UMK22: yleiskeskustelu

Euroviisut 2022 Italiassa

Suosikkisi UMK22-kilpailijoista?

The Rasmus – Jezebel
51
32%
Isaac Sene – Kuuma jäbä
33
21%
Olivera – Thank God I'm an atheist
16
10%
BESS – Ram pam pam
34
22%
Younghearted – Sun numero
8
5%
Cyan Kicks – Hurricane
12
8%
Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua
3
2%
 
Ääniä yhteensä: 157

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8391
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

jamira kirjoitti: 07 Tammi 2022, 00:01 PMMP oli hyvä, mutta perustui täysin Paula Vesalan ääneen.
PMMP perustui muutamiin todella hyviin biiseihin. Äänistä en niin tiedä suuntaan tai toiseen. Eipä ihme, että Chisu pokasi itselleen kovan säveltäjän.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Kolmas artisti:
  • Keikkaillut ympäri Eurooppaa
  • Kaapissa lukuisia kulta- ja platinalevyjä
  • Konkariosastoa
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5000
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja toivo »

Onks tää nyt sitten se huhuttu The Rasmus?

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Speed »

Vaikka The Rasmus onkin keikkaillut ympäri maailmaa, lukitsen yhtyeen silti vastaukseksi tähän kolmanteen vihjeeseen.

Eurooppa kuuluu maailmaan, joten tällä veikkauksella mennään.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37189
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Yyh kai tämä oikeasti nyt sitten on se The Rasmus. :apuva: Vai voisko olla Sunrise Avenue?
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Speed »

Sunrise Avenue on huhtikuun lopusta toukokuun loppuun viimeisellä Euroopan kiertueellaan.

Blueberry
Siemailija
Siemailija
Viestit: 179
Liittynyt: 29 Marras 2021, 22:43

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Blueberry »

Nyt kyllä kuulostaisi The Rasmukselta! Fiilikset siitä kyllä on laidasta laitaan. Toisaalta Hide from the sun ja Black roses albumit löytyy soittolistoiltani lähes kokonaisuudessaan vielä tänäkin päivänä, mutta sitten taas uusi tuotanto ei ole oikein kolahtanut. Riippuisi biisistä, että mitä mieltä loppupeleissä olisin.

Sunrise avenue tämä kolmas tuskin on. Eikö niiden pitänyt jo lopettaa, mutta päätöskiertue lykkääntyi koronan takia? Eli tuskin haluavat uusia projekteja enää ottaa.

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Onko jossain järkevää listausta suomalaisista artisteista, jotka ovat myyneet platinaa?

BC:n Joel oli tykännyt ja kommentoinut tätä vihjepostausta liekkiemojeilla UMK:n instassa, joten oletan että tietää kenestä on kyse. Rokki- tai metallibändiltä haiskahtaa.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Blueberry
Siemailija
Siemailija
Viestit: 179
Liittynyt: 29 Marras 2021, 22:43

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Blueberry »

Stargazer kirjoitti: 07 Tammi 2022, 10:30 BC:n Joel oli tykännyt ja kommentoinut tätä vihjepostausta liekkiemojeilla UMK:n instassa, joten oletan että tietää kenestä on kyse.
Lauri Ylönenhän teki Dark sidesta coverin, jossa oli myös Joel ja Niko mukana.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6631
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Jaahas, kai tämä sitten The Rasmus on. Kovinkaan innoissani en kyllä ole. Vähän väsähtänyt kuva heistä nykyään tulee, mutta ehkä ovat saaneet nyt jonkin bangeri-biisin sitten tehtyä. Ainakin toivottavasti.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5000
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja toivo »

The rasmuksesta tulee heti sellainen darude2019 ilmiö mieleen.

Jos on rasmus, niin toivottavsti on valittu mukaan ison biisin takia, eikä ison nimen takia.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37189
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

toivo kirjoitti: 07 Tammi 2022, 11:11 The rasmuksesta tulee heti sellainen darude2019 ilmiö mieleen.
Erittäinkin tämä, vaikkakin mulla tulee vielä enemmän Tšekki 2007 -vibat tästä. Toivottavasti Suomi ei haksahda heitä valitsemaan pelkän nimen perusteella, jos biisi ei ole mistään kotoisin.

Ihanaa olla silleen "älkää nyt näitä valitko ainakaan", vaikkei vielä edes tiedetä, onko ne mukana. :heh:
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2178
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

No minua ei ainakaan yhtään pelota, että The Rasmus tulis heikolla biisillä valituksi.

Jos edes Teflareiden tunnettavuus ei auttanut voittamaan UMKta (olkoonkin et heikko live vaikutti paljon), niin en näe että joku Rasmuskaan pystyisi tähän.
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8391
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Samiasd kirjoitti: 07 Tammi 2022, 09:39 Kolmas artisti:
  • Keikkaillut ympäri Eurooppaa
  • Kaapissa lukuisia kulta- ja platinalevyjä
  • Konkariosastoa
Lasketaanko keikkailuksi ympäri Eurooppaa suomalaisten turistien suosimissa turistirysissä keikkaileminen?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

kultainenvenla
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 220
Liittynyt: 09 Tammi 2019, 22:26

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja kultainenvenla »

Creeperqueen kirjoitti: 07 Tammi 2022, 11:54 No minua ei ainakaan yhtään pelota, että The Rasmus tulis heikolla biisillä valituksi.

Jos edes Teflareiden tunnettavuus ei auttanut voittamaan UMKta (olkoonkin et heikko live vaikutti paljon), niin en näe että joku Rasmuskaan pystyisi tähän.
Rasmuksella on paljon enemmän nostalgia-arvoa. Kieli on englanti, mainetta ulkomailla. Muistan ajan, jolloin en paljon muuta enemmän viisuista toivonut kuin sen valitsemista Suomen edustajaksi.

Summarum:

Väitän, että The Rasmuksella olisi heikollakin biisillä paljon vahvempi ennakkoasema äänestävän yleisön keskuudessa kuin Teflareilla.

P.S. Olen omistanut Rasmuksen levyn, siis nimenomaan ajalta, ennen kuin ottivat nimeensä määreen The :heh:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Nonni, sieltähän se The Rasmus sitten taisi tulla. :eiei: :lohduton: Ei yhtään jaksaisi näitä aikansa eläneitä rock-bändejä. :niinpa:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10957
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Höh. Mä jo ehdin toivoa, että tämä olisi Arja Koriseva. :heh: Hänellä on ainakin noita kulta- ja platinalevyjä. "Konkariosasto" myös viittaisi vahvasti häneen, koska taustalla usean vuosikymmenen ura ja onhan hänellä myös vahva viisukarsintatausta. Konkari-sana UMK:n suunnalta viittaisi myös minusta johonkin suomilegendaan. Euroopassakin näytti Wikipedian mukaan kierrelleen, mutta viimeistään tuo Joelin kommentti viittaisi vahvasti muualle. Sääli. Toivottavasti ei ole The Rasmus. Niin kulunutta! :roll: (Valitan taas näistä kaikista arvatuimmista tänäkin vuonna. :heh: )
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2178
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

kultainenvenla kirjoitti: 07 Tammi 2022, 12:32 Väitän, että The Rasmuksella olisi heikollakin biisillä paljon vahvempi ennakkoasema äänestävän yleisön keskuudessa kuin Teflareilla.
Itse uskon taas päinvastoin, tosin Rasmuksen musiikki on varmasti raatiystävällisempää kuin Tefloneilla, joten yleisöääniä luettaessa ei ole samanlaista kaulaa kirittävänä.

Jos sekä Cyan Kicks että The Rasmus ovat mukana, niin varmaan syövät toistensa ääniä.
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

hra47 kirjoitti: 07 Tammi 2022, 11:59 Lasketaanko keikkailuksi ympäri Eurooppaa suomalaisten turistien suosimissa turistirysissä keikkaileminen?
Ketä mietit, Tauskiako?
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8391
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Stargazer kirjoitti: 07 Tammi 2022, 13:22
hra47 kirjoitti: 07 Tammi 2022, 11:59 Lasketaanko keikkailuksi ympäri Eurooppaa suomalaisten turistien suosimissa turistirysissä keikkaileminen?
Ketä mietit, Tauskiako?
Niin hyvin en tunne suomalaisten artistien työhistoriaa, että olisin miettinyt mitään erityistä nimeä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5000
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja toivo »

Aivan. Mulle tuli tuosta "keikkaillut ympäri eurooppaa" heti mieleen joku kansainvälisesti tunnettu ja menestynyt yhtye. Mutta voihan se olla joku suomalainen iskelmätähti-konkari joka on keikkaillut Play de Inglsesiisä ja Malagassa yms.

Eikös nää UMk-vihjeet ole hieman sellaisia ympäripyöreitä ja saattavat hieman harhauttaa.

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2178
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

^ Varmaan voisi, mutta se että Blind Channelin Joel on juuri tuonne IG postaukseen raapustanut liekkihymiöitä, viittaa kans vahvasti rock-kytkökseen
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

aihe_
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 59
Liittynyt: 12 Touko 2017, 02:06

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja aihe_ »

Tähän vihjeeseen menee tietysti vaikka ketä.

Periaatteessa sopisi myös esim Ressu Redfordiin. On eri kokoonpanoissa kiertänyt eurooppaa, on kulta- ja platinalevyjä ja menee konkariosastoon.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5000
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja toivo »

Tältä sivustolta näkee kaikki jotka ovat saannetet kulta ja platinalevyt. 2015 vuodesta eteenpäin ei näy tuloksia, mutta sitä ennen näkyy kaikki. Paljon löytyy vaihtoehtoja.
https://www.ifpi.fi/tutkimukset-ja-tila ... su+redford

xyz09
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 313
Liittynyt: 23 Huhti 2009, 13:45

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja xyz09 »

Entäs Jonne Aaron? On kiertänyt eurooppaa Negativen kanssa aikanaan. On kulta- ja platinalevyjä. Jos Lauri Ylönen on konkari niin kai sitten Jonnekin. :heh:

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

^^ Tattis! Keräsin tuolta kaikki englanniksi laulavat rock- ja metalliyhtyeet vuosien 2000-2015 väliltä. Rajasin pois ne joilla ei ole platinalevyjä, uransa lopettaneet ja sitten ne, jotka ovat kiertueella joko UMK:n tai viisujen aikaan (Sunrise Avenue, The 69 Eyes, Poets of the Fall, Stam1na, Apocalyptica). Jäljelle jäi vain The Rasmus :shock: Jos olen väärässä niin korjatkaa.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Mites Lordi tähän? :heh: Konkari voisi tarkoittaa viisukonkaria! :uujee:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Lordi voisi ihan hyvin olla mukana jollain Believe Me -ihanuuden kaltaisella. :ihana: :pliis:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5353
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

toivo kirjoitti: 07 Tammi 2022, 13:40 Mutta voihan se olla joku suomalainen iskelmätähti-konkari joka on keikkaillut Play de Inglsesiisä ja Malagassa yms.
Frederik? :apuva:
Jaskanko
Voi vittu
Khanaa.
– ESC Addict 98

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Ainoa asia, mikä saa epäilemään, että ei ehkä olekaan The Rasmus, on se vihje Euroopassa keikkailusta. The Rasmus on esiintynyt myös mm. Brasiliassa, Chilessä, Meksikossa, Yhdysvalloissa ja Etelä-Afrikassa.

Viime vuonna UMK-vihjeet olivat pikemminkin yliampuvia kuin tarkoituksellisesti vähätteleviä.

Jos The Rasmus on nyt kyseessä, luulisi vihjeen olevan "keikkaillut ympäri maailmaa" tai "keikkaillut kolmella mantereella".

Lukittu