Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
Kokonaistulosten perusteella arvioin että ilman kappaleenvaihtopakkoa Revolution Industriellen loppusijoitus olisi ollut välillä 12.-14. eli kyllähän toi twisti oli ihan syvältä. Pelkäsin etukäteen että twisti kairaa meikäläistä pebaan minkä se tekikin. Toivottavasti ei ainakaan tässä muodossa toteuteta enää.
Viimeksi muokannut Jufo, 03 Touko 2020, 16:07. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
Twistihän oli hyvä ja pelisäännöthän oli alussa jo selvät, mielestäni olisit voinut esimerkiksi käyttää enemmän luovuutta varabiisissäs, etkä kierrättää sitä samaa
Ja mitä väliä sillä loppupeleissä on että onko 18s vai 12?
Never miss a good chance to shut up.
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
Yritin hyödyntää ketjussa mainittua tuttuusefektiä laittamalla samanlaista. Ei sillä nyt kovin suurta väliä olekaan mutta vaikuttaa se esim. pitkän aikavälin menestymistilastoihin jonkin verran.
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
Twistithän on monesti vähän että niistä joko tykkää tai ei, kun ovat jokin erikoisempi tai vähemmän erikoisempi lisä normaaliin. En itsekään erikoisemmin innostunut esim. raadin 38 twististä. Toki itse sitä ei tarvinnut käyttää, mutta saattoi vaikuttaa oman biisin pisteisiin (mikä ei haitannut, ellei olisi ollut ykkönen ja twistin jälkeen kakkonen ).
Tässä halusin finaaliin osaksi "uusia" biisejä, toisin kuin yleensä siellä ei niitä ole ikinä. Haastajaksi niistä tuloksissa ei sitten oikein ollut, mutta itelle niistä vaihtareista löytyi yksi raadin helmeimmistä (jotka siis eivät olleet soittarillani aiemmin), ellei jopa paras (To Be You). Toinen oli All Saintsin Pure Shores. Niin ja olihan sellainen vielä kolmaskin eli Hurtsin Sunday.
E. niin ja vielä neljäskin joka ei ollut; Coronan Baby Baby, tuosta oli kyllä 00-luvun versiointi Sunblockin toimesta.
Tässä halusin finaaliin osaksi "uusia" biisejä, toisin kuin yleensä siellä ei niitä ole ikinä. Haastajaksi niistä tuloksissa ei sitten oikein ollut, mutta itelle niistä vaihtareista löytyi yksi raadin helmeimmistä (jotka siis eivät olleet soittarillani aiemmin), ellei jopa paras (To Be You). Toinen oli All Saintsin Pure Shores. Niin ja olihan sellainen vielä kolmaskin eli Hurtsin Sunday.
E. niin ja vielä neljäskin joka ei ollut; Coronan Baby Baby, tuosta oli kyllä 00-luvun versiointi Sunblockin toimesta.
Viimeksi muokannut S-Tyyppi, 03 Touko 2020, 16:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
^ Raadissa 38 oli vähän niin kuin tiedossa että luvassa on kaaosta ja paljon epäreiluutta, tosin twistiä ei paljastettu raadin aluksi mikä oli aiheellinen kritiikki. Tässä raadissa epäreiluus tuli kunnolla ilmi vasta tulosten myötä. Ja epäreiluudella tarkoitan nimenomaan "rikkaat rikastuvat, köyhät köyhtyvät" -asetelmaa. Mutta joo, ihan kiva tämä raati oli noin muuten Lime Cordiale, Visage ja 2 Belgen oli itselle hienot uudet tuttavuudet
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
Vain pisteen ero BWO:n ja Leevien välillä kakkossemissä.
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
Tai sitten Orkidea olisi pärjännyt vielä huonommin ilman vaihtotwistiä. Kovin merkittävää piste-eroa ei Orkidealla muihin vaihtobiiseihin nähden ollut + muistakin semifinaaleista olisi tullut neljä pisteyttäjille tuttua kappaletta lisää. Ei voi tietää millaisiksi tulokset olisivat kehkeytyneet, jos vaihtaminen olisi ollut kiellettyä/vapaaehtoista.Jufo81 kirjoitti: ↑03 Touko 2020, 15:27 Kokonaistulosten perusteella arvioin että ilman kappaleenvaihtopakkoa Revolution Industriellen loppusijoitus olisi ollut 10.-12. eli kyllähän toi twisti oli ihan syvältä. Pelkäsin etukäteen että twisti kairaa meikäläistä pebaan minkä se tekikin. Toivottavasti ei ainakaan tässä muodossa toteuteta enää.
Vaihtotwisti ei juurikaan eroa tuttuusvaikutuksen osalta esim. yhden käyttäjän pitämistä kappalekarsinnoista (tosin erillisissä karsinnoissa äänestäjien määrä ei tietääkseni ole kovin suuri...). Raatituloksiin vaikuttaa usea ulkomusiikillinen tekijä, joten kappaleen vaihtomahdollisuus silloin tällöin tuo hauskaa lisäpotkua raatiin. Toivottavasti pääsen sitä vielä joskus hyödyntämään.
+ Ite pidin keskimääräisesti enemmän vaihtobiiseistä kuin suorista finalisteista (myös Orkidean finaalikappale oli parempi kuin semikappale). Minulla ei ole mitään motkottamista siitä, että törmäsin raadin kautta useampaan hyvään kappaleseen vaihtomahdollisuuden ansiosta.
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
Joo ei voi tietää varmasti koska mukana on niin monta muuttujaa, ja tuo mun ennuste sijoituksesta perustui hyvin yksinkertaiseen pistevertailuun (esim. Visage sai about saman verran pisteitä semissään kuin Orkidea ja sijoittui finaalissa yhdeksänneksi).Hanhis kirjoitti: ↑03 Touko 2020, 16:10 Tai sitten Orkidea olisi pärjännyt vielä huonommin ilman vaihtotwistiä. Kovin merkittävää piste-eroa ei Orkidealla muihin vaihtobiiseihin nähden ollut + muistakin semifinaaleista olisi tullut neljä pisteyttäjille tuttua kappaletta lisää. Ei voi tietää millaisiksi tulokset olisivat kehkeytyneet, jos vaihtaminen olisi ollut kiellettyä/vapaaehtoista.
Enkä ottanut huomioon, että finaaliin ilmestyi Taival syömään Orkidean ääniä. Mutta tavallaan vaihtotwistin syytä senkin ilmestyminen sinne oli
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
Mut Visagen semissä oli vähemmän äänestäjiä ja enemmän biisejä eli tääkään ei oo kovin vertauskelvollinen... ok ok lopetanJufo81 kirjoitti: ↑03 Touko 2020, 16:23Joo ei voi tietää varmasti koska mukana on niin monta muuttujaa, ja tuo mun ennuste sijoituksesta perustui hyvin yksinkertaiseen pistevertailuun (esim. Visage sai about saman verran pisteitä semissään kuin Orkidea ja sijoittui finaalissa yhdeksänneksi).Hanhis kirjoitti: ↑03 Touko 2020, 16:10 Tai sitten Orkidea olisi pärjännyt vielä huonommin ilman vaihtotwistiä. Kovin merkittävää piste-eroa ei Orkidealla muihin vaihtobiiseihin nähden ollut + muistakin semifinaaleista olisi tullut neljä pisteyttäjille tuttua kappaletta lisää. Ei voi tietää millaisiksi tulokset olisivat kehkeytyneet, jos vaihtaminen olisi ollut kiellettyä/vapaaehtoista.
Noita semituloksia on muutenkin vaikee mennä jossittelemaan, itekki oon ollu semissä kymmenes ja sit finaalissa 2 ja myös päinvastoin yms
Never miss a good chance to shut up.
- TomppaJr
- Koordinaattori
- Viestit: 37188
- Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
Kauniit 12 akuankka13:lta minulle.
And when I cry I cry for both of us.
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
Hämmentävimmät tulokset olivat genreraadissa, jossa semifinaalien voittajat olivat finaalissa sijoilla 11 ja 20, ja puolestaan ulkkariäänten avulla finaaliin noussut I'd Love to Change the World ylsi lopullisissa tuloksissa neljänneksi.
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
^^ Sekä minulle Rouskun kymppi ja akuankan kasi, jotka muodostivat yhdessä yli puolet pistesaaliistani.
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
Saako Scorewiz-pistetaulukot jotenkin näpräämättä Exceleiksi? Ts. onko esim. jokin suora näppäinyhdistelmä?
Rise, angel, shine, love!
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
Avaakohan TomBoi raadin 44 lähiaikoina
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
Toivottavasti.
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
akuankka13 kirjoitti: ↑21 Huhti 2020, 21:36 Tavallaan karsiutuminen on helpotus, sillä mikään vaihtobiisini ei olisi yltänyt Balojen tasolle.
Ei varabiisejä Balojelle! - Videosta voi seurata pahoja painajaisia enkä ymmärrä, miten Ikaros-hyppy tv-tornista ja delfiinien alistaminen liittyivät toisiinsa, mutta laatu puhui puolestaan. "Voi ei, täytyykö tämä katsoa kokonaan" -reaktio kannatti taltuttaa. Lopputekstien jälkeinen bonuskala palkitsi uskolliset delfiinit ja epäuskoiset ihmiskatsojat.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
Olin ihan unohtanut löpistä kappaleestani, vaikka viesti lojuikin jo odottamassa:
Halusin etsiä itselleni uuden kappaleen, vaikka hieman harkitsinkin jonkin ennestään tutun kappaleen käyttämistä (edes varalla). Kokeilin vähän kaikenlaisia hakutapoja (jotka ehdin näköjään jo unohtamaankin tässä välissä), mutta otetaan ensimmäisenä lopullisen kappaleeni löytötapa.
Zemfira löytyi hieman hämmentävällä tavalla: Valitsin Spotifyn kappalehaun, iskin hakukenttään tekstin "year:2000" ja lähdin yksinkertaisesti selaamaan alas (loputtomat skrollerit ovat kauheita tämmöiseen. Oi miksi sivutus on hylätty niin monessa paikassa? ). Tai okei, hypin kyllä kasan ensimmäisiä sivullisia suorilta ohi, kun niissä oli lähinnä hittejä. Se oli tavallaan virtuaalista levykaupan hyllyn selailua ja etenkin kansikuvien perusteella tapahtuvaa valintaa. Tässä "levykaupassa" oli se etu, että levyä pystyi kuuntelemaan saman tien hyllyyn integroidusta soittimesta.
Lisätukena hain mielenkiintoiselta vaikuttavia levyjä myös Apple Musicista ja YouTubesta, jolloin paljastuisi paremmin mahdolliset sinkut ja suosituimmat kappaleet. Apple Music kun merkitsee tähdellä joitain kappaleita ja antaa soittaa lyhyen pätkän, vaikkei olisi palvelun tilaaja. Myös Spotifyn artistisivu oli hyödyllinen, etenkin jos saman levyn kappaleita oli suosituimpien seassa. Muuten tiukka vuosirajaus esti käytännössä muut saman artistin levyt.
Zemfiran Прости меня моя любовь -albumin kansikuva kiinnitti huomion ja viehätti (https://open.spotify.com/album/4GPcZ2Urj36sh7pe27gqd8).
Albumilta ensimmäisenä kuunteluuni ottama Хочешь? oli ihan mukava, mutta ei ihan vastannut odotuksiani kansikuvasta (joo hyvät kriteerit..). Seuraavana ollut Искала sen sijaan vastasi odotuksia paljon paremmin ja rämisi nautinnollisesti. Itse asiassa mullakin kävi jossain vaiheessa mielessä jonkun (Hanhiksen?) mainitsema Juulian totuudet.
Juuri Apple Musicista nappasin myös kappaleen paljon ihmetellyn englanninkielisen nimen, mikä oli jälkikäteen ajateltuna virhe. Muistelin valintahetkellä jotain aiempaa keskustelua, jossa vierailla kirjoitusjärjestelmillä olevia nimiä haluttiin selkeydeksi myös täkäläiseen aakkostoon sovitettuna. Siispä päädyin valitsemaan kappaleen englanninkielisen nimen (tai ainakin yhden niistä..), kun raadin järjestäjä kysyi, kumpaa haluan käyttää (mainitsin molemmat vaihtoehdot ilmoittautuessani). Vaan enpä silloin tajunnut, että loogisempi valinta olisi ollut MIH96:n mainitsema Iskala, jos kyrillisiä aakkosia ei halua käyttää. En vain hoksannut etsiä sitä muotoa.
Muitakin tapoja tuli tosiaan kokeiltua välillä turhautumiseen asti. Jotenkin olisin halunnut jotain muuta kuin englanninkielistä, mutta harkintaan päätyi silti myös englanninkielisiä kappaleita. Aiemmin vinkattua Discogs-palvelua tuli selailtua aika paljon, kun sieltä pystyi valitsemaan kätevästi maan. Tosin kävi ilmi, että osalle maa oli selkeästi merkitty väärin, kun vastaan tuli tyyliin tunnettuja yhdysvaltalaishittejä ihan muun maan kohdalla.
Päädyin jotenkin myös Musiikkikirjastot-sivustolle, jossa on mielenkiintoinen kokoelma linkkejä musiikin etsintään ja hieman muuhunkin. Osaa noista palveluista en ehkä oikein hyvin osannut käyttää tai keksimäni hakukriteerit eivät olleet yhteensopivia palvelun tarkoituksen kanssa (esim. nuo yhdysvaltalaiset tekijänoikeusjärjestöjen tietokannat). Yhden oikein mukavan yhtyeen löysin tuon kautta AllMusic-palvelusta, mutta sekin oli englannikielistä ja lopulta vuosikin paljastui vääräksi. AllMusicissa pystyi rajaamaan jonkin tähtiarvosanankin perusteella, joten pitihän sitäkin kokeilla.
Aivan liian monen kappaleen kanssa kävi niin, että ensimmäinen julkaisu olikin juuri aiemman vuoden puolella (1999), vaikka joissakin paikoissa vuodeksi oli merkitty 2000. Ehkä olisi pitänyt etsiä samalla tavalla vuoden 2001 kappaleita. Täytyy myöntää, että jossain vaiheessa harkitsin peräti vetäytymistä, kun ei meinannut löytyä sellaista oikein muikeaa kappaletta. Vaan en kehdannut, kun olin jo vuosiarvontaankin osallistunut. Hyvän kappaleenkin sain lopulta raatiin.
Biisin lähetysdediksen lähestyessä käsissä oli kaksi vahvaa ehdokasta, joiden välillä en millään osannut päättää. Heitinpä siis ihan fyysistä kolikkoa ja annoin sen valita. Toisen olisi voinut käyttää vaikka vaihdokkikappaleena, jos olisi tarvinnut. Oikeastaan Zemfira oli lopulta parempi valinta, koska se erottui kivasti semissään. Eikä raadissa tosiaan liikaa rokkia ollut. Bonuksena kappale oli vahvasti 2000-vuoden henkinen, mikä palveli hyvin viiden vuosikymmenen teemaa.
On aina lämmittävää, kun valitsemansa kappaleen perään harmitellaan. Ja olipa ainakin yhdessä puntarissa perinteiden mukaan semijumbopaikkakin!
Halusin etsiä itselleni uuden kappaleen, vaikka hieman harkitsinkin jonkin ennestään tutun kappaleen käyttämistä (edes varalla). Kokeilin vähän kaikenlaisia hakutapoja (jotka ehdin näköjään jo unohtamaankin tässä välissä), mutta otetaan ensimmäisenä lopullisen kappaleeni löytötapa.
Zemfira löytyi hieman hämmentävällä tavalla: Valitsin Spotifyn kappalehaun, iskin hakukenttään tekstin "year:2000" ja lähdin yksinkertaisesti selaamaan alas (loputtomat skrollerit ovat kauheita tämmöiseen. Oi miksi sivutus on hylätty niin monessa paikassa? ). Tai okei, hypin kyllä kasan ensimmäisiä sivullisia suorilta ohi, kun niissä oli lähinnä hittejä. Se oli tavallaan virtuaalista levykaupan hyllyn selailua ja etenkin kansikuvien perusteella tapahtuvaa valintaa. Tässä "levykaupassa" oli se etu, että levyä pystyi kuuntelemaan saman tien hyllyyn integroidusta soittimesta.
Lisätukena hain mielenkiintoiselta vaikuttavia levyjä myös Apple Musicista ja YouTubesta, jolloin paljastuisi paremmin mahdolliset sinkut ja suosituimmat kappaleet. Apple Music kun merkitsee tähdellä joitain kappaleita ja antaa soittaa lyhyen pätkän, vaikkei olisi palvelun tilaaja. Myös Spotifyn artistisivu oli hyödyllinen, etenkin jos saman levyn kappaleita oli suosituimpien seassa. Muuten tiukka vuosirajaus esti käytännössä muut saman artistin levyt.
Zemfiran Прости меня моя любовь -albumin kansikuva kiinnitti huomion ja viehätti (https://open.spotify.com/album/4GPcZ2Urj36sh7pe27gqd8).
Albumilta ensimmäisenä kuunteluuni ottama Хочешь? oli ihan mukava, mutta ei ihan vastannut odotuksiani kansikuvasta (joo hyvät kriteerit..). Seuraavana ollut Искала sen sijaan vastasi odotuksia paljon paremmin ja rämisi nautinnollisesti. Itse asiassa mullakin kävi jossain vaiheessa mielessä jonkun (Hanhiksen?) mainitsema Juulian totuudet.
Juuri Apple Musicista nappasin myös kappaleen paljon ihmetellyn englanninkielisen nimen, mikä oli jälkikäteen ajateltuna virhe. Muistelin valintahetkellä jotain aiempaa keskustelua, jossa vierailla kirjoitusjärjestelmillä olevia nimiä haluttiin selkeydeksi myös täkäläiseen aakkostoon sovitettuna. Siispä päädyin valitsemaan kappaleen englanninkielisen nimen (tai ainakin yhden niistä..), kun raadin järjestäjä kysyi, kumpaa haluan käyttää (mainitsin molemmat vaihtoehdot ilmoittautuessani). Vaan enpä silloin tajunnut, että loogisempi valinta olisi ollut MIH96:n mainitsema Iskala, jos kyrillisiä aakkosia ei halua käyttää. En vain hoksannut etsiä sitä muotoa.
Muitakin tapoja tuli tosiaan kokeiltua välillä turhautumiseen asti. Jotenkin olisin halunnut jotain muuta kuin englanninkielistä, mutta harkintaan päätyi silti myös englanninkielisiä kappaleita. Aiemmin vinkattua Discogs-palvelua tuli selailtua aika paljon, kun sieltä pystyi valitsemaan kätevästi maan. Tosin kävi ilmi, että osalle maa oli selkeästi merkitty väärin, kun vastaan tuli tyyliin tunnettuja yhdysvaltalaishittejä ihan muun maan kohdalla.
Päädyin jotenkin myös Musiikkikirjastot-sivustolle, jossa on mielenkiintoinen kokoelma linkkejä musiikin etsintään ja hieman muuhunkin. Osaa noista palveluista en ehkä oikein hyvin osannut käyttää tai keksimäni hakukriteerit eivät olleet yhteensopivia palvelun tarkoituksen kanssa (esim. nuo yhdysvaltalaiset tekijänoikeusjärjestöjen tietokannat). Yhden oikein mukavan yhtyeen löysin tuon kautta AllMusic-palvelusta, mutta sekin oli englannikielistä ja lopulta vuosikin paljastui vääräksi. AllMusicissa pystyi rajaamaan jonkin tähtiarvosanankin perusteella, joten pitihän sitäkin kokeilla.
Aivan liian monen kappaleen kanssa kävi niin, että ensimmäinen julkaisu olikin juuri aiemman vuoden puolella (1999), vaikka joissakin paikoissa vuodeksi oli merkitty 2000. Ehkä olisi pitänyt etsiä samalla tavalla vuoden 2001 kappaleita. Täytyy myöntää, että jossain vaiheessa harkitsin peräti vetäytymistä, kun ei meinannut löytyä sellaista oikein muikeaa kappaletta. Vaan en kehdannut, kun olin jo vuosiarvontaankin osallistunut. Hyvän kappaleenkin sain lopulta raatiin.
Biisin lähetysdediksen lähestyessä käsissä oli kaksi vahvaa ehdokasta, joiden välillä en millään osannut päättää. Heitinpä siis ihan fyysistä kolikkoa ja annoin sen valita. Toisen olisi voinut käyttää vaikka vaihdokkikappaleena, jos olisi tarvinnut. Oikeastaan Zemfira oli lopulta parempi valinta, koska se erottui kivasti semissään. Eikä raadissa tosiaan liikaa rokkia ollut. Bonuksena kappale oli vahvasti 2000-vuoden henkinen, mikä palveli hyvin viiden vuosikymmenen teemaa.
On aina lämmittävää, kun valitsemansa kappaleen perään harmitellaan. Ja olipa ainakin yhdessä puntarissa perinteiden mukaan semijumbopaikkakin!
- Teräsbekoni
- Kanta-asiakas
- Viestit: 11352
- Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
Wau, miksi en tiennyt tuollaisen toiminnon olemassaolosta (olisikohan taas pitänyt, kun olen käynyt parikin tiedonhakuun liittyvää kurssia ). Ja tuosta ehdottomasti samaa mieltä, että sivutukset takaisin; onko mitään epäkäytännöllisempää kuin vain skrollaamalla saavutettavissa oleva tieto?
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
Aamen! Mutta joo, kai siksi että kännykällä skrollaus kai on sivutusta kätevämpää? Ja oletus on että kaikki käyttävät nettiä mobiililaitteilla. Eikä vaivauduta tekemään käyttöliittymästä kahta eri versiota, vaikkei se edes olisi kovin vaikeaa.
Tätäkin komppailen vahvasti.
Sattumoisin suoritan juuri muuatta tiedonhakukurssia, ja aiheena on ollut myös musiikkitiedonhaku; viestissäsihän olisi käytännön esimerkkiä siitä...
Rise, angel, shine, love!
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
Taisin muuten itsekin löytää tuon vasta tämän raadin aikana. Olisinko hakenut jotain "spotify search by year" tai jopa muuten vaan eksynyt Spotifyn hakuohjeisiin. Harmillisesti maan perusteella ei voi hakea.Terasbekoni kirjoitti: ↑08 Touko 2020, 15:17Wau, miksi en tiennyt tuollaisen toiminnon olemassaolosta
Niin, no, ehkä ihan alkua on kätevempi skrollailla noin, mutta yhtään pidemmän listan kanssa sivutusta kaipaa kännykälläkin.
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
Näitä kertomuksia kappaleen löytämisestä ja valitsemisesta ja syitä kyseiseen raatiin laittamiseen on toki kiva lukea jälkikäteen mutta olis tavallaan vielä kivempi jos nää tarinat olis luettavissa jo pisteytysvaiheessa - anonyymisti toki. Kappaleiden ympärillä olisi jokin taustatarina ja ne saisivat kontekstin ja niiden merkitys raadissa hahmottuisi paremmin. Jollakin voi olla maailman paras syy laittaa joku tietty biisi tiettyyn raatiin mut jos kukaan pisteyttäjä ei hiffaa sitä ominpäin niin se ei näy pisteissä.
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
Minulla ei vaikuta pisteisiin vaikka biisi olisi soitettu lähettäjän äidin hautajaisissa. Mutta kukin tyylillään, stooreja biisien taustasta on silti kiva lukea erillisenä triviana
Israelin toimien faktapohjainen tarkastelu ei ole antisemitismiä.
Mutku Hamas, antisemitismin kiljuminen ja pyhä maa eivät oikeuta kansanmurhaa.
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta
Mutku Hamas, antisemitismin kiljuminen ja pyhä maa eivät oikeuta kansanmurhaa.
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
Muiden kertomuksii on toki kiva lukea mutta vasta raadin päätyttyä, en haluu pisteyttää biisejä kenenkään tarinoinnin perusteella, hyvä musiikki kuitenkin se päätekijä tässä , saturaadit voidaan sit järjestää erikseen
Never miss a good chance to shut up.
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
Niin tästä on tosi erilaisia näkemyksiä. Mulla konteksti ja kappaleen taustatiedot voivat vaikuttaa pisteisiin suurestikin kuten kävi Mystery of loven tapauksessa kun luin kommenteista että se liittyy tiettyyn leffaan.
Joku sellainen kokeilu vois olla hyvä että biisin lähettäessään saa kertoa siitä 1-3 lauseella tai olla kertomatta. Lauseet julkistetaan biisien yhteydessä anonyymisti. Tarvittaessa raadin järjestäjä muotoilee lauseet neutraalimmiksi ennen niiden julkaisua jos niistä paistaa läpi tietyn nimimerkin kirjoitustyyli.
Tuleva raadin järjestäjä saa käyttää tätä ideaa vapaasti
Joku sellainen kokeilu vois olla hyvä että biisin lähettäessään saa kertoa siitä 1-3 lauseella tai olla kertomatta. Lauseet julkistetaan biisien yhteydessä anonyymisti. Tarvittaessa raadin järjestäjä muotoilee lauseet neutraalimmiksi ennen niiden julkaisua jos niistä paistaa läpi tietyn nimimerkin kirjoitustyyli.
Tuleva raadin järjestäjä saa käyttää tätä ideaa vapaasti
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
Se himputin konteksti Mystery of Loven kohdalla. Arvostelin puhtaasti biisin vain vahvan kolmen tähden arvoiseksi eikä se mahtunut pisteilleni.
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
^ Ihan uteliaisuudesta, kuinka paljon arviosi kappaleesta muuttui leffan katsomisen myötä (jos siis sen katsoit)? Mulle se kappale kans ensikuuntelulla kuulosti ihan kivalta herkistelyltä, ehkä kolme ja puoli tähteä, mut leffan näkemisen jälkeen se oli
Viimeksi muokannut Jufo, 08 Touko 2020, 18:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
Tai kenties menneen raadin järjestäjä? Vilkaisepas Levyraati 21:een (ilmoketju) ja jossain määrin myös 29:ään.Jufo81 kirjoitti: ↑08 Touko 2020, 17:41 Joku sellainen kokeilu vois olla hyvä että biisin lähettäessään saa kertoa siitä 1-3 lauseella tai olla kertomatta. Lauseet julkistetaan biisien yhteydessä anonyymisti. Tarvittaessa raadin järjestäjä muotoilee lauseet neutraalimmiksi ennen niiden julkaisua jos niistä paistaa läpi tietyn nimimerkin kirjoitustyyli.
Tuleva raadin järjestäjä saa käyttää tätä ideaa vapaasti
Mutta joo, itsekin menisin musiikki edellä, eli näkisin tuollaiset lähinnä poikkeuksina silloin tällöin eikä joka raatiin.
Re: Levyraati 42: Viisi vuosikymmentä
Mystery of love on nimenomaan hyvänä esimerkkkinä biiseistä joiden pisteyttäminen aiheuttaa hirveesti päänvaivaa, elokuvan katsominen aiheutti sen reaktion että biisiä kuunnellessa omat kokemukset tulee muistiin ja näin tulee herkistyneeksi vaikka itse biisillä ei olis minkäänlaista minkäänlaista laadukkuutta itsessään, omatkin pisteeni annoin lähinnä ulkomusikaallisista syistä
Pidän nimenomaan siitä että noi omaan biisivalintaan liittyvät jutut kerrotaan vasta raadin päätyttyä, esim Maalaispojun henkilökohtainen kokemus biisinsä taustalla oli tosi kaunis, näin heti ton biisin uudessa valossa, annoin toki sille muutenkin pisteitä mut ton storyn jälkeen olisin voinut ehkä antaa korkeammatkin pojot.
Haluan kuitenkin että luon itse omat tuntemukseni uuteen musiikkiin etten anna etukäteisinfon vaikuttaa kosketusefektiini. Vasta pisteyttämisen jälkeen näitä lukee mielellään.
Sitäpaitsi 40 eri tarinan lukeminen olis raskasta & työlästä, siinä heräis kysymys et onko tää Levyraati enää
Toki jokainen hostaaja tehköön raadistaan oman näköisensä jne
Pidän nimenomaan siitä että noi omaan biisivalintaan liittyvät jutut kerrotaan vasta raadin päätyttyä, esim Maalaispojun henkilökohtainen kokemus biisinsä taustalla oli tosi kaunis, näin heti ton biisin uudessa valossa, annoin toki sille muutenkin pisteitä mut ton storyn jälkeen olisin voinut ehkä antaa korkeammatkin pojot.
Haluan kuitenkin että luon itse omat tuntemukseni uuteen musiikkiin etten anna etukäteisinfon vaikuttaa kosketusefektiini. Vasta pisteyttämisen jälkeen näitä lukee mielellään.
Sitäpaitsi 40 eri tarinan lukeminen olis raskasta & työlästä, siinä heräis kysymys et onko tää Levyraati enää
Toki jokainen hostaaja tehköön raadistaan oman näköisensä jne
Never miss a good chance to shut up.