UMK23: yleiskeskustelu

Euroviisut 2023 Britanniassa

Suosikkisi UMK-finalisteista? (max 2)

Keira – No business on the dancefloor
34
8%
Benjamin – Hoida mut
66
16%
Robin Packalen – Girls like you
11
3%
Lxandra – Something to lose
11
3%
Käärijä – Cha cha cha
190
47%
Kuumaa – Ylivoimainen
84
21%
Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan
9
2%
 
Ääniä yhteensä: 405

Avatar
Mintaka
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 898
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 22:34

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mintaka »

Esiintymisjärjestyksellä ei nyt varmaan muuten ole ihan hirveästi merkitystä näin pienessä kilpailussa, mutta jos jollakin on minusta huono paikka, niin Keiralla Käärijän jälkeen. Minulla ainakin tulee hyvin todennäköisesti menemään Keiran esitys ohi siinä Käärijästä toipuessa. :draamaa:

Tuosta pisteiden laskun jännittämisestä vielä sen verran, että itse olen sellainen, joka sekä laskee pisteitä että haluaa jännittää tulosta. :mrgreen: Laskeminen tapahtuu mullakin usein aika automaattisesti, mutta varsinkin loppua kohti pyrin aktiivisesti unohtamaan, paljonko pisteitä on vielä jaossa. Suht helppoa se on silloin, jos kisa on hyvin tasainen sekä etenkin silloin, jos on alun perinkin onnistunut välttymään siltä tiedolta, paljonko pisteitä on kaiken kaikkiaan tulossa. Näin tulee tehtyä, sillä arvostan yleensä enemmän loppuun asti jännittämistä kuin itse oivaltamista. Mutta joskus siltä oivaltamiselta ei vain voi välttyä, ja silloin tuntuu kyllä hölmöltä, kun yhä yritetään pitää jännitystä yllä, vaikka mitään jännitettävää ei enää ole. Esimerkiksi pari viikkoa sitten Espanjan karsintafinaalissa voittaja oli selvä jo paljon ennen julkistusta, kun se pistekaava oli niin kömpelö. UMK:ssa pisteytys on onneksi järkevämpi, mutta kyllä sielläkin murskavoitot tajuaa väkisinkin etukäteen, vaikka välttelisikin tarkkaa laskemista.
My anxiety attacks :kisu:

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2734
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Aiemmin oon jännittänyt pisteiden antoa, koska en tosiaankaan ole tiennyt paljonko pisteitä on jaossa (yleisöpisteitä siis) mutta nyt jotenkin iski tarve laskea ne kesken pisteiden jaon :mitvit: Mut ehkä yritän olla tekemättä niin :joojoo:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2178
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Joku oli listannut ESC-Unitedin foorumille miltä esiintymispaikoita UMK on voitettu. Viidentenä esiintynyt ei ole näemmä koskaan voittanut. Rikkooko Benjamin tämän kirouksen? Myöskään 9 ja 10 paikoilta ei ole koskaan finaalia voitettu, mutta montaa kertaa ei ole noin montaa finalistia ollutkaan mukana UMKssa, eikä varmaan tulevaisuudessakaan
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7561
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

https://yle.fi/aihe/a/20-10004265
Ylen lähetysten lisäksi UMK näytetään toistamiseen espanjalaisella Ten TV -kanavalla sekä nyt ensimmäistä kertaa hollantilaisella OUTtv-kanavalla.
Kuinka yleistä on, että jonkun maan viisukarsinta lähetetään toisessa/toisissa maissa ihan televisiossa? UMK tulee peräti kahdelta ulkomaalaiselta kanavalta.
Žvižej fucked up the solo

Jennifer
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 208
Liittynyt: 27 Tammi 2023, 14:36

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jennifer »

Stargazer kirjoitti: 14 Helmi 2023, 07:17 "jotain mitä ei ole ennen Umk-lavalla nähty" eivät ihan riitä :heh:
Joka on lopulta tyyliin sitä, että joku syö Hesen pekoniateriaa lavalla.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1764
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Tajusin tänään, että finaali on jo en-si vii-kol-la!

:sohva:
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8389
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mä tajusin, etten ole kuunnellut Cha cha chata pariin päivään. Huolestuttavaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2734
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

^

:draamaa: :eeek: ???
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Tuosta olisi voinut Käärijän omaan ketjuunkin ihan laittaa. Alkaa muutenkin huolestuttavasti toisinaan täyttyä tämä yleiskeskustelu pelkästä Käärijästä. :rofl: Kappaleille on kuitenkin omatkin ketjunsa, joita kannattaa tässä vaiheessa vuotta vielä täyttää, jos asia liittyy nimenomaan vain kyseiseen kappaleeseen. :joojoo:

// Laitoin nyt vastauksen tuohon nimenomaiseen kommenttiin Cha Cha Chan omaan ketjuun. :joojoo:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2140
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Albin »

Muutama kappale ja muutama päiväkin on jäänyt välistä tämän vuoden UMK:ssa, mutta silti ihmettelen kun meikäläinen kerrankin ihastuu tyttöenergiaan niin kukaan ei puhu Keirasta mitään. Minusta aivan ihana tuo No Business On The Dancefloor. Jos Käärijää ei olisi tänä vuonna, niin hehkuttaisin tätä kyllä täysillä :draamaa:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8389
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Serduchka kirjoitti: 14 Helmi 2023, 18:41 ^^ Tuosta olisi voinut Käärijän omaan ketjuunkin ihan laittaa.
Joo, ehkä, mutta mä vastasin ikäänkuin tuohon Einingian edeltävään viestiin. Yksin postattuna tuo kommenttini menettäisi merkitystä sen verran, että olisin luultavasti jättänyt postaamatta kokonaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1764
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Jollain on iso... luuta, kova poika siivoamaan! :)

Huomenna kai tulee jonkun kohti UMK:ta -haastattelu. Jos se on Keira tai Robin, saadaan taas hetkeksi muuta puhumista.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Jomard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 910
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Tässä muuten aivan erinomainen analyysi UMK:sta, paljon hyviä pointteja. Ehkä me tosiaan voidaan olla jo pikkuhiljaa ylpeitä itsestämme ja siitä mitä UMK on tänään.
Hänellä on muuten visio jopa Käärijän livestäkin.
Kannattaa kuunnella ensi viikon lauantaita odotellessa :peukku:

https://youtu.be/eYcd08h8XhM
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Speed »

Possu kirjoitti: 13 Helmi 2023, 23:37 Blind Channel ainakin avasi viimeksi UMKn. The Rasmusta tuskin nähdään tänä vuonna Logomossa.
Laurin Instagram-julkaisun mukaan hän on matkustamassa Suomeen tapaamaan The Rasmus-yhtyeen kavereitaan ja julkaisuun on liitetty hashtag Umk23.

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3459
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

UMK:ssa esiintyy The Rasmus uudella singlellään "Live and Never Die" ja BESS uudella singlellään "Lähtee käsistä! :ihana: Myös juontaja Samu Haber esiintyy showssa.

https://www.instagram.com/p/CorBVEcqLyu ... MyMTA2M2Y=
Fuck the EBU

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Hyvät esiintyjät. Toivoin koko ajan että The Rasmus ja Kalush Orchestra olisivat esittäneet yhdessä In the Shadows of Ukraine - kappaleen, mutta ymmärrettävää että se on hankala järjestää. Olisi ollut vaan niin hyvää kulttuuriyhteistyötä esiteltäväksi.

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3757
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Arvelinkin, että The Rasmus vielä esiintyy UMK:ssa. :joojoo: BESS on myös toivottu esiintyjä.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2107
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Speed kirjoitti: 15 Helmi 2023, 07:47
Possu kirjoitti: 13 Helmi 2023, 23:37 Blind Channel ainakin avasi viimeksi UMKn. The Rasmusta tuskin nähdään tänä vuonna Logomossa.
Laurin Instagram-julkaisun mukaan hän on matkustamassa Suomeen tapaamaan The Rasmus-yhtyeen kavereitaan ja julkaisuun on liitetty hashtag Umk23.
Joo itsekin näin saman :peukku: Tämähän on hieno homma, en olisi uskonut :mrgreen:

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1764
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Lauri hoitanee isäbisneksiä samalla, on suotavaa käydä Suomessa.

Hienot esiintyjät on saatu ja sekin on yksi UMK:n vahvuuksia! Osallistuminen ei olekaan yhden kevään juttu.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17372
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

mun mielestä söpöin ja ainutlaatuisin perinne olis jos kaikki viimevuoden kisailijat (saisivat halutessaan) esittää yhden uuden biisinsä aina seuraavan vuoden Umk:s :surrur:


Ja sitä esiintymisjärjestyksestä aiheutavaa nillitystä en ymmärrä, se on se ja sama missä mikäki biisi esiintyy 7 biisin finaalissa :roll:
hymyilin tolle IL:n Käärijän kampituskommentille, jos menestys kaatuu 7 biisin karsinnassa vitospaikan esiintymiseen nii ehkä sitä ei sit kannata lähettää 26 biisin viisufinaaliin ? :heh:
yks asia joka ärsyttäny kuppilaisissa on kouhkaaminen esiintymisjärjestyksistä, lähetetään vaikka tapetun variksen rääyntää: kunhan saadaan vaan esiintyä semifinaalin paikalla nr 16, mitä väliä biisillä ku esiintymisnumero on se joka menestyksen takaa..
Never miss a good chance to shut up.

Jennifer
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 208
Liittynyt: 27 Tammi 2023, 14:36

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jennifer »

Happy kirjoitti: 15 Helmi 2023, 11:08 yks asia joka ärsyttäny kuppilaisissa on kouhkaaminen esiintymisjärjestyksistä, lähetetään vaikka tapetun variksen rääyntää: kunhan saadaan vaan esiintyä semifinaalin paikalla nr 16, mitä väliä biisillä ku esiintymisnumero on se joka menestyksen takaa..
:rofl:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8389
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Happy kirjoitti: 15 Helmi 2023, 11:08 mun mielestä söpöin ja ainutlaatuisin perinne olis jos kaikki viimevuoden kisailijat (saisivat halutessaan) esittää yhden uuden biisinsä aina seuraavan vuoden Umk:s :surrur:
Eli seitsemän kisaan liittymätöntä uutta biisiä? Kuka niitä jaksaisi kuunnella. Melkoisesti pöhöttyisi tämä nykyinen suht virtaviivainen ja sujuva show.
Happy kirjoitti: 15 Helmi 2023, 11:08 hymyilin tolle IL:n Käärijän kampituskommentille, jos menestys kaatuu 7 biisin karsinnassa vitospaikan esiintymiseen nii ehkä sitä ei sit kannata lähettää 26 biisin viisufinaaliin ? :heh:
Kolmospaikan. :tosion:

Mutta joo, esiintymisnumerolla näin pienessä finaalissa ei ole paljoa merkitystä. Enemmän on sillä, millainen esitys ja biisi esiintyy ennen ja jälkeen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

korvaboosti
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 546
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja korvaboosti »

Mä varmaan luen tätä palstaa ihan eri silmin, koska ei täällä mun mielestä mitenkään häiritsevästi olla valitettu tai kohkattu esiintymisjärjestystä. :draamaa: Normaalia spekulaatiota ja tunnereaktioita omien suosikkien ja inhokkien puolesta ja vastaan. Kuuluu peliin!

Joku tilastonikkari vois kyllä taiteilla jonku ennustuksen tuloksista vedonlyöntien, esiintymisjärjestyksen ja-mitä-tekijöitä-näitä-nyt on perusteella :heh:

euroneito
Siemailija
Siemailija
Viestit: 159
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 17:46

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja euroneito »

Eli Rasmus, Bess ja Haber esiintyvät, mutta kuka sitten on Mari Pudaksen / Jodel-anonyymin viittaama "vuosituhannen vaihteen suosikkibändin kertaluontoinen re-union"? Voisiko tämä olla Haberin siivellä Sunrise Avenue? Oliko tästä jo täällä jotain spekulaatiota?

https://twitter.com/MariPudas/status/16 ... iUnOssAAAA

euroneito
Siemailija
Siemailija
Viestit: 159
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 17:46

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja euroneito »

euroneito kirjoitti: 15 Helmi 2023, 14:35 Eli Rasmus, Bess ja Haber esiintyvät, mutta kuka sitten on Mari Pudaksen / Jodel-anonyymin viittaama "vuosituhannen vaihteen suosikkibändin kertaluontoinen re-union"? Voisiko tämä olla Haberin siivellä Sunrise Avenue? Oliko tästä jo täällä jotain spekulaatiota?

https://twitter.com/MariPudas/status/16 ... iUnOssAAAA
Sori nyt vasta huomasin että edellisellä sivulla tätä Twitter-juorua on pidetty epärelevanttina, ja että Nylon Beatia ja Ultra Brata on myös veikattu.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Viisuilija_110 kirjoitti: 15 Helmi 2023, 08:13 UMK:ssa esiintyy The Rasmus uudella singlellään "Live and Never Die"
Ei se nyt niin uusi enää ole. :heh: Kiva kuitenkin, että juuri The Rasmus ja Bess viime vuoden UMK:sta esiintyvät väliajalla. Ilahduin jotenkin yllättävän paljon tästä aamulla lukiessani siitä Instagramista. :mrgreen:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

korvaboosti
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 546
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja korvaboosti »

Pieni Spotify-päivälistakatsaus kun UMK-finaaliin on 11 päivää (listan päiväys 14.2.):
#2 KUUMAA (74 607 striimiä)
#5 Käärijä (52 130 striimiä)
#17 Portion Boys (31 059 striimiä)
#23 Benjamin (25 600 striimiä)
#24 Keira (25 000 striimiä)
#178 Robin (7 260 striimiä)

Lxandra putosi top 200:sta jo 1.2.

Vertailun vuoksi viime vuonna vastaavaan aikaan (11 päivää ennen finaalia) tilanne päivälistalla oli tämä:
#1 BESS (61 849 striimiä)
#9 YOUNGHEARTED (25 249 striimiä)
#57 The Rasmus (10 128 striimiä)
#68 Isaac Sene (8 860 striimiä)
#98 Cyan Kicks (7 521 striimiä)

Olivera ja Tommi Läntinen olivat pudonneet top 200:sta aiemmin.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8389
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Bessillä on tilaisuus näyttää miltä Ram pam pam olisi näyttänyt vähän maltillisemmalla koreolla (jos siis esittää RPP:n).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8389
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

korvaboosti kirjoitti: 15 Helmi 2023, 15:37 Vertailun vuoksi viime vuonna vastaavaan aikaan (11 päivää ennen finaalia) tilanne päivälistalla oli tämä:
#1 BESS (61 849 striimiä)
#9 YOUNGHEARTED (25 249 striimiä)
#57 The Rasmus (10 128 striimiä)
#68 Isaac Sene (8 860 striimiä)
#98 Cyan Kicks (7 521 striimiä)

Olivera ja Tommi Läntinen olivat pudonneet top 200:sta aiemmin.
Jos noista sijoituksista ja luvuista voi jotain päätellä, niin lähinnä sen, ettei niistä voi mitään päätellä...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1764
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

hra47 kirjoitti: 15 Helmi 2023, 15:39 Bessillä on tilaisuus näyttää miltä Ram pam pam olisi näyttänyt vähän maltillisemmalla koreolla (jos siis esittää RPP:n).
Ei esitä. Uuden sinkkunsa Lähtee käsistä.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Lukittu