikä yksikään kappale niin suuresti innosta että haluaisin sitä huonosta systeemistä huolimatta tukea.
Tänä vuonna säästänen rahani ja jätän kokonaan äänestämättä. Systeemi vaikuttaa monipuolisen vialliselta, eikä yksikään kappale niin suuresti innosta että haluaisin sitä huonosta systeemistä huolimatta tukea.
Rise, angel, shine, love!
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Juuri tästä live-esityksen puutteesta olen huolissani ja aikaisemminkin sen täällä ilmaissut.
Riittäisi vaikka edes yksi kerta ennen varsinaista finaalia nähdä kappaleet livenä.
Jos sillä keinolla vältyttäisiin jonkun ylivirittyneen live-vinkujan lähettämiseltä edustamaan, lähinnä itseään.
"Olen aina haaveillut, että pääsen edustamaan Suomea euroviisuihin". No, se haave on käynyt monen kohdalla toteen ja se onkin sitten ollut ainut mitä viisuista on jäänyt käteen.
Riittäisi vaikka edes yksi kerta ennen varsinaista finaalia nähdä kappaleet livenä.
Jos sillä keinolla vältyttäisiin jonkun ylivirittyneen live-vinkujan lähettämiseltä edustamaan, lähinnä itseään.
"Olen aina haaveillut, että pääsen edustamaan Suomea euroviisuihin". No, se haave on käynyt monen kohdalla toteen ja se onkin sitten ollut ainut mitä viisuista on jäänyt käteen.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Mieluummin otan tämän, kuin "ei euroviisut mulle silleen mitään merkitse".Edwina kirjoitti:"Olen aina haaveillut, että pääsen edustamaan Suomea euroviisuihin".
Yritin UMK:n Facebookissa jo viikkoja sitten kysellä, että paljonko noiden ennakkoäänten painoarvo on. Vastausta en ole saanut. Oliko se viimeksi jotain 10 prosentin luokkaa, muistaako joku? Ei vissiin mitenkään ratkaisevan paljon.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me
Empire of the freaks, all drinks on me
Re: UMK17: yleiskeskustelu
^Minä luulin, että viime vuonna ennakkoäänet vain laskettiin yhteen kilpailulähetyksen aikana annettujen äänten kanssa. Eli että niillä ei ollut mitään omaa erillistä painoarvoaan. Mutta ei minulla taida olla mitään virallisempaa lähdettä luuloni tueksi.
Rise, angel, shine, love!
Re: UMK17: yleiskeskustelu
^ En ehkä osannut ilmaista itseäni. Tarkoitin siis, että paljonko ennakkoääniä annettiin suhteessä puhelinääniin, ts. jos ilmaisia ennakkoääniä annettaisiin (reilusti) enemmän kuin puhelinääniä, voisiko ennakkoäänillä ratkaista koko kisan? Vai onko ennakkoäänilla jokin painoarvo sen estämiseksi, ettei vaikkapa pelkkä vankka fanipohja voi ratkaista voittajaa (etukäteen), tai hakkerointi?
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me
Empire of the freaks, all drinks on me
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Youtube-tilastoa pukkaa (lukemat viime lauantailta, en jaksanut silloin viimeistellä):
Sijoitus - Viime viikon sijoitus - Esittäjä ja kappa - Tämän hetken katsojamäärä - Viime lauantain katsojatilanne - Muutos
01. (01.) Emma - Circle of light 64 443 54 492 (+9 951)
02. (02.) Günther & D'Sanz - Love yourself 45 814 40 922 (+4 892)
03. (03.) Alva - Arrows 31 435 26 441 (+4 994)
04. (04.) Norma John - Blackbird 24 945 21 934 (+3 011)
05. (06.) Lauri Yrjölä - Helppo elämä 23 173 19 435 (+3 738)
06. (05.) Anni Saikku - Reach out for the sun 22 444 19 933 (+2 511)
07. (07.) Zühlke - Perfect villain 20 189 17 981 (+2 208)
08. (08.) Club La Persé - My little world 19 534 17 622 (+1 912)
09. (09.) My First Band - Paradise 17 077 15 327 (+1 750)
10. (10.) Knucklebone Oscar & The Shangri-La Rubies - Caveman 12 155 11 086 (+1 069)
Tilastointi näiden osalta loppuu tähän. Kuuntelukerrat ovat jo sen verran laskussa kaikilla.
Helppo elämä tekee tasaista nousua. Noussut jo kaksi sijaa ensimmäisestä mittauksesta.
Sijoitus - Viime viikon sijoitus - Esittäjä ja kappa - Tämän hetken katsojamäärä - Viime lauantain katsojatilanne - Muutos
01. (01.) Emma - Circle of light 64 443 54 492 (+9 951)
02. (02.) Günther & D'Sanz - Love yourself 45 814 40 922 (+4 892)
03. (03.) Alva - Arrows 31 435 26 441 (+4 994)
04. (04.) Norma John - Blackbird 24 945 21 934 (+3 011)
05. (06.) Lauri Yrjölä - Helppo elämä 23 173 19 435 (+3 738)
06. (05.) Anni Saikku - Reach out for the sun 22 444 19 933 (+2 511)
07. (07.) Zühlke - Perfect villain 20 189 17 981 (+2 208)
08. (08.) Club La Persé - My little world 19 534 17 622 (+1 912)
09. (09.) My First Band - Paradise 17 077 15 327 (+1 750)
10. (10.) Knucklebone Oscar & The Shangri-La Rubies - Caveman 12 155 11 086 (+1 069)
Tilastointi näiden osalta loppuu tähän. Kuuntelukerrat ovat jo sen verran laskussa kaikilla.
Helppo elämä tekee tasaista nousua. Noussut jo kaksi sijaa ensimmäisestä mittauksesta.
Žvižej fucked up the solo
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Tapani Kansaahan monet pitävät hirveänä prinsessana ja epämiellyttävänä työkaverina, mutta totuus voi olla tuonsuuntainen - häirinnyt työkavereiden laiskanpulskeaa öllöttelyä.lharju kirjoitti:"Mä en koskaan voinut sietää suomalaisen viihteen laiskaa ja kunnianhimotonta työasennetta. Mua otti päähän laiskat muusikot ja tv:n kameramiehet, jotka olivat ylimielisiä ja sabotoivat työntekotilannetta. - - Tää maa on ollut täynnä epäkypsiä ja laiskoja tv-ohjaajia ja kapellimestareita, jotka on laitostuneita. Näitä viihteen virkamiehiä, joita ei saatu kantopommillakaan ulos kuukausipalkkaisista suojatyöpaikoistaan, vaikka ne eivät tehneet käytännössä mitään. Tai tekivät ainakin hyvin vähän."
Kaikki totta mitä kirjoitat tangokunikaallisista. Tangomarkkinoiden kohdalla kyse ei ole pelkästään huonoista biiseistä, vaan myös aivan käsittämättömän surkeasta tyylitajusta. Siis oikeasti, esiintyjät ajetaan ja tätä nykyä myös omaehtoisesti ajautuvat artistiseen muottiin, jossa laulu on pelkkää maneeria tangoärristä vibraattoon ja lookki saa Alla Pugatsovan ja ruotsinlaiva-artistit vaikuttamaan avangardetaiteilijoilta. Kaikki tämä kisahallinnon parasta ennen puoli vuosisataa sitten umpeutumisen syytä.
Toivottavasti se Pete löytää nyt lokeronsa. Minusta Pete on ennenkaikkea viihdyttäjä, visuaalisesti vaikuttava ja lavaenergiansa hurja, mutta tulkitsijana ja laulajana ei yllä samaan persoonallisuuteen, tai ainakaan vaikuttavuuteen läheskään kaikessa mitä tulkitsee. Tästä syystä pitäisi olal tarkkana mitä levyttää - ei kuulu niihin artisteihin, jotka kantavat keskinkertaisempaakin biisiä, vaan tarvitsee tosiaan täsmällisemmin juuri itselleen oikeanlaista materiaalia. Parhaiten äänelleen tuntuu sopivan se, mitä hän selvästi tavoitteeleekin, eli energinen, vähän funkkaava lennykravitzmainen tuotanto. On silti kyllä ihme että Peten lähtökohdista oikeaa linjaa ei löydetty jo Idolsin jälkeen.
E: Tänä vuonna on kyllä tosi vaikea nyt innostua tästä UMK:sta paljon enempää. Tsiaan pari ihan hyvää biisiä, mutta kun viime vuosi oli niin monella tapaa kaikki suomalaisten virheet ja huonoudet ja osaamattomuudet paljastava ja näyttää pahasti siltä, että tänä vuonna aiotaan toistaa monia samoja virheitä. Vaan mikä sen hienompaa jos on väärässä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Siis ihanko oikeasti tuo ennakkoäänestys taas järjestetään? Mitä hittoa? Mikä järki? HUOKAUS.kalonike kirjoitti:^ Todella pelottavaa, että äänestää voi ennen kuin on kuultu kenenkään livelaulua, ennen kuin on nähty esityksiä. Ei se näin voi mennä. Ei saisi mennä.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/11/23 ... -kilpailua :Tammikuun ajan on käynnissä ennakkoäänestys. Tällöin yleisö voi maksutta äänestää Yle Tunnuksen avulla. Oman Yle Tunnuksen voit luoda ilmaiseksi täällä. Lähetyksen aikana 28.1. on käynnissä puhelin- ja tekstiviestiäänestys, joka on maksullinen. Edellisten vuosien tapaan sen tuotot ohjataan hyväntekeväisyyteen Nenäpäivä-säätiölle.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Ei herranen aika. Muina vuosina on löytynyt helposti edes muutama hyvä, nyt saa yhtäkin hakemalla hakea. Olin jo ostamassa lippua UMK-finaaliinkin, mutta nyt en kyllä vaivaudu, kun ei tässä ole enää mitään jännää. Oon ihan järkyttynyt ja pettynyt näin huonosta tasosta.
Ainoa josta löydän "jotain", on Zühlke.
Ainoa josta löydän "jotain", on Zühlke.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
^^ Eli ne ennakkoäänet yhdistetään taas niihin ratkaiseviin ääniin?
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Eivätkös ne ennakkoäänet ole tismalleen samaa tavaraa kuin lähetyksen aikana annettavat, ennakkoon annettuja vain?andre06 kirjoitti:^^ Eli ne ennakkoäänet yhdistetään taas niihin ratkaiseviin ääniin?
On se kumma, kun Yle onnistuu joka vuosi mokaamaan jossakin perustavanlaatuisessa asiassa. Tässä ei ole edes keksitty mitään uutta vaan jatkettu omaa virhettä. UMK, samoin kuin Euroviisut, on livetapahtuma. Tämä tarkoittaa, että teoriassa vain ja ainoastaan kolmella minuutilla lavalla on kilpailun kannalta merkitystä; käytännössä toki jotkut kuulevat edes yhden kappaleen ennakkoon, mutta pääasia on kuitenkin lavalla tapahtuva esitys. Siksi onkin täysin käsittämätöntä, että jollakin kilpailijalla on etu pari viikkoa ennen kuin kilpailu on edes alkanut. Euroviisuissa äänestetään sen tietyn ajan sen jälkeen, kun kaikki kappaleet on lähetyksessä kuultu - täten yleisö voi valita suosikkinsa tietäen, miltä kunkin kilpailijan panos näyttää, eikä kellään ole epäreilua etua oman kannattajakuntansa ennakkoäänien ansiosta. Ei kai tällainen järjestely olisi kovinkaan vaikea järjestää?
Etenkin nyt, kun UMK:ssa ei enää ole semifinaalia, ennakkoäänestys on huolestuttava. Semifinaalien kanssa on sentään mahdollisuus tiputtaa pois kehnot livelaulajat, tänä vuonna annettu ääni on annettu ja voi teoriassa siivittää livefiaskon jopa Euroviisuihin.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Eiks tällä kaudella ole kuitenkin tsekattu ehdokkaiden livetaidot ennakolta, joten ehkä tämä jonkin verran tasapainottaa semifinaalien puutetta...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin
- Mä elän vieläkin
Re: UMK17: yleiskeskustelu
^ Nimenomaan. Livelaulufiaskoja tuskin tapahtuu, mutta show voi olla eri asia.
R.I.P. Eurovision
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Onko Uuden musiikin kilpailussa ollut aikaisemmin mitään sellaista käytäntöä, joka on Euroviisuissa, eli määritellään tietynlainen esiintymisjärjestys nimenomaan musiikkityylien vaihtelevuuden perusteella? En muista aiemmin Uuden musiikin kilpailussa asiaan kiinnittäneeni huomiota. Olisiko sellainen käytäntö sitten nyt käytössä?
Jos on, saattaisi ainakin Norma John olla melko luonteva 10.esiintyjä.
Jos on, saattaisi ainakin Norma John olla melko luonteva 10.esiintyjä.
Paremman maailman puolesta.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Onneksi showlle on paljon enemmän tehtävissä finaalin jälkeen kuin laulutaidolle, jos se puuttuu...Serduchka kirjoitti:^ Nimenomaan. Livelaulufiaskoja tuskin tapahtuu, mutta show voi olla eri asia.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin
- Mä elän vieläkin
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Ehkä en ymmärrä kysymystä oikein, mutta joka vuosihan UMK:ssa on ollut tuottajan päättämä esiintymisjärjestys. Ei se arvottukaan ole. Ratkaisuihin vaikuttaa tietenkin moni muukin asia kuin musiikkityylit sekä UMK:ssa että kansainvälisessä kilpailussa.Viisufani kirjoitti:Onko Uuden musiikin kilpailussa ollut aikaisemmin mitään sellaista käytäntöä, joka on Euroviisuissa, eli määritellään tietynlainen esiintymisjärjestys nimenomaan musiikkityylien vaihtelevuuden perusteella? En muista aiemmin Uuden musiikin kilpailussa asiaan kiinnittäneeni huomiota. Olisiko sellainen käytäntö sitten nyt käytössä?
Tuottaja on kyllä melkoinen noorakarma, jos saa tästä katraasta luotua jonkinlaisen vaihtelevuuden illuusion.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Tuokin on kyllä totta. Pitäisi ottaa paljon laulutunteja, jos meinaisi saada livelaulun kuntoon, eivätkä nekään tunnit välttämättä auttaisi.hra47 kirjoitti:Onneksi showlle on paljon enemmän tehtävissä finaalin jälkeen kuin laulutaidolle, jos se puuttuu...Serduchka kirjoitti:^ Nimenomaan. Livelaulufiaskoja tuskin tapahtuu, mutta show voi olla eri asia.
R.I.P. Eurovision
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Ymmärsit kysymyksen juuri siten kun sen myös tarkoitin. Tuota juuri mietinkin, ja kiitos vastauksesta. Musiikkityylit kuitenkin vähän vaikuttavat esiintymisjärjestykseen.Timoteus kirjoitti:Ehkä en ymmärrä kysymystä oikein, mutta joka vuosihan UMK:ssa on ollut tuottajan päättämä esiintymisjärjestys. Ei se arvottukaan ole. Ratkaisuihin vaikuttaa tietenkin moni muukin asia kuin musiikkityylit sekä UMK:ssa että kansainvälisessä kilpailussa.Viisufani kirjoitti:Onko Uuden musiikin kilpailussa ollut aikaisemmin mitään sellaista käytäntöä, joka on Euroviisuissa, eli määritellään tietynlainen esiintymisjärjestys nimenomaan musiikkityylien vaihtelevuuden perusteella? En muista aiemmin Uuden musiikin kilpailussa asiaan kiinnittäneeni huomiota. Olisiko sellainen käytäntö sitten nyt käytössä?
Paremman maailman puolesta.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
https://www.youtube.com/watch?v=MBWYz-zXi9I
Wwiblog oli tehnyt top UMK Top 3 arvion ja kaikilla oli sama ykkönen ja kakkonen kuin minullakin eli Emma ja Alva. Joku muu oli myös huomannut sen, että Alva muistuttaa enemmän Lisa Ajaxia kuin Kristaa Anni Saikku oli yhdellä kolmosena ja taas mainittiin kuinka kertsi lässähtää. Lauri Yrjölä oli myös kahdella kolmosena. Alva oli kaikilla kakkosena ja Emma ykkösenä .
Wwiblog oli tehnyt top UMK Top 3 arvion ja kaikilla oli sama ykkönen ja kakkonen kuin minullakin eli Emma ja Alva. Joku muu oli myös huomannut sen, että Alva muistuttaa enemmän Lisa Ajaxia kuin Kristaa Anni Saikku oli yhdellä kolmosena ja taas mainittiin kuinka kertsi lässähtää. Lauri Yrjölä oli myös kahdella kolmosena. Alva oli kaikilla kakkosena ja Emma ykkösenä .
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti.
- Teräsbekoni
- Kanta-asiakas
- Viestit: 11352
- Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Youtuben Making of musiikkivideo -pätkien perusteella näyttäisi siltä, että ainakin Emmalla ja Norma Johnilla olisi jo nyt valmis tyyli sekä selkeä visio siitä, mitä haluavat biisillään sanoa, mikä pelkästään olisi jo parannusta tämänvuotiseen edustuskappaleeseemme.
Norma Johnin musavideo on kuin Mikko Silvennoisen pahimmasta viisupainajaisesta.
Norma Johnin musavideo on kuin Mikko Silvennoisen pahimmasta viisupainajaisesta.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro
- Tekoripset
- Kanta-asiakas
- Viestit: 1500
- Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
- Paikkakunta: Helsinki
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Musta kaikista "hauskinta" oli kun JVG oikein kehui kun voittivat emman jostain biisistä että kuinka se oli tehty alle puolessa päivässä, niiku anteeks mitä? Jooh onhan he suosittuja yms mutta eikö yhtään enempää kiinnosta miettiä että vois oikeesti tarjota jotain laadukasta kuuntelijoille.Night_Owl kirjoitti:En voisi olla enempää samaa mieltä suomalaisesta musiikkiteollisuudesta. Mua huvitti kesällä, kun erehdyin kuuntelemaan silloin Spotofyn ykkösenä roikkuneen Arttu Lindemanin "upean" Läikkyy ja perään Mikael Saaren huikean "Myrsky" -vedon omissa levyjulkkareissaan. Oli vaikea ymmärtää, miten ensimmäinen olemattomilla raptaidoillaan pääsee Spotifyn ykköseksi ja toinen laulaa mielettömällä taidolla yleisöltä kyynelkanavat auki, mutta ei häntä näy juuri listoilla. Tai kun eksyin katsomaan Stella Christinen keikkavideoita Youtubesta. Siinä vasta lahjakas ja ammattitaitoinen nainen, voi kunpa heidän kaltaisiaan lahjakkuuksiaan saataisiin enemmän esiin ja käytettäisiin heidän potentiaaliaan. Täälläkin mainittu Saara Aalto joutui menemään ulkomaille todistaakseen olevansa lahjakas, vaikka mäkin näin sen jo vuonna 2011.
<3
Re: UMK17: yleiskeskustelu
"Don't run... Don't fight... I wanna kiss your paradise."
"Touch yourself and feel a little pleasure."
Ei kettu mitä jaskaa. Daniel D'Sanz, miksi? Siitä sitten selittämään tenavilleen, mistä iskä laulaa. Mutta joo, yleläiseen kaksimieliseen viisuhömppäcampgenreen nämähän sopivat vallan mainiosti.
Eivätkö ne tiedä edes, kuka viisut viimeksi voitti? Tuotannon meininki on ylimielisen sisäänpäinlämpiävän asiantuntematonta. Onneksi kansalaisraatien sijalla on KV-raadit, ne tuskin saavat päähänsä, että joku La Perse on makee juttu. Tai mistä sitäkään tietää, ketä sinne on pyydetty. Suomen kansaanhan ei voi luottaa varsinkaan näinä demokratian epäilyn aikoina. Päättävät vielä väärin.
Alva ja Emma ovat mielestäni livejä näkemättä parhaat ehdokkaat, mulla toistaiseksi Alva ykkösenä. Lauri Yrjölän sanoitus on mielenkiintoinen. Muuten taso on suurimmaksi osaksi aika toivoton, Softenginen aikainen momentum on hukattu. Veikkaan, että tämä johtuu osittain lähetysten ala-arvoisesta hömppäimagosta. Tietyt tämänvuotiset artistivalinnat tulevat vain pahentamaan tilannetta.
Luulen, että UMK tulee tänä vuonna kiinnostamaan suurta yleisöä vähän. Ja senhän pitäisi kiinnostaa, että hyviä kilpailuesityksiä saataisiin.
Niin ja kiitos mielenkiintoisesta ja syvällisestä ketjusta.
"Touch yourself and feel a little pleasure."
Ei kettu mitä jaskaa. Daniel D'Sanz, miksi? Siitä sitten selittämään tenavilleen, mistä iskä laulaa. Mutta joo, yleläiseen kaksimieliseen viisuhömppäcampgenreen nämähän sopivat vallan mainiosti.
Eivätkö ne tiedä edes, kuka viisut viimeksi voitti? Tuotannon meininki on ylimielisen sisäänpäinlämpiävän asiantuntematonta. Onneksi kansalaisraatien sijalla on KV-raadit, ne tuskin saavat päähänsä, että joku La Perse on makee juttu. Tai mistä sitäkään tietää, ketä sinne on pyydetty. Suomen kansaanhan ei voi luottaa varsinkaan näinä demokratian epäilyn aikoina. Päättävät vielä väärin.
Alva ja Emma ovat mielestäni livejä näkemättä parhaat ehdokkaat, mulla toistaiseksi Alva ykkösenä. Lauri Yrjölän sanoitus on mielenkiintoinen. Muuten taso on suurimmaksi osaksi aika toivoton, Softenginen aikainen momentum on hukattu. Veikkaan, että tämä johtuu osittain lähetysten ala-arvoisesta hömppäimagosta. Tietyt tämänvuotiset artistivalinnat tulevat vain pahentamaan tilannetta.
Luulen, että UMK tulee tänä vuonna kiinnostamaan suurta yleisöä vähän. Ja senhän pitäisi kiinnostaa, että hyviä kilpailuesityksiä saataisiin.
Niin ja kiitos mielenkiintoisesta ja syvällisestä ketjusta.
Like a monument to all the time we spent