UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
Minä painotin vaan sitä, kuinka tärkeää on infota edes jotain, ettei esim. fanien anneta sokeana vaan vaellella päämäärättömästi ilman julkistuspäivämääriä tms. Uskon, että muilla on ollut/tulee olemaan Ylelle parempia palautteita.
R.I.P. Eurovision
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
Minäkin jätin palautetta.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away
-
- Kanta-asiakas
- Viestit: 5209
- Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
https://twitter.com/MariPudas/status/10 ... 0990611457Mari Pudas kirjoitti:Yle ei ole vieläkään kertonut, kuka tai mikä on Suomen viisuedustaja. Korviini kantautuneen huhun mukaan syynä on se, ettei viisuedustajaa ole vielä valittu.
Tai on valittu, mutta lopullinen vahvistus puuttuu.
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
Vuosi takaperin:
Onko Yle myös sosiaalinen media?
Uskon, että voimme synnyttää Ylen palveluiden ympärille toimivia yhteisöjä, joissa ihmiset voivat arvostavalla tavalla kohdata toisiaan. Käyttäjien luoma sisältö voi parhaimmillaan olla yhtä arvokasta kuin toimituksellinen sisältö. Kun onnistumme lisäämään ihmisten välistä ymmärtämystä ja kunnioitusta, olemme onnistuneet tehtävässämme.
Olin itse seuraamassa viime vuonna Marja Hintikka Liven “Lapsi teki minusta yksinäisen”-jakson kuvausta, jossa mukana oli “marrasvauvat”-faniryhmä. Olin vaikuttunut siitä, miten hienosti ohjelman kautta oli synnytetty merkityksellisiä kohtaamisia ja ihmissuhteita. Tarvitsemme lisää tällaisia eri medioita yhdistäviä menestyskonsepteja, jotka synnyttävät yhteisöllisyyttä.
Ylen tulevaisuuden kannalta on ratkaisevaa, että sisältömme tavoittavat suomalaiset. Yle.fi-uudistuksessa tavoitteemme on se, että oikea sisältö löytää oikeat ihmiset, ja suomalaiset kokevat verkkopalvelumme tärkeiksi itselleen.
Onko Yle myös sosiaalinen media?
Uskon, että voimme synnyttää Ylen palveluiden ympärille toimivia yhteisöjä, joissa ihmiset voivat arvostavalla tavalla kohdata toisiaan. Käyttäjien luoma sisältö voi parhaimmillaan olla yhtä arvokasta kuin toimituksellinen sisältö. Kun onnistumme lisäämään ihmisten välistä ymmärtämystä ja kunnioitusta, olemme onnistuneet tehtävässämme.
Olin itse seuraamassa viime vuonna Marja Hintikka Liven “Lapsi teki minusta yksinäisen”-jakson kuvausta, jossa mukana oli “marrasvauvat”-faniryhmä. Olin vaikuttunut siitä, miten hienosti ohjelman kautta oli synnytetty merkityksellisiä kohtaamisia ja ihmissuhteita. Tarvitsemme lisää tällaisia eri medioita yhdistäviä menestyskonsepteja, jotka synnyttävät yhteisöllisyyttä.
Ylen tulevaisuuden kannalta on ratkaisevaa, että sisältömme tavoittavat suomalaiset. Yle.fi-uudistuksessa tavoitteemme on se, että oikea sisältö löytää oikeat ihmiset, ja suomalaiset kokevat verkkopalvelumme tärkeiksi itselleen.
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
Mari Pudas kuullu vaan omiaan. Höpöhöpö. Kirjoitti varulta niin, että varmasti on osittain oikeassa. "Ei ole valittu, tai siis on, mutta ei".
Nyt tästä puuttuu vielä se, että Eva ja Manu herää vinkkailemaan taas jotain. Rupee kyrsimään.
Nyt tästä puuttuu vielä se, että Eva ja Manu herää vinkkailemaan taas jotain. Rupee kyrsimään.
Viimeksi muokannut Nevski, 13 Joulu 2018, 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
Voisiko mahdollinen skenaario olla, että Johanna Kurkelaa on sitten pyydetty, mutta vahvistusta ei ole tullut? Marin korvaanhan oli kulkeutunut, että Kurkela edustaisi meitä.
- TomppaJr
- Koordinaattori
- Viestit: 37071
- Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
Näin olen itse kuvion ajatellut.
Meow cat, please meow back.
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
Mä en jaksa enää korvaani lotkauttaa näille Marin "huhuille"...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin
- Mä elän vieläkin
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
Entäs jos Ylellä on koko ajan ollutkin homma hanskassa? Että nimekäs artisti on aikoja sitten valittu, valmistelut täydessä käynnissä ja paketti alkaa olla pian kasassa? Viittaisiko silmäniskuhymiöt juuri sellaiseen?
Mitäpä sitä marraskuussa artistia julkistamaan, kun viime vuonna Saara oli ruodittu ja raadittu moneen kertaan marraskuisen julkistuksensa myötä, jolloin silti oli vielä kolme kuukautta väliä kappaleiden julkistukseen, neljä UMK-finaaliin ja puoli vuotta Lissaboniin. Uutuudenviehätys ja uutisarvo olivat ennättäneet hälventyä, ehkä enin hypekin hiipumassa. Ja ovathan viime vuosien menestyjät / ennakkosuosikit (Bulgaria, Kypros, Malta, Ruotsi jne. ) julkistaneet edustajansa tai kappaleensa viimeisenä mahdollisena ajankohtana - tai senkin jälkeen...
Tiiviimpi paketti esim. nimekkään artistin julkistus tammikuun lopussa / helmikuun alussa, kappaleet helmikuun puolivälissä ja UMK-finaali 2.3. ja sitä myöten kasvava hype kohti Tel Avivia voisi olla toimiva konsepti.
Mari Pudaksen viserrykset nyt ovat ihan oma lukunsa .
Tässä ketjussa on ollut jo niin monta artistia ehdolla, että veikkaan aikanaan ratkeavan edustajamme tulleen jo mainituksi. Mutta kuka niistä hän on
Se, mistä UMK kyllä saa ottaa oppia ja koppia on tuo tiedottaminen. Olisi Ylen puolelta reilua kertoa selvästi, milloin julkistus tapahtuu.
Mitäpä sitä marraskuussa artistia julkistamaan, kun viime vuonna Saara oli ruodittu ja raadittu moneen kertaan marraskuisen julkistuksensa myötä, jolloin silti oli vielä kolme kuukautta väliä kappaleiden julkistukseen, neljä UMK-finaaliin ja puoli vuotta Lissaboniin. Uutuudenviehätys ja uutisarvo olivat ennättäneet hälventyä, ehkä enin hypekin hiipumassa. Ja ovathan viime vuosien menestyjät / ennakkosuosikit (Bulgaria, Kypros, Malta, Ruotsi jne. ) julkistaneet edustajansa tai kappaleensa viimeisenä mahdollisena ajankohtana - tai senkin jälkeen...
Tiiviimpi paketti esim. nimekkään artistin julkistus tammikuun lopussa / helmikuun alussa, kappaleet helmikuun puolivälissä ja UMK-finaali 2.3. ja sitä myöten kasvava hype kohti Tel Avivia voisi olla toimiva konsepti.
Mari Pudaksen viserrykset nyt ovat ihan oma lukunsa .
Tässä ketjussa on ollut jo niin monta artistia ehdolla, että veikkaan aikanaan ratkeavan edustajamme tulleen jo mainituksi. Mutta kuka niistä hän on
Se, mistä UMK kyllä saa ottaa oppia ja koppia on tuo tiedottaminen. Olisi Ylen puolelta reilua kertoa selvästi, milloin julkistus tapahtuu.
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
Niinpä! Saisivat kertoa edes sen, tiedottavatko artistista ja UMK:n pitopaikasta edes tämän vuoden puolella. Kannattaa ennemmin vaikka sanoa, että ensi vuonna vasta tiedotetaan, niin ei sitten tule Ylelle hätä tämän asian kanssa.
R.I.P. Eurovision
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
Children Of Bodom julkaisee maaliskuussa viikko UMK:n jälkeen uuden albumin.
Levyltä jo on maistiainen ulkona, reilu kolme minuuttia kestävä biisi.
Levyltä jo on maistiainen ulkona, reilu kolme minuuttia kestävä biisi.
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
Got a fire and a country heart
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
^ Suorastaan aistin UFOPOLIn helpottuneisuuden tänne asti. Olisi ollut niin hauska todeta sulle, että: "Nyt sä tiedät, miltä musta tuntui viime syksynä, kun Saara Aalto valittiin sisäisesti edustajaksi".
Edit: No nyt alan oikeasti epäilemään, että se on se Anna Abreu.
Edit: No nyt alan oikeasti epäilemään, että se on se Anna Abreu.
R.I.P. Eurovision
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
Joku näistä UMK-tiimille rakkaista tubettajista.suomalainen kirjoitti: ↑13 Joulu 2018, 10:33 Onhan se ärsyttävää kun kysymyksiin vastataan "lällällää enpäs kerro" tyylillä. Ihan kuin joku teini olisi vastuussa umk:n twitter-tilistä. En ihmettele vaikka olisikin
Like a monument to all the time we spent
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
Jos siellä ei tosiaan olla saatu vielä edes mitään nimiä paperiin, pitäisi sen kyllä jo olla vihoviimeinen piste näille Ylen viisupuuhastelijoille. Täälläkinhän kaikki ilman muuta olettivat Ylen ilmoitettua sisäisestä artistivalinnasta ja avoimen kilpailun perumisesta, että edes jonkinlainen artisti olisi valittu, koska niin nyt toimisi mikä tahansa järjissään oleva yleisradioyhtiö. Nytkö siellä sitten ollaankin kaikki nämä viikot yritetty paniikissa kosiskella edes jotakuta edustajaksi, kun minkäänlaista varasuunnitelmaa ei ole. Ammattimaista - en sanoisi...
Pitäkää punkkinne!
- Puutarhuri
- Kanta-asiakas
- Viestit: 1743
- Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
Täytyi tulla peesailemaan tätä viestiä. Nimenomaan Euroviisuissa tuolla hypetyksellä, odotusarvolla ja kappaleen vastaanotolla tuntuu olevan paljon merkitystä.Leo kirjoitti: ↑13 Joulu 2018, 20:48 Mitäpä sitä marraskuussa artistia julkistamaan, kun viime vuonna Saara oli ruodittu ja raadittu moneen kertaan marraskuisen julkistuksensa myötä, jolloin silti oli vielä kolme kuukautta väliä kappaleiden julkistukseen, neljä UMK-finaaliin ja puoli vuotta Lissaboniin. Uutuudenviehätys ja uutisarvo olivat ennättäneet hälventyä, ehkä enin hypekin hiipumassa. Ja ovathan viime vuosien menestyjät / ennakkosuosikit (Bulgaria, Kypros, Malta, Ruotsi jne. ) julkistaneet edustajansa tai kappaleensa viimeisenä mahdollisena ajankohtana - tai senkin jälkeen...
Tiiviimpi paketti esim. nimekkään artistin julkistus tammikuun lopussa / helmikuun alussa, kappaleet helmikuun puolivälissä ja UMK-finaali 2.3. ja sitä myöten kasvava hype kohti Tel Avivia voisi olla toimiva konsepti.
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
^Samaa mieltä. Niin se Nettakin räjäytti viime vuonna potin ja kuka olisi uskonut, että varsinainen game changer tulee vasta viime tipassa. Saara innostus meni jo ennen kuin biisit pääsivät ulos.
Nyt ne verhot kii
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
Mutta sitten pitää miettiä, että minkä ryhmän keskuudessa Saara innostus jo hiipui silloin, kun Netta julkaisi kisabiisinsä. Tosifanien keskuudessa veikkaisin? Milloin sitten valtaosa äänestäjistä (niin katsojista kuin raatilaisista) rupeaa kuuntelemaan noita valittuja kisabiisejä? Ei tälläkään hetkellä kukaan tavallinen tallaaja Suomessa tiedä mitään siitä, että kuka esim Armeniaa edustaa keväällä.
Mutta tietysti kotimaan hype on toinen juttu. En tiedä lopahtiko Saara-huuma viime/tänä vuonna? Ei minusta. Kyllä hän kovin usein mediassa pällisteli ennen biisien julkistusta.
- Subculture
- Kanta-asiakas
- Viestit: 3680
- Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
- Paikkakunta: Helsinki
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
Saaran Monsters on tänä vuonna suomalaisten katsotuin Youtube-video, eli jotain on tehty oikein.
UMK tiimi, ottakaa opiksi, mikä tänä vuonna onnistui. Älkää käpertykö kuoriinne, tiedotuspimentoon.
Eli vuodenpäästä UMK-biisi jälleen ykköseksi, eikö niin?
UMK tiimi, ottakaa opiksi, mikä tänä vuonna onnistui. Älkää käpertykö kuoriinne, tiedotuspimentoon.
Eli vuodenpäästä UMK-biisi jälleen ykköseksi, eikö niin?
- Puutarhuri
- Kanta-asiakas
- Viestit: 1743
- Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
Rupeaa kuuntelemaan kun fanit ovat veikanneet jo tulosjärjestyksen aikaa sitten, ja lehdistö reagoi näihin veikkauksiin uutisoimalla ennakkosuosikeista kuvin ja sanoin. Ei kukaan jaksa kiinnostua niistä jumbomaista, joilla ei tiettävästi ole mitään toivoa.
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
Saara Aallon tuloksen selittäminen kalenterilla on jo aika epätoivoista. Suomihan oli vedonlyöntilistojen kärkimaita aina UMK:hon asti, jolloin paljastui, ettei hypetetyllä koreografivelholla ollut työkalupakissaan mitään viisuissa toimivaa tai nykypäivänä relevanttia. Jos Suomella olisi ollut paketti kunnossa, menestyshype olisi vain kasvanut, mutta kun ei ollut, ei likimainkaan, innostus syystäkin lopahti. Kärkipäähän sijoittuneissa maissa oli sekä aikaisin että myöhään valinneita.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
Ylen viisutiimi on osoittanut osaamattomuutensa jo niin monta kertaa, että olisi saanut mennä aikaa sitten.
MUTTA - kuka tai ketkä muka tilalle? Eihän meillä ole kansainvälisen popin taitajia, ei näkemyksellisiä tuottajia ei edes henkilöitä, jotka osaisivat avuttaa artistia poimimaan itsestään oleellinen esiin. Meillä osaamattomat, sivistymättömät - so. ei tarpeeksi työkalupakkia popin tai viihdemusiikin saralta, ei riittävää perehtyneisyyttä, eikä siksi tyylitaituruutta, terävää makua, ei näkemystä, ei yhtään mitään - keskinkertaisuudet lähinnä ohjaavat artisteja vääriin suuntiin. Siellä tuotannossa, levy-yhtiöissä jne. Siksihän meillä kaikille suositellaan suomen kielellä laulamista, koska ei ole sitä taitoa mikä vie mihinkään.
Miettikää kun 2000-luvun alussa oli Darude, Boomfunk, Crash, Rasmus, Kwan, Kemopetrol, puhumattakaan Himistä ja NIghtwishistä. Ja poaljon muita. Kaikki englanniksi tekeviä, breikkaavia tai hilkulla. Mihin se kaikki katosi? Miksi meillä on nyt vain käsilämmintä iskelmää eli Juha Tapio, Lauri Tähkä, Anna Puu, Kaija Koo, Jenni Vartiainen ...?
MUTTA - kuka tai ketkä muka tilalle? Eihän meillä ole kansainvälisen popin taitajia, ei näkemyksellisiä tuottajia ei edes henkilöitä, jotka osaisivat avuttaa artistia poimimaan itsestään oleellinen esiin. Meillä osaamattomat, sivistymättömät - so. ei tarpeeksi työkalupakkia popin tai viihdemusiikin saralta, ei riittävää perehtyneisyyttä, eikä siksi tyylitaituruutta, terävää makua, ei näkemystä, ei yhtään mitään - keskinkertaisuudet lähinnä ohjaavat artisteja vääriin suuntiin. Siellä tuotannossa, levy-yhtiöissä jne. Siksihän meillä kaikille suositellaan suomen kielellä laulamista, koska ei ole sitä taitoa mikä vie mihinkään.
Miettikää kun 2000-luvun alussa oli Darude, Boomfunk, Crash, Rasmus, Kwan, Kemopetrol, puhumattakaan Himistä ja NIghtwishistä. Ja poaljon muita. Kaikki englanniksi tekeviä, breikkaavia tai hilkulla. Mihin se kaikki katosi? Miksi meillä on nyt vain käsilämmintä iskelmää eli Juha Tapio, Lauri Tähkä, Anna Puu, Kaija Koo, Jenni Vartiainen ...?
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
Lordikin oli Putaansuun oma henkilökohtainen (elinikäinen) projekti, eikä ylhäältä alaspäin luotu tuottajien tai järjestelmän tuotos, joiden nimeen Suomessa tunnutaan uskovan (erityisesti järjestelmän).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin
- Mä elän vieläkin
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
ta1ja kirjoitti: ↑16 Joulu 2018, 17:11
Miettikää kun 2000-luvun alussa oli Darude, Boomfunk, Crash, Rasmus, Kwan, Kemopetrol, puhumattakaan Himistä ja NIghtwishistä. Ja poaljon muita. Kaikki englanniksi tekeviä, breikkaavia tai hilkulla. Mihin se kaikki katosi? Miksi meillä on nyt vain käsilämmintä iskelmää eli Juha Tapio, Lauri Tähkä, Anna Puu, Kaija Koo, Jenni Vartiainen ...?
Tätä mä itken yhä tänäkin päivänä, että miten hemmetissä me mentiin mönkään? Siinä n. 2008 jälkeen (vaikuttiko talouskriisi asiaan? ehkä Youtuben suosio vaikutti, joka samalla tappoi musiikkikanavat?) lähti alamäki, jolloin viimeisetkin englanniksi esiintyneet popparit rupesivat muuttamaan tyyliään ja vaihtoivat esiintymiskielen suomeen. Samalla nousi suosioon Vartiaiset ja Chisut ja kumppanit.
Mites muualla? Tanska tykittää laadukasta poppia maailmalle (kirjoittaa, säveltää, esittää), Norja myös ja Ruotsi ei lepää koskaan, uutta staraa syntyy sieltä maailmalle jatkuvasti. Kun Swedish House Mafia ja Icona Pop hiipuivat, iski esiin Zara Larsson (esimerkkinä popin puolelta nämä).
Rock ja hevi ei ole enää niin mainstreamia ja me tiputtiin mainstreamista pois. Nyt lauletaan Suomessa suomeksi. On erillisiä radiokanavia, joiden kautta voi kuunnella vaan sitä oman kuplan musaa, vaikkapa pelkästään sitä suomenkielistä, tai vaikkapa rockia (yksi syy miksi rockmusiikki ei enää soi "valtavirtakanavilla"?). Ei ole pakko nähdä musavideoita missään, mutta jos haluat, mene ja etsi Youtubesta (eli periaatteessa katsot mitä Youtubessa eniten mainostetaan ja tyrkytetään). Musiikkikanavia ei ole. Tästä kaikesta seuraa se, että suomalainen yleisö pääsee elämään omassa nuhjuisessa kuplassa, kuunnellen Vartiaista ja Vain Elämää -covereita aamusta iltaa. Ei enää tajuta ja tiedetä, mikä on in maailmalla. Mikä on hottia ja mikä ei. Riittää kun kierrätetään virttyneitä iskelmiä Cheekin ja Kaija Koon suussa. Raivostuttavaa. Kauppaan kun menet, kaijuttimista kuulet samoja suomalaisia kierrätettyjä Vain Elämää -virityksiä. Mainosmusiikkina soi suomalainen musa monesti. Oksettavinta oli tässä hiljattain se, että jopa Softenginen laulajakin päätti ruveta laulamaan tusinasuomihöttöä. Ainiin, ryhtyihän se Ville Valokin nyt suomeksi esiintymään.... Tekisi Darudekin kappaleen, missä lauletaan suomeksi???
Oli se tosiaan uskomatonta miten tosta vaan ennen ponkas pienetkin yhtyeet heti Saksaan ja Ruotsiin keikoille. Nykyään on ihme jos pääsisi edes radiosoittoon Ruotsiin tai tosiaan sinne keikalle. No okei, ehkä laivakeikan avulla pääsee "Ruotsiin" esiintymään.
- Teräsbekoni
- Kanta-asiakas
- Viestit: 11334
- Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
^ Vuoden parhaan postauksen titteli menköön tälle viestille.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
Onhan meillä paljon tekijöitä, jotka kirjoittavat kappaleita ulkomaille. Niistä ei vaan puhuta niin paljoa.
Ja maailmalla menestyvät Sunrise Avenue, Alma, Isac Elliot. Erika Sirola lauloi Robin Schulzin kappaleessa.
Kyllähän näitä on, kun alkaa tonkimaan. Ehkä maailmasta vaan on tullut niin laaja, ettei se ole enää niin näkyvää, jos joku menestyy ulkomailla.
Ja maailmalla menestyvät Sunrise Avenue, Alma, Isac Elliot. Erika Sirola lauloi Robin Schulzin kappaleessa.
Kyllähän näitä on, kun alkaa tonkimaan. Ehkä maailmasta vaan on tullut niin laaja, ettei se ole enää niin näkyvää, jos joku menestyy ulkomailla.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
Mitäs jos esimerkiksi Warnerilla olisi takataskussa joku vielä suurelle yleisölle tuntematon suuruus kenelle he haluaisivat näkyvyyttä viisujen kautta. Katsoin maikkarin joulukonserttia ja ruutuun tupsahti joku Ilta josta en ole aikaisemmin kuullut mutta kuulostaa ja näyttää niin hyvältä että kelpais viisuehdokkaaksi vaikka ihan suomeksi laulaen
https://youtu.be/TZOOGj5vnGo
https://youtu.be/TZOOGj5vnGo
-
- Baaritiskill
- Viestit: 711
- Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44
Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot
Ilta on mulle täys tuntematon, mutta tuntuu aika lupaavalta.
Outo ilmiö, että vaikka nuoret osaa enkkua ehkä paremmin kuin koskaan ennen ja on kanasainvälisempiäkin, niin englanti on kuitenkin musassa syrjäytynyt suomen tieltä.
Uskoisin, että suurin syy on itse musagenret. Nykyisin niin suosittu hip hop perustuu tekstiin, ja jenkkirap voi olla kyllä hienoa kuultavaa, mutta ei siitä mitään ymmärrä, sen verran nopeaa ja slangimaista se on.
Lisäksi musa perustuu muutenkin nykyään yhä enemmän tekstiin ja sen luomaan tarinaan ja tunnelmaan. Mitähän Sannin ym biiseistä sais irti, jos ne ois vaan jotain geneeristä perusenkkua.
Täytyy muistaa, että jenkitkin laulaa omalla kielellään, se vaan sattuu olemaan (jenkki)englantia.
Sivuvaikutuksena on sitten jonkinlainen impivaaralaistuminen omaan Suomi kuplaan, kun ei kukaan ulkomailla niistä mitään ymmärrä. Tästä vois päätellä, että kansaonvälistyminen voi kokea lähivuosina jonkinlaisen taantumisen, koska suomenkielestä ei noin vaan siirrytä pois ja samalla säilyttää markkina-asema suomessa, täällä kun taloudellinen menestys on kuitenkin aina kertaluokkaa helpompaa kuin ulkomailla, varsinkin omalla kielellä.
Outo ilmiö, että vaikka nuoret osaa enkkua ehkä paremmin kuin koskaan ennen ja on kanasainvälisempiäkin, niin englanti on kuitenkin musassa syrjäytynyt suomen tieltä.
Uskoisin, että suurin syy on itse musagenret. Nykyisin niin suosittu hip hop perustuu tekstiin, ja jenkkirap voi olla kyllä hienoa kuultavaa, mutta ei siitä mitään ymmärrä, sen verran nopeaa ja slangimaista se on.
Lisäksi musa perustuu muutenkin nykyään yhä enemmän tekstiin ja sen luomaan tarinaan ja tunnelmaan. Mitähän Sannin ym biiseistä sais irti, jos ne ois vaan jotain geneeristä perusenkkua.
Täytyy muistaa, että jenkitkin laulaa omalla kielellään, se vaan sattuu olemaan (jenkki)englantia.
Sivuvaikutuksena on sitten jonkinlainen impivaaralaistuminen omaan Suomi kuplaan, kun ei kukaan ulkomailla niistä mitään ymmärrä. Tästä vois päätellä, että kansaonvälistyminen voi kokea lähivuosina jonkinlaisen taantumisen, koska suomenkielestä ei noin vaan siirrytä pois ja samalla säilyttää markkina-asema suomessa, täällä kun taloudellinen menestys on kuitenkin aina kertaluokkaa helpompaa kuin ulkomailla, varsinkin omalla kielellä.