ESC 2021: harjoitusten seuranta

Euroviisut 2021 Alankomaissa
Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Rousku kirjoitti: 15 Touko 2021, 15:27 Britit niin haluavat taas finaalin viimeiselle sijalle. Studioversiota kestän kuunnella vaivatta, mutta tuo livehän oli hirveä. Kuka tuollaista äänestäisi? Hauska Saksa ajaa puhelinäänestäjien voimalla ohi, vaikka ei saisi raadeilta mitään.
Siltä vähän valitettavasti näyttää. :niinpa:

// Mikä toi Espanjan jumputus nyt on? :shock: Onko biisiä rukattu sen verran paljon, et siitäkin on tehty joku uptempo? :sekava: Laulaminen on kyllä Blasilla parempaa, mitä olisin koskaan voinut karsintavedon perusteella kuvitella. Ei tuo silti tule pisteitä paljoa napsimaan.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7508
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Rousku kirjoitti: 15 Touko 2021, 15:27 Britit niin haluavat taas finaalin viimeiselle sijalle. Studioversiota kestän kuunnella vaivatta, mutta tuo livehän oli hirveä. Kuka tuollaista äänestäisi?
Valitettavasti. :lohduton: BBC ei (taaskaan) edes yritä voittaa, mikä ei liene yllätys, jos tietää brittien hyvin naureskelevan suhtautumisen koko tapahtumaan. Olisi muuten jännä nähdä maailma, jossa esim. briteillä olisi ollut Terry Woganin tilalla selostaja, joka ei olisi keskittynyt lähinnä ilkeilyyn ja epäolennaisuuksiin kommenteissaan. Kaikki kunnia siis Woganille, todella hyvä selostaja, mutta sortui etenkin viimeisinä vuosinaan lähinnä negailemaan siellä selostuskopissa.
Žvižej fucked up the solo

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

ta1ja kirjoitti: 14 Touko 2021, 19:38 Miten Suomi saa noin vähän pressipisteitä? Koska on Suomi? ... Miksi ne on noin genrerajoittuneita? :heh:

Kuva
Ta1ja, en tiedä onko tuo pressi genrerajoittunutta, mutta onneksi raadit ovat musiikin suhteen ammattilaisia ja puolueettomia. Näin ainakin olen ymmärtänyt.

Sehän on raatien tarkoitus Euroviisuissa, että ne arvioivat musiikkia puolueettomasti musiikkina ilman mitään genren tai ulkomusikillisten seikkojen vaikutusta. Näin ainakin minä olen ymmärtänyt.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Viisufani kirjoitti: 15 Touko 2021, 15:40 Ta1ja, en tiedä onko tuo pressi genrerajoittunutta, mutta onneksi raadit ovat musiikin suhteen ammattilaisia ja puolueettomia. Näin ainakin olen ymmärtänyt.

Sehän on raatien tarkoitus Euroviisuissa, että ne arvioivat musiikkia puolueettomasti musiikkina ilman mitään genren tai ulkomusikillisten seikkojen vaikutusta. Näin ainakin minä olen ymmärtänyt.
Mitä nyt Kypros ja Kreikka vaihtavat vuosittain maksimipisteet keskenään, jos nyt yksi esimerkki pitää nostaa esiin. Ja Suomenkin raatipisteistä päätellen, Suomen raadeissa taitaa olla pääosin suomenruotsalaisia.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Vualaa vangitsee kuten Ranskan finaalissa, vualaa siis voittoon jos näistä big-5 maista valkattava. Italialle en jaksa syttyä, tuon stylen jankuttava rock ei vaan oikein maistu ja tyypit on stailattu äklön näköisiksi, paidattomat rock-laulajat on minusta muutenkin ihan juntin oloisia. Loput big fivet onkin ihan turhia, enkä jaksa niitä edes katsoa. Isäntämaan esitys kiinnostaa aina olemattoman vähän kun eihän ne panosta kunnolla.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Kyllä raatilaisten maku on hyvin rajottautunutta( esim norja voitti finaalissa puh äänet ,mutta raadit ei tykänny yhtään)

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6549
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Alankomaat on hieno. Nollarimaisra intoa ihmisyyden alkulähteiltä. Kappalekin sopii kuvioon. :joojoo:

Ranska ei tarjoile yllätyksiä. Omalla kohdalla kappale on kokenut lätsähdyksen. Pidin sitä aluksi varsin raikkaana teoksena, mutta vaikutelma on hiljalleen lakastunut. Yllätyn, jos katsojat kääntyvät Ranskan puoleen.

Italiassa on nimenomaan enemmän viisumaista karnevaalisuutta kuin Suomen meiningissä. Vaikka rock ei ole ilmeisin viisugenre, Måneskin tuntuu sopivan viisukontekstiin mutkattomasti. Ainakin nyt kun näkee esityksen. Voittaako Italia? En usko. Toisaalta en oikein tiedä kuka voittaa. Ehkä Malta lopulta vie, kuitenkin.

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Carboni veikkasi tänään aikaisemmin, että Italia esiintyisi joko vuoroilla 21 tai 22 tai 24 - 26.

Täytyy muistaa asiaan liittyen kaksi asiaa:

1. Italia on yksi kansainvälisiä ennakkosuosikkeja.
2. Kansainväliset ennakkosuosikit eivät esiinny kuuden viimeisen esiintymisvuoron aikana.
Paremman maailman puolesta.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12864
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

hra47 kirjoitti: 15 Touko 2021, 15:43 Mitä nyt Kypros ja Kreikka vaihtavat vuosittain maksimipisteet keskenään, jos nyt yksi esimerkki pitää nostaa esiin.
Tällä kertaa sentään Kypros ja Kreikka ovat eri semeissä ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2015.
hra47 kirjoitti: 15 Touko 2021, 15:43 Ja Suomenkin raatipisteistä päätellen, Suomen raadeissa taitaa olla pääosin suomenruotsalaisia.
Ei nyt "pääosin" sentään.
- Vuonna 2014 oli sen vuoden UMK-kisaaja Clarissa
- Vuonna 2015 ei ollut nähtävästi ketään suomenruotsalaista
- Vuonna 2016 oli Jannika B, joka ironisesti sijoitti Fransin ainoana Suomen raatilaisena top 3:n ulkopuolelle
- Vuonna 2017 oli ruotsalaissyntyinen Jonas Olsson ja Marcus Sjöström
- Vuonna 2018 ei ollut suomenruotsalaisia lainkaan, ei ilmeisesti myöskään 2019

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12864
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Viisufani kirjoitti: 15 Touko 2021, 15:51 2. Kansainväliset ennakkosuosikit eivät esiinny kuuden viimeisen esiintymisvuoron aikana.
No esiintyihän Lissabonissakin Israelin Netta numerolla 21 ja Kyproksen Eleni numerolla 25.

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1445
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Carboni »

MIH96 kirjoitti: 15 Touko 2021, 15:52
Viisufani kirjoitti: 15 Touko 2021, 15:51 2. Kansainväliset ennakkosuosikit eivät esiinny kuuden viimeisen esiintymisvuoron aikana.
No esiintyihän Lissabonissakin Israelin Netta numerolla 21 ja Kyproksen Eleni numerolla 25.
Soldi 2019 numerolla 22, She Got me 24 ja Zero Gravity 2015. Kaikki vedonlyönnin TOP5ssa
2018 hyvin huomattu jo
2017 oli lopussa putki jossa oli vedonlyönnin 3,4,5. Numeroilla 23-25 esiintyi Belgian City Lights, Ruotsin I Can't Go On ja Bulgarian Beautiful Mess
Vuonna 2015 Grande Amore päätti finaaliin, Venäjän A Million Voices esiintyi kolmanneksi viimeisenä

Tämä argumentti on perin outo :mitvit:
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Viisufani kirjoitti: 15 Touko 2021, 15:40 Sehän on raatien tarkoitus Euroviisuissa, että ne arvioivat musiikkia puolueettomasti musiikkina ilman mitään genren tai ulkomusikillisten seikkojen vaikutusta.
Kyllä mm lavaesitys kuuluu arviointiin myös. Ainakin netin nurkkakeskustelujen mukaan moni viisufani luokittelee Suomen esityksen imagon lapselliseksi ja se sama mielikuva voi näkyä pressipisteissäkin. Nämä maalatut keskisormet minusta vain pahensi mielikuvaa, joka oli ongelmana jo lyriikoissakin. Kun toisaalta Italian esitystä kehutaan juuri siitä, miten kappale on "myyty katsojalle".

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42033
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Puutarhuri kirjoitti: 15 Touko 2021, 16:11 Ainakin netin nurkkakeskustelujen mukaan moni viisufani luokittelee Suomen esityksen imagon lapselliseksi
Kiinnostava tieto, kun en ole ehtinyt netin nurkkakeskusteluja lukea. Minulle biisi on tuntunut olevan liian teiniangstinen, jotta kunnolla innostuisin.

^Sitä, miten ja millä perustein itse kukin raadin jäsen hommansa hoitaa, ei kummemmin kontrolloida. Joku voi olla hyvinkin perusteellinen, toinen kunhan huitaisee jotakin (ja pahimmillaan päinvastaiseen järjestykseen kuin piti). Olihan tässä takavuosina tapaus, jossa Venäjän raatilainen totesi, että mieheni on armenialainen, joten annan Armenialle hyvät pisteet, tjsp. Eli tekevät kuten ihmiset normaalisti työelämässä: kuka mitenkin.
Viimeksi muokannut Rousku, 15 Touko 2021, 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Jonttu kirjoitti: 15 Touko 2021, 15:44 tyypit on stailattu äklön näköisiksi, paidattomat rock-laulajat on minusta muutenkin ihan juntin oloisia.
Huojentavaa, joku muukin on samaa mieltä kuin minä! :hali: Olen jo ajatellut, että onkohan minussa jotain vikaa kun kaikki ylistää tämän laulajan seksikkyytä. Ennemmin hakisin vaikka karvaisen kaljahousun keskikuppilasta, kuin huolisin tuota. :heh:
Viimeksi muokannut Puutarhuri, 15 Touko 2021, 16:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Murrimarri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1272
Liittynyt: 27 Marras 2015, 20:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Murrimarri »

Puolan delegaation jäsenellä positiivinen koronatesti. Kyseinen henkilö laitettu eristykseen. Loput delegaatiosta karanteenissa ja tämän seurauksena Puolan delegaatio ei osallistu huomisiin avajaisiin.
"We are safe in the circle of light, nothing bad will never across the line."

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Puutarhuri kirjoitti: 15 Touko 2021, 16:11 Kyllä mm lavaesitys kuuluu arviointiin myös. Ainakin netin nurkkakeskustelujen mukaan moni viisufani luokittelee Suomen esityksen imagon lapselliseksi ja se sama mielikuva voi näkyä pressipisteissäkin. Nämä maalatut keskisormet minusta vain pahensi mielikuvaa, joka oli ongelmana jo lyriikoissakin. Kun toisaalta Italian esitystä kehutaan juuri siitä, miten kappale on "myyty katsojalle".
Haters keep on hating.
Toivottavasti pojilla on hyvä itsetunto, koska vaikka moni tykkää niistä, ne ei ole niin äänekkäitä kun vihaajat.

Toisaalta, tästähän ne sais itselleen trendikkään voimaantumistarinan joka saa ihmiset kyyneltymään. Se ois niin 2021.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Lordikin oli lapsellista mörköilyä, ei estänyt menestymästä. Eurooppalaiset tuskin ovat kadottaneet sisäistä lastaan mihinkään 15 vuodessa. Enkä usko, että juryjä on ohjeistettu arvioimaan aktien aikuismaisuutta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6310
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja mariah »

Italia ois kyllä kauhistus voittajana tuolla kappaleella :synkka: Ranska on ihana, hieman maltillisemmalla käsien huidonnalla.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kohteliaan pidättyvästi ilmaistuna, en usko Italian tai Ranskan voittoon. Ranska varsinkin taistellee sijoituksesta top10:n ulkopuolella. Painun nurkkaan häpeämään jos olen väärässä. Esityskieli ei ole Euroopassa niin kyldyrelliä ja eksoottista kuin mitä se mahdollisesti suomalaisten kieli-intoilijoiden korviin saattaa kuulostaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4275
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Ranska ja Italia olisivat molemmat ihan mahtavia voittajia, ja pystyn myös kumpaisenkin helposti voittajana näkemään. :miettii: Italialle varmasti ropisee hurjasti ainakin yleisöääniä, kun taas Ranskan vahvuutena näen varsin erottuvan lavatoteutuksen. Tulee harmittamaan tosissaan, jos nyt kuitenkin joku Malta keskinkertaisella paketillaan (biisi + lavatoteutus) veisi voiton. :draamaa: Sveitsi erikoisine liikkeineen, Islanti ja Bulgariakin tuntuvat kaikki mieluisammilta vaihtoehdoilta.

Viime vuonna en oikein ymmärtänyt minkään ennakkosuosikin päälle, nyt sen sijaan olisi oikein valinnanvaraa toinen toistaan paremmiksi voittajiksi! :ihana:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

On kyllä varsin jännittävä viisuvuosi tulossa, kun en yhtään tiedä kuka voittaa. Vedonlyönnin kärkipäässä on paljon kappaleita, joiden suosion periaatteessa tajuan, mutta en saa niistä siltikään samanlaisia voittajaviboja kuin esim. Salvadorista tai Duncanista. Italia varmaan vie ison potin teleääniä, mutta raadit voivat voiton torpetoida, kun Italia ei muutenkaan ole mikään varsinainen raatilellikki ollut koskaan. Hyvin on muistissa Grande Amoren voiton ryöstäminen ja Ermal+Fabrizio kaksikon heikot raatipisteet :roll:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12864
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Creeperqueen kirjoitti: 15 Touko 2021, 20:12 Italia varmaan vie ison potin teleääniä, mutta raadit voivat voiton torpetoida, kun Italia ei muutenkaan ole mikään varsinainen raatilellikki ollut koskaan. Hyvin on muistissa Grande Amoren voiton ryöstäminen ja Ermal+Fabrizio kaksikon heikot raatipisteet :roll:
Toisaalta taas Italian paluuviisu Madness of love oli raatiäänten ykkönen kymmenen vuotta sitten. Myös Nina Zilli ja Francesca Michielin olivat selvästi suositumpia raatien kuin yleisön keskuudessa.

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2316
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja jamira »

En kyllä näe Italiaa voittajana. On todella hyvä kappale, mutta vaikea nähdä että saisi tarpeeksi ihmisiä taakseen. Tämä on jo liian raskasta musiikkia aika monelle tavalliselle kuuntelijalle. Esityskin on rajuhko ja aggressiivinen kun klipin nyt näin. Saa kyllä rockin ystävät ympäri Euroopan herätä joukolla äänestämään tätä isoissa määrin koska en vaan näe että tavallinen euroviisujen katselija olisi tämän kohdekuntaa mitenkään. Ihmettelen tämän menestystä vedonlyönnissä suuresti. Itse pidän kappaleesta kuitenkin, en pistäisi pahaksi jos voittaa, en vaan jaksa uskoa mitenkään siihen.

Saksan vitsiviisu ei ole huonoin lajissaan mitä viisuissa on nähty. Silti kyllähän tuo on aika huono ja mauton.

Alankomaiden pätkä oli yllättävän hyvä, tähän kappaleeseen on saatu jotenkin eloa ja Jeangu on yllättävän karismaattinen. :shock: Positiivinen yllätys, biisi on minulla nimittäin yhdessä tähdessä ja kävi puntarin pahnanpohjimmaisenakin jossain vaiheessa.

Ranska on todella tyylikäs, en pistäisi pahitteeksi tämän voittoa. Oliko Barbara kuitenkin jotenkin kireä, mielestäni karsintaesityksensä oli vapaantuneempi?

Iso-Britannian esitys on Iso-Britanniaksi ihan hyvä. Mutta odotin paljon enemmän, tässä oli ainekset paljon parempaan kun biisi on hyvä..

Espanja on kyllä vuoden unipilleri. Sääli, sillä Blasin ääni on upea. Olisi ansainnut kunnon biisin.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42033
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Mitenkähän Blasilta sujuisi Sveitsin biisi? Korkeat äänet kun tuntuvat olevan hallinnassa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Viisufani kirjoitti: 15 Touko 2021, 15:40 Ta1ja, en tiedä onko tuo pressi genrerajoittunutta, mutta onneksi raadit ovat musiikin suhteen ammattilaisia ja puolueettomia. Näin ainakin olen ymmärtänyt.

Sehän on raatien tarkoitus Euroviisuissa, että ne arvioivat musiikkia puolueettomasti musiikkina ilman mitään genren tai ulkomusikillisten seikkojen vaikutusta. Näin ainakin minä olen ymmärtänyt.
Tai mitä nyt Suomen raati jätti Hatarin kokonaan pisteittä samalla kun se voitti yleisöäänestyksen. Tyhmä suomalaisyleisö vai genrerajoittunut raati?

- Valitettavasti olen niiiin monta kertaa kuullut repliikin jossa musiikin ammattilainen väittää menevänsä musiikki edellä, tyylilajilla ei mitään väliä ja sitten joskus jopa samassa kappaleessa käy ilmi, etät kyseinen musiikin ammattilalnen ei oikeastaan pidä raskaampaa rockia musiikkina ollenkaan.

No, Hatari ei ollut omakaan suosikkini, mutta silti.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

:shock: Mikä Italiaan on mennyt noiden asujen kanssa? Nyt nuokin punaiset haalarit olivat ihan jostain hevigoottiklisepostimyynti-katalogista sellainen halpiskopio taas. Jos eilinen paidattomuus oli Robert Plant - tai ujommin tatuoinnen Ville Valo niin nyt sitten oltiin Freddie Mercuryä. Ei kiinnostavaa. Ne San Remon asut olivat. Ja kaikki muut joita on nähty. Oli kiinnostavaa kun Bowiemainen dandy vetää garage-tyyppistä rämänää.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1738
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Ranska vaikkakin hyvä on mielestäni hieman väljähtynyt versio Kuningattaren Padamista.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5976
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Ranskalla toimii hyvin tuo lähikuvaus. Intensiivinen esitys.

Voi Britannia. James laulaa aika heikosti. Nuo valtavat torvet eivät toimi.

Espanja on tylsä. Kai tuo takana oleva aurinko paljastuu biisin loppupuolella?
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Mintaka
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 860
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 22:34

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Mintaka »

Harjoitukset ovat kyllä muuttaneet käsityksiä joidenkin maiden kohdalla todella paljon. Minä kun kuuluin niihin, jotka eivät ollenkaan uskoneet Portugalin mahdollisuuksiin päästä finaaliin ennen harjoituksia, mutta nyt täytyy kyllä myöntää, että eivätköhän he ole sinne tuollaisella esityksellä menossa. Toisaalta myös ennen harjoituksia uskoin Moldovan ja Tsekin finaalipaikkoihin, mutta nyt Portugali ja Serbia tuntuvat paljon varmemmilta jatkajilta niiden sijasta. Ekasta semifinaalista taas suhtautuminen Romaniaan on muuttunut eniten. Ennen harjoituksia pidin sitä melko varmana finalistina, mutta nyt olen menettänyt toivoni sen suhteen. :eiei:
My anxiety attacks :kisu:

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 527
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

No niin. Olen menossa keskiviikon kakkossemin juryshowhun paikan päälle paikallista aikaa klo 21. Lippuja oli vielä jäljellä. Eikä ihme kaikkien koronaehtojen, -rajoitusten, testivaatimusten ja byrokratioiden viidakossa. Sisään saakka selviävät vain ne, jotka osaavat ladata puhelimeen useita appeja, skannata koodeja, ehtivät töiltään testiin aiemmin samana päivänä aivan muualla kuin kotipaikkakunnallaan, osaavat ladata siitä digitaalisen testituloksen, ehtivät ajaa ajoissa Rotterdamiin koska sisään PITÄÄ mennä jo 2 tuntia ennen alkua, lupaavat testauttaa itsensä uudestaan 5 päivää tapahtuman jälkeen, eivät kuulu riskiryhmiin, ym ym.

Mutta NÄEN KAKKOSSEMIN kaikki osallistujat LIVENÄ. :uujee: Pelottaa. En ole koskaan ollut missään viisuissa paikalla.

Lukittu