Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3408
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

No, kyllähän mä tarvitsin astmapiippua jotta pystyin kuuntelemaan tuon Aleksin voittokappaleen.
Antsa itse asiassa kysyi multa mille mun täydet meni ja kun soitin tätä ykkösinhokkiani 5 sekuntia, hän kysyi multa kestinkö oikeasti kuunnella tuota shittiä 10 minuuttia. :sekava: :tajuton:
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17124
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Happy »

Oksettava voittaja, mut varsin odotettu sellanen. onnittelut..

Ja tässä meikän puntari/pisteviesti:

Pisteet
Lähetetty: 09 Joulu 2022, 14:34
Lähettäjä: Happy
Vastaanottaja: Aleksi

Laitoin pisteet puntarimuodossa, eli yläpään top12 plussilla ja alapää miinuksilla :joojoo:


10
+15p. :flag_fr::flag_ua: Vladimir Cauchemar & alyona alyona - DANCER - parin viimevuoden ajan oon halunnut laittaa tän niin moneen raatiin mut jättäny laittamatta koska en oo halunnu olla ennalta arvattava: oon kyl tienny että tää tulee viel jonain päivänä raateihin ja sillon pääsen pamauttaa täydet :surrur:

9
+12p :flag_hu: Manuel - Zombi
+10p :flag_fi: Ollie - Älä riko mua enää - Ollie on niitä harvoja suomalaisartisteja jonka musiikista diggaan, tämäkin biisi soinut mulla paljon <3
+9p . :flag_tr: Affet Robot - Budala - ounouu joku nyt mokas laittamalla tän väärään raatiin, ois helposti voittanu jonku normiraadin!
+8p. :flag_se: Amy Diamond - What’s in It for Me - lapsuuden suosikkibiisejä ja silti yhä niin ajaton.
+7p :flag_il: Nicol Raidman - New Romance - musavideo aika huikee: toi pömpöösiys tuo nollarit mieleen :ihana:

8
+6p . :flag_us: Miami Boys Choir - Yerushalayim

7
+5p. :flag_fi: Hanna Pakarinen - How Can I Miss You
+4p . :flag_us: Adam Lambert - If I Had You - teinivuosina tätä tuli loopitettua vitusti
+3p . :flag_gb: Misha B - Home Run (Kat Krazy Remix)
+2p. :flag_fi: Juhana Haukkala - Pillipiipari
+1p :flag_jp::flag_tw: Jolin Tsai feat. Namie Amuro - I'm Not Yours
:flag_ca: Alanis Morissette - Versions of Violence



6
:flag_do: Rita Indiana - Claroscuro
:flag_fi: Waldo’s People - U Drive Me Crazy
:flag_fi: Dxxxa D & Hzzzt feat. Minkki - Ma-Ti-Ke-To-Pe-La-Su
. :flag_it: Francesco Salvi - Esatto!
. :flag_kr: (G)I-DLE - Nxde


5
. :flag_ca: TEKE::TEKE - Meikyu
. :flag_rs: Bojana Vunturišević - Promašaj
'. :flag_za: Simphiwe Dana - Mayine
. :flag_ca: The Weather Station - Robber
. flag_us: Bobby Kimball - Africa
-1p . :flag_de: Electric Callboy - MC Thunder
-2p . :flag_ca: Hildegard von Blingin’ - Bad Romance (Medieval Style Cover)

4
-3p :flag_au: Anklepants - Ilikeyourfaceheadshoesanddick
-4p The Ganelin Trio - Umtza-Umtza
-5p . :flag_de: Faust - It's a Rainy Day (Sunshine Girl)
-6p :flag_us: Anthony Braxton - To Composer John Cage
-7p :flag_gb: Robert Wyatt - Sea Song


3
-8p. :flag_fi: S.H.O.U.T - One of the Dead
-9p. :flag_fi: Tuure Boelius - Vihaan rakastaa sua


2
-10p. :flag_us: Radical Face - Welcome Home, Son - jopa se 9minuuttinen disgusting saksofoniräpellys tuntui kestävän tätä vähemmän
-12p. :flag_fi: Arttu Lindeman - Menee tunteisiin


1
-15p. :flag_fi: Cumulus - Toivo - ja minä niin toivon etten joutuisi ikinä enää kuuntelemaan uudelleen tätä psykoosikappaletta!


*********************************************************************

Ja veikkaukset plussa & miinus-pisteiden top3:sta:

+
1 :flag_tr: Affet Robot - Budala
2 :flag_il: Nicol Raidman - New Romance
3 ca: Alanis Morissette - Versions of Violence

-
1 :flag_us: Anthony Braxton - To Composer John Cage
2 :flag_fi: Arttu Lindeman - Menee tunteisiin
3 :flag_au: Anklepants - Ilikeyourfaceheadshoesanddick

Omalle bängerilleni veikkaan +-pisteissä sijaa 20-25 & miinuspisteissä sijaa 6-10
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1628
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio/Joensuu

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

TomppaJr kirjoitti: 21 Joulu 2022, 23:16 Ei kovin kiinnostava loppuratkaisu. Epämukavat tulokset hienolle raadille. Jatkojalostuksena: sama teema parin vuoden päästä uusiksi mutta niin, että biisin pitää saada edes 25 % plussapisteitä että voi menestyä.

Nyt unille, puntarit myöhemmin.
Jännä, että olen samaa mieltä asiasta. :heh: Jonkun verran pitäisi voittajan saada suosiota molemmilta puolilta. Vähän tympeä lopputulos, mutta se oli pelin henki, joten onnittelut voittajalle. :mrgreen:
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5327
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Hanhis kirjoitti: 21 Joulu 2022, 21:45 Tuure kannatti näköjään raatiuttaa juuri tässä raadissa :mrgreen:
Vihaan rakastaa sua on odottanut raatiuttamistaan pitkään. Mielestäni mallikas popkappale, voisi olla isokin hitti, jos esittäjä olisi vaikka Antti Tuisku Tuuren sijaan. Kappalen lyriikoissa on paljon samaistuttavuutta, kun tietää itsekin kokemuksesta miten vaikeaa omia tunteitaan on hallita ja miten haluaisi lakata rakastamasta toista, mutta se ei vaan onnistu. Tuuren tiesin jo pelkästään henkilönä herättävän voimakkaita negatiivisia reaktioita kuppilalaisissa, joten ajattelin että nyt on oikea aika raatiuttaa tämä kappale. Olen tyytyväinen lopputulokseen. Kiitos kaikille niin vihasta kuin rakkaudesta. :hali:
Viimeksi muokannut granaattiomena, 21 Joulu 2022, 23:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaskanko
Voi vittu
Khanaa.
– ESC Addict 98

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42410
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

TomppaJr kirjoitti: 21 Joulu 2022, 23:13 Mikähän tuo neuvostorousku edes oli? Arvosana: 2,7. Ekana ilman miinuspisteitä. :miettii:
No se on Trio Ganelin, legedaarinen neukkujazzyhtye. Biisi on levytetty vuonna 1981, tuo kisaan lähettämäni liveveto on myöhempi kyllä. Aina jaksaa yllättää, että neukkulassa sai noinkin avantgardea olla.

Omistan ehkä kymmenen äänilevyä, ja Trio Ganelinilla on kunnia kuulua tähän erittäin eksklusiiviseen kokoelmaan. Ostin levyn jo joskus 70-luvulla, ja harkitsin jotakin bändin tuotannosta jo siihen taannoiseen 70-lukuraatiin, mutta totesin, että myöhempi tuotanto on kovempaa kamaa. Umtza-umtza miellytti erityisesti, ja päätin että johonkin raatiin se vielä pääsee. Nyt oli oikea hetki.

Neuvostoliitto, joo... Nokkamies Vjatsheslav Ganelinia arvostetaan etenkin liettualaisen jazzin pioneerina, mutta koska muut jäsenet olivat muista neuvostotasavalloista, Neuvostoliitto tuntui ainoalta oikealta osoitteelta. :joojoo:

Free jazzilla meni lujaa tässä raadissa, kaksoisvoitto meille. :tapu: Voittajabiisiä kuuntelin ihan sujuvasti, mutta siinä on vähän sama ongelma kuin kaikessa muussa samalla saralla: Kuten sanoin, kuuntelen sujuvasti, kun tuollaista kohdalle tulee, mutta haenko koskaan kuultavakseni?
Viimeksi muokannut Rousku, 21 Joulu 2022, 23:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10842
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Voittaja ei saanut minulta kumpiakaan pisteitä. :eiei:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3408
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

WildDance kirjoitti: 21 Joulu 2022, 23:24 Voittaja ei saanut minulta kumpiakaan pisteitä. :eiei:
Uskomatonta ettet vihannut sitä! :shock:
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11330
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Jaah, onnea nyt sitten. :heh: Sentään huonoustäysieni saaja voitti, vaikka olikin vähän plääh, että raatikonsepti kallistui noinkin voimakkaasti huonouden puolelle. Voitto kappa valikoitui täysien miinusteni saajaksi, koska aistin siinä tiettyä taiteellista kunnianhimoa, mutta en siltikään jaksanut sitä kuunnella. Jonain toisena päivänä olisi järjestys kuitenkin voinut olla toinen, kun huonouden määrittely on aina niin vaikeaa (eikä itselleni kovinkaan mielekästä).
Viimeksi muokannut Teräsbekoni, 21 Joulu 2022, 23:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20632
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Ensinnäkin; olen pahoillani. :draamaa: Tulosshow venyi vähän liian pitkäksi, ja lopussa antikliimaksi, jossa nyt kymmenenteen voittoon yltänyt kestomenestyjä voittaa omansa. Minään yllätyksenä tämä ei tokikaan tullut.

Composer on rakas. Sen linkkasi reilu vuosi sitten eräs varsin kyseenalaisesta musiikista pitävä tuttuni saatesanoin "Siitä kuunneltavaa aamupalapöytään". Voi sitä näinkin ruokaansa tukehtua. Lopulta siitä kasvoi itselleni valtava perversio, jonka kuuntelen säännöllisesti alusta loppuun hymy huulilla.

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva
1. :flag_us: Anthony Braxton - To Composer John Cage
2. :flag_us: Miami Boys Choir - Yerushalayim
3. :flag_kr: (G)I-DLE - Nxde
4. :flag_jp::flag_tw: Jolin Tsai feat. Namie Amuro - I'm Not Yours
5. :flag_us: Bobby Kimball - Africa

Kuva Kuva Kuva Kuva
6. :flag_se: Amy Diamond - What’s in It for Me
7. :flag_fi: Hanna Pakarinen - How Can I Miss You
8. :flag_ca: Hildegard von Blingin’ - Bad Romance (Medieval Style Cover)
9. :flag_il: Nicol Raidman - New Romance
10. :flag_us: Radical Face - Welcome Home, Son
11. :flag_gb: Misha B - Home Run (Kat Krazy Remix)

Kuva Kuva Kuva
12. :flag_us: Adam Lambert - If I Had You
13. :flag_tr: Affet Robot - Budala
14. :flag_fi: Ollie - Älä riko mua enää
15. :flag_ve: El Potro Alvarez, Gustavo Elis, Sixto Rein & Aran One - Tamo Arriba
16. :flag_fi: Waldo’s People - U Drive Me Crazy
17. :flag_au: Anklepants - Ilikeyourfaceheadshoesanddick
18. :flag_fi: Juhana Haukkala - Pillipiipari
19. :flag_fi: Tuure Boelius - Vihaan rakastaa sua
20. :flag_rs: Bojana Vunturišević - Promašaj
21. :flag_fi: Cumulus - Toivo
22. :flag_it: Francesco Salvi - Esatto!
23. :flag_ca: Alanis Morissette - Versions of Violence

Kuva Kuva
24. :flag_ca: The Weather Station - Robber
25. :flag_fr::flag_ua: Vladimir Cauchemar & alyona alyona - DANCER
26. :flag_fi: Dxxxa D & Hzzzt feat. Minkki - Ma-Ti-Ke-To-Pe-La-Su
27. :flag_za: Simphiwe Dana - Mayine
28. :flag_do: Rita Indiana - Claroscuro
29. :flag_fi: Arttu Lindeman - Menee tunteisiin
30. :flag_ca: TEKE::TEKE - Meikyu

Kuva
31. Kuva The Ganelin Trio - Umtza-Umtza
32. :flag_de: Faust - It's a Rainy Day (Sunshine Girl)
33. :flag_gb: Robert Wyatt - Sea Song
34. :flag_de: Electric Callboy - MC Thunder
35. :flag_hu: Manuel - Zombi
36. :flag_fi: S.H.O.U.T - One of the Dead
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Jaa (tiedätte kyllä kenen äänellä). Onnea Aleksille voitosta ja kiitokset tästä raadista siihen samaan suuntaan :joojoo:
Mutta voi kyrsä kun kyrsii. Ei niinkään oma menestys tällä kertaa, vaikka ajattelin että vanhentuneen kuuloista hittiä voitaisiin vihata kybällä (itse en tosiaankaan vihaa vaan rrrakastan, Adamin paras biisi :ihana: ), mutta että nuo rölläykset äänestettiin järjestään kärkeen, siinä kyllä nieltiin koukku, koho, vapa ja laiturikin kaikkineen päivineen ihan täysin :heh: Mutjuu, peli on taktiikkaa, samat voittavat ja taidan olla kuolemanväsynyt, onneksi huomenna alkaa joululomantapainen kuhan vielä päivän könyää töissä :sekava:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42410
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Voitto kapassa minua hämää tuo levynkannen "for alto". Kuulostaa niin tenorisaksofonilta, ei altto-? :mitvit: Mutta ehkä se sitten on altto, poikkeuksellisen rouhesti käsiteltynä. Jos itse soittaisin saksofonia, soittaisin nimenomaan alttosksofonia.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5327
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Niin voittokapasta vielä... varsin autenttinen "naapurisi harjoittelee torven soittoa" - elämys. Tavallaan ansiokas, mutta eihän tuota nyt yhtä kertaa enempää kuuntele millään. :tajuton: Tosiaan huonouspisteitä kahmineet kappaleet dominoivat, mutta oli tätä silti ihan mielenkiintoista seurata. Kiitokset siis Aleksille raadista ja onnittelut nyt jälleen yhdestä voitosta. :heh:
Jaskanko
Voi vittu
Khanaa.
– ESC Addict 98

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30621
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Onnittelut voittajalle. Voitto kappa on peräisin kriitikoiden ylistämältä albumilta. En taida uskaltaa kuunnella sen muita kappaleita.

Voittobiisissä oli hetkensä. Saksofoni on maailmankaikkeuden kenties hienoin soitin. Tekijä hallitsee instrumenttinsa ja osaa tehdä sillä upeita asioita. Mutta tässä biisissä hän konstailee aivan liikaa. Kokonaisuus ei puhutellut vaan vaikutti erikoisuuden tavoittelulta ilman muotoa tai muuta tarkoitusta. Tuntui moukkamaiselta miinustaa, mutta miinustettava oli. Toki isoimmat miinukset menivät niille, joista ansiot puuttuivat kokonaan.
TomppaJr kirjoitti: 21 Joulu 2022, 23:16 Ei kovin kiinnostava loppuratkaisu. Epämukavat tulokset hienolle raadille. Jatkojalostuksena: sama teema parin vuoden päästä uusiksi mutta niin, että biisin pitää saada edes 25 % plussapisteitä että voi menestyä.
Tällaisen kynnysarvon sijasta ehdotan plus- ja miinuspisteiden kertomista keskenään. Sillä tapaa Koirankuonolainen olisi kai voittanut tämän raadin.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Katie Boyle
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 599
Liittynyt: 30 Kesä 2005, 19:20
Paikkakunta: London, United Kingdom
Viesti:

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Katie Boyle »

TomppaJr kirjoitti: 27 Marras 2022, 20:01 Pitäisikö Aleksin lähettää oma kappaleensa paluupostissa ensimmäiselle biisinsä lähettäneelle? Tai Katie Boylelle?
Aleksi kirjoitti: 27 Marras 2022, 20:03 Katie Boyle käy. Viesti avataan varmaan sitten aikaisintaan pisteytysajan päätyttyä?
Vahvistettakoon, että vastaanotin järjestäjän biisin 27.11. klo 22:08. :drinksu:
Aleksi kirjoitti:27 Marras 2022, 22:08 Maa: Yhdysvallat
Esittäjä: Anthony Braxton
Kappale: To Composer John Cage
YouTube-linkki: https://www.youtube.com/watch?v=ceeUhorJ39I

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11330
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Omg, Katie Boyle! :kups: Saako nimmarin?
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11947
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja sziget »

Kiinnostava huonous voitti ei-lainkaan-huonouden ja itsetarkoituksellisen huonouden. Yllätys ehkä, ettei taidejengiltä irronnut voittajalle enempää plussaa. Myönnän rasittuneeni, joten ansaitsi miinuksensa.

:flag_de: Tarjosin Electric Callboyn viisuaiottua Pump Itiä Kohtaloo vai johdatusta -raatiin, koska se ei liene virallinen viisutyrkky. Kontrust voitti silloin arpajaiset. MC Thunder on absoluuttinen mestariteos, jolle ei olisi löytynyt sopivampaa raatia kuin tämä. Odotin lukuisampia miinuspisteitä, toisaalta plussat olivat mukavia ja ansaittuja, vaikka lähettäjä itse sanookin.
Timoteus kirjoitti: 21 Joulu 2022, 23:37
TomppaJr kirjoitti: 21 Joulu 2022, 23:16 Ei kovin kiinnostava loppuratkaisu. Epämukavat tulokset hienolle raadille. Jatkojalostuksena: sama teema parin vuoden päästä uusiksi mutta niin, että biisin pitää saada edes 25 % plussapisteitä että voi menestyä.
Tällaisen kynnysarvon sijasta ehdotan plus- ja miinuspisteiden kertomista keskenään. Sillä tapaa Koirankuonolainen olisi kai voittanut tämän raadin.
Eikö jalostukset jalosteltu jo UFOPOLIn ääripääraadissa. Turha lypsää koko ajan samaa lehmää.
Viimeksi muokannut sziget, 21 Joulu 2022, 23:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4127
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

granaattiomena kirjoitti: 21 Joulu 2022, 23:33 Niin voittokapasta vielä... varsin autenttinen "naapurisi harjoittelee torven soittoa" - elämys.
Oi ei, ei kuulosta torvensoiton harjoittelu ensinkään tuollaiselta :mrgreen: . Toteaa Suomen ehkä huonoimman torvisoittokunnan riveissä parhaat nuoruusvuotensa viettänyt.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5327
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Koirankuonolainen kirjoitti: 21 Joulu 2022, 23:52
granaattiomena kirjoitti: 21 Joulu 2022, 23:33 Niin voittokapasta vielä... varsin autenttinen "naapurisi harjoittelee torven soittoa" - elämys.
Oi ei, ei kuulosta torvensoiton harjoittelu ensinkään tuollaiselta :mrgreen: . Toteaa Suomen ehkä huonoimman torvisoittokunnan riveissä parhaat nuoruusvuotensa viettänyt.
Toki voi olla, että minä olen vain moukka, joka ei ymmärrä taiteen päälle. Jos seinänaapurini alkaa pärisyttämään torvea niin sillä ei ole juurikaan väliä, onko kyseessä vasta-alkaja vai maailmanluokan lahjakkuus. En halua kumminkaan sitä kuunnella. :heh:
Jaskanko
Voi vittu
Khanaa.
– ESC Addict 98

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20632
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Kappaleeni on muuten vastaus John Cagen mykkäbiisille 4:33. Kilpaillaan erikoisuudessa tms. Yhtä innostavaa tuuttailua tuolta Timoteuksen linkkaamalta levyltä taitaa löytyä. Paria kuuntelin jossain kohtaa.

Excel ketjun kolmannessa viestissä. Huutakaa kovaa jos huomaatte virheitä. Tein kyllä huolellisen läpitarkistuksen ja selasin pisteitä myös tulosshown aikana.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16689
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Änkyräraati sai aikanaan inspiraationsa eräästä ESCforumin kisasta, jossa annettiin plussaa ja miinusta siten, että miinukset vähennettiin plussista, ja vasta sitten otettiin itseisarvo. Esimerkiksi siis +80 ja –40 tuotti 40 pistettä, samoin –80 ja +40. Teema julkistettiin vuotta ennen kuin itse kisa käytiin (toisaalla asiat toimivat vähän toisin), ja mietin, ottaisinko kisan vetäjään yhteyttä kertoakseni parannusehdotuksia, koska tuossa oli mielestäni hyvä idea pilattu huonolla toteutuksella. Jätin kuitenkin tämän tekemättä, varsinkin koska aika pian julkistuksen jälkeen tuli tilaisuus kokeilla omaa versiotani käytännössä. Olen edelleen erittäin tyytyväinen änkyräraatiin, se oli kaikin tavoin onnistunut kisa.

Aikanaan koitti aika käydä myös edellämainittu kisa toisaalla, jossa kilpailimme itseni ja ESC Addictin muodostamana joukkueena. Totesin, että miinuksien maksimointi on paljon helpompaa kuin plussien, ja erikoinen tapa yhdistää pisteet käytännössä pakotti tavoittelemaan vain toisia, joten lähdimme huonouslinjalle. Se kannatti, sillä saimme ainoina vain yhdenmerkkisiä pisteitä, ja voitimme pelkkien miinusten avulla.

Tämä raati oli aika lailla kahden edellämainitun välimuoto. Puntaroituani asiaa totesin, että sääntöjen eroavaisuuksista huolimatta huonousstrategia näytti tässäkin parhaalta lähestymistavalta, enkä voi sanoa olevani kärkikolmikosta millään tapaa yllättynyt. Aivan puhdasta hyvyysnollaa en itselleni sentään odottanut, mutta otan sen ylpeänä vastaan, pidänhän itseäni jos jonkinmoisena huonouden asiantuntijana :uujee: Kiitos siis vastustuksestanne! En itse asiassa tiennyt yhtyeen huonouden tahallisuudesta, enkä edes että heillä on musiikkivideoita. Valintaani tämä ei olisi vaikuttanut. Taidanpa mennä saman tien katselemaan niitä... :hiips:

Snude
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1577
Liittynyt: 25 Syys 2016, 11:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Snude »

Mielenkiintoinen raati oli ja biisitarjonta jäi mieleen paremmin kuin yleensä. Erityisesti kärkiviisikkoa piti oikeasti hinkata sijojen välillä ja kaikki niistä olivat todella kovia, jossain muussa raadissa niistä mikä tahansa olisi voinut olla ykkönen.

Plusäänien ajan tulokset olivatkin hyvät, miinuksissa ne menivät sitten ihan pieleen. :draamaa: Toki huonoimmat kärjessä oli kyllä ihan teeman mukaista, mutta aika epämukava kärki jäi käteen ja melkein pelkällä huonoudella voittaminen oli vähän antiklimaattista. Tosin eipä sitä kovin yllättävänä voi pitää, kun miinuksia on kuitenkin helpompi vetää puoleensa. Voittaja oli todella epämiellyttävää kuunneltavaa, oikein sattui kuunnella sitä ja jotenkin kestin vielä koko kappaleen ajan. Toista kertaa en edes yrittänyt. Umtza taas oli aika käsittämätön, en saanut otetta missään kohtaa ja sekin kesti vaikka kuinka pitkään. Molempien sijat miinuskärjessä olivat selvät.

Oma kappaleeni oli valinta odotuslistaltani, jonka arvelin voivan kerätä molempia pisteitä. Plussien ajan se toimikin hyvin ja seitsemänteen sijaan niissä olen tyytyväinen, mutta miinuksia tuli sitten harmittavan vähän. Ajattelin sen keräävän miinusta hipstereiltä, joille se näyttäytyisi lähinnä kuluneena perusjumputuksena. Ei se sitten toiminutkaan ihan halutulla tavalla ja sijoitus putosi oikealle puolikkaalle. Kiitos kuitenkin kaikille äänestäneille, niin plussaajille kuin miinustajille! :joojoo:
Lähden kyllä taas kellariin dokaamaan. Siellä ei ainakaan uskota, että Suomi valitsi oikein Euroviisuihin 2024.

Avatar
S-Tyyppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1056
Liittynyt: 25 Loka 2012, 18:26

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja S-Tyyppi »

Teräsbekoni kirjoitti: 21 Joulu 2022, 20:22 Inhosin tuota kappaletta muistaakseni julkaisun aikoihin, koska se soi Voicella (?) jatkuvasti, mutta nykyään totta kai diggaan, koska nollarinostalgia. :mrgreen:
Silloin vielä Kiss FM :joojoo: Se Hannan viisu oli ehkä vähän pettymys, rokimpiakin biisejä hänellä pari parempaa.
Saturnus Psycho kirjoitti: 21 Joulu 2022, 21:37 Leave me alone I wanna go home
Joo mun faija kirjotti jo 3-vuotiaana parempia runoja enkuks vaikka sai varmaan kouluaikana enkusta vitosen :mrgreen:
:hahaha:

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4282
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Paskat tulokset ei lisättävää!

Paitsi että, tää oli muuten mun eka yhdeksäs sija! :peukku: Nyt löytyy kaikki top kympistä viimein! Oli tästäkin farssista jotain hyötyä.

Onnittelut, Rosetta
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4127
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Aleksi kirjoitti: 22 Joulu 2022, 00:17 Kappaleeni on muuten vastaus John Cagen mykkäbiisille 4:33. Kilpaillaan erikoisuudessa tms.
Ahaa, jotain tuollaista hieman arvelinkin. Mulla oli tähän raatiin harkinnassa 4:33:n hevimetalliversio, mutta kun olen sitä täällä joskus mainostanut niin luovuin ajatuksesta. (Muuan tuttu kertoi että yleisön käyttäytymistä kappaleen aikana on seurattu ja se noudattaa yleensä aina samaa kaavaa. Ensin ovat hiljaa, sitten alkavat puhua aina suunnilleen samassa kohdassa ja puheensorina yltyy mutta hiljenee sitten, ja lopussa yleisö istuu taas hiljaa.)
Viimeksi muokannut Koirankuonolainen, 22 Joulu 2022, 00:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3408
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

💋💋💋💋💋

1. :flag_za: Simphiwe Dana - Mayine
2. :flag_de: Faust - It's a Rainy Day (Sunshine Girl)
- Sopivasti outo ja haastava. Tarttumapintaa kuitenkin jää hienosti! 15p
3. :flag_ca: Alanis Morissette - Versions of Violence
- Tuli mieleen vähän Norja 2013. Sähköinen ja puoli-indiehtävä meininki. 12p
4. :flag_gb: Robert Wyatt - Sea Song
- Luulin ensin että tämä saa täydet, mutta eipä sitten ihan niin täydellinen ollut. Lähes tykkäsin täysin! 10p
5. :flag_do: Rita Indiana - Claroscuro
- 9p
6. Kuva The Ganelin Trio - Umtza-Umtza
- 8p
7. :flag_fi: Dxxxa D & Hzzzt feat. Minkki - Ma-Ti-Ke-To-Pe-La-Su
- Uijuijuijuijui! Harmi kun ylempänä olevat oli niin loistavia etten voinut antaa tälle niin paljon kuin olisin halunnut. 7p
8. :flag_kr: (G)I-DLE - Nxde
- 6p

🌸🌸🌸🌸

9. :flag_fi: Cumulus - Toivo
- 5p
10. :flag_us: Radical Face - Welcome Home, Son
- 4p
11. :flag_ca: The Weather Station - Robber
- Periaatteessa täysin hyvä, mutta en muistaisi tämän melodiaa vaikka kuuntelisin 10 kertaa. Sellaista hienoa tunnelmointia jossa biisi jää toissijaiseksi. Olisin halunnut tykätä vähän enemmänkin. 3p
12. :flag_au: Anklepants - Ilikeyourfaceheadshoesanddick
- Olipa psykedeelistä meininkiä! 2p
13. :flag_hu: Manuel - Zombi
- Olisi noussut korkeammalle, jos ei olisi hetkittäin mennyt liian nännännännäänynynynynnyy linjalle. 1p
14. :flag_ca: TEKE::TEKE - Meikyu
- Ensin pidin tätä varmana pisteidensaajana, mutta lauluosuudet alkoi ärsyttämään lopulta. Muuten kyllä ansioitunut kappale!
15. :flag_fr::flag_ua: Vladimir Cauchemar & alyona alyona - DANCER
- Ensin ärsytti, mutta sitten tykästyin.

🎈🎈🎈

16. :flag_tw::flag_jp: Jolin Tsai feat. Namie Amuro - I'm Not Yours
17. :flag_il: Nicol Raidman - New Romance
18. :flag_fi: Hanna Pakarinen - How Can I Miss You
19. :flag_rs: Bojana Vunturišević - Promašaj
20. :flag_ve: El Potro Alvarez, Gustavo Elis, Sixto Rein & Aran One - Tamo Arriba
- Ensin tuntui huonolta, mutta lopulta se ei sitä ollutkaan.
21. :flag_fi: S.H.O.U.T - One of the Dead
- Aluksi tykkäsin, mutta sitten en lopulta niinkään.
22. :flag_tr: Affet Robot - Budala
- En vaan tajua tätä genreä ja miksi se on niin suosittua.
23. :flag_fi: Juhana Haukkala - Pillipiipari
24. :flag_gb: Misha B - Home Run (Kat Krazy Remix)
- Ei vaan jotenkin kolahda. Tuntuu tahmaiselta, vaikka ei olekaan huono. -1p
25. :flag_it: Francesco Salvi - Esatto!
- Ensimmäiset hetket tuntuivat mainioilta, mutta röhkiminen vähän ärsytti ja lopulta hauskuuskin alkoi tuntua itsensä toistamiselta. -2p
26. :flag_fi: Arttu Lindeman - Menee tunteisiin
- Tällaista suomijunttimusaa ei pelasta edes se että se on periaatteessa ihan uskomaton bängeri. En vaan osaa pitää tästä genrestä. -3p
27. :flag_fi: Ollie - Älä riko mua enää
- Ehkä vähän tylsä? -4p

🕸🕸

28. :flag_us: Miami Boys Choir - Yerushalayim
- En käsitä tämän hienoutta..? -5p
29. :flag_se: Amy Diamond - What’s in It for Me
- Ainoastaan pienoinen nostalgia pelastaa tämän suuremmilta miinuksilta. Aika rasittava biisi, mikä on hassua koska Shooting Star on mielestäni hyvä. -6p
30. :flag_ca: Hildegard von Blingin’ - Bad Romance (Medieval Style Cover)
- Bad Romance ei ole kaikista huikeimpia Gagan biisejä, mutta Gagan versiossa sentään on munaa. Miksi ottaa siitä munat pois ja tehdä lattea versio? -7p
31. :flag_us: Adam Lambert - If I Had You
- Adam on mulle täysin teflonia, enkä ole koskaan päässyt mukaan hänen fanittamiseen. -8p
32. :flag_fi: Waldo’s People - U Drive Me Crazy
- Meh. -9p
33. :flag_de: Electric Callboy - MC Thunder
- Jotenkin tuo automeininki nyt vaan ei nappaa. -10p
34. :flag_fi: Tuure Boelius - Vihaan rakastaa sua
- Tuskin olisi saanut näin paljon miinuksia jos olisi ollut Antti Tuiskun biisi. Tuuren lauluääni ei kuitenkaan itseäni miellytä (ja biisikin aika mitäänsanomaton) vaikka hän sympaattiselta ja mukavalta vaikuttaakin. -12p

💀
35. :flag_us: Anthony Braxton - To Composer John Cage
- Saan keuhkoahtauman tätä kuunnellessa. -15p
36. :flag_us: Bobby Kimball - Africa
- Aivan paska. Kulahtanut kappale josta tämä on jonkunlainen paska karaokeversio. Perjantai-iltana baarissa olisi hauskaa kuunneltavaa, mutta älkää please pilatko raateja tällaisilla.
Hylsy. Ei ansaitse miinuksiakaan.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42410
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Koirankuonolainen kirjoitti: 21 Joulu 2022, 23:52
granaattiomena kirjoitti: 21 Joulu 2022, 23:33 Niin voittokapasta vielä... varsin autenttinen "naapurisi harjoittelee torven soittoa" - elämys.
Oi ei, ei kuulosta torvensoiton harjoittelu ensinkään tuollaiselta :mrgreen: . Toteaa Suomen ehkä huonoimman torvisoittokunnan riveissä parhaat nuoruusvuotensa viettänyt.
Käyrätorvensoittoa aikoinaan opiskelleena sanoisin myös, ettei. Mutta klarinetista sain aikaan jotain tuontapaista. Kuin olisi siirrelty naapurissa raskaita huonekauja pitkin lattiaa: Ensin kumeaa jyrinää, sitten äkillinen tukahtunut kiljahdus. Saksofoni, jota myös kokeilin, oli paaaljon helpompi. (Jos se olisi ollut altto, olisin ehkä päätynyt siihen, mutta koulun musiikinluokassa oli vain tenoria tarjolla. Ja sitä paitsi orkesteri tarvitsi sitä cornistia.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30621
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Rousku sai muuten pisteitä kahta vaille kaikilta. Vain granaattiomena ja TomppaJr eivät antaneet mitään. Voittaja sai viisi nollaa, kaikki muut vähintään kuusi.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8979
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Anklepants olisi ansainnut enemmän hyvyyspisteitä. :aivanmaassa: Ehkä ihan hyvä, etten ehtinyt lähettää tätä mihinkään normiraatiin.

Voittokappa on ihan täysi vitsi, enkä olisi halunnut palkita sitä kummillakaan pisteillä. Lopulta tulin kuitenkin siihen tulokseen, että valintana tämä ansaitsisi enemmän tunnustusta kuin tietyt keskinkertaisuudet, joten siitä hyvästä 1 piste. Onnittelut.
Qaj.

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2170
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

TomppaJr kirjoitti: 21 Joulu 2022, 22:27
Aleksi kirjoitti: 21 Joulu 2022, 22:26 En tiedä tiesittekö, mutta Bobby Kimball on ammattimuusikko. Hän on nimenomaan se Toton alkuperäinen jäsen, joka oli laulamassa legendaarisessa African studioversiossa. Aika käsittämätöntä. :heh:
Tiesin. Googletin asiaa tätä raatia pisteyttäessäni. Ilmeisesti hänellä oli tuossa kohtaa jo orastava parkinson tai jotain. :sorivaan:
Sama juttu, piti guuglaa :tietsikka:

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2170
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Levyraati 114 ↕️ Minulla on hyvät välit ylä- ja alakertaan!

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Aleksi kirjoitti: 21 Joulu 2022, 22:48 kuva

-15 Hanhis
-7 Saturnus Psycho
-7 ESC Addict 98
-6 Teräsbekoni
-4 granaattiomena
-3 TomBoi
-2 Happy
-2 jdjj22
Vai ei Saturn tykännyt keskiaika-musasta...kiintoisaa. Poikaystäväni taas tykkäsi tästä, ja soittanut muita biisejä samalta artistilta :heh:

Vastaa Viestiin