UMK21: yleiskeskustelu

Euroviisut 2021 Alankomaissa

Suosikkisi UMK21-kappaleista

Oskr – Lie
5
2%
Teflon Brothers x Pandora – I love you
34
16%
Danny – Sinä päivänä kun kaikki rakastaa mua
4
2%
Laura – Play
2
1%
Aksel – Hurt
13
6%
Blind Channel – Dark side
116
54%
Ilta – Kelle mä soitan
40
19%
 
Ääniä yhteensä: 214

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57780
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Toivottavasti ei tule. :eiei: Näinkö tosiaan sitä feminismiä viedään eteenpäin?! :heihaloo: Eläinpukujen ohella toinen vihaamani viisushow'n elementti, jota Rebeka Dremelj jo Belgradissa huonosti hyödynsi. :niinpa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5599
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Käyttääköhän Norjan TIX oman esityksensä kettinkejä ja siipiä vielä MGP:n finaalilähetyksessä? Jos ei, niin niitähän voisi lainata.

No ei, edelleen toivon lyriikkavideon tyylistä tunnelmaa ja värimaailmaa. :joojoo:

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2053
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Teflonien ja Pandoran osuus oli jotenkin vaivaannuttavaa seurattavaa :mitvit: ....taitavat tehdä Cicciolinat :eiei:

BC oli ihan yes :tuuletus:

Avatar
Lovage
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 55
Liittynyt: 22 Tammi 2020, 10:41

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Lovage »

Eiköhän tuo Pandoran heitto talutusnuorista ollut vaan vitsiä ja liittyi haastattelijan kysymykseen siitä, miten saa pidettyä miehet ruodussa. Joka tapauksessa kiinnostavaa ja hivenen pelonsekaista on odottaa ja nähdä mitä yllättävää siellä livessä sitten tulee lopulta olemaan. Minäkin todella toivon ettei tuota vedetä mauttomasti överiksi viime vuoden Cicciolina-tyyliin. He ovat kuitenkin kaikki kokeneita esiintyjiä, joten toivoa vielä on.

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3808
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Minusta harjoitus pätkistä Akseli vaikutti parhaalta. Myös Blind Chanelin pätkä vaikutti ihan ok:olta. Iltan pätkästä en saanut selvää ja olin Pettynyt, kun Danny ei ollut arkussa :rofl: . Lauran pätkä vaikutti tylsältä ja Oskrin pätkä ihan hyvltä kans. Telfonit kuulostavat jännittävältä. Mutta kauhulla kyllä odotan mikä hirveä juttu heille on keksitty :eeek: :shock: :eeek: :niinpa:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6557
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Esitykset joista jotain nähtiin, vaikuttivat odotuksen mukaisilta. Tefloneiden kappale kaipaa jotain twistiä lavalle, joten uteliaisuudella odotan, mitä he ovat keksineet. Voipi olla jotain nintendo/scifi-teemaan liittyvää. Tefloneiden lisäksi kysymysmerkiksi jäi Iltan show, jota ei juurikaan avattu haastattelussa eikä kuvamateriaalissa. Mahdollista stailausta vilautettiin, joka ei vastannut mielikuviani, mutta toisaalta valkoinen on tyylikästä. Ja pitää muistaa, että liveiltaan on aikaa pari viikkoa, joten muutokset ovat mahdollisia kaikkien kohdalla. :surrur:
lakritsipala kirjoitti: 02 Helmi 2021, 15:58 Ainakin mielessäni kuvittelen, että tuo lavan takaseinässä olisi jokin iso led-seinä. Olisin kyllä yllättynyt, jos mitään lediseinää ei tänä vuonna olisi.
Blind Channelin harkkapätkässä taustalla näkyi ylösalaisin heitettyjä soittajia, joten eiköhän lavassa ole jonkinlainen screenipinta käytössä. :joojoo:

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1367
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja BronZe »

Oliko jossain jo infottu Antti Tuiskun olevan tän vuoden UMK:n juontaja? Olin näkevinäni televisiossa äsken mainoksen, jossa näin kerrottiin, mutta en löytänyt tälle vahvistusta mistään. :mitvit:

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5599
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Tegu »

BronZe kirjoitti: 05 Helmi 2021, 06:29 Oliko jossain jo infottu Antti Tuiskun olevan tän vuoden UMK:n juontaja? Olin näkevinäni televisiossa äsken mainoksen, jossa näin kerrottiin, mutta en löytänyt tälle vahvistusta mistään. :mitvit:
Kas! Hauskaa, jos televisiossa ilmoitetaan tuollaisesta ensimmäisenä. yle.fi/umk-sivulla ei ainakaan ole mitään. Millä kanavalla se oli? En nyt saa Areenan suoria lähetyksia auki, mutta sieltä pystyisi kelaamaan lähetystä jonkin verran taaksepäin (oliko 4 tuntia).

E: No kaivoin koneen. Totta se on! :shock: Hyvä bongaus! :peukku:
kuva

E2: Mainoksessa sanotaan "Tänä vuonna mie juonnan ja sie ratkaiset voittajan."

E3: Toim. huom: yhdessä Ylen valitseman tuomariston kanssa.

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1367
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja BronZe »

Hyvä kun jaksoit kaivaa tuon esille, ettei kukaan ala epäilemään asian todenperäisyyttä. :mrgreen: Olin siis töissä yövuoron viimeisellä tunnilla ja perinteisesti oli ykkönen päällä Ylen aamua varten. Hämmennyin hieman, kun Tuisku pärähti ruutuun ja kertoi juontavansa. Luulin siis, että tää oli jo julkistettu aikaisemmin, ja tulin Kuppilaan lukemaan keskustelua ja reaktioita tähän asiaan. Hämmennyin siinä kohtaa vielä enemmän, kun en täältä, enkä mistään muualtakaan, löytänyt mainintaakaan koko asiasta. :shock:

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Nyt julkaistiin juuri virallisesti.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36928
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Oho, aika kova. :shock: :uujee: Tätä ei tainnut kukaan osata spekuloida?
Meow cat, please meow back.

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3319
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mattan »

UMK on kyllä selvästi nostanut profiiliaan, sillä artistikattaus on mielenkiintoisempi kuin yleensä, ja Antti Tuisku juontajana on tunnettuudeltaan hieman eri maata kuin Mikko Silvennoinen. Tietenkin uusiakin nimiä pitää olla mukana, sillä pelkille julkkiksille tehtyjä ohjelmia on muutenkin liikaa, mutta suuret massat saanee helpommin liikkeelle, jos mukana on edes joku, jonka tuntee ennestään, ja Tuisku on mainoskasvoksi sopiva. Lisäksi kilpailu saa enemmän uskottavuutta, kun siihen osallistuu vakiintuneita artisteja - joskin kellariartisti voi hyvinkin tulla voittamaan koko höskän heidän nenänsä edestä, mutta sitä se kilpailu on.

Tiedä sitten, onko tämä UMK:n omaa kehitystä vai yksi harvoja mahdollisuuksia näkyä pandemia-aikana, mutta oli miten oli, tässä on erinomainen tilaisuus jatkaa UMK:ta vakiintuneillekin esiintyjille varteenotettavana ohjelmana myös tulevina vuosina.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2053
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Hyvä kun Mikko ei ole enää mukana....mua aina ärsytti sen sösöttäminen...itse Euroviisuissakin vaihdoin aina ruotsinkieliselle selostukselle just sen takia. Muutenhan Mikko ois ihan täys kymppi, mutta näköjään kukaan ei voi olla täydellinen :jupinaa:

Ja onneksi ei (tietääkseni) Kristakaan ole mukana hölöttämässä tekopirteenä vale-svenssonina :kups:

Hyvä et vaihteeksi jotain muuta :joojoo:
Viimeksi muokannut Taikahuilu, 05 Helmi 2021, 09:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5599
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^^^ En tosiaan muista nähneeni juontajaspekulaatioita. Eihän Tuisku ole tainnut juontaa mitään TV-ohjelmia. Väliaikaesiintymiseen viittasi aika vahvasti UMK-paita jossain kuvassa.

^^ Samiasdin mainitsemassa virallisessa julkaisussa oli juuri juttua, että koronan tyhjentämä kalenteri oli osaltaan mahdollistamassa Tuiskun juontajuutta.

^ Olihan Mikko Silvennoinen artistien esittelyvideolla, joten eiköhän häntä kuulla vähintään kommentaattorina.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4909
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mää oon alkanut kyllä tykkäämään Mikko Silvennoisesta. Tuli oikein sellainen eurovision-fiilis, kun hänen äänensä kuuli tämän vuoden artistien esittelyvideolla. Kunhan ei vaan käytä sitä #mieskarkki - sanaa.

Antti Tuisku juontaja on vähän :roll: Olispa ollut Jaana Pelkonen :kups:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57780
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mä oon jo varovaisen tyytyväinen, koska ei ollut Krista. :heh: Antti oli kyllä melkoinen uutispommi tähän hetkeen. :shock: :heh: Mikosta en piittaa edelleenkään, vaikka onhan hän selkeästi petrannut niistä alkuvuosistaan.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7185
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Tämähän tuli puskista, että Antti Tuisku juontaa UMK:n! :shock:. En olisi uskonut! Toivottavasti Antti vetää sit hyvin 20.päivä :joojoo:

Kai Mikko silti on jossain roolissa mukana tänäkin vuonna!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17017
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

En pidä ollenkaan Tuiskun persoonasta saatikka musiikista mut tavallaan olen silti innoissani tästä valinnasta sillä Tuisku juontajana takaa lisää katsojia ja tuo vielä enemmän näkyvyyttä UMK:lle :peukku:
Onhan se jo vuosien 2015-2017 aikana nähty näiden "amatööri"-artistien kanssa etteivät he heikkoine biisine & esityksineen kiinnosta Suomen kansaa saatikka kansainvälistä viisuyleisöä, tarvitaan lisää tunnettuja nimiä osallistumaan tulevinakin vuosina karsintoihin jotta biisien taso pysyy hyvänä ja nyt näyttää oikein lupaavalta seuraavaa vuotta ajatellen!

Kristaa toki tulee hieman ikävä, itselleni hän on Pelkosen ohella Suomen viisujumalattaria :ihana:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1903
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Todella kova veto ottaa Tuisku mukaan! :tapu:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33181
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pete »

Antti kyllä lisää mielenkiintoa, mutta on toisaalta melkoinen riski. Juontaminen ei todellakaan sovi kaikille – homma ei ole helppo. Toivottavasti hän ei ole umpisurkea. :pliis:
Finaalia voi seurata suomen-, ruotsin-, venäjän- tai englanninkielisellä selostuksella.
Onko vielä julkistettu tuota englanninkielistä selostajaa?
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Taikahuilu kirjoitti: 05 Helmi 2021, 09:57 Hyvä kun Mikko ei ole enää mukana....mua aina ärsytti sen sösöttäminen...itse Euroviisuissakin vaihdoin aina ruotsinkieliselle selostukselle just sen takia. Muutenhan Mikko ois ihan täys kymppi, mutta näköjään kukaan ei voi olla täydellinen :jupinaa:
Kyllähän se jo julkaistiin aiemmin, että Mikko on edelleen mukana.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Lovage
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 55
Liittynyt: 22 Tammi 2020, 10:41

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Lovage »

Jep, Mikko on kommentaattori ja minusta hän on siinä roolissa aivan jees.

Mitä juontajaan tulee, niin onpahan hauskaa saada oman kylän poika juontajaksi, itse siis Rovaniemeltä kotoisin, ja Antin jossain määrin tunnenkin. :) Hänen juontajan taidoistaan en tiedä mitään. Jos se perinne jatkuu, että juontaja vetää avausnumeron, niin Antilta kyllä onnistuu kunnon show! Odotan innolla.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5994
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Mahtavaa saada Antti mukaan. Ja kuten täällä on todettukin, kyllä tällainen juontaja lisää vielä entisestään UMK:n kiinnostavuutta ja nostaa koko showta. Voi että kuinka toivon, että tää positiivinen kehitys jatkuu myös tulevina vuosina!

Ja Mikko sopii mulle oikein hyvin selostajan rooliin. Kunhan vaan selostaisi tänä vuonna varsinaiset viisut yksin ilman Kristaa.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1903
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Pete kirjoitti: 05 Helmi 2021, 10:57 Onko vielä julkistettu tuota englanninkielistä selostajaa?
Jani Kareinen ja Katri Norrlin :peukku:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8180
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jee, Antti. Saa täältäkin hyväksynnän. Vähän vaihtelua ainaiseen Kristaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8180
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

MTV3 tekstitv:stä poimittua:
MTV VIIHDEUUTISET Perjantai

Antti Tuisku juontaa UMK-finaalin

Kymmenettä kertaa järjestettävän Uuden
Musiikin Kilpailun finaalin juontajana
nähdään Antti Tuisku. Kyseessä on
ensimmäinen kerta kun Suomen
suosituimpiin artisteihin lukeutuva
Tuisku juontaa suoraa tv-ohjelmaa.

Aiemmin Tuisku on linjannut, etteivät
juontotehtävät ole häntä varten, vaikka
niihin tehtäviin on yritetty
houkutella. UMK-juontajan pesti onkin
ainutlaatuinen erityiskeikka.

- Tämä on minulle suuri kunnia ja
etuoikeus. Nyt kun kyseessä on
juhlavuosi ja yksittäinen
spesiaalikeissi, uskaltauduin ottamaan
haasteen vastaan, Antti Tuisku kertoo.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5599
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Possu kirjoitti: 05 Helmi 2021, 12:15
Pete kirjoitti: 05 Helmi 2021, 10:57 Onko vielä julkistettu tuota englanninkielistä selostajaa?
Jani Kareinen ja Katri Norrlin :peukku:
Häh, onko tää varmistettu jossain? :shock: Olisin kuvitellut, että se olisi joku Ylen englanninkieliseltä puolelta. Areenassa on jo sivu lähetykselle, mutta sielläkään ei kerrota tarkemmin.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12867
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Ei ole minulla varsinaisesti mitään Kristaa vastaan, mutta kyllä Antti kelpaa meikäläiselle. :joojoo:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6557
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Antti Tuisku on kyllä randomi juontajavalinta, mutta mielenkiinnolla odotan, miten hän pestissä selviää. :uujee: Voipi olla, että hänen näkeminen juontajana tuntuu lähtökohtaisesti jotenkin väärältä/hassulta, mutta eiköhän vankan esiintymistaustan omaava henkilö selviä valmiiksi käsikirjoitetun suoran tv-ohjelman juontajamisesta vähintään kohtalaisesti. :joojoo:
Hazard kirjoitti: 29 Tammi 2021, 23:41 Voiko tuosta päätellä, ettei Ilta ole koskenut alkomahooliin? :miettii: Jos, niin propsit hänelle.
Satuin katsomaan Iltan Basso-haastiksen, jossa hän paljasti tilaavansa baarissa valkoviiniä. Joten ei ole täysin raitis. :kaunis:
Viimeksi muokannut Hanhis, 05 Helmi 2021, 14:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1651
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Toivottavasti ei tule tänä vuonna Krista-shown tilalle Antti-showta. Juontajat vois keskittyä juontamiseen ja kilpailijat shown tekemiseen.
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Lukittu