Siis muut selittää jotain syvällisiä, tämä tekee sen inhimillisten perustarpeiden kautta.
ESC 2022: livekommentointi
Re: ESC 2022: livekommentointi
Rise, angel, shine, love!
Re: ESC 2022: livekommentointi
Parasta, ei olisi jaksanut kuunnella enää niitä kaikenlaisia nyyhkytarinoita.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva
Joten skippaa se kotisohva
Re: ESC 2022: livekommentointi
Cornelia on aivan seko.
Re: ESC 2022: livekommentointi
Kirosanat tehoavat parhaiten, kun niitä käyttää erittäin harvoin.
Ei, mutta oikeasti – miksi hän nöyryytti tuota juontajaa?! Kuka oikeasti laittaa toisen likaiselle matolle makaamaan. En voi käsittää. Aloin jo mielessäni analysoida hänen vanhempiensa kasvatustyyliä, ehkä curlingvanhempia olleet...
Riskinä seniorilaumat
Re: ESC 2022: livekommentointi
no jep presissä on tuhannen taalan tilaisuus tuoda omaa persoonaa esiin ja mitä tekee ulisevat ukot.. no jatkaa sitä hemmetin ulinaa
kyllä ne sataan kertaan kerrotut kliseetkin menettää jo tehonsa jos joka käänteessä pitää niitä käyttää
Naiset kyl veti voiton jos molempien semien pressit katotaan.
Never miss a good chance to shut up.
Re: ESC 2022: livekommentointi
Minä häpeän sitä, että laitetaan täydet pisteet automaationa. Ikään kuin Suomessa ei kuunneltaisi monenlaista musiikkia kun ruotsalainen Spotifykin mahdollistaa ihmisten kuunnella melkein mitä huvittaa. Kaikki eivät kuuntele suomalaisia radiokanavia.
Re: ESC 2022: livekommentointi
Juurikin tämä. Niin mielikuvituksetonta Suomelta.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator
Re: ESC 2022: livekommentointi
Viisukuppilan ensikertalaiskommentoija (melkeen ainakin) liittyy mukaan iloiseen joukkoon! Olen entinen hc-viisufani, joka ei muutamaan vuoteen ole ollut kovin innoissaan ja esim. tänä vuonna en kuunnellut biisejä etukäteen oikeastaan yhtään tai muutenkaan tiennyt juuri mitään. Siinä mielessä ”ulkopuolisen” kommentteja nämä.
Nyt se jostain syvältä löytynyt viisufani halusi kuitenkin kommentoida tänne
Suomen esitys oli heikko ja viime vuoden kaltaisesta tuloksesta varmasti on turha unelmoida, mutta biisinä ansaitsi tästä porukasta ehdottomasti päästä finaaliin. Uskoinkin finaalipaikkaan kyllä, kuulosti tunkkaisuudestaan huolimatta finalistilta. Plussaa vielä se, että tällä ei juuri ole kilpailua finaalissa. San Marino ja Bulgaria karsiutui, muut ei sitten oikeastaan olekaan lähettänyt B-tier rockia (mikä mun mielestä on hiukan yllättävää, sitähän just nimenomaan olisi voinut odottaa).
Israelin karsiutumisesta olen tosi iloinen. Inhoan tämmöisiä viisuja, joissa ei ole mitään muuta sisältöä kuin tämä yksi aspekti.
Serbia oli just niin outo kuin ajattelinkin, mutta arvasin että menee finaaliin. Veikkaan, että meni hyvinkin selkeästi. Mielenkiintoinen.
Azereiden finaalipaikka oli selviö. Ei mikään maailmanhistorian paras entry, mutta tästä porukasta erottui edukseen ja oli suht pitkällekin iltaa omasta mielestäni paras siihen mennessä.
Georgia oli ehkä hirvein kaikista. Miksi tämän olisi pitänyt päästä finaaliin? Toisaalta, kuka yllättyi, kyseessä on Georgia.
Maltan biisi kuulosti junnuviisulta kaikkinensa. Veikkaan, että raadeissa oli sijalla 8.-10. ja telessä veti vähintään hyvin lähelle nollaa.
San Marino oli hirveä. En tiedä oliko tää koominen tahallisesti, tahattomasti vai molempia, mutta ei todellakaan ollut mikään hyvällä maulla tehty Måneskin-kopio, vaan varsinainen irvikuva. Plus eihän tämä ollut mikään euroviisujen ensimmäinen miesten välinen suudelma?? Eikö Liettuan viisussa 2015 (vai mikä se yli-imelä oli, jossa kaikki pussasivat) mies-taustatanssijat suudelleet?
Australian pojalla oli upea ääni. Ehkä kappaleestakin pidän enemmän lauantaina. Esitys sen sijaan vähän koominen, liikaa kaikkea tilpehööriä.
Miten niin Kypros muka lähti tällä esityksellä pois Fuego-boksista?? Ihan sitä samaahan tää oli. Tykkään kreikan kielestä, mutta ääni ei laulajalla kyllä kantanut. Hyvä vaan että karsiutuivat, ehkä keksivät seuraavaksi vihdoin jotain uutta.
Irlannilla ei kyllä mene kovin vahvasti. Ei taida jumbosija jäädä kauas nytkään.
Makedonia ei ollut niin huono kuin odotin sen perusteella, että sitä taidetaan olla haukuttu eniten. Ainoa mielenkiintoinen aspekti tosin oli laulajan ääni. Muuten oli tylsä, mutta ei karmea.
Viro oli perus mukava, tavalliset biisit erottui edukseen tässä joukossa. Jos nyt joku läähätyskommentti tähänkin tarvitaan niin vaikka en asmr-konseptia ole koskaan ymmärtänyt, niin jos jonkun sellaiseen itselleni haluaisin niin se olisi tää laulaja! se matalta laulu.
Romaniasta tykkäsin paljon. Miksi oli yllätys, että tämä pääsi jatkoon?? Ehdoton lempparini tästä kategoriasta, tosi hauska kappale. Ihan oikein, että tämä pääsi ja Israel ja San Marino karsiutui.
Jos ykkössemissä ns. ennakkosuosikki, jota en itse olisi ennakkosuosikiksi uskonut ja jonka suosiota en ymmärrä, oli Kreikka, nyt se oli Puola. ”Tahattomasti koominen” (joku kommentoi täällä tätä näin) oli hyvin sanottu. Viisufanikupla on kyllä joskus vähän hassu. Miksi tämä nyt niin hyvin pärjäisi? (Tai sitten olen väärässä ja yllätyn lauantaina.)
Montenegrolla oli sama kappale kuin Puolalla, mutta naisesittäjällä ja vieläkin koomisemmilla sanoituksilla. Balkan balladia en tästä kyllä saa, tosin ehkä sellainen vaatisi omasta mielestä kielen myös.
Belgia oli todella unohdettava, en nytkään saa päähäni miten tän melodia meni, ja siinä mielessä finaalipaikka yllättävä. Ehkä pääsi raadeilla? Ihan moderni entry kyllä sinänsä, mutta en ajatellut että olisi tarpeeksi mielenkiintoinen.
Ruotsi esiintyi turhaan näin myöhään, olisi kuulostanut huomattavasti paremmalta vaikka Irlannin jälkeen paikalla 11 alun sirkuksen jälkeen, kuin tämän balladimeren päätteeksi. Finaaliinhan se olisi siltäkin paikalta mennyt heittämällä. Ainoa biisi Jezebelin ohella, jonka olen tältä vuosikerralta kuunnellut etukäteen kokonaan. Nyt Cornelia hymyili liikaa, ei sovi biisiin, melloesitys oli aidompi. Kappale itsessään on kuitenkin aika eri maata kuin useimmilla muilla. Måneskiniin verrattuna olisi varsin persoonaton voittaja, mutta kuka on parempi?
Tšekki ei nyt ehkä ihan yhtä energinen loppuherätysnumero ollut kuin oli tarkoitus, siihen vähän liian kotikutoinen, mutta kiva kun pääsivät finaaliin. Tarvitaan sinne tällaistakin kaiken sen tylsyyden keskelle.
Nyt kun sanoin tämän, niin ei Ruotsi kyllä voita. Finaalissa miljoona balladia, ekasta semistä niitä kitarahimmailuja ja täältä huutoukkoja, ja Ruotsi on liian samanlainen kuin muut. Parempi, mutta samanlainen. Ukraina erottuu edukseen, eli oiskohan se sitten.
Nyt se jostain syvältä löytynyt viisufani halusi kuitenkin kommentoida tänne
Suomen esitys oli heikko ja viime vuoden kaltaisesta tuloksesta varmasti on turha unelmoida, mutta biisinä ansaitsi tästä porukasta ehdottomasti päästä finaaliin. Uskoinkin finaalipaikkaan kyllä, kuulosti tunkkaisuudestaan huolimatta finalistilta. Plussaa vielä se, että tällä ei juuri ole kilpailua finaalissa. San Marino ja Bulgaria karsiutui, muut ei sitten oikeastaan olekaan lähettänyt B-tier rockia (mikä mun mielestä on hiukan yllättävää, sitähän just nimenomaan olisi voinut odottaa).
Israelin karsiutumisesta olen tosi iloinen. Inhoan tämmöisiä viisuja, joissa ei ole mitään muuta sisältöä kuin tämä yksi aspekti.
Serbia oli just niin outo kuin ajattelinkin, mutta arvasin että menee finaaliin. Veikkaan, että meni hyvinkin selkeästi. Mielenkiintoinen.
Azereiden finaalipaikka oli selviö. Ei mikään maailmanhistorian paras entry, mutta tästä porukasta erottui edukseen ja oli suht pitkällekin iltaa omasta mielestäni paras siihen mennessä.
Georgia oli ehkä hirvein kaikista. Miksi tämän olisi pitänyt päästä finaaliin? Toisaalta, kuka yllättyi, kyseessä on Georgia.
Maltan biisi kuulosti junnuviisulta kaikkinensa. Veikkaan, että raadeissa oli sijalla 8.-10. ja telessä veti vähintään hyvin lähelle nollaa.
San Marino oli hirveä. En tiedä oliko tää koominen tahallisesti, tahattomasti vai molempia, mutta ei todellakaan ollut mikään hyvällä maulla tehty Måneskin-kopio, vaan varsinainen irvikuva. Plus eihän tämä ollut mikään euroviisujen ensimmäinen miesten välinen suudelma?? Eikö Liettuan viisussa 2015 (vai mikä se yli-imelä oli, jossa kaikki pussasivat) mies-taustatanssijat suudelleet?
Australian pojalla oli upea ääni. Ehkä kappaleestakin pidän enemmän lauantaina. Esitys sen sijaan vähän koominen, liikaa kaikkea tilpehööriä.
Miten niin Kypros muka lähti tällä esityksellä pois Fuego-boksista?? Ihan sitä samaahan tää oli. Tykkään kreikan kielestä, mutta ääni ei laulajalla kyllä kantanut. Hyvä vaan että karsiutuivat, ehkä keksivät seuraavaksi vihdoin jotain uutta.
Irlannilla ei kyllä mene kovin vahvasti. Ei taida jumbosija jäädä kauas nytkään.
Makedonia ei ollut niin huono kuin odotin sen perusteella, että sitä taidetaan olla haukuttu eniten. Ainoa mielenkiintoinen aspekti tosin oli laulajan ääni. Muuten oli tylsä, mutta ei karmea.
Viro oli perus mukava, tavalliset biisit erottui edukseen tässä joukossa. Jos nyt joku läähätyskommentti tähänkin tarvitaan niin vaikka en asmr-konseptia ole koskaan ymmärtänyt, niin jos jonkun sellaiseen itselleni haluaisin niin se olisi tää laulaja! se matalta laulu.
Romaniasta tykkäsin paljon. Miksi oli yllätys, että tämä pääsi jatkoon?? Ehdoton lempparini tästä kategoriasta, tosi hauska kappale. Ihan oikein, että tämä pääsi ja Israel ja San Marino karsiutui.
Jos ykkössemissä ns. ennakkosuosikki, jota en itse olisi ennakkosuosikiksi uskonut ja jonka suosiota en ymmärrä, oli Kreikka, nyt se oli Puola. ”Tahattomasti koominen” (joku kommentoi täällä tätä näin) oli hyvin sanottu. Viisufanikupla on kyllä joskus vähän hassu. Miksi tämä nyt niin hyvin pärjäisi? (Tai sitten olen väärässä ja yllätyn lauantaina.)
Montenegrolla oli sama kappale kuin Puolalla, mutta naisesittäjällä ja vieläkin koomisemmilla sanoituksilla. Balkan balladia en tästä kyllä saa, tosin ehkä sellainen vaatisi omasta mielestä kielen myös.
Belgia oli todella unohdettava, en nytkään saa päähäni miten tän melodia meni, ja siinä mielessä finaalipaikka yllättävä. Ehkä pääsi raadeilla? Ihan moderni entry kyllä sinänsä, mutta en ajatellut että olisi tarpeeksi mielenkiintoinen.
Ruotsi esiintyi turhaan näin myöhään, olisi kuulostanut huomattavasti paremmalta vaikka Irlannin jälkeen paikalla 11 alun sirkuksen jälkeen, kuin tämän balladimeren päätteeksi. Finaaliinhan se olisi siltäkin paikalta mennyt heittämällä. Ainoa biisi Jezebelin ohella, jonka olen tältä vuosikerralta kuunnellut etukäteen kokonaan. Nyt Cornelia hymyili liikaa, ei sovi biisiin, melloesitys oli aidompi. Kappale itsessään on kuitenkin aika eri maata kuin useimmilla muilla. Måneskiniin verrattuna olisi varsin persoonaton voittaja, mutta kuka on parempi?
Tšekki ei nyt ehkä ihan yhtä energinen loppuherätysnumero ollut kuin oli tarkoitus, siihen vähän liian kotikutoinen, mutta kiva kun pääsivät finaaliin. Tarvitaan sinne tällaistakin kaiken sen tylsyyden keskelle.
Nyt kun sanoin tämän, niin ei Ruotsi kyllä voita. Finaalissa miljoona balladia, ekasta semistä niitä kitarahimmailuja ja täältä huutoukkoja, ja Ruotsi on liian samanlainen kuin muut. Parempi, mutta samanlainen. Ukraina erottuu edukseen, eli oiskohan se sitten.
Viimeksi muokannut esc26, 13 Touko 2022, 01:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: ESC 2022: livekommentointi
Koen kyllä itsekin Serbian vahvana, mutta noista katselukertojen hehkutuksista muistuu mieleen viime vuoden Venäjä, joka keräsi huikeat luvut semin jälkeen ja pidit voittajana, mutta kuinkas kävikään. Olen aika varma, että iso osa noista katseluista on Serbiasta. Kappale on kuitenkin siellä super suosittu.
Re: ESC 2022: livekommentointi
Minua on monesti ihmetyttänyt se, etteivätkö suomalaiset musiikin ammattilaiset tosiaankaan löydä mitään ansioita muista kuin ruotsalaisista kappaleista? Heillä on pakko olla aika rajoittunut maku jos asia niin on.
Re: ESC 2022: livekommentointi
Tietyillä mailla on joka vuosi isot katsojaluvut hetkessä, Serbia ja Puola on mm. sellaisia. Omat kansalaiset käyvät innolla aina katsomassa uudestaan saman tien.
-
- Hörppijä
- Viestit: 233
- Liittynyt: 13 Touko 2018, 12:07
Re: ESC 2022: livekommentointi
Nyt olisi hyvä kaikkien mennä nukkumaan, jaksetaan sitten valvoa viisuiltana joka on jo huomenna.
On kyllä jännät paikat tulossa.
On kyllä jännät paikat tulossa.
Re: ESC 2022: livekommentointi
hah ainii menin siihe Manizha halpaanratamo1 kirjoitti: ↑13 Touko 2022, 01:45Koen kyllä itsekin Serbian vahvana, mutta noista katselukertojen hehkutuksista muistuu mieleen viime vuoden Venäjä, joka keräsi huikeat luvut semin jälkeen ja pidit voittajana, mutta kuinkas kävikään. Olen aika varma, että iso osa noista katseluista on Serbiasta. Kappale on kuitenkin siellä super suosittu.
Mut Serbien biisissä on sitä tiettyy omintakeisuutta ja oman maan musiikkiskenen edustamista mitä ollu monissa viime voittajissa.
Studioversiokin kuullostaa ihan maailmanluokan hitiltä jos se olis siis englanniks
Never miss a good chance to shut up.
Re: ESC 2022: livekommentointi
olen ylpeä siitä että pikkuhappy oli ensimmäinen joka meni Rezartahalpaan
mut anyway sellaiset ns voittajan esitykset on Ruotsilla, Ukrainalla, Serbialla, Kreikalla & Espanjalla - kaksi jälkimmäistä tuskin voitosta kuitenkaan taistelee.
Brittien ukko toki laulaa komeesti mutta onkohan tuo esitys vähän liiankin räikeä ja luotaansa työntävä näin voittajaks?
Viimeksi muokannut Happy, 13 Touko 2022, 02:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.
Re: ESC 2022: livekommentointi
^ OT näin liveseurannassa, mutta Kreikka on kyllä jännä tapaus - suomalaiset eivät yleensä synkkiä sisältöjä vierasta, mutta Kreikka meillä mitä ilmeisimmin tökkii?
Rise, angel, shine, love!
Re: ESC 2022: livekommentointi
veikkaan et siinä on sellaista ruotsimaista laskelmoivuutta? ei toimi meille kuppilaisille mut viisuyleisölle varmasti.
Biisi on modernin listamainen ollen samalla paasaavuudessaan dramaattisuudessaan viisumainen, esitys on myös sellainen jolle viisukansa kusee hunajaa. Vaikutuin jopa itsekin
Never miss a good chance to shut up.
- Renaissancefire
- Kanta-asiakas
- Viestit: 1134
- Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: ESC 2022: livekommentointi
Israel 2000 on mielestäni ensimmäinen
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta
- Saturnus Psycho
- Kanta-asiakas
- Viestit: 3533
- Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
- Paikkakunta: Helsinki
Re: ESC 2022: livekommentointi
Mä pöljä oon mennyt sopimaan että ryyppään huomenna eli viisuillasta tulee sitten toinen viininhuuruinen ilta putkeen (enkä oo moneen yöhön muutenkaan nukkunut.) Onneksi nuorena jaksaa. Paitsi niin, en oo kovin nuori.Elliotviisu kirjoitti: ↑13 Touko 2022, 02:14 Nyt olisi hyvä kaikkien mennä nukkumaan, jaksetaan sitten valvoa viisuiltana joka on jo huomenna.
On kyllä jännät paikat tulossa.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant
Re: ESC 2022: livekommentointi
Il Volon esiintymisestä vielä: se koronakaranteenissa laulava jäsen vaikutti ihan tolpillaan olevalta eli ei tainnut olal oireinen. Jälleen yksi osoitus siitä kuinka muualla Euroopassa vielä on rajoituksia ja maskeja käytössä ynnä muuta ja paljastaa miksi Suomi johtaa koronakuolintilastoja todella häpeällisellä tavalla. Täällä ei paljon vanhuksista piitata - mikä ei sinänsä ole mitään uutta.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
Re: ESC 2022: livekommentointi
"ElioVision" on julkaissut Suomi-pätkänsä nyt myös YouTubessa:Vesa-san kirjoitti: ↑12 Touko 2022, 22:42 RAI1:n lähetyksessä, mainoskatkon aluksi Elio e le Storie Tese esitti mukaelman vanhasta San Remo biisistään. Sanoitukset olivat "... Finlandia si, Finlandia no...".
Esitys oli saunassa, rumpalilla palikoina löylykauhat, lauteilla istui pyyhkeessä hieman Sanna Marinin näköinen nainen. Costa-varustamon mainos tmv. jos oikein ymmärsin.
https://www.youtube.com/watch?v=-9MOjj2mkQI
Re: ESC 2022: livekommentointi
Huomasin tämän kommentin vasta nyt. Voi hyvinkin olla noin. Ilmankos sieltä on tullut jos jonkinlaista musaa; eivät ole fakkiintuneet johonkin tiettyyn lajityyppiin. Usein olen jonkin verran pitänyt, etenkin niistä oudoimmista, eikä tosiaan mitään täysfloppeja tule mieleen.
Rise, angel, shine, love!
Re: ESC 2022: livekommentointi
Kiva, kun settiin mahtuu sellainenkin legenda kuin Bonnie Tyler. No, ei hän ollut kovin hyvä. Mutta SuRie kyllä osasi laulaa ja onnistuis nostamaan heikkoa biisiään, ja hanskasi sen mikrofonin varastus -insidenssin mallikkaasti.
Rise, angel, shine, love!
Re: ESC 2022: livekommentointi
ta1ja kirjoitti: ↑13 Touko 2022, 10:26 Il Volon esiintymisestä vielä: se koronakaranteenissa laulava jäsen vaikutti ihan tolpillaan olevalta eli ei tainnut olal oireinen. Jälleen yksi osoitus siitä kuinka muualla Euroopassa vielä on rajoituksia ja maskeja käytössä ynnä muuta ja paljastaa miksi Suomi johtaa koronakuolintilastoja todella häpeällisellä tavalla. Täällä ei paljon vanhuksista piitata - mikä ei sinänsä ole mitään uutta.
Olen täysin samaa mieltä! Hyvä huomio.
Re: ESC 2022: livekommentointi
Helsinkiläinen Eeva toivoi Viisukuplassa sitä Daðin parempaa (eli vuoden 2020) viisua.
Vaikka taso onkin mielestäni parantunut monista viime vuosista, niin viisujen ylistäminen joulun tai synttärien veroiseksi vuoden todelliseksi kohokohdaksi on kyllä mielestäni liioittelua.
Seuraava toive ei ollut paha. Aion nimittäin antaa Fuegolle neljä tähteä, sitten kun se saa Viisula-esittelynsä.
Vaikka taso onkin mielestäni parantunut monista viime vuosista, niin viisujen ylistäminen joulun tai synttärien veroiseksi vuoden todelliseksi kohokohdaksi on kyllä mielestäni liioittelua.
Seuraava toive ei ollut paha. Aion nimittäin antaa Fuegolle neljä tähteä, sitten kun se saa Viisula-esittelynsä.
Re: ESC 2022: livekommentointi
Rybakin Fairytalesta näytettiin se versio, joka esitettiin Oslon finaalin 2010 alussa.
-
- Kanta-asiakas
- Viestit: 1337
- Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13
Re: ESC 2022: livekommentointi
Tsingis Khan Nyt alkaa viisutunnelma nousta!