Cinéma (Elokuvat)
Re: Cinéma (Elokuvat)
Katsoin tänään Netflixistä georgialaisen leffan nimeltä "My Happy Family". Tavallaan leffassa ei tapahtunut juuri mitään ja tunnelma oli vähän ahdistava, mutta jotenkin se kuitenkin piti mukanaan. Suosittelen!
Riskinä seniorilaumat
Re: Cinéma (Elokuvat)
Katselin eilen täälläkin ruoditun scifikauhun, Life:n blurayltä. Eka tunti oli oikein kiinnostava, mutta realismiin panostanut leffa (mm. painottomuuden luomiseen oli nähty vaivaa) sortui joihin epärealistisuuksiin ja kriisi paisui vähän turhankin mahtipontiseksi. Tunnin kohdalla leffa menetti otteensa. Loppu oli kuitenkin oikein vänkä. 3/5
Samoin katsoin Rogue One: A Star Wars Storyn levyltä ja se oli aika tunneköyhä pläjäys, jossa ei kiinnostanut ketkä taistelee keskenään ja miksi. Traaginen loppukin oli ohuiden henkilöhahmojen vuoksi yhdentekevä. Nää kaksi uusinta Star Warsia ovat osoittaneet, ettei ne ole enää mua varten. The Last Jedi saa jäädä odottamaan ilmaisnäytöstä televisiosta. Tuotantoyhtiöllä tuskin on mitään syytä muuttaa konseptia kun leffat tahkoavat kuitenkin sikana rahaa.
Niin joo ja tulihan se Alien Covenantkin nähtyä (mulla tuntui olevan oikea scifi-fantasia-kauhu festari). En tiedä oliko siinä sitä nihilismiä muussa kuin lopussa, joka oli kenties parasta koko leffassa. Komeaa kuvausta, jota soisin näkeväni Ridley Scottin ohjaamissa elokuvissa enemmänkin. Alienin historiaa kirjoiteltiin taas vähän uusiksi, vaikka joitain kurssikorjauksia yritettiinkin kohti alkuperäisen elokuvan (1979) tarinaa. Verta oli kuin Paul Verhoevenin leffassa konsanaan. Suht mielenkiintoinen, mutta ei mikään klassikko tämäkään. Toivottavasti Scottin Battle of Britain toteutuu, olisi mielenkiintoista nähdä häneltä leffa 2. maailmansodasta, onhan hän osoittanut kyntensä historiallisten leffojen parissa aikaisemmin. Sen menisin kyllä teatteriin asti katsomaan.
Samoin katsoin Rogue One: A Star Wars Storyn levyltä ja se oli aika tunneköyhä pläjäys, jossa ei kiinnostanut ketkä taistelee keskenään ja miksi. Traaginen loppukin oli ohuiden henkilöhahmojen vuoksi yhdentekevä. Nää kaksi uusinta Star Warsia ovat osoittaneet, ettei ne ole enää mua varten. The Last Jedi saa jäädä odottamaan ilmaisnäytöstä televisiosta. Tuotantoyhtiöllä tuskin on mitään syytä muuttaa konseptia kun leffat tahkoavat kuitenkin sikana rahaa.
Niin joo ja tulihan se Alien Covenantkin nähtyä (mulla tuntui olevan oikea scifi-fantasia-kauhu festari). En tiedä oliko siinä sitä nihilismiä muussa kuin lopussa, joka oli kenties parasta koko leffassa. Komeaa kuvausta, jota soisin näkeväni Ridley Scottin ohjaamissa elokuvissa enemmänkin. Alienin historiaa kirjoiteltiin taas vähän uusiksi, vaikka joitain kurssikorjauksia yritettiinkin kohti alkuperäisen elokuvan (1979) tarinaa. Verta oli kuin Paul Verhoevenin leffassa konsanaan. Suht mielenkiintoinen, mutta ei mikään klassikko tämäkään. Toivottavasti Scottin Battle of Britain toteutuu, olisi mielenkiintoista nähdä häneltä leffa 2. maailmansodasta, onhan hän osoittanut kyntensä historiallisten leffojen parissa aikaisemmin. Sen menisin kyllä teatteriin asti katsomaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin
- Mä elän vieläkin
Re: Cinéma (Elokuvat)
Ai ei ole muka ollut komeaa kuvausta aiemmissa Sir Ridleyn leffoissa? No, jos ei tämän ajan mittapuulla, niin elokuvien ilmestymisajankohtien mittapuulla kuitenkin.hra47 kirjoitti: Niin joo ja tulihan se Alien Covenantkin nähtyä (mulla tuntui olevan oikea scifi-fantasia-kauhu festari). En tiedä oliko siinä sitä nihilismiä muussa kuin lopussa, joka oli kenties parasta koko leffassa. Komeaa kuvausta, jota soisin näkeväni Ridley Scottin ohjaamissa elokuvissa enemmänkin. Alienin historiaa kirjoiteltiin taas vähän uusiksi, vaikka joitain kurssikorjauksia yritettiinkin kohti alkuperäisen elokuvan (1979) tarinaa. Verta oli kuin Paul Verhoevenin leffassa konsanaan. Suht mielenkiintoinen, mutta ei mikään klassikko tämäkään.
Omasta mielestäni tuossa 'Covenantissa' vielä pahemmin romutettiin Alien-saagan loogista jatkumoa kuin 'Prometheuksessa'. Ridley-pappa - nämä vesitykset riittää jo!
On todellakin osoittanut kyntensä historiallisten leffojen parissa: 'Kaksintaistelijat' on tuntematon leffa harmittavan monille, mutta huikaisevan tyylitellysti ja vakuuttavasti ohjattu pätkä!hra47 kirjoitti: Toivottavasti Scottin Battle of Britain toteutuu, olisi mielenkiintoista nähdä häneltä leffa 2. maailmansodasta, onhan hän osoittanut kyntensä historiallisten leffojen parissa aikaisemmin.
'Battle of Britain' tuntuu hieman tylsältä aiheelta! Ja taas pitää britin yrittää esittää "suurena voittona" ilmataistelut, joissa kuitenkin brittihävittäjiä ammuttiin alas saksalaisia enemmän!
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg
Steven Weinberg
Re: Cinéma (Elokuvat)
No minusta hänen uudet leffansa ovat olleet kyllä visuaalisesti perustyylikkäitä, muttei läheskään yhtä hienoja kuin mitä hän teki joskus 70- ja 80-luvuilla (Alien, Blade Runner, Legend, Black Rain). Varmaankin jotain tekemistä sen kanssa, että hän on alkanut suoltamaan liukuhihnatahdilla elokuvan tai kaksi per vuosi, kun aikaisemmin hän on tehnyt leffan joka toinen vuosi. Ehkä joku Gladiator tai Black Hawk Down edustavat vielä vanhaa Ridleytä, mutta jossain vaiheessa hän on alkanut oikomaan mutkia visuaalisesti. Joka tapauksessa kuitenkin naurettavaa, ettei hänen leffansa ole koskaan voittaneet tietääkseni Oscaria kuvauksesta.Ihme_Mies kirjoitti: Ai ei ole muka ollut komeaa kuvausta aiemmissa Sir Ridleyn leffoissa? No, jos ei tämän ajan mittapuulla, niin elokuvien ilmestymisajankohtien mittapuulla kuitenkin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin
- Mä elän vieläkin
Re: Cinéma (Elokuvat)
Niin joo, tuohon vielä, että kyllä mä luotan Scottiin tässä aiheessa, että hän on kansallismielisyyttä suurempi taiteilijana. Jonkin verran mä olin havaitsevinani Robin Hoodissa ranskalaisten nokkimista, mutta yleensä hän on ollut taiteilijana tuollaisten asioiden yläpuolella. Eri juttu jos ohjaaja olisi joku Michael Bay.Ihme_Mies kirjoitti: 'Battle of Britain' tuntuu hieman tylsältä aiheelta! Ja taas pitää britin yrittää esittää "suurena voittona" ilmataistelut, joissa kuitenkin brittihävittäjiä ammuttiin alas saksalaisia enemmän!
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin
- Mä elän vieläkin
Re: Cinéma (Elokuvat)
Katsoimme Porin Anniksella DVD:ltä elokuvan Hiljaisuus. Se kirvoitti itseäni jopa sanailemaan muutaman sanasen siitä. Hyvät näyttelijäsuoritukset ja mielenkiintoinen elokuva muuten, vaikken tosiaan historiallisista elokuvista ja varsinkaan sotaelokuvista tykkää. Tässä ei kuitenkaan ammuttu ihan niin paljoa. Joonas Saartamo, Lauri Tilkanen, Joanna Haartti ja erityisesti Sinikka Mokkila tekivät huikeat roolisuoritukset. Yllätyin myös, että näköjään hyvä ystäväni on ollut lavastamassa elokuvaa.
R.I.P. Eurovision
Re: Cinéma (Elokuvat)
Mielipiteitä on toki monia, mutta itse pidin Rogue Onesta todella paljon heti kun sen elokuvateatterissa näin. Mielestäni Disney tekee oikein hyvää uutta sisältöä Star Warsin canoniin. Animoitu Rebels-sarja, joka on nyt jo neljännellä ja viimeisellä kaudellaan, on sekin mielestäni onnistunut säilyttämään mielenkiintonsa, vaikka on suunnattu etupäässä nuoremmalle yleisölle. Kirjat ja sarjat täyttävät hyvin niitä aukkoja, joita elokuvista jää. Mitä tulee The Last Jedi-elokuvaan, pidän sitä jopa yhtenä parhaista Star Wars elokuvista tähän mennessä ja alan kiintymään näihin uusiin hahmoihin.hra47 kirjoitti: Samoin katsoin Rogue One: A Star Wars Storyn levyltä ja se oli aika tunneköyhä pläjäys, jossa ei kiinnostanut ketkä taistelee keskenään ja miksi. Traaginen loppukin oli ohuiden henkilöhahmojen vuoksi yhdentekevä. Nää kaksi uusinta Star Warsia ovat osoittaneet, ettei ne ole enää mua varten. The Last Jedi saa jäädä odottamaan ilmaisnäytöstä televisiosta. Tuotantoyhtiöllä tuskin on mitään syytä muuttaa konseptia kun leffat tahkoavat kuitenkin sikana rahaa.
Jatkettaessa näin isoa elokuvailmiötä miten tahansa, aina löytyy valittamisen aihetta, kun jokainen luo omia näkemyksiään siitä, miten tapahtumakulun tulisi edetä ja näin oli myös minulla. Joko kaikki on liian samalla tavalla tehtyä, tai aivan liikaa uusiksi väännettyä unohtaen alkuperäisen trilogian henki kokonaan. Mielestäni tämä nykyinen tuotanto saa vapaasti olla omanlaisensa. Olkoot nyrpistelijät mitä mieltä tahansa, minä tykkään.
Re: Cinéma (Elokuvat)
Kävin katsomassa Tuntemattoman sotilaan. En olisi uskonut vielä kesällä, että näin tapahtuisi Ja vielä enemmän olin yllättynyt, että tykkäsin siitä! Pidin näyttelijäsuorituksista (jopa Robinista!) ja elokuva oli muutenkin ihan hyvin tehty. Kyllä tämä parempi versio on kuin aiemmat, sori vaan 3/5 tähteä!
Lisäksi kävin katsomassa elokuvan God's Own Country. Elokuva kertoo skotlantilaisesta lampurista, joka ihastuu romanialaiseen vuokratyöntekijäänsä. Mukavaa homoromantiikkaa ja -erotiikkaa siis Elokuva on voittanut palkintoja, mutta mielestäni se oli juoneltaan aika perusromanssileffa . Mutta tykkäsin silti 4/5 tähteä!
Lisäksi kävin katsomassa elokuvan God's Own Country. Elokuva kertoo skotlantilaisesta lampurista, joka ihastuu romanialaiseen vuokratyöntekijäänsä. Mukavaa homoromantiikkaa ja -erotiikkaa siis Elokuva on voittanut palkintoja, mutta mielestäni se oli juoneltaan aika perusromanssileffa . Mutta tykkäsin silti 4/5 tähteä!
Dancing to electropop like a robot from 1984
Re: Cinéma (Elokuvat)
Yritettiinkö tässä hakea jotain Brokeback Mountain -tyylistä ratkaisua? Pitänee laittaa katselulistalle kun on saanut niin hyviä arvosteluja.inomu kirjoitti:Lisäksi kävin katsomassa elokuvan God's Own Country. Elokuva kertoo skotlantilaisesta lampurista, joka ihastuu romanialaiseen vuokratyöntekijäänsä. Mukavaa homoromantiikkaa ja -erotiikkaa siis Elokuva on voittanut palkintoja, mutta mielestäni se oli juoneltaan aika perusromanssileffa . Mutta tykkäsin silti 4/5 tähteä!
Got a fire and a country heart
Re: Cinéma (Elokuvat)
Itekin oon nähnyt God's Own Countryn ja siinä on tietty samankaltaisuus Brokeback Mountainin kanssa. Elokuvien tarinat ovat kuitenkin erejä. God's Own Countryssa ei kipuilla niinkään oman seksuaalisen suuntautumisen kanssa, vaan rohkeudesta rakastaa. Olikin mukava nähdä homoista kertova elokuva, jossa homous ei tuottanut ongelmia tai ristiriitoja. Leffa on miellyttävä myös elokuvallisesti. Turhaa pölötystä ei ole, brutaalin rosoinen maalaiskuvasto toimii ja maailma on selvä rajainen. Sulavaa ja koskettavaa katsottavaa.Hazard kirjoitti:Yritettiinkö tässä hakea jotain Brokeback Mountain -tyylistä ratkaisua?
Tykkäsin myös kotimaisesta Joulumaa leffasta. Siitäkin oltiin kaikki turha karsittu ja osattiin keskittyä olennaiseen. Ja siinäkin oli kaunis miljöö. Perinteisetkin suhdedraamat ja -kuviot voivat toimia, jos ne vaan kuvataan huolella ja sopivasti kliseepankkia käyttäen.
Tällä hetkellä elokuvissa pyörivä unkarilainen elokuva Kosketuksissa kiinnostaisi mennä katsomaan.
Re: Cinéma (Elokuvat)
Minäkin kävin katsomassa välipäivinä God's own countryn. Juoneltaan köyhähkö pehmopornahtava homokuvaus, joka jätti ihan hyvälle tuulelle. Maisemat hienoja.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.
Re: Cinéma (Elokuvat)
Miksi Porin pitää olla niin ahdasmielinen paikka, ettei Finnkinossa näy koskaan mitkään homoleffat?!
R.I.P. Eurovision
Re: Cinéma (Elokuvat)
Dokumenttifestari DocPoint 29.1.-4.2. Helsingissä. Over the Limit kuvaa rytmisen voimistelun olympiavoittajan Margarita Mamunin valmistautumista Rion olympialaisiin. Ohjaaja Marta Prus on entinen lajin harrastaja.
Viimeksi näin unkarilaisen Berliini-voittajan ja Oscar-ehdokkaan Kosketuksissa. Elokuvan Mária on kuin Silta-sarjan Saga Norén, vain vähemmän tyly. Ihmisiä ei liioin paloitella vaan eläimiä: päähenkilöt ovat töissä teurastamossa. Alexandra Borbély palkittiin roolistaan Euroopan omassa gaalassa, syystäkin.
Viimeksi näin unkarilaisen Berliini-voittajan ja Oscar-ehdokkaan Kosketuksissa. Elokuvan Mária on kuin Silta-sarjan Saga Norén, vain vähemmän tyly. Ihmisiä ei liioin paloitella vaan eläimiä: päähenkilöt ovat töissä teurastamossa. Alexandra Borbély palkittiin roolistaan Euroopan omassa gaalassa, syystäkin.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990
Re: Cinéma (Elokuvat)
TV1 esitti tuon Over the Limit -dokkarin eilen, nyt Areenassa. Mykistävä teos. Tylytys on raakaa, mutta kukin voi miettiä, mihin olisi itse huippu-urheilijana valmis, jos on mahdollista olla maailman paras.
I, Tonya on hieno kuvaus Tonya Hardingista ja vuoden 1994 taitoluisteluskandaalista. Tyyliltään lähinnä satiirinen komedia, koska tarina on niin älytön, ettei vakava draama toimisi. Kriitikot eivät tajunneet mitään. HS:n mukaan luistelukohtaukset on muka tehty "helpoimman kautta", höh. Päätähti Margot Robbie on pelannut jääkiekkoa, hän treenasi tosissaan roolia varten ja teki itse kaiken paitsi hypyt. Ylen juttu oli hyvä ja asiallinen.
I, Tonya on hieno kuvaus Tonya Hardingista ja vuoden 1994 taitoluisteluskandaalista. Tyyliltään lähinnä satiirinen komedia, koska tarina on niin älytön, ettei vakava draama toimisi. Kriitikot eivät tajunneet mitään. HS:n mukaan luistelukohtaukset on muka tehty "helpoimman kautta", höh. Päätähti Margot Robbie on pelannut jääkiekkoa, hän treenasi tosissaan roolia varten ja teki itse kaiken paitsi hypyt. Ylen juttu oli hyvä ja asiallinen.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990
Re: Cinéma (Elokuvat)
Älkää menkö katsomaan Spielbergin Ready Player One -leffaa. Järkyttävän määrän myötähäpeää sain kokea. Kamalan epämiellyttävää.
Riskinä seniorilaumat
Re: Cinéma (Elokuvat)
Justice League katsottu. Mukava, vaikkakin tavaonmainen toimintahöttö muttei mitään Avengersin tapaista. Kumpikohan muuten voittaisi jos ryhtyisivät tukkanuottasille? Kostajat aika selvästi oma suosikkini - olenhan jo useasti kaikki leffat katsonut. Iron Man -elokuvasarja on yksi kaikkien aikojen suosikeistani toimintaleffojen saralla. RDJ on loistava roolissaan.
Got a fire and a country heart
Re: Cinéma (Elokuvat)
Fingerpori-leffan näyttelijäkaarti on julkistettu: Kari Väänänen (Homelius), Jenni Kokander (Rivo-Riitta), Santtu Karvonen (Heimo Vesa), Pirjo Lonka (Krapula-Päivi) sekä Aku Hirviniemi (Allan Kurma).
Jenni Kokander on kyllä täydellinen valinta!
Kuva: Solar Films / Marek Sabogal
Jenni Kokander on kyllä täydellinen valinta!
Kuva: Solar Films / Marek Sabogal
Riskinä seniorilaumat
- granaattiomena
- Press
- Viestit: 5339
- Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Cinéma (Elokuvat)
^ Mutta kuka vetää Asko Vileniuksen roolin?
Jaskanko
Voi vittu
Khanaa.
– ESC Addict 98
Voi vittu
Khanaa.
– ESC Addict 98
Re: Cinéma (Elokuvat)
Näin Marvel- elokuvien ystävänä nautin kovasti Infinity War- elokuvasta. Elokuva piti jännityksessä alusta loppuun ja odotan seuraavaa ja viimeistä osaa jo innolla!
- Viiksivallu
- Kanta-asiakas
- Viestit: 1596
- Liittynyt: 05 Huhti 2015, 22:27
Re: Cinéma (Elokuvat)
Täällä vaihtokaupungissani on opiskelijaleffateatteri, jonne pääsee katsomaan hyvinkin tuoreita elokuvia eurolla. Olen tähän mennessä käynyt katsomassa kolme. Kaikki olivat saksaksi dubattuja, mutta dubit yllättävän hyvät.
Professor Marston and the Wonder Women
Ihmenaisen keksijästä ja tämän puolisoista kertova elokuva. Herra Marston eli polyamorisessa suhteessa psykologivaimonsa ja erään oppilaansa kanssa, ja he kehittelivät yhdessä nykyisenlaisen valheenpaljastimen (ja käyttivät sitä myös itseensä ). Melko konformistinen, ehkä hieman fanipalvelun puolelle lipsahtava leffa, mutta aiheeltaan äärimmäisen mielenkiintoinen ja hyvin kirjoitettu. Hyvä hahmokaarti, Luke Evans päärooliissa. ★★★½
Kingsman: The Golden Circle
Britannian ja kaiketi myös Hänen majasteettinsa salaisessa palvelussa oleva agentti pyrkii pysäyttämään huumeliigan. Tarinassa tapahtuu äärimmäisen mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä twisti, ja maailmankin ympäri päästään seikkailemaan. Sekä hyviksiä että pahiksia kaatuu kuin heinää, mutta sekös menoa haittaisi. Aivan älytön kohellus, mutta ah niin tyydyttävä. ★★★★½
Jumanji
Uusi versio eräästä lapsuuteni lempielokuvasta. Ei mikään mestariteos millään mittarilla, mutta kuvaa nuoruuden epävarmuutta oikein ansiokkaasti. Näyttelijäkaarti tulkitsee teinejä hauskasti ja vakuuttavasti. Lautapelistä on siirrytty pelikonsoliin, vaikkakin ysärisellaiseen, ja pelin sisäisen maailman kuvaus on hauskaa ja osuvaa. Ainakin iski halu verestää vanhoja muistoja. ★★★★
Professor Marston and the Wonder Women
Ihmenaisen keksijästä ja tämän puolisoista kertova elokuva. Herra Marston eli polyamorisessa suhteessa psykologivaimonsa ja erään oppilaansa kanssa, ja he kehittelivät yhdessä nykyisenlaisen valheenpaljastimen (ja käyttivät sitä myös itseensä ). Melko konformistinen, ehkä hieman fanipalvelun puolelle lipsahtava leffa, mutta aiheeltaan äärimmäisen mielenkiintoinen ja hyvin kirjoitettu. Hyvä hahmokaarti, Luke Evans päärooliissa. ★★★½
Kingsman: The Golden Circle
Britannian ja kaiketi myös Hänen majasteettinsa salaisessa palvelussa oleva agentti pyrkii pysäyttämään huumeliigan. Tarinassa tapahtuu äärimmäisen mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä twisti, ja maailmankin ympäri päästään seikkailemaan. Sekä hyviksiä että pahiksia kaatuu kuin heinää, mutta sekös menoa haittaisi. Aivan älytön kohellus, mutta ah niin tyydyttävä. ★★★★½
Jumanji
Uusi versio eräästä lapsuuteni lempielokuvasta. Ei mikään mestariteos millään mittarilla, mutta kuvaa nuoruuden epävarmuutta oikein ansiokkaasti. Näyttelijäkaarti tulkitsee teinejä hauskasti ja vakuuttavasti. Lautapelistä on siirrytty pelikonsoliin, vaikkakin ysärisellaiseen, ja pelin sisäisen maailman kuvaus on hauskaa ja osuvaa. Ainakin iski halu verestää vanhoja muistoja. ★★★★
I’m pretty funny
But the jokes on me
Cause no one ever takes me seriously
But the jokes on me
Cause no one ever takes me seriously
Re: Cinéma (Elokuvat)
Solo: A Star Wars Story oli mielestäni todella hyvä, vaikka arvasinkin parissa kohtaa, mitä tuleman piti. Varsinkin Qi'ra-hahmo oli mielenkiintoinen.
Venäjällä, Valko-Venäjällä, Kazakstanissa ja Kirgisiassa jakelukieltoon asetettu The Death of Stalin oli erittäin mielenkiintoista satiiria. Kunpa olisi mahdollista saada tietää, miten asiat oikeasti menivät tuossa valtataistelussa. Tällaisia historiallisia hetkiä pohtivia elokuvia näkisin mielelläni useamminkin.
Venäjällä, Valko-Venäjällä, Kazakstanissa ja Kirgisiassa jakelukieltoon asetettu The Death of Stalin oli erittäin mielenkiintoista satiiria. Kunpa olisi mahdollista saada tietää, miten asiat oikeasti menivät tuossa valtataistelussa. Tällaisia historiallisia hetkiä pohtivia elokuvia näkisin mielelläni useamminkin.
Riskinä seniorilaumat
Re: Cinéma (Elokuvat)
Olen hulluna Purcellin tekemään Queen Maryn hautajaismarssiin 1695, joka on myös Kellopeliappelsiini-elokuvan tunnusmelodia. Tässä tunnin versiossa sitä on miksattu toistuvasti peräjälkeen, mikä miellyttää, koska tunnelma ei lopu kesken. On erikoista, että 1971 on ollut käytössä "syntikkasoundi", jossa on todella outo, universumia hivelevä mystinen ufotunnelma.
Saara ♕ The Queen
EYPΩVIΣIΩN - Undo my sadness
AᗺBA ARRIVAL
EYPΩVIΣIΩN - Undo my sadness
AᗺBA ARRIVAL
Re: Cinéma (Elokuvat)
Spede Pasasen varhaiset elokuvat ovat kyllä ehkä yllättävästi parempia, mitä hänen ns. myöhempi tuotanto. Olen ehtinyt katsoa lyhyeen aikaan Pähkähullun Suomen, Näköradiomiehen ihmeelliset siekailut (olen kyllä aina luullut, että se kirjoitetaan muodossa seikkailut ) ja Noin 7 veljestä. Kaikki parempia tekeleitä, mitä yksikään Turhapuro. Eivätähän nuo tusina ensimmäisiä Spede-filmejä ole yksinomaan Speden tekosia, mutta hänhän halusi luoda elokuvat oman "brändin" alle. Olihan Disneykin vain Disney, vaikka siellä oli muitakin hääräämässä.
Žvižej fucked up the solo
Re: Cinéma (Elokuvat)
Jep, mustavalkospedet ovat keskimäärin parempia, erityisesti Pähkähullu Suomi, josta saa kai kiittää pitkälti Jukka Virtasta sekä ohjaajana että kirjoittajana. Myös mustavalkoturhikset. Väreissä se turhapuron naamamaskeeraus oli liian rivon ja epäuskottavan näköinen.
Kamalan laatuisia ne televisiossa maikkarilla esitettävät kopiot. Letterboxia 4:3 kuvasuhteella ja usein vielä kuva vinossa kun nykyaikana pitäisi olla jo 16:9 koko ruudun täyttävänä kuvana. Olis aika restauroida ne kondikseen jos filmimateriaalit ovat vielä tallella. Kengännauhabudjetillahan sitä Speden verbaalihuumoria kuvattiin, joten sinänsä ei mikään ihme, että kopioiden tekninen laatu on mitä on.
Kamalan laatuisia ne televisiossa maikkarilla esitettävät kopiot. Letterboxia 4:3 kuvasuhteella ja usein vielä kuva vinossa kun nykyaikana pitäisi olla jo 16:9 koko ruudun täyttävänä kuvana. Olis aika restauroida ne kondikseen jos filmimateriaalit ovat vielä tallella. Kengännauhabudjetillahan sitä Speden verbaalihuumoria kuvattiin, joten sinänsä ei mikään ihme, että kopioiden tekninen laatu on mitä on.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin
- Mä elän vieläkin
Re: Cinéma (Elokuvat)
Kävin katsomassa Mamma mia! Here we go again. Ensimmäinen osa on meidän perheessä äiti-tytär kulttileffa, joten odotukset olivat sekä korkealla että skeptiset.
Varoitus: Saattaa sisältää juoni- ja muita paljastuksia.
Leffa alkaa kivoilla retro-kohtauksilla Oxfordissa 1979, muutama mukava joukkokohtaus, joista en nyt niin innostunut. Elokuva kertoo Donnan nuoruudesta, mutta valitettavasti sekä käsikirjoitus ja ohjaus jättävät nuoret näyttelijät pinnallisiksi. Mielestäni tämän jatko-osan parasta antia olivat entiset "vanhat" näyttelijät, jotka myös lauloivat parhaiten. Nuori Donna, Lily James, laulaa hyvin, mutta hänen moderni laulutyylinsä (ns. persoonallinen) ei minua miellytä.
Jatko-osan laulut ovat niin outoja, etten edes tiennyt niiden olevan Abban tuotantoa. Luulin niiden olevan uusia elokuvaan sävellettyjä. Elokuva on musikaali ja laulunumeroita riittää. Tosin ne eivät saa aikaan sellaista riemuntunnette kuin ykkösosan laulut, jotka olivat kaikki Abban hittejä.
Nyt tulee sitten kritiikkiä. En tarkoita pahalla arvostella elokuvaa, mutta nämä ovat minun omia havaintojani. Ensimmäinen on kuvauspaikka: Mamma mia 2 on kuvattu Kroatiassa, Visin saarella ja sen kyllä huomaa. Kroatiassa ei ole mitään vikaa, mutta jos vertaa ykkösosaan, niin paikat on ihan erilaiset. Veden ja pihkapuiden värikin on erilainen. Rannassa huomaa selvästi Kroatian tyypillisen kivireunan saaressa, talot on rakennettu erilailla ja kirkon tornikin on erilainen. Selvästi huomaa Länsi-Rooman ja Bysantin erot.
Ykkösosaa ei ole kunnioitettu senkään vertaa, että elokuvassa puhuttaisiiin yhtä Kreikan sanaa, saati että näyttelijöissä olisi edes kreikkalaisen näköisiä tyyppejä. Esimerkiksi paikallisen baarin bändi on kokoelma etnisesti kiinnostavia tyyppejä, ei kreikkalaisia. Minusta ykkösosan kreikkalaiset tyypit olivat juuri se suola, mikä kiinnosti.
Tämä on tällaista ykkösosaan hurmaantuneen vanhan fanin mökötystä. Mutta ykkösosa naurattaa ja itkettää. Kakkososassa hörähdin 3 kertaa ja itkin kyllä kunnolla My Love, my life -biisissä. Nenäliinat mukaan, äidit ja tyttäret!
Paras musikaalinumero oli veneiden saapuminen satamaan, muistaakseni Dancing Queen.
PS. Vielä yksi valituksen aihe: mielestäni ääniraita ei ollut synkassa huulien kanssa, todella ärsyttävää!
PPS. Cher ja Andy Garcia olivat hyviä!
Klippejä:
https://www.youtube.com/watch?v=Oeq9MmQj2fw Oxford: Whn i kissed the teacher
https://www.youtube.com/watch?v=AXyXAr_hDlw Dancing Queen
Varoitus: Saattaa sisältää juoni- ja muita paljastuksia.
Leffa alkaa kivoilla retro-kohtauksilla Oxfordissa 1979, muutama mukava joukkokohtaus, joista en nyt niin innostunut. Elokuva kertoo Donnan nuoruudesta, mutta valitettavasti sekä käsikirjoitus ja ohjaus jättävät nuoret näyttelijät pinnallisiksi. Mielestäni tämän jatko-osan parasta antia olivat entiset "vanhat" näyttelijät, jotka myös lauloivat parhaiten. Nuori Donna, Lily James, laulaa hyvin, mutta hänen moderni laulutyylinsä (ns. persoonallinen) ei minua miellytä.
Jatko-osan laulut ovat niin outoja, etten edes tiennyt niiden olevan Abban tuotantoa. Luulin niiden olevan uusia elokuvaan sävellettyjä. Elokuva on musikaali ja laulunumeroita riittää. Tosin ne eivät saa aikaan sellaista riemuntunnette kuin ykkösosan laulut, jotka olivat kaikki Abban hittejä.
Nyt tulee sitten kritiikkiä. En tarkoita pahalla arvostella elokuvaa, mutta nämä ovat minun omia havaintojani. Ensimmäinen on kuvauspaikka: Mamma mia 2 on kuvattu Kroatiassa, Visin saarella ja sen kyllä huomaa. Kroatiassa ei ole mitään vikaa, mutta jos vertaa ykkösosaan, niin paikat on ihan erilaiset. Veden ja pihkapuiden värikin on erilainen. Rannassa huomaa selvästi Kroatian tyypillisen kivireunan saaressa, talot on rakennettu erilailla ja kirkon tornikin on erilainen. Selvästi huomaa Länsi-Rooman ja Bysantin erot.
Ykkösosaa ei ole kunnioitettu senkään vertaa, että elokuvassa puhuttaisiiin yhtä Kreikan sanaa, saati että näyttelijöissä olisi edes kreikkalaisen näköisiä tyyppejä. Esimerkiksi paikallisen baarin bändi on kokoelma etnisesti kiinnostavia tyyppejä, ei kreikkalaisia. Minusta ykkösosan kreikkalaiset tyypit olivat juuri se suola, mikä kiinnosti.
Tämä on tällaista ykkösosaan hurmaantuneen vanhan fanin mökötystä. Mutta ykkösosa naurattaa ja itkettää. Kakkososassa hörähdin 3 kertaa ja itkin kyllä kunnolla My Love, my life -biisissä. Nenäliinat mukaan, äidit ja tyttäret!
Paras musikaalinumero oli veneiden saapuminen satamaan, muistaakseni Dancing Queen.
PS. Vielä yksi valituksen aihe: mielestäni ääniraita ei ollut synkassa huulien kanssa, todella ärsyttävää!
PPS. Cher ja Andy Garcia olivat hyviä!
Klippejä:
https://www.youtube.com/watch?v=Oeq9MmQj2fw Oxford: Whn i kissed the teacher
https://www.youtube.com/watch?v=AXyXAr_hDlw Dancing Queen
Re: Cinéma (Elokuvat)
Mä kyllä itse tykkäsin Mamma Mian jatko-osasta kovastikin!
Kotiuduin juuri, kun kävimme äidin kanssa katsomassa sen. En osannut aavistaakaan, että paikka, missä leffa on kuvattu, olisi Kroatiassa. Näytti niin kreikkalaiselta, samoin väestö, varsinkin se Donnan nuoruudessa oleva baarin vanhempi nainen. Pidin myös uusista näyttelijöistä hirveästi (ei varmaan yllätä ). Nuori Donna lauloi upeasti eikä pojissakaan nyt mitään valittamista ollut.
Kerrankin leffa, joka kesti just sopivan kauan. Paketoitu hyvin ja tykkäsin siitä, että Meryl Streepillä oli edes pieni rooli tässä (sekin juttu tuli mulle vasta tänään selville, kun äiti kertoi).
Kotiuduin juuri, kun kävimme äidin kanssa katsomassa sen. En osannut aavistaakaan, että paikka, missä leffa on kuvattu, olisi Kroatiassa. Näytti niin kreikkalaiselta, samoin väestö, varsinkin se Donnan nuoruudessa oleva baarin vanhempi nainen. Pidin myös uusista näyttelijöistä hirveästi (ei varmaan yllätä ). Nuori Donna lauloi upeasti eikä pojissakaan nyt mitään valittamista ollut.
Kerrankin leffa, joka kesti just sopivan kauan. Paketoitu hyvin ja tykkäsin siitä, että Meryl Streepillä oli edes pieni rooli tässä (sekin juttu tuli mulle vasta tänään selville, kun äiti kertoi).
R.I.P. Eurovision
Re: Cinéma (Elokuvat)
Uuden Mamma Mia elokuvan kävin minäkin katsomassa. Ensimmäisen osan kotikutoinen tunnelma on onnistuttu tuomaan myös jatko-osaan. Donnan nuoruusvuosien kuvaus on yllättäen elokuvan mielekkäintä antia, sillä yleensä suhtaudun "flashback"-ratkaisuihin nihkeästi. Jatko-osan käsikirjoitus on varsin vähäpätöinen ja se ei tuo mitään uutta esille: tuntuu, että se ikään kuin täydentää ensimmäisen elokuvan tarinaa eikä ole millään muotoa uusi kertomus. Mamma Mia kakkosessa tärkeintä onkin sen riemukas henki, joka välittyy hyvin. Tuntemattomatkin abbabiisit iskevät kauniiden maisemien keskellä. Ilman alkuperäistä näyttelikaartia jatko-osaa olisi ollut turha tehdä, tosin Meryl Streepin läsnäoloa kaipaa.
Sinänsä tarpeeton mutta viihdyttävä jatko-osa.
Sinänsä tarpeeton mutta viihdyttävä jatko-osa.
Re: Cinéma (Elokuvat)
Sicario 2: Soldado häviää ykköselle, kuten moni on sanonut. Yhdysvaltain pelejä kuvataan lupaavasti, mutta pian tarina ajautuu "hävitetään jäljet ja tapetaan todistajat" -uralle, joka syö tehoja. Myös torstaina näkemäni BlacKkKlansman puraisi vain osittain. Komediaksi se ei halua (vaikka aineksia olisi), jännäriksi se on turhan yllätyksetön. Alun ja lopun kehystys on mykistävä, ja Jasper Pääkkösen lisäksi pääosan John David Washington suoriutuu hyvin.
Eilen oli vuorossa Maria By Callas -dokumentti. Sen lumo perustuu entisöidyn aineiston valikointiin. Kertojalta ja muilta selittäjiltä vältytään, vain kirjeille on tarvittu lukija. Haastatteluissa Callas tuntuu sanovan paljon. Musiikkia kuullaan kiitettävästi.
DVD:ltä katsoin Scorsesen The Aviatorin (2004). Howard Hughes on hahmona kiehtova, ja Leonardo DiCaprio paahtaa sata lasissa. Oscareista viis, mutta Cate Blanchett sai omansa halvalla. Hänen ylityypitelty Katharine Hepburn -sketsihahmonsa pilaa lähes koko elokuvan. Ei puutu kuin hassunhauska hokema. Jeskamandeera ja plurts plörts!
Eilen oli vuorossa Maria By Callas -dokumentti. Sen lumo perustuu entisöidyn aineiston valikointiin. Kertojalta ja muilta selittäjiltä vältytään, vain kirjeille on tarvittu lukija. Haastatteluissa Callas tuntuu sanovan paljon. Musiikkia kuullaan kiitettävästi.
DVD:ltä katsoin Scorsesen The Aviatorin (2004). Howard Hughes on hahmona kiehtova, ja Leonardo DiCaprio paahtaa sata lasissa. Oscareista viis, mutta Cate Blanchett sai omansa halvalla. Hänen ylityypitelty Katharine Hepburn -sketsihahmonsa pilaa lähes koko elokuvan. Ei puutu kuin hassunhauska hokema. Jeskamandeera ja plurts plörts!
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990
Re: Cinéma (Elokuvat)
Uusi mielensäpahoittaja kärsi hieman epätasaisesta temposta ja hipusen liian pitkästä kestostaan, mutta vioistaan huolimatta ihan pätevä teos. Heikki Kinnunen pääroolissa Litjaa parempi, tosin ei Litjankaan suoritus ollut kehno.
Žvižej fucked up the solo
Re: Cinéma (Elokuvat)
Taida mennä käymään elokuvissa sitten huhtikuun katsomassa Mamma Mian jatko-osan. Sitä on nimittäin siirretty Kouvolan Veturin Kinossa puoli kuudesta vähä vaille neljään, joten pääsisi jopa bussilla pois ja sen hintaa myös laskettu vain kuudeksi euroksi.
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina