UMK22: yleiskeskustelu
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Häiritseekö ketään muuta noiden ”Kohti UMK:ta” Youtube-videoiden erittäin puuroinen äänenlaatu? Volat saa laittaa kaakkoon, että saa videolla olevien puheesta selvää ja ans olla jos videon jälkeen pärähtää joku mainos samoilla äänenvoimakkuuksilla, niin siinä joutuu tärykalvot koville.
Harmi, että muuten hyvät haastattelut kärsii taitamattomasta äänittäjästä.
Harmi, että muuten hyvät haastattelut kärsii taitamattomasta äänittäjästä.
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Arvioisin itse puhelinääniosuuksien menevän suurin piirtein näin:
The Rasmus 31 %
Bess 25 %
Isaac Sene 23 %
Cyan Kicks 9 %
Olivera 6 %
Younghearted 3 %
Tommi Läntinen 3 %
Oletan Isaacin voittavan raatiäänet, ja arviooni kuuluu siitä tullut noste. Tosin 75-25 -systeemillä voitto näyttää aika mahdottomalta. Vaikka Isaac vetäisikin jopa 30 pisteen kaulaan The Rasmukseen, bändille riittää n. 3 %-yksikön voittomarginaali puhelinäänissä.
Heitän yhteistulokseksi:
The Rasmus (68 raati + 316 yleisö = 384 yht)
Isaac Sene (84 raati + 235 yleisö = 319 yht)
BESS (40 raati + 247 yleisö = 287 yht)
Cyan Kicks (50 raati + 91 yleisö = 141 yht)
Olivera (48 raati + 59 yleisö = 107 yht)
Younghearted (30 raati + 34 yleisö = 64 yht)
Tommi Läntinen (16 raati + 26 yleisö = 42 yht)
Näen kyllä ihan mahdollisena, että The Rasmus on raadeissa vielä jopa pari sijaa alempana, mutta voittaa silti yleisön ansiosta.
The Rasmus 31 %
Bess 25 %
Isaac Sene 23 %
Cyan Kicks 9 %
Olivera 6 %
Younghearted 3 %
Tommi Läntinen 3 %
Oletan Isaacin voittavan raatiäänet, ja arviooni kuuluu siitä tullut noste. Tosin 75-25 -systeemillä voitto näyttää aika mahdottomalta. Vaikka Isaac vetäisikin jopa 30 pisteen kaulaan The Rasmukseen, bändille riittää n. 3 %-yksikön voittomarginaali puhelinäänissä.
Heitän yhteistulokseksi:
The Rasmus (68 raati + 316 yleisö = 384 yht)
Isaac Sene (84 raati + 235 yleisö = 319 yht)
BESS (40 raati + 247 yleisö = 287 yht)
Cyan Kicks (50 raati + 91 yleisö = 141 yht)
Olivera (48 raati + 59 yleisö = 107 yht)
Younghearted (30 raati + 34 yleisö = 64 yht)
Tommi Läntinen (16 raati + 26 yleisö = 42 yht)
Näen kyllä ihan mahdollisena, että The Rasmus on raadeissa vielä jopa pari sijaa alempana, mutta voittaa silti yleisön ansiosta.
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Suuri kiitos pätevästä vertailukohteesta Olen isosti eri mieltä siitä että Cyan Kicks häviäisi Isaac Senelle varsinkaan tuollaisella erolla, mutta periaatteessa pystyn sellaisen skenaarion näkemään. Arvioita on yhtä paljon kuin arvioijiakin joten turha alkaa niistä taistelemaan vaan yrittää ymmärtää vastakkaistakin näkökulmaa Lauantaina olemme viisaampia, Rasmus on joka tapauksessa selkeä ennakkosuosikki meidän molempien mielestäfigure8 kirjoitti: ↑21 Helmi 2022, 20:13 Arvioisin itse puhelinääniosuuksien menevän suurin piirtein näin:
The Rasmus 31 %
Bess 25 %
Isaac Sene 23 %
Cyan Kicks 9 %
Olivera 6 %
Younghearted 3 %
Tommi Läntinen 3 %
Oletan Isaacin voittavan raatiäänet, ja arviooni kuuluu siitä tullut noste. Tosin 75-25 -systeemillä voitto näyttää aika mahdottomalta. Vaikka Isaac vetäisikin jopa 30 pisteen kaulaan The Rasmukseen, bändille riittää n. 3 %-yksikön voittomarginaali puhelinäänissä.
Heitän yhteistulokseksi:
The Rasmus (68 raati + 316 yleisö = 384 yht)
Isaac Sene (84 raati + 235 yleisö = 319 yht)
BESS (40 raati + 247 yleisö = 287 yht)
Cyan Kicks (50 raati + 91 yleisö = 141 yht)
Olivera (48 raati + 59 yleisö = 107 yht)
Younghearted (30 raati + 34 yleisö = 64 yht)
Tommi Läntinen (16 raati + 26 yleisö = 42 yht)
Näen kyllä ihan mahdollisena, että The Rasmus on raadeissa vielä jopa pari sijaa alempana, mutta voittaa silti yleisön ansiosta.
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Ollaanpas täällä optimistisia Isaacin menestyksen suhteen. En todellaan usko noin (ainakaan noin ylivoimaiseen) raativoittoon tai noin korkeisiin yleisöäänipisteisiin. Uskon, että Cyan Kicks ainakin pärjää Isaacia paremmin molemmissa. Rasmus ja Bess taas saavat huimasti suuremman puhelinäänestysosuuden.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own
Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"
Out here on my own
Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Ennustelu turhaa lätinää niin kauan kuin livejä ei ole nähty ja kuultu, on koko kilpailu ennenkin mennyt uusiksi niiden myötä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin
- Mä elän vieläkin
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Vanhana jäsenenä olen silloin tällöin täällä vieraillut. Nämä trollit pitävät kenttää täällä, eräskin kirjoittelee englanniksi ja vedättää teitä, että kuus nolla . Itse puolibrittinä , sen verran huonoa brittiä, että heti jo alkuunsa kiinnitti huomioni. Hän on kaksoisnickin luonut tyyppi, ja kirjoittelee englanniksi muka ulkomaalaisena, jotku jopa tälle "surullistenlaulujenlaulajalle" ovat vastailleetkin Käyttäkää nyt järkeänne. trollit ovat joukossanne.
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Oma veikkaus on, että Isaac tulee floppaamaan yleisöäänissä. Younghearted taas voi pärjätä yllättävänkin hyvin.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva
Joten skippaa se kotisohva
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Oletko puolibrittinä tietoinen siitä, että maailmassa on muitakin maita kuin Britannia ja Suomi? Maailman yleisin kieli on vieraana kielenä puhuttu englanti. Yleensä se ei ole natiivienglannin tasoista.wille kirjoitti: ↑21 Helmi 2022, 22:31 Nämä trollit pitävät kenttää täällä, eräskin kirjoittelee englanniksi ja vedättää teitä, että kuus nolla . Itse puolibrittinä , sen verran huonoa brittiä, että heti jo alkuunsa kiinnitti huomioni. Hän on kaksoisnickin luonut tyyppi, ja kirjoittelee englanniksi muka ulkomaalaisena, jotku jopa tälle "surullistenlaulujenlaulajalle" ovat vastailleetkin
Tarkoittamasi henkilö vaikuttaa muuallakin kuin Viisukuppilassa. Jos hän on oikeasti suomalainen mutta luonut itselleen kokonaisen valeidentiteetin, hän on joutunut näkemään sen eteen huomattavan paljon vaivaa. Keskivertotrolli ei viitsisi.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Tavallaan asianhan ei pitäisi olla näin. Jokaiselle kappaleelle pitäisi pystyä rakentamaan sellainen live, ettei sen osakkeet järkyttävästi keikahda suuntaan tai toiseen (tune Erikan karhut farssi). Asia erikseen jos laulaminen livenä ei onnistu, silloin ei ole paljoakaan tehtävissä.
Toki UMK on osannut yllättää historiansa aikana suuntaan jos toiseen..
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Isosti eri mieltä. Kyseessä kuitenkin ammattilaiset tai sellaisiksi pyrkivät, joten luulisi live-esitysten onnistuvan edes lähes sillä tasolla mille niitä voi ennakkokaavailla.
Olen seurannut tosissani UMKta vuodesta 2016 enkä muista kuin Emman 2017 jonka live oli todella kaukana siitä mitä itse odotin. Muuten aika tasollaan on ihan jokaikinen suoriutunut tällä ajanjaksolla. Toki otos ei ole järin suuri mutta esimerkiksi viime vuonna TOP7 ennustaminen oikeassa järjestyksessä oli likipitäen naurettavan helppoa. Kertokaa kauemmin seuranneet jos joku selkeä esimerkki löytyy, olisi mielenkiintoista tutustua voiko livellä tosiaan tuhota omat saumansa täysin tai vastavuoroisesti nousta haastajaksi jos etukäteen voittomahdollisuuksia vähätellään.
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better
Re: UMK22: yleiskeskustelu
UMKn ensimmäisenä vuonna 2012 Stig lähti jonkin sortin ennakkosuosikin asemasta liikkeelle. Laululeija ei kuitenkaan toiminut livenä ja Pernilla Karlsson pyyhälsi voittoon.
Vuosi 2013 oli traaginen. Suomen yksi viisuhistorian kovimmista ehdokkaista, Mikael Saari ja We Should Be Through jäi kakkoseksi Kristan paineltua voittoon. Tuolloin mieleen on jäänyt se, että Mikael Saari taisi olla hiukan flunssainen eikä live ollut aivan niin vakuuttava kuin olisi parhaimmillaan voinut olla. Tämä tulos harmittaa vieläkin
Vuosi 2014 oli upea. Silloin kaikki tuntui toimivan. Saatiin Softenginestä upea edustaja ja muiltakin sijoilta olisi löytynyt hyviä edustajia. Kukaan ei flopannut livessä eikä jäänyt jossiteltavaa. Esimerkiksi MIAU kappaleella God/Drug olisi edelleenkin käypää tavaraa viisuissa.
Vuosi 2015 oli Pertti Kurikan vuosi. Ei siitä sen enempää.
Vuonna 2016 voitto ratkesi nimenomaan liveen. Mikael Saari ja Saara Aalto olivat takaisin ehdolla. Voiton vei kuitenkin Sandhja väkevällä lavaenergialla. Mikael Saaren esityksestä spekuloitiin, että pilasiko lavalle tuotu tanssija mahdollisuudet. Cristal Snown viisuhaaveet puolestaan kaatui hiukan puolinaiseen livelaulantaan, josta ihmisille jäi mieleen lähinnä laulaessa lentänyt sylki sekä itse artistia vahvemmat taustalaulajat Olipa mukana myös muuan Lieminen, joka ei päässyt edes alkukarsintaa pidemmälle oltuaan niin kehno livelaulussaan (jotkut taisivat puntaroida tätä etukäteen ihan kärkeenkin asti?)
Vuonna 2017 kattaus oli suht karmea, mutta Norma John oli livessä ylivoimaisen tyylikäs ja täten selvä valinta viisuihin. Harmi, että Portugali söi Suomelta tuona vuonna paikan finaalista.
Summasummarum. Herra 47 on sikäli oikeassa, että livessä tilanteet ovat keikahtaneet useana vuonna. Ehkei kuitenkaan niin radikaalisti, että ennustaminen ennen livejä olisi ajan hukkaa. Toki ennen nähtiin semifinaalit, jotka helpottivat huomattavissa määrin voittajan veikkaamista ennen finaalilähetystä.
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Ei tarvitse katsoa kuin vuoteen 2020, jolloin live todellakin ratkaisi kisan. Ennakkosuosikki Erika Vikmanin live-esitys oli sekava ja siinä oli liikaa kaikkea, ja taas Akselin esitys oli todella tyylikäs ja moderni. En olisi ennen liveä uskonut, että voitto voisi mennä Akselille. Akselin vuoden 2021 live-esitys taas oli aika karmea, vaikka biisi olikin mielestäni parempi.Carboni kirjoitti: ↑22 Helmi 2022, 12:46
Olen seurannut tosissani UMKta vuodesta 2016 enkä muista kuin Emman 2017 jonka live oli todella kaukana siitä mitä itse odotin. Muuten aika tasollaan on ihan jokaikinen suoriutunut tällä ajanjaksolla. Toki otos ei ole järin suuri mutta esimerkiksi viime vuonna TOP7 ennustaminen oikeassa järjestyksessä oli likipitäen naurettavan helppoa. Kertokaa kauemmin seuranneet jos joku selkeä esimerkki löytyy, olisi mielenkiintoista tutustua voiko livellä tosiaan tuhota omat saumansa täysin tai vastavuoroisesti nousta haastajaksi jos etukäteen voittomahdollisuuksia vähätellään.
Ja onhan näitä viisuissakin nähty molempiin suuntiin, miten liven takia voi menestyä paljon paremmin kuin huonommin kuin pelkän biisin perusteella voisi odottaa. Positiivisena esimerkkinä voisi mainita Moldovan 2018. Biisi ei ollut mitenkään erikoinen, mutta live-esitys oli hauska ja erottuva, ja tuloksena oli 10. sija finaalissa.
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Mitä nyt joku Clarissa oli Kuppilan ykkössuosikki ja voittaja-arvio, kun kappaleet julkaistiin.
Silloinen UMK oli musiikillisesti antoisa mutta TV-ohjelmaformaattina huono. Samat esittäjät esittivät samaa kappalettaan viikosta toiseen oleellisesti samanlaisena, ja samat tuomarit lausuivat samoista esityksistä samat kommentit. Formaatin toisteisuuden vuoksi enää finaali-iltana ei voinut olla kenellekään yllätys, ettei Clarissa voittanutkaan. Eikä se tainnut olla monelle pettymyskään.
Menneiden muistelusta tähän vuoteen. Minulle tämän vuoden suurin kysymysmerkki on Lauri Ylösen livelaulu. Mikä mahtaakaan olla se "odotettu suoritustaso", jolle tulosennusteet pohjautuvat? Omat odotukseni ovat valitettavan matalalla. Aiemmat näkemäni tv-esiintymiset eivät vakuuta. Keikkoja bändillä on tietenkin takana sadoittain tai tuhansittain, mutta tavallinen rockbändin keikka on viisuesityksestä kaukana ja yleisö on siellä eri syystä. Rokkarina voi olla suosittu, vaikkei olisi A-luokan livelaulaja. Toisaalta... lähtisikö näin pitkän linjan bändi viisuihin mukaan tietämättä mihin lähtee? Luulisi, että kotiläksyt on tehty.
Mitään täydellistä livekatastrofia en toki odota. Pelkään kuitenkin, että "vähän keskivertokaraokelaulajaa parempi" laulusuoritus ei viisukontekstissa ja tämän biisin kanssa riitä, ja että sille tasolle homma jää. Jos pelkoni ovat aiheettomat ja The Rasmuksen live on oikeasti vahva, bändi voittaa molemmat äänestyskomponentit ja kisa on taputeltu. Jos live on heikko, ei voita kumpaakaan komponenttia.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Toki livellä ei aina ole merkitystä. Saara Aalto-vuonna Monsters voitti vaikka sen live oli kolmesta biisistä ylivoimaisesti huonoin. Tuolloin oli vielä ukaasi, että "live-esitykset nähdään UMK:ssa samanlaisina kuin ne tultaisiin näkemään itse viisuissa". Toki Monsters oli hittinä valovuoden edellä kahta toista biisiä jo siinä vaiheessa.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own
Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"
Out here on my own
Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Vähän pelkään, että yleisö äänestää Rasmusta, oli live miten heikko tahansa.
R.I.P. Eurovision
Re: UMK22: yleiskeskustelu
En usko. Pari esimerkkiä on nähty siitä, että innostus jonkun vanhan suosikin mukanaolosta ei välttämättä muunnu kannatukseksi kilpailussa. Vuoden 2017 UMK:n melko tuntemattomassa nimiluettelossa eniten kiinnostusta etukäteen herätti Günther. Loppusijoitus viides. Vanhat meriitit eivät kantaneet. Ajatus Güntheristä oli kiinnostavampi kuin toteuma.
Daruden valinta Suomen edustajaksi vuonna 2019 herätti kiinnostusta kansainvälisestikin. Tuloksena Suomen kaikkien aikojen vähiten katsottu karsintafinaali ja jumbosija viisusemissä, kun biisit eivät sytyttäneet. Silloin yleisöllä ei ollut mahdollisuutta sanoa, että eipä valita Darudea lainkaan. Jos olisi ollut usean artistin kilpailu, olisi varmasti valittu jotakin muuta.
The Rasmuksen suurin listamenestys ajoittuu nollarille. Ne, jotka olivat F-F-F-Fallingin aikaan teini-ikäisiä, ovat nyt 34–40-vuotiaita eivätkä enää mitään kiljuvia teinejä, jotka äänestävät idoliaan ihan vain siksi, että se on niin ihq. Onko The Rasmuksella nykyään sellaista kannattajakuntaa, joka äänestäisi bändiä esityksestä tai jopa biisistä riippumatta?
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Samaa mieltä Timoteuksen kanssa. Ei tuossa suurempaa pelkoa ole, että huonolla livellä menisivät jatkoon. Sen verran kova kattaus tänä vuonna, että jos The Rasmus ei onnistu säväyttämään, niin joku muu vie paikan. Bess lähimpänä haastajana.
The Rasmuksen osallistumisen ajoitus on kyllä omalla tavallaan hyvä. 00-luvun alun tyyli trendaa tällä hetkellä kivasti. Poppunk tekee paluuta soittolistoille samoin kuin rehti emoilu (muun muassa uudemmat artistit kuten Maggie Lindemann ja Machine Gun Kelly). Onpas sellainen bändi kuin Simple Plankin tehnyt paluuta Tähän kun vertaa, niin The Rasmus tuntuu mukavan lämpimältä soundilta juuri tähän hetkeen. Mistään väsyneen kiusallisen vanhan lämmittämisestä uudelleen ei ole kyse.
Oli miten oli. Toivon kaikille hyvää. Luotan myös Suomen kansaan. Eiköhän paras esitys lähde Torinoon
The Rasmuksen osallistumisen ajoitus on kyllä omalla tavallaan hyvä. 00-luvun alun tyyli trendaa tällä hetkellä kivasti. Poppunk tekee paluuta soittolistoille samoin kuin rehti emoilu (muun muassa uudemmat artistit kuten Maggie Lindemann ja Machine Gun Kelly). Onpas sellainen bändi kuin Simple Plankin tehnyt paluuta Tähän kun vertaa, niin The Rasmus tuntuu mukavan lämpimältä soundilta juuri tähän hetkeen. Mistään väsyneen kiusallisen vanhan lämmittämisestä uudelleen ei ole kyse.
Oli miten oli. Toivon kaikille hyvää. Luotan myös Suomen kansaan. Eiköhän paras esitys lähde Torinoon
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Got a fire and a country heart
-
- Tanssimassa
- Viestit: 546
- Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Täällä on ansiokkaasti seurattukin kisailijoiden Spotify-sijoituksia muiden toimesta, mutta ajattelin jaka finaaliviikon kunnioksi oman graafisen käppyrän biisien menestyksestä Spotifyn päivälistalla.
Tänä vuonna jokainen biisi sai ainakin jonkinlaisen elämän top 200:ssa, joskin Olivera ja Tommi putosivat suht pian listalta pois. BESS ja Younghearted erottuvat selvästi kattauksesta, mutta tulee toki muistaa että biisinsä (suomenkielinen pop) ovat jo lähtökohtaisesti sellaisia, jotka ovat soittolistoilla ja näin ollen myös top-listoilla vahvoilla.
Vertailu viime vuoden käppyröihin (seuranta julkaisusta helmikuun loppuun). Laura-raukka käväisi näyttäytymässä top 200:ssa vain yhden päivän ajan, eikä jaksanut kiivetä listalle uudestaan edes finaalin jälkeen, toisin kuin muut.
Tänä vuonna jokainen biisi sai ainakin jonkinlaisen elämän top 200:ssa, joskin Olivera ja Tommi putosivat suht pian listalta pois. BESS ja Younghearted erottuvat selvästi kattauksesta, mutta tulee toki muistaa että biisinsä (suomenkielinen pop) ovat jo lähtökohtaisesti sellaisia, jotka ovat soittolistoilla ja näin ollen myös top-listoilla vahvoilla.
Vertailu viime vuoden käppyröihin (seuranta julkaisusta helmikuun loppuun). Laura-raukka käväisi näyttäytymässä top 200:ssa vain yhden päivän ajan, eikä jaksanut kiivetä listalle uudestaan edes finaalin jälkeen, toisin kuin muut.
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Paras UMK koskaan. Blind Channelin jätkille kiitosta selkään, sillä ilman heidän menestystään, ei taso olisi näin kova. Euroviisuvoittokappaletta en kuule, mutta moni biisi pääsisi vähintään finaaliin. Jopa huonoin joukossa on omasta mielestäni parempi kuin vaikkapa Sandhjan kappale. Toivottavasti tulee menestystä ja ensi vuoden UMK olisi vieläkin kovatasoisempi. Biisien laittaminen paremmuusjärjestykseen on mahdoton tehtävä. Ehkä teen listan, ehkä sängyn ja käyn lekottelemaan.
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Tämän vuoden "kuutio" löytyy jonkun lavashowsta: "Tämän vuoden erikoisuuksina lavalla nähdään ainakin..."
Lukekaa itse, en halua spoilata
https://yle.fi/aihe/a/20-10002253
Lukekaa itse, en halua spoilata
https://yle.fi/aihe/a/20-10002253
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Miten mulla tulee tästä mieleen lähinnä Saara Aallon origamipuku?Tämän vuoden erikoisuuksia ovat Oliveran siirreltävistä neliöistä tehty puku
Hei, onko Ylessä olleet kuulolla? Täähän kuulostaa ihan mielenkiintoiselta. Onpahan nyt jotain mitä odottaa.Tänä vuonna tuotannon suunnitteluapuna on ollut palkittu ruotsalainen koreografi-ohjaaja Fredrik "Benke" Rydman. Hän on alallaan yksi Ruotsin kysytyimmistä ammattilaisista, jonka tyylille on ominaista modernit ja vahvat visuaaliset elementit. Hänen töitään on esimerkiksi Joutsenlampi- ja Pähkinänsärkijä-balettien versioinnit sekä vuoden 2015 viisuvoittaja Måns Zelmerlöwin kappaleen Heroes ohjaus.
JVG:n olisin kyllä jättänyt välistä ja sinne Leijona-juhliin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin
- Mä elän vieläkin
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Kuulostaa erittäin lupaavalta! Nyt vedetään tosissaan. Sama JVGhen. Vaikka vekkuleita ovatkin olisi tuohon voinut ottaa jonkun toisen. Mutta en jaksa valittaa, kelpaa tuokin
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Vielä tuosta veikkauksestani: Cyan Kicksin puhelinäänituloksen uskon jäävän heikoksi, koska kappale on kaikille "ihan kiva", eikä se ole oikein generoinut minkään asteista hypeä. Tässäkin äänestyksessä se on muiden altavastaajien (Olivera, Tommi, Younghearted) tasolla ja oli jo ennen äänestyksen kumoutumista (muistelisin sen olleen n. 7 %). On toki mahdollista, että kelpaa taviksille paljon paremmin mutta ei tuo mikään viisufanien inhokkigenre ole.
Kuumasta jäbästä minulle on tullut jo alusta asti raatilellikkiviboja, ja tällä viittaan siis itse viisuraateihin. Trendikäs ja vahva tuotanto monilla pienillä detaljeilla, eikä sävellyksenäkään ole mitään peruskamaa. Melodisesti biisi ei ole niin vahva, että menestyisi puhelinäänissä mutta näen Norja 2017-tapaisen tuloksen mahdollisena. Sanoitus (ja ylipäätään kieli) vaikeuttaa Suomen karsinnan voittoa muttei olisi este Torinossa. Tämä tosin kaikki perustuu sille, että live sujuu...
Pidän yhä toki The Rasmusta todennäköisimpänä UMK-voittajana. Minusta se on vain liian tylsä sijoittumaan viisuissa raadeissa jotain 15. sijaa korkeammalle. Puhelinäänipisteet tuppaavat keskittyä pienelle joukolle finalisteja, ja vaikea nähdä että tämä hyvällä livelläkään erottuisi tarpeeksi kuuluakseen niihin, jolloin puhelinäänitulos on maksimissaan jotain 50 pisteen luokkaa. Lopputulos olisi jotain 16.-21. sijan väliltä, joka tuntuisi monelle ehkä pettymykseltä viime vuoden jälkeen.
Cyan Kicks ja Olivera joko olisivat finaalissa jossain 21. sijan tuntumassa tai karsiutuisivat niukasti. Bessin biisiä on vaikea arvioida, tällaiset naisdancepoppikset floppaavat aika usein, muttei se top10-kamaa joka tapauksessa ole. Younghearted ja Tommi Läntinen karsiutuisivat, muttei niillä ole mitään mahdollisuuksia edes voittaa UMK:ta.
Kuumasta jäbästä minulle on tullut jo alusta asti raatilellikkiviboja, ja tällä viittaan siis itse viisuraateihin. Trendikäs ja vahva tuotanto monilla pienillä detaljeilla, eikä sävellyksenäkään ole mitään peruskamaa. Melodisesti biisi ei ole niin vahva, että menestyisi puhelinäänissä mutta näen Norja 2017-tapaisen tuloksen mahdollisena. Sanoitus (ja ylipäätään kieli) vaikeuttaa Suomen karsinnan voittoa muttei olisi este Torinossa. Tämä tosin kaikki perustuu sille, että live sujuu...
Pidän yhä toki The Rasmusta todennäköisimpänä UMK-voittajana. Minusta se on vain liian tylsä sijoittumaan viisuissa raadeissa jotain 15. sijaa korkeammalle. Puhelinäänipisteet tuppaavat keskittyä pienelle joukolle finalisteja, ja vaikea nähdä että tämä hyvällä livelläkään erottuisi tarpeeksi kuuluakseen niihin, jolloin puhelinäänitulos on maksimissaan jotain 50 pisteen luokkaa. Lopputulos olisi jotain 16.-21. sijan väliltä, joka tuntuisi monelle ehkä pettymykseltä viime vuoden jälkeen.
Cyan Kicks ja Olivera joko olisivat finaalissa jossain 21. sijan tuntumassa tai karsiutuisivat niukasti. Bessin biisiä on vaikea arvioida, tällaiset naisdancepoppikset floppaavat aika usein, muttei se top10-kamaa joka tapauksessa ole. Younghearted ja Tommi Läntinen karsiutuisivat, muttei niillä ole mitään mahdollisuuksia edes voittaa UMK:ta.
-
- Puuteroi nenää
- Viestit: 68
- Liittynyt: 17 Helmi 2016, 12:00
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Järkyttävän tasainen ja hyvä taso Tykkään kaikista, tällä hetkellä ehkä eniten Oliveran hienosta tulkinnasta. Jos suomalaisten musiikkimakua miettii, niin ennustan Läntisen Tommin yllättävän puhelinäänissä, mutta ei lopputuloksissa pärjää The Rasmukselle kuitenkaan. Ainakin jos livet sujuu. BESS varmasti myös korkealla. Sene soinut yllättävän paljon Radio Suomessa, mutten silti usko menestykseen, ainakin omalla listallani viimeinen.
- Silirimpsis
- Baaritiskillä
- Viestit: 979
- Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
- Paikkakunta: Waterloo
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Laitetaas tänne vielä lyriikkavideoitten katselut kolme päivää ennen UMK-finaalia:
Youngheartedia katsottu aika paljon Areenassa.
- The Rasmus 530 400 + 1 170 200 = 1 700 600
Cyan Kicks 503 600 + 788 200 = 1 291 800
Bess 349 800 + 772 800 = 1 122 600
Isaac Sene 367 700 + 307 000 = 674 700
Younghearted 425 100 + 245 200 = 670 700
Olivera 306 500 + 293 700 = 600 200
Tommi Läntinen 194 600 + 211 900 = 406 500
Youngheartedia katsottu aika paljon Areenassa.
Somewhere in her smile she knows
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Samaa mieltä oikeastaan kaikesta mitä tuossa viestissä oli. Tämä kohta erityisesti hyvin kirjoitettu. Näinhän se viisuissa usein menee. Jotain spesiaalia ja uniikkia pitää olla heittää, jotta niitä yleisöääniä jotenkin tulisi. Toki jos oletetaan, että Suomi on ainoa joka edustaa poprockia finaalissa ja esiintyy hyvältä paikalta etc., niin silloin pistesaalis voi olla yllätävänkin iso.figure8 kirjoitti: ↑23 Helmi 2022, 21:05 Pidän yhä toki The Rasmusta todennäköisimpänä UMK-voittajana. Minusta se on vain liian tylsä sijoittumaan viisuissa raadeissa jotain 15. sijaa korkeammalle. Puhelinäänipisteet tuppaavat keskittyä pienelle joukolle finalisteja, ja vaikea nähdä että tämä hyvällä livelläkään erottuisi tarpeeksi kuuluakseen niihin, jolloin puhelinäänitulos on maksimissaan jotain 50 pisteen luokkaa. Lopputulos olisi jotain 16.-21. sijan väliltä, joka tuntuisi monelle ehkä pettymykseltä viime vuoden jälkeen.
Rivien välistä olin lukevinani, että Isaacissa olisi eniten ainesta viisuissa menestymiseen. Tästä olen samaa mieltä. Edellyttää tosiaan sitä, että livellä kappaleeseen löydetään vielä yksi vaihde lisää.
Mutta joo. Katsotaan nyt ensin ja analysoidaan sitten lisää.
E. Vedonlyönnissä Isaac Senen voitolle tarjotaan tällä hetkellä parhaimmillaan 30 kerrointa (Betfair). Mielestäni tuo on pienen kokeilemisen arvoinen kerroin, vaikka voitto olisikin yllätys.
Re: UMK22: yleiskeskustelu
YLE Areenassa on muuten YLEMIX lasten uutisissa juttua UMKsta ja The Rasmuksesta, Bessistä ja Cyan Kicksistä.
- Silirimpsis
- Baaritiskillä
- Viestit: 979
- Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
- Paikkakunta: Waterloo
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Teit vissiin "pienen kokeilun", kun nyt näytti Betfairissa enää 8,2
Somewhere in her smile she knows
Re: UMK22: yleiskeskustelu
Omassa animaatiossani jonka linkkasin aiemmin otin Cyan Kicksin puhelinääniin isosti kantaa. Olen likipitäen varma siitä että ihan kaikki täällä aliarvioivat heidän livetaitonsa ja ovat lauantai-iltana positiivisesti yllättyneitä. On omissa papereissani todennäköisimmin illan paras. Teleä tulee varmasti 15%+ jos onnistuvat kuten oletan, mutta riittääkö edustusmatkaan asti kun minkäänlaista ennakkohypeä ei ole onnistuttu luomaan.
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better