Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Euroviisut 2023 Britanniassa

Käärijä – Cha cha cha

*****
252
82%
****
32
10%
***
11
4%
**
5
2%
*
9
3%
 
Ääniä yhteensä: 309

Avatar
MerirosvoKuningas
Siemailija
Siemailija
Viestit: 154
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 19:05

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja MerirosvoKuningas »

Joo ei kyl tullut nukkumisesta mitään. Eikä sen kummin aamiaisestakaan. Piti moshata niin luujaa että ohimo vaan kolisi pöydän reunaan, puurot puoliksi parrassa ja puoliksi lattialla. Hiuksissa on yhtä paljon takkuja kuin kahvia.

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5413
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Olen jo henkisesti yrittänyt varautua kauhuskenaarioon, jossa joku Robin vie tältä voiton nenän edestä :draamaa:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Kasper_ kirjoitti: 18 Tammi 2023, 07:54 Olen jo henkisesti yrittänyt varautua kauhuskenaarioon, jossa joku Robin vie tältä voiton nenän edestä :draamaa:
Pystyn täysin näkemään skenaarion, jossa Robin voittaa olematta raatien tai yleisön ykkönen. Cha cha cha tekee cicciolinat ja ram pam pamit olemalla huikea hitti kotimaassa ja viisuihin laitetaan joku laimeampi ja salonkikelpoisempi. En usko hetkeäkään, että tällä lähdetään viisuihin.

Yleensä pelkään Ylen övereitä kipinäsuihku-asunvaihto-lavaylöspanoja, mutta kerrankin olen sitä mieltä että more is more ja nyt kaikki peliin. Ihanan raikas ja persoonallinen tyrkky laimeiden poppien perään ja ensimmäinen jossa on munaa ja asennetta. Ensimmäinen, jonka haluaa kuunnella välittömästi uudelleen ja jokaisella kerralla tuntuu löytyvän lisää yllättäviä elementtejä. Tykkään jälkimmäisestä amispoppipuoliskosta enemmän kuin hevitykittelystä, mutta jatkuvasti voimistuva ja kerrostuva riffi on aivan mahtava :rok: Kaverini kuvasi, että tältä kuulostaisi jos Turmion kätilöt tekisi viisubiisin :heh: Vahvat neljä!
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1651
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Tän fanitus kaikissa kanavissa on ihan kuin joku massapsykoosi! :rofl: Ihanaa!
TomppaJr kirjoitti: 18 Tammi 2023, 01:55 Nyt vasta tajusin, että ulkkarit lausuu tän karitsana. :rofl: 🐑
enkestä
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
Lovage
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 55
Liittynyt: 22 Tammi 2020, 10:41

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Lovage »

Kyllähän oli aika mainio! Tässä oli myös kunnollinen c-osa, jota olen aiemmin julkaistuihin kappaleiin kaivannut. Vähän kyllä karmii ajatukset siitä, miltä tämä näyttää ja kuulostaa livenä, eritoten lavaylöspanon ja sen kuuluisan kuvauksen osalta. Videossa tykkäsin Käärijän meiningistä, asusta, vihreistä valoista ja kuvauksesta. Tätä myös lavalle hyvin toteutettuna, kiitos!

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1925
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Suomen kovimpia tuottajia Kiro asialla :peukku: Kai sitä voi kaverin biisin wagonissa olla tänä vuonna, tai sitten Benjamin :peukku:

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1422
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Onneks nukuin yön ja vasta aamulla kuuntelin tän. Ois menny yöunet ihan satavarmasti.
Ekalla kuuntelukerralla tuli ihan kyynel silmään siitä riemusta, että UMK:ssa on tää ehdokas.
Mä ostin jo fanipaidankin :heh: . Tän on pakko päästä Liverpooliin, koska mä en kestä, jos ei pääse!
:tuuletus: :tuuletus: :tuuletus:
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
Jedd
Siemailija
Siemailija
Viestit: 182
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 20:48

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Jedd »

Umk:n instagramissa kerrotaan, että käärijän esityksessä nähdään "jotain mitä UMK-lavalla ei ole aiemmin nähty". No niinpä tietenkin :heh:
Viimeksi muokannut Jedd, 18 Tammi 2023, 09:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Miksumoi
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 12
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:27

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Miksumoi »

Aleksi kirjoitti: 18 Tammi 2023, 02:26 Trendikkäimmät fanipaidat tarjoaa: Käärijä.

kuva
Näitä kyseltiin ketjussa. Tuosta pääsee kaupoille https://holvi.com/shop/Photomikke/ Ei pahan hintanen kannustuspaita! :tapu:
Paidat ennakkomyynnissä ja myynti päättyy ensi viikon keskiviikkona

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Jedd kirjoitti: 18 Tammi 2023, 08:51 Umk:n istagramissa kerrotaan, että käärijän esityksessä nähdään "jotain mitä UMK-lavalla ei ole aiemmin nähty". No niinpä tietenkin :heh:
En tiedä, olenko tästä "uutisesta" enemmän innoissani vai kauhuissani. :apuva: :heh:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 832
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Kiitos linkistä, paita tilattu ja 99% varmasti se päällä hypettämässä tätä voittoon 25.2. Logomossa!
Sitä ennen pitäis pistäytyä etelässä, no onpahan ainakin lomabiisi selvillä Pina Coladaa siemaillessa :tuuletus:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Snude
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1571
Liittynyt: 25 Syys 2016, 11:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Snude »

Ensimmäinen kuuntelu tuntui siltä, että on ihan mielenkiintoinen ja tässä on kivoja osioita, mutta ei tämä vielä ihan täysin iske. Myöhemmät kuuntelut kuitenkin nostivat fiilistä ja onhan tämä todella kova. En näe ainakaan vielä minään mahdollisena viisupuntarin ykkösenä, mutta en pitäisi sellaista nousua myöskään mahdottomana. Viiteen tähteen kyllä menee.
Lähden kyllä taas kellariin dokaamaan. Siellä ei ainakaan uskota, että Suomi valitsi oikein Euroviisuihin 2024.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4906
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mun korvat on kipeet, kun oon kuunnellut niin paljon tätä Käärijää :kuolaus:

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2136
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Biitti ja melodia ja muu musikaalinen puoli toimii kuin junan vessa. Laukkaa kuin hirvi.

Ongelma on sanoissa. Juomalaulu vuonna 2023 on tunkkaista menneisyyttä, ja sit kun sanat on vielä noin yksinkertaiset niin silmät vaan pyörii päässä kun tätä kuuntelee.

Niin suuri menetetty mahdollisuus.

Oispa Mouhousta :roll:

3/5

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2962
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Heti aamusta vaan cha cha cha. Tässähän saa vieroitusoireita jos tätä ei kuuntele säännöllisin väliajoin.
:bileet:
Viimeksi muokannut Nekku, 18 Tammi 2023, 09:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Sieppeli
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 11:40

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Sieppeli »

Onks nää kaikki esiintyjät samoissa bileissä? Benjamin ja Robin kohtaa unelmiensa henkilöitä kävellessään sisään ovesta ja jäävät sitten tuijottamaan kaipaavasti vieraisiin pöytiin, Keira löytyy tanssilattialta vetämässä ennennäkemättömiä muuveja joista ei ole varma pitäisikö ne kieltää vai antaa toisen vaan mennä ja Käärijä kittaa tiskillä rivillistä Pina Coladoja aivan täydellisessä kaadossa.

Käärijän tuotannossa on sanoituksia, joita kuuntelee mieluummin. Ihan niin kuin saman baarin tämän illan asiakkailla. Siltä puolelta olen vieläkin pettynyt, mutta muuten tämä osui minua semmoiseen bilehammaskoloon että kappale tuli vahingossa kuunneltua uudelleen useamman kerran putkeen. Joten ei ehkä niinkään että haluan kuunnella sanoituksien nerokkuutta, vaan pistää sykkeen pomppimaan ja mennä valtaamaan sen tanssilavan.

Tässä oli nyt se rima ylitettäväksi Portion Boyssille. Käärijä joko viisuihin tai tämän vuoden Cicciolina.
Mens infirma in corpore sano
Animus tristis in corpore sano
Mens desperata in corpore sano
Mens conterrita in corpore sano

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2962
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^Lxandra taas ei harmillisesti päässyt paikalle ja laulaa menetetyistä bileistä. :lohduton:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Onhan tämä sellainen kappale, jota ei voi jättää huomioimatta.

Yleensä en pidä ryyppäyssanoituksista, eikä sellainen tässäkään miellytä. Biisissä on kuitenkin niin paljon kaikkea, että sillä ei ole väliä.

Kappale oli vähemmän räppiä kuin odotin. Kertosäkeessä on juuri tarpeeksi toistoa. Niin paljon, että se tarttuu kertakuulemalta ja mukana on helppo alkaa laulaa, mutta ei niin paljon, että sitä olisi liikaa.

Laulun nerokkuus on kuitenkin siinä, että ensin lauletaan suunnitelmasta ryypätä. Lopulta mennään tanssilattialle ja biisin tahti ja saundit muuttuvat täysin: rauhalliseksi, onnelliseksi, melkeinpä euforiseksi. Eli tässä kohtaa laulun minä on vihdoin tullut humalaan!

Mielenkiintoinen artisti ja mielenkiintoinen kappale. ESCNationilla mielipiteet jakautuvat vihaajiin ja rakastajiin melkeinpä 50-50. Se on hyvän euroviisun merkki.

kuva

Tajusin muuten juuri, että Käärijä on englanniksi Wrapper, eli kuulostaa räppäriltä mutta ei ole sitä!

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Siis aivan mahtavan härö biisi! :tapu: Mulla ei ollut Käärijän suhteen oikein mitään odotuksia, joten ne ylittyivät moninkertaisesti. Alku on täyttä tykitystä ja rakastan tuota hempeämpää c-osaa. Käärijä vaikuttaa myös hieman camp ukolta :heh:
Portion Boys ja Kuumaa saavat lähettää aikamoiset bangerit, jos meinaavat nousta tämän ohitse puntarissani.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Poltin aamulla puuron kattilan pohjaan kun jäin tätä kuuntelemaan. :heh:

:uujee: :uujee: :uujee: :uujee: :uujee:


Ei mulla muuta.

Hiilari
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 260
Liittynyt: 01 Loka 2022, 11:55

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Hiilari »

Tässähän on nyt meille komea ja lihaksikas mies, energiaa, ripaus rockia, räppiä ja suomen kieltä. Aah!!! Uskaltaapa tämä mies myös heittäytyä ja pukeutua vaikkapa naiseksi!

Oppikirjan mukaan pelaava Robin jää niin kakkoseksi tän rinnalla. Robinilta olisi voitu saada energinen Luca Hänni -bängeri, mutta Robin tuntuu yhä leikkivän feel good -liimalettiteiniä ja haluaa vuorautua ihmeellisiin kolttuihin, jotta hänen treenattu kroppa ei vahingossakaan tule esille.

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1422
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Edwina kirjoitti: 18 Tammi 2023, 09:31 Poltin aamulla puuron kattilan pohjaan kun jäin tätä kuuntelemaan. :heh:
:uujee: :uujee: :uujee: :uujee: :uujee:

Ei mulla muuta.
Mä ajoin kaks pysäkkiä ohi ja myöhästyin duunista. On tällä biisillä aika ihmeellisiä vaikutuksia tosielämään :tuuletus: :tuuletus:
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2962
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Täytyy myöntää ettei tää sanoitukseltaan ole mullekaan ominta, mut ku muuten tää on niin kova niin aivan sama.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Kuppilalaisten suosikki on ainakin selkee, jo sata viittä tähteä. Tekikö edes Ram pam pam tai Cicciolina tällaista ilmiötä aikaan ilmestyessään? Tai Dark Side? :surrur:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1422
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

kapineiti kirjoitti: 18 Tammi 2023, 10:07 Kuppilalaisten suosikki on ainakin selkee, jo sata viittä tähteä. Tekikö edes Ram pam pam tai Cicciolina tällaista ilmiötä aikaan ilmestyessään? Tai Dark Side? :surrur:
Joo, mä ihmettelin tätä samaa. Ei mulla ainakaan mikään noista noussut heti viiteen tähteen.
Tässä vaan on sitä "jotain" :heh:
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
helidon
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 552
Liittynyt: 12 Helmi 2013, 08:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja helidon »

Tämä. On. Täydellinen :tuuletus: .
Viisi tähteä ja Liverpooliin.

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Tää lähtee ja hymyillyttää, vaikka C-osa mitäänsanomaton onkin.
Mutta onhan tässä nyt vauhdikasta energiaa.

Nyt vaan ne pesismailat pidetään pois näyttämöltä.

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1422
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Tuliskohan liveenkin kehä, jossa Käärijä vetää tommoset wrestling- bileet?
Toi video on kyllä kova kans. Sanoma menee aika hyvin perille visuaalisestikin.
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

^ Aiempina vuosina live-esitykset ovat olleet täysin erilaisia musiikkivideoista, joten sen perusteella voisi veikata, että lavalla nähdään kaikkea muuta paitsi nyrkkeilyä.

Tulipa mieleen vielä sellainen seikka Cha cha chasta, että on jännää, miten Käärijä on onnistunut mahduttamaan käytännössä kaksi biisiä kolmeen minuuttiin, kun muilla on vaikeuksia saada mahtumaan kokonaan sitä yhtäkään.

korvaboosti
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 539
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja korvaboosti »

Tämä se on, tämä se on, tämä se on. PAKKO OLLA! :tuuletus:
Biisi on niin vahva että en osaa edes pelätä lavatoteutusta. Ainoa mitä pelkään on se että suomalaiset ei uskalla tarttua suomenkieliseen bängeriin ja matkaan lähtee Robinin mitäänsanomaton ja tyhjänpäiväinen varmistelu :lohduton:

Lukittu