UMK23: yleiskeskustelu

Euroviisut 2023 Britanniassa

Suosikkisi UMK-finalisteista? (max 2)

Keira – No business on the dancefloor
34
8%
Benjamin – Hoida mut
66
16%
Robin Packalen – Girls like you
11
3%
Lxandra – Something to lose
11
3%
Käärijä – Cha cha cha
190
47%
Kuumaa – Ylivoimainen
84
21%
Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan
9
2%
 
Ääniä yhteensä: 405

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

TomppaJr kirjoitti: 08 Tammi 2023, 18:39 Te, jotka ette tykkää Portion Boysin tai Pasin ja Anssin musasta ja veikkaatte, ettei se tulisi pärjäämään viisuissa: mihin perustatte tämän? Eikö viime aikoina nimenomaan aidosti tietyn maan näköiset kappaleet ole pärjänneet? :mitvit: Musta olisi oikeastaan aika virkistävää nähdä Portion Boys Suomen viisuedustajana, koska tuo on just sitä mikä Suomessa pärjää. :joojoo:
Hyvä kymysys. Itselläni on ennakkonenännyrpistelyä mainitsemiasi kohtaan, mutta jos on hyvä UMK-biisi, niin tuuli kääntyy helposti.

Se kyllä harmittaa, että "Suomi-ilmiö" jäi viime vuonna mittaamatta toukokuussa, kun BESSin esitys raihnaannutettiin pahasti lavalla. Oliko se nyt lopulta koko vuoden soitetuin biisi? Samoin on käynyt aiemminkin kansansuosikeille, joten saapas nyt nähdä, kuka helmikuussa astuu urheasti samaan miinaan?
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17007
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Happy »

TomppaJr kirjoitti: 08 Tammi 2023, 18:39 Te, jotka ette tykkää Portion Boysin tai Pasin ja Anssin musasta ja veikkaatte, ettei se tulisi pärjäämään viisuissa: mihin perustatte tämän? Eikö viime aikoina nimenomaan aidosti tietyn maan näköiset kappaleet ole pärjänneet? :mitvit: Musta olisi oikeastaan aika virkistävää nähdä Portion Boys Suomen viisuedustajana, koska tuo on just sitä mikä Suomessa pärjää. :joojoo:
Pasissa & Anssissa en näe kyl minkäänlaista menestyspotentiaalia mut Portion Boys vois olla parhaimillaan viisufanien märkä uni kuten Litle Bigin Uno. Kyl mä Portion Boysin lähettäisin ennemmin kuin jonkun Lxandran. ihan siis senkin takia että yhdyn kommentteihis siinä miten jokasen viisumaan pitäis toteuttaa valintansa: luottaa hittiartisteihinsa ja siihen minkälaist musiikkii maassa loopitetaan :joojoo:
Vaikken Portion Boysin musiikist diiggaakaan niin arvostan sitä miten ovat tyylilleen uskollisia pysyten nousukiidossa, kaikis biiseis on se tietty tarttuva imu.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7145
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Happyn kanssa kyllä samaa mieltä..

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10733
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Lxandran näkisin olevan sellainen laulaja, joka tarjoilee juuri mahtavaa ääntä, hyvää livelaulua, mutta biisi on täysin tyhjä. Nyt ei ole edes raadit pelastamassa näitä kokonaisuuksia semifinaalista jatkoon itse viisuissa. Portion Boys on niin suomijunttia, että isot riskit, että se nähtäisiin pelkkänä huonona vitsinä Euroopassa. Varsinkin, kun tietää suomalaisten historian uptempo-biisien esillepanossa. :apuva: Jälkimmäinen voisi sentään tarjoilla koukuttavaa melodiaa. Itse en näistä nimistä kummastakaan yhtään innostu.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Edelgard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Helmi 2020, 20:26

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Edelgard »

Moldovan viime vuoden biisi tuli toiseksi puhelinäänissä, niin en näe mitään estettä sille miksei Portion Boys voisi toimia viisuissa jollain hyvällä ja tarttuvalla biisillä, etenkin koska viime vuosina 'ei-englannin kieliset' biisit ovat olleet todella suuressa suosiossa. Mulla on itellä montakin ulkomaalaista kaveria jotka tykkää heidän musiikistaan vaikka eivät lyriikoista mitään ymmärräkkään. :mrgreen:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6557
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Happy kirjoitti: 08 Tammi 2023, 20:45 ihan siis senkin takia että yhdyn kommentteihis siinä miten jokasen viisumaan pitäis toteuttaa valintansa: luottaa hittiartisteihinsa ja siihen minkälaist musiikkii maassa loopitetaan :joojoo:
Eli Blind Channel oli tyhmä valinta Suomelta, koska vaihtoehtona oli hittitrio Teflon Brothers? :shock: Ja taisi Espanjakin valita ihan hölmön edustajan viime vuonna... :miettii:

Olen samaa mieltä siitä, että oman maan starpoilta ei tule automaattisesti sulkea silmiään kuvitellen, ettei kukaan ulkomaalainen niitä ymmärtäisi, mutta varmasti erinomaisia viisuedustajia voidaan valita myös kansallisten hittinikkareiden ulkopuoleltakin.

(Ja jos jokainen maa lähettäisi sitä kaikista ajankohtaisinta musiikkiaan omilta markkinoiltaan, puolet viisubiiseistä olisi kahden minuutin TikTok-räppejä. :heh:)

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1884
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Possu »

Jos Suomi haluaisi esitellä kotimaista uptempo poppia tulisi Antti Tuisku lähettää viisuihin. Tai suomeksi laulava Robin. Tai mahdollisesti Benjamin.

Portion Boys on kaukana Little Bigin kaltaisesta omasta nerokkuudestaan. Halpaa se on, ei muuta.

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5422
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Mikäköhän päivä ne artistit julkistetaan :mitvit:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5980
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

WildDance kirjoitti: 08 Tammi 2023, 21:18 Lxandran näkisin olevan sellainen laulaja, joka tarjoilee juuri mahtavaa ääntä, hyvää livelaulua, mutta biisi on täysin tyhjä.
Pelkään aikalailla samaa.

Ehkä eniten toivon sitä ettei tänä vuonna ole mukana yhtä isoa artistia kuin The Rasmus, jonka suomalaiset äänestävät voittoon, koska bändi oli hyvä ja iso joskus.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19807
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Kasper_ kirjoitti: 08 Tammi 2023, 21:50 Mikäköhän päivä ne artistit julkistetaan :mitvit:
Ensi keskiviikkona. :joojoo:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8176
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ja kuulemma klo 9.30 jos on oikein hätäinen...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17007
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Happy »

Hanhis kirjoitti: 08 Tammi 2023, 21:32
Happy kirjoitti: 08 Tammi 2023, 20:45 ihan siis senkin takia että yhdyn kommentteihis siinä miten jokasen viisumaan pitäis toteuttaa valintansa: luottaa hittiartisteihinsa ja siihen minkälaist musiikkii maassa loopitetaan :joojoo:
Eli Blind Channel oli tyhmä valinta Suomelta, koska vaihtoehtona oli hittitrio Teflon Brothers? :shock: Ja taisi Espanjakin valita ihan hölmön edustajan viime vuonna... :miettii:

Olen samaa mieltä siitä, että oman maan starpoilta ei tule automaattisesti sulkea silmiään kuvitellen, ettei kukaan ulkomaalainen niitä ymmärtäisi, mutta varmasti erinomaisia viisuedustajia voidaan valita myös kansallisten hittinikkareiden ulkopuoleltakin.

(Ja jos jokainen maa lähettäisi sitä kaikista ajankohtaisinta musiikkiaan omilta markkinoiltaan, puolet viisubiiseistä olisi kahden minuutin TikTok-räppejä. :heh:)
Siis tarkoitin että se oman maan orginaalius musiikis on se tärkein valttikortti, Slomo on hyvinkin espanjalainen lattaribiisi mitä siel ja muissakin lattarimais ny loopitetaan
Espanjalaiset viisufanit ei valintahetkel nyt digannu mut tuskin kovin moni nuori tavisespanjalainen noita seuras ja äänesti

En mä tol hittiartistil tarkottanu karsintoi et automatic se tunnetuin pitäis voittaa, mut sisäisis valinnois tukisin mielummi ensiijasesti hittiartistei enkä mitää voicevoittajii
Never miss a good chance to shut up.

lakritsipala
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 80
Liittynyt: 22 Helmi 2016, 11:52

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja lakritsipala »

hra47 kirjoitti: 08 Tammi 2023, 22:24 Ja kuulemma klo 9.30 jos on oikein hätäinen...
Taitavat edelleen julkaista ainakin netissä artistit heti klo 8.00 Instagramin vihjeiden yhteydessä olevan tiedon mukaan.

kuva

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8176
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Ok, kiitos korjauksesta. Noilla mun tiedoilla olisi tullut myöhästynyt startti päivään...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3365
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Oli tämän vuoden kisaajat sitten ketkä tahansa, niin toivon myös, että osattaisiin valita tuleva edustaja ennen kaikkea biisi edellä. Mikäli se suomijunttidiskoilu osoittautuisi koko kattauksen parhaaksi, niin teen kyllä osuuteni siinä, että sitä kuultaisiin myös Liverpoolissa. :heh:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36920
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Puolisen tuntia ennen toiseksi viimeistä vinkkiä olen melko varma, että sieltä tulee nyt se KUUMAA. :miettii: En millään jaksaisi uskoa, että heidät julkaistaisiin viimeisenä, vaan jos/kun joku isohko rockbändi on mukana, niin heidät on säästetty seiskapaikalle.
Meow cat, please meow back.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36920
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

- Taivas lyö tulta
- Monilahjakasta menoa
- Tehnyt historiaa
https://www.instagram.com/p/CnLv6k4KVNg/
Meow cat, please meow back.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

KUUMAA. :joojoo: Laulaja Johannes Brotherus on myös näyttelijä, eli monilahjakas.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36920
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Samiasd kirjoitti: 09 Tammi 2023, 08:03 KUUMAA. :joojoo: Laulaja Johannes Brotherus on myös näyttelijä, eli monilahjakas.
Kappas, hyvä. :peukku:
Meow cat, please meow back.

LaRosalia
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 207
Liittynyt: 15 Touko 2022, 20:57

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja LaRosalia »

KUUMAA kyllä kelpais :peukku:

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 836
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Ja biisi oo vielä sekunnin mun voitti hitti vai huti-äänestyksen HISTORIALLISET 12 kertaa putkeen!
KUUMAA Yes! ❤️❤️❤️
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Blueberry
Siemailija
Siemailija
Viestit: 179
Liittynyt: 29 Marras 2021, 22:43

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Blueberry »

KUUMAA on toki myös oikein mainio ehdokas, mutta ehdin jo innostumaan, että kutosvihjeen takana olisi joku metallibändi :stupido:

Hiilari
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 260
Liittynyt: 01 Loka 2022, 11:55

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Hiilari »

Joo, mutta ei taas kannata lähteä edellisenä vuonna menestyneitä matkimaan. Jos Moldova pärjäsi junttimusalla, niin tänä keväänä sama temppu ei ehkä enää toimi. Suomi kun aina niin usein sortuu matkimaan muita ja ei siten ole koskaan aallon harjalla. Mielummin lähetetään joko sitä rokkia (koska se me osataan parhaiten) tai jotain, mitä ei viime vuonna nähty tai kuultu.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6557
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Kuumaa kelpaisi mainiosti! :tapu:

Tosin nyt kyllä kiinnostaa, kuka on jätetty viimeiseksi vihjailtavaksi. Itse olin melko varma, että se olisi ollut juuri Kuumaa, koska bändi on tällä hetkellä aidosti nousukiidossa Tulipalon menestyksen myötä ja perjantaipaikat on annettu parina aiempana vuotena ajankohtaisille osallistujille eikä tunnetuimmille nimille. Saatan siis olla jopa hieman pettynyt, jos Poets of the Fall paljastuu kiilapaikalta...
Viimeksi muokannut Hanhis, 09 Tammi 2023, 08:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36920
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Olin kuuntelemassa KUUMAAn keikan Weekendeillä, ja kaikki heidän biisinsä olivat jotenkin tosi kädenlämpöisellä tavalla miellyttäviä. Nää kuulostaa tosi paljon stereotyyppiseltä Sveitsin euroviisulta. :heh: En ehkä itse lähettäisi, mutta kivaa jos saavat nostetta uralleen.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Hanhis kirjoitti: 09 Tammi 2023, 08:40Itse olin melko varma, että se olisi ollut juuri Kuumaa, koska bändi on tällä hetkellä aidosti nousukiidossa Tulipalon menestyksen myötä
Taivas lyö tulta -vihje voi myös viitata bändin nimeen: kuu on taivaalla + tuli on kuumaa.

naenaenae
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 9
Liittynyt: 09 Tammi 2023, 08:52

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja naenaenae »

Vaikka tuo Kuumaa ei sinänsä pahalta kuulostaakaan, niin kovin riemusta kiljuen heitä olisi ainakaan tässä vaiheessa lähettämässä Suomea edustamaan. Ongelmana on biisien tasapaksuus eikä laulajankaan ääni kuulosta tarpeeksi persoonalliselta erottuakseen massasta. :roll: Mutta voihan olla että ehdokasbiisi yllättää. :joojoo:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36920
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Samiasd kirjoitti: 25 Loka 2022, 13:09 "Mukana on mm. UMK-historian hienoin tanssibiisi järjettömän kovalla uudella laulajalla, todella tunnetun artistin seksiä tihkuva biisi, pysäyttävän hieno balladi yhdeltä Suomen merkittävimmistä vientitoivoista, nousukiidossa ja suuressa suosiossa olevia bändejä sekä UMK-historian kovin räppibängeri.”
Katsotaanpas, mitä meillä nyt on kasassa tästä lokakuisesta litanjasta ennen viimeistä vinkkiä.

- todella tunnetun artistin seksiä tihkuva biisi: Robin
- pysäyttävän hieno balladi yhdeltä Suomen merkittävimmistä vientitoivoista: Lxandra
- nousukiidossa ja suuressa suosiossa olevia bändejä: KUUMAA ja 7. vihje :heh:
- UMK-historian kovin räppibängeri: Portion Boys

Benjaminia en jotenkin saa ujutettua näistä mihinkään, ja tuo "UMK-historian hienoin tanssibiisi järjettömän kovalla uudella laulajalla" on hieman mysteeri, etenkin jos Katri Norrlinin mukaan artistilla ei ole vielä julkaistuja biisejä.

Ellei tää nyt sittenkin mene niin, että "järjettömän kova uusi laulaja" on fiittaamassa esim. Porttareita ja räppibängeri on tulossa vielä huomenna. :miettii: Jotenkin hankalaa kuitenkaan uskoa, ettei UMK:ssa olisi mukana ns. "kunnon" rockbändiä kahden viime vuoden jälkeen.

Meiju Suvas tai muu konkari mennee sitaatin "mm."-osastoon. :hihi:
Meow cat, please meow back.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36920
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tajusin myös, että ainakin KUUMAAn laulaja Johannes Brotherus on nuorempi kuin Benjamin Peltonen. :raaps:

Saako "UMK:n nuorin osallistuja" -vinkin silti täsmäämään Benjaminiin? Ehkä KUUMAAn poikien keski-ikä menee korkeammaksi kuin Benkulla. :hihi:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 836
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Jos nyt pitää rohkeasti oma lista laittaa niin:

Tanssibiisi: Lola
Seksikäs biisi: Benjamin
Balladi: Lxandra
Bändi nousukiidossa: Kuumaa
Tunnettu bändi: 7. vihje / PotF
Räppibängeri: Pasi ja Anssi + Netta Skog
Ja sit se konkari: joku muu kuin Meiju / joku kiinnostava ylläri, ketä ei ole osattu arvata ollenkaan 🙏🏼

Meni syteen tai saveen niin on tuossa ainakin kaksi oikein! :tuuletus:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Lukittu