Levyraatikuuntelut Discordissa

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
viisujänö
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 444
Liittynyt: 19 Marras 2019, 09:18

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja viisujänö »

Jufo81 kirjoitti: 21 Huhti 2020, 10:36 Raatikappaleiden soittamatta jättäminen vähentää kuunneltavan musiikin kokonaismäärää jotain prosentin miljardisosia. Onko tämä niin tärkeä oikeus, että tätä pitää puolustaa hampaat irvessä?
Ei sinänsä ole, sillä tuskin tulen edes raatikappaleita soittamaan, ellen sitten vahingossa niin tekisi. En jaksaisi kuitenkaan lähteä kivittämään henkilöä, joka nyt sattui soittamaan Discordissa kappaleen josta pitää ja joka sattui olemaan sillä hetkellä raadissa. Ennemminkin haluaisin rajoittaa sääntöjen määrää, koska en haluaisi päätyä tilanteeseen, jossa Discordin eri kanavilla olisi omat sääntölistauksensa tai siihen, että joku uusi käyttäjä saa kuraa niskaansa siitä, että vahingossa soitti kielletyn kappaleen. Jos jokin sääntö pääsee läpi, se madaltaa kynnystä lisätä niitä ja seuraavaksi levyraatikuunteluiden kommentointia lähdetään rajoittamaan ja lista lähtee kasvamaan..
Paul Reyn viisudebyyttiä odotellessa.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja Nevski »

antsa798 kirjoitti: 21 Huhti 2020, 10:41 ^ Tarkoitin vastauksen antamista siihen, mikä mietitytti. :joojoo: Vastasin rehellisesti, että omalla käytöksellään täällä voi vaikuttaa siihen, että missä mielessä herättää keskustelua, kun keskustellaan Kuppilasta.Tätähän voisi pitää kannustavana olla hieman positiivisempi. Saan vastaukseksi, että onko minulla varaa tulla sanomaan mitään. Miten sitten olisi pitänyt vastata, kun yritit selvästi muustamaalataa whatsapp-ryhmässä olevia ihmisiä jollain vuoden takaisella jutulla?
:rofl: Älä viitti oikeesti. Lopeta tuo provosointi kun se vain pahentaa asiaa.

Itse eräät henkilöt mustamaalasi minua. Ai, mutta nyt minä olenkin se paha, joka mustamaalaa. Kovin on hankalaa myöntää tehneensä väärin.

Kyllä omalla käytöksellä voi vaikuttaa, mutta se ei oikeuta puhumaan muista pahaa selän takana, se on tässä pointti.

Minusta puhuttiin koska olen ollu negatiivinen. Asiasta olisi voinut myös tulla ajoissa puhumaan.
Viimeksi muokannut Nevski, 21 Huhti 2020, 10:56. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja Nevski »

antsa798 kirjoitti: 21 Huhti 2020, 10:41

Minulla ei ole ollut kanssasi ongelmaa, päinvastoin, tykkään persoonallisuudestasi, mutta pystyn kyllä ymmärtämään, miksi saatoit herättää keskustelua Kuppilaan ulkopuolela voimakkaalla tavallasi ilmaista asioita.
Ja minä ymmärrän myös nyt, että miksi herätin keskustelua. Otin ja otan yhä toisinaan sellaisen tietoisen sarkastisen tyylin täällä. Voi olla että hieman yllätyin siitä, että ihan jokaisen makuun se ei sitten käy. En tiennyt aiheuttavani pahennusta, kunnes asia kävi ilmi ikävällä tavalla.
Viimeksi muokannut Nevski, 21 Huhti 2020, 10:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30534
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Samiasd kirjoitti: 21 Huhti 2020, 07:50 Ehkä Viisukuppilan Discord-serveriksi perustettu, mutta sen ei tarvitse olla sitä ikuisesti tai varsinkaan sellainen, jolle säännöt määrittää Viisukuppila-foorumi. "Itsenäistyminen" on kyllä mahdollinen.
Tästä olemme jyrkemmin eri mieltä kuin mistään muusta asiasta koko ketjussa.

Jos ajan pääni kaljuksi, kasvatan parran, vaihdan nimeä, osoitetta ja puhelinnumeroa ja teen Väestörekisterikeskukselle yhteystietojen luovutuskiellon, lakkaanko olemasta minä? En tietenkään. Minuuteni ei ole sama asia kuin henkilötietoni ja ulkonäköni vaan koostuu esimerkiksi ajatuksistani, muistoistani ja tunteistani. Minuuteni paikantuu aivoihini.

Keskusteluyhteisön olemus on sen käyttäjäkunnassa ja käyttötarkoituksessa. Jos nämä eivät oleellisesti muutu, keskusteluyhteisö on sama kuin ennen. Edes nykyisen Discord-serverin poistaminen ja uuden perustaminen tilalle ei muuta keskusteluyhteisöä muuksi kuin se nyt on, jos sinne kutsutaan kaikki samat tyypit ja siellä keskustellaan samankaltaisista asioista kuin nyt. Edes Discord alustana ei ole oleellinen. Jos jokin muu palvelu tarjoaa saman toiminnallisuuden ja nykyinen Discord-jengi muuttaa sinne, pidän sitä nykyisen yhteisön jatkumona.

Pullon henkeä ei saa takaisin pulloon. Emme voi enää palata tilanteeseen, jossa Viisukuppilan Discord-serveriä ei ole olemassa. Voimme tehdä valintoja vain siitä, miten rinnakkaiselo jatkuu. Tomppa ei halunnut jakoa meihin ja muihin. Kysyn suoraan. Haluatko sinä?
Samiasd kirjoitti: 21 Huhti 2020, 07:50 ^ En aio poistaa sitä, koska on liian iso työ alkaa tekemään kaikkea alusta. Linkki voidaan palauttaa tänne kyllä, jos sitä toivotaan.
Silloin tilanne on varmuudella parempi kuin nyt. Siis kyllä, toivon linkin palauttamista.
Samiasd kirjoitti: 21 Huhti 2020, 07:50Eniten minua tässä tilanteessa edelleen ärsyttää se, miten ihmiset, jotka eivät edes ole mukana kyseisessä toiminnassa, haluavat määrittää sen "säännöt". Tulkaa sinne keskustelemaan, mitä siellä tehdään ja mitä ei tehdä. Asiasta on turha huudella täällä.
Esimerksiksi tämän soittolistaepäkohdan toi foorumilla esiin Jufo81. Hänen täytyi olla Discordissa, koska muuten hän ei olisi voinut tietää, mikä Discordin viisudiscossa soi. Onko teillä Discordin sisälläkin kahden kerroksen väkeä?
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
jiiii
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1056
Liittynyt: 05 Helmi 2019, 21:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja jiiii »

Onhan tää koko keskustelu vaan joku kuppilan myöhäinen aprillipila? :heh:

Siltä vahvasti vaikuttaa...
:kaunis:

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja Jufo »

viisujänö kirjoitti: 21 Huhti 2020, 10:48 Ei sinänsä ole, sillä tuskin tulen edes raatikappaleita soittamaan, ellen sitten vahingossa niin tekisi. En jaksaisi kuitenkaan lähteä kivittämään henkilöä, joka nyt sattui soittamaan Discordissa kappaleen josta pitää ja joka sattui olemaan sillä hetkellä raadissa. Ennemminkin haluaisin rajoittaa sääntöjen määrää, koska en haluaisi päätyä tilanteeseen, jossa Discordin eri kanavilla olisi omat sääntölistauksensa tai siihen, että joku uusi käyttäjä saa kuraa niskaansa siitä, että vahingossa soitti kielletyn kappaleen. Jos jokin sääntö pääsee läpi, se madaltaa kynnystä lisätä niitä ja seuraavaksi levyraatikuunteluiden kommentointia lähdetään rajoittamaan ja lista lähtee kasvamaan..
Ja mistähän tällainen tulkinta on tullut että raatikappaletta vahingossa soittavaa alettaisiin kivittämään...? Täällä tuntuu liikkuvan kummallisia, täysin perättömiä johtopäätöksiä. Ei se ole mikään ongelma, jos joku kappale vahingossa soitetaan. Ongelma on ainoastaan tiettyjen suosikkien luukuttaminen tietoisesti pisteytyksen ollessa auki, mikä muuten rikkoo myös anonymiteettiperiaatetta. Antsahan paljasti kenelle hänen täydet tai korkeat pisteet menevät etuajassa vaikka sitä ei saisi kertoa. Veikkaisin, että jo tämä keskustelu mitä tässä juuri nyt käydään saa useamman harkitsemaan kannattaako se raatilemppari välttämättä laittaa soimaan discordissa - mitään tämän virallisempaa ei ehkä tarvita.

Yllä olevaan liittyen vielä - onko teistä myös ok se että discordissa porukka kertoo toisilleen miten pisteytti - pisteytyksen ollessa käynnissä siis? Jokainenhan muodostaa mielipiteensä itsenäisesti joten why not, eikö vain :peukku:
Viimeksi muokannut Jufo, 21 Huhti 2020, 13:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36876
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Samiasd, tämä on pyyntö, että linkki Discord-kanavalle palautetaan julkiseksi. :sorivaan: Julkisuus on ollut olennaisessa osassa argumentointiani, ja nyt veit sen pois. Kiitos.

// Ymmärrän siis WhatsAppin kokeman kritiikin oikein hyvin, sillä siellä tunnustan ainakin itse harjoittaneeni vääränlaista ”kuppikuntaisuutta”.

Minun valitettavasti täytyy tänään opiskella, joten tuskin ehdin tähän lusikka työntämään.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42021
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Samiasd kirjoitti: 21 Huhti 2020, 07:50 Linkki voidaan palauttaa tänne kyllä, jos sitä toivotaan.
Toivon että linkki on täällä ja helposti löydettävissä vieläpä, niin ettei sitä tarvitse kaivella jostakin kolmannelle sivulle hautautuneen ketjun viestien keskivaiheilta keskeltä jotain kilometrinmittaista viestiä.

Itse en tiedä aionko Discordia miten käyttää, mutta kun se nyt kuitenkin on olemassa eli "vahinko" on tapahtunut, olisi hyvä että kaikilla olisi tasapuolisesti mahdollisuudet sinne.

Itse pitäisin parempana, ettei käynnissä olevien raatien kappaleita soitettaisi muuten kuin erityisissä kuuntelutilaisuuksissa, mutta ymmärrän, että hankalapa kenenkään on asiassa poliisiksikaan ruveta. En tiedä, onko tämä ulkoa vai sisältä esitetty vaatimus. Vaikkei jokin asia ole "virallisesti" kiellettyä, se voi kuitenkin olla etiketin vastaista ja siksi sellaista, josta yleisesti pidätytään.
Rise, angel, shine, love!

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja Jufo »

jiiii kirjoitti: 21 Huhti 2020, 10:57 Onhan tää koko keskustelu vaan joku kuppilan myöhäinen aprillipila? :heh:

Siltä vahvasti vaikuttaa...
Tällaisissa on hyvä muistaa että pinnan alla on saattanut kyteä pidempään kaunoja ja huulta on purtu hiljaisuudessa kunnes tulee otollinen hetki ja kaikki lävähtää silmille kerralla. Tässäkin debatissa lienee pinnan alla enemmän elementtejä kuin pelkät faktat. Sinänsä tällainen ilman puhdistuminen voi olla ajoittain ihan hyvästäkin koska siitä voi lähteä rakentamaan yhteisymmärrystä paremmassa hengessä, mutta joskus pahimillaan jälki voi olla rumaa. En kuitenkaan usko, että tällä kertaa käy niin. :peukku:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4099
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Rousku kirjoitti: 20 Huhti 2020, 14:48Discord lienee riitasointu. Ehkä se aiheuttaa niitä?
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7568
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja Requel »

Olen skipannut puolet viesteistä, mutta se mikä pisti silmään oli tyyli "tulkaa sinne valittamaan jos on jotain nokankoputtamista".. no ei se nyt ihan noinkaan ole koska we're in this together and this is levyraati. Tuolla käydyt asiat liittyvät levyraatiin. Ikävää jos tällä tavalla syrjitään kiusataan ja jätetään ulkopuoliseksi ja nollataan ihmisarvo ja ihmisoikeus ja äänenkäyttöoikeus, se on jo moraalisestikin väärin. Ja kaiken kukkuraksi pitäisi vielä liittyä yhteisöön jossa havaitsee epäkohtia, jotta saa edes vähän arvostusta? :seis: :stop:

Puolestani tehkää mitä haluatte, mutta älkää vaientako muita. Esim. jos jollekin tai joillekin on iso asia se ettei käynnissä olevia raatibiisejä siellä luukuteta, niin aika itsekästä jos sitä on silti pakko jatkaa noin suuren(?) yleisön edessä. Ei ole enää oma asia laittaa niitä soittolistalle. Raatihistoriasta löytyy sadoittain biisejä joita voi kuunnella, jos ei muuta keksi. :draamaa:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Mymmeli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 870
Liittynyt: 22 Helmi 2019, 13:27

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja Mymmeli »

Minua ei kommenttien puuttuminen haittaa kuin vain oman biisin vuoksi, koska on aina kiva tietää, mitä joku ajattelee lähettämästäni biisistä, vaikka se olisikin vain yksi mielipide. :heh: En kuitenkaan koskaan ole muuttanut pisteytystäni jonkun muun kommentin takia.

Ehkä Discordilla olisi negatiivinen vaikutus, jos siellä luukutettaisiin toistuvasti tiettyä levyraatibiisiä ja vielä kommentoitaisiin, että "Tämä on varma voittaja!". Tällainen vaikuttaminen ei ole mielestäni oikein, mutta se, että joku biisi vaan randomisti soitetaan ja se on raadissa osallisena, niin ei mielestäni ole ongelma. :joojoo:

Mielestäni jokainen saa itse päättää haluaako liittyä Discordiin vai ei, mutta ei pitäisi viedä sitä mahdollisuutta muilta. Kivaa kuitenkin, kun on tuollainen kuppilalaisia yhdistävä toinen alusta. :peukku:

Itsekin olen harrastanut näitä "ryhmäkuunteluja", mutta minulle yleensä tulee ongelmaksi se, etten jaksa kuunnella 40+ biisiä kerralla, varsinkin kun osa niistä ei todellakaan ole mieleeni, joten olen jättänyt ryhmäkuuntelut usein väliin. :heh:
Kaikki tekee virheitä, joskus jopa minä. :ylppis:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36876
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Okei, olen saanut tänään tehtyä mukavasti koulutöitä ja nyt olen hyvällä tuulella. :heh: :violette:

Vaikka olen eri mieltä nykyisten raatikappaleiden soittamisen kieltämisestä, enkä ihan ymmärrä, mitä sillä haetaan takaa, niin olen valmis kannattaman ideaa henkilökohtaisella tasolla ja olla laittamatta käynnissä olevan raadin biisejä soittolistalle. Mielestäni ei kuitenkaan voi vaatia tästä mitään yleistä sääntöä, jota pitäisi koko ajan olla valvomassa. Eli jos joku randomisti haluaa vaikka 9:23 soittaa jonkun nykyisen raatibiisin, niin ei siitä nyt ainakaan jälkikäteen pitäisi mitenkään rankaista.

Tai en ehkä muutenkaan rankaisemisen kautta lähestyisi tätä. Jos joidenkin mielestä on hyvän tavan mukaista olla soittamatta, niin voin taipua tähän. Silloin lupaa mitään, jos olen nauttinut vettä vahvempaa. :viaton: En edelleenkään tosin ymmärrä, miksi juuri raatibiisit ovat ne, jotka pitää kieltää. Eikö silloin viisukaudella kaikkien tyrkkyjen soittaminen ennen karsinnan ratkeamistakin olisi arveluttavaa, koska se saattaisi vaikuttaa ihmisten Scorewiz-äänestyksiin tms? Puhumattakaan UMK-tyrkyistä.

Liiallinen sensuuri on huonoa, mutten halua haastaa riitaa. :rauhaa: Pitäisiköhän aiheesta järjestää jopa äänestys? Minä en varmaan osaisi muotoilla kysymystä tai ainakaan selitystekstiä ilman, että oma mielipiteeni paistaisi liikaa läpi.

"Pitäisikö Discordissa kieltää käynnissä olevien Levyraadeissa kilpailevien kappaleiden soittaminen?" :miettii:

En halua tässä hetkessä lukea tänne syntynyttä keskustelua sen tarkemmin, sillä kun aamulla vähän silmäilin, aikaansai se minussa niin voimakkaan tunnereaktion, että aloin vain huutaa viattomille ystävilleni siitä, kuinka he ovat ihan tyhmiä ja vihaan heitä ja että haluan hypätä parvekkeelta. :uujee: Tätähän tällä keskustelulla varmaan haluttiinkin saada aikaan. Esim. tämän viestin kirjoitin täysin raivoissani Samiasdille. :heh:

Nyt jatkan opiskelua. :tietsikka:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42021
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Haluaisin mahdollisen äänestyksen kysymyksen olevan neutraalimmin muotoa (suunnilleen) "Miten Discordissa tulisi suhtautua käynnissä olevien levyraatibiisien soittamiseen muulloin kuin kuuntelusessioissa, joissa soitetaan kaikki biisit kertaalleen" (ihan liian pitkä ja kökkö kyllä).

Ja vaihtoehdot suunnilleen "kiellettyä, kiellon rikkomisesta (ehkä) rangaistus", "etiketin vastaista muttei suoranaisen kiellettyä", "sallittua". Voi muitakin olla.

Enkä minäkään osa muotoilla vaihtoehtoja hyvin ja hipsinpä siis takaisin opiskelemaan :hiips:
Rise, angel, shine, love!

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^^ TomppaJR: Onhan niitä perusteluja esitetty tässä ketjussa yllin kyllin. Yhtenä anomyteetin murtuminen ennenaikaisesti. Tiesin lauantain perusteella antsan antavan KEiiNOlle 12 pistettä ja käytäntö on kai ollut että tällaisia ei paljastella ennenaikaisesti. Tai sitten sovimme että alamme kertoa avoimesti discordissa antamistamme pisteistä pisteytyksen ollessa käynnissä. Haluatko sinä tätä?

Tuntuu vähän oudolta perustella aina yhä uudelleen näin päivänselvää asiaa kun perusteluja ei tunnuta edes luettavan ja vastaukset ovat samaa epämääräistä diibadaabaa. :mitvit:

Mitään virallista sääntöä asiasta ei tarvitse tehdä. Riittää että jokainen on tietoinen siitä, että pisteytyksen ollessa avoinna raatikappaleiden soitto tai niistä keskustelu yhteiskuunteluiden ulkopuolella on etiketin vastaista.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30534
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Raatikappaleiden "ylimääräisen" soiton etiketin vastaisuus riittäisi minullekin. Rangaistuksia ei tarvita.

Tutustuin Discordiin tarvittavissa määrin. Sinä aikana, kun olen meininkiä katsellut, olen nähnyt kommentteja vain raateihin osallistuneilta nimimerkeiltä. Tässä ketjussa esiin nostettu mahdollisuus, jossa raatiin liittymätön henkilö raadista tietämättä poimii viisudiscon soittolistalle aktiivisen raatikappaleen, on monta kertaluokkaa epätodennäköisempi kuin skenaario, jossa raadin osallistuja valitsee soittolistalle raatikappaleen.

Jos ensimmäistä sorttia oleva skenaario joskus toteutuu, se ei ole kovin vakavaa. Tapaus, josta keskustelu lähti liikkeelle, oli kuitenkin jälkimmäistä muotoa. Sellaiset on karsittavissa pois pelkästään sopimalla siitä, ettei homma ole ok.
Rousku kirjoitti: 21 Huhti 2020, 13:41 Toivon että linkki on täällä ja helposti löydettävissä vieläpä, niin ettei sitä tarvitse kaivella jostakin kolmannelle sivulle hautautuneen ketjun viestien keskivaiheilta keskeltä jotain kilometrinmittaista viestiä.
Linkki onkin jo palautettu avausviestiin.
Queen kirjoitti: 21 Huhti 2020, 15:17 Olen skipannut puolet viesteistä, mutta se mikä pisti silmään oli tyyli "tulkaa sinne valittamaan jos on jotain nokankoputtamista".. no ei se nyt ihan noinkaan ole koska we're in this together and this is levyraati. Tuolla käydyt asiat liittyvät levyraatiin. Ikävää jos tällä tavalla syrjitään kiusataan ja jätetään ulkopuoliseksi ja nollataan ihmisarvo ja ihmisoikeus ja äänenkäyttöoikeus, se on jo moraalisestikin väärin. Ja kaiken kukkuraksi pitäisi vielä liittyä yhteisöön jossa havaitsee epäkohtia, jotta saa edes vähän arvostusta? :seis: :stop:
Discord on myös täysin soveltumaton alusta sellaiseen keskusteluun, mitä tässäkin ketjussa on käyty. Jos Discordissa pitäisi sopia jotakin pelisäännöistä tai etiketistä, alustan tsättimäisyyden takia kaikkien pitäisi olla paikalla samaan aikaan. Keskusteluun ei voi osallistua ehtiessään kuten täällä foorumilla.

Toinen ongelma on keskusteluarkiston puute. Foorumilla voi kuukausia tai vuosia jälkikäteenkin tarkistaa, mistä keskusteltiin, mitä päätettiin ja millä perustein. Ei onnistu Discordissa. Jos haluan heinäkuussa tarkistaa, mitä huhtikuussa sovittiin, lokia tuskin on niin kauas taaksepäin edes tallella – tai jos onkin, sen kelaaminen niin pitkälle on käytännössä mahdotonta.
TomppaJr kirjoitti: 21 Huhti 2020, 16:05 En edelleenkään tosin ymmärrä, miksi juuri raatibiisit ovat ne, jotka pitää kieltää. Eikö silloin viisukaudella kaikkien tyrkkyjen soittaminen ennen karsinnan ratkeamistakin olisi arveluttavaa, koska se saattaisi vaikuttaa ihmisten Scorewiz-äänestyksiin tms? Puhumattakaan UMK-tyrkyistä.
Viisuissa ja viisukarsinnoissa me kuppilalaiset emme yleensä ole osallistujia.
TomppaJr kirjoitti: 21 Huhti 2020, 16:05 Liiallinen sensuuri on huonoa, mutten halua haastaa riitaa. :rauhaa: Pitäisiköhän aiheesta järjestää jopa äänestys? Minä en varmaan osaisi muotoilla kysymystä tai ainakaan selitystekstiä ilman, että oma mielipiteeni paistaisi liikaa läpi.

"Pitäisikö Discordissa kieltää käynnissä olevien Levyraadeissa kilpailevien kappaleiden soittaminen?" :miettii:
Kysymys on ainakin minulle niin periaatteellinen tasapuolisuuskysymys, etten koe äänestyksen järjestämistä aiheesta asialliseksi. Äänestäminen aiheesta on hieman kuin äänestettäisiin vaikka siitä, pitäisikö naiselle maksaa samasta työstä sama palkka kuin miehelle. Jos enemmistön mielestä ei tarvitse, epätasa-arvoista menettelyä voidaan jatkaa ja äänestyspäätöksen myötä epätasa-arvolle on saatu olevinaan moraalinen oikeutus.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Pitikin tuosta äänestyskysymyksestä sanoa, että tämä kuuluu kategoriaan "Yksikin soraääni riittää". Jumppasalissa musiikki on laitettava hiljemmalle, jos yksikin läsnäolija sitä vaatii vaikka enemmistö haluaisi musiikin soivan kovemmalla. Tämä kuuluu samaan kategoriaan, joten tässä ei tarvita enemmistöä eikä äänestystä.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6548
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Jufo81 kirjoitti: 21 Huhti 2020, 16:16Tiesin lauantain perusteella antsan antavan KEiiNOlle 12 pistettä ja käytäntö on kai ollut että tällaisia ei paljastella ennenaikaisesti.
Käyttäjien antamia pisteitä voi päätellä myös muista kommenteista. Ensimmäisissä raadeissa painotettiin, miten kommenteissa ei saisi paljastaa antamiaan pisteitä, mutta nykyään aihe ei ole ollut samalla tavalla pinnalla (kuin vasta nyt). Seksiraadissa Nevski ja Happy kehuivat Auroran kappaletta täysin avoimesti eikä siihen kukaan reagoinut mitenkään. Se että soittaa raatibiisin Discordin soittolistalla, ei ole sen kummempaa paljastelua. Toki siinä altistaa muut kuuntelemaan kappaleen ja toisto on mahdollinen tie tykästymiseen tai kyllästymiseen.

Jos tahdottaisiin pitää täydellinen äänestyssalaisuus, kaikenlainen kappaleiden kommentointi ja yhteiskuuntelut pitäisi kieltää. Tähän tuskin kukaan pyrkii.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36876
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Haluaisin kuulla, mitä mieltä isot massat tästä raatibiisisoittokysymyksestä ovat. Timoteus vertasi tasa-arvoon. Minusta tuon läpivieminen kuulostaa enemmän negatiiviselta sensuurilta.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6548
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

^ Vaikkei massaa paljon olekaan, vastaan silti. Olen pitänyt oletuksena, että meneillään olevien raatien kappaleita ei soiteta Discordissa yhteiskuunteluiden ulkopuolella. Toistaiseksi tällaista trendiä ei ole ollut. Yksittäiset soitot eivät minua häiritse. Tilanne olisi toinen, jos ajankohtaisten raatikappaleiden soittamisesta tulisi yleistä.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^^^ Joo ihan asiallinen pointti. Kommenteissakin voisi olla hieman enemmän discreet mieltymyksensä kohteesta kuten raatien alkuaikoina on ilmeisesti vakasti tehtykin, mutta joo tällainen jääköön kunkin harkinnan varaan.

^ Yksittäinen raatikappaleen soitto paistaa vielä pahemmin kuin tulehtunut finni keskellä otsaa. Jos kaikkia raatikappaleita soiteltaisiin läpi suht tasapuolisesti, asiassa ei olisi ehkä suurempaa ongelmaa. En silti kannata tätäkään.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16993
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja Happy »

Hanhis kirjoitti: 21 Huhti 2020, 17:31
Jufo81 kirjoitti: 21 Huhti 2020, 16:16Tiesin lauantain perusteella antsan antavan KEiiNOlle 12 pistettä ja käytäntö on kai ollut että tällaisia ei paljastella ennenaikaisesti.
Käyttäjien antamia pisteitä voi päätellä myös muista kommenteista. Ensimmäisissä raadeissa painotettiin, miten kommenteissa ei saisi paljastaa antamiaan pisteitä, mutta nykyään aihe ei ole ollut samalla tavalla pinnalla (kuin vasta nyt). Seksiraadissa Nevski ja Happy kehuivat Auroran kappaletta täysin avoimesti eikä siihen kukaan reagoinut mitenkään. Se että soittaa raatibiisin Discordin soittolistalla, ei ole sen kummempaa paljastelua. Toki siinä altistaa muut kuuntelemaan kappaleen ja toisto on mahdollinen tie tykästymiseen tai kyllästymiseen.

Jos tahdottaisiin pitää täydellinen äänestyssalaisuus, kaikenlainen kappaleiden kommentointi ja yhteiskuuntelut pitäisi kieltää. Tähän tuskin kukaan pyrkii.
No jep, positiivisiä kommentteja on aina mukava lueskella, se että muutama prosentti äänestäjäkunnasta paljastaa suosikkinsa kehuen jotain biisiä ennakkon /tai soittamalla kyseistä raatibiisiä jossain soittolistalla, ei kenenkään maailmaa kaada = jännitys tulosshowsta säilyy siitä huolimatta :joojoo:

Mun mielestä on väärin alkaa sanelemaan pelisääntöjä kenellekkään että mitä kukin saa ja mitä ei saa tehdä, tähänmennes nää raadit on mun mielest sujunu oikein loistavasti, nää on mukavasti kasvattanu tääl kuppilas yhteishenkee kaikkien välillä, ei jooko pilata tätä tarkkatarjailulla :pliis:

Kaiken tän jälkeen mua alkoi houkuttaa kokeilla kuppilan seuraavaa discord raatikuuntelua :joojoo:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11935
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja sziget »

Huh. Samiasdin eilinen viesti ja Tompan jatko olivat hyviä. Sitten alkoi ohipuhunta. Kyllä: Discordin ja WhatsApp-ryhmän plussat painavat enemmän kuin mahdolliset miinukset. Oletan näin, vaikken toistaiseksi ole mukana. Samoin kyllä: foorumilla näistä saa keskustella, se on vähän niin kuin foorumin idea. Ketju täällä ja linkki Discordiin olivat tervetulleita.
TomppaJr kirjoitti: 21 Huhti 2020, 17:34 Haluaisin kuulla, mitä mieltä isot massat tästä raatibiisisoittokysymyksestä ovat. Timoteus vertasi tasa-arvoon. Minusta tuon läpivieminen kuulostaa enemmän negatiiviselta sensuurilta.
Minkä läpivieminen? Kysymys on kai siitä, mikä kenenkin mielestä on suotavaa tai epäsuotavaa. Mitään Discord-poliisia ei olla perustamassa. Vapaamuotoisempi chattailu ei toisaalta tarkoita, että ihan kaikki olisi OK. Koska en paljasta omaa biisiäni tai omia pisteitäni täällä, en paljastaisi niitä sielläkään. Pidän epäsuotavana omien suosikkien ylikorostamista äänestyksen aikana täällä. Discordissa yrittäisin toimia vastaavasti. En ole veljien ja siskojen vartija, mutta asetan rajoja itselleni.
viisujänö kirjoitti: 21 Huhti 2020, 10:07 Iso ongelma nyt näyttää olevan se, että nämä Discordissa tapahtuvat asiat vaikuttavat levyraateihin ja niiden tuloksiin. Kyllä, Discordissa tapahtuva kommentointi ja kappaleiden soitto saattaa vaikuttaa joidenkin pisteytykseen, mutta pisteytykseen liittyy muutenkin niin paljon erilaisia tekijöitä, etten näe tuota Discordia minään hirviönä joka tuhoaa levyraadit.
Niin liittyy. Ulkoapäin on paha arvioida, mistä ärsyyntyisin sisällä. En tulisi sinne puffaamaan suosikkejani tai nostamaan surkeita sijoituksiani juonikkailla kommenteilla. Tuskin sellaista motiivia on muillakaan. Koen vain chatin hankalaksi itseilmaisun tavaksi. Ryhmäpaine ei vaikuttaisi makuuni, mutta huomio voisi kiinnittyä erilaisiin asioihin kuin yksin. Jos Discord on pelkkää höpötystä, vaikutus jäisi ehkä hyvin pieneksi.
Hanhis kirjoitti: 21 Huhti 2020, 17:31 Käyttäjien antamia pisteitä voi päätellä myös muista kommenteista. Ensimmäisissä raadeissa painotettiin, miten kommenteissa ei saisi paljastaa antamiaan pisteitä, mutta nykyään aihe ei ole ollut samalla tavalla pinnalla (kuin vasta nyt). Seksiraadissa Nevski ja Happy kehuivat Auroran kappaletta täysin avoimesti eikä siihen kukaan reagoinut mitenkään. Se että soittaa raatibiisin Discordin soittolistalla, ei ole sen kummempaa paljastelua.
Pisteitä ei saa paljastaa, mutta kehua ja haukkua saa. Voi kehua myös biisejä, joille ei anna pisteitä, tai poimia vikoja niistä, joita todellisuudessa kannattaa. Jos kommentoin, yritän välttää ympäripyöreää liibalaabaa ja juuri sanotun toistoa, kehut eivät ole pääpointti. En tiedä, onko rinnastuksesi aivan pätevä. Kommentointi foorumilla on työlästä juuri siksi, että yritetään sanoa jotain kaikista biiseistä eikä vain muutamasta. Valikoivat nostot ovat mahdollisia äänestyksen loputtua.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6548
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

sziget kirjoitti: 22 Huhti 2020, 00:46 En tiedä, onko rinnastuksesi aivan pätevä. Kommentointi foorumilla on työlästä juuri siksi, että yritetään sanoa jotain kaikista biiseistä eikä vain muutamasta. Valikoivat nostot ovat mahdollisia äänestyksen loputtua.
Tässä tapauksessa Nevski ja Happy nostivat vain yhden biisin hyvyyden esille, eivät kommentoineet jokaista. Se on jopa näkyvämpää yksittäisen kappaleen nostattamista kuin Discordissa raatibiisin soitto. Viestit eivät katoa, mutta biisi soi Discordissa vain kerran. Foorumia lukee luultavammin myös useampi silmäpari kuin Discordissa on korvia kuuntelemassa.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11935
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja sziget »

^ Ahaa, en tajunnut. Olet oikeassa, tuota voi verrata soittolistasoittoon Discordissa. Se ei häirinnyt minua, vaikka vältän vastaavia poimintoja itse.
Jufo81 kirjoitti: 20 Huhti 2020, 17:17 Kommenteissa voi olla kuitenkin sellaista lisäinformaatiota minkä mielelläni tietäisin. Esim. että tykkäämäni kappale onkin cover jostain toisesta tai vaikkapa viimeisimpänä esimerkkinä tuo Terasbekonin raadin 41 kappale, jossa oli lainattu jotain elementtejä Depeche Modelta. Mitä enemmän informaatiota mulla on käytössä, sitä varmempi olo mulla on siitä että annan pisteet "oikein". Toki voi mennä puhtaasti fiilispohjalta välittämättä taustatiedoista mutta silloin on aina vähän sellainen olo että annanko ääneni nyt tarpeeksi asiaan perehtyneenä.
:samaamielta: Taustatiedot ovat hyödyllisiä. Infernal olisi saanut minulta pisteitä muutenkin, mutta vilkaisu Wikipediaan ja nopea vertailu lähdebiisiin vahvistivat sen asemia. Pisteharkinnassa olevista katson usein sanoituksen, YouTube-kommentteja tai muuta. Jos löytyy mitä tahansa kiinnostavaa, otan sen huomioon. Tulos vastaa paremmin todellista makuani kuin pelkät fiilispisteet ilman sulattelua ja säätämistä. Kommenteista en hae tykkäämisiä (vaikka eivät ne haittaakaan) vaan havaintoja, tietoja, mitä tahansa näkökulmaa, joka voisi täydentää omaani.

Jos joku ei halua altistua toisten kommenteille, ei tarvitse. Jokainen toimii niin kuin hyväksi katsoo. Discord-ulottuvuus on toisille antoisa, toisille ehkä vain aikasyöppö. Tulosvaiheessa kerron biisieni taustoja, vaikkei kukaan lukisi. Ja olen kiinnostunut toisten taustoituksista, vaikken niitä erikseen kiittelisi. Aikaa kuluu ilman Discordiakin. Kuuntelussa hyödynnän ns. luppoaikaa, jolloin yhteiskuuntelut sopivat huonosti ohjelmaan.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30534
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Taustatiedot kappaleista vaikuttavat minunkin mielipiteisiini. Musiikki ei synny tyhjiössä. Teoksen ymmärtämiseksi on joskus tarpeen tuntea sen kulttuurinen ja historiallinen konteksti. Tämä asia meni kuitenkin niin paljon ohi ketjun varsinaisen aiheen, etten halunnut sitä aiemmin kommentoida.

Hanhiksen rinnastus on monelta osin pätevä. Kilpailukappaleiden "irtokehut" äänestysaikana ovat nekin ärsyttäneet minua, mutta olen tulkinnut ärsytykseni johtuvan siitä, että niissä melkein aina kehutaan ihan vääriä biisejä. ( :mrgreen: ) Ehkä olen tulkinnut ärsytystäni väärin.

Koen silti, että kappaleen kehumisella ja soitolla on oleellisia erojakin. Toinen on maininta kappaleesta, toinen on kappale itse. Jos haluaisin tehdä jostakin biisistä suositun "tuolla ulkona", mieluummin ostaisin sille soittokertoja pienellä radiokanavalla kuin puhemainoksen suurella.
TomppaJr kirjoitti: 21 Huhti 2020, 17:34 Haluaisin kuulla, mitä mieltä isot massat tästä raatibiisisoittokysymyksestä ovat. Timoteus vertasi tasa-arvoon. Minusta tuon läpivieminen kuulostaa enemmän negatiiviselta sensuurilta.
Voiko olla sensuuria ilman minkäänlaista sanktiomenettelyä? Sellaista ei ole vaadittu. Itsekuria lähinnä vain.

Olen todella yllättynyt, että asiassa ylipäänsä on mielipidejakaumaa. Keskusteluun liittyessäni kuvittelin, että KEiiNOn "liikasoitto" oli jonkinlainen lipsahdus. Ajattelin, että kappaleen soittolistalle lisännyt oli itse jo äänestänyt eikä tullut ajatelleeksi, että kaikki muut eivät välttämättä ole. Naiivisti odotin, että ketjussa päädyttäisiin hyvin äkkiä yhteisymmärrykseen, että homma ei ole sopivaa ja jatkossa ollaan tarkempia.

Vielä mitä. Äärimmäiseksi hämmennyksekseni keskustelu kääntyi aivan eri suuntaan. Olikin pyhä ja jakamaton oikeus, että raatibiisejä saa soittaa Discordissa mielin määrin. Oikeudesta ei voinut antaa piiruakaan periksi. Päinvastoin, arvostelijat piti vaientaa ensin pilkkaamalla ja sitten väittämällä, että foorumi on väärä paikka käydä keskustelua aiheesta. Tällä hetkellä en tajua enkä jaksa edes yrittää tajuta, miten keskustelu eskaloitui siihen pisteeseen kuin eskaloitui. Pitää ehkä lukea ketju läpi parin kuukauden päästä. Ajallisen etäisyyden kanssa voi olla helpompi ymmärtää, missä ratkaisevat kommunikaatiovirheet tapahtuivat.

Koska muodollisia sanktioita levyraatibiisien "ylimääräisestä" Discord-soitosta ei ole vaadittu, asiassa ei taida olla mitään muodollista päätettävää. Mahdollinen "päätös" koskisi vain sitä, onko toiminta sosiaalisesti paheksuttavaa. Tiedämme jo vastauksen. Toiminta on osittain sosiaalisesti paheksuttavaa. Jotkut paheksuvat ja jotkut eivät. Ehkä sen parempaan tulokseen ei päästä. Ketään on vaikea pakottaa paheksumaan tai olemaan paheksumatta.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12864
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Minä arvioin biisit aina ihan puhtaasti biiseinä enkä yleensä mieti mitään konteksteja tai taustatietoja. :niinpa:

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Timoteus kirjoitti: 22 Huhti 2020, 10:50 Olen todella yllättynyt, että asiassa ylipäänsä on mielipidejakaumaa. Keskusteluun liittyessäni kuvittelin, että KEiiNOn "liikasoitto" oli jonkinlainen lipsahdus. Ajattelin, että kappaleen soittolistalle lisännyt oli itse jo äänestänyt eikä tullut ajatelleeksi, että kaikki muut eivät välttämättä ole. Naiivisti odotin, että ketjussa päädyttäisiin hyvin äkkiä yhteisymmärrykseen, että homma ei ole sopivaa ja jatkossa ollaan tarkempia.

Vielä mitä. Äärimmäiseksi hämmennyksekseni keskustelu kääntyi aivan eri suuntaan. Olikin pyhä ja jakamaton oikeus, että raatibiisejä saa soittaa Discordissa mielin määrin. Oikeudesta ei voinut antaa piiruakaan periksi. Päinvastoin, arvostelijat piti vaientaa ensin pilkkaamalla ja sitten väittämällä, että foorumi on väärä paikka käydä keskustelua aiheesta. Tällä hetkellä en tajua enkä jaksa edes yrittää tajuta, miten keskustelu eskaloitui siihen pisteeseen kuin eskaloitui. Pitää ehkä lukea ketju läpi parin kuukauden päästä. Ajallisen etäisyyden kanssa voi olla helpompi ymmärtää, missä ratkaisevat kommunikaatiovirheet tapahtuivat.
Juuri näin. Itse huomautin epäkohdasta jo paikan päällä TomppaJr:n viime lauantain Discord-bileissä. Paikalla oli noin 15-20 nimimerkkiä, eli jopa noin puolet pisteyttäjistä. Kappaleen soittamista noin suurelle yleisölle ei voi pitää enää ihan pienenä lipsahduksena. En kuitenkaan lainkaan syyllistä Antsaa kappaleen soittamisesta vaan kaikkia tekoa puolustelleita.

Huomautukseeni Discordissa vastattiin rivien välistä ilmaistuna että painu vittuun ja siksi lauantain Discord-bileet jättivät pahan maun suuhun. Ajattelin, että voin dropata koko issuen mutta sitten ajattelin, että tästä voisi olla hyvä keskustella ja puhdistaa ilmaa. No eipä se ilma näytä puhdistuneen ja ne jotka käskivät olemaan ottamatta leikkiä liian vakavasti, ovat ottaneet sen itse kaikkein vakavimmin ja asettuneet poteroihinsa tiukimmin. He ehkä luulivat, että enemmistö on heidän puolellaan ja kun näin ei ollutkaan, kokevat olevansa nyt heikoilla.

Vaikutelmani tähänastisista vastauksista on, että yli puolet ei pidä raatikappaleiden soittamista Discordissa sopivana käytöksenä, joten jonkinlaista oikeutusta koen saaneeni lauantain kaltoinkohtelun jälkeen :peukku:
Timoteus kirjoitti: 22 Huhti 2020, 10:50 Koska muodollisia sanktioita levyraatibiisien "ylimääräisestä" Discord-soitosta ei ole vaadittu, asiassa ei taida olla mitään muodollista päätettävää. Mahdollinen "päätös" koskisi vain sitä, onko toiminta sosiaalisesti paheksuttavaa. Tiedämme jo vastauksen. Toiminta on osittain sosiaalisesti paheksuttavaa. Jotkut paheksuvat ja jotkut eivät. Ehkä sen parempaan tulokseen ei päästä. Ketään on vaikea pakottaa paheksumaan tai olemaan paheksumatta.
Uskoisin, että tämän keskustelun myötä kynnys kappaleiden soittamiseen on noussut huomattavasti, ja itse ainakin ilmoitin mahdollisesti vetäväni kappaleelta pisteeni pois jos tätä havaitsen.
Viimeksi muokannut Jufo, 22 Huhti 2020, 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30534
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Jufo81 kirjoitti: 22 Huhti 2020, 11:51 Huomautukseeni Discordissa vastattiin rivien välistä ilmaistuna että painu vittuun ja siksi lauantain Discord-bileet jättivät pahan maun suuhun.
:/ Kuulostaa siltä, että Discordissa puheoikeus ja mielipiteenvapaus on vain sillä sisäpiirillä, joka on kuulunut vanhaan WhatsApp-ryhmään.
Jufo81 kirjoitti: 22 Huhti 2020, 11:51Uskoisin, että tämän keskustelun myötä kynnys kappaleiden soittamiseen on noussut huomattavasti, ja itse ainakin ilmoitin mahdollisesti vetäväni kappaleelta pisteeni pois jos tätä havaitsen.
Kappaleelta pisteiden pois vetäminen voi tosin olla suurempi vääryys kuin se, jota sillä vastustetaan.

Kun tapauksesta luin, oma selkäydinreaktioni kieltämättä oli halu vetää KEiiNOlta pisteet (3 p.) pois. Olisi ollut toki liian myöhäistä, mutta melko nopeasti tulin muutenkin tulokseen, että se olisi myös väärin. Kappaleen tekijät ja esittäjät ovat varmasti soittoon syyttömiä, kappaleen lähettäjäkin suurella todennäköisyydellä (joskin se varmistuu vasta jälkikäteen). Miksi vastaisin vääryyteen vääryydellä?

Jos Discord-soittoon vastataan pisteiden nollauksella, tätä voi käyttää myös taktisena aseena. Joku voi tekeytyä pahimman vastustajansa tai inhokkikappaleensa kannattajaksi, lisätä sen Discord-soittolistalle ja tällä tavalla heikentää sen tulosta. :mrgreen:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraatikuuntelut Discordissa

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Timoteus kirjoitti: 22 Huhti 2020, 14:07
Jufo81 kirjoitti: 22 Huhti 2020, 11:51 Huomautukseeni Discordissa vastattiin rivien välistä ilmaistuna että painu vittuun ja siksi lauantain Discord-bileet jättivät pahan maun suuhun.
:/ Kuulostaa siltä, että Discordissa puheoikeus ja mielipiteenvapaus on vain sillä sisäpiirillä, joka on kuulunut vanhaan WhatsApp-ryhmään.
En ehkä tekisi noin pitkälle menevää johtopäätöstä. Muina arki-iltoina kun olen käynyt Discrodissa niin oon viihtynyt ihan hyvin ja jengi on ollut mukavaa :peukku: Luulen, että tuon tilanteen kärjisti se, että oli ne "bileet" ja porukka ehkä vähän nousuhumalassa niin mun saapuminen paikalle valittamaan koettiin tunnelman latistamisena, vähän niin kuin naapuri tulisi pyytämään laittamaan musiikin hiljempaa. Eli en nyt ottanut tuota kuitenkaan henkilökohtaisesti jos edellisestä viestistä sai sellaisen kuvan.

Eikös täällä foorumilla ole ollut joskus historiassa suurempiakin sotia? Aina välillä joku jossain on kommentoinut, että silloin oli se ja se tapaus. Itse en tunne kunnolla foorumin historiaa ennen viime vuoden lokakuuta, kun sitä ennen lähinnä kommentoin vain selviytyjiä.

Ja tämänkin keskustelun luokittelisin mielummin "kiivaaksi debatiksi" kuin foorumisodaksi. Uskon ja toivon, ettei tässä kuitenkaan ole menty vielä sen rajan yli että voitaisiin puhua foorumisodasta.
Viimeksi muokannut Jufo, 22 Huhti 2020, 15:59. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Vastaa Viestiin