Piti vielä kaivaa tää viesti.
Jään siis kovasti kaipaamaan GusGusia. Niin lähellä!
Viisukuppila . Euroviisuaiheinen uutis- ja keskustelusivusto
Piti vielä kaivaa tää viesti.
Jään siis kovasti kaipaamaan GusGusia. Niin lähellä!
Dancing in the Dark on myös se, jota jäin näistä eniten kaipaamaan.
Oho, tykättiin jostain samasta!
Minusta se oli genressään vähän köykäinen. Lopulta jätin ekana pisteiltä.
Harvoin tulee vastaan noin hauskaa ja nokkelaa huumoribiisiä, jossa kaiken lisäksi oli vielä musiikillistakin ideaa.
Mulle kävi uudenvuodenyönä niin että välityskeskus antoi osoitteen, joka oli n. 15 kilometriä sivuun siitä minne asiakas oli tilannut. Yhden kirjaimen heitto kadunnimessä.
Samikset! Tosin annoin pisteitä viidelle finalistille molemmissa semeissä. Periaatteessa näistä saisi siis juuri kasaan finaalin pisteet, mutta saa nähdä. Meni jatkoon semmoisiakin, joille harkitsin pisteitä, mutta jätin lopulta antamatta.
Tämäpä tämä - se mitä itse pitää liian tuttuna lähetettäväksi, voi jollekulle toiselle olla uusi ja hyvinkin mieluinen tuttavuus (kuten nyt Carolan ja Junnu Vainion kappaleet tässä raadissa). Ja vastaavasti olen raadeissa tutustunut itselleni täysin uusiin hyviin kappaleisiin, jotka tuntuvat olevan monien muiden raatilaisten mielestä pisteiden kalastelua tutulla hitillä
Mielestäni tämä on melkeinpä levyraatien suola.Koirankuonolainen kirjoitti: ↑03 Tammi 2021, 12:37 Tämäpä tämä - se mitä itse pitää liian tuttuna lähetettäväksi, voi jollekulle toiselle olla uusi ja hyvinkin mieluinen tuttavuus (kuten nyt Carolan ja Junnu Vainion kappaleet tässä raadissa). Ja vastaavasti olen raadeissa tutustunut itselleni täysin uusiin hyviin kappaleisiin, jotka tuntuvat olevan monien muiden raatilaisten mielestä pisteiden kalastelua tutulla hitillä
Kaikessa tietämyksessäni on merkittäviä aukkoja. Euroviisuja lukuun ottamatta musiikin kuunteluuni ei ole koskaan liittynyt sellaista harrastuneisuutta tai järjestelmällisyyttä, että olisin tutustunut jonkin skenen kaikkiin oleellisiin nimiin.
Musiikki ei synny tyhjiössä. Jos biisi on jotakin muuta kuin 2000-luvun radiopoppia, melkein aina herää kysymyksiä: kuka, mitä, milloin, miksi? Vastaukset auttavat avaamaan teosta. Joskus ne ovat välttämättömiä teoksen ymmärtämiseksi. Sotaraadissa mokasin, kun tutustuin Moddin kappaleen historiaan vasta tulosshow'n aikana. Kaikkeen ei ehdi tai ymmärrä perehtyä äänestysaikana. Winner of the Winnersissä pääsin paikkaamaan nollat.
Tsemiä inttiin!
Luin kappaleesta ja säveltäjästä kyseisen jutun ja vähän muutakin semifinaalien yhteydessä ja se kyllä avasi kappaletta kummasti. Joskus on käynyt, että jonkin biisin idean on tajunnut vasta pisteytyksen jälkeen, kun lähettäjä on itse kappalettaan kuvaillut. Raatikappaleiden taustojen tutkiminen on mahdottoman mielenkiintoista, jos vain aikaa liikenee. Ainakin sanoituksia koetan ehtiä selvittää kiinnostavien kandidaattien osalta.Timoteus kirjoitti: ↑03 Tammi 2021, 16:55 Tässä raadissa soisin kaikkien lukevan ainakin jotakin Karlheinz Stockhausenista, vaikkapa tämän Ylen jutun. Raatiin valittu teos ja säveltäjän muukin tuotanto ovat uraauurtavia. Kenenkään ei tarvitse tykätä eikä ole mahdollistakaan, että kaikki tykkäisivät, koska liikutaan niin kaukana perinteisestä musiikista. Taidehistoriallisen kontekstin ja merkittävyyden hahmottaminen on kuitenkin mahdollista, piti tai ei.