Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Euroviisut 2023 Britanniassa

Käärijä – Cha cha cha

*****
252
82%
****
32
10%
***
11
4%
**
5
2%
*
9
3%
 
Ääniä yhteensä: 309

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Einingia kirjoitti: 24 Helmi 2023, 17:10 Selostaminen ei ole mitenkään helppoa hommaa. Ei taida löytyä parempaakaan.

Eikö sen selostuksen muuten saa pois, kun valitsee kieleksi norjan, hollannin tms. mitä ei selostuksena ole tarjolla?
Joo, itselläni taitaa olla hollanti valittuna, sen avulla nautiskelen hiljaisuudesta viisuissa ja UMKssa :D Viisuissa tosin taitaa riittää ihan vaan englannin valitseminen, UMKn kohdalla täytyy kikkailla, kun selostuskieliä on niin monta.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8349
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Serduchka kirjoitti: 24 Helmi 2023, 16:21 Ennen kuin luin tuon seksuaalisen hyväksikäytön kumoamisen, niin ajattelin, että Käärijä tekee nyt jotkut Sanremon "rosachemicalit" ja alkaa kuivapanna tanssijoita. :eiei: :roll:
Se olis niin Rammsteinia, niin Rammsteinia. Büch Dich.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Yritän tässä saada omaa oloa helpotettua aiemmilla tuloksilla tmv.

2020 Erika voitti yleisöäänet suomenkielisellä, melko epäonnistuneella livellä

2021 Teflonit oli yleisöäänten sekä lopullisten tulosten toinen osittain suomenkielisellä, todella epäonnistuneella livellä (vuonna jolloin BC oli ylivoimainen ennakkosuosikki ja lopulta myös voitti ylivoimaisesti) ja myöskin suomenkielisellä biisillä Ilta oli kolmas

2022 Bess oli kolmas hyvin epäonnistuneella esityksellä ja biisi oli suomeksi

Ehkä yleisö äänestää tarpeeksi Käärijää vaikkei live olisikaan täydellinen :draamaa: Sekä toki raadit antanee pisteitä hyvin kunhan laulu on kunnossa eikä live ole kusen päällä hyppimistä :kups:
Viimeksi muokannut viisuilta, 24 Helmi 2023, 18:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

murka kirjoitti: 24 Helmi 2023, 15:45 Onko tämä muuten ensimmäinen suomalainen laulu, jossa lauletaan karsastavasta silmästä 🤔? Ajatelkaapa sitä jos kaikki Suomen karsastavasilmäiset äänestävät vaikka yhdellä äänellä Käärijää, koska kappaleessa normalisoidaan karsastavia silmiä.

Suunnilleen jokainen karsastavasilmäinenhän on joutunut ja joutuu vieläkin kiusatuksi silmiensä vuoksi.
Mä en joutunut :juhaukki: siis jos nyt koulukiusaamisesta puhutaan. Jos aikuisiällä ihan joku toinen aikuisikäinen ei olisi nettipalstalla keksinyt vääntää vitsiä asiasta, niin en varmaan vielä tänäkään päivänä olisi tajunnut, että mulla on kierot silmät :mrgreen: Mutta en nyt tuosta normalisoinnista tiedä, biisissähän ko. ominaisuus yhdistetään perskänniin, että onko se nyt niin mairitteleva mielikuva... :heh:
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1754
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Ja 2022 Rasmus voitti keskinkertaisella kappaleella ja huonolla laululla. Olkoonkin, että oli enkuksi.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Einingia kirjoitti: 24 Helmi 2023, 18:00 Ja 2022 Rasmus voitti keskinkertaisella kappaleella ja huonolla laululla. Olkoonkin, että oli enkuksi.
Totta, voitti myös raadit :eeek:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11348
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Hauska tuo Iltalehden mahtipontinen "Tanssijoiden hyväksikäyttöä Käärijän UMK-esityksessä :eeek: " -otsikko. Jos niitä tanssijoita on mukaan lavalle päätetty ottaa, niin eikös se ole vain tarkoituksenmukaista, että niitä käytetään jollain tapaa esityksessä hyväksi eikä seisoteta vain tyhjän panttina.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

KainoAslak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 68
Liittynyt: 17 Helmi 2016, 12:00

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja KainoAslak »

Jaksan elää näissä Viisukuppilan hehkutuksissa ja suruissa, kunnes keksitään vetää herneet nenään jostain spekulaatiosta. Niin kuin nyt Mikko Silvennoisen oletetusta Käärijän dissauksesta. Rauhoittukaas nyt, olette toisen käden tietojen varassa ettekä ole kuulleet tai nähneet mistä oikeasti on kysymys.

Silvennoisen itsensä dissaaminen täällä taas osoittaa vain makujen ja huumorin erilaisuutta, itse rakastan Mikon hehkutuksia, assosiaatioita ja satunnaisia kielileikkejäkin, ironiaa, satiiria, ja suoria vitsejä. Mieskarkki -sanaa inhoan, ja onneksi se on nyt jäänyt pois.

Ja huoli pois, Käärijä lähtee Liverpooliin.

rryy
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Marras 2022, 14:40

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja rryy »

KainoAslak kirjoitti: 24 Helmi 2023, 18:23 Jaksan elää näissä Viisukuppilan hehkutuksissa ja suruissa, kunnes keksitään vetää herneet nenään jostain spekulaatiosta. Niin kuin nyt Mikko Silvennoisen oletetusta Käärijän dissauksesta. Rauhoittukaas nyt, olette toisen käden tietojen varassa ettekä ole kuulleet tai nähneet mistä oikeasti on kysymys.

Silvennoisen itsensä dissaaminen täällä taas osoittaa vain makujen ja huumorin erilaisuutta, itse rakastan Mikon hehkutuksia, assosiaatioita ja satunnaisia kielileikkejäkin, ironiaa, satiiria, ja suoria vitsejä. Mieskarkki -sanaa inhoan, ja onneksi se on nyt jäänyt pois.

Ja huoli pois, Käärijä lähtee Liverpooliin.
No ei kai se mitään toisen käden tietoja ole, kun Mikko sanoi noin sanatarkasti ig-livessä.

Jennifer
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 208
Liittynyt: 27 Tammi 2023, 14:36

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Jennifer »

Viime hetken paniikkihössötys käynnissä, vähän kuin tuntia ennen häitä tai päivää ennen jouluaattoa.

KainoAslak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 68
Liittynyt: 17 Helmi 2016, 12:00

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja KainoAslak »

rryy:

Mutta koko tilanteen kontekstia ette nähneet ja kuulleet, sitä mitä lavalla oikeasti tapahtui. Oliko äänessä ironiaa, vai oikeaa kauhistusta?

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3228
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Voi tanssijaparat, ovathan he saaneet kriisiapua? :roll:
Crown the Witch! :twisted:

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1135
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

Nyt taidetaan Mikon sanat ottaa vähän liian kirjaimellisesti. Tosin ehkä hänenkin olisi kannattanut miettiä tarkemmin, miten vitsailee, kun tässä vaiheessa yleisö ylitulkitsee kaikkea. :heh: 2021 ennen UMK-finaalia panikoitiin siitä, että näkyykö keskisormi ja mitäs sitten tehdään. Eihän sillä lopulta edes ollut mitään väliä.
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4170
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

murka kirjoitti: 24 Helmi 2023, 15:30 Kilpatanssijoistahan tulisi erinomaisia nyrkkeilijöitä, koska he liikkuvat sujuvasti ja heillä on erinomainen rytmintaju.
Ja toisinkin päin - Heikki Ketonen, joka parinsa Vieno Ketosen kanssa aikoinaan voitti toistakymmentä Suomen mestaruutta, harrasti ennen tanssijan uraansa myös nyrkkeilyä 🙂

Entisenä kilpatanssijana odotan Mikon kommenttien jälkeen esitystä entistäkin suuremmalla mielenkiinnolla - cha cha oli suosikkitanssini :heh:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Koskaan ei kannata olla liian varuillaan, kun on Silvennoisen Mikosta kyse. :roll:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1337
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Tässä mitään ylitulkita vaan ollaan täysin paniikissa :heh: Vakavasti sanottuna minulle jäi kuitenkin Mikon sanomisista vähän negatiivinen fiilis. Ei niinkään lausahduksesta voiko tanssijoille tehdä noin, vaan siitä, kun sanoi (live chatissa?) , että niin suuret odotukset, niin suuret odotukset ja jätti lopun roikkumaan ilmaan. (Yli?)tulkitsin, että hänen mielestään odotukset eivät täyttyneet.
Mutta ei muuta kuin huomista kohti ja laskemaan äänestysbudjettia.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1754
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

^^No mut sä opit just miten Mikosta pääsee eroon.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Pohdintaa:

1. osa mennään lähikuvilla, tyylikkäillä valoilla ja ”möreällä” äänellä
2. osa alkaa sillä et tanssijat vapautuu jostain kahleista (voiko noin tehdä) ja sit alkaa bileet

Kahleista vapautuminen voisi olla vaikea ymmärtää jos ei ole biisiä aiemmin kuullut :mitvit: No huomenna nähdään tää… :draamaa:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Jee, yksi kerroin nyt 1.09 :tuuletus:

Tulispa kohta videota niin sais nähdä et miltä tää näyttää… Aivan järkyttävä stressi ja tuntuu et ei vaan pysty ajattelemaan mitään muuta :draamaa: Toivottavasti ensi vuonna ei ole näin suurta suosikkia mulla :kups:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3753
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Kunhan ihmiset nyt ymmärtäisi, että esitystä kyllä saadaan vielä viisuihin asti muutettua, vaikka vähän metsään mentäisiinkin. :draamaa:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10944
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Mitä pitäisi tehdä, että Mikko Silvennoinen saisi ansaitut potkut? :niinpa: :roll:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

kapineiti kirjoitti: 24 Helmi 2023, 20:57 Kunhan ihmiset nyt ymmärtäisi, että esitystä kyllä saadaan vielä viisuihin asti muutettua, vaikka vähän metsään mentäisiinkin. :draamaa:
No tämä… Oon niin onnellinen jokaisesta kommentista jossa luvataan äänestää Käärijää oli esitys millainen tahansa :peukku:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10944
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Minusta taas on erittäin huono asia äänestää pelkkää biisiä, jos esitys on katastrofi. :roll:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Ei kai sitä huonolla biisillä pärjää vaikka esitys ois kuinka hyvä :roll: Hyvällä biisillä taas voi pärjätä vaikka esitys ei ois se kaikista parhain :kups:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3753
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

WildDance kirjoitti: 24 Helmi 2023, 21:08 Minusta taas on erittäin huono asia äänestää pelkkää biisiä, jos esitys on katastrofi. :roll:
Jotenkin vaikea uskoa, että Käärijän esitys tulisi olemaan katastrofi. Jo niin pieni pätkä onnistui vakuuttamaan ainakin allekirjoittaneen ja sen verran karismaattinen kaveri kyseessä, ettei esitys tule kaatumaan ainakaan Kärtsärin niskoille. Lähinnä tarkoitin sitä, että esityksen kulkua ja siellä tapahtuvia asioita on vielä mahdollista muuttaa. :joojoo: Itse biisi ja artisti on jo täyttä timanttia.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8349
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mulla on ihan hyvä ennakkokutina tästä Käärijän livestä. Tuskin mitään katastrofia on odotettavissa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10944
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja WildDance »

viisuilta kirjoitti: 24 Helmi 2023, 21:11 Ei kai sitä huonolla biisillä pärjää vaikka esitys ois kuinka hyvä :roll: Hyvällä biisillä taas voi pärjätä vaikka esitys ei ois se kaikista parhain :kups:
Suomella on tänä vuonna vaihtoehtoja. Ei ole vain yhtä hyvää biisiä.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

WildDance kirjoitti: 24 Helmi 2023, 21:33
viisuilta kirjoitti: 24 Helmi 2023, 21:11 Ei kai sitä huonolla biisillä pärjää vaikka esitys ois kuinka hyvä :roll: Hyvällä biisillä taas voi pärjätä vaikka esitys ei ois se kaikista parhain :kups:
Suomella on tänä vuonna vaihtoehtoja. Ei ole vain yhtä hyvää biisiä.
On vain yksi todella hyvä biisi. Muut on väliä huono-ihan hyvä…
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10944
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ Käärijän biisi on siis suosikkini, mutta osaan arvioida objektiivisesti. :mrgreen: En vain sokeasti osta, mitä tarjotaan. Jos joku kokonaisuus toimii livenä paremmin, niin olen valmis vaihtaa kelkkaa.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
giggeli
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Helmi 2023, 22:05

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja giggeli »

4/5

hyvä biisi toivottavasti voittaa

mutta toivottavasti kieli vaihtuu jos voittaa

Lukittu