Juurikin näin. TikTok on laittanut alaa suorastaan dominoineen YouTuben ahtaille etenkin viime vuosina. YouTubekin yrittää vastata haasteeseen omalla Shorts toiminollaan (joka on muuten jännä siitä, että YT:n Shorts on täynnä materiaalia TikTokista ja TikTok on täynnä materiaalia suoraan YouTubesta).
TikTok on tällä hetkellä se kanava, jossa trendit syntyvät ja leviävät. Vuosikausia vanhat ja unohdetut kappaleet leviävät kulovalkean tavoin nousten nk. meemi-kamaksi. Viisuista todettakoot, että Arcade ja Måneskin saavat kiittää TikTokia paljosta. Jos halutaan nuorta yleisöä kilpailun pariin, on mentävä sinne missä sitä on. - Siis TikTokiin. Maailma muuttuu, tulee uusia asioita ja tapoja. Tämä on vain uusi väylä jakaa Euroviisujen ilosanomaa populaarilla tavalla.
Tästä voi saada sen käsityksen, että olisin joku himokas TikTokin selaaja, mutta en loppuunsa. YouTube vie vielä voiton, mutta tuleehan tuota TikTokia selattua miltein päivittäin.