Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Euroviisut 2022 Italiassa

Cornelia Jakobs – Hold me closer

*****
69
41%
****
39
23%
***
30
18%
**
20
12%
*
12
7%
 
Ääniä yhteensä: 170

Avatar
Diggari
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 750
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja Diggari »

Onhan tämä vaihteeksi erilainen Ruotsin viisu, hyvä niin, enkä muista esityksistä juuri välittänytkään. Ainoastaan La stella on biisi, jonka voin oudon musiikkimakuni takia jatkossa laittaa soimaan piristämään mahdollista harmaata hetkeä.

Tässä kerran luulin päässäni pyörivän Cornelian laulun, mutta hetken mietittyäni kyseessä olikin Lady Gaga ja Shallow - aika samanlainen onkin erään kohdan sävelkulku, ja tunnelma yleensäkin.

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7205
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Onneksi en ole ainoa, joka kuulee tässä Shallown, sillä jostain syystä se tuli mieleen viikonloppuna, kun jotain tuttua biisissä on! No ei se kyllä haittaa mua kyllä yhtään :heh:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3394
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Kuka/mikä tästä Corneliasta ja tästä biisistä muuten tulee mieleen? Jotenkin erittäin brittiläisen oloinen biisi ja soundi mielestäni, mutta en saa kaiveltua päästäni sitä, minkä tämä tuo mieleeni.

En osannut Melodifestivalenin finaalissa valita pidinkö enemmän Corneliasta vai Andersista, mutta molemmilla oli potentiaalia olla myös toukokuun suosikkini. Corneliassa tosiaan on sitä riipaisevaa melankoliaa, mutta myös asennetta. Jos pitäisi ennustaa tuleva voittaja, veikkaisin tätä, koska tätähän se jury tulee rakastamaan, enkä myöskään katsojien äänien usko romahduttavan menestystä, vaikka joku toinen (Ukraina) luultavasti katsojaäänten keisari onkin.

Tuli voittoa tai ei, niin pitkästä aikaa pidän Ruotsin edustajasta. Benjamin Ingrosson biisistä kyllä pidin melko paljon, mutta joku siinä myös ärsytti, enkä halunnut kannustaa sitä lainkaan ja olin oikeastaan aika tyytyväinen, kun katsojat eivät äänestäneet sitä juurikaan.
Noin muuten sitten olenkin tässä vuoden 2014 jälkeen pitänyt Ruotsia aina todella tylsänä, enkä olisi jaksanut enää yhtäkään geneeristä ruotsiviisua, jonka esittää joku kaunis mutta teflonpintainen mies. Eniten näiden tylsien edustajien menestyksessä harmitti se, että ne olivat aina juryn suosikkeja ja toisaalta sitten taas ne aidosti kiinnostavat Ruotsin edustajat (The Ark ja Malena Ernman esimerkiksi) saavuttivat todella vaatimattoman menestyksen.

Ehkäpä Ruotsi kipuaa takaisin suosikkiviisumaakseni?
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3515
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Alan pikkuhiljaa nähdä tässä sen, mitä valtaosa ihmisistä myös näkee. En mitään voittajaa sentään, mutta erittäin positiivisessa mielessä erilaisen Ruotsin viisun. :peukku: Kyllä tää nyt Tussella lattiaa pyyhkii moninkertaisesti.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8223
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tussen esitys oli tyylikäs, mutta kaipa tällainen simppelimpi autenttisuus vetoaa sitten ihmisiin enemmän... viime vuosien skarpit lavaylöspanot ovat kummallisen heikosti menestyneet yleisöäänissä. Juryt sen sijaan ovat osanneet arvostaa. Ja ei, en usko, että pisteitä on satanut ainoastaan koska Ruotsi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5653
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Tussella oli muistaakseni parempi esitys Melloissa. Viisuihin oli tehty turhankin voimakas strobotus. No, pitäisi varmaan katsoa molemmat peräjälkeen uudelleen vertailuksi, ei enää tarkasti muista.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3394
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Mulle tuo Tusse oli ihan pahimpia inhokkeja koskaan. Ei Tussea vastaan siis mitään, mutta se biisi oli ärsyttävä ja laskelmoitu. Aloin inhota sitä biisiä itse asiassa ehkä puoli tuntia ennen kun se valittiin Ruotsin edustusbiisiksi. :repeilee:
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Massiel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1007
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Tämä muistuttaa paljon Lady Gagan ja Bradley Cooperin biisiä Shallow.

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Tosin Shallow on huomattavasti parempi biisi kuin tämä.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Avatar
Sieppeli
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 11:40

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja Sieppeli »

Läpikuunnellessa kaikkia biisejä tämän kohdalla piti pysähtyä katsomaan, että onko tämä tosissaan viisubiisi. Aina löytyy jotain tasoa meh, mutta en muistanut yhtään ensimmäiseltä kuuntelukerralta, että tämä olisi ollut ihan näin minua henkilökohtaisesti ei-yhtään kutkuttava. Nyt ei ole yhtään sellainen olo, että olisin kuunnellut mitään kappaletta tässä välissä kun soittolista siirtyi jo seuraavaan.

Olipas... Huono kokemus.
Mens infirma in corpore sano
Animus tristis in corpore sano
Mens desperata in corpore sano
Mens conterrita in corpore sano

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1067
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja manic »

ta1ja kirjoitti: 15 Maalis 2022, 13:31 Corneliakin on tahallisesti lespaava lässyttävä sössöttäjä. Hollmiiclousshö - tämä laji luulee että kuulostaa herkän seksikkäältä ja syvälliseltä mutta ei kuulosta.
Tämä! Suositan Cornelialle laulutekniikan opiskelua ennen viisufinaalia (jonne toki varmasti suoriutuu, koska Ruotsi :roll: )

Kristian_L
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 1
Liittynyt: 17 Maalis 2020, 14:43

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja Kristian_L »

Saturnus Psycho kirjoitti: 16 Maalis 2022, 16:26 Kuka/mikä tästä Corneliasta ja tästä biisistä muuten tulee mieleen? Jotenkin erittäin brittiläisen oloinen biisi ja soundi mielestäni, mutta en saa kaiveltua päästäni sitä, minkä tämä tuo mieleeni.
Minulle tulee mieleen brittibändi Keane.

Massiel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1007
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja Massiel »

MissBucharest kirjoitti: 17 Maalis 2022, 13:01 Tosin Shallow on huomattavasti parempi biisi kuin tämä.
Totta.

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2349
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja jamira »

Mulle tulee musiikillisesti mieleen joku Ellie Goulding.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57783
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Äitini mainitsi Cornelian äänessä olevan jotain Bonnie Tyleria. :peukku:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57783
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Tänne ei varmaankaan ollut vielä linkattu tämänvuotisten Mellojen tarkkoja äänimääriä. Wikipediasta löytyvät kätevästi. :joojoo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1977
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja Hapa »

^^ Ja siinähän on! Ja karismaakin Corneliasta löytyy melkeinpä Bonnien lailla. Ruotsin kieli sopisi kyllä tähän ihanasti. Varmaan olisi silloin itselläni 5 tähden kappale, nyt annan vahvan nelosen. Biisi tuntuu suorastaan räjähtävän viimeisen kertsin alussa. :kups: Raatien ykkönen luultavasti. Jollei se ole sitten ole Sveitsi tai Puola.

EDIT: onpa kökkö tuo biisi lopetus... :mitvit:
Viimeksi muokannut Hapa, 20 Maalis 2022, 01:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
S-Tyyppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1056
Liittynyt: 25 Loka 2012, 18:26

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja S-Tyyppi »

Nuo finaalin yleisöäänien pistemäärät selittynevät niillä ikäjakauma jaotteluilla, siis esimerkiksi Annan Higher Power (=18 pistettä) on saanut laajemmin eri ikäryhmissä kannatusta, vaikka ääniä n. 100k vähemmän kaikkiaan kuin Robinin Innocent Lovella (=5 pistettä).

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36991
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tämä on ainoa tämän vuoden kappaleista, joka kuulostaa viisuvoittajalta. Mutta ehkä se sitten on huono asia, jos kerran on alkanut tulla jotain Uusia Tuulia. :miettii:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57783
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

TomppaJr kirjoitti: 24 Maalis 2022, 09:47 Mutta ehkä se sitten on huono asia, jos kerran on alkanut tulla jotain Uusia Tuulia. :miettii:
Mä en nyt ihan ymmärtänyt. ??? Mihin viittaat tällä?
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36991
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Serduchka kirjoitti: 24 Maalis 2022, 09:56
TomppaJr kirjoitti: 24 Maalis 2022, 09:47 Mutta ehkä se sitten on huono asia, jos kerran on alkanut tulla jotain Uusia Tuulia. :miettii:
Mä en nyt ihan ymmärtänyt. ??? Mihin viittaat tällä?
No joku Måneskin kuulostaa juuri siltä, ettei se olisi päässyt edes finaaliin joskus kymmenen vuotta sitten. :mrgreen:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3394
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Kristian_L kirjoitti: 19 Maalis 2022, 12:07Minulle tulee mieleen brittibändi Keane.
Et välttämättä ole lainkaan väärässä. Kuuntelen kyseistä bändiä aika paljonkin ja tämä biisi kyllä sopisi heille hienosti, samoin kun moni Keanen biisi sopisi Cornelian äänelle.
Snow Patrol on toinen joka voisi myös sopia Cornelialle.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7523
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Mitään lisäämättä ja pois ottamatta täydellinen. Ei kahta sanaa. Ensi kertaa kuultuna tuomitsin jo viisuvoittajaksi ja kannassani pysyn. Mukavaa olla näin innostunut taas jostain musiikkikappaleesta, viime vuonna ei täydellistä täysosumaa viisukatalogista löytynyt. Viisi tähteä.
Žvižej fucked up the solo

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12888
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Olisiko tämä mielestäsi suosikki voittajaksi jonkun muun kuin Ruotsin edustajana?

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7523
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

^Se, että tämä on Ruotsin edustaja, ei pitäisi olla oleelista. Oikeastaan vähän hävettää, että tämän pitää juuri edustaa Ruotsia, koska Ruotsista tykkääminen tuntuu olevan yleisesti ottaen väärin. Ruotsia pitäisi kappaleesta huolimatta vihata, koska Ruotsi. :niinpa:

Asiaa syvällisemmin pohtien onhan Ruotsiin kohdistettu kritiikki ja muu marmatus osittain ihan aiheelista, mutta tuntuu, että jos joskus Mellotkin räjäytettäisiin ja musiikillinen anti monipuolistuisi, jatkuisi valitus. Ota ja tiedä. ¯\_(ツ)_/¯
Žvižej fucked up the solo

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10828
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Minua ärsyttää keskustelu, että ”tämä on ennakkosuosikki vain koska tämä sattuu olemaan Ruotsi” joka kerta kuin Ruotsi on voittajasuosikkien joukossa. :roll:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11330
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Onneksi Kuppilan yhteispuntarin ykkössija osoittaa, että "kollektiivinen Ruotsi-viha" on pelkkä myytti vain. :tapu: Itsekin olen valmis kannustamaan Ruotsin vaikka voittoon asti tänä vuonna. Ehkä tämän menestyksen myötä Melloihin saataisiin myös lisää luomumpaa musiikkia?
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3394
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Mä pidän tästä enemmänkin siitä huolimatta että on Ruotsi. En tarkoita että Ruotsia vastaan olisi mitään (päinvastoin!) mutta viisujen voittajana Ruotsi on niin yleinen ja tylsä, etten haluaisi esimerkiksi äänestää Ruotsia. Haluaisin nähdä isäntämaana esimerkiksi Espanjan, Sveitsin, Islannin tai Kroatian, mutta minkäs sille mahtaa että ruotsalaiset lähettävät niin usein laatua. Toki olen iloinen naapurin puolesta kun pärjäävät, enkä kyllä usko että pärjäävät pelkästään siksi että ovat Ruotsi.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6218
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Ite voin kyllä myöntää ihan avoimesti, että se, että kyseessä on Ruotsin biisi, tekee tämän tykkäämisestä vähän hankalaa. :heh: Mutta koitan päästä siitä eroon ja olen jo niin pitkällä, että voin sanoa biisin olevan hyvä. Ja kyllähän tämä kieltämättä kuulostaa hyvin pitkälti viisuvoittajalta. Ehkä voisin hyväksyä Ruotsin voiton helpommin, jos sitä vuoden 2015 turhinta voittoa ei Ruotsille olisi koskaan tullut. :roll:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12888
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2022: Cornelia Jakobs – Hold me closer

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

iiiduli kirjoitti: 25 Maalis 2022, 21:54 Ehkä voisin hyväksyä Ruotsin voiton helpommin, jos sitä vuoden 2015 turhinta voittoa ei Ruotsille olisi koskaan tullut. :roll:
Voinen yhtyä tähän. Loreenista on sentään jo kymmenen vuotta aikaa.

Lukittu