Mikä tekee suomi-iskelmästä ainutlaatuisen?

Muiden musiikkikilpailujen ja Musiikin arkisto.
Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Mikä tekee suomi-iskelmästä ainutlaatuisen?

Viesti Kirjoittaja Nata »

Vai onko se ainutlaatuista musiikkia? :-)

Tulin huomanneeksi Absolute Schlager -klassikkolevyn parissa, millaista ärsyttävää duurihilipatipippaa ruotsalaiset laulut ovatkaan. Niin suomalainen olen, etten pidä siitä, että komea mollikappale kertosäkeessä vesitetään duurilla. Tämä pätee jopa Främlingiin, joka kuitenkin on yksi suosikeistani kautta aikojen. ;-)
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Mikä tekee suomi-iskelmästä ainutlaatuisen?

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Voi, Nata! Sääli pirstoa sun päiväunelma, mutta kyllä suomalaiset osaavat itsekin vesittää tuon mollijollotuksen duuriin vaihtamalla kesken biisin...

Yksi hyvä esimerkki (tai, onko? En ole vähään aikaan kuullut) on Marionin E viva Espanja tai Taiskan (oliko se tällä nimellä?) Moi moi vain...

Että jätetäänpäs se ruotsalaisten mollaaminen, kun sama osataan itsekin... (Yksi sormi osoittaa ruotsalaista, mutta mihinkäs ne loput neljä osoittavatkaan?) lol lol lol lol lol
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Miik
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4931
Liittynyt: 16 Huhti 2004, 10:46
Paikkakunta: Tampere

Mikä tekee suomi-iskelmästä ainutlaatuisen?

Viesti Kirjoittaja Miik »

Katten-Gustaf kirjoitti:Taiskan (oliko se tällä nimellä?) Moi moi vain...
Juuri tuolla nimellä tunnetaan. Ja on kyllä hyvä biisi! :peukku:
"anna abreu ehkä kuppilan uusi Arja Saijonma"
NimiIronia Pete "Suomi 2010 artistitoiveita"-ketjussa

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Mikä tekee suomi-iskelmästä ainutlaatuisen?

Viesti Kirjoittaja Violette »

Minä taas olen juuri sellainen, johon ruotsalainen duurihilipatipippa iskee ihan täysillä ;) Suomalaisesta mollivaikerrusiskelmästä en hirveän paljon pidä. Suomessa tehdään toki loistavaa rock-musiikkia, mutta halutessani kuunnella pop- tai iskelmämusiikkia valintani ennemminkin ruotsalainen tai virolainen musiikki :peukku:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Mikä tekee suomi-iskelmästä ainutlaatuisen?

Viesti Kirjoittaja male »

Violette kirjoitti:Minä taas olen juuri sellainen, johon ruotsalainen duurihilipatipippa iskee ihan täysillä ;) Suomalaisesta mollivaikerrusiskelmästä en hirveän paljon pidä. Suomessa tehdään toki loistavaa rock-musiikkia, mutta halutessani kuunnella pop- tai iskelmämusiikkia valintani ennemminkin ruotsalainen tai virolainen musiikki :peukku:
Ton vois melkein allekirjoittaa. ;) Ruotsissa tehdään tosi hyvää poppia, ärsyttää kun Suomessa tulee vaan rokkikopioita toisen perään... :niinpa:
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Lukittu