UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Euroviisut 2021 Alankomaissa
Lukittu

Ilta – Kelle mä soitan

*****
64
32%
****
75
37%
***
37
18%
**
17
8%
*
8
4%
 
Ääniä yhteensä: 201

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Äänestetään tää voittoon! :ihana:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4275
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Jos Ilta haluaa niin kovasti jonnekin soittaa niin oma ehdotukseni on, että odottaa UMK-äänestyksen avautumista ja soittaa sitten Blind Channelin äänestysnumeroon :heh:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16197
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Ensireaktioni tästä oli että "jaa, paranneltu versio Tikasta", mutta onhan tässä todella potentiaalia. :peukku:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

IS: Iltalle parhaat pisteet
UMK:n ennakkosuosikit jakavat rajusti mielipiteitä – IS:n viisuraati pamautti ilmoille viiltävät arvionsa kisakappaleista https://www.is.fi/euroviisut/art-2000007755919.html

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

antsa798 kirjoitti: 22 Tammi 2021, 10:59 Äänestetään tää voittoon! :ihana:
Mielummin mää tätä äänestän kuin sokeaa kanavaa. :joojoo: Ehkä jos ei näytä hyvältä Teflonien kohdalla, niin siirryn sitten tämän leiriin, mikäli tällä on edes teoreettiset mahdollisuudet voittaa. :heh:
ESC Addict 98 kirjoitti: 22 Tammi 2021, 11:19 Jos Ilta haluaa niin kovasti jonnekin soittaa niin oma ehdotukseni on, että odottaa UMK-äänestyksen avautumista ja soittaa sitten Blind Channelin äänestysnumeroon :heh:
:rullaati:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10710
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Mä niin haluaisin, että tämä voittaa. :ihana: Mutta en tiedä onko saumaa. Varmaan jää kakkoseksi, kuten mun suosikit aina. :heh:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

harmus
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 93
Liittynyt: 28 Touko 2010, 21:18

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja harmus »

Karsee nenä-ääni laulajalla. Eiks tosta tyylistä päästä ikinä, se on niin ysärii. Yritin virittäytyä ja tykätä kappaleesta, mutta ei irronnut. Liian nähty tusinatuote.

harmus
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 93
Liittynyt: 28 Touko 2010, 21:18

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja harmus »

Sieppeli kirjoitti: 22 Tammi 2021, 10:44 Kuuntelutin kappaleen lähipiirille, josta löytyi materiaalia Illan lauluäänestä nuoremmilta vuosilta. Nyt olen vihainen tälle kappaleelle. Ilta on jostain vuosien aikana oppinut tuon ärsyttävän nasaaliäänen, mihin tällä hetkellä melkein kaikki tämän hetken suomalaiset nuoret naisartistit kompastuvat. Vihaan tätä trendiä, jossa taivaallinen lauluääni tarkoituksella pilataan ja saadaan kuulostamaan geneeriseltä.
Mä niin komppaan tätä.

Vendi8
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 892
Liittynyt: 18 Huhti 2012, 13:30
Paikkakunta: Vieremä

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Vendi8 »

Ensireaktioni: Tämä on kyllä nätti kappale ja sanoisin että Iltan parhaita kappaleita. Mukavasti nousee kappale myöskin. Iltalla on kaunis lauluääni, mutta yhdyn osittain kommentteihin Iltan laulutavasta, siinä on minustakin ajottain liikaa generisyyttä. Se ei kuitenkaan liikaa häiritse. Kokonaisuutena tälle annan neljä tähteä.

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6309
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja mariah »

En osannut odottaa näin hyvää, tästä taisi tulla suosikkini :ihana: Toki Tefloneista pidän myös, live ratkasee kumpaa äänestää.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2972
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Ei laisinkaan pöllömpi. En minä silti tätä voittotaisteluun asti kannata, sävärit jäivät saamatta. Tosin olisihan se potentiaalisesti mielenkiintoista lähteä suomeksi tulkitulla balladilla kilvoittelemaan vaihteeksi, mutta kannustanen kumminkin enemmän Blind Channelia ja Akselia, joista musiikillisesti pidän enemmän. Onpahan kuitenkin noin yleisesti ottaen maukas taso UMK:ssa tänä vuonna :peukku:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Ilta, jolta mä en odottanut juuri mitään, pääsikin sitten yllättämään täydellisesti. Ihana biisi, neljä tähteä ja suoraan puntarin kakkossijalle <3 Tätä euroviisut ovat parhaimmillaan: koskaan ei voi varmuudella tietää, mikä kappale kolahtaa.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

aj1964 kirjoitti: 21 Tammi 2021, 23:52 Ilta :ihana: Yllätä meidät!!!
Soita mulle (pianokin kelpaa) :heh:

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 999
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Todella mahtava voimaballadi ja Iltan ääni on juuri sopiva tällaiselle kappaleelle.

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 751
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

Musta tää on kiva. Yleensä vihaan suomalaista radiopoppia yli kaiken, että valtava yllätys siinä mielessä tykätä tästä. Suomen kieltä on käytetty kauniisti, englanniksi olisi yksi iso meh.

Kaikki biisit on kuultu nyt ja Blind Channelille ei löytynyt haastajaa. Laser focus finaaliäänestykseen, niin kuin joku totesi :peukku:
Gonna miss you all but mostly the cat

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19798
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

:kups: Tuo oli kyllä oikein kaunis laulu. Paras jätetty viimeiseksi. Neljä tähteä ja puntarin kärkeen.

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2646
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Speed »

Kuuntelin tämän aamulla ennen töitä ja itsesuojeluvaistoni sanoi, että parempi siinä vaiheessa kuunnella vain kerran, jotta selviän työpäivän yli. Tämä kappale meni välittömästi ihon alle. Koskettava kappale hienolla tulkinnalla.

Edustajaksi? En tiedä, mutta upeaa, että on mukana karsinnoissa nostamassa esille suomalaista osaamista.

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Hyvä ääniala ja pystyy vetään voimanuotteja, mutta en vaan tykkää tästä nenään laulamisesta, jota melkein kaikki suomalaiset naisartistit harrastaa. Ihan hyvää on myös se, että kertsi on ikään kuin kaksi osainen ja kasvaa. Melodia on kuitenkin todella unohdettava.

dennispizza
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 791
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 13:51

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja dennispizza »

Balladeista paras ja loistava laulaja. Suomen kielestä ehdottomasti plussaa :peukku: Miettisin tosi pitkään kolmen ja neljän tähden välillä. Jätän nyt kuitenkin kolmoseen. Jos olisi tarkemmat desimaalit, niin olisi muista kolmetähtisistä (Teflon,Aksel) hitusen korkeammalla.
E: Pyörrän päätökseni. On tämä neljän tähden kamaa, mutta Blind Channellia, ainakin studiona. Olisin mielissäni, jos tää valitaan.
Viimeksi muokannut dennispizza, 23 Tammi 2021, 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3392
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Nyt ku oon pari lisä kertaa kunnellu tän niin täähän on ihan upee biisi! :ihana: Ihan en ehkä (ainakaan vielä) laita viiteen tähteen, mutta vahvat neljä tähteä ja taistelee UMK-puntarini kakkos-sijasta! :surrur:
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
Murrimarri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1272
Liittynyt: 27 Marras 2015, 20:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Murrimarri »

Rupesin kuuntelee tän sanoja vähän tarkemmin ja ei h*lvetti :lohduton: itelle yksinäisyys on aika henk. kohtanen asia ja tää nyt iski aika syvälle :'(
"We are safe in the circle of light, nothing bad will never across the line."

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33177
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Pete »

ESC Addict 98 kirjoitti: 22 Tammi 2021, 11:19 Jos Ilta haluaa niin kovasti jonnekin soittaa niin oma ehdotukseni on, että odottaa UMK-äänestyksen avautumista ja soittaa sitten Blind Channelin äänestysnumeroon :heh:
Tälle repesin! :rofl:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Pete kirjoitti: 22 Tammi 2021, 19:52
ESC Addict 98 kirjoitti: 22 Tammi 2021, 11:19 Jos Ilta haluaa niin kovasti jonnekin soittaa niin oma ehdotukseni on, että odottaa UMK-äänestyksen avautumista ja soittaa sitten Blind Channelin äänestysnumeroon :heh:
Tälle repesin! :rofl:
Oli ihanan hävytön. Ei voi kun arvostaa.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11320
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Tämä kappale on kyllä vaivannut mieltä koko päivän. Tällainen Yksinäisen keijun tarina, joka kasvaa saaraaaltomaisiin sfääreihin. Toivon todella, että tämä jää klassikkona elämään UMK:n jälkeenkin. :peukku:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Sieppeli kirjoitti: 22 Tammi 2021, 10:44 Kuuntelutin kappaleen lähipiirille, josta löytyi materiaalia Illan lauluäänestä nuoremmilta vuosilta. Nyt olen vihainen tälle kappaleelle. Ilta on jostain vuosien aikana oppinut tuon ärsyttävän nasaaliäänen, mihin tällä hetkellä melkein kaikki tämän hetken suomalaiset nuoret naisartistit kompastuvat. Vihaan tätä trendiä, jossa taivaallinen lauluääni tarkoituksella pilataan ja saadaan kuulostamaan geneeriseltä.
Suomeen ei mahdu kuin yksi Diandra jota kuuntelin juuri tv:stä <3

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2047
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

aj1964 kirjoitti: 22 Tammi 2021, 21:14
Sieppeli kirjoitti: 22 Tammi 2021, 10:44 Kuuntelutin kappaleen lähipiirille, josta löytyi materiaalia Illan lauluäänestä nuoremmilta vuosilta. Nyt olen vihainen tälle kappaleelle. Ilta on jostain vuosien aikana oppinut tuon ärsyttävän nasaaliäänen, mihin tällä hetkellä melkein kaikki tämän hetken suomalaiset nuoret naisartistit kompastuvat. Vihaan tätä trendiä, jossa taivaallinen lauluääni tarkoituksella pilataan ja saadaan kuulostamaan geneeriseltä.
Suomeen ei mahdu kuin yksi Diandra jota kuuntelin juuri tv:stä <3
Aivan!
Tästä voi päätellä, että tämä biisi ei olisi ollut Diandralle tarpeeksi hyvä.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

^ymmärsit mielestäni väärin. Biisi sopii Iltalle ja on hyvä mutta Diandra on varmasti paras esimerkki jumalaisen hyvästä laulajasta jolla on puhdas ääni. Ilta taas omaa persoonallisen tunnistettavan äänen joka saattaa olla jonkun makuun liian nasaali mutta ei minun. Lisäksi hän on taitava ja musikaalinen.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2047
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

^ Kuhan sain tuulettaa pettymystäni, kun toivoin Diandraa tähän skabaan. Iltaa ei todellakaan voi verrata Diandraan, eli tässä vakka on kantensa valinnut oikein...Ilta ja Iltan biisi...kumpikaan ei hetkauta mua pätkän vertaa.

Sitä siis vain tarkoitin :mrgreen:

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

^no ehkä hän osallistuu ja tekee sinut ja monet muut onnelliseksi tulevaisuudessa kunhan löytää riittävän hyvän biisin. Nythän hänen harvat omat biisit eivät ole olleet lähellekään esittäjänsä tasolla, valitettavasti.

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 708
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Ilta on kyllä hyvä, mutta hieman epästabiili laulaja, yhtenä hetkenä saattaa kuullostaa mahtavalta, mutta jo seuraavana hetkenä vetäisee jotain, joka sitten saattaa pilata kaiken, liian kovaa tai liian töksähtävästi. Liian kovaa ylänasaalia pitäis hieman varoa. Toisaalta sitten hyvin mennyt live esitys vois nostaa biisiä.

Diandran vedot tv:ssä toi mieleen, että ehkä sitten vielä joskus..

Lukittu