UMK22: yleiskeskustelu
-
- Maistelija
- Viestit: 21
- Liittynyt: 08 Huhti 2021, 19:17
Re: UMK22
Lordin alkuperäisellä rumpalilla Sampsa Astalalla on suomenkielistä soolotuotantoa.
Re: UMK22
Hyvän Rokin lisäksi olisi kiva nähdä tulevassa UMK:SSA Viivi jollain Lääken tai Usan tyylisellä Suomipoppiksella. Myös Jesse Markin olisi mielenkiintoinen saada mukaan. Haluan myös Aliskyn.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti.
Re: UMK22
Ja nythän tiedetään että Ilta menestyi SC:ssä varsin hyvin ollen neljäs, joten aika vahva vihje aukaista vihdoinkin se ovi jossa suomalainen ja suomeksi laulettu powerballadi menestyy myös itse ESC:ssa.
- ESC93
- Siivooja
- Viestit: 16208
- Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
- Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
- Viesti:
Re: UMK22
Lupaan antaa ääneni suomenkieliselle balladille jos siinä lauletaan Saku Koivun katkenneesta mailasta (olympiafinaali 2006 never forget).
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim
Re: UMK22
Genre kuin genre. Ja pelkkä loistava biisi ei riitä. Vaan se kokonaisuus. Kaikkien palasten pitää loksahtaa paikoilleen jos Euroopalta pisteitä halutaan saada.
Mutta kun miettii Suomen kolmea menestyneintä viisua: Lordi, Softengine ja BC, niin rockiahan ne ovat.
Eli tämä on se Suomen vahvuus näissä kisoissa. Itse toivon, että sieltä tulisi joku täysin tuntematon rock yhtye, samalla asenteella kuin BC. Jos Suomi vielä joskus viisut voittaa, niin se on rockilla.
Kaikista pahin vaihtoehto on tilata Ruotsista joku Linnea Debin/G:ssonin geneerinen liukuhihna-eurohöpötys. Näillä on vaan tapana flopata viisuissa vuodesta toiseen.
Mutta kun miettii Suomen kolmea menestyneintä viisua: Lordi, Softengine ja BC, niin rockiahan ne ovat.
Eli tämä on se Suomen vahvuus näissä kisoissa. Itse toivon, että sieltä tulisi joku täysin tuntematon rock yhtye, samalla asenteella kuin BC. Jos Suomi vielä joskus viisut voittaa, niin se on rockilla.
Kaikista pahin vaihtoehto on tilata Ruotsista joku Linnea Debin/G:ssonin geneerinen liukuhihna-eurohöpötys. Näillä on vaan tapana flopata viisuissa vuodesta toiseen.
Re: UMK22
No mä olen edelleenkin sitä mieltä, että Saaran Monstersilla (biisinä) olisi ollut top10-sija otettavissa, mutta suomalaiset sössivät asiat ihan itse.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin
- Mä elän vieläkin
Re: UMK22
^ ^^ Saaran show riitti sentään ainoaan finaalipaikkaamme Softenginen ja BC:n välisellä ajalla. Sen ansiosta pidin itse Saaraa Suomen viisumaineen pelastajana kolmen karsiutumisen jälkeen, vaikka finaalissa se tokavika sija tulikin.
-
- Baaritiskill
- Viestit: 710
- Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44
Re: UMK22
Tietysti Saara olis voittanut jos olis ollut paljon parempi biisi ja paljon parempi show ja paljon parempi kaikki.
Oikeasti ottaen, mun mielestä se(esitys) menetti tuoreutensa ja mielenkiintonsa loputtomien viilausten ja laskelmointien takia ja siihen tuli teennäisyyttä. Enemmän rentoa intuitiivista heittäytymistä ja menoa, vähemmän kylmää laskelmointia. Hyvä suunnittelu voi kyllä olla taustalla, mutta shown tekee taiteilijan tilanteentaju ja luovuus.
Oikeasti ottaen, mun mielestä se(esitys) menetti tuoreutensa ja mielenkiintonsa loputtomien viilausten ja laskelmointien takia ja siihen tuli teennäisyyttä. Enemmän rentoa intuitiivista heittäytymistä ja menoa, vähemmän kylmää laskelmointia. Hyvä suunnittelu voi kyllä olla taustalla, mutta shown tekee taiteilijan tilanteentaju ja luovuus.
Re: UMK22
Kukaan ei ole oikeesti tuollaista väittänyt. Nyt oli kyse siitä, onko Ruotsista biisin tilaaminen tie floppaukseen. Minusta biisin lisäksi Suomi olisi saanut tilata myös lavashown ja kuvauksen toteutuksen sieltä. Mutta kun showlle "hyväksytty"-leiman leimaavat kätöset ovat lopulta suomalaisia/yleläisiä, en tiedä auttaisiko sekään mitään, kuten ei auttanut brittiläisenkään X-factorin suunnittelijan palkkaaminen. Miksi Saaran X-factor esitykset olivat niin paljon parempia, en tiedä, mutta epäilevä katseeni kääntyy edelleen Saaraan, joka kenties sai vapaammat kädet ja painoarvoa toteuttaa ideoitaan X-factorin menestyksen myötä.akfan33_ZZ kirjoitti: ↑08 Loka 2021, 21:40 Tietysti Saara olis voittanut jos olis ollut paljon parempi biisi ja paljon parempi show ja paljon parempi kaikki.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin
- Mä elän vieläkin
Re: UMK22
Olisikohan pitänyt tehdä X-Factor-tasoinen lavashow, jossa Saara Aalto makaa sängyssä laulaen ja kertosäkeen tullessa ensi kertaa tummat, karvaiset monsterit ilmestyvät sängyn alta ja Saara tanssii niiden kanssa lopun esityksen. Toki esityksessä olisi pitänyt olla juonikaavio.
Itse samaistun hyvin Saara Aaltoon. Saara Aalto oli vuoden 2018 Euroviisuissa kuin minä yläkoulussa, outo, ei-kovin-suosittu kympin hikari, jota kiusattiin, vaikka kuinka yritettiin tehdä vaikutus. Lisäksi Saara Aalto vaikuttaa kovin perfektionistiselta.
Itse samaistun hyvin Saara Aaltoon. Saara Aalto oli vuoden 2018 Euroviisuissa kuin minä yläkoulussa, outo, ei-kovin-suosittu kympin hikari, jota kiusattiin, vaikka kuinka yritettiin tehdä vaikutus. Lisäksi Saara Aalto vaikuttaa kovin perfektionistiselta.
- 12pointsii
- Laulaa viisuja
- Viestit: 800
- Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
- Paikkakunta: München
Re: UMK22
Joo en tiedä oliko asialla yksinomaan suomalaiset, mutta se esitys jäi kyllä jotenkin sekavaksi, armeijapuvut eivät avautuneet ainakaan minulle. Sinänsä olin jo silloin ja edelleen iloinen siitä, että Suomellakin oli kova panostus ja lavarekvisiittaa rohkeasti.
Is there something wrong with who I am ?
Re: UMK22
Monsters floppasi liveen. Esityksessä ei ollut minkäänlaista rakennetta tai se ei tukenut biisiä tai sen tarinaa. Veikkaan, että Saara on saanut vapaasti toteuttaa ideoitaan ja lopputulos on, että liikaa on yritetty änkeä muutaman minuutin kokonaisuuteen ja lopputulos on kakofoninen. Monsters olisi voinut pärjätä ammattitaitoisella esityksellä.
Tuo on ollut minusta aina Saaran ongelma. Hän on liian omapäinen ja haluaa tehdä vain sitä omanäköistä juttua. X Factorin jälkeen hän olisi saanut ison tiimin taakseen, mutta ei pitänyt heidän näkemyksistä. Artistisuuteen kuuluu kompromissit. Onhan se hieno ajatus, että joku tekee jotain "täydellä sydämellä" ja täysin omilla ehdoilla, mutta jos ei ota kokeneemmilta neuvoja tai näkemyksiä vastaan niin on turha itkeä, että ei lyö missään varinaisesti läpi. Syytetään suomalaisten sivistymättömyyttä, että häntä ei ymmärretä. Mennään Britteihin X Factoriin ja ihastutetaan brittikatsojat (huom. täysin tuotannon päättämät biisit, lookit ja esitykset). Kummasti ne brititkin lakkasivat ymmärtämästä Saaraa heti kilpailun jälkeen.
Sori. Meni vähän...
Tuo on ollut minusta aina Saaran ongelma. Hän on liian omapäinen ja haluaa tehdä vain sitä omanäköistä juttua. X Factorin jälkeen hän olisi saanut ison tiimin taakseen, mutta ei pitänyt heidän näkemyksistä. Artistisuuteen kuuluu kompromissit. Onhan se hieno ajatus, että joku tekee jotain "täydellä sydämellä" ja täysin omilla ehdoilla, mutta jos ei ota kokeneemmilta neuvoja tai näkemyksiä vastaan niin on turha itkeä, että ei lyö missään varinaisesti läpi. Syytetään suomalaisten sivistymättömyyttä, että häntä ei ymmärretä. Mennään Britteihin X Factoriin ja ihastutetaan brittikatsojat (huom. täysin tuotannon päättämät biisit, lookit ja esitykset). Kummasti ne brititkin lakkasivat ymmärtämästä Saaraa heti kilpailun jälkeen.
Sori. Meni vähän...
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own
Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"
Out here on my own
Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"
Re: UMK22
Sinäkin Brutukseni. Silloin viisujen aikaan olit tietenkin ylpeä Saarasta ja sanoit näin:WildDance kirjoitti: ↑10 Loka 2021, 21:12 Monsters floppasi liveen. Esityksessä ei ollut minkäänlaista rakennetta tai se ei tukenut biisiä tai sen tarinaa. Veikkaan, että Saara on saanut vapaasti toteuttaa ideoitaan ja lopputulos on, että liikaa on yritetty änkeä muutaman minuutin kokonaisuuteen ja lopputulos on kakofoninen. Monsters olisi voinut pärjätä ammattitaitoisella esityksellä.
WildDance kirjoitti: ↑ Olen niin ylpeä meidän Saarasta. Hän antoi kaikkensa. Saara on niin ammattimainen ja vahva artisti. Olen todella onnellinen, että hän sai toteutettua unelmansa. Monsters on Suomen biisiksi todella kansainvälinen ja sykähdyttävä. Esitys oli taidokas ja osoitti, että Saara on tähti.
Saara on minulle niin tärkeä esikuva. Olen seurannut häntä jo alusta asti ja aina pitänyt hänestä. Itkin eilen ilosta, kun hän nousi viisulavalle. Se oli Saaralle niin tärkeää. Kuinka monelle muulle suomalaiselle artistille Euroviisut ovat olleet yhtä tärkeä tapahtuma? En halua vertailla Saaraa kenenkään, mutta onhan se hienoa, että meitä edusti artisti jolle viisut ovat oikeasti sydämen asia. Sijoitus on toki pettymys, mutta se ei ole missään tapauksessa Saaran syy. Saara, olet rakas!
Re: UMK22
^ Sitä tikulla silmään, joka vanhoja muistelee.
Ei ollut yksin suomalaiset, mutta kyllä hyväksyntänsä esitykselle antaneet olivat suomalaisia...12pointsii kirjoitti: ↑10 Loka 2021, 19:26Joo en tiedä oliko asialla yksinomaan suomalaiset, mutta se esitys jäi kyllä jotenkin sekavaksi, armeijapuvut eivät avautuneet ainakaan minulle. Sinänsä olin jo silloin ja edelleen iloinen siitä, että Suomellakin oli kova panostus ja lavarekvisiittaa rohkeasti.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin
- Mä elän vieläkin
Re: UMK22
^^ Kivaa, kun lainataan vuosia vanhoja tekstejä. Tuolloin minulla oli ehkä ”hieman” Saaran vaaleanpunaiset silmälasit yllä, kun arvostelin mitään häneen liittyvää. Nyt koen pystyväni arvioimaan häntä objektiivisesti. Onhan tässä nyt jälkeen tullut vuosia seurattua Saaran touhua ja avautunut enemmän koko kuva. Jotain varmasti kertoo, että Saara on pitänyt aina managerina vain kumppaniaan. Ensin Teemua ja nyt Meriä. En ole varma osaako Saara oikein ottaa rakentavaa kritiikkiä vastaan.
Edelleen Saara on loistava laulaja ja ihana tyyppi, mutta minusta hän on turhan itsepäinen näkemyksissään. Toki kun teet kaiken itse, voit myös syyttää vain itseäsi.
Edelleen Saara on loistava laulaja ja ihana tyyppi, mutta minusta hän on turhan itsepäinen näkemyksissään. Toki kun teet kaiken itse, voit myös syyttää vain itseäsi.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own
Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"
Out here on my own
Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"
Re: UMK22
Minäkin superfanitin Saaraa X Factorissa alusta loppuun (ja sitä ennen Talentissa, Voicessa,).. mutta X factorin jälkeinen eroaminen levyyhtiöstä, Merin managerointi, Umk-biisit & kammottavat livevedot vetivät kaikki odotukseni vessanpöntöstä alas
Toki Umk 2016 oli jo ensimmäinen osoitus siitä ettei Saaralla ole riittävää arviointikykyä toimia itsensä herrana.. mutta hän kuitenkin sai kaikki osaavat taustajoukot X factorin ansiosta ja silti heitti lupaavan uransa vessanpöntöstä alas
Saaralla on Suomen ja ellei jopa Pohjoismaiden paras lauluääni ja siksi on sääli että oma tuotantonsa on niin karseaa.
Toki Umk 2016 oli jo ensimmäinen osoitus siitä ettei Saaralla ole riittävää arviointikykyä toimia itsensä herrana.. mutta hän kuitenkin sai kaikki osaavat taustajoukot X factorin ansiosta ja silti heitti lupaavan uransa vessanpöntöstä alas
Saaralla on Suomen ja ellei jopa Pohjoismaiden paras lauluääni ja siksi on sääli että oma tuotantonsa on niin karseaa.
Never miss a good chance to shut up.
Re: UMK22
No niin, nyt kun päästiin siihen kuutioon, niin voidaankin jatkaa aiheessa.
Olisipa Johannes Brotherus lähettänyt jonkun biisin UMK:hon. Einin Syksyn Sävel -biisi on sen verran upea, että Brotheruksella voisi olla lahjoja loihtia vaikka menestysviisu.
Olisipa Johannes Brotherus lähettänyt jonkun biisin UMK:hon. Einin Syksyn Sävel -biisi on sen verran upea, että Brotheruksella voisi olla lahjoja loihtia vaikka menestysviisu.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)