UMK21: yleiskeskustelu

Euroviisut 2021 Alankomaissa

Suosikkisi UMK21-kappaleista

Oskr – Lie
5
2%
Teflon Brothers x Pandora – I love you
34
16%
Danny – Sinä päivänä kun kaikki rakastaa mua
4
2%
Laura – Play
2
1%
Aksel – Hurt
13
6%
Blind Channel – Dark side
116
54%
Ilta – Kelle mä soitan
40
19%
 
Ääniä yhteensä: 214

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2922
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Todella hyvää mainosta tulevia vuosia varten, että UMK-biisit ovat ottaneet hyvin radioaallot, YouTuben trendaavat, singlelistan ja Spotifyn haltuun. Parhaimmillaan oli kolme UMK-biisiä Spotifyn top-5:ssä sekä Tuben trendaavissa oli yhdessä vaiheessa sijat 1-3 hallussa.

En näe mitään syytä, miksei UMK:n noste jatkuisi myös ensi vuoteen. :uujee:

Kiitos kuuluu ennen kaikkea meille viisufaneille, jotka saimme muutostaa aikaan kovemmalla palautteella. :heh: :peukku:

Ja palatakseni Spotifyyn niin käykäähän luukuttamassa ankarasti UMK-suosikkejanne, se on kaikki tosiaan kotiinpäin. EIköhän laiteta ensitöiksi Dark Side repeatillä soimaan, jotta pysäytämme sen jatkuvan laskusuhdanteen listalla. ;) :draamaa: https://open.spotify.com/album/2IHovCvIrbJhMu9JmIEM5v

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

wigwam kirjoitti: 11 Helmi 2021, 19:53 Todella hyvää mainosta tulevia vuosia varten, että UMK-biisit ovat ottaneet hyvin radioaallot, YouTuben trendaavat, singlelistan ja Spotifyn haltuun. Parhaimmillaan oli kolme UMK-biisiä Spotifyn top-5:ssä sekä Tuben trendaavissa oli yhdessä vaiheessa sijat 1-3 hallussa.
Juuri kun subjektiivisesti mun kiinnostus tätä kisaa kohtaan on laskenut kuin lehmän häntä. :rofl: Onhan tää toki UMK:lle hieno juttu ja silleen. Sitä ei käy kiistäminen. :peukku:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja YourMother »

wigwam kirjoitti: 11 Helmi 2021, 19:53 Ja palatakseni Spotifyyn niin käykäähän luukuttamassa ankarasti UMK-suosikkejanne, se on kaikki tosiaan kotiinpäin. EIköhän laiteta ensitöiksi Dark Side repeatillä soimaan, jotta pysäytämme sen jatkuvan laskusuhdanteen listalla. ;) :draamaa: https://open.spotify.com/album/2IHovCvIrbJhMu9JmIEM5v
Consider it done! :rok:
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Tuohon radiosoittoon ja Novan osuuteen palatakseni vielä, niin nyt työmatkalla kun kuuntelin alle tunti sitten Novaa, puhuttiin siellä UMK:sta ja Ilta oli tulossa vieraaksi. Aikoivat kuunnella myös Iltan edustuskappaleen.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2003
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Ja palatakseni Spotifyyn niin käykäähän luukuttamassa ankarasti UMK-suosikkejanne, se on kaikki tosiaan kotiinpäin. EIköhän laiteta ensitöiksi Dark Side repeatillä soimaan, jotta pysäytämme sen jatkuvan laskusuhdanteen listalla. ;) :draamaa: https://open.spotify.com/album/2IHovCvIrbJhMu9JmIEM5v
Mä oon kuunnellut koko päivän Spotifysta BCn biisejä, mutta kaikkia silleen tasapuolisesti niin en oo kuunnellut Dark Siden kuin ehkä kymmenen kertaa tänään. Voisi ennen nukkumaanmenoa kuunnella vielä muutaman kerran :vonkaus:

On muuten jo melkoista jännitystä itselläni havaittavissa UMKn suhteen, vaikka finaaliin on vielä yli viikko. Yleensä se jännitys on iskenyt vasta finaalipäivänä. No, luotan siihen, että saadaan hyvä edustaja, kävi miten kävi, mutta saattaa mennä tovi päästä pettymyksen yli jos Ilta tai Teflonit tän vie (muihin en usko lainkaan).
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

MOP
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Helmi 2021, 13:50

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MOP »

Jokaisella tuntuu olevan omia suosikkeja. Respect. Iltan viisu koskettaa mua syvälle ja oon iloinen sen menestyksestä!

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Täytyy kyllä sanoa, että onpas mukava odottaa UMK-finaalia. Mukana on kolme laulua, joista Suomi saisi erittäin hyvän edustajan: Dark side, I love you ja Kelle mä soitan. Olen luukuttanut kaikkia niitä ahkerasti, koska ne ovat kukin omalla tavallaan erinomaisia. Itse en osaa sijoittaa niitä vielä paremmuusjärjestykseen vaan odotan live-esityksiä.

Niiden lisäksi mukana on kaksi biisiä, jotka nekin olisivat aivan kelpo edustajia: Lie ja Hurt. Molemmat on erittäin miellyttäviä kuunnella ja biiseinä ansiokkaita.

Pidän myös Dannyn kappaleesta, mutta sitä en Euroviisuihin toivoisi. Olen kuitenkin iloinen, että se on mukana UMK:ssa.

Ja on myös yksi kappale, jonka heitän suoraan roskakoriin eli Play.

Antero
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1016
Liittynyt: 08 Maalis 2004, 19:47

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Antero »

Tästä aiheesta on varmaankin turistu täällä jo aikaisemmin ja ehkä se ei tähän edes kuulu, mutta silti:
Tänä vuonna jos milloin Ylen olisi pitänyt järjestää UMK isommin. Mieleen se juolahti myös katsoessa viime lauantaina Ruotsin mellojen ensimmäistä karsintaa.
Perustelu: Tämä aika on erityisen vaikeaa myös musiikin tekijöille ja esittäjille. Ylen julkisen palvelun tehtävän pitäisi olla myös suomalaisten musiikin tekijöiden ja esittäjien tukeminen. Mikä olisi parempi tapa kuin esitellä sitä tällaisessa, Uuden Musiikin Kilpailussa. Yle olisi voinut valmistella kolmekymmentäkin esitystä ja antaa esittäjille mahdollisuuden tuoda omaa musiikkiaan koko kansan kuultavaksi. Nyt mennään vain seitsemällä, koska karsinnasta on kisan suunnittelijoiden mielestä tullut turhake. Parempaa pelisilmää olisi toivonut olevan Pasilan "norsunluutornissa", kun sitä tässä verovaroin rahoitetaan.

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2003
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

UMK on näköjään ihan toden teolla panostanut mainontaan tänä vuonna. Katselin Youtube videota ja sain ensin mainoksen, jossa oli pätkä I Love Youta. Seuraavalla mainoskatkolla oli sitten pätkä Dannya. Hyvät pöhinät kyllä käynnissä :surrur: :peukku:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1577
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Tuosta radiosoitosta, olen joskus aikaisemmin havainnut että nimenomaan Radio Suomen kohdalla tuo biisit.info näyttää kyllä soittoja vaillinaisesti ja se UMK-biisien kohdalla vääristää tuota tulosta. Esimerkkinä voisi ottaa vaikka tuon Lauran Playn, jolle Radio Suomessa annetaan ainoastaan kaksi soittokertaa, silloin julkaisupäivänä. Käsittääkseni jo pelkästään tuolloin soittokertoja tuli kuitenkin ainakin 3 (vai oliko jopa 4?). Tuon päivän jälkeen rekisteröityjä soittoja on vain yleX:llä, vaikka itse olen kappaleen tälläkin viikolla Radio Suomesta kuullut.
Sitä mistä tuo virhe johtuu en osaa sanoa. Miten lie alueradioiden ajan osalta tuo tarkkailu? Sinänsä sillä mitä alueradiota seurataan ei pitäisi olla isoa merkitystä, tässä Kouvolan seudulla kun autoradio seilaa todella helposti Kymenlaakson ja Lahden väliä olen huomannut että melko samat kappaleet samaan aikaan soivat, olipa kanava sitten kumpi tahansa.
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Tuosta Spotify repeatista
Spotify toisaalta kieltää keinotekoisen streamien kasvattamisen (taloudellisen edun tavoittelu ym), tosin soittolistan looppaaminen (vaikka yötäpäivää) on spotifyn oma ominaisuus.

end-user-agreement/#s9 kohta 8

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2003
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Umk julkaissut instagramissa hieman sneak peakia artistien esiintymisasuista

https://www.instagram.com/p/CLPKZGThFaK/
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8169
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Akryylimuovinen sydänkuviointi on kai sit Pandoran... :heh: Kinkybootseilta ei sitten tänäkään vuonna vältytty.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^^ Tokan kuvan asu on selvästi Iltan, mutta muista en osaa veikkailla sen kummemmin.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

lakritsipala
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 80
Liittynyt: 22 Helmi 2016, 11:52

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja lakritsipala »

Humans of Eurovisionin uudessa jaksossa haastatellaan tällä kertaa UMK-tuottaja Anssi Autiota. Youtubesta pystyy haastattelua katsomaan.

https://youtu.be/kkSj3lvR6uI

aihe_
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 55
Liittynyt: 12 Touko 2017, 02:06

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja aihe_ »

Autio sanoo tuossa, että olisi ollut joku bändi jonka olisi kovasti halunnut (ilmeisesti) viime vuonna mukaan ja josta oli todella innoissaan. Bändi oli jo tulossa mukaan, mutta solmi sopimuksen saksalaisen levy-yhtiön kanssa eikä levy-yhtiö antanut osallistua. Tuleeko jollain mieleen mikä bändi voisi olla kyseessä?

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5598
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^ Nyt skannaamaan läpi kaikki suomalaiset bändit, jotka on tehny sopparin saksalaisten levy-yhtiöiden kanssa! Nääh, mulla ei oikein edes olisi hajua, saako noista edes tietoa mistään, ellei jompikumpi osapuoli itse mainosta sitä julkisesti jossain.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33181
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pete »

aihe_ kirjoitti: 14 Helmi 2021, 21:58 Tuleeko jollain mieleen mikä bändi voisi olla kyseessä?
Hakukoneen avulla löytyi ainakin mikkeliläinen Balance Breach...



... ja rovaniemeläinen I Am Your God.



Muoks. Myös Leningrad Cowboys solmi levytyssopimuksen Saksassa viime vuonna.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2003
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Oi, tuo Balance Breachin kappale oli kyllä kova, pitääkin tutustua yhtyeen tuotantoon tarkemmin.

Sellaisen havainnon tein, että molempien i am your godin ja Balance Breachin levy-yhtiö on Out of line music, jonka artistilistasta löytyy myös Blind Channel. Mitä tulee Youtubeen, niin BCn uudemmat kappaleet löytyvät Ranka-kustannuksen YT tililtä, vanhat Out of the Linen... eli pitäisikö tässä olla kiitollinen, että pojat vaihtoi kustantajaa, että saatiin heidät mukaan :mitvit:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Saara Aallon trikoot saanu uusiokäyttöä.

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2646
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Speed »

Odotettavissa lienee, että Haloo Helsinki esittää uuden kappaleensa Piilotan mun kyyneleet UMK-finaalissa.
Viimeksi muokannut Speed, 19 Helmi 2021, 08:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8169
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Täh? Tähän mennessä on siis huhuttu/kerrottu, että Antti Tuisku vetää kaksi väliaikashowta, Erika Vikman esiintyy ja nyt vielä Haloo Helsinkikin... miten mahtuu kahden tunnin showhun, ilman että kilpailijat itse jäävät sivurooliin?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Olihan siellä viime vuonnakin Krista, BEHM ja Mikael Gabriel.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36919
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Yhdeksännessä Euroviisuklubin Viisucastissa viiltävän verbaalinen Viisucast-tiimi ruotii kaikki vuoden 2021 Uuden Musiikin Kilpailun seitsemän kilpailusävelmää. :ihana: Kuka voittaa? Ketkä ovat suosikkejamme? Ketkä eivät sytytä? Panehan kuunnellen ja ota selvää. :kuulokkeet:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Pudas pohtii Akselin yllätysvoiton mahdollisuutta. Itsellänikin tuntu, että Akseli nousee myötätuntoäänillä pari pykälää, mutta ei nyt sentään voittoon. Lisäksi Akselin ääniä verottaa jonkin verran kaksi muuta balladia, Oskr ja Ilta.
Aksel voitti kauniilla, koskettavalla balladilla. Tämän vuoden kappale Hurt on sekin kaunis, koskettava ja Aksel laulaa hyvin, tietenkin. Miksi hän ei siis voisi voittaa toistamiseen? Raati joka tapauksessa antaa Akselille mojovat pisteet, ja Aksel teki myös katsojiin vuosi sitten vaikutuksen. Miksei myös tällä kertaa.

Moni äänestää Akselia myös ehkä silkasta velvollisuudentunnosta – fakta kun on, että Aksel olisi ansainnut paikkansa Euroviisuissa.

Aksel voittaa tai ehkä ei, mutta vedonlyöjän näkökulmasta voi sanoa, että siinä on paikka!
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 389789830e
Somewhere in her smile she knows

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8169
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Paljon riippuu siitä, miten lavaylöspano onnistuu tällä erää. Viime vuonna Erika möhli tilaisuutensa ja Aksel oli paikalla korjaamassa potin.

Edit: Akselin voitto ei siis ollut viime vuonna mikään yllätys esitykset nähneille.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
emedee
Siemailija
Siemailija
Viestit: 143
Liittynyt: 22 Loka 2018, 19:23
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja emedee »

https://www.facebook.com/UudenMusiikinK ... 638484214/

Pikkasen hyvältä näyttää lava livenä! :kups:
ŠČ!

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Jaahas. Mari Pudaksella on taas outo maku. Toivottavasti hänen mielipiteensä ei vaikuta lukijoihin. Tuntuu arvioivan biisejä lyriikoiden perusteella. Eipä taida kuitenkaan moni viisu menestyä pelkillä lyriikoilla. Kyseessä ei ole runokilpailu.

Avatar
Elukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1077
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 19:55

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Lava on muuten kaikessa minimalistisuudessaan äärimmäisen tyylikäs! Ari Levelä tekee kyllä upeaa työtä. Olisi upeaa joskus nähdä jotain vastaavaa vielä isommalla skaalalla vaikkapa Suomessa järjestettävissä viisuissa. :vonkaus:
UMK on todella alkanut ottaa askelia kohti parempaa noin visuaalisesti myös, jos vaikka vertaa siihen ihan kummalliseen sekasotkuun mitä nähtiin vuosina 2015 ja 2016.
Vaihtuvat sloganit takaisin! :grr:

Lukittu