UMK22: yleiskeskustelu

Euroviisut 2022 Italiassa

Suosikkisi UMK22-kilpailijoista?

The Rasmus – Jezebel
51
32%
Isaac Sene – Kuuma jäbä
33
21%
Olivera – Thank God I'm an atheist
16
10%
BESS – Ram pam pam
34
22%
Younghearted – Sun numero
8
5%
Cyan Kicks – Hurricane
12
8%
Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua
3
2%
 
Ääniä yhteensä: 157

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2111
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Niin kieltämättä oudolta haiskahtaa Bessin ykköspaikka Spotifyssa, ei sen niin hyvä pitäisi olla...jospa iskän miljoonilla on sormensa pelissä mukana :miettii:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 488b0eaefa

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37188
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Kappas, enemmän mietin, mahtaako isukki ostaa Bessille puhelinäänivoiton. :miettii:
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5348
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Voi voi, tulevatkohan ruskeat kuoret tänä vuonna myös UMK:hon. :draamaa:
Jaskanko
Voi vittu
Khanaa.
– ESC Addict 98

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2429
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja jamira »

telelé kirjoitti: 05 Helmi 2022, 16:47
Varmaan on myös senkin hakkeroinut. :heh:

jamirasta huomaa, että hän on selvästi hyvin BESS vastainen, kyllä sen heti julkaisusta asti näki. Eka kuulosti vaa biisiltä joka keikkuu sijalla 25, piti huomauttaa kuinka huonoa esitystä on tulossa, sitten vielä piti huomauttaa ja kauhistella kuinka paljon bess kiroilee. Tuntuu että hänellä on nyt vain pelko siitä, että BESS on voittamassa ja tässä nyt on menoillaan mustamaalaus kamppanja menoillaan. Ihan tiedoksi vaan, että aika turhia nuo sun pelot ovat, joten voisitko keskittyä enemmän suosikkeihisi sen sijaan kun etsiä kokoajan vikoja Bessistä?
En tiedä ikääsi, mutta aika lapsellisesti hyökkäät toisen mielipidettä vastaan.

Olen ihan aikuinen ihminen enkä ole sitä peitellyt, että en BESSin biisistä pidä yhtään. BESSiä itseään vastaan minulla ei ole yhtään mitään ja jostain toisesta biisistä hänen laulamanaan voisin varmasti pitääkin. BESSin kiroilu häiritsi minua ja se ei liity taas yhtään mitenkään BESSin biisiin vaan se nousi videolta niin rumasti korvaan että olisin nostanut sen esiin oli se kuka tahansa esiintyjistä. Ja nuo Spotify luvut herättivät mielenkiintoni ihan muutenkin koska ovat niin oudon korkeat. Jonkun verran seuraan Spotifyn listoja kuitenkin ja nuo on epätavallisen korkeat luvut. Sitä en epäile etteikö biisi voisi kärjessä olla, mutta kuuntelukertojen määrä ei ole kyllä linjassa biisien normaaleihin kuuntelumääriin Spotifyssa. Jotain outoa asiassa on. Enkä ole tässä BESSiä asiasta syyttämässä tai oikeasti epäile jotain. Tuo ei vaan ole loogista.

Ja tässä ei todellakaan ole mikään mustamaalauskampanja menossa. Minun mielipiteeni ei vaikuta yhtään mitenkään siihen mikä on UMK:n lopputulos joten mikä tällaisen kampanjan pointti olisi? :roll: Joskus silloin tällöin Euroviisuihin tulee biisi tai tyrkky joka vaan yksinkertaisesti on mielestäni sietämättömän kamala niin kuin varmasti meille jokaiselle tulee. Tämä on minulle sellainen biisi. Aika helposti sitä tulee jauhettua lempibiiseistään ja inhokkibiiseistään enemmän täällä kuin jostain keskitien kulkijoista. Olen yhtälailla Isaac Senen biisiä täällä kritisoinut, vaikka se ei ihan näin kakkakaivo-kategoriaa minulle olekaan. Ja nytkin en varmaan pariin viikkoon ole koko BESSin biisiä kommentoinut millään tavalla. En ole täällä joka päivä, koko ajan, biisiä haukkumassa. Tänään vaan nousi ihan uusi asia esille, tuo Spotify-asia ja siihen otin kantaa. Kiitoksia ja pahoittelut että olen jo kaukana ketjun otsikosta.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30897
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

hra47 kirjoitti: 05 Helmi 2022, 15:30 Pystyykö noita spotifyn kuuntelumääriä manipuloimaan jotenkin ja maksaako se muka jotain? Olen lukenut, että yhteen kuuntelukertaan riittää, että kuuntelee biisiä 30 sekuntia. Siitä vaan ohjelmistoa kehittämään, joka soittaa 30 sekunnin pätkää luupilla.
Tuollainen bottikuuntelu on äärimmäisen helppoa sulkea pois laskuista algoritmisesti. Joten ei, kuuntelumääriä ei voi manipuloida noin.

Käsitykseni, jota en pysty todistamaan, on, että melko suurikin osa Spotifyn kuuntelusta muodostuu erilaisten valmiiden soittolistojen kuuntelusta. Listablogissa aihetta on pari kertaa sivuttu, mutta näyttö on väkisinkin vain epäsuoraa, ellei Spotify itse avaa asiaa ja miksipä avaisi.

Valmiiden soittolistojen kuuntelu muistuttaa paljon enemmän radiokuuntelua kuin levymyyntiä. Ts. kuluttaja ei tee tietoisesti valintaa kuunnella kappaletta X, vaan kappale X sattuu olemaan sillä soittolistalla, joka on helppo valita, kun ei tiedä, mitä kuuntelisi. Tällöin soittolistojen laatijoilla on huomattavan paljon valtaa striimaustilastoihin. Jos joku haluaa "manipuloida" striimaustilastoja, se tapahtuu vaikuttamalla soittolistojen laatijoihin.

En koskaan kuuntele Spotifysta mitään Suomi-hittien soittolistoja, joten en tiedä, miten UMK-biisit ovat tällaisilla soittolistoilla edustettuna.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Speed »

^Ram pam pam on lisätty monelle viralliselle soittolistalle Spotifyssa. Ellei kappale ole soittolistan avaava raita, on se ainakin soittolistan ensimmäisten biisien joukossa. BESSin kuukausittainen kuuntelija määrä on 150 tuhannella sitten UMK-finaalipaikan julkistamisen. Eli ihan aidolta hitiltä vaikuttaa.

BESS tulee kevyesti striimaamaan kultaa ennen UMK-finaalia kisakappaleellaan.

Blueberry
Siemailija
Siemailija
Viestit: 179
Liittynyt: 29 Marras 2021, 22:43

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Blueberry »

Taikahuilu kirjoitti: 05 Helmi 2022, 17:01 Niin kieltämättä oudolta haiskahtaa Bessin ykköspaikka Spotifyssa, ei sen niin hyvä pitäisi olla...jospa iskän miljoonilla on sormensa pelissä mukana :miettii:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 488b0eaefa
No huh. Enpä tuostakaan tiennyt. Ram pam pamin sanoitukset "Mul on parikybää tilil ja mä laitan ne laulaa" kuulostaa nyt tosi tekaistulta...

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10957
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja WildDance »

sadsingalonsong kirjoitti: 05 Helmi 2022, 16:19
WildDance kirjoitti: 05 Helmi 2022, 15:05 Youtubessa Rasmus on kuitenkin ylivoimaisesti katsotuin.
Yes, but is mostly driven by Latin American fans on which The Ramus' career is hanging. In the comments' section we can see that comments are mostly in Spanish.

I don't think BESS' result on Spotify is manipulated. It is just that younger generations may lift her performance on Spotify. "Ram pam pam" is also the most used song on TikTok among UMK22 entries.
How do you know that? That they are from Latin America? The Rasmus has also received the most radio plays in Finland.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2107
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Artistin uran kannalta pelkkä UMKhon pääseminen ja siellä onnistuminen on tärkeintä. Viisuedustuspaikka voi sen sijaan kääntyä jopa itseään vastaan, jos menestys viisuissa on heikkoa eivätkä ladatut odotukset täyty. Siinäkään mielessä en jaksa uskoa mihinkään ruskeisiin kirjekuoriin edes ideologisella tasolla.

Niin ja Blind Channel oli poikkeus sääntöön. Lordista puhumattakaan.

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Tuli tässä mieleen, että kun ainakin Espanjassa ja Virossa on esiintyjien jouduttua koronakaranteeniin näytetty kansallisessa karsinnassa musiikkivideo livevedon tilalla, niin aiotaankohan UMK:ssa toimia samoin? Vai kuvataanko Ylen studioilla jo näiden ekojen harkkojen aikana joku back-up-video siltä varalta että joku sairastuu? Vai ovatko kaikki kisaajat eristyksissä kaksi viikkoa ennen livelähetystä kuten viime vuonna tehtiin? :miettii:
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Timoteus kirjoitti: 05 Helmi 2022, 17:21 Valmiiden soittolistojen kuuntelu muistuttaa paljon enemmän radiokuuntelua kuin levymyyntiä. Ts. kuluttaja ei tee tietoisesti valintaa kuunnella kappaletta X, vaan kappale X sattuu olemaan sillä soittolistalla, joka on helppo valita, kun ei tiedä, mitä kuuntelisi. Tällöin soittolistojen laatijoilla on huomattavan paljon valtaa striimaustilastoihin. Jos joku haluaa "manipuloida" striimaustilastoja, se tapahtuu vaikuttamalla soittolistojen laatijoihin.
Hyvä että tästä on keskustelua. Mainitsinkin viime vuonna että jos ei maksa Spotifyn kuuntelusta, mutta käyttää sitä ilmaiseksi, niin Spotify syöttää miltei väkisin näitä ns Suomi-iskelmiä. Lasketaanko ilmaiskäytön pyöritys mukaan kuuntelulukuihin? Ilmeisesti. Myös niistä Suomipop soittolistojen ehdotuksista on vaikea päästä eroon maksullisenakaan jäsenenä, vaikka ei kertaakaan olisi kuunnellut. Voin kuvitella että myös monet firmat pyörittävät näitä suosituimpia soittolistoja, kukapa ehtisi valikoimaan muuta. Tässä on kyllä kieltämättä ongelma, jos UMK biisejä aletaan jatkossa tehdä Suomilistoja ajatellen.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6604
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

jamira kirjoitti: 05 Helmi 2022, 15:18 En keksi mitään syytä mikä selittäisi päivittäiset yli 80 tuhannen kuulijan määrät kun suomalaiset jättihititkään eivät ole viime vuosina yltäneet noihin kuuntelukertoihin ja varsinkaan näin pitkään putkeen.
Näiden muutaman viikon aikana Ram pam pam on kerännyt viitenä päivänä yli 80 tuhatta soittokertaa. :joojoo: Mitään 80 000 soittokerran putkea Ram pam pamilla ei ole ollut (tai ehkä kaksi peräkkäistä päivää on jonkinlainen putki, tosin aika nysä sellainen. :miettii:)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8387
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Possu kirjoitti: 05 Helmi 2022, 20:19 Artistin uran kannalta pelkkä UMKhon pääseminen ja siellä onnistuminen on tärkeintä. Viisuedustuspaikka voi sen sijaan kääntyä jopa itseään vastaan, jos menestys viisuissa on heikkoa eivätkä ladatut odotukset täyty. Siinäkään mielessä en jaksa uskoa mihinkään ruskeisiin kirjekuoriin edes ideologisella tasolla.

Niin ja Blind Channel oli poikkeus sääntöön. Lordista puhumattakaan.
Lordin suosiohan Suomessa notkahti viisuvoitosta huolimatta. Tiedä sitten johtuiko osittain voiton räikeästä kaupallistamisestakin (oli Lordi-juomaa ja ties mitä).
Puutarhuri kirjoitti: 05 Helmi 2022, 21:04 Hyvä että tästä on keskustelua. Mainitsinkin viime vuonna että jos ei maksa Spotifyn kuuntelusta, mutta käyttää sitä ilmaiseksi, niin Spotify syöttää miltei väkisin näitä ns Suomi-iskelmiä. Lasketaanko ilmaiskäytön pyöritys mukaan kuuntelulukuihin? Ilmeisesti.
Kyllä kai kaikki kuuntelut lasketaan, koska artisteille maksetaan korvauksia niiden perusteella...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2429
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja jamira »

Tuo Suomen semin taso on kyllä niin auttamattoman heikko, että Suomi on kyllä seminsä parhaimmistoa valitsi minkä tahansa biisin. Jopa inhokkini BESSin. :mrgreen:

Avatar
yestofastfoodmusic
Siemailija
Siemailija
Viestit: 126
Liittynyt: 01 Touko 2018, 19:37

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja yestofastfoodmusic »

Taikahuilu kirjoitti: 05 Helmi 2022, 17:01 Niin kieltämättä oudolta haiskahtaa Bessin ykköspaikka Spotifyssa, ei sen niin hyvä pitäisi olla...jospa iskän miljoonilla on sormensa pelissä mukana :miettii:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 488b0eaefa
TomppaJr kirjoitti: 05 Helmi 2022, 17:07 ^ Kappas, enemmän mietin, mahtaako isukki ostaa Bessille puhelinäänivoiton. :miettii:
Hyi teitä. :eiei:

UMK:ssa on kyllä kauttaaltaan loistokas taso tänä vuonna enkä yhtään ihmettele striimauslukuja.
Cha Cha Cha 🇫🇮Halo 🇦🇹 Tick-Tock 🇭🇷 Chains on you 🇦🇲 Spirit in the sky 🇳🇴 Merci 🇫🇷 Requiem 🇫🇷 Loin d’ici 🇦🇹 Goodbye to yesterday 🇪🇪 Undo 🇸🇪 I feed you my love 🇳🇴 Aphrodisiac 🇬🇷 I can 🇬🇧 Satellite 🇩🇪 Düm Tek Tek 🇹🇷 Qélé Qélé 🇦🇲 I love you mi vida 🇪🇸 Tornero 🇷🇴

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2178
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Itse olen siitä onnekas, että itselleni sekä Jezebel ja Ram Pam Pam ovat 10/10 biisejä. Jos livet on ees OK tasolla, niin voitto käytäneen näiden kahden välillä. Eli todennäköisesti voittajan kohdalla itseä harmittaa vaan se kun ei saa lähettää useampaa biisiä :heh:

En edes jaksa spekuloida noiden Spotify lukujen perään. Jos ottaa esim Espanjan karsinnat esimerkiksi, niin ay mama on selvästi kuunnelluin Spotifyssa, mutta ei se kuuntelumäärä realisoitunut kuitenkaan sitten varsinaisen äänestyksen kanssa
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Yiorgos
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 335
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 14:37
Paikkakunta: Κοτκα

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Yiorgos »

hra47 kirjoitti: 05 Helmi 2022, 13:02 Selittäkää mulle toi Youngheartedin Sun numeron tasainen 4-5 sijoitus...
No omalta osalta oon tainnut tätä soittaa spotifyista muutamia kymmeniä kertoja… Ja onhan tuo hieno biisi, hyvä vaan jos on muillekkin uponnut. :peukku:

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 979
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

yestofastfoodmusic kirjoitti: 06 Helmi 2022, 16:02 Hyi teitä. :eiei:
Näin just. Yksi ihmislajin pohjattoman typeryyden ilmenemismuoto on toki vilpillisyys, mutta myös se, että jos itselle ei-mieluisa näyttää menestyvän, niin heti ollaan nostelemassa filunkikorttia esiin. Nyt on lyöty varjoa Bessin mahdollisen menestyksen ylle ilman mitään näyttöä tai konkretiaa (= kuinka tällainen operaatio yleensä käytännössä toteutettaisiin).

Tuolla ylempänä on hyvät kommentit ainakin Timoteukselta, Speediltä ja Possulta. Kannattaa lukea ne. Mulle oli selvää heti ensikuulemalta tammikuussa, että nyt iskee Bess kyllä suomirokkihenkiseen kansaan ja niin on näyttänyt käyvän.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 979
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

hra47 kirjoitti: 05 Helmi 2022, 21:11 Lordin suosiohan Suomessa notkahti viisuvoitosta huolimatta. Tiedä sitten johtuiko osittain voiton räikeästä kaupallistamisestakin (oli Lordi-juomaa ja ties mitä).
Menee vähän ohi topiikin, mutta eiköhän Lordin "notkahdus" johtunut siitä, että muistettavia kappaleita ei oikein syntynyt. En muista Lordilta Hallelujaan lisäksi tähän hätään kuin sen vanhemman Would You Love a Monnstermanin. Tykkibiisien puuttumisen ohella bändin musan kohderyhmä oli aika haastava, ehkä Hevisauruksesta uloskasvaneet? (Joka tosin perustettiin vasta 2009.)
Somewhere in her smile she knows

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8387
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ No mä muistan Lordin sanoneen, että heidän päälle jopa syljettiin keikoilla. En usko, että se johtui hittibiisien puutteesta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 979
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

hra47 kirjoitti: 06 Helmi 2022, 23:09 ^ No mä muistan Lordin sanoneen, että heidän päälle jopa syljettiin keikoilla. En usko, että se johtui hittibiisien puutteesta.
Ehkä sitten siitä, että Lordi-musan varsinainen kohderyhmä ei ikänsä puolesta päässyt keikoille? Suorastaan sairasta käytöstä joka tapauksessa, jos noin on ollut.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8387
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Nuoret vihaiset miehen alut, joilla on pakonomainen tarve todistella jotain posket totisena punoittaen... pahinta mitä voisi tapahtua heille olisi se, että heidän rock-idolinsa osallistuisi euroviisuihin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 979
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Itseoikeutetusti BC tosiaan mukana ja vieläpä uudella rakkauslaululla:
Ylen Uuden Musiikin Kilpailun finaalishow’n 26.2. avaa viime vuoden UMK-voittaja ja Euroviisuissa kuudenneksi sijoittunut Blind Channel. Kovassa kansainvälisessä nosteessa oleva, uutta levyä valmisteleva, Blind Channel ottaa vahvalla energiallaan koko Logomon haltuun.

Blind Channel -yhtyeen ura lähti loistavan euroviisusijoituksen myötä vahvaan nousuun sekä kotimaassa että etenkin kansainvälisesti. Uuden levyn julkaisun lisäksi yhtye tekee tänä vuonna yli 100 keikkaa neljällä kiertueella Euroopassa ja Yhdysvalloissa.

”Viime vuoden UMK- ja euroviisutapahtumat olivat luonnollisesti merkittävä osa lumipalloefektiä, jonka myötä uramme lähti vauhdikkaasti nousuun”, yhtye toteaa. ”UMK on huikea kiihdytyskaista artisteille, jotka ovat sataprosenttisen valmiita antamaan kaikkensa ja joilla on kristallinkirkas visio omasta jutustaan. Vuosina 2013–2020 Blind Channel ei olisi ollut valmis tähän. High risk, high reward.”

UMK:n avasunumerona Blind Channel esittää uuden biisin, joka on rakkauslaulu. Esiintymiseensä yhtye lupaa koko Logomon täyttävää energiaa. “Otamme Logomosta tuttuun tapaan kaiken irti. Muiden artistien onneksi emme ole tänä vuonna kisassa mukana”, yhtye toteaa.

UMK:n lisäksi yhtyeen aikatauluun on tulossa myös muita kotimaan esiintymisiä.

”Olemme tehneet käsittämättömän hienon albumin, jonka kanssa valloitetaan isosti maailmaa tänä vuonna. Siitä huolimatta emme unohda kotimaatamme ja siihen liittyen onkin tulossa uutisia hyvin pian”, yhtye kertoo
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1653
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Silirimpsis kirjoitti: 06 Helmi 2022, 23:05
hra47 kirjoitti: 05 Helmi 2022, 21:11 Lordin suosiohan Suomessa notkahti viisuvoitosta huolimatta. Tiedä sitten johtuiko osittain voiton räikeästä kaupallistamisestakin (oli Lordi-juomaa ja ties mitä).
Menee vähän ohi topiikin, mutta eiköhän Lordin "notkahdus" johtunut siitä, että muistettavia kappaleita ei oikein syntynyt. En muista Lordilta Hallelujaan lisäksi tähän hätään kuin sen vanhemman Would You Love a Monnstermanin. Tykkibiisien puuttumisen ohella bändin musan kohderyhmä oli aika haastava, ehkä Hevisauruksesta uloskasvaneet? (Joka tosin perustettiin vasta 2009.)
Minun käsittääkseni ei ole tapahtunut mitään ihmeellistä notkahdusta, paitsi ylöspäin. Lordin suosio nousi hetkellisesti täysin älyttömäksi, ja sitten palasi melko samalle tasolle kuin ennen viisuja. Hevisauruksen keikoille taas taitaa olla Lordi-fanit vieneet lapsensa (nimim. ehkä kokemuksella :heh: )
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 786
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Ansarin kirjoitti: 07 Helmi 2022, 12:44
Silirimpsis kirjoitti: 06 Helmi 2022, 23:05

Menee vähän ohi topiikin, mutta eiköhän Lordin "notkahdus" johtunut siitä, että muistettavia kappaleita ei oikein syntynyt. En muista Lordilta Hallelujaan lisäksi tähän hätään kuin sen vanhemman Would You Love a Monnstermanin. Tykkibiisien puuttumisen ohella bändin musan kohderyhmä oli aika haastava, ehkä Hevisauruksesta uloskasvaneet? (Joka tosin perustettiin vasta 2009.)
Minun käsittääkseni ei ole tapahtunut mitään ihmeellistä notkahdusta, paitsi ylöspäin. Lordin suosio nousi hetkellisesti täysin älyttömäksi, ja sitten palasi melko samalle tasolle kuin ennen viisuja. Hevisauruksen keikoille taas taitaa olla Lordi-fanit vieneet lapsensa (nimim. ehkä kokemuksella :heh: )
Lordi oli nuorisobändi ei mikään lasten bändi. Mutta sitä alettiin promoamaan euroviisuvoiton jälkeen lasten bändinä. Esimerkiksi just nuo limsat ja karkit teki Lordista ei-coolin sekä se, että Lordi osallistui euroviisuihin. Ongelma oli myös varmaan se, että hevibuumi oli tulossa päätökseen 2000-luvun loppupuolella. Onneksi euroviisujen status on noussut viimevuosina erityisesti nuorten keskuudessa. Siksi rasmuskin on nyt mukana. Ei olisi tullut kuuloonkaan 2000-luvulla, että artisti, joka haluaa olla vakavasti otettava osallistuu viisuihin Suomessa. Sinänsä oli ihme, että Lordi ylipäätään suostui viisuihin.

aihe_
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 59
Liittynyt: 12 Touko 2017, 02:06

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja aihe_ »

Ihan mielenkiintoinen ESC Insightin podcast-jakso jossa haastattelussa Anssi Autio.

https://escinsight.com/2022/02/08/eurov ... ssi-autio/

Kertoo siinä mm. ilmeisesti kaikista esityksistä on jo (tai tehdään) varaversiot joita voi käyttää jos joku sairastuu tms.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

En ole lukenut ketjua, mutta onhan tuo nyt aika itsestäänselvää että BESS vie Suomen Spotify-tilastoa. Biisi on suomeksi mikä merkitsee vankkaa etulyöntiasemaa menestyksen suhteen kotimaassa. Biisi on valikoiman tarttuvin ja massahittipotentiaalisin, renkutus hyvässä mielessä. UMK saanut runsaasti mediahuomiota ja muuta uusien julkaisujen kilpailua on tuskin ollenkaan.

Biisistä voi itse tykätä tai olla tykkäämättä mutta noilla tosiasioilla menestys ei hämmästytä lainkaan.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 979
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

^ Suomenkielisyys selittänee pitkälti myös Youngheartsin menestystä, jota on myös kummasteltu. Sun numerossa on selkeät, konstailemattomat ja vilpittömät lyyrikat, jossa kuvataan liki jokaiselle tuttua tilannetta: poistaako jonkun numeron kännykästään. Melodia on nätti, sovituksessa ideaa ja voimakohtaa löytyy. Se ei kuulosta pätkääkään viisuja varten räätälöidyltä biisiltä, kuten ei Bessikään. Mielestäni Ilta teki saman pikkuisen tehokkaammin vuosi sitten, mutta ei se vie Youngheartsilta mitään pois.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6631
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Jep, kyllähän Suomessa aina suomen kielinen musiikki on se, mikä pärjää parhaiten. Senhän takia osa englanniksi artisteista on lopulta päättänyt vaihtaa suomeen, se uppoaa kotimaassa paremmin. Se vain on mietityttänyt, minkä takia Isaacin biisi ei kuitenkaan ole suomalaisiin sen kummemmin iskenyt.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Päivitin tänään UMK22-puntarini työpäivän lomassa. Kirjoittelin samalla vähän positiivissävytteisempiä arvosteluja biiseistä työpaikan blogiini. :surrur:

Sijamuutoksia ei tapahtunut, mutta arvosanoissa sekä Cyan Kicks, Tommi Läntinen että Younghearted nousivat hitusen. Isaac ja The Rasmus laskivat. Bess ja Olivera pysyivät samassa arvosanassa kuin ennen. :joojoo:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Lukittu