Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Euroviisut 2023 Britanniassa

Käärijä – Cha cha cha

*****
252
82%
****
32
10%
***
11
4%
**
5
2%
*
9
3%
 
Ääniä yhteensä: 309

Jadine
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 347
Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:11

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Jadine »

Kunhan musiikkivideon energia saadaan lavalle (ja uskon, että saadaan, koska se sama energia on Käärijän livepätkissä myös vahvasti läsnä), niin en näe, miten tätä voisi kauheasti pilata. Ja uskon myös, että Käärijällä on aika vahvasti oma näkemys siitä, millaisen shown hän haluaa. En usko, että Reija Wäre saisi Käärijää tanssimaan mitään, mikä ei sovi hänen visioonsa. :heh:

Suurin kysymysmerkki on melkeinpä biisin loppuosan laulu, mutta sitäkin voi varmasti taustanauhoilla auttaa paljon.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8320
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Nekku kirjoitti: 20 Tammi 2023, 12:18
Samiasd kirjoitti: 20 Tammi 2023, 07:20 Odotan kauhulla sitä paskamyrskyä, jos joku toinen sattuu voittamaan. :apuva:
Jos näin käy, niin toivottavasti se kyseinen artisti ei saa kuitenkaan mitään viharyöpötystä päälleen. :draamaa:
Olen vain hyvin hyvin hyvin hyvin hyvin pettynyt Suomen kansaan. Ja jos häviö on kv-raatien syytä, se lienee silloin niiden loppu.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Mulla on aika vahva luotto loppuosan lauluun, sillä studioversio tuntuu vahvasti siltä, että autotune on nimenomaan tehokeino, ei oljenkorsi. Tokihan varmasti tuun kaipaamaan sitä soundia livessä ihan puhtaasti efektitasomla, mutta en usko että Käärijän ääni kärsii juurikaan autotunen puutteesta.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8320
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

kapineiti kirjoitti: 20 Tammi 2023, 12:01 Joo aivan ehdottomasti Käärijä yksin lavalle. Täyttää karismallaan aivan varmasti koko lavan, niin edes mitään ylimääräistä kikkailua taustatanssijoiden muodossa ei kannata edes harkita. Lauluosuus kuitenkin mietityttää, että tarvitseekohan kuitenkin tuekseen taustanauhan lisäksi taustalaulajan? :miettii:
Cha cha cha-huutojen olis parasta kuulostaa yhtä tuhdeilta kuin videolla. Onneksi niitä voinee tukevoittaa nykyään taustanauhalla, jos vain Ylen UMK-tiimissä älyävät sitä mahdollisuutta käyttää.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

dennispizza
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 799
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 13:51

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja dennispizza »

Tää on kyl just biiisi, mitä ei voi lavalla pilata mikään :rofl: Vähän niinku Serhatin biisit :heh: Käärijä vaan riehumaan sinne vailla mitään koreografiaa. Ihan sama, että laulaako yhtään nuottia oikein, mutta bängää joka tapauksessa viisuvoiton veroisesti.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3220
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^Vois vaan mennä improvisaatiolla! :uujee:

Herranjestas 75%! <3
Crown the Witch! :twisted:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6603
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Ehdottomasti Käärijä yksin lavalle. Improtyylinen liikkuminenen olisi paras, mutta se ei varmaan onnistu tarkkojen kamerakulmien vuoksi. Asunvaihdos tukisi hyvin kappaletta, mutta se pitäisi pystyä toteuttamaan mahdollisimman fiksulla tavalla. Ja musiikkivideon värimaailma esitykseen, se saattaa jopa onnistua, pitihän The Rasmuskin keltaisen värimaailman kautta linjan.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

LaRosalia
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 207
Liittynyt: 15 Touko 2022, 20:57

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja LaRosalia »

Mua niin pelottaa, että tämä ei voitakaan vaan voiton vie Portion Boys tai Robin… yritän muistuttaa itselleni, ettei Teflaritkaan voittaneet, mutta sitten taas The Rasmus voitti :eiei: Olen kyllä aloittanut jo oman Käärijä-kampanjani ja käännyttänyt jo ainakin muutaman ”taviksen” hänen puolelleen.

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2402
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

Elukka kirjoitti: 20 Tammi 2023, 11:45 Ensinnäkin Käärijän on oltava yksin lavalla ja tehokeinot tulee valoista sekä kamerakulmista. Ei siis mitään ylimääräisiä proppeja, ne eivät ole tarpeen. Nyrkkeilykehäkin voidaan jättää suosiolla Ylen lavastamon hypoteettiseen varastoon.
Harmi luopua nyrkkeilykehästä. :eiei:
Mutta seison silti tuotantoalan opiskelijan, ammattilaisen mielipiteen takana.
"JEJEJEJEJEJEJEAAAH!!!" 🔥🔥🔥
~ Windows95man viisulavalla

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2182
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Ensiviikolla Käärijä nimensä mukaisesti julkaisenee yhteistyösopimuksen Veikkauksen kanssa :heh:

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1749
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Teflarit jäivät ihan syystä rannalle, live ei onnistunut eikä toiminut. Ei esityksen eikä laulun (Pandora) kannalta.

Käärijälle sopisi jopa se konfetti/kipinäsuihkupesäpallomaila. En usko, että hän suostuu sellaisiin yksityiskohtiin. Videokin on rakennettu pelkästään ihmisten ympärille, ei härpäkkeiden.

Taustalaulajaksi joku hevari, jolta lähtee möreät tsat tsaat ja loppuosa oikeassa tyylilajissa.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2226
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hercules »

Saakohan noi möreät cha cha cha taustanauhoille? Kävisi itselle järkeen. En suosittele mitään möreitä hevareita taustalle. Käy vielä Saara Aallot niiden Tiku ja Taku äänissä (jotka yrittivät taltioida niitä lapsikuoroääniä etc.)

Edit. En ole ihan varma mutta Käärijä ehkä voisi ne myös laulaa livenä en osaa sanoa mutta kannattaa miettiä mikä on nykysäännöillä sallittua :miettii: :raaps:
Nyt ne verhot kii

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1749
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Sen pitääkin olla helarihevari sen loppuosan takia.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2226
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hercules »

Itse menisin taustanauhoilla ja Käärijän äänellä jos mahdollista. Mitä vähemmän liikkuvia osia sen parempi. Toki jos taustanauhoille niitä ei saisi eikä Käärijä pysty niitä itse laulamaan niin sitten pitää miettiä muita vaihtoehtoja.
Nyt ne verhot kii

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Tämä meni mulle niin tajuntaan samantien, harvoin mikään kappale iskee yhtä lujaa. Itku tulee taas jos tätä ei lähetetä, vaikka luulisi siihen jo Suomen viisuhistoriaa seuranneena tottuneen... Live tietenkin pelottaa, toivottavasti tosiaan kameraleikkauksilla saadaan se liike aikaiseksi enimmäkseen. Ne leikkauksethan ohjelmoidaan varmaan CuePilotilla etukäteen eli siinä artistin on oltava joka sekunnin juuri oikeassa kohdassa.... harjoittelua se vaatii mutta onko se Käärijän juttu?
Hello Hi!

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1749
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Hänellä on sen verran vankka urheilutausta, että ihan varmasti treenaa pieteetillä.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kiva, kun tänne on tullut taas niin paljon viestejä, mihin pitää vastata. :sekava:
TomppaJr kirjoitti: 20 Tammi 2023, 02:35 Käärijä on just se tyyppi, jonka kanssa olisi kivaa mennä kalaan! :kala: Ei kaljalle, vaan kalaan.

:megafoni: Käärijä, slaidaa mun dm jos näät tän. Tai laita ig-stooriin maininta. Mennään kalaan!
N'aha. :heh: Mä voin mennä sinne kaljalle sitten. Tai vaikka keilaamaan. :uujee: Käärijä sanoi Instastoryssaan aloittavansa ehkä keilaamisen.
Jomard kirjoitti: 20 Tammi 2023, 07:30
poika90 kirjoitti: 20 Tammi 2023, 00:19 Oon ihan ihastunut käärijään ja se vastas mulle instassa mun viestiin :uujee: :ihana:
Mullekin vastas, ihan huippu tyyppi! :joojoo:
Mulle ei vastannut, vaikka tägäsin stooriini. :aivanmaassa: No, ei se haittaa. Kiireinen mies nykyisin. :surrur:
Stargazer kirjoitti: 20 Tammi 2023, 11:24 Katselin juuri uusiksi seitsemän vuoden takaisen Shamppanjataivaan liven ja voi elämä miten tämä on niin paljon hirveämpi kuin muistin :rofl:
Apuaaaaaa. :rofl: Mä muistelin sen olleen livelaulultaankin ihan ok, mutta tuo oli aika huono. Esityksestä pidin edelleen. :puna: Sopi kappaleeseen. Viisulavalla olisi tosin ollut vaan nolo.
hra47 kirjoitti: 20 Tammi 2023, 12:54 Olen vain hyvin hyvin hyvin hyvin hyvin pettynyt Suomen kansaan. Ja jos häviö on kv-raatien syytä, se lienee silloin niiden loppu.
En usko, että kv-raadit pystyvät 25 prosentin äänivallallakaan torppaamaan Käärijän UMK-voiton. Siis mikäli Cha Cha Cha tulee olemaan yleisöäänissä ylivoimainen.
Diva_La_Viva_74 kirjoitti: 20 Tammi 2023, 08:50 Samaa pelättiin BC:n kohdalla ja miten kävikään?
Minä tiesin koko ajan, että BC voittaa. Olin jo henkisesti varautunut siihen. :roll: :heh:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42727
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Einingia kirjoitti: 20 Tammi 2023, 12:22 Tää on varmaan eka kerta ikinä, kun asunvaihdolle on oikeasti joku pointti! VOU!

Ehkä tota hihaideaa voisi jalostaa jotenkin niin, että hihoista saisi vedettyä liivin tai jotain. Lisäksi tarvitaan heleä-äänisiä taustalaulajia kappaleen loppuosiolle.
Onhan Yle joskus jopa onnistunut pukutempun toteuttamaan, nimittäin se, mikä toteutettiin Kristan taustalaulajille/tanssijoille. (Ehkä siinäkin oli jokin pointti.)

Loppua enemmän mietityttää alun örinän toteutus. Jos on hyvä laulaja, niin pystyy kyllä lopun lurittelemaan; ei se korkeudeltaan niin poikkea räppäävästä keskikohdasta. (Nyt tuli mieleen viisuvertauskohdista So Lucky, vaikkei se tainnut olla niin kansaanmenevä.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42727
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Nekku kirjoitti: 20 Tammi 2023, 13:14 ^Vois vaan mennä improvisaatiolla! :uujee:
Slavko-tyyliin? :mitvit: Se oli muuten tylsä, jätkä vaan heiluttaa sitä lettiään.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8320
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mielestäni tähän numeroon sopisi ihan vaan perus-räp-esityksen kuvaus runsailla lähikuvilla ja kameralle esiintymällä, videon intensiteettiä tuskin saavutetaan lavalla ja kovalla leikkausrytmillä. Mieluummin onnistunut ja olennaiseen keskittyvä peruskuvaus kuin epäonnistunut liian kunnianhimoinen yritys.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42727
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Balkan kirjoitti: 20 Tammi 2023, 12:54 Mulla on aika vahva luotto loppuosan lauluun, sillä studioversio tuntuu vahvasti siltä, että autotune on nimenomaan tehokeino, ei oljenkorsi. Tokihan varmasti tuun kaipaamaan sitä soundia livessä ihan puhtaasti efektitasomla, mutta en usko että Käärijän ääni kärsii juurikaan autotunen puutteesta.
Onko kysymyksessä autotune eli äänenkorkeuden automaattinen muokkaus (se, joka pelastaa epävireiset laulajat, mutta viisuissa kielletty), vai äänen soundin muokkaus, joka on eri asia? Minusta jälkimmäinen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1749
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Jutun juurihan on se, että osanvaihto on täysin WTF-kamaa. Se pitää saada toteutettua nyt muuten kuin amispoppiassosiaatiolla. Eiku hei otetaan sinne jättimäisiä karvanoppia pomppimaan?
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2226
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hercules »

hra47 kirjoitti: 20 Tammi 2023, 16:15 Mielestäni tähän numeroon sopisi ihan vaan perus-räp-esityksen kuvaus runsailla lähikuvilla ja kameralle esiintymällä, videon intensiteettiä tuskin saavutetaan lavalla ja kovalla leikkausrytmillä. Mieluummin onnistunut ja olennaiseen keskittyvä peruskuvaus kuin epäonnistunut liian kunnianhimoinen yritys.
Jos Yle tekee tässä Isaac Senet :eeek: Tämän jos Yle floppaa niin saa viisuyleisön (ja nyt koko Suomen) vihat päällensä :draamaa:
Nyt ne verhot kii

Elliotviisu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 233
Liittynyt: 13 Touko 2018, 12:07

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Elliotviisu »

Menkää te vain kaljalle, kalaan ja keilaamaan. Itse odotan sitten kotona vällyjen välissä :heh:

Hiilari
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 260
Liittynyt: 01 Loka 2022, 11:55

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Hiilari »

Pitihän se arvata, että tuon Käärijän nahka-asun takana on Vesa Silver.

Tästä tulikin mieleen, että... Tämähän tosiaan voidaan vielä pilata monella tapaa. Mihin asuun Käärijä kääritään? Miten todella onnistuu kaikki liveäänet? Entä se esitys. :shock:

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Hiilari kirjoitti: 20 Tammi 2023, 16:38 Pitihän se arvata, että tuon Käärijän nahka-asun takana on Vesa Silver.

Tästä tulikin mieleen, että... Tämähän tosiaan voidaan vielä pilata monella tapaa. Mihin asuun Käärijä kääritään? Miten todella onnistuu kaikki liveäänet? Entä se esitys. :shock:
On kyllä niin monta kysymysmerkkiä ilmassa, että ihan hirvittää.
Luotto Yleen onnistuneen lavashown toteuttajana on heikko. :sorivaan:

euroneito
Siemailija
Siemailija
Viestit: 159
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 17:46

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja euroneito »

Fun fact: Käärijän lyriikkavideo on kuvattu kaikista UMK-ehdokkaista ensimmäisenä (muistaakseni jossain jutussa mainittiin että jo lokakuussa).

Mietin, että onkohan Ylellä alun perinkin povattu tästä massiivista hittiä? Tietääkseni muiden artistien musavideoita on kuvattu vielä joulukuun puolella (mikä voi olla tietysti myös aikataulusyistä). Ovatkohan tarkoituksella halunneet käyttää tämän editointiin enemmän aikaa, jotta biisin "helmeys" saadaan parhaimmalla mahdollisella tavalla esiin? Wiwibloggsin arviossakin Deban kehui entrya nimenomaan sen visuaalisuudesta.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Viimeistään Liverpoolissa on vielä mahdollisuudet onnistua, vaikkei UMK-live nyt priima olisikaan. :joojoo:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1297
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Serduchka kirjoitti: 20 Tammi 2023, 17:00 Viimeistään Liverpoolissa on vielä mahdollisuudet onnistua, vaikkei UMK-live nyt priima olisikaan. :joojoo:

Myönnän hirttäytyneeni viime vuonna Bessin Umk-liveen, vaikka olisi pitänyt antaa mahdollisuus. Olin Team Rasmus, ja ylpeästi kannustin toki, mutta kyllähän Ram pam pam oli ytimekäs.


Nyt Käärijä on minulle ihan ainoa vaihtoehto, ja oli live mitä pashaa tahansa, niin omalta osaltani aion tehdä kaikkeni Käärijän viisuedustuksen eteen.

Avatar
YourMother
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 981
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Elliotviisu kirjoitti: 20 Tammi 2023, 16:32 Menkää te vain kaljalle, kalaan ja keilaamaan. Itse odotan sitten kotona vällyjen välissä :heh:
Janoista porukkaa. :vonkaus:
Sopiihan se toisaalta biisin teemaan...
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Lukittu