UMK23: yleiskeskustelu

Euroviisut 2023 Britanniassa

Suosikkisi UMK-finalisteista? (max 2)

Keira – No business on the dancefloor
34
8%
Benjamin – Hoida mut
66
16%
Robin Packalen – Girls like you
11
3%
Lxandra – Something to lose
11
3%
Käärijä – Cha cha cha
190
47%
Kuumaa – Ylivoimainen
84
21%
Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan
9
2%
 
Ääniä yhteensä: 405

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1753
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Kokeillaan vaihtaa aihetta. :)

Miltä tuntuu viikko ennen finaalia? Mikä voisi olla loppujärjestys ilman liven näkemistä?
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 897
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Veikkaus:
1. Käärijä
2. Kuumaa
3. Benjamin
4. Keira
5. PB
6. Robin
7. Lxandra
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Yritän säilyttää uskoani Käärijään siitäkin huolimatta, että Robinin jo pelkästään läheisistä muodostuvat kannattajajoukot ovat miehittäneet 40 paikkaa logomossa, KUUMAAn striimausluvut dominoivat ja Portion Boys on sijoitettu viimeiseksi esiintyjäksi, ilmeisesti luottaen että heidän livensä ansaitsee esiintymispaikan...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2100
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Uskon, että tästä tulee melkoinen ylijuoksu ja Käärijä vetää Blind Channeliakin kovemmat luvut. Tuo on sellainen kappale mikä nousee vielä aivan uusiin sfääreihin livenä rokattuna.

Uskon myös siihen, että muut tarjoavat myös todella hyviä esityksiä. Tästä vuodesta tulee varmasti sellainen, että myöhemmin muistellaan kaiholla, kun niin monta hyvää edustajaehdokasta jouduttiin jättämään rannalle.

Euroopan paras viisukarsinta. Siitä lähdetään.

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1557
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Carboni »

1. Käärijä
2. Portiion Boys
3. Keira
4. Robin
5. Lxandra
6. KUUMAA
7. Benjamin

Tuossa oma oletus. Käärijä täysin ylivoimainen, Porttarit ja Keira jakaa muut mitalisijat. Sijat 4-7 voi kääntyä oikeastaan miten päin tahansa
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2100
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

1. Käärijä
2-4 Robin, Lxandra, Benjamin
5-7 Kuumaa, Keira, Portion Boys

Kuten sanottua, täyttä kolikonheittoa mutuilla ennen kuin on nähnyt esityksiä.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1753
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Koska valtaosa telepisteistä keskittyy Käärijälle, muilla kilpailijoilla jurypisteiden määrä korostuu. Ne voi olla pistepotista jopa yli puolet.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Joo jotenkin sellainen olo että Käärijä saattaa saada jopa Blind Channelia enemmän yleisöpisteitä :eeek: Ja raadeissakin aivan varmasti top 3, voi olla jopa ykkösenä. Jumbo melko varmasti joko Lxandra tai Kuumaa.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mulle on vaan tullut mieleen, että Käärijä floppaa yllättäen ja jääkin kauas kärjestä. Suomalaiset taas vähän pohtivat totuuden hetkellä, ettei suomen kielellä voi pärjätä. :apuva: :niinpa:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5772
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Serduchka kirjoitti: 18 Helmi 2023, 19:33 Mulle on vaan tullut mieleen, että Käärijä floppaa yllättäen ja jääkin kauas kärjestä. Suomalaiset taas vähän pohtivat totuuden hetkellä, ettei suomen kielellä voi pärjätä. :apuva: :niinpa:
Olisin tuossa tilanteessa niin järkyttynyt että vaatisi varmaan useamman viikon taukoa kaikesta viisuilusta. En edes halua joutua kuvittelemaan, että niin hyvä biisi ja niin hyvät menestysmahdollisuudet heitettäisiin hukkaan :apuva:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Serduchka kirjoitti: 18 Helmi 2023, 19:33 Mulle on vaan tullut mieleen, että Käärijä floppaa yllättäen ja jääkin kauas kärjestä. Suomalaiset taas vähän pohtivat totuuden hetkellä, ettei suomen kielellä voi pärjätä. :apuva: :niinpa:
Tästä en selviäisi koskaan :draamaa: :jupinaa: :eiei:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10942
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Käärijän biisi on mun suosikki, mutta jos live-esitys on täysi floppi, niin olen valmis vaihtamaan ääneni johonkin, missä paketti toimii paremmin. :joojoo: Toivottavasti ei petä minua viikon päästä.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Jotenkin tuntuu että jos Käärijän live on täysi katastrofi niin en sitten äänestä ketään… :roll:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3748
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Mun on taas jotenkin vaikea uskoa, että Käärijä floppaisi niin pahasti, ettei häntä äänestettäisi voittoon. Mielestäni Cha cha chan suosio on edelleen jotain paljon uskomattomampaa kuin esim. Cicciolina ja Ram pam pam. Tai edes Dark Side. :hiips:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2676
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Speed »

Lähtökohtaisesti odotan Käärijän voittoa enkä ole oikein edes ajatellut, että voittaja olisi joku muu kuin hän. Kunhan live-vokaalit ovat tarpeeksi hyvät, niin kappale itsessään on ehdottamasti kaikista paras vaihtoehto Liverpooliin. Katson läpisormien, jos esitys ei ole vielä viisukuntoinen.

Viime vuonna äänestin Cyan Kicksiä, mutta The Rasmus Suomen edustajana oli ihan mielenkiintoinen kortti katsoa.

Vuonna 2021 Blind Channel oli aivan päivän selvä suosikki ennen finaalia ja finaalin esitys vain vahvisti heidän asemaansa omana suosikkinani.

Vuonna 2020 Cicciolina oli suosikkini ennen esityksen näkemistä. En enää muista, äänestinkö Erikaa esityksestä huolimatta tuona vuonna vai oliko esitys liian suuri turn off finaali-iltana.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6607
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Serduchka kirjoitti: 18 Helmi 2023, 14:26 ^ Olisikohan nuo kuvasarjan kolme asua Bessin, Robinin ja Benjaminin tässä järjestyksessä? :miettii: Ainakin mulla tuli lähes (glitter-)yrjö tuon kolmannen kohdalla, niin voisi hyvinkin sopia Benkulle. :nohyi: :heh:
Itse veikkaisin glitteriä Robinille. Hän tuntuu nykyään rakastavan sitä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
MerirosvoKuningas
Siemailija
Siemailija
Viestit: 154
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 19:05

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MerirosvoKuningas »

Jonkin verran on omat mutuilut muuttunut sitten viime kirjoittaman. Itse uskon että Kuumaan stream menestys tulee kääntymään myös hyväksi äänisaldoksi, aiemmin olin sen suhteen epäileväinen. Josko jotain tän suuntaista:

1. Käärijä
2. KUUMAA
3. Portion Boys
4. Benjamin
5. Keira
6. Lxandra
7. Robin

Veikkaan että kahden kärki erottuu selkeästi, mutta loput 5 kappaletta ovat hyvinkin tasoissa. Siitä olen vielä vähän epävarma, onko kärjessä Käärijän kanssa Kuumaa vai PB. Mutta vähän turhaa kyllä mutuilla, kun se live-voi kiepsauttaa kaiken ihan ympäri. Mutta silti uskon Käärijän ennakkosuosikin viitan pysyvän aika hyvin harteilla, vaikka lava-show heräittäisikin ristiriitaisia tunteita.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Toivottavasti viikon päästä tähän aikaan itken onnesta :joojoo:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

Eikös äänestyksen tuotto mene hyväntekeväisyyteen? Itse äänestän ihan sen yhdistelmän laulutaito + melodia + sanoma perusteella. Vaikka olisi maailman paras melodia ja sanoma, eikä laulu suju niin ei muuta kuin lisää harjoittelemaan. Hyvä laulutaito ja melodia vielä menettelee keskinkertaisella sanomallakin, mutta ei pääse kärkikahinoihin. Hyvä laulutaito ja sanoma menevät tavallaan myös hukkaan jos melodia ei nyt saa edes hiusta päässä värähtämään.

Joko äänestämäni artisti voittaa tai ei voita. Elämä jatkuu joka tapauksessa. Eihän se huono sävellys ole artistin vika jos hän ei ole itse ollut sitä säveltämässä.

Sitten se tärkeä asia eli lavasäteily tai -läsnäolo. Kuuntelijalla/katselijalla pitää tulla tunne, että kappaletta esitetään nimenomaan hänelle. Välttämättä siihen ei löydy edes mitään järkevää selitystä, miksi niin tuntuu kun tuntuu. Eihän tiedemaailmakaan ole aukottomasti pystynyt selittämään, miksi jotkut akustisetkin kappaleet voivat liikuttaa kyyneliin jopa suurempia ihmisjoukkoja, jotka eivät edes ole tietoisia toistensa tekemisistä.

Aivan varmasti sitä läsnäoloa artistilla ei edistä ajatus siitä, että saisi äkkiä rykäistyä kappaleen ohi ja lasiin kuohuvaa green roomissa tai herääminen kesken biisin siihen, että ostoslistalle pitää sitten muistaa laittaa myös parsakaali. Toki se on vastavuoroista: katsoja/kuuntelija asettautuu esitykseen 100% häiriintymättä ja ajattelematta sitä parsakaalin ostoa kesken kappaleen gratiinia varten. Yllättävimmissä tapauksissahan skumppapullo voi olla kädessä ja jäädä siihen kun katsoja/kuuntelija imeytyy esitykseen.

Sitä en tiedä, että kuinka yleistä on tunne siitä että meinaa pakahtua jonkun liikuttavan tai kauniin vuoksi? Ei siinäkään mitään outoa tai pahaa ole jos viisuissa kokee elämänsä sykähdyttävimmät hetket.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

Einingia kirjoitti: 18 Helmi 2023, 19:23 Koska valtaosa telepisteistä keskittyy Käärijälle, muilla kilpailijoilla jurypisteiden määrä korostuu. Ne voi olla pistepotista jopa yli puolet.
Mistä maista ne ulkomaalaisjuryt on kasattu? Nekin edustavat vain satunnaisten ihmisten mielipiteitä.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Voittomahdollisuus prosentit juuri nyt:

Käärijä 68%
Robin 8%
Keira 6%
Portion Boys 6%
Benjamin 5%
Lxandra 3%
Kuumaa 3%

Joo tota… Ei taida hetkeen, jos edes enää ikinä, tulla noin isoa ennakkosuosikkia kuin Käärijä nyt on :eeek:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2100
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

viisuiltan UMK/Käärijä manialle :peukku: :joojoo:

Huh huh mentäispä jo.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4999
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Muistaako kukaan paljon Blind Chanelilla oli voittomahdollisuus prosentit?

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 979
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

viisuilta kirjoitti: 19 Helmi 2023, 11:30 Voittomahdollisuus prosentit juuri nyt:

Käärijä 68%
Robin 8%
Keira 6%
Portion Boys 6%
Benjamin 5%
Lxandra 3%
Kuumaa 3%
Käsittämätöntä, että singlelistan ykkösenä juuri nyt paistatteleva Kuumaan Ylivoimainen rankataan UMK:n jumboksi. Missä on näin typeriä vedonlyöjiä?
Somewhere in her smile she knows

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37075
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

toivo kirjoitti: 19 Helmi 2023, 11:40 Muistaako kukaan paljon Blind Chanelilla oli voittomahdollisuus prosentit?
62 %
Meow cat, please meow back.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4999
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

^ Kyllä. Isot oli prosentit Blindeillakin! :uujee:

Yksi päivä just mietin... Jos Blind Channel ja Käärijä olis osallistunut samana vuonna UMK:hon. Kumpikohan olisi voittanut? Kummankin jääminen toiseksi olisi harmittanut tosi paljon.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17256
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

toivo kirjoitti: 19 Helmi 2023, 11:57 Yksi päivä just mietin... Jos Blind Channel ja Käärijä olis osallistunut samana vuonna UMK:hon. Kumpikohan olisi voittanut? Kummankin jääminen toiseksi olisi harmittanut tosi paljon.
olisivat syöneet toistensa äänet ja jääneet 2 & 3 sijoille, Pandora ois voittanu :uujee: :hiips:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

^^ No aivan ehdottomasti Blind Channel. :joojoo:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kieltämättä siinä missä Blind Channel oli ainakin allekirjoittaneelle melko selkeä UMK-voittaja, niin Käärijän kohdalla on yllättävän paljon epäilyksiä. :miettii: :shock: Ehkä se kumpuaa juuri siitä, että Ylellä on tapana aika taidokkaasti sössiä uptempo-esitykset.
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Serduchka kirjoitti: 19 Helmi 2023, 12:02 Kieltämättä siinä missä Blind Channel oli ainakin allekirjoittaneelle melko selkeä UMK-voittaja, niin Käärijän kohdalla on yllättävän paljon epäilyksiä. :miettii: :shock: Ehkä se kumpuaa juuri siitä, että Ylellä on tapana aika taidokkaasti sössiä uptempo-esitykset.
Jos biisi olisi englanniksi niin olisi 100% varma voittaja mutta pelottaa edelleen Martit ja Marjatat jotka miettii voiko suomeksi pärjätä.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Lukittu