Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Euroviisut 2023 Britanniassa

Käärijä – Cha cha cha

*****
252
82%
****
32
10%
***
11
4%
**
5
2%
*
9
3%
 
Ääniä yhteensä: 309

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Musta ne naiset oli vähän turhia, mielummin kaksi miestä lavalle kilpatanssipuvuissa. Tollaset upeet mimmit talutushihnassa tekee esityksestä vitsin näkösen.
<3

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

Rousku kirjoitti: 25 Helmi 2023, 23:11
Teräsbekoni kirjoitti: 25 Helmi 2023, 22:25 En ole lähtökohtaisesti tanssijoita vastaan, mutta mielestäni vaarana on, että ulkomaalaiset voivat saada esityksestä käsityksen, että Käärijä on jokin sirkusryhmä eikä yksittäinen valovoimainen artisti ja huikea persoona.
Joo tanssijat olivat esityksessä liian isossa roolissa. Toivottavasti visuaalista puolta terävöitetään vielä.
Toivottavasti näin käy. Nyt he ovat liian aikaisin paikalla. Ei sovi sanoituksen eikä tunnelman kanssa yhteen. Koreografiaa pitää terävävöittää. Ei riitä, että Yle maksaa taustatanssijat Liverpooliin mukaan ja heille mietitään erikseen proggis Käärijän kanssa. Yhdessä tuo pitää aivoriihessä hoitaa.

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1738
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Kivaa katseltavaa:
Liitteet
59DD82C9-61A2-4917-AC9B-8EC913EF66C6.jpeg
59DD82C9-61A2-4917-AC9B-8EC913EF66C6.jpeg (403.31 KiB) Katsottu 1333 kertaa

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2210
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

^

Herramunverenijumalasentään :eeek:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Lovage
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 55
Liittynyt: 22 Tammi 2020, 10:41

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Lovage »

Live oli osin pettymys. Tanssijat tulivat mielestäni kehiin liian aikaisin, parempi olisi vasta siinä vaiheessa, kun Käärijä lähtee tanssimaan, eikä pelkääkään tätä maailmaa. Siihen asti hänen oma karismansa kantaa kyllä aivan täysin! Tanssijoiden kuvaaminen vei liikaa huomiota päätähdestä.

Avatar
pikkukettu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 231
Liittynyt: 15 Touko 2009, 00:55

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja pikkukettu »

Ah, ihanaa Käärijä! :rakkaus: :rakkaus: Mahtavaa, että voitto tuli noin kunnolla. Kuumaan olisin toivonut pärjäävän paremmin, kun live oli niin hyvä. Mutta menestys Suomessa lienee taattu. :joojoo:

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1422
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Mä itkin ilosta ja biletin niin täysillä, kun osasin loppuvedon ajan. Mahtavaa, että Käärijä valittiin! :tuuletus:
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
Zera
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3734
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Zera »

Rousku kirjoitti: 25 Helmi 2023, 23:19
Zera kirjoitti: 25 Helmi 2023, 23:16 Biisi on niin pirun iskevä ja teke itsekin mieli vähintään tuossa lopussa lähteä tanssimaan, vaikka en koskaan tanssi. Helposti viisi tähteä ja taitaa olla Suomen paras viisu sitten vuoden 2004.
Yllättävämppöö viisusuosikkii teitsillä. :shock:

Ja kyllä tuokin yllättää, ettet tanssi.
Takes 2 to tango vai? Ihanan mahtipontinen ja rakastan laulaa sitä, on varmaan Suomen paras. Voin kyllä tanssia jos olen jotain ottanut, selvin päin ei lähde millään. :heh: Olen liian ujo, enkä mielestäni osaa tanssia.

Kiisa
Siemailija
Siemailija
Viestit: 189
Liittynyt: 26 Touko 2012, 16:13

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Kiisa »

Voi kylläkylläkyllä. :mrgreen:
Mä en missään nimessä inhonnut tätäkään esitystä MUTTA toivoisin kyllä, että tanssijat eivät veisi niin kauheasti huomiota artistilta. Pidin enemmän videon wingmaneista ja etenkin jäin kaipaamaan sitä tanssiosan fiilistä ja energiaa (ja hiihtotanssia). Tuntui siltä, että tämä live vesitti nimenomaan sitä nerokasta kohtaa, kun biisi vaihtuu toisenlaiseksi.

Ja mä en tykkää kielistä, niin vähän vähemmän voisi mun mkauun sitäkin heilutella. :rofl:
Mutta hyvä tästä tulee! Kansainvälisen yleisön reaktiot on jo nyt aika huikeita.

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 832
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Terkut Logomosta:

:suomi: :suomi: :suomi: :suomi: :suomi: :suomi: :suomi: :suomi: :suomi: :suomi:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5395
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Zera kirjoitti: 25 Helmi 2023, 23:27
Rousku kirjoitti: 25 Helmi 2023, 23:19
Yllättävämppöö viisusuosikkii teitsillä. :shock:

Ja kyllä tuokin yllättää, ettet tanssi.
Takes 2 to tango vai? Ihanan mahtipontinen ja rakastan laulaa sitä, on varmaan Suomen paras. Voin kyllä tanssia jos olen jotain ottanut, selvin päin ei lähde millään. :heh: Olen liian ujo, enkä mielestäni osaa tanssia.
Minäkin pidän siitä :joojoo:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Mymmeli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 870
Liittynyt: 22 Helmi 2019, 13:27

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Mymmeli »

En pitänyt esityksessä oikeen mistään muusta kuin itse Käärijästä
Kaikki tekee virheitä, joskus jopa minä. :ylppis:

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hercules »

Moni asia voi muuttua mutta pitäkää nuo suihkurusketetut valkohampaiset crazy awesome tanssijat ja lisää niiden eleitä/ilmeitä :uujee:
Nyt ne verhot kii

Panda
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 19 Tammi 2023, 16:33

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Panda »

Huh, tulihan se murskavoitto sieltä! :draamaa:

Mutta mutta, livessä oli mielestäni kadotettu biisin tunnelma, tai paremminkin muutettu se ja mielestäni huonompaan suuntaan. Videolla huumori on jotenkin hienovaraisempaa ja tyylikkäämpää, tässä mentiin mielestäni komiikan puolelle. Pitkälti tämä johtui tanssijoista ja heidän liian isosta roolista ja tyylistä, ja siitä, että Käärijän elekieli ei ollut alkuosassa yhtä totisen vakava. Nämä kun muutettaisiin hiukan videolle uskollisemmaksi niin hyvä tulee! :peukku:
Call me what you may, see if I care, see me slay

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2210
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Tulipa ihana olo kun tuo ”Suomi 2023” ilmestyi tuohon :ihana:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Mintaka
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 860
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 22:34

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Mintaka »

Joo esitystä täytyy vielä hioa. Parasta tuossa olivat ne ihan ensimmäiset hetket, kun Käärijä porasi katseellaan kamerasta läpi. :rakkaus: Huomio olisi saanut olla pidempään pelkästään hänessä, tanssijat tulivat liian aikaisin. Loppuosaan tanssijat kyllä sopivat, ja he voisivat tulla mukaan vasta siinä kohdassa, kun genre vaihtuu. Tanssijat pitäisi myös sijoittaa lavalle siten, etteivät peitä Käärijää taakseen! Loppupuolen käsikoreografia oli kyllä hauska. Rai rai rai :jvvv:

Eurolavat saavat minun puolesta jäädä esitykseen, mutta taustavalaistusta voisi parantaa. Tyhjä musta tausta on vähän liian kolkko, monipuolisemmat taustascreenit ja valoshow voisivat tuoda enemmän syvyyttä esitykseen. :miettii:
My anxiety attacks :kisu:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Taustascreeni heräsi eloon siinä VOU!-kohdassa ja mielestäni se oli ihan oikein.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Mintaka kirjoitti: 25 Helmi 2023, 23:37 Tanssijat pitäisi myös sijoittaa lavalle siten, etteivät peitä Käärijää taakseen!
Tämä.

Ei minua niin haitannut se, että tanssijoita oli jo alkupuolella näkyvissä, mutta olivat liian isoina. Ehkä muutama tehokas välähdys tanssijoista alkupään jonkun cha-cha-chan aikana antamaan viitettä siitä, mitä on tulossa, mutta ei liikaa!
Viimeksi muokannut Rousku, 25 Helmi 2023, 23:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Sahara
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 425
Liittynyt: 23 Touko 2006, 09:57
Paikkakunta: Kreikka

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Sahara »

Pelkäsin jo, että sekava esitys vie Käärijältä voiton tänään...
Kieli pois, tanssijat vasta lopussa mukaan, pitäis näyttää selkeämmin taustanvaihto siinä vou-kohdassa, niin olis parempi! Eikä mitään ratsastamista.

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Tää yllätti, että kuinka toimiva live saatiin jo nyt. :peukku: Itse tykkäsin noista kohutuista eurolavoista, sopi tunnelmaan. Kyllä tässä on meillä käsillä tämän vuoden viisuilmiö, vielä kun Kärtsäri on noin karismaattinen ja sketsihahmo tyylinen hahmo. :ihana:
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

dennispizza
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 791
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 13:51

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja dennispizza »

Tanssijoille kenkää, niin voitto tulee.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2210
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Nyt lähden tanssimaan niinku cha cha cha! :jihuujippii:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4905
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja toivo »

Melkoinen ero, kun katsoo Loreenin modernia/kallista mello showta ja sitten Käärijän eurolavashow. Ja molemmat voittajasuosikkeja. Melko erilaisilla paketeilla voittoa lähdetään hakemaan.

Loppujen lopuksi alan tykkäämään noista yliampuvista tanssijoista ilmeineen ja valkoisine hampaineen. Hienosäätöä kyllä vaatii Liverpooliin. Ja sitä varmasti tulee ja Liverpoolissa nähdään hiottu show ja Suomi top5!

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1271
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

toivo kirjoitti: 25 Helmi 2023, 23:52 Melkoinen ero, kun katsoo Loreenin modernia/kallista mello showta ja sitten Käärijän eurolavashow. Ja molemmat voittajasuosikkeja. Melko erilaisilla paketeilla voittoa lähdetään hakemaan.

Loppujen lopuksi alan tykkäämään noista yliampuvista tanssijoista ilmeineen ja valkoisine hampaineen. Hienosäätöä kyllä vaatii Liverpooliin. Ja sitä varmasti tulee ja Liverpoolissa nähdään hiottu show ja Suomi top5!
Moni kakku päältä kaunis...

korvaboosti
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 539
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja korvaboosti »

Tanssijoiden irvistyksistä tuli kauhuleffavibat - toisaalta sopi yllättävän hyvin mutta toisaalta tarvisi vielä terävyyttä kuvaukseen ja leikkauksiin.

Käärijän kieli oli esillä vähän liikaa. Till Lindemann -yhteys oli ilmeistä, mutta kun se kieli tuntui heiluvan jatkuvasti niin tuli luotaantyöntävä olo. Käärijä ei jotenkin vaikuttanut kauhean symppikseltä c-osan jälkeenkään. Oliko meikki liian raskas? Jäi piirun verran ryppyotsaiseksi.

Mutta näitä on nyt monta kuukautta aikaa viilalla! UPEAA että hype realisoitui ja meillä on näin mahtava edustaja ja edustusbiisi! :tuuletus:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

Eikö tuo kielen roikottaminen ole jo vanhanaikaista? Eikö siitä ole kohta viisi vuotta kun Miley Curys roikutti kieltään? Pitäisin kielen suussa.

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1651
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Mohno kirjoitti: 25 Helmi 2023, 23:23 Kivaa katseltavaa:
Mikä sivu tää siis on?

Paras hetki oli se n. 20 sekuntia kun tanssijat oli pois kuvasta. Käärijä yksin viisulavalle, ja tanssijat ehkä ihan lopussa mukaan jos on pakko!
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Alkupuoli toimi aika hyvin, paitsi että tanssijat tuli liian aikaisin. Kielen roikottamisesta parin kerran jälkeen en enää tykännyt. Alussa se meni jotenkin "Lordin muistolle", mutta sitten se ei enää palvellut esitystä.


Bilejakso ei oikein toiminut kuvauksellisesti, ratsastaminen oli kökköä. Kuvaus oli hukassa, se nosto oli hauska idea, mutta ei näyttänyt miltään.


Käärijän vaatteelle iso plussa. Yleisöstä kuvattu kenraalivideo näytti, että bilejaksossa vihreät hauskat valot, mutta ne eivät kuvauksesta oikein välittyneet.


Tiivistä kuvaa jälleen enemmän ja enemmän. Ei haluta nähdä kenenkään löntystelevän mihinkään. Joku leijuntafiilis bilejaksoon.


-----

Ylelle pitää laittaa paljon palautetta, sekä somessa että muuten. Eikös sitä ainakin Saara Aallon vuotena avauduttu oikein urakalla?
Oikein syvällinen ja skarppi aivoriihi pystyyn YLEssä. Vähemmän on enemmän, vaikka överi tehdäänkin. Överiys ei tarkoita sekavaa.

Avatar
Mintaka
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 860
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 22:34

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Mintaka »

^^ My Eurovision Scoreboard -appi. Hurjaa nähdä Suomi siellä ykkösenä. :uujee:
My anxiety attacks :kisu:

LaRosalia
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 207
Liittynyt: 15 Touko 2022, 20:57

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja LaRosalia »

Luin just myös Espanjan Esc foorumia ja aika monta ”top 1” kommenttia siellä tuli Käärijän voiton selvittyä <3

Lukittu