UMK21: yleiskeskustelu

Euroviisut 2021 Alankomaissa

Suosikkisi UMK21-kappaleista

Oskr – Lie
5
2%
Teflon Brothers x Pandora – I love you
34
16%
Danny – Sinä päivänä kun kaikki rakastaa mua
4
2%
Laura – Play
2
1%
Aksel – Hurt
13
6%
Blind Channel – Dark side
116
54%
Ilta – Kelle mä soitan
40
19%
 
Ääniä yhteensä: 214

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6368
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Tefloneilla, BC:n jätkillä ja Akselilla näyttää olevan Helsingin Jodelin mukaan hyvä meno täällä Tampereella. Kiva, että viihtyvät yhdessä. :joojoo:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja YourMother »

^ Aww. Nyt odottelemaan sitä BC feat. Aksel biisiä? :miettii:
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8252
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^^ Kunhan ei ole vaan niin hyvä meno, että saavat koronan....
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2075
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

^ Huomenna tuleekin sitten tieto, että umk2021 finaali on joutunut koronakaranteeniin ja koko tapahtuma on peruttu!

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3912
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Ja ainoa kilpailija Danny, joka ei ole saanut tartuntaa saa automaattisesti voiton ja edustuspaikan. :rofl:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5354
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Wow tää Haloo Helsingin uus biisi :kups:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2083
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Teflonien taktiikka näyttää olevan se, että höykyttää muita salakavalasti brenkuttelemaan, jolloin paras terä saadaan tylsytettyä kilpailijoista. Tefloneilla on sen verran monen vuoden kokemus muljuttelusta, että esimerkiksi Akselilla tulee äitiä ikävä kun pari päivää tuossa rallissa notkuu mukana.

Avatar
Murrimarri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1277
Liittynyt: 27 Marras 2015, 20:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Murrimarri »

Millon noi vetää juryille kaikki esitykset läpi? Tänään illalla vai vasta huomenna?
"We are safe in the circle of light, nothing bad will never across the line."

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2147
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Tuleeko tänä vuonna rehearsal videoita ollenkaan? Teflonit ovat halunneet pitää esityksensä ainakin salassa mitä puhuneet. Mälsää :roll:
Nyt ne verhot kii

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16247
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

^ UMK:n instastoryissa on ollut tyyliin viiden sekunnin pätkät jostain syrjästä kuvattuna. :joojoo:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8252
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Puoliseiskassa tänään ennakkotunnelmia Tampereelta. Ainakin Tuiskua haastateltiin jo. Ja stylisti Vesa Silverkin on taas mukana.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

hercules kirjoitti: 19 Helmi 2021, 16:52 Tuleeko tänä vuonna rehearsal videoita ollenkaan? Teflonit ovat halunneet pitää esityksensä ainakin salassa mitä puhuneet. Mälsää :roll:
Juuri tuli pätkät Instagramiin ja Twitteriin.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17143
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

Samiasd kirjoitti: 19 Helmi 2021, 19:47
hercules kirjoitti: 19 Helmi 2021, 16:52 Tuleeko tänä vuonna rehearsal videoita ollenkaan? Teflonit ovat halunneet pitää esityksensä ainakin salassa mitä puhuneet. Mälsää :roll:
Juuri tuli pätkät Instagramiin ja Twitteriin.
Aika hyvältä kaikki näytti & kuullosti Oskaria & Dannya lukuunottamatta, hyvä hyvä :uujee:
Ehkä mulla rakastuminen tapahtuu Blind Chaneliin vasta liven jäljiltä :miettii:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2075
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Silvennoinen kommentoi instassa umk-harkkoja kaikkia osallistujia kehuen kuten asiaan kuuluu.
Danny sai Mikon itkemään ja Teflonit sai Mikon sekoamaan naurusta. BC:n kohdalla Mikko nyökytti hymyillen päätään todeten et tää on kova!

Oi tätä jännitystä :surrur: <3

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2673
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Speed »

Hype is real tämän vuoden UMK-finaalin suhteen. Showssa ei taida olla tällä hetkellä yhtään elementtiä, mitä en odottaisi: aloitusnumero, juontaja, kisaajien esitykset, väliaikanumero sekä varsinkin tulokset jännittävät jo nyt.

Teflarit ovat ottaneet näkyvän roolin somekampanjallaan tällä viikolla. Kannatan Blind Channelia voittoon, mutta en muuttaisi Ruotsiin myöskään siinä tapauksessa jos TB X Pandora korjaa potin.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4965
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Pätkien perusteella ihastuin Teflareihin. :repeilee: hauska esitys tulossa!

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2131
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Albin »

Blind Channel on minun suosikki, mutta jos vielä näen typerän sormimerkin viime vuosisadalta niin äänestän sittenkin Iltaa ihan V*tukseen :surrur:

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2083
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Nopeiden klippien perusteella Blind Channel saattaa flopata. Tussien piirtämisellä käteen ja keskisormien heiluttelulla tuskin voitetaan, varsinkin kun Tefloneilla on tulossa megaluokan jytkyesitystä.

Toivottavasti skarppaavat eikä homma lähde ihan noin laukalle.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

^^Iltaa voi äänestää ihan ilman vtutustakin mutta BCtä ei edes nousuhumalassa.

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2079
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Teflonien paketti näytti visuaalisesti kivalta, mutta koska klipissä ei kuulunnut lainkaan laulamista, niin en uskalla vielä siitä sen enempää sanoa. En oo yleensä etenkään Pyhimyksen livesoundista digannut, mutta ehkä yllättää tällä kertaa. Aksel näytti ja kuulosti oikein hyvältä, kuten odottaa sopii. Hyvä että ns lavaylöspanossa ei ole lähdetty kopiomaan viime vuotista biisiä, vaan kokeiltu jotain muuta. Laura kuulosti oikein hyvältä, mutta en oikein tiedä mitä mieltä olen siitä shakkinappulasta(?), jonka päällä tuossa istuskeli.

Oskr ja Danny kuulostivat selvästi porukan heikoimmilta - etenkin Oskrin vähän huonommasta soundista olen yllättynyt, mutta ehkä tohon 5 sekuntiin eksyi se ainoa heikko kohta hänen harkkavedostaan.

BCstä on oikeasti vaikea sanoa mitään 5 sekunnin perusteella. Värit ehkä yllätti ja en tiedä mitä mieltä olen tosta keskarien heiluttelusta, kun se kyllä sopii biisiin ja sen sanomaan, mutta saattaa kyllä karkottaa joitain äänestäjiä. Toisaalta, onko keskareita koskaan heiluteltu viisulavalla? Kai senkin voisi laskea jonkinlaiseksi ennätykseksi/saavutukseksi :heh:

Ilta näytti ja kuulosti oikein hyvältä. Pianoballadeja on visualisesti vaikea muutenkaan sössiä, mutta savu oli kiva lisä eikä Iltan glitterasukaan häirinnyt mua yhtään niin paljon kun olin ajatellut.

Edelleen sitä mieltä, että äänet menee Blind Channelille, mutta jos he jotenkin onnistuvat esityksensä sössimään ja äänestää voi vielä raatipisteiden jälkeen, niin saatan äänestää Iltaa, mikäli niin voi mahdollisesti estää jotain turhaketta voittamasta :joojoo:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11330
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Olen toivonut Blind Channelia viisuihin vuodesta 2018 lähtien, mutta nuo keskisormet koettelevat kyllä omaakin sietokykyäni. Yksinkertaisen noloa ja huonoa makua. Oi voi, tähänkö se nyt kaatuu... :apuva:

En ole varma, tykkäsinkö Teflon Brothersin pätkästä yhtään sen enempää. Näköjään myös ainakin Iltalehden sivuilla oli heidän mainoksensa, mikä sai kyynisen minäni miettimään, että jos rahaa on tuollaiseen kampanjointiin, niin miksei sitä löytyisi myös äänten tykittämiseen joistain prepaid-liittymistä. Biisin voitto ei olisi todellakaan katastrofi, mutta toivottavasti se tulisi puhtaasti musiikillisin ja esityksellisin perustein.

Ilta kompromissivoittoon, siitäkö tässä on nyt kyse? :huiskut:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2075
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Toivottavasti BC pitää kutinsa ihan loppuun saakka, niin saa äänestää niitä ihan selvinkin päin (toi käsimerkki ei kuitenkaan lupaillut "hyvää") :peukku:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11330
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Jos toi keskari on muuten taas lyriikat kirjaimellisesti koreografioissaan toteuttavan Wäreen kuningasidea, niin GRAAAAH! :jupinaa:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2079
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Teräsbekoni kirjoitti: 19 Helmi 2021, 20:42 En ole varma, tykkäsinkö Teflon Brothersin pätkästä yhtään sen enempää. Näköjään myös ainakin Iltalehden sivuilla oli heidän mainoksensa, mikä sai kyynisen minäni miettimään, että jos rahaa on tuollaiseen kampanjointiin, niin miksei sitä löytyisi myös äänten tykittämiseen joistain prepaid-liittymistä. Biisin voitto ei olisi todellakaan katastrofi, mutta toivottavasti se tulisi puhtaasti musiikillisin ja esityksellisin perustein.
Oon huomannut saman. Ärsytti jo se puffaus Putouksessa ja nää isot mainokset ei omaa suhtautumistani ole yhtään kohentanut. Toki ne piirtää kellä on liitua, mutta oon aiemmissa UMK kausissa tykännyt siitä, että on tuntunut siltä kun kaikki on samalla viivalla. Tunnetussa ja isossa artistissa on aina se riski, että äänestetään nimen perusteella, minkä jälkeen ihmetellään kun keskinkertaisella kappaleella flopataan itse viisuissa.

Ilta kävisi minullekin oikein hyvin, jos BC sössii esityksen totaalisesti (toivotaan, että on vaan noi yhdet keskarit, se ei ehkä vielä olisi niin cringe...)
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4965
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Keskisormien näyttäminen kohdassa "Put your middle fingers up" on liian kirjaimellista koreokrafiaa. Toivottavasti eivät nyt sentään joka kerta näytä keskaria, kun siitä lauletaan.

Avatar
yestofastfoodmusic
Siemailija
Siemailija
Viestit: 125
Liittynyt: 01 Touko 2018, 19:37

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja yestofastfoodmusic »

Öö, mitä te oikein sitten BC:ltä odotitte? :mitvit: Semmoinen lavapreesens, kun on kappalekin, keskarit ei yllätä...
Cha Cha Cha 🇫🇮Halo 🇦🇹 Tick-Tock 🇭🇷 Chains on you 🇦🇲 Spirit in the sky 🇳🇴 Merci 🇫🇷 Requiem 🇫🇷 Loin d’ici 🇦🇹 Goodbye to yesterday 🇪🇪 Undo 🇸🇪 I feed you my love 🇳🇴 Aphrodisiac 🇬🇷 I can 🇬🇧 Satellite 🇩🇪 Düm Tek Tek 🇹🇷 Qélé Qélé 🇦🇲 I love you mi vida 🇪🇸 Tornero 🇷🇴

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57785
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Vitsit miten nätti toi Iltan piano (sekä koko lavaylöspano) oli! :rakkaus: Harmi, niin toivoisin biisinsäkin olevan todella hyvä. :lohduton: Lauloi hän melkoisen hyvin kyllä.

Teflon Brothersin ja Pandoran esityksestä näyttää tulevan melkoinen friikkisirkus jo pienen pätkän perusteella. :apuva:

Muiden esityksistä ei ole suuremmin mitään kommentoitavaa.

Hmm... ketä tässä nyt äänestää ns. sokkona ilmaisella Yle-Appin äänellä? :raaps:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3327
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Klipeistä on vaikea sanoa mitään sen kummempaa, mutta ottaen huomioon ennakkosuosikit toivoisin BC:n hoitavan homman ansiokkaasti - TB:n ja Iltan kappaleet kun ovat niin heikkoja, etten oikein raaskisi äänestää kumpaakaan edes kompromissimielessä, ja etenkin ensiksi mainitun esitykselle ei kummoisia odotuksia ole. Varsinkin kun UMK:n yleistaso on näin hyvä, niin voisihan sitä hyvänkin kappaleen lähettää; Akselilla tai Oskrilla ei kuitenkaan liene kovin suuret mahdollisuudet voittoon, joten BC:n varaan tässä lasketaan. Huomisesta tuleekin jännittävä ohjelma, ja veikkaisin, että tulosta ihmetellään puolin ja toisin. :heh:

Tai sitten Danny voittaa.
Viimeksi muokannut Mattan, 19 Helmi 2021, 21:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12928
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Creeperqueen kirjoitti: 19 Helmi 2021, 20:41 Toisaalta, onko keskareita koskaan heiluteltu viisulavalla?
Hatari? :miettii:

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 784
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK21: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Tällä kertaa Akseli ei välttynyt Reija Wäreen sabotaasilta ja Ilta ei välttynyt lavastajan(en valitettavasti tiedä nimee/nimiä) sabotaasilta. Pelkäänpä pahoin, että Danny selviytyy voittajana näistä karkeloista :draamaa:

Lukittu