Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Euroviisut 2023 Britanniassa

Käärijä – Cha cha cha

*****
252
82%
****
32
10%
***
11
4%
**
5
2%
*
9
3%
 
Ääniä yhteensä: 309

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1904
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Possu »

Ei kai tässä rallissa kukaan ehdi sanoja kuuntelemaan? :heh:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42070
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Valkealalainen kirjoitti: 18 Tammi 2023, 11:39 Videosta en tykkää, jotenkin on niin vastenmielinen tuollainen nyrkkeilyaihe.
Niin nyrkkeilyaihehan oli myös erään Boom-boom chaka-chaka -viisun lavatoteutuksena. Jospa Käärijä on viisufani ja sieltä sen napannut? Se live kyllä meni sitten ihan plörinäksi... :hiips:, vaikka biisi oli hyvä.

Minusta näyttää, että tällä videolla nyrkkeilijä kaikesta yrittämisestään huolimatta saa koko ajan turpiinsa. Pakotettu nyrkkeilemään, mieli tekee muuta.

Kylläpä tästä muodostuukin monenlaisia mielleyhtymiä muihin viisuihin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Edelgard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Helmi 2020, 20:26

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Edelgard »

Ainoat paikat missä olen nähnyt reippaasti negatiivisuutta biisiä kohtaan on roskalehtien kommentit, mutta nämä samaiset tyypit taisivat inttää Blind Channellin keskisormi lyriikoistakin joten näille ei voi edes antaa mitään painoarvoa. Hyvältä näyttää. :heh:

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Tykkään myös siitä, että tämä biisi päättyy selkeän jämäkästi cha cha cha! :peukku:

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1424
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Saa nähdä, mille numerolle tää breikkaa, kun Spotify-tilastot julkaistaan. Mä oon kuunnellu tätä luuppina eli ihan laittoman monta kertaa putkeen. Onkohan mulla kohtalotovereita? :heh:
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1989
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hercules »

Tässä on kaikki: monipuolisuutta, vaihtelua, imua, silmänruokaa (naisille että miehille olematta liian gay), Euroviisua (mutta sopii minne tahansa radioon/clubille), menoa ja meininkiä, tarttuvuutta, tansittavuutta, kaupallisuutta olematta liian mainstream and list goes on... Täydellinen :tapu:
Viimeksi muokannut hercules, 18 Tammi 2023, 14:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Chris
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1030
Liittynyt: 24 Maalis 2004, 00:09
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Chris »

Tosi tehokas biisi...olen myös paljon myönteisiä kommentteja kuullut ulkomailta. Tämä voisi siis olla SE biisi...! :rok: :suomi: :tapu:

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Rousku kirjoitti: 18 Tammi 2023, 14:03 Minusta näyttää, että tällä videolla nyrkkeilijä kaikesta yrittämisestään huolimatta saa koko ajan turpiinsa. Pakotettu nyrkkeilemään, mieli tekee muuta.
Totta kai tulee turpiin. Sit tulee se valkoinen kehiin ja vie homman kotiin.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 837
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Jomard »

100k rikki YouTubessa! :tuuletus:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36932
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »



Ihana. :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2971
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Edelgard kirjoitti: 18 Tammi 2023, 14:08 Ainoat paikat missä olen nähnyt reippaasti negatiivisuutta biisiä kohtaan on roskalehtien kommentit, mutta nämä samaiset tyypit taisivat inttää Blind Channellin keskisormi lyriikoistakin joten näille ei voi edes antaa mitään painoarvoa. Hyvältä näyttää. :heh:
No mitäpä muutakaan noilta kommenteilta voi odottaa, kun niissä koko Viisuja vihataan ja vaaditaan lopetettavaksi turhana mutta urheilua lisää kun se on tärkeää ja hyödyllistä ja kivaa.

Mä sanon noille vaan et CHA CHA CHA. :bile:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1450
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Timoteus kirjoitti: 18 Tammi 2023, 12:53
Carboni kirjoitti: 18 Tammi 2023, 11:32 Enemmän kiinnittäisin huomiota peukkujen suhteessa näyttöihin. Muilla UMK-artisteilla pyörii 2-3% välissä, Käärijällä lähentelee 8%. Toki pienempi otoskoko, vielä. Mutta tuo on merkille pistävää. Ja jos katsoo vanhoja viisuesityksiä niin lähelle 10% suhdetta päästään TODELLA harvoin
Sama käyttäjä voi katsoa videon monta kertaa mutta peukuttaa vain kerran. Eikö tykkäysprosentti lähes väkisinkin putoa ajan mittaan? Gangnam Stylella tykkäysprosentti on vain 0,6 % (26 miljoonaa yläpeukkua / 4,6 miljardia näyttökertaa), heikompi kuin toissa vuonna UMK-jumboksi jääneellä Lauran Playllä (1 900 / 231 000 ≈ 0,8 %). Pidetäänkö Playstä siis enemmän?

Tykkäysprosentti olisi mielekästä laskea vain yläpeukkujen ja uniikkien katsojien määrän suhteena, mutta uniikkien katsojien määrää YouTube ei näytä.
Tottakai tämä olisi paljon parempi tyyli, mutta kun otetaan huomioon kuinka monta kertaa se yksittäinen ihminen tätä luukuttaa ja silti prosentti pysyy noin vahvana, on tässä oltava jotain "ennennäkemätöntä". Tottakai prosentti putoaa katseluiden mukana juurikin mainitsemasi syyn takia, sama ihminen voi kuunnella biisin vaikka tuhat kertaa antaen vain yhden yläpeukun.
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1450
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Täällä kuppilassa tuo viiden ja neljän tähden prosentti (yhteensä 86% kirjoitushetkellä) on aivan järjetön. Vastaavaa ei olla ennen koettu :tuuletus:
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2648
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Speed »

Unten jälkeen oli hieman pöllähtänyt olo, kuin lekalla päähän lyöty. Mietin, oliko kappale todella niin hyvä kuin miltä se yöllä vaikutti. Ja kyllähän se todellakin on.

Mikäli Cha Cha Cha olisi Suomen edustaja, ei tarvisi olla niin huolissaan siitä, esiintyykö Suomi alku- vai loppupuolella esiintymisjärjestystä - tämä oletettavasti tulee erottumaan joukosta esiintyi sitten missä kohtaa tahansa.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

iiiduli kirjoitti: 18 Tammi 2023, 13:32
Jedd kirjoitti: 18 Tammi 2023, 08:51 Umk:n instagramissa kerrotaan, että käärijän esityksessä nähdään "jotain mitä UMK-lavalla ei ole aiemmin nähty". No niinpä tietenkin :heh:
Mikä ihmeen pakkomielle osallistujilla on aina tuoda sinne lavalle jotain täysin uutta? :roll: No, uskon ja toivon, että Käärijän tapauksessa se on jotain positiivista.
Kunhan tuo energiansa lavalle. Sisäisestä taistostahan tässä lauletaan. Kertosäkeessä voi laulaa vaikka miehen tilalla muija tai muuta vastaavaa jos siltä tuntuu.

pala
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 17
Liittynyt: 16 Tammi 2023, 10:22

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja pala »

TomppaJr kirjoitti: 18 Tammi 2023, 14:34

Ihana. :heh:
Matt on ollut jo muutenkin liekeissä tämän vuoden UMK:sta. Varsinkin Benjaminin biisiin reagoidessaan ei meinannut pysyä housuissaan.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

Rousku kirjoitti: 18 Tammi 2023, 13:44
Unihiekkamyrsky kirjoitti: 18 Tammi 2023, 09:09 Ongelma on sanoissa. Juomalaulu vuonna 2023 on tunkkaista menneisyyttä, ja sit kun sanat on vielä noin yksinkertaiset niin silmät vaan pyörii päässä kun tätä kuuntelee.
Tuota vähän mietin kyllä itsekin. Eikös kännibileet ole sellainen meidän (k)alkkisten juttu enää?

Tosin joo, voihan olla, että nuorempi tuttavapiirini edustaa vain jotain sober curious -kuplaa.
Nuoriso osaa kuulemma tanssia pöydällä ihan selvin päin. Eikä alkoholittomuutta joudu selittelemään. Keski-ikäisillä ja vielä vanhemmillahan on jopa paremmissa piireissä suuri hämmästelyn aihe jos joku ei tarraa kiinni ilmaiseen alkoholitarjoiluun kuin hengenhädässä oleva 🤣.

Avatar
jiiii
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1058
Liittynyt: 05 Helmi 2019, 21:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja jiiii »

Itse en (yllätys yllätys) kovin paljoa tämän tyylisestä sekasorrosta pidä, kaksi tähteä :draamaa:

Mutta voin nähdä tämän menestyspotentiaalin juurikin tuon takia, joten ehdottomasti tätä pitää äänestää
:kaunis:

jonski
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 6
Liittynyt: 12 Tammi 2023, 09:34

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja jonski »

rakastan tätä! oon valmis käyttään kaikki mun rahat äänestämiseen :tuuletus:

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 837
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Jomard »

#1 trendaavissa videoissa :peukku:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57780
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Jee! :tapu: Vielä kun on Spotifyn päivän kuunnelluin, niin avot.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5439
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Tuskinpa kaksi jäljellä olevaa biisiä voivat enää tämän laatua ylittää. UMK:n paras biisi ikinä :kups:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2971
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Ite en fanipaidoista perusta, mutta rahaa aion kyllä äänestykseen laittaa. :draamaa:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8181
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kasper_ kirjoitti: 18 Tammi 2023, 15:03 UMK:n paras biisi ikinä :kups:
Blind Channelin biisi ilmoittautuu mukaan kisaan tittelistä. Se lähti mulla neljästä tähdestä ja lämpeni hiukan hitaammin kuin tämä, jolle annoin saman tien viisi tähteä...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

Carboni kirjoitti: 18 Tammi 2023, 14:38
Timoteus kirjoitti: 18 Tammi 2023, 12:53

Sama käyttäjä voi katsoa videon monta kertaa mutta peukuttaa vain kerran. Eikö tykkäysprosentti lähes väkisinkin putoa ajan mittaan? Gangnam Stylella tykkäysprosentti on vain 0,6 % (26 miljoonaa yläpeukkua / 4,6 miljardia näyttökertaa), heikompi kuin toissa vuonna UMK-jumboksi jääneellä Lauran Playllä (1 900 / 231 000 ≈ 0,8 %). Pidetäänkö Playstä siis enemmän?

Tykkäysprosentti olisi mielekästä laskea vain yläpeukkujen ja uniikkien katsojien määrän suhteena, mutta uniikkien katsojien määrää YouTube ei näytä.
Tottakai tämä olisi paljon parempi tyyli, mutta kun otetaan huomioon kuinka monta kertaa se yksittäinen ihminen tätä luukuttaa ja silti prosentti pysyy noin vahvana, on tässä oltava jotain "ennennäkemätöntä". Tottakai prosentti putoaa katseluiden mukana juurikin mainitsemasi syyn takia, sama ihminen voi kuunnella biisin vaikka tuhat kertaa antaen vain yhden yläpeukun.
Olen käsittänyt niin, että samasta ip-osoitteesta voi katsoa videoa vaikka koko vuorokauden ja YouTube laskee sen yhdeksi katsontakerraksi. Seuraavana päivänä sitten uudestaan. Tuon tiedon valossa siis voi oikeastaan laskea, että kuinka monta ip-osoitetta on osallistunut videon katsomiseen laskentavuorokauden aikana. Korjatkaa ihmeessä, jos olen käsittänyt asian väärin!

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5439
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Blind Channel on kyllä niin yliarvostettu, vaikka Suomen menestys viisuissa olikin hieno asia :roll:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12867
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Kasper_ kirjoitti: 18 Tammi 2023, 15:08 Blind Channel on kyllä niin yliarvostettu, vaikka Suomen menestys viisuissa olikin hieno asia :roll:
Komppaan siinä tapauksessa, että BC:n paikalle lauseeseen laitetaan Softengine.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57780
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ & ^^ Taas teillä on niin mauttomia juttuja. :roll: Molemmat ansaisivat menestyksensä, piste. :joojoo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

Kasper_ kirjoitti: 18 Tammi 2023, 15:08 Blind Channel on kyllä niin yliarvostettu, vaikka Suomen menestys viisuissa olikin hieno asia :roll:
Kyllä Blind Channelin asenteelle ja kovalle työlle voi nostaa hattua. Hehän käyttivät kaikki tarjotut mahdollisuudet kameran edessä esiintymisen harjoitteluun kun aiemmin Suomen edustajat olivat käyttäneet keskimäärin kaksi tuntia.

Sen lisäksi Blind Channel oli koko ajan vuorovaikutuksessa fanien ja muiden uteliaiden kanssa somessa. Siihen tietenkin kaikki muu viisuihin osallistumiseen tähtäävä toiminta ihoonhoitorutiineja ja jos oikein muistan niin myös hampaita myöten. Joku heistä kommentoi, että tietenkin tyylin pitää olla kunnossa kisoissa.

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1651
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Tykkään tästä ilmiöstä niin paljon et nostin 4 -> 5 tähtee :surrur:
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Lukittu