Mua vaan harmittamaan, että Suomen ensimmäinen laadukas ruotsalaissävellys lankeaa nyt Aallon esitettäväksi. Olisin halunnut jonkun Nelli Matulan esittämään Linnea ja Joy Debin Nicki Minaj -pastissin. Ei sillä, että erityisesti Minajin tuotannosta välittäisin, mutta joku Pound The Alarm -tyylinen bilehitti Matulalle ois ollut tosi siisti! Ottakaa Yle tästä koppi!Terasbekoni kirjoitti:Vaikka yleensä vastustankin ruotsalaissävellyksiä, yms. niin silti jotenkin toivon, että tänä vuonna Yle pitäisi mahdollisimman überlaskelmoitua linjaa mittatilaamalla parasta mahdollista ulkomailta, jotta tämä kokeilu saisi nyt kunnolla tuulta siipiensä alle ja sitä voitaisiin kenties jopa lähteä tulevina vuosina kehittämään entisestään.
UMK18: yleiskeskustelu
Re: UMK 2018
R.I.P. Eurovision
Re: UMK 2018
Minua taas hieman häiritsee, jos Suomikin alkaa tilaamaan kappaleensa Ruotsista. Jos kaikki maat käyttää ruotsalaisia kappaleita niin mitä järkeä koko kisassa on?
Re: UMK 2018
Jos Ukraina ja Portugali voittivat oman maan tekijöillään, niin toki kaikki lähtevätkin tilaamaan Ruotsista biisinsä. Vieläkään ei ole tietääkseni ollut vuotta, jossa puoletkaan biiseistä olisi ruotsalaistekoisia. 2012 oli muistaakseni 1/4 ruotsalaisten vähintäänkin osittain tekemiä, mutta mitään sen suurempaa ei mielestäni ole näkynyt. Aina löytyy maita, jotka tuovat viisulavalle oman maan tekijöiden biisin.
R.I.P. Eurovision
Re: UMK 2018
Ainakin virallisesti systeemi on kai koko UMK-ajan ollut se, että kaikki vastaanotetut demot ovat samalla viivalla. Yle siis kutsuu artisteja lähettämään demon antamatta kuitenkaan kutsuartisteille ohituskaistaa varsinaiseen kisaan. Vuoden 2011 systeemissä kutsuartisteilla oli varma paikka semeihin.Wadde kirjoitti:Mulle jäi vielä epäselväksi, että yrittikö Yle siis vuoden 2011 systeemiä, jossa osa kilpailijoista olisi tullut kutsukisasta ja osa avoimesta? Vai mitä tarkoitettiin sillä, että osa ei tullut mukaan kisaan vaikka lupasi?
Seuraava kysymys on kai, mihin erillistä kutsua tarvitaan, kun kuka tahansa saa muutenkin osallistua. Kutsumisesta on tiettyjä hyötyjä. Kutsu kertoo kutsutulle, että hänen musiikkityylilleen voisi olla kysyntää. Ei ole esim. tehty sellaista genrerajausta, etteikö kannattaisi yrittääkään EDM:llä / jazzilla / metallilla / iskelmällä / valitse-itse-millä. Kutsu on samalla viesti, että kokeneitakin artisteja kaivataan. Onhan täällä Kuppilassakin esimerkiksi arveltu, että tunnetut nimet eivät halua mukaan kykyjenetsintäkilpailulta vaikuttavaan UMK:hon. Tietenkin sellaisia musiikintekijöitä, joiden järjestäjät erityisesti toivovat osallistuvan, pyydetään erikseen. Olisi tyhmää olla pyytämättä.
Aution tulevaisuuspohdinnoissa pyöri jonkinlainen mahdollisuus vuosien 2010–11 malliin, jossa osa paikoista on kiintiöity kutsuartisteille ja osa avoimen haun kautta tuleville. Se voi olla vähiten huono ratkaisu. Kutsukilpailuvuosina osa kutsutuista lähti kyllä skabaan todella heikolla biisillä. Toisaalta yleisön mielenkiinnon saamiseksi mukaan tarvitaan isompiakin nimiä kuin pari pikkutuhmaa hittiä yli kymmenen vuotta aiemmin tehnyt ruotsalainen ja Sunrise Avenuen lämppäribändi. Jos ketään isompaa ei saada kuin kiintiöimällä, kiintiöidään sitten.
Eikö neljäsosa ole mielestäsi todella paljon?Serduchka kirjoitti:2012 oli muistaakseni 1/4 ruotsalaisten vähintäänkin osittain tekemiä, mutta mitään sen suurempaa ei mielestäni ole näkynyt.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
Re: UMK 2018
Ei, jos 3/4 eivät sattumoisin ole yhtä laadukkaita kuin monesti ruotsalaistekoiset sävelmät ovat. 2012 vuodessa oli ihanaa se, että siellä oli laadukkaita oman maan tekijöiden sävellyksiäkin mukana todella paljon. Oman maan säveltäjät ovat kyllä ottaneet viime vuosina itseään niskasta kiinni ja ei olla ihan väkisin lähdetty hakemaan sitä ruotsalaissävelteistä edustuskappaletta. Minulle on periaatteessa ihan sama, minkä maan kansalainen on säveltänyt kappaleen, kunhan se on hyvä. Ruotsalaisilla vaan on tapana onnistua melko usein luomaan jotain todella laadukasta ja toimivaa.Timoteus kirjoitti:Eikö neljäsosa ole mielestäsi todella paljon?Serduchka kirjoitti:2012 oli muistaakseni 1/4 ruotsalaisten vähintäänkin osittain tekemiä, mutta mitään sen suurempaa ei mielestäni ole näkynyt.
R.I.P. Eurovision
Re: UMK 2018
Koko kisahan on ruotsin musiikkiteollisuuden markkinointialusta, ollut jo jonkin aikaa.Wadde kirjoitti:Minua taas hieman häiritsee, jos Suomikin alkaa tilaamaan kappaleensa Ruotsista. Jos kaikki maat käyttää ruotsalaisia kappaleita niin mitä järkeä koko kisassa on?
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
Re: UMK 2018
^ Jonka tosin on jo pari viime vuotta voittanut ei-ruotsalaistekoinen sävelmä.
R.I.P. Eurovision
Re: UMK 2018
Saara mainitsi Svenska Ylen sivuilla , että 3 kappaletta on varsin erilaisia. Yksi on rauhallisempi ja ainakin yhdessä enemmän Show-elementtejä. On muuten mieleenkiintoista, miten UMK show rakennetaan tänä vuonna ja kuinka pitkä show oikein on. Eihän Saara voi millään esittää biisejään yhdessä putkessa, kun varmaan esitykset on varsin erilaisia ja kaikissa varmaan erilaiset esiintymisasutkin.
Re: UMK 2018
Euroviisut on kyllä hyvin arvaamaton kilpailu. Joka vuosi on floppaajia ja yllättäjiä. Valitettavasti Suomi kuuluu useammin floppaajiin kuin yllättäjiin.
Mitä jos se kaikista pahin tapahtuu ja Suomi ei pääse edes finaaliin? Se on mahdollista. Kovatasoinen semi jossa mukana Venäjä, Ruotsi Azerbaijan, Australia, Armenia, Kreikka, Norja, Romania, Ukraina... Jos Suomi ei ensi vuonna pääse finaaliin tai jää taas finaalin häntäsijoille, taitaa Euroviisu kiinnostus lopullisesta hiipua Suomessa. Nyt sentään annetaan jotain toivoa menestyksestä.
Espanjaa Euroviisuissa 2014 edustanut Ruth Lorenzo oli myös mukana Britannin x-factorissa. Dancing in the rain sijoittui 10. sijalle. Eli jos top 10 halutaan, niin biisin ja esityksen pitää olla parempi kuin Ruthin viisu. Riippuu tietenkin viisujen tasosta ensi vuonna. Mutta jos Suomi haluaa menestyä, niin silloin pitää olla tosi kova paketti kasassa (Lordi), Suomea nyt ei tunnuta äänestävän lähettettiin viisuihin mitä tahansa.
Mitä jos se kaikista pahin tapahtuu ja Suomi ei pääse edes finaaliin? Se on mahdollista. Kovatasoinen semi jossa mukana Venäjä, Ruotsi Azerbaijan, Australia, Armenia, Kreikka, Norja, Romania, Ukraina... Jos Suomi ei ensi vuonna pääse finaaliin tai jää taas finaalin häntäsijoille, taitaa Euroviisu kiinnostus lopullisesta hiipua Suomessa. Nyt sentään annetaan jotain toivoa menestyksestä.
Espanjaa Euroviisuissa 2014 edustanut Ruth Lorenzo oli myös mukana Britannin x-factorissa. Dancing in the rain sijoittui 10. sijalle. Eli jos top 10 halutaan, niin biisin ja esityksen pitää olla parempi kuin Ruthin viisu. Riippuu tietenkin viisujen tasosta ensi vuonna. Mutta jos Suomi haluaa menestyä, niin silloin pitää olla tosi kova paketti kasassa (Lordi), Suomea nyt ei tunnuta äänestävän lähettettiin viisuihin mitä tahansa.
Re: UMK 2018
Hyvä YLE ja SAARA!
En lukeudu Saara Allon faneihin mutta saamme kyllä hyvän edustajan hänestä.
(Vuoden kappale 2016 “No Fear” oli minusta erittäin hyvä studioversiona ja myös live-laulu oli mainio live-esityksessä…….. mutta sitten estradiesitys meni överiksi niin kappale hukkui siihen yliyrittämiseen silloin)
En lukeudu Saara Allon faneihin mutta saamme kyllä hyvän edustajan hänestä.
(Vuoden kappale 2016 “No Fear” oli minusta erittäin hyvä studioversiona ja myös live-laulu oli mainio live-esityksessä…….. mutta sitten estradiesitys meni överiksi niin kappale hukkui siihen yliyrittämiseen silloin)
Re: UMK 2018
No nyt Hesari uutisoi, että MUSIIKIN tekijät ovat närkästyneet Yleisradion päätöksestä, jonka mukaan Saara Aalto lähetetään Suomen euroviisuedustajaksi ilman perinteistä karsintaa.
Rise, angel, shine, love!
Re: UMK 2018
^ En jaksanut lukea artikkelia, mutta sanon, että kyllä muakin musiikintekijänä harmittaisi nää Ylen touhut. Harmittaa kyllä muutenkin.
R.I.P. Eurovision
Re: UMK 2018
X-Factorilla ei toisaalta tuloksen kannalta paljon merkitystä ole. Sillä saa näkyvyyttä yhdessä maassa. Vai kahdessa? Irlannissa Britannian X-Factoria taidetaan myös seurata tiiviisti. Joka tapauksessa äänestäjämaita on nelisenkymmentä, joten leijonanosan pisteistä pitää tulla muualta.toivo kirjoitti:Espanjaa Euroviisuissa 2014 edustanut Ruth Lorenzo oli myös mukana Britannin x-factorissa. Dancing in the rain sijoittui 10. sijalle. Eli jos top 10 halutaan, niin biisin ja esityksen pitää olla parempi kuin Ruthin viisu.
Ruth sai Britannialta viisi ja Irlannilta kuusi pinnaa. Molemmissa raati piti enemmän. Yleisöäänissä Ruth oli Britanniassa (vasta?) kymmenes ja Irlannissa kahdeksas. No, Ruthin X-Factor-esiintymisestä oli pitempi aika ja Ruth sijoittui heikommin kuin Saara. Ehkä Saara muistetaan paremmin.
Britteinsaarten ulkopuolelta Ruth sai yhteensä 63 pistettä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
Re: UMK 2018
No voi kyynel. Olisivat tehneet parempia kappaleita. "Jos kisaan lähetetty biisi on ollut hyvä, sille löytyy kyllä kysyntää." Ihan oikeasti... Parempi, että satsaavat nyt vain Saaraan. Turhaa olisi taas tuhlata rahoja, kun voidaan satsata kaikki paukut yhteen osaavaan artistiin.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own
Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"
Out here on my own
Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"
Re: UMK 2018
Uudelleen mietittyäni pakko todeta että tämä oli lottovoitto Ylelle ja viisufaneille mutta ei Saaralle ja pahimmillaan takapakki hänen uralleen jos turpaan tulee mitä en tietenkään toivo. Olisiko niin että Saara houkuteltiin mukaan kesken uuden musan teon ja Sony ei suostunut Euroviisudiiliin ja sukset menivät ristiin Saaran palon viisuja kohtaan tietäen. Tavallaan pettymys että viisut voitti brittimarkkinat ja nyt hän on taas jälleen kerran osallistumassa laulukilpailuun Joo tiedän että kilpailu on kovaa Briteissä lyödä läpi mutta sitä vartenhan hän meni sinne Xfactoriin että saisi mahdollisuuden mutta loppuiko usko vai eikö Saara vain oikeasti osaa päättää mitä hän haluaa. No nyt taas odotallaan 4 kuukautta lisää uutta musiikkia jotka Yle/UMK sitten julkaisee vasta maaliskuussa...hohhoijaa (onneksi tuli käytyä Hartwall areenan keikalla seuraavaa joutunee odottamaan tovin jollei Saara nyt ole mukana duetoimassa Queenin keikalla)
Re: UMK 2018
Jutusta:Rousku kirjoitti:No nyt Hesari uutisoi, että MUSIIKIN tekijät ovat närkästyneet Yleisradion päätöksestä, jonka mukaan Saara Aalto lähetetään Suomen euroviisuedustajaksi ilman perinteistä karsintaa.
Tuosta saa sen kuvan, että just mun kappale ei päässyt jatkoon, mutta jotkut muut pääsivät. Kyllä olis potuttanut lukea asian oikea laita eilen lehdistä.Kilpailuun kappaleensa lähettäneet lauluntekijät saivat Yleltä lokakuun alussa ilmoituksen, jossa kiitettiin osallistumisesta ja kerrottiin, että kilpailu oli kovatasoinen, mutta tällä kertaa heidän kappalettaan ei valittu.
Re: UMK 2018
Eihän se kivaa ole mutta aika turhaan muusikot silti rutisevat. Ei UMK ole mikään breikkauspaikka artisteille, joilla on 97 katsontakertaa youtube-kanavallaan, vaan sen kautta on tarkoitus löytää Suomelle viisuvoittaja. Jos tarpeeksi pätevät artistit olisivat lähettäneet tarpeeksi päteviä biisejä, näin ei olisi käynyt. Jos hakijoista olisi löytynyt Vesalaa ja Jenni Vartiaista ja Sannia, näin ei olisi käynyt. Nyt taso lienee ollut Klubi La Pylly ja Mount Eeverest -tasoa, sillä ei Yle kevyesti tällaista täyskäännöstä olisi tehnyt järjestettyään ensin avoimen haun. Kun olivat 300 biisiä kuunnelleet läpi, ovat nähneet tilanteen jokseenkin täysin toivottomana ja myös tunteneet aiheestakin painetta kolme vuotta jatkuneesta hutien sarjasta. Nyt taso on saattanut olla vielä viime kauttakin kehnompi päätellen vähäisemmästä biisimäärästä ja Yle päätti vaihtaa reseptiä - ja korkea aika olikin se jo tehdä.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy
Re: UMK 2018
Ylen sekoilu varmaan saa musiikintekijät välttämään jatkossa koko UMK:ta tai mikälie se jatkossa onkaan. Ketähän puuhastelijoita tuolla on ollut tekemässä näin radikaalin ratkaisun, että ohitetaan täysin muut kilpailijat. Typerää touhua kertakaikkiaan. Olisivat jättäneet koko haun väliin ja kysyneet Aallolta heti suostuuko hän ehdokkaaksi, niin olisi säästytty tältä farssilta.
I was in Kyiv 2017
Re: UMK 2018
Olisihan UMK voitu kisata ilman viisuedustuspalkintoa. Aalto oltaisiin vaan valittu edustajaksi ja biisi valittu erillisessä ohjelmassa.
Toivon nyt Aallolle tykkibiisiä, joka ei ole viisuhumppaa.
Toivon nyt Aallolle tykkibiisiä, joka ei ole viisuhumppaa.
Žvižej fucked up the solo
Re: UMK 2018
"Olisivat tehneet parempia biisejä" Olisin ymmärtänyt tämän jos Aallolla itsellään olisi jo ne kolme biisiä valittuna, mutta kun ei ole. Yhtä hyvin sieltä voi tulla vielä kehno biisi samanlailla mitä yleisessä haussa, joten miksi hänellä on se etu? Ehkä yleisessä haussakin on ollut joku jolla on esiintymistaitoja, mutta huono biisi. Ei se suuri nimi tarkoita aina hyvää, esimerkkinä Demy ja viime vuoden karsinta. Ja kun Aallon suurin suosio on perustunut tähän mennessä enemmän esiintymistaitoihin kuin lauluihin, ei tässä oikein vielä voi juhlia.
Re: UMK 2018
Olen toisessa yhteydessä tullut kuunnelleeksi merkittävän osan hänen muuta tuotantoaan ja tullut siihen tulokseen, että melkein mikä tahansa sieltä olisi ollut parempi kuin tekemällä tehdyn oloiset viisukapat.Rousku kirjoitti:Määrittele demyjen tekeminen.
Re: UMK 2018
Ei tosiaan voi vielä juhlia mutta mahkut on varsin hyvät, onhan 3 biisiä tarjolla ja artistin laulu- ja esiintymiskykyjä saati kokemusta ei tarvitse arvuutella.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy
Re: UMK 2018
Ne välttävät sitä jo nyt joten no harm done.ESC-fani kirjoitti:Ylen sekoilu varmaan saa musiikintekijät välttämään jatkossa koko UMK:ta tai mikälie se jatkossa onkaan.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy
Re: UMK 2018
Tässä on Suomen musiikintekijät ry:n kirje kokonaisuudessaan (löytyy Aku Toivosen facebook-päivityksen kommentista):
Itse valinnasta sen verran, että Saara Aalto artistina ei herätä oikeastaan minkäänlaisia tunteita. Aalto on hyvä laulaja, joten oikealla kokonaisuudella menestymismahdollisuudet ovat varmaan ihan hyvät.
Eihän se tietenkään mikään edullinen tilanne ole, että suututetaan säveltäjien ja sanoittajien etujärjestö.Avoin kirje Ylen luovien sisältöjen johtajalle sekä kulttuurin ja viihteen päällikölle
Suomalaiset musiikintekijät kokevat tulleensa petetyiksi, kun Ylen Kulttuuri ja viihde päätti muuttaa UMK:n sääntöjä kesken kilpailun. Musiikintekijät ovat sijoittaneet varojaan, aikaansa ja työpanostaan ottaakseen osaa kilpailuun.
1. Toimiiko Yle tässä eettisesti?
2. Miten uskotte musiikintekijöiden luottavan seuraavaan Ylen järjestämään kilpailuun ja niiden sääntöjen pitävyyteen?
3. Mistä ja miten valikoitte mainitsemanne kolme kilpailussa olevaa biisiä?
Vaadimme vastausta.
Aku Toivonen
toiminnanjohtaja
Itse valinnasta sen verran, että Saara Aalto artistina ei herätä oikeastaan minkäänlaisia tunteita. Aalto on hyvä laulaja, joten oikealla kokonaisuudella menestymismahdollisuudet ovat varmaan ihan hyvät.
Re: UMK 2018
Täysi farssihan tämä YLE:n touhuilu oli, toki kun valittu edustaja oli monille mieleinen niin siksi täällä puolustellaan YLE:ä. Jos valittu artisti olisi ollut vaikka joku kansainvälisesti menestynyt hevibändi niin olisikohan suurin osa täällä liputtamassa kilpailun kyseenalaista täyskäännöstä?
Re: UMK 2018
Ja laitetaan heti perään YLE:n vastaus:
1. Toimiiko Yle tässä eettisesti?
Ylellä on vastuu ja velvoite tehdä UMK:sta yleisölle kiinnostava ja viihdyttävä show. Katsojat ovat toivoneet meiltä enemmän tähtiä ja kutsuartistimalli on kiinnostava mahdollisuus palvella Ylen suomalaisia paremmin ja menestyä Euroviisuissa.
Yle järjesti UMK:n avoimen haun kuten jo kuutena edellisenä vuonna. Haun kautta ei löytynyt sopivia ehdokkaita, vaikka mukana oli hyviä biisejä. Halusimme myös katsoa hakuajan loppuun asti, lähtisikö kisaan mukaan alustavasti jo lupautuneita tunnetumpia artisteja.
Näistä syistä kilpailun toteutustapa päätettiin muuttaa. Tähän Ylellä on oikeus, ja se on kerrottu UMK:n säännöissä. Kisaan osallistuneille on myös ilmoitettu jo lokakuun alussa, että biisi ei ole jatkossa.
2. Miten uskotte musiikintekijöiden luottavan seuraavaan Ylen järjestämään kilpailuun ja niiden sääntöjen pitävyyteen?
Avoin haku kuuluu UMK:n konseptiin ja on siis edelleen olemassa. Ensi vuonna haku on jo toukokuussa Euroviisujen yhteydessä.
Pidämme arvokkaana avointa kilpailua ja sen kautta syntyvää uutta musiikkia ja nousevia tähtiä. Toivottavaa jatkossa olisi, että puolet kilpailijoista olisi tunnettuja artisteja ja toinen puoli uusia tulokkaita. Ohjelmakonsepti voi olla seuraavana vuonna jälleen erilainen.
3. Mistä ja miten valikoitte mainitsemanne kolme kilpailussa olevaa biisiä?
Olemme kuunnelleet Saara Aallon uusia kappaleita ja olleet tyytyväisiä kuulemaamme. Sävellystyötä hiotaan edelleen. Yle on asettanut Saaralle vaatimuksen tuottaa kolme erilaista biisiä, joihin luodaan isoille lavoille sopivat esitykset.
Kaikkien yhteinen intressi on tuottaa artistille mahdollisimman hyviä biisejä ja näyttäviä esityksiä.
Ville Vilén
Johtaja, Luovat sisällöt, Yle
Re: UMK 2018
4. syyskuuta Ylen UMK tiimi kirjoitti facebookkiin
Onkohan Saara joskus loppukesästä saanut viestin Yleltä että Docpoint-ohjelmakin jää tekemättä loppuun jos ei nyt
osallistu tähän Warnerin viisuprojektiin? Kun alkoi olla selvää että Sonyn kanssa ei saatu mitään aikaan?
UMK18-haku sulkeutui juuri. SUPER-MEGA-VALTAVA KIITOS kaikille biisin lähettäneille, teitä oli monta ja ilman teitä meillä ei ois koko kisaa! Nyt ladataan kaikki biisit tälle kovalevylle, josta tulee UMK:n huomion keskipiste, sydän ja kallein aarre Kaikkiin biisin lähettäneisiin ollaan yhteydessä syyskuun loppuun mennessä. TÄSTÄ SE LÄHTEE YYYYEEAAAAAHHHH!!
Onkohan Saara joskus loppukesästä saanut viestin Yleltä että Docpoint-ohjelmakin jää tekemättä loppuun jos ei nyt
osallistu tähän Warnerin viisuprojektiin? Kun alkoi olla selvää että Sonyn kanssa ei saatu mitään aikaan?
Re: UMK 2018
^^ Yle vastaa kysymyksen vierestä kahteen ensimmäiseen kysymykseen, erityisesti toiseen. UMK19-haku jo ensi toukokuussa taisi tulla uutena tietona. "Mahdollisuus palvella Ylen suomalaisia paremmin" on mielenkiintoinen kielikukkanen.
Toivottavasti Suomen musiikintekijöiden ja Ylen välille ei kuitenkaan jää kovin pitkäkestoista juopaa, ettei Saaraa tarvitse lähettää viisuihin tästä lähin joka vuosi.
Kuvitteellinen keskustelu vuonna 2026.
– Saara Aalto kilpailee tänä vuonna Euroviisuissa jo yhdeksättä kertaa.
– Monetta?
– Joo, Valentina myös, mutta puhuin nyt Saarasta.
Sori, tää oli huono.
Toivottavasti Suomen musiikintekijöiden ja Ylen välille ei kuitenkaan jää kovin pitkäkestoista juopaa, ettei Saaraa tarvitse lähettää viisuihin tästä lähin joka vuosi.
Kuvitteellinen keskustelu vuonna 2026.
– Saara Aalto kilpailee tänä vuonna Euroviisuissa jo yhdeksättä kertaa.
– Monetta?
– Joo, Valentina myös, mutta puhuin nyt Saarasta.
Sori, tää oli huono.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
Re: UMK 2018
Eihän tätä paniikkitempoilua ota pian kukaan enää vakavissaan. Nimekkäitä artisteja on vaikea saada mukaan kun ei ole edes tietoa, mihin nämä artistit ovat sitoutumassa kun vuodesta toiseen konsepti muuttuu.JTL90 kirjoitti:Ja laitetaan heti perään YLE:n vastaus:
Ohjelmakonsepti voi olla seuraavana vuonna jälleen erilainen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin
- Mä elän vieläkin