Viisusyömingit ja -juomingit

Euroviisut 2022 Italiassa

Kumpi on tärkeämpää viisukatsomossa: juotavat vai syötävät?

a) juotavat
12
16%
b) syötävät
16
21%
c) en voi syödä tai juoda, kun keskityn täysin lähetyksen seuraamiseen
13
17%
d) kaikki on yhtä tärkeää
34
45%
 
Ääniä yhteensä: 75

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4702
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Teräsbekoni kirjoitti: 10 Touko 2022, 21:45 Minä söin jo omat evääni. :'(
Se tunne, kun ostat leffateatteriin makeispussin ja se menee jo mainosten aikana ennen leffaa :puna:

Eilen seurasin semejä baarissa, joten ei eväitä (yhden lonkeron join). Torstaille tekisi mieli jäätelöä, olen vain nyt 3kk ajan yhtäjaksoisesti ketoosissa ja yksikin jäätelöpurkki riittää potkaisemaan ulos ketoosista ja siihen kestää taas viisi päivää päästä takaisin. Mutta onneksi on esim. tällaisia uutuuksia. Tuo on tehty lehmänmaidosta ja maku on ihanan kermainen ja täyteläinen ja vain 9g hiilareita!

Lauantaina tulee sitten taas seurattua baarissa.

Elliotviisu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 233
Liittynyt: 13 Touko 2018, 12:07

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Elliotviisu »

Meillä on talo täynnä porukkaa, joten viiniä menee useampi pullo, tilataan pizzaa ja sushia, sitten kaikkea sivutarjoilua sipseistä kurkku ja porkkanatikkuihin. Mielummin överit kuin vajarit tarjoilujen suhteen.

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5816
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Tänään olisi minulla S-marketin paistopisteeltä ostettu iso nakkirulla ja sitten Xtra suklaalevy. Juomana taas Juissia, mutta tällä kertaa sekähedelmän makuista, kun taas tiistaina oli päärynän makuista.
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42825
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ostin tentin palautusjuomaksi pintin Guinnesia. Vasta ostoksen tehtyäni tuli mieleen, että se voidaan tulkita Irlannin kannattamiseksi. Juoma on nyt ulkona jäähtymassa, ja ehkä korkkaan sen sitten kun on Brooken vuoro. (Olisi ollut myös alkoholitonta Guinnesia tarjolla, mutta en ollut tarpeeksi sober curious siihen investoidakseni nyt. Joskus pitää kyllä vielä kokea sekin.) Subwayn päivän patonki oli Spicy Italian, ostin sitten sitäkin puolikkaan, jota nyt etkona mutustan. Olkoon se järjestäjien kunniaksi sitten. Tämä on kyllä todella maukasta ja riittoisaa. - S-ryhmä ei kerro Meiran mantelien alkuperää, mikä on omituista. Etteivät vain olisi esim. Australiasta :apuva: Toisaalta en ostanut niitä viisuevääksi vaan muuten vain, joten ehkä niistä ei koidu mitään odottamatonta kirousta, jos maltan pitää niistä näppini erossa.
Viimeksi muokannut Rousku, 13 Touko 2022, 02:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3239
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Ostin kaupasta kana-kantarelli risoton Torinolaisittain, jonka nautin ennen toista semiä. :mrgreen:
Crown the Witch! :twisted:

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1245
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Rousku kirjoitti: 12 Touko 2022, 21:19Subwayn päivän patonki oli Spicy Italian, ostin sitten sitäkin puolikkaan, jota nyt etkona mutustan. Olkoon se järjestäjien kunniaksi sitten. Tämä on kyllä todella maukasta ja riittoisaa.
Aah, Spicy Italian on niin mun lemppari! :kuolaus: Ei ole tullut käytyä Subissa varmaan yli vuoteen, mutta maistan makuelämyksen vieläkin kuvitelmissani elävästi...

Meillä on tosiaan tänään niitä ruissipsejä, ja mies kävi ostamassa kirsikkaoluet. Saatan ehkä joutua hörppäämään illan mittaan vielä rommilimpparinkin, jotta kestän kaiken jännityksen. :surrur:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1181
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja pmama »

Meillä aina sormisyötävää, juureksia, suolakurkkuja oliiveja, lisänä juustoa ja italialaisia makkaroita. Dippejä ei tarvita, kun ei viisuntuijotukselta pystyisi näkemään , mihin dippi osuu. Juomaksi kelpaa oma mielijuoma. Ei liikaa vaan sopivasti.

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1337
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Löysin kaapista nachoja ja salsaa. Kyytipojaksi Pepsi-Max limeä.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Miss Ludo kirjoitti: 12 Touko 2022, 21:30
Rousku kirjoitti: 12 Touko 2022, 21:19Subwayn päivän patonki oli Spicy Italian, ostin sitten sitäkin puolikkaan, jota nyt etkona mutustan. Olkoon se järjestäjien kunniaksi sitten. Tämä on kyllä todella maukasta ja riittoisaa.
Aah, Spicy Italian on niin mun lemppari! :kuolaus: Ei ole tullut käytyä Subissa varmaan yli vuoteen, mutta maistan makuelämyksen vieläkin kuvitelmissani elävästi...
Hieman OT, mutta Spicy Italian on niin munkin lemppari. :surrur: Tänäänkin ostin huomiseksi päivälliseksi. :ihana: Italialaisten ruokien lounas- ja päivällisviikko saa siis edelleen huomenna jatkoa.
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42825
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minullakin on varmaan ollut parin vuoden Subway-tauko, mutta tänään satuin muilla asioilla kauppakeskukseen josta sellainen liike löytyi niin innostuinpa ostamaan. Ko. nimenomainen subi on kuinka ollakaan minunkin suosikkini, niin ilahduttihan se että juuri sen sai tänään halvemmalla.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11352
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Subit on hyviä, mutta mä en ole koskaan tyytyväinen edes 30-senttiseen. :draamaa:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2703
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja inomu »

Jufo kirjoitti: 11 Touko 2022, 07:57 Mutta onneksi on esim. tällaisia uutuuksia. Tuo on tehty lehmänmaidosta ja maku on ihanan kermainen ja täyteläinen ja vain 9g hiilareita!

Oi! Kiitos tästä vinkistä :uujee: En pysty enää nykyään juurikaan syömään runsaasti sokeroituja tuotteita ja luulin jo jäätelöiden jääneen historiaan osaltani, mutta eipä tarvitsekaan näköjään luopua niistä!

Tälle illalle itselläni on evääksi sipsia, American-dippiä ja Cola Zeroa. Toivottavasti American-dippi ei kiroa kisaa American Song Contestin kaltaiseksi :apuva:
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Teräsbekoni kirjoitti: 12 Touko 2022, 21:37 Subit on hyviä, mutta mä en ole koskaan tyytyväinen edes 30-senttiseen. :draamaa:
Tähän en totea sitä perinteistä. :shh: :puna:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4702
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Minulle taas 15 senttiä riittää hyvin :ylppis: Tänään söin subisalaatin (steak & cheese), ei ollut mikään elämys.

Tuo illan semiä varten ostamani Keto jäätelö meni sitten jo a-studion aikana :roll:
inomu kirjoitti: 12 Touko 2022, 21:40 Oi! Kiitos tästä vinkistä :uujee: En pysty enää nykyään juurikaan syömään runsaasti sokeroituja tuotteita ja luulin jo jäätelöiden jääneen historiaan osaltani, mutta eipä tarvitsekaan näköjään luopua niistä!
Katso myös Lohilo, sellaisia kuution muotoisia sokerittomia jäätelöitä eikä niin tyyriitä.

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1653
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Mä ostin kaupasta itselleni kokonaisen kinuskikakun kun puoleen hintaan sai :heh: Onneks on edes juhlan aihetta ku Rasmus jatkossa...
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Vendi8
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 900
Liittynyt: 18 Huhti 2012, 13:30
Paikkakunta: Vieremä

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Vendi8 »

Meillä kotona on tänään italiateemainen menu :rakkaus:

Päivällä syödään ruoaksi
- erilaisia pizzoja
- pinaattiparmesaanirisottoa
- jälkiruokana: tyrnivalkosuklaapannacottaa

Illaksi olevia herkkuja
- erilaisia juustoja
- hedelmiä ja kasviksia dipattavaksi
- brosecco-tuorejuustorullat
- oliiveja
- italialaiset leipätikut
- sipsiä
- popcornia (on ollut jo melkein 15 vuoden ajan aina popcornit mukana niin niistä ei sen takia voi luopua :D)

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Ollaan tässä tekemässä porukoille muuttoa, niin viisut menee heidän luona.

Yritin kävästä tossa Alkon ohi ajaessa hakemassa pullon sitä virallista skumppaa:
https://www.alko.fi/tuotteet/950774/Inv ... Extra-Dry/

Kävi sit silleen et eihän ne myyneet mulle kun henkkarit jäi pois matkasta :rofl:

Kiva tietää että näin 29v en vielä ole vanhus :mrgreen:

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4702
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Minulta kysyttiin viimeisen kerran papereita joskus 35v, ei enää sen jälkeen.

Eikös tuo että kysytään papereita ole se mitä oikeasti salaa toivotaan että voisi tuntea itsensä vielä hetken nuoreksi :heh:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6631
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Kateellisena katselen, kuinka jotkut jaksavat panostaa viisueväisiin niin hienosti ja vielä isäntämaan mukaan. :tuopit: Itsellä on tänään tarjolla tylsästi vain dippivihanneksia ja sipsiä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Unihiekkamyrsky kirjoitti: 14 Touko 2022, 11:51
Kävi sit silleen et eihän ne myyneet mulle kun henkkarit jäi pois matkasta :rofl:

Kiva tietää että näin 29v en vielä ole vanhus :mrgreen:
Mulle ei myyty arpaa kioskilla tässä vähän aikaa sitten. Oon 37. :mrgreen: Toki tiedostan muutenkin, että näytän 15 vuotta ikäisiäni nuoremmalta.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Uusi yritys Alkoon paprujen kanssa, ja nyt on Invivo X Unity prosecco-pullo täälläkin. Samalla hain kaupasta:
-Juustolajitelma
-Tapaslajitelma
-Sipsiä
-Chilipähkinöitä
-Patonki

Porukoilla on lisäksi viinaa, lonkeroa, ja sit tavalliset ruokajutut, et eiköhän näillä kisat seurata :juhla:

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4702
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Minusta jos seurattava sisältö on hyvä niin se kantaa itsessään eikä vaadi valtavaa kokoelmaa herkkuja tuekseen. Ehkä herkuilla kompensoidaan tämänvuotista heikkoa tasoa?

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4702
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Jufo »

MissBucharest kirjoitti: 14 Touko 2022, 13:44 Mulle ei myyty arpaa kioskilla tässä vähän aikaa sitten. Oon 37. :mrgreen: Toki tiedostan muutenkin, että näytän 15 vuotta ikäisiäni nuoremmalta.
Offtopic mutta:
Näissä "Näytän XX vuotta ikäistäni nuoremmalta" väitteissä tuntuu olevan aina vähän lapinlisää :mrgreen:

Esimerkiksi tämä 39-vuotias on mennyt ihan Iltalehteen asti kehumaan, kuinka näyttää ikäistään nuoremmalta:
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/ab3755 ... fb1e0aa058

Netin age.toolpie.com kuitenkin päättelee kuvan perusteella hänen iäkseen hänen todellisen ikänsä:

kuva

On ehkä vähän narsistista, että 39-vuotiaalta näyttävä 39-vuotias menee Iltalehteen asti kehumaan näyttävänsä 10 vuotta nuoremmalta :heh:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja murka »

Jufo kirjoitti: 14 Touko 2022, 14:14 Minusta jos seurattava sisältö on hyvä niin se kantaa itsessään eikä vaadi valtavaa kokoelmaa herkkuja tuekseen. Ehkä herkuilla kompensoidaan tämänvuotista heikkoa tasoa?
Minulla on jo pari kertaa tapahtunut niin, että olen tehnyt dipit sun muut valmiiksi mutta jäänyt seuraamaan ja kommentoimaan esityksiä enkä ole muistanut syödä.

Tasolla ei ole väliä. Näin aikuisena ei ole oikeastaan kuin juhlapyhinä herkkuja ja viisuviikon lasken juhlapyhiin.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4702
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Joo, sama tapahtuu silloin kun jos on oikein hauska baari-ilta niin eihän sitä edes muista/ehdi juoda alkoholia.

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja poika90 »

No ainakin kuoharia. Marjoja joko pizzaa tai burgeria riippuu kumpaa tekee mieli enemmän illalla :rofl:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1500
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Jufo kirjoitti: 14 Touko 2022, 15:10 ^ Joo, sama tapahtuu silloin kun jos on oikein hauska baari-ilta niin eihän sitä edes muista/ehdi juoda alkoholia.
Mä olin tässä pari viikkoa sitten Herkussa ja menin sinne alunperin siksi että sain ihan hirveän uutisen keskellä yötä ja Herkku oli yksi ainoista paikoista joka oli enää auki ja tarjosi alkoholia. Siellä oli niin ihana porukka sinä iltana että unohin alkoholin juomisen ja koko uutisen kokonaan. Tuli tanssittua pitkään.
<3

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Joo, ei tuo muija ainakaan tossa kuvassa mun mielestä näytä mitenkään erityisen nuorelta. Ei nyt mikään rupsahtanutkaan, mutta ihan ikäisensä näköinen.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1337
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Pussi Choco-aakkosia hankittu. Suolaisena ehkä pari hyvää voikkaria, jos nälkä. Muutama siiderikin löytyy, mutta hieman vielä arvon niiden ja perinteisen Pepsi-Maxin välillä. Alkoholi voi vääristää loppupään kappaleita ts. ne alkavat tuntua kertakaikkiaan ihanilta :heh:

Massiel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1038
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Viisusyömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Hampurilaisia, Kabanossia, Italiansalaattia, perunasalaattia, tuoremehua, kivennäisvettä, itse tehtyä marjamehua, koivunmahlaa, leipää ja levitteitä,hedelmiä ja mansikoita. Euroviisukahvit keitetty ja päivällä tehty euroviisu siivous. Tunnelmaan virittäydytään Suomi-Latvia jääkiekolla. Semifinaaleissa ei sen kummempia syömisiä kun oli työpäivä edessä.

Lukittu