UMK21: yleiskeskustelu

Euroviisut 2021 Alankomaissa

Suosikkisi UMK21-kappaleista

Oskr – Lie
5
2%
Teflon Brothers x Pandora – I love you
34
16%
Danny – Sinä päivänä kun kaikki rakastaa mua
4
2%
Laura – Play
2
1%
Aksel – Hurt
13
6%
Blind Channel – Dark side
116
54%
Ilta – Kelle mä soitan
40
19%
 
Ääniä yhteensä: 214

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3808
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja poika90 »

YourMother kirjoitti: 19 Tammi 2021, 15:03

Tietysti, nyt pitää vielä toivoa että kaikki artistit on sanonut "Hvala Ne" Reija Wäreelle ja se on joutunut pakkaamaan kamansa ja soittamaan taksin. Ja että Ylen lavaste-varaston avain on hukkunu ettei voi raahata lavalle muovikuusia, tiskinpesukonetta, onnenpyörää ja muuta randomia.
( ~*Päivän Pessimismi*~ ).

Mitäs ihmiset luulette, että mikä tulee tänä vuonna olemaan se juttu, joka pääsee glitterin, speciaali mikkiteline, poronhahan, kuution, taustakankaan jatkoksi. :miettii: Mut joo toivottavasti esityksiin nyt panostetaan, kun ei luultavasti voi käyttää vanhaa tutua yleisömeri kuvaa.

Onkohan mitän puhetta ollut, että onko tämä paljastus järjestys myös finaalin esiintymisjärjestys. Minusta Oskr ei biisin laadukkuudesta huolimmatta ole mikään huomiota herättävä aloittaja. Joo muistan kyllä, että Tika esiintyi viimeisenä viimevuonna vaikka hänen laulunsa julkaistiin ekana. Myöskään viimeisenä julkaistava Ilta ei kuulosta sopivalta aloittajalta.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK21

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Taikahuilu kirjoitti: 16 Tammi 2021, 00:36 Siinäpä oikeat keittiöpsykologit vauhdissa!
Ai, kiitos ylennyksestä! Olen vasta aloittelemassa toilettipsykologin opintoja, näet.
Lichi kirjoitti: 19 Tammi 2021, 14:36 Olihin tuo yhä aika oikeusmurha, kun Ciccioliinaa ei viime vuonna valittu, puhumattakaan kaikkien aikojen oikeusmurhasta, kun Sandhja voitti 2016.
No, ei kyllä ollut oikeusmurha tuo ihanaisen Cicciolinan surma. Liekö lähempänä perinteistä kännitappoa siinä mielessä, että Erikalla ja tiimillä oli tosipaikan tullen heikko impulssikontrolli tai muuten sumentunut näkemys hyvästä esityksestä. Niin moni toivoi kappaleen voittavan, mutta matto vedettiin alta.

Tämän vuoden UMK otti vain pikkusen siipeensä, kun nelonen oli noinkin mitäänsanomaton fraasibiisi. Oskr, Teflon ja Danny ovat kaikki paikallaan UMK:ssa. Dannykin yllättävästi yhtenä väriläiskänä luentansa kanssa, vaikka ei hänelle voittoa oikein mitenkään soisi. Vaikea kuvitella finaalipaikkaa hyvälläkään enkkutekstillä. Katsotaans, mitä tämä Akselin päivä tuo ja mennäänkö kuinka väkevästi melankoliaosastolle.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42087
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Samiasd kirjoitti: 19 Tammi 2021, 14:45 UMK 2017 oli askel parempaan suuntaan surkeiden vuosien 2015 ja 2016 jälkeen. Ylipäätään kappaleiden karsiminen varmasti auttoi siinä, ettei paikkoja tarvinnut täyttää huonoilla kappaleilla, kun hyviä ei ollut tarpeeksi.
Haluan ne sinun huonot kappaleesi takaisin!

Eli semit, ja tyrkylle monipuolisesti eri lajityyppien biisejä miettimättä oletettua viisukelpoisuutta. Semit pitää olla, jotta vähän näkee, kuka osaa esiintyä livenä ja kuka ei (jollei Yle osaa itse näitä etukäteen karsia, kuten ilmeisesti ei osaa).

Pitäisi myös miettiä, mitä tavoitellaan: Isoja kotimaisen karsinnan katsojalukuja, uusia kotimaisia hittejä vai viisumenestystä? Kaksi ensimmäistä voidaan saavuttaa, jos mukana on kotimaisia tunnettuja artisteja, mutta ne eivät välttämättä auta kolmanteen, melkein pikemmin päinvastoin (yleisö äänestää tuttua nimeä, vaikkei biisi olisi paras). Kolmanteen tavoitteeseen ei myöskään päästä ns. viisumaisilla kappaleilla.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Tämä on kyllä UMK:lle tosi hyvä juttu, että tänäkin vuonna yksi biiseistä on noussut korkealle listasijoituksissa ja trendaavissa. Onko Teflon Brothers x Pandoran I Love You tämän vuoden Cicciolina?
Cry him out

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2982
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Kappaleet ollut itselläni 3-4 tähdessä. Saa nähdä kuinka keskitasoinen UMK vuosi tästä tulee. :draamaa: Viiden tähden kappaletta odotan epätoivoisena. Vaikka Teflonit ja Pandoran sinne voisi nostaa jossain vaiheessa, kappale ollut kovassa nousussa itsellä ja pahasti näyttää siltä ettei sinne viitoseen muutakaan saa. :roll: Toisaalta kiva, kun ei ole ykkösen ja kakkosen riveihin tarvinnut laittaa mitään.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Minusta taso vaikuttaa hyvältä. Kolmea ensimmäisenä kuultua on hankalaa laittaa vielä tässä vaiheessa edes järjestykseen. Heistä kelpaisivat edustuskappaleiksi minusta, ennen liveä, kaikki.

Lauran tasapaksu mitäänsanomattomuus jäi tosin kolmannellakin kuuntelulla kahteen tähteen. Neljäs "luukku" petti.

Kolmea jäljellä olevaa odotellessa.
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1652
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

poika90 kirjoitti: 19 Tammi 2021, 16:54 Mitäs ihmiset luulette, että mikä tulee tänä vuonna olemaan se juttu, joka pääsee glitterin, speciaali mikkiteline, poronhahan, kuution, taustakankaan jatkoksi. :miettii:
Luulen että Dannylle tulee joku valtava puolen lavan kokoinen arkku! (tai pahvilaatikko)
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10739
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Laura, Oskr ja Aksel kaikki antoivat meille taustamusiikkia. Danny on... Danny. Teflareiden & Pandoran biisi on halpa, mutta taitaa olla tällä hetkellä paras paketti kisoihin ja sekään ei ole kovin vahva paketti, mutta ainakin se jää jotenkin mieleen! Olen ennenkin sanonut, että mikä järki osallistua viisuihin hajuttomalla ja mauttomalla biisillä, mistä kukaan ei muista mitään enää minuutin päästä. Tosin sopii hyvin suomalaiseen kulttuurin, että ei vaan vahingossakaan ärsytetä ketään. :heh: Blind Channel pelastakaa meidät. :pliis:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5600
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Ansarin kirjoitti: 20 Tammi 2021, 00:31
poika90 kirjoitti: 19 Tammi 2021, 16:54 Mitäs ihmiset luulette, että mikä tulee tänä vuonna olemaan se juttu, joka pääsee glitterin, speciaali mikkiteline, poronhahan, kuution, taustakankaan jatkoksi. :miettii:
Luulen että Dannylle tulee joku valtava puolen lavan kokoinen arkku! (tai pahvilaatikko)
Sopisiko pahvilaatikko Ukraina 2018:n tyylisesti? :miettii:

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Mun mielestä taso on tosi jees tänä vuonna. Kaikki kolmessa ja puolessa tai neljässä tähdessä. Ja yksi viidessä! :ihana:
Cry him out

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6562
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Night_Owl kirjoitti: 19 Tammi 2021, 19:01 Tämä on kyllä UMK:lle tosi hyvä juttu, että tänäkin vuonna yksi biiseistä on noussut korkealle listasijoituksissa ja trendaavissa. Onko Teflon Brothers x Pandoran I Love You tämän vuoden Cicciolina?
Erika Vikmanille UMK oli läpimurron hetki ja portti listoille ja radioihin toisin kuin Teflon Brothersille, joiden listamenestys oli odotettavissa. Siinä valossa Erika Vikman ja Teflon Brothers lähtivät eri viivoilta UMK:hon mukaan eivätkä ole ilmiöinä täysin verrattavissa toisiinsa. Toki Teflon Brothers tulee todennäköisesti olemaan Erikan tavoin yleisön suosikki, varsinkin näin balladivoittoisessa joukossa. Blind Channel on vielä kysymysmerkki, jonka vastaus kuullaan huomenna.

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7187
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Todellakin toivon, että Blind Channel räjäyttää pankin huomenna, jollei niin sitten Teflon Brothers x Pandora on suosikkini voittajaksi!!

Taso ihan mukiinmenevä, kun ei ole yhtään sellaista superkökköä biisiä!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2982
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Siis tää UMK vuosi alkaa näyttää niin pahalta. :eiei: Tässä on enää kaksi mahdollisuutta kunnon biisiin. Viime vuosi oli niin paljon parempi.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11327
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Itselläni menee aika odotusten mukaisesti. Dannya ja Lauraa kohtaan minulla ei alun perinkään ollut suuria odotuksia, Aksel taas oli villi kortti, joka yllätti lopulta positiivisesti. Sanoisin, että vasta jäljellä olevat Blind Channel ja Ilta määrittelevät sen, onko kausi lopulta hyvä vai ei. :biskop:

Mutta vaikka loppuviikko sujuisikin huonosti, lohduttaudun sillä, että karsinnoissa yksikin erinomainen biisi voi riittää, ja I Love You on jo sellainen. :peukku:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8183
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ellei Ilta nyt räjäytä pankkia lopuksi, niin tänä vuonna ei taida olla yhtään biisiä, joka innostaisi äänestämään.

Mielenkiintoisin vaihe on kuitenkin vielä edessä, miten lavashow:t on onnistuttu sössimään ja kuka nousee liven myötä muiden yläpuolelle.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Ei päästetty mua taaskaan räjäyttelemään pankkeja. :heh: :heh: :heh:

https://youtu.be/k9xnHoMuDt4

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1424
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Kyllä Blind Channelin mukaantulo oli ehdottomasti jees ja nosti
kertarysäyksellä tän vuoden kattausta ylöspäin. :uujee:
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Jonttu kirjoitti: 19 Tammi 2021, 10:11 Toistaiseksi ei voi sanoa kun: ei tästä mitään tule taaskaan. Kaikki biisit on keskisarjalaisia jos sitäkään, missä on huiput? Eksyykö niitä ikinä tähän pahuksen kilpailuun?
Näköjään eksyy sittenkin. :peukku:
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6022
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Omasta mielestä tämän vuoden UMK:n taso on ihan selkeästi kovempi kuin yhdenkään aiemman. Omalle soittolistalle on päätynyt jo kolme kappaletta, mikä taitaa olla ennätys. Eikä mikään kappaleista ole sellainen, jota täysin kieltäytyisin kuuntelemasta. Jopa Dannyn biisiä voi kuunnella, vaikka se ei suosikki olekaan. Toivottavasti suuntaa jatkuu yhtä positiivisena myös jatkossa. :joojoo:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2013
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

^ Mulla vähän päinvastaiset tunnelmat. Ainoastaan Blind Channel on päätynyt omalle soittolistalle. Tefloneita tulee jonkin verran kuunneltua, ja sopivassa mielentilassa Lie menee. Muu ei nappaa yhtään, enkä oo Akselia tai Lauraa kuunnellut kappaleiden julkaisujen jälkeen kuin kerran. Dannyn kappaletta arvostan, mutta ei ole omaan makuuni sopiva, että se siitä.

2016 taitaa olla itselleni paras UMK vuosi, ja silloinkin onnistuttiin jotenkin valitsemaan joukon mitäänsanomattomnin biisi :rofl:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6022
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ No kunhan nyt ei tehdä samaa virhettä, vaan valitaan Blind Channel. Muuten itken. :kurjuus:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Timonenä
Siemailija
Siemailija
Viestit: 109
Liittynyt: 13 Tammi 2021, 14:22

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Timonenä »

Onhan se oikeastaan ihan hyvä saavutus, että kappaleista kolmasosan (2/6) voi helposti kuvitella jäävän kisojen jälkeen elämään, vaikka ei omaan makuhermoon osuisikaan. Ja tämä siis jo ennen kuin kaikki kilpailukappaleet on edes julkistettu.

Väittäisin, että näin ajateltuna onnistumisprosentti on suurempi kuin esim. Ruotsissa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8183
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

hra47 kirjoitti: 20 Tammi 2021, 14:58 Ellei Ilta nyt räjäytä pankkia lopuksi, niin tänä vuonna ei taida olla yhtään biisiä, joka innostaisi äänestämään.
Perun sanani. Kyllä mä tota Blind Channelia äänestän jos lavatoteutus on yhtään kelvollinen.

Jos Iltan biisi on hyvä, niin tämä vuosikerta kääntyy kyllä voiton puolelle. Blind Channel on viidessä tähdessä, Danny neljässä ja loput kolmessa. Ei ole toistaiseksi tullut yhtään yhden tai kahden tähden pläjäystä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2013
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Suomi on noussut vedonlyöntitilastoissa sijalle 8 :uujee:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1742
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mohno »

***** Mixei Behmiä nähdä täällä? ******

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2013
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

BEHM on artisti, joka on aika avoimesti sanonut ettei halua olla liikaa ns. spotlightissa. Veikkaan ettei UMK ja Euroviisut ole ihan hänen juttunsa
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

lakritsipala
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 80
Liittynyt: 22 Helmi 2016, 11:52

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja lakritsipala »

Creeperqueen kirjoitti: 21 Tammi 2021, 19:01 Suomi on noussut vedonlyöntitilastoissa sijalle 8 :uujee:
Nyt ykkösenä! :vonkaus:

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

No voi hyvä luoja nyt. Vaikka olisikin heikkotasoisempi vuosi, ei näistä UMK-kappaleista nyt ihan viisuvoittajaksi ole.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2005
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Jaa tulin hehkuttamaan vedonlyönnin ykköstä mutta muut ehtivät ensin :heh:
Nyt ne verhot kii

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2054
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

lakritsipala kirjoitti: 21 Tammi 2021, 21:13
Creeperqueen kirjoitti: 21 Tammi 2021, 19:01 Suomi on noussut vedonlyöntitilastoissa sijalle 8 :uujee:
Nyt ykkösenä! :vonkaus:
Vahna vitsi, joka on muodostunut jo euroviisuperinteeksi.
Lordi oli poikkeus, joka vahvisti säännön.

Lukittu