MF21: deltävling 3 20.2.

Euroviisut 2021 Alankomaissa

Suosikkisi kolmannessa erässä?

Charlotte Perrelli – Still young
22
30%
Emil Assergård – Om allting skiter sig
8
11%
Klara Hammarström – Beat of broken hearts
4
5%
Mustasch – Contagious
6
8%
Elisa – Den du är
1
1%
Alvaro Estrella – Baila baila
5
7%
Tusse – Voices
27
37%
 
Ääniä yhteensä: 73

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 999
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Minä niin tykkään tästä Alvaron biisistä. Niin letkeä kesäbiisi. Erottui joukosta näiden tylsäkkeiden ja Ruotsi-hömppien joukosta.

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Tämä Tusse voittaa Euroviisut, sanokaa minun sanoneen.

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2316
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja jamira »

Charlotten biisi ja esitys on malliesimerkki siitä, miksi Ruotsi oli yksi Euroviisujen inhokkimaitani 2000-luvulla. En voi sietää tällaista geneeristä discohumppaa jossa on mauton koreografia ja joku keski-ikäinen täti laulamassa liian pienessä mekossa. Onneksi tuli 2010-luku ja Ruotsi alkoi lähettää taas laatua viisuihin. Pitää vaan toivoa, että tämä ei millään ilveellä taistele voitosta. Olisi Ruotsin huonoin viisu vuosikymmeneen. :niinpa:

Tusse oli kyllä ylivoimaisesti paras tänään.

Jännä, että Danny Saucedon ja Anton Ewaldin biisit on olleet mulla kovassa nousussa nyt, kun tuntuu tämän vuoden taso olevan niin umpisurkea. Ne kuulostivat ja näyttivät sentään kohtuu hyviltä.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16994
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja Happy »

Ayy hyvät viisutulokset vain jatkuvat, illan parhaat Perelli & Tusse finaalissa :kups:
Charlotte Perelli oli kyl illan kuninqatar, olis helposti saanut toisen viisuvoittonsa jos olis osallistunut tuolla heti vuon 2000 :uujee:
Ei haittaa vaikka biisi on vanhanaikainen, olihan tuo kaikessa korniudessaan ihan huippua :surrur:
Olin lapsena kova Charlotte Perelli-fani, ehkä palaan Perellin leiriin takas jos sielt tulee jatkossakin tälläsii nostalgiabängereit!

Ja Tusse wow, mikä bänger.. nyt tuli itelläniki ekat viisuvoittajavibat :surrur:


Tussea lukuunottamatta tää Mellosemi olis helposti voinut olla vaikka vuodelta 2001, no se ei haitannut yhtään sillä pidin kaikista, selvästi parastasosin semi tähänmennes!
Viimeksi muokannut Happy, 21 Helmi 2021, 00:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12864
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Puutarhuri kirjoitti: 21 Helmi 2021, 00:26 Tämä Tusse voittaa Euroviisut, sanokaa minun sanoneen.
Sitten minun pitää ehkä laskea tätä puntarilla. Viisuvoittajavibat jo useammalla. :apuva: Voittaakohan Dotter sittenkään Melloja? Odotetaan toki vielä ensi viikkoon ja katsotaan, mitä Eric Saade tarjoaa.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16994
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja Happy »

Ja joo huikeeta nähdä Perelli vihdoinkin Mellofinaalissa, tuli niin hyvä mieli koko naisen puolesta <3
Serbian viisuissa Charlotte Perelli ei mun mielest näyttänyt kovin terveenvoivalta, sen sijaan nyt 13 vuotta myöhemmin on erittäinkin jees että näyttää noin elinvoimaiselta ja muutenkin nuorekkaammalta kuin silloin.
Viimeksi muokannut Happy, 21 Helmi 2021, 00:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4905
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja toivo »

Charlotten taustatanssijat kuin jostain muotinäytöksen catwalkilta. Ihanaa ruotsalaista hömpötys euroviisupoppia. Charlotte nyt on kuningatar. Olisi huvittavaa jos moderni Ruotsi lähettäisi tämmöisen höpötyksen viisuihin floppaamaan.

Tusse vaikuttaa Ruotsin viisuedustajalta. Tämä se on. Tai sitten Eric Saade/dotter.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12864
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Jos Tussea ei valita viisuihin, niin voin pitää hänen biisinsä neljässä tähdessä.

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1422
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Tusse oli kyllä illan lempparini :ihana:
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5976
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Heikko on taso Ruotissa, ei voi muuta sanoa. Tusse oli semin ainoa, jonka kappaleen jaksoi kuunnella loppuun asti. Ehkä jopa pienet voittajavibat tuli siitä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Timonenä
Siemailija
Siemailija
Viestit: 109
Liittynyt: 13 Tammi 2021, 14:22

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja Timonenä »

Taso ei tänä vuonna päätä huimaa, mutta niin vain sieltä aina joku timantti löytyy; tällä kertaa se on tämä Tusse. Huikea veto!

Kisa on tällä hetkellä kahden kauppa Dotterin ja Tussen välillä. Viimeisestä osakilpailusta Saadeen en usko alkuunkaan (kyllähän se toki finaaliin menee, vaikka vain makaisi waldomaisesti maassa) mutta Mamas voi aivan hyvin tehdä saman kuin viime vuonnakin.

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6310
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja mariah »

Joo oli kyllä taas heikko semi, onneksi Charlotte pääsi sentään finaaliin. Jos ei viimesestä semistä löydy parempaa, saattaa Charlotte olla koko kisan suosikkini :D

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Tusse oli mahtava !!! Perellin esitys oli niin huippu kuin olla ja voi.mutta biisi oli kyllä aika kökkö chlager( yritetty jotain Helen FIsher tyyliä mutta ei oltu saatu kuin chlager viisu) pidin kyllä silti perellistä .mutta sovitus ois voinu olla hitusen enempi tätäpäivää...

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Oli kyl positiivinen yllätys et kaks parasta finaaliin. <3
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Jee, kolmannesta deltävlingistä löysin viimein myös viiden tähden kappaleen :tuuletus:
Tussen Voices on kyl ihana ja valituksi tullessaan saattaisi mennä top 3 mitä tulee 2000-luvun Ruotsiviisuihin. Tussenia lukuunottamatta toki tämäkin erä oli vain keskinkertainen. Niin keskinkeretainen jopa, ettei mua haitannut edes Perellin miljoonaan kertaan kuullun schlagerin finaalipaikka. :draamaa:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jaa, olinko ainoa jolle tuli tästä Tussesta mielleyhtymä Venäjän Million Voices:iin muutaman vuoden takaa? Omalla kierrepallollaan, luonnollisesti. Kärkikahinoissa, mutta en vielä usko voittoon. Esitys oli kyllä seminsä paras. :hiips:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

^ et, myös mulle tuli se mieleen, mut ei silleen häiritsevästi.

Samoin Perellin kappaleesta tuli mielleyhtymä Carolan Invincibleen
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Tähtiartisti
Maistelija
Maistelija
Viestit: 45
Liittynyt: 23 Helmi 2020, 14:02

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja Tähtiartisti »

Täältä tuli sitten puntarikärki heti. Erinomaista :ruotsi: lähettäkää tämä Rotterdamiin. Tusse - Voices ylivoimaisesti paras koko kilpailusta tähän saakka :riemu: :tapu: :rakkaus: Aivan mahtava! Paljon laadukkaampi biisi kuin meidän kotimaasta mikään saati meidän valituksi tullut.

Tähtiartisti
Maistelija
Maistelija
Viestit: 45
Liittynyt: 23 Helmi 2020, 14:02

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja Tähtiartisti »

Puutarhuri kirjoitti: 21 Helmi 2021, 00:26 Tämä Tusse voittaa Euroviisut, sanokaa minun sanoneen.
Ei haittaisi yhtään. Olisi paras edustaja Ruotsilla tässä jälkeen vuoden 2018. Pari huonoa valintaa välissä. Naapurissa osataan tämä biisien valinta yleisesti paremmin kuin meillä

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12864
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Mikä oikein Tussen biisissä on se erityinen piirre, kuten on useimmissa Ruotsin viime vuosien viisuissa ollut? Kun UMK kerran tuli samaan aikaan, en pystynyt keskittymään Melloihin kunnolla.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12864
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Tähtiartisti kirjoitti: 21 Helmi 2021, 21:13
Puutarhuri kirjoitti: 21 Helmi 2021, 00:26 Tämä Tusse voittaa Euroviisut, sanokaa minun sanoneen.
Ei haittaisi yhtään.
Minua haittaisi, jos Ruotsi voittaisi viisut minkä tahansa edustajan kera.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5976
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

En itekään toivoisi Ruotsin voittavan. Jotenkin edelleen ärsyttää niin paljon se Månsin aivan turha voitto. Ja vaikka Tussen kappale onkin hieno, niin pitäisin sitä melko keskinkertaisena voittajana. Tuollainen hyvin tuotettu äärimmäisen helppo poppikipale, joita Ruotsi tuottaa vuosittain kymmeniä Melloihin.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12864
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Ehkäpä ensi vuosi aloittaa uudenlaisen aikakauden Melloissa, kun alkaa aika jälkeen Björkmanin. Voitonnälkä ei liene ehkä sitten niin suuri. Voin olla väärässäkin.
iiiduli kirjoitti: 21 Helmi 2021, 21:57 Jotenkin edelleen ärsyttää niin paljon se Månsin aivan turha voitto.
Minuakin. Ensinnäkin siitä syystä, että Loreenin voitto oli vielä niin tuoreessa muistissa. Vuosina 1997-2014 kaikkien voittajamaiden edellisistä voitoista oli kulunut vähintään kahdeksan vuotta, ellei voittajamaat olleet uusia. Minulle oli järkytys, kun Ruotsista tuli ensimmäinen lyhyen ajan sisällä kahdesti voittanut maa sitten Irlannin 90-luvun dynastian.

Onneksi viisujen logosydän ehdittiin uusia siinä Ruotsin 2010-luvun voittojen välissä, niin sen ansiosta ei ole kertaakaan ollut kahta täysin samaa isäntämaan lippusydäntä vuodesta 2004 alkaen. :heh: Täten sydän pitäisi uusia heti sitten kuin jokin joukosta Itävalta, Ruotsi, Ukraina, Portugali, Israel tai Alankomaat voittaa viisut seuraavan kerran.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4905
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja toivo »

2010-luvulla Ruotsin voittoa on pitänyt pelätä melkein joka vuosi. :roll:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12864
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Eric Saaden Popularista lähtien käytännössä. Aina Loreenista lähtien raadit ovat pissanneet hunajaa Ruotsin viisuille lähes joka kerta, vain Fransin vuonna länsinaapuri on jäänyt raatiäänten top 3:n ulkopuolelle. Yleisöääniflopin myötä 14:nneksi jäänyt Robin Stjernbergkin oli peräti kolmas Malmön viisujen raatiäänten keskiarvosijoituksissa. Benjamin Ingrosson totaalifloppi ja John Lundvikin ei-niin-häikäisevä sijoitus puhelinäänissä osoittavat, että yleisö on kyllästynyt jatkuvaan Ruotsin suosimiseen. Samanlainen skenaario olisi ollut realistinen myös Mammojen kohdalla viime vuonna, jos viisut olisi viety läpi.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6549
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

MIH96 kirjoitti: 21 Helmi 2021, 21:46 Mikä oikein Tussen biisissä on se erityinen piirre, kuten on useimmissa Ruotsin viime vuosien viisuissa ollut? Kun UMK kerran tuli samaan aikaan, en pystynyt keskittymään Melloihin kunnolla.
Kappaleena Voices ei ole ennenkuulumaton, se ei keksi viisukonseptia saatika popmusiikkia uudestaan. Se on helppo popkappale, kuten niin moni muukin viisuissa pärjännyt teos. Itse olen eniten ihastunut sen kitkattomaan taitoon liittää perinteinen voima-anthem kertosäe urbaaniin sykkeeseen. Voices toteuttaa sen, mihin Ranska 2019 pyrki. Kappaleen voi ottaa vastaan hyvänä poptekeleenä, toisaalta siinä on mukana Black Lives Matterista ponnistava sanoma. Alleviivaamisen makua ei kuitenkaan tapahdu, vaikka heijastellaan peräti kasvoja taustrascreeneihin. Tulee vain hyvä mieli.

Se, mikä tekee Voicesista erityisen, ei ole itse kappale, vaan sen esittäjä. Tusse on valovoimainen. Jos Tussea vertaa aiempiin Ruotsin edustajiin, hän tuntuu raikkaalta tuulahdukselta, jolla on aivan oma juttu. Hän pystyy laulajana hallitsemaan kappalettaan, on liikkujana uskottava ja tyyliltään erottuva. Todellakin tahtoisin hänet nähdä Ruotsin edustajana, ja vaikka viisuvoittajana, jos niikseen tulee. :mrgreen:

Ja Melodithan voi katsoa myös jälkikäteen Yle Areenasta. :peukku:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10712
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Charlotte! :ihana: Liikutuin, kun katsoin sivusilmillä eilen melloja UMK:n kanssa ja näin, että Charlotte meni suoraa finaaliin. Kuten moni tietää... Charlotte on minun lapsuuden isoin suosikki ja tällainen biisi oli juuri sellaista Charlottea, jota rakastan. Jännitin turhaa. Hienoa. Charlotte oli niin elinvoimainen ja upea. Itse olisin laittanut toiseksi finalistiksi Klaran, mutta olin tyytyväinen, että hän meni edes andraan. Kappale muistutti minusta vähän Lisa Ajaxin (my another melloqueen) ja Ellie Gouldingin tuotantoa ja siksi se varmaan minusta olikin niin hyvä.

Andraan olisin laittanut Elisan, mutta tiesin, että hänellä ei ole mitään mahdollisuuksia. Esitys oli minusta ihana ja disneymäinen. Tuli Frozen mieleen ja moni varmasti ei yllättynyt, että pidin. Tusse olisi minusta saanut olla toinen andralainen. Pidin biisistä, mutta itse en saanut siitä vielä sellaista woaw-reaktiota, mitä ilmeisesti moni on saanut. Hyvä paketti silti. Emil oli minusta kanssa hyvä, mutta näissä kaikissa neljässä oli jotain enemmän tai jotain kiinnostavampaa. Pidin silti myös Emilistä.

Alvaro olisi saanut minusta karsiutua. :roll: Mutta kai se oli vuoden pakollinen latinohömppä, joten eteni andraan. Sekin oli kuitenkin ihan ok-tasoa, mutta minusta Elisaa ja Emiliä selkäesti heikompi. Mustasch oli minusta ainoa, mistä en välittänyt ollenkaan ja heidän biisi oli itse asiassa huonoin mellobiisi tältä vuodelta tähän asti. Todella tunkkainen rock-biisi.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20478
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Puutarhuri kirjoitti: 21 Helmi 2021, 00:26 Tämä Tusse voittaa Euroviisut, sanokaa minun sanoneen.
Hyi.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Tää oli paras semi tähän asti! <3 Charloten biisi on loistava, pidän myös Tussesta, Klarasta ja Emilistä. Elisa oli mun mielestä ihana, harmi kun putosi. :eiei:
Cry him out

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: MF21: deltävling 3 20.2.

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Elisan tippuminen harmitti...aivan ihana iskelmä ihanalla aidonoliisella esityksellä...

Lukittu