Mulla ja esim. TomppaJr:llä. Hänenkin mielestään ylivoimaisesti huonoin biisi valittiin.Creeperqueen kirjoitti: ↑12 Maalis 2019, 18:27 Ei se ole meidän muiden vika, että sulla on valtavirrasta poikkeava maku näiden kappaleiden suhteen.
UMK19: yleiskeskustelu
Re: UMK19: yleiskeskustelu
R.I.P. Eurovision
- TomppaJr
- Koordinaattori
- Viestit: 37137
- Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: UMK19: yleiskeskustelu
Joo, Suomen ja Ruotsin karsinnat ovat vähän yllättäen tämän vuoden karsinnoista ainoat, joiden tulokset ovat jääneet oikeasti harmittamaan. Toki Supermanin lavashow oli täysin onneton.
And when I cry I cry for both of us.
Re: UMK19: yleiskeskustelu
Minustakin Look Away on biisikolmikon huonoin, mutta esitys oli sen verran hyvä, että se käänsi kelkkani ja päädyin jopa äänestämään Look Awayta. Mielelläni olisin nähnyt ja kuullut Supermanin Tel Avivissa, mutta en UMK:n sekametelisoppaesityksellä, jonka ydin ei välittynyt ainakaan meidän kotikatsomoon ollenkaan.
On jännää kyllä seurata, millaiseksi UMK tulevaisuudessa muovautuu. Kutsuartistikilpailusta tuntuisi hölmöltä pitää väkisin kiinni, jos "kutsumisen arvoisia" artisteja ei millään meinaa löytyä.
On jännää kyllä seurata, millaiseksi UMK tulevaisuudessa muovautuu. Kutsuartistikilpailusta tuntuisi hölmöltä pitää väkisin kiinni, jos "kutsumisen arvoisia" artisteja ei millään meinaa löytyä.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
-
- Tanssimassa
- Viestit: 550
- Liittynyt: 04 Helmi 2016, 20:17
- Paikkakunta: Espoo
Re: UMK19: yleiskeskustelu
Eiköhän ensi vuonna siirrytä taas avoimeen karsintaan. Ei mitään järkeä yrittää kutsua artisteja jos kukaan ei halua osallistua.
Re: UMK19: yleiskeskustelu
Minustakin Look away oli kolmikon heikoin (päässä soi vieläkin itsepintaisesti Release me, vaikken ole kuunnellut kappaleita UMK:n jälkeen), MUTTA lavaylöspano oli wau JA Sebastianin livelaulu toimi Look awayssa parhaiten/potentiaalisimmin.
Release me:n lava oli kiva, mutta Look awayssa oli enemmän wau-elementtiä, JOS kuvaus ottaa onnistuakseen.
Koko ajan ja aina haluan korostaa, että biisi edellä, biisi edellä, BIISI EDELLÄ, mutta päädyin siis minäkin appiäänestämään Look awayta kokonaispaketti edellä.
Kannustan ja toivon parasta, odotan viimeistelyn olleen toiveitteni mukaista ja petyn varmasti, jollei finaaliin päästä.
Release me:n lava oli kiva, mutta Look awayssa oli enemmän wau-elementtiä, JOS kuvaus ottaa onnistuakseen.
Koko ajan ja aina haluan korostaa, että biisi edellä, biisi edellä, BIISI EDELLÄ, mutta päädyin siis minäkin appiäänestämään Look awayta kokonaispaketti edellä.
Kannustan ja toivon parasta, odotan viimeistelyn olleen toiveitteni mukaista ja petyn varmasti, jollei finaaliin päästä.
Re: UMK19: yleiskeskustelu
Musta tuntuu, että ens vuonna lähetetään Mikael Saari eikä ketään enää kiinnosta, jos Alankomaat tänä vuonna voittaa. Voisko ajassa palata taaksepäin?
- Creeperqueen
- Kanta-asiakas
- Viestit: 2175
- Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
- Paikkakunta: Lahti
Re: UMK19: yleiskeskustelu
Mua jäi seuraamistani karsinnoista harmittamaan eniten Serbia. Mr Doo olisi ollut hieno ja erilainen viisu
Jos oli pakko valita balladi, niin niitäkin olisi ollut muutama valittua parempi.
Jos oli pakko valita balladi, niin niitäkin olisi ollut muutama valittua parempi.
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave
Re: UMK19: yleiskeskustelu
Jatkan vielä hetken off topicia, mutta joo... Serbia jäi muakin harmittamaan (siis juuri julkaisin top 30 -viisutyrkkyni ja kahden kärjessä slovenialainen ja serbialainen tyrkky ). Tosin Serbiassa olisi ollut mieluisampi mulle Lord.Creeperqueen kirjoitti: ↑12 Maalis 2019, 21:42 Mua jäi seuraamistani karsinnoista harmittamaan eniten Serbia. Mr Doo olisi ollut hieno ja erilainen viisu
R.I.P. Eurovision
Re: UMK19: yleiskeskustelu
Kuuntelin UMK-kappaleita eri vuosilta ja oi, kuinka monta menetettyä mahdollisuutta! Alan jo itsekin toivoa karsintoja takaisin. Ei me tarvita tunnettuja artisteja (kuten ei monessa muussakaan maassa ole edustajana) vaan taitavia biisintekijöitä. Voisiko Yle järjestää kyselyn ensi vuoden UMK-toteutuksesta ja ottaa palautteen vastaan. Olisin jopa valmis palaamaan sinne Pasilan nurkkastudioon kisaamaan, vaikka miksei karsintoja voisi Logomossakin järjestää. Make kansanjuhla great again!
-
- Hörppijä
- Viestit: 220
- Liittynyt: 09 Tammi 2019, 22:26
Re: UMK19: yleiskeskustelu
Ison artistin sisäistä valintaa puoltava seikka on mun päässäni ollut Jasmine-trauma. Joka jossain määrin toistui Pernillan kanssa. Hänellä oli ihana biisi, mutta esitys oli hengetön ja jännityksen oikein aisti.
Sandhjasta taas jäi traumat raakileen esiintyjän tekemistä huonoista päätöksistä ja mielikuva, ettei tällanen aloitteleva akti osaa vaatia vaan menee Ylen pillin mukaan.
Onhan UMK:sta valittu hyviäkin esiintyjiä, Softengine (tosin esiintymisellä tarkoitan tässä tapauksessa lähinnä lavauskottavuutta ) ja Krista tietty. Ja kai se Oskarikin oli ihan ok, samoin Leena ja Lasse.
Mutta ne traumat, voi ahistus
Että jos palataan monen artistin karsintaan, miten voisi varmistaa että artisti on riittävän ”kypsä”? Vai voiko
Sandhjasta taas jäi traumat raakileen esiintyjän tekemistä huonoista päätöksistä ja mielikuva, ettei tällanen aloitteleva akti osaa vaatia vaan menee Ylen pillin mukaan.
Onhan UMK:sta valittu hyviäkin esiintyjiä, Softengine (tosin esiintymisellä tarkoitan tässä tapauksessa lähinnä lavauskottavuutta ) ja Krista tietty. Ja kai se Oskarikin oli ihan ok, samoin Leena ja Lasse.
Mutta ne traumat, voi ahistus
Että jos palataan monen artistin karsintaan, miten voisi varmistaa että artisti on riittävän ”kypsä”? Vai voiko
Re: UMK19: yleiskeskustelu
Paradise Oskariako tarkoitat? Hänet valittiin ihan Suomen euroviisukarsintojen, ei UMK:n kautta.kultainenvenla kirjoitti: ↑24 Maalis 2019, 22:49 Onhan UMK:sta valittu hyviäkin esiintyjiä ... Ja kai se Oskarikin oli ihan ok
R.I.P. Eurovision
Re: UMK19: yleiskeskustelu
kultainenvenla kirjoitti: ↑24 Maalis 2019, 22:49 Ison artistin sisäistä valintaa puoltava seikka on mun päässäni ollut Jasmine-trauma. Joka jossain määrin toistui Pernillan kanssa. Hänellä oli ihana biisi, mutta esitys oli hengetön ja jännityksen oikein aisti.
Sandhjasta taas jäi traumat raakileen esiintyjän tekemistä huonoista päätöksistä ja mielikuva, ettei tällanen aloitteleva akti osaa vaatia vaan menee Ylen pillin mukaan.
Onhan UMK:sta valittu hyviäkin esiintyjiä, Softengine (tosin esiintymisellä tarkoitan tässä tapauksessa lähinnä lavauskottavuutta ) ja Krista tietty. Ja kai se Oskarikin oli ihan ok, samoin Leena ja Lasse.
Mutta ne traumat, voi ahistus
Että jos palataan monen artistin karsintaan, miten voisi varmistaa että artisti on riittävän ”kypsä”? Vai voiko
Nii in. Ongelma on se, että on valittu väärin. Mikael Saari ja mitä näitä olis ollut...
Niin no, miten ne Mellossa osaa?
Re: UMK19: yleiskeskustelu
Ei taida olla kysymys pelkistä Melloista ja osaamisesta siellä, vaan siitä että pop-musiikki on laajemmaltikin Ruotsin vientituote. Nimenomaan tuote, jonka tekemisen saralla on osaamista. Ja kun menestystä tulee, se nostaa artistien intoa osallistua eli saadaan niitä isompiakin nimiä mukaan, ja yleisökin voi innostua.
Tuskin sitä varmistaa voi, mutta haluaisin silti että otetaan riski. Ja olen täälläkin muutamaan kertaan sanonut, että A dálista voisi olla malliksi meille. Eli karsintaan mukaan musiikkia jolla on elämää viisujen ulkopuolellakin, eri lajityyppejä, ja arvokas kotimainen raati katsastaa livet ja valitsee (hieman yleisöä kuunnellen) muutaman tarpeeksi hyvän (ehkkäpä myös "kypsän"), joista yleisö saa sitten päättää lopullisesti. Ei sekään varma systeemi ole, mutta jälki on kuitenkin ollut kohtalaista enkä usko että se olisi ihan sattumaa vain.kultainenvenla kirjoitti: ↑24 Maalis 2019, 22:49 Että jos palataan monen artistin karsintaan, miten voisi varmistaa että artisti on riittävän ”kypsä”? Vai voiko
Rise, angel, shine, love!
Re: UMK19: yleiskeskustelu
Mielestäni tämä nykysysteemi on ehtinyt tiensä päähän jo ennen Daruden esiintymistä toukokuussakin. Tarkoitan tietty näitä kolmea hyvin samasta muotista tehtyä tyrkytettä joista pitäis valita se edustaja. Pois jää monimuotoisuus ja se yllätyksen mahdollisuus sekä ajan hermolla ratsastus.
Yleisön makumieltymykset voivat vaihtua jopa viikkoja ennen toukokuun finaalia riippuen tarjonnasta (vrt Lordi) siksi pitäisi valinta pitää avoimena mahdollisimman pitkään sekä ajallisesti että sisällöllisesti jotta edustus olisi mahdollisimman tuore ja ajanmukainen. Itse sävellys ja tuotantohan voivat sinänsä olla ”vanhaa kamaa”. Tärkeintä että on mistä valita hetken maun mukaan.
Yleisön makumieltymykset voivat vaihtua jopa viikkoja ennen toukokuun finaalia riippuen tarjonnasta (vrt Lordi) siksi pitäisi valinta pitää avoimena mahdollisimman pitkään sekä ajallisesti että sisällöllisesti jotta edustus olisi mahdollisimman tuore ja ajanmukainen. Itse sävellys ja tuotantohan voivat sinänsä olla ”vanhaa kamaa”. Tärkeintä että on mistä valita hetken maun mukaan.
-
- Hörppijä
- Viestit: 220
- Liittynyt: 09 Tammi 2019, 22:26
Re: UMK19: yleiskeskustelu
Häntä! Niinpäs olikin, kiitos korjauksesfa.Serduchka kirjoitti: ↑24 Maalis 2019, 22:54Paradise Oskariako tarkoitat? Hänet valittiin ihan Suomen euroviisukarsintojen, ei UMK:n kautta.kultainenvenla kirjoitti: ↑24 Maalis 2019, 22:49 Onhan UMK:sta valittu hyviäkin esiintyjiä ... Ja kai se Oskarikin oli ihan ok
Re: UMK19: yleiskeskustelu
Minusta nimenomaan Sandhjan esityksessä jännityksen aisti, se oli hengetön ja myös vähän pieleen laulettu; Pernilla taas esiintyi kokemattomaksi yllättävän hyvin, kappale ei vain erottunut tarpeeksi (ja oli liikaa itseään toistava).kultainenvenla kirjoitti: ↑24 Maalis 2019, 22:49 Ison artistin sisäistä valintaa puoltava seikka on mun päässäni ollut Jasmine-trauma. Joka jossain määrin toistui Pernillan kanssa. Hänellä oli ihana biisi, mutta esitys oli hengetön ja jännityksen oikein aisti.
Sandhjasta taas jäi traumat raakileen esiintyjän tekemistä huonoista päätöksistä ja mielikuva, ettei tällanen aloitteleva akti osaa vaatia vaan menee Ylen pillin mukaan.
Onko tässä vedettävä se johtopäätös, että suomalaisilla (tai suomalaisten enemmistöllä) nyt on vain niin huono maku... Suomen viisuvalintoja katsoen on kyllä aika vaikea päätyä muuhun johtopäätökseen (eikä ainoastaan niitä), ikävä kyllä. Joskus on onnistuttu hyvin, mutta niin kovin usein menty täysin metsään.
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios
(Massiel: La la la)
Que cantan cuando naces y también en el adios
(Massiel: La la la)
Re: UMK19: yleiskeskustelu
Tämä. Lisäksi ruotsissa ei liene miesmusiikkitoimittaja (+Mari Pudas) klaania, joka hyökkää ulkomaille pyrkivien artistien kimppuun silloin kun nämä eivät ole omaan kuplaan kuuluvia. Viittaan esimerkiksi Saara Aallon Forbes-saitilla julkaistuun artikkeliin ja sen aiheuttamaan kalabaliikkiin (Saaran kanta, HS ,IL Mari Pudas, Oskari Onnisen Breaking! -twiitti, jonka alle miesmusiikkitoimittajat kerääntyivät Saaraa alas painamaan). Suomalaistoimittajien yhteydenotot johtivat Forbesin vetämään saitiltaan artikkelin pois. Luulisin että faktavirheistä huolimatta markkinointimyönteiset ja -kykyiset ruotsalaiset olisivat ymmärtäneet artikkelin ihan toisin ja myös sen, että jokainen ulkomailla tilaa saava artisti on plussaa kaikille ruotsalaisartisteille.Rousku kirjoitti: ↑25 Maalis 2019, 01:04 Ei taida olla kysymys pelkistä Melloista ja osaamisesta siellä, vaan siitä että pop-musiikki on laajemmaltikin Ruotsin vientituote. Nimenomaan tuote, jonka tekemisen saralla on osaamista. Ja kun menestystä tulee, se nostaa artistien intoa osallistua eli saadaan niitä isompiakin nimiä mukaan, ja yleisökin voi innostua.
Suomalainen musiikkimedia+levy-yhtiö-kenttä on kyllä mielenkiintoinen. Todella vähän saa lukea juttuja, joissa pohditaan kotimaisia kytkyjä ja niiden vaikutusta alan viimeiaikaiseen kapeutumiseen. Tai toimituksellisten juttujen sekä markkinoinnin rajan hämärtymistä suomalaisilla musiikkimarkkinoilla käsitteleviä. Mikko Räsäsen IL artikkeli Sanoama-Nelonen mediasta on varmaankin ainoa - ja onko Räsänen joutunut vähän hyllylle sen seurauksena? - Sen sijaan keskitytään pienen piirin pyörittämiseen, ja sen vahtimiseen että piirin ulkopuoliset eivät pääse esiin. Ulkomaillakaan. Seurauksena se, että miltei kaikki kotimaiset "supertähdet" alkavat olla 15v sitten breikanneita veteraaaneja, uusia nousee esiin todella vähän eikä kukaan halua suututtaa raivoisaa mediakenttää eli tyytvät laulmaan sitä laulua, jonka on kuluttajatutkimuksissa todettu vähiten ärsyttävän ketään kuluttajaa. Harmaavarpusten harmaantuva seurakunta.
E:
Tulipa tämäkin mieleen: jos olisin biisintekijä tutkisin kuppilan viisupuntareita etenkin Verka Serdutchka ja Harmaavarpunen tilastoja ja vertaisin niitä finaalimenestyksiin ja koettaisin opiskella miten on erotuttu ja miten oltu riittävän tuttuja. Eihän tuostakaan menestysreseptiä synny, mutta mielenkiintoinen ja pitkäaikainen aineisto, joka avaa kyllä jotain
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
-
- Kanta-asiakas
- Viestit: 11658
- Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
- Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
- Viesti:
Re: UMK19: yleiskeskustelu
erityiskiitos nimiviisas ja -sydämeltään sivistynyt :pusi tai ei, hetkonen... keskimmäisellä pohojjaammaallahan ei ku korkeintaan kätellään... : Tai1jalle HS:n Arttu Seppäsen Me Suomalaiset lemme Huonoja Häviäjiä -ketjun lainaamisesta, tuolta oisko ollut pari sivua sitten... Siis toella harvinaislaatuinen kirjoitus jossa ei mollattu eikä vähätelty railakinnusmaisesti kisoja ym. siihen liittyvää... Kopioikaa se, ja laittaa kokonaisuudessaan se tänne viisaaksi oivalliseksi yhteenvedoksi … Ja mitä ihmettä juuri kirjoitinkaan (Eilen?) jostain suhteellisen vanhan Katso-lehden yleisön osaston täysin mukapettyneistä onnettomista tavis- ja tavistavisten viesteistä...
Joo. Eipä mulla nyt ole tietenkään mitään muuta kommenttia tähän todella vastenmieliseen ketjuun...
Joo. Eipä mulla nyt ole tietenkään mitään muuta kommenttia tähän todella vastenmieliseen ketjuun...
Viimeksi muokannut romualdo, 10 Touko 2019, 18:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: UMK19: yleiskeskustelu
Jos tämän ja tulevan vuoden UMK:sta kirjoittaisi vähän... Biisit ei missään nimessä huonoja, mutta se kuuluisa wau-efekti jäi vähän puuttumaan. Superman oli oma suosikki näistä ennen livejä, mutta Look away:n show ylivoimaisesti paras. Release Me:n lavahäkkyrä myös erittäin hieno. Väliaikanumerot myös hauskoja, parasta kuitenkin viisufanien haastattelut
Luulen kyllä että ensi vuonna palataan avoimeen karsintaan jos niitä "ykkösartisteja" ei kerran edustamaan saada. Tai sitten se on Tuure Boelius Olisihan tässä maassa potentiaalisia edustajia vaikka millä mitalla, esim. Diandra, Mikko Harju, Kasmir, Erika Vikman, Battle Beast, Beast in Black, Vesterinen yhtyeineen, Samae Koskinen, Leo, Amberian Dawn, Vesta, Dark Sarah jne jne... Toki tälläinen "ei niin tunnettu" artisti tekisi tästä yhden artistin karsinnan televisioinnista turhan, kun katsojia ei saatu kovinkaan paljoa edes Darudella. Odotan mielenkiinnolla jo ensi vuotta...
Luulen kyllä että ensi vuonna palataan avoimeen karsintaan jos niitä "ykkösartisteja" ei kerran edustamaan saada. Tai sitten se on Tuure Boelius Olisihan tässä maassa potentiaalisia edustajia vaikka millä mitalla, esim. Diandra, Mikko Harju, Kasmir, Erika Vikman, Battle Beast, Beast in Black, Vesterinen yhtyeineen, Samae Koskinen, Leo, Amberian Dawn, Vesta, Dark Sarah jne jne... Toki tälläinen "ei niin tunnettu" artisti tekisi tästä yhden artistin karsinnan televisioinnista turhan, kun katsojia ei saatu kovinkaan paljoa edes Darudella. Odotan mielenkiinnolla jo ensi vuotta...
- jee euroviisut
- Press
- Viestit: 19862
- Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: UMK19: yleiskeskustelu
^En minäkään usko, että ensi vuonna enää valitaan edustajaa sisäisesti. Viime vuonna Saara Aalto oli aiemmin julkista viisukiinnostusta osoittaneena ja kansainvälistäkin mainetta vain hieman aiemmin saaneena todella looginen sisäinen valinta, mutta tänä vuonna sain aika vahvasti sellaisen käsityksen, että oli aikamoisen tuskan takana saada valituksi joku, jota voisi pitää riittävän tunnettuna nimenä sisäiseksi valinnaksi. Ja kun Daruden hitistä on se 20 vuotta aikaa, ei hän jaksanut enää innostaa Suomen kansaakaan, mikä näkyi erittäin hyvin esim. UMK-finaalin katsojaluvussa. Ja jos sisäisellä valinnalla ei saada isoa nimeä, tai se on todella vaikeaa, on täysin loogista siirtyä avoimeen kilpailuun.
Re: UMK19: yleiskeskustelu
Yle tosiaan väläytteli jo mahdollisuutta formaatin muutokseen, joten luulisi siellä jo olevan alkutekijöissä ajatuksena se, että avoimeen hakuun päädytään.
R.I.P. Eurovision
Re: UMK19: yleiskeskustelu
Yritettäisiin nyt vielä sisäistä valintaa biisin etsimiseksi. Yle vaan koputtelemaan säveltäjien ovia. Varmasti halukkuutta enemmän kuin esiintyvien artistien parissa jos olisi luvassa suora edustuspaikka. Jos biisi on tarpeeksi timanttinen, löytyisi sille esittäjäkin. Nyt molemmat sisäiset valinnat ovat lähteneet siitä, että esiintyjä tuo pöytään valmiit biisit (myös Saara oli säveltämässä biisejään ja hänen nimensä oli ensimmäisenä krediiteissä). Tämä on vähän maho lähestymistapa ja sisältää kompromissin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin
- Mä elän vieläkin
Re: UMK19: yleiskeskustelu
Tämä vois kyllä olla ihan toimiva vaihtoehto ainakin periaatteessa... Eli YLE ostaa jonkun huipputuottajan biisin ja etsii artistin? Sopisi sitten täydellisesti että VOF-voittaja olisi myös edustaja... Samaan tyyliin kuin Tangomarkkinoiden voittaja pääsi aikoinaan mukaan euroviisukarsintaan. Harmi että väärä kanava vaanhra47 kirjoitti: ↑26 Maalis 2019, 19:09 Yritettäisiin nyt vielä sisäistä valintaa biisin etsimiseksi. Yle vaan koputtelemaan säveltäjien ovia. Varmasti halukkuutta enemmän kuin esiintyvien artistien parissa jos olisi luvassa suora edustuspaikka. Jos biisi on tarpeeksi timanttinen, löytyisi sille esittäjäkin. Nyt molemmat sisäiset valinnat ovat lähteneet siitä, että esiintyjä tuo pöytään valmiit biisit (myös Saara oli säveltämässä biisejään ja hänen nimensä oli ensimmäisenä krediiteissä). Tämä on vähän maho lähestymistapa ja sisältää kompromissin.
Re: UMK19: yleiskeskustelu
Jep. Tässä biisi(t) ensin-metodissa olisi myös se etu, että esittäjän olisi helpompi lupautua mukaan koska tietäisi millaiseen projektiin on sitoutumassa. Nythän jos esittäjää kysellään ensin, hänellä ei ole välttämättä edes tiedossa biisi(ehdokkaat) sillä hetkellä kun pitäisi vastata "kyllä" Ylelle. Kun ei ole heti alussa perustaa tiedossa, niin mielikuvat osallistumisesta liihottelevat helposti johonkin kliseiseen glittersirkukseen ja kenen artistin imagolle sopivaa sekin mukamas olisi? Kristan lisäksi, siis.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin
- Mä elän vieläkin
Re: UMK19: yleiskeskustelu
Juu, (timanttinen) BIISI ENSIN!
Re: UMK19: yleiskeskustelu
Biiseille avoin haku! Artisti vaikka sitten sisäisesti, jos tilanne sitä vaatii.
R.I.P. Eurovision
-
- Baaritiskill
- Viestit: 713
- Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44
Re: UMK19: yleiskeskustelu
Olen exact samaa mieltä, ensin biisi - tai voihan niitä silti olla vaikka kaksikin, jos on hyviä, että jää pelivaraa artistin houkuttelemiseen.
Viisut on kuitenkin biisikilpailu, ja oikein hyvä sellainen voisi todella houkutella kovia nimiä ulos piilopaikoistaan, jonne ne katoaa, kun pitäis tulla viisuehdokkaaksi. Esityksestä voi tulla niin kova veto, ainakin omille faneille, että ei niin väliä, vaikkei viisuissa meniskään nappiin.
Viisut on kuitenkin biisikilpailu, ja oikein hyvä sellainen voisi todella houkutella kovia nimiä ulos piilopaikoistaan, jonne ne katoaa, kun pitäis tulla viisuehdokkaaksi. Esityksestä voi tulla niin kova veto, ainakin omille faneille, että ei niin väliä, vaikkei viisuissa meniskään nappiin.
Re: UMK19: yleiskeskustelu
Katsojaluku on löytynyt. UMK mahtuu maaliskuun 20 katsotuimman asiaohjelman joukkoon. Katsojia 355 000. Miksi UMK on luokiteltu asiaohjelmaksi eikä viihdeohjelmaksi? No, ehkä sillä ei ole väliä.Timoteus kirjoitti: ↑04 Maalis 2019, 11:02 UMK ei mahdu TV2:n viikon kahdenkymmenen katsotuimman ohjelman listalle.
https://www.finnpanel.fi/tulokset/tv/vk ... /yle2.html
Viimeisellä listalle mahtuvalla ohjelmalla oli 358 000 katsojaa.
Luku ei ole täysin vertailukelpoinen nimimerkki jee euroviisujen yleiselle puolelle koostamien kanssa, koska 355 000:een sisältyy myös "ajassa siirretty katselu" seitsemän vuorokauden ajalta live-lähetyksen jälkeen. (Samasta syystä maaliskuun katsotuimpien ohjelmien tilastot on julkaistu vasta tänään.)
Tavallisesti viisulähetyksille ei kovin paljon jälkikatselua kerry. Viime vuoden UMK nousi jee euroviisujen kirjaamasta 730 000:sta 745 000:een (+ 2 %), kansainvälinen finaali 976 000:sta 984 000:een (+ 1 %). Luvun voinee siis kelpuuttaa samaan luetteloon muiden kanssa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.