Hello from Mars (Keskustelua paranormaaleista ilmiöistä jne)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ghost (keskustelua paranormaaleista ilmiöistä)

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Nuke's Top 5 on kovasti seuraamani YouTube-kanava, jolta löytyy paljon videoita paranormaaleista kohtaamisista ihmisten ja henkimaailman välillä. :surrur:

Aluksi mua pelotti hieman katsoa paranormaaleja videoita, mutta näihin vaan jäi koukkuun. :uujee: Nyt olen hommannut itselleni suodattimen suurinta osaa yliluonnollisia videoita kohtaan. Osahan on myös ihan selkeitä piloja, ettei edes tule mieleen välttämättä epäillä aidoiksi. :heh:

YouTubessa olen myös katsellut Sir Spooks -nimistä kanavaa. Hyvin samankaltaisia videoita kuin Nukella.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36879
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ghost (keskustelua paranormaaleista ilmiöistä)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Aavedata on kivaa viihdettä. :joojoo:

En itse asiassa tiedä, mitä nykyään ajattelen. :miettii: Voihan se olla, että sielu, mikäli sellainen on olemassa, jäisi kuoleman jälkeen jonkinlaiseen välitilaan, mutta tiiä ny sitte.

Näihin pseudotieteen ihmeellisyyksiin on kyllä mielenkiintoista upota. :surrur:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ghost (keskustelua paranormaaleista ilmiöistä)

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

TomppaJr kirjoitti: 18 Tammi 2023, 15:33 Aavedata on kivaa viihdettä. :joojoo:
Mun pitäisi oikeasti paneutua Aavedatan videoihin jossain välissä. Tiesin heidät kyllä jo nimeltä, mutten ole kaiketi yhtään videota katsellut.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2958
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Ghost (keskustelua paranormaaleista ilmiöistä)

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Ihanaa tämmöne ketju! :uujee:

En tiiä miten hyvin tää nyt sopii tänne, mut jaanpa kokemukseni kuitenkin. Aloin miettimään et oonko jakanu tän jo jossain ketjussa, mutta enpä oo tainnu.

Meidän perhetalon lähellä oli joskus kioski, joka purettiin ennen mun syntymää. Olin nuoremman serkkuni kanssa kävelemässä ja oltiin siinä kohdilla missä se kioski oli ollu. Niin sitten tää mun serkku sanoo et muistanko ku siinä oli se kioski ja et oltiin käyty mukamas nuorempina siinä.

No, mä ajattelin ekana et se on joltain kuullu siitä ja keksiny koko jutun. Mun täti kyllä sano että ei se oo sitä voinu kuulla mistään. Se kivenkovaa väittää että ollaan käyty siinä kioskissa.

Ajatus siitä että ihminen elää useamman elämän on kiehtova mutta myös pelottava samaan aikaan... :apuva:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ghost (keskustelua paranormaaleista ilmiöistä)

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Hui! :shock: Nuokin ovat kyllä mielenkiintoisia tapauksia.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2958
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Ghost (keskustelua paranormaaleista ilmiöistä)

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^Jep!

Muistaako kukaan sellasta suomalaista kummitusohjelmaa, joka tuli ehkä joskus 2010-luvun alussa? Siinä oli muistaakseni naisjuontaja joka vieraili erilaisissa paranormaaleissa kohteissa. Yks tais olla joku syrjäinen mökki ja siellä joku oli kummitteleva mies jonka päähän oli isketty kirves. :raaps:
Viimeksi muokannut Nekku, 18 Tammi 2023, 23:02. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16994
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Ghost (keskustelua paranormaaleista ilmiöistä)

Viesti Kirjoittaja Happy »

nykyisessä asunnossani koin creepyjä juttuja muutettuani tänne, eli ensimmäisten kuukausien aikana ovet meni itestää kii, öisin mm kaapinovien paukkumista & muovipussin jatkuvaa rapinaa, pyykit putos telineistä tosta noi vaa lattialle, postiluukusta putoili myös about kuukauden välein kuolinpesäkirje edellisen (?) asukkaan jäljiltä
noihin aikoihin noi jutut tuli myös uniin eli näin todentuntuista unta että oleskelen kämpässäni ja sit joku tulee isolla ryminällä ovesta läpi mua päin: unet katkes aina siihen et hypähdän sängyssäni henkee haukkoen hereille enkä loppuyöstä saanut enää unta.
Toisaalta mieleen jäi myös pari hyvääkin yöunta: tosin noi unet liitty (myös) tuonpuoleiseen sillä kävin pitkiä keskusteluja kuolleen perheenjäseni kanssa. Ja siis yleensä en muista edes uniani herättyäni mut noi unet jäi mieleen

mut yhtääkkii noi oudot tapahtumat loppu ku seinään eikä kuolinpesäkirjeitäkään tullu postiluukusta, melkein vuoden on ollut siis rauhallista mitä nyt apinanaapurini välillä meluaa tuolla seinän takana, uniakaan en muista nähneeni tai jos oon nähny nii ne ollu just luokkaa voitan lotossa
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2958
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Ghost (keskustelua paranormaaleista ilmiöistä)

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^Toi oli kyllä mystinen juttu! :miettii:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ghost (keskustelua paranormaaleista ilmiöistä)

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Happy kirjoitti: 18 Tammi 2023, 17:22 mut yhtääkkii noi oudot tapahtumat loppu ku seinään eikä kuolinpesäkirjeitäkään tullu postiluukusta
Luin jotain, että nämä tapahtumat voivat päättyä, jos ja kun henki kokee saaneensa "haluamansa asian hoidetuksi". :joojoo: Oli se sitten mitä tahansa, jotain on jäänyt selvittämättä tai tekemättä tms.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3216
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ghost (keskustelua paranormaaleista ilmiöistä)

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

En mitenkään varsinaisesti usko mihinkään, kun olen aika skeptinen ihminen eikä näitä tieteellisesti voi todistaa + yleensä kaikkeen löytyy/löytyisi lopulta looginen selitys.
Mutta mutta… ihmisen tieto on rajallista, tiede on keskeneräistä ja koko ihmisen tietoisuus/aistit on rajallisia nekin. Kaikkea ei voi selittää nyt, eikä kaikkea voi selittää välttämättä ikinä. Mikä mä (tai kukaan) on sanomaan tällaisia asioita automaattisesti huuhaaksi?

Omallakin kohdallani on käynyt aikamoisia asioita, eikä ne ole mitään verrattuna erään läheiseni kokemuksiin. Tokihan hänelläkin voi vaan päässä viirata tms, mutta kyllä mä jollain tasolla uskon jonkin toisen todellisuuden sekoittuvan meidän todellisuuteen.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16994
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Ghost (keskustelua paranormaaleista ilmiöistä)

Viesti Kirjoittaja Happy »

Saturnus Psycho kirjoitti: 18 Tammi 2023, 19:52 Tokihan hänelläkin voi vaan päässä viirata tms, mutta kyllä mä jollain tasolla uskon jonkin toisen todellisuuden sekoittuvan meidän todellisuuteen.
siis mäki aloin jo epäillä itteäni että oonko ihan seonnu vainoharhanen sillä mul oli täs asunnos yksin ollessa kokoajan sellanen tunne että täällä on joku mun lisäksi, siis sellanen olo ku joku kyttäis jossain nurkan takana, kalmaava fiilisja harvoin pystyin olee rentoutuneena. Nyt ei oo enää tota tunnetta, tosin pitää koputtaa puuta etten manaa itseäni :heh:

Serduchka kirjoitti: 18 Tammi 2023, 17:35
Happy kirjoitti: 18 Tammi 2023, 17:22 mut yhtääkkii noi oudot tapahtumat loppu ku seinään eikä kuolinpesäkirjeitäkään tullu postiluukusta
Luin jotain, että nämä tapahtumat voivat päättyä, jos ja kun henki kokee saaneensa "haluamansa asian hoidetuksi". :joojoo: Oli se sitten mitä tahansa, jotain on jäänyt selvittämättä tai tekemättä tms.
mä vaa jäin pohtii että mikä oli se muuttuva tekijä, ehkäpä edellinen asukas tajus ohjata kuolinpesäkirjeensä lopultakin uuteen osoitteeseensa ja Mathilda-aave lähti niiden mukana :miettii:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3216
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ghost (keskustelua paranormaaleista ilmiöistä)

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Mun läheinen on nähnyt useita hahmoja. Esimerkiksi sama lapsi oli muutamankin kerran nähty, mutta kun läheiseni muutti siitä asunnosta pois, ei kyseistä lasta enää seuraavassa asunnossa nähty. Näihin liittyy myös aina kylmää ilmaa ja hahmon yllättävä katoaminen (tai sitten se hahmo tavallaan lipuu pois eikä tiellä olevat esteet kaadu/taitu.)
Ihan tieteeseen uskova, koulutettu ja fiksu henkilö kyseessä, joskin hiukan hörhö, mutta sitähän mäkin horoskooppieni kanssa olen. :mrgreen:

Exäni myös näki esim. kiljuvia nuoria ihmisiä sänkynsä vieressä ja hän jotenkin tiesi näiden olevan äsken kuolleita nuoria, jotka eivät vielä hyväksyneet sitä totuutta. Hekin katosivat aina parin sekunnin jälkeen.
Exä myös palasi joskus onnettomuuspaikalle ja näki siellä niin monta nuorta kun oli kerrottu auto-onnettomuudessa kuolleen jne. ja hän tykkäsi kommunikoida kuolleiden läheistensäkin kanssa.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16994
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Ghost (keskustelua paranormaaleista ilmiöistä)

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ hahmoja en ole koskaan nähnyt, en edes unessani nähnyt tän asunnon hahmoa: joku tuli ovesta aina sisään ryminällä mut uni loppu aina sellasee välähdykseen ennenkuin näin mitään

tuon kuolleen läheisen tosin näin unessani sellaisenaan, vaikka se oli pelkkä uni niin mulla oli herätessä jotenkin niin hyvä & onnellinen olo siitä unessa tapahtuneesta keskustelusta, sillee et silmät oli kosteena ku heräsin :joojoo: ja koko ton päivän ajan oli jotenkin tosi levollinen & onnellinen olo. en kuitenkaan jakanu noita unia kellekkään: koska varmasti mukana on paljon omaa alitajuntaa
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3216
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ghost (keskustelua paranormaaleista ilmiöistä)

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Nää kuolleen läheisen kohtaamiset on vaikeita, kun nehän tosiaan voi tulla vaan omista aivotuksista esim. uniin. Exäkin kertoi nähneensä unessa erään kuolleen ihmisen, joka oli vanhentunut (ja tämä kuollut sitten kertoi että vanheneehan sitä silti vaikka ei maan päällä enää vanhenekaan.) Mäkin oon joskus unessa nähnyt kuolleen läheisen ja se uni tuntui muita vastaavia unia erityisemmältä ja todellisemmalta.
Mutta oli ne unimaailmassa olevat kohtaamiset peräisin omista aivotuksista tai jostain todellisesta kuolleiden maailmaan törmäämisestä, niin eihän se silti muuta sen kokemuksen suuruutta/tärkeyttä.

Mäkään en ole hahmoja nähnyt koskaan, mutta sen verran paljon on tullut muutettua ympäri ämpäri, että olen pistänyt merkille miten kissat nimenomaan vanhoissa asunnoissa tuijottavat usein mun ohi ja jopa hyökkäilevät ohi. Uusissa taloissa tätä ei tapahdu.
Näissä vanhoissa taloissa myös aistin kaikenlaista, mutta sekin voi mennä vaan mun mielikuvituksen piikkiin (ja kerran saatoin saada unihalvauksen sen sijaan että siinä tilassa olisi oikeasti ollut ketään ylimääräistä.)
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Vastaa Viestiin