Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42022
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

S-Tyyppi kirjoitti: 05 Huhti 2020, 11:37 Muutenhan coverit ja muut versioinnit eivät kelpaisi tähän raatiin, enkä sellaista rajausta koe tarpeelliseksi.
Esimerkiksi Cascadan Everytime We Touch on kuitenkin tavallaan eri kappale kuin Maggie Reillyn Everytime We Touch. Vaikka onkin cover kyseisestä kappaleesta. Ja Cascada vuotta 2005 eikä 1992, kuten originaali.
Eli Lontoon sinfoniaorkesterin julkaisema cover Gustav Mahlerin viidennestä sinfoniasta on tavallaan eri kappale kuin Los Angelesin sinfoniaorkesterin. Saadaan tällä tavoin tosi vanhaa musaa mukaan!

Kieltämättä näytti pöntöltä, kun jostakin luettelosta selaisin vuoteni albumeja, ja siellä oli juuri noin - artistina orkesteri ja kapellimestari, teoksena se viides sinfonia, mutta säveltäjää ei mainittuna.
Rise, angel, shine, love!

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Tässähän olisi mahdollista perustaa myös kappaleiden vaihtarimarkkinat. Esim. Jos en onnistunut saamaan himoitsemaani kasarivuotta ja joku taas sellaisen sai mutta tykkää enemmän 2000-luvun musasta johon arpani osui niin voisimme tehdä vaihtokaupat niin että hän lähettää biisini ja minä hänen. Onko tällainen ok?

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Jufo81 kirjoitti: 05 Huhti 2020, 13:47 Tässähän olisi mahdollista perustaa myös kappaleiden vaihtarimarkkinat. Esim. Jos en onnistunut saamaan himoitsemaani kasarivuotta ja joku taas sellaisen sai mutta tykkää enemmän 2000-luvun musasta johon arpani osui niin voisimme tehdä vaihtokaupat niin että hän lähettää biisini ja minä hänen. Onko tällainen ok?
Itse en kannata ideaa. Nyt jokainen voi haastaa itseään (tai ainakin yrittää haastaa, ellei nyt saa sitä lempparivuotta..) Mutta tämä vain minun näkemys.

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Minusta vuosia olisi voinut arpoa muutaman, joista olisi sitten saanut valita. En nyt tiedä, saanko lähetettyä mitään raatiin. :heh:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Nevski kirjoitti: 05 Huhti 2020, 13:50 Itse en kannata ideaa. Nyt jokainen voi haastaa itseään (tai ainakin yrittää haastaa, ellei nyt saa sitä lempparivuotta..) Mutta tämä vain minun näkemys.
Joo samaa mieltä, mutta jos todella ei löydä saamaltaan vuodelta mitään lähettämisen arvoista ja vaihtoehtona on kokonaan skabasta vetäytyminen niin mielestäni vaihtarit toisen samassa tilanteessa olevan kanssa olisi ok tuossa tapauksessa.

Avatar
S-Tyyppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1056
Liittynyt: 25 Loka 2012, 18:26

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja S-Tyyppi »

Jos todella ei meinaa osallistua saamallaan vuodella, niin mieluummin yrittää vaikka vaihtaa, ettei semien biisilukumäärä kärsi kun ei voi tietää mahdollisista tulevista ilmoittautumisista. Yksärillä voitte kysellä, ja minuun olla sitten yhteydessä. Tiedätte vain toistenne vuoden sitten mutta väliäkös sillä :kups: :surrur: musiikki ratkaisee.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Timoteus kirjoitti: 05 Huhti 2020, 10:35 Kun prokrastinaatiosta ja sijaistoiminnoista oli levyraadin 40 yhteydessä puhetta, niin musiikin etsiminen levyraateihin on juuri sellainen sijaistoiminto, jolla on hauska lykätä kaikkea tärkeämpää.
Totta. Tosin itse yritän esimerkiksi siivota ja tiskata samalla kun kuuntelen kappale-ehdokkaita niin tulee tunne, että saa samalla enemmän aikaiseksi.

Menee Off-Topic, mutta jos se tässä lyhyesti sallitaan, niin tässä on loistava puhe prokrastinaatiosta: https://www.youtube.com/watch?v=arj7oStGLkU . Kannattaa myös lukea saman esiintyjän kirjoitus aiheesta. Itse tajusin noiden myötä , että prokrastinaatio on ihan oikea juttu ja että siinä on kyse jostain muusta(kin) kuin laiskuudesta tai "selkärangan puutteesta" miksi asiaa tietämättömät sen usein leimaavat.

Avatar
viisujänö
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 444
Liittynyt: 19 Marras 2019, 09:18

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja viisujänö »

Sattui juuri se vuosiluku mitä toivoinkin :uujee: Nyt vaan valitsemaan kahden mahtavan kappaleen väliltä :draamaa:
Paul Reyn viisudebyyttiä odotellessa.

Avatar
S-Tyyppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1056
Liittynyt: 25 Loka 2012, 18:26

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja S-Tyyppi »

Tällä hetkellä mukaan on ilmoittautunut 31 osallistujaa.

Semeissä tilanne ei ole täysin tasainen, kahdessa on saman verran, mutta yhdessä kaksi vähemmän. Jokaisesta semistä finaaliin toki menee kuitenkin sama määrä. Kun arvon noita vuosilukuja tasaisesti tuolta mitä tulee.

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2680
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja inomu »

Rousku kirjoitti: 05 Huhti 2020, 13:41
S-Tyyppi kirjoitti: 05 Huhti 2020, 11:37 Muutenhan coverit ja muut versioinnit eivät kelpaisi tähän raatiin, enkä sellaista rajausta koe tarpeelliseksi.
Esimerkiksi Cascadan Everytime We Touch on kuitenkin tavallaan eri kappale kuin Maggie Reillyn Everytime We Touch. Vaikka onkin cover kyseisestä kappaleesta. Ja Cascada vuotta 2005 eikä 1992, kuten originaali.
Eli Lontoon sinfoniaorkesterin julkaisema cover Gustav Mahlerin viidennestä sinfoniasta on tavallaan eri kappale kuin Los Angelesin sinfoniaorkesterin. Saadaan tällä tavoin tosi vanhaa musaa mukaan!
Klassista musiikkia ei coveroida ks. https://fi.wikipedia.org/wiki/Cover eli ilmestymisvuosi on alkuperäinen esittämisvuosi, oli se sitten vaikka minkä orkesterin esittämä sen jälkeen.
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30534
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Jufo81 kirjoitti: 05 Huhti 2020, 14:54 Joo samaa mieltä, mutta jos todella ei löydä saamaltaan vuodelta mitään lähettämisen arvoista
Ehkä tämä on vaihteeksi sellainen raati, jossa meidän olisi syytä jakaa hakuvinkkejä keskenämme. Kun koko maailman tietyn vuoden musiikkituotanto on käytettävissä, pakosti joukossa on hyvääkin musiikkia. Kieltäydyn uskomasta ketään niin nirsoksi, etteikö mikään biisi saadulta vuodelta kelpaisi. Mutta jotenkin mieluinen musiikki pitäisi myös löytää; pelkästä olemassaolosta ei ole iloa.
S-Tyyppi kirjoitti: 05 Huhti 2020, 16:07 Semeissä tilanne ei ole täysin tasainen, kahdessa on saman verran, mutta yhdessä kaksi vähemmän. Jokaisesta semistä finaaliin toki menee kuitenkin sama määrä. Kun arvon noita vuosilukuja tasaisesti tuolta mitä tulee.
Hmm. Kuvittelin arvontamenettelyn sellaiseksi, joka estää semifinaalien epätasaisen täyttymisen. Välttämättä ei olisi tarvinnut arvontaakaan, vaan vuodet olisi voinut lätkiä osallistujille ilmoittautumisjärjestyksessä: 1980, 1995, 2010, 1985, 2000, 2015, 1990, 2005, 2020, 1980, ja niin edelleen. Ilmoittautumisjärjestys on tarpeeksi satunnainen tähän tarkoitukseen. Terasbekoni taisi vuosikymmenraadissaan näin tehdäkin?
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Timoteus kirjoitti: 05 Huhti 2020, 17:41 Hmm. Kuvittelin arvontamenettelyn sellaiseksi, joka estää semifinaalien epätasaisen täyttymisen. Välttämättä ei olisi tarvinnut arvontaakaan, vaan vuodet olisi voinut lätkiä osallistujille ilmoittautumisjärjestyksessä: 1980, 1995, 2010, 1985, 2000, 2015, 1990, 2005, 2020, 1980, ja niin edelleen. Ilmoittautumisjärjestys on tarpeeksi satunnainen tähän tarkoitukseen. Terasbekoni taisi vuosikymmenraadissaan näin tehdäkin?
Tiedustelin asiaa S-tyypiltä ja näin arvonta ilmeisesti toteutettiinkin :mitvit: Saatoin heti Rouskun viestin jälkeen ilmoittautuessani asettaa itseni huonompaan asemaan, koska Rousku sai selvästi hyvän vuoden mikä nosti todennäköisyyttä että minulle osuu hankalampi vuosi. Toki en voi tietää mikä oli Rouskulle hyvä vuosi ja kuulemma minun ja Rouskun välissäkin ehti olla muutama ilmoittaunut, joten tuon vaikutus jäi pieneksi, mutta pieni merkitys ilmoittautumisen ajoituksella saattaa olla.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5595
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^^ Toisaalta vuosiluvut voisi sekoittaa ihan aluksi yhden kerran ja jakaa niitä sitten ilmoittautumisjärjestyksessä samaan tapaan palaten aina lopusta alkuun. Silloin ainakin on vielä vaikeampi harrastaa Jufo81:n mainitsemaa ajoitusta. No, eipä tällä niin hirvesti väliä ole.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11321
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Tegu- kirjoitti: 05 Huhti 2020, 17:48 ^^ Toisaalta vuosiluvut voisi sekoittaa ihan aluksi yhden kerran ja jakaa niitä sitten ilmoittautumisjärjestyksessä samaan tapaan palaten aina lopusta alkuun. Silloin ainakin on vielä vaikeampi harrastaa Jufo81:n mainitsemaa ajoitusta. No, eipä tällä niin hirvesti väliä ole.
Juuri näin tein itse omassa raadissani. Jokaisen kymmenen ilmoittautuneen jälkeen vain uusi satsi arvontaan. :peukku:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
S-Tyyppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1056
Liittynyt: 25 Loka 2012, 18:26

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja S-Tyyppi »

Olen arponut tuolla sivulla vuosia, minkä laitoin aloitukseen. Ottanut aina pois edelliselle menneen vuoden arvonnasta kunnes kaikki kertaalleen arvottu. Toki voisi ottaa kaikki saman semin vuodet pois kahdelle seuraavalle, mutta tällä tavalla millä olen menetellyt, on periaatteessa enemmän vuosia ollut vaihtoehtoina yleisesti ottaen. :miettii: :heh:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16993
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja Happy »

Ihana teema, tällästä oon toivonutkin <3

Vuosiluvustani en oikein tykkää, toki tää kannustaa etsimään rohkeasti uusii biisei mut kaikki uudet upeat biisilöydöt mitä löytänyt niin menee just vuodella huti, toki tiedän vuodeltani muutaman ihan hyvän biisin mut ihan kiva ei riitä mulle..
Oliks tääl muuten jokin mahdollisuus vuoden vaihtoon vai luinko jotain väärin? :mrgreen:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
S-Tyyppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1056
Liittynyt: 25 Loka 2012, 18:26

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja S-Tyyppi »

Annettakoon vaihtoon mahdollisuus, kunhan yksäreillä hoidetaan itse vaihdot. Toki tänne voi hihkua jos ei löydä vuodestaan mitään lähettämisen arvoista. Parempi niin kuin että vetäytyy.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16993
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja Happy »

Miten toi vaihto tehdään?
Eli laitan yksityisviestii henkilölle joka haluaa vaihtoa? Esim jos käyttäjä Anneli haluaa tehdä vaihdon, lähetän hänelle yksityisviestin ja me paljastetaan toisillemme meidän vuosiluvut? Mut sittenhän mä tiedän Annelin biiisin ja Anneli mun, toki mua ei tälläinen haittais :heh:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36876
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Vaihtomahdollisuudelle: :eiei:
Meow cat, please meow back.

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

VITTU JES
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
S-Tyyppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1056
Liittynyt: 25 Loka 2012, 18:26

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja S-Tyyppi »

Happy kirjoitti: 05 Huhti 2020, 23:06 Miten toi vaihto tehdään?
Tänne tai minulle voi ilmoittaa halukkuutensa vaihtoon, voin joko suoraan arpoa tai antaa uuden vuosiluvun, jos jossain toisessa semissä on vähemmän kappaleita ko. hetkellä (ja paljastaa mikä semi). Tai juuri noin kuten kirjoitit, tietäisitte sitten vuosilukunne, ette biisiä suoraan kun jokaisella vuodella muutama biisi.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16993
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja Happy »

Okei, mun yksityisviestiniboksi on avattu kaikille jotka haluu tehä vaihtoo :ihana:
Pidän toki valtavasti vuosikymmenestäni mut tää vuos on vaan täysin väärä mulle :heh:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6549
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Tällaista en osannut odottaa :mrgreen:, mutta tykkään. Sinänsä ihan sama mikä vuosi arpoutuu itselleni, koska varmasti kivoja biisejä löytyy. Vaihtomahdollisuus turha, mutta menköön, jos joku kokee sen tarpeelliseksi. Raatiin osallistuessa pitäisi aina miettiä pystyykö etsimään pahimmassa skeenariossakin kappaleen raatiin vai ei. :miettii: Toisaalta onhan kivaa, että kaikilla on kivaa (nimimerkillä: hyväksyin-täysin-raati-sääntöjen-vastaisen-biisin-luotsaamaani-raatiin). :joojoo:

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Itse luulin ensin saaneeni huonoimman arvan mutta kyseiseltä vuodelta löytyikin täysin teemaan ja tähän maailman tilanteeseen sopiva helmi eli kannattaa kuitenkin tutkiskella ennen kuin lähtee vaihtamaan :peukku:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11321
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Minähän en vaihda, vaikka en olekaan yhtään tyytyväinen vuoteeni. Koko arvontatwistin hupihan tärvääntyisi moisesta! :draamaa:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30534
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Vaihtomahdollisuuden hyödyllisyys epäilyttää tällaisessa raadissa, jossa arpavaihtoehdoilla on melko ilmeinen haluttuusjärjestys. Oletan siis, että uudemmat vuodet ovat halutumpia kuin vanhemmat. Jos arpaansa pettyneistä suurin osa haluaa vaihtaa saamansa vuoden uudempaan, vain muutama vaihtokauppa toteutuu.

Rousku ehdotti jonkin raadin yhteydessä huutokauppamahdollisuutta. Ehkä sillä tavalla vuodet olisi saanut jaettua niin, että kaikki ovat tyytyväisiä. Epäsuositusta vuodesta saisi tällöin lisäpisteitä tai suositusta pistevähennystä, kummin päin vain. Epäsuositut vuodet menisivät siis niille, jotka pienimmällä kompensaatiolla suostuvat ne ottamaan, ja suositut niille, jotka ovat niistä eniten valmiita maksamaan.

Käytännössä osallistujien olisi toki huutokauppakierroksella aika vaikea pisteyttää eri vuosilukujen vaikeusastetta. Onko 10 pistettä hyvä vai huono kompensaatio vaikeasta vuodesta? Entä 20 tai 30? Kuinka suuri pistevähennys kannattaa hyväksyä siitä ilosta, että pääsee ilmoittamaan raatiin odotuslistansa ykkössijalla möllöttävän vuoden 2015 kappaleen? Jos arvotukset menevät pieleen, raadin jälkeen löytyy jo jakoon tyytymättömiäkin. :heh:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20477
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Säännöt on tehty näemmä rikottaviksi. :(
Got a fire and a country heart 🔥

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Terasbekoni kirjoitti: 05 Huhti 2020, 23:52 Minähän en vaihda, vaikka en olekaan yhtään tyytyväinen vuoteeni. Koko arvontatwistin hupihan tärvääntyisi moisesta! :draamaa:
Ylävitoset. *läps*

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Hazard kirjoitti: 06 Huhti 2020, 00:00 Säännöt on tehty näemmä rikottaviksi. :(
Onhan tämä nähty jo ajat sitten raadeissa. :mrgreen:
Selkärankaisempia raateja odotellessa.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Nevski kirjoitti: 06 Huhti 2020, 00:03
Terasbekoni kirjoitti: 05 Huhti 2020, 23:52 Minähän en vaihda, vaikka en olekaan yhtään tyytyväinen vuoteeni. Koko arvontatwistin hupihan tärvääntyisi moisesta! :draamaa:
Ylävitoset. *läps*
Samoilla linjolla. Tuli todella vaikea vuosi, mutta otan haasteena, enkä todellakaan luovuta. :ylppis:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Vastaa Viestiin