Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Euroviisut 2023 Britanniassa

Käärijä – Cha cha cha

*****
252
82%
****
32
10%
***
11
4%
**
5
2%
*
9
3%
 
Ääniä yhteensä: 309

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

Lukemattomat, lukemattomat kappaleet ovat monitulkintaisia. Eiköhän ihmismielellä ole taipumus verrata kappaleen sanomaa omaan elämäänsä? Sitten on tietenkin Elämän valttikortit-tyylistä musiikkia, joista ei nyt ihan kaikilla synny minkäänlaista omakohtaista tulkintaa jos ei ole kokenut asiaa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Rousku kirjoitti: 28 Helmi 2023, 19:33
hra47 kirjoitti: 28 Helmi 2023, 18:31 Ne talutushihnat tanssijoihin olivat myös monitulkintainen elementti. Kiskooko siinä Käärijä niitä tanssijoita pitääkseen ne kurissa, vai kiskooko ne tanssijat Käärijää tanssilavalle?
Haittaako se, jos on monitulkintaisia elementtejä? Ei minua ainakaan!
Eihän toki, päinvastoin, eikä ollut tarkoitus antaa sellaista vaikutelmaa että haittais.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Ei sinne nyt kahta showmiestä kaivata lavalle.
Meinaisiko ne kuvata vuorosekunnein kun Käärijä esiintyy ja kun Miguel viittoo?
Olisihan varsinainen silmissä vilisevä megaesitys. Aiheuttaisimme Euroopalle migreenin.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3223
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Nekku »

YourMother kirjoitti: 28 Helmi 2023, 19:35 Jos Käärijä aikoo ihan tosissaan pistää hanttiin Loreenin automaattiselle viisuvoitolle, niin mua kutkuttais kaikista eniten se, että teki sen low techillä.
Siis eikä, tää ois niin Käärijän vahvuus. :kups:
Crown the Witch! :twisted:

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 979
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

hra47 kirjoitti: 28 Helmi 2023, 19:28
Silirimpsis kirjoitti: 28 Helmi 2023, 19:23 Ei Liverpooliin mitään naruja kaivata, vaan kylläpäs joku valoilla tai lasereilla toteutettu kehä voisi olla todella hieno.
Minusta Käärijän ei missään nimessä kannata lähteä kilpailemaan high techissä oletettavinta Ruotsin edustajaa Loreenia vastaan.
Pitäisi ensin nähdä se lopputulos, esitys, ennen kuin voi julistaa mitään kovin varmaa kummankaan vaihtoehdon puolesta. Mikä olisi hienompaa kuin kepittää Loreen tämän omilla aseilla. :heh: Toiveajattelua ehkä mutta silti. Kuulun toistaiseksi antieurolavapuolueeseen, jolle tanssijat, hampaat ja muu enemmän kuin jees.
Somewhere in her smile she knows

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

Edwina kirjoitti: 28 Helmi 2023, 19:43 Ei sinne nyt kahta showmiestä kaivata lavalle.
Meinaisiko ne kuvata vuorosekunnein kun Käärijä esiintyy ja kun Miguel viittoo?
Olisihan varsinainen silmissä vilisevä megaesitys. Aiheuttaisimme Euroopalle migreenin.
Olen vieläkin sillä erillisellä Ylen UMK23-kanavalle tehtävän viitottuna videon/viitoituksen videoiden kannalla.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Rousku »

murka kirjoitti: 28 Helmi 2023, 19:27 Minusta se videon nyrkkeily on vertauskuva kovalle elämälle, jossa voi saada pataan. Tässä biisissä ei jäädä jumittamaan siihen pataansaamiseen (tosin lopussa se kuvaus ja koreografia paremmaksi, ettei vaikuta Käärijän antavan tanssijalle/tanssijille pataan) vaan lauletaan siitä, että kohme sulaa kun päästään siihen yhteyteen muiden ja muun maailman kanssa.
Tuo!

Minusta keskeinen fraasi on se "en pelkääkään enää maailmaa" (tjsp.; sori jos en muista tarkkaan). Alun aggre on vain pelkoa, ja pahin pelko on joutua naurunalaiseksi. Tekisi mieli tanssiakin, mutta mitä ne ajattelee ja jos ne nauraa kun en osaa. Sitten kuitenkin tulee vedetyksi mukaan ja uskaltaa tanssia omalla kömpelöllä tyylillä ja innostaa muutkin siihen kaikilla on hauskaa. Tuleeko sitten katumapäälle (dagen efter) ja tuumaa että ne sittenkin nauroi mulle ja vituiks meni ja hakataan ne maan rakoon?

Niistä nauhoista, minusta ne on ihan hyvät, ei tarvita mitään teknisempää.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Nekku kirjoitti: 28 Helmi 2023, 19:47
YourMother kirjoitti: 28 Helmi 2023, 19:35 Jos Käärijä aikoo ihan tosissaan pistää hanttiin Loreenin automaattiselle viisuvoitolle, niin mua kutkuttais kaikista eniten se, että teki sen low techillä.
Siis eikä, tää ois niin Käärijän vahvuus. :kups:
Tais olla mellojen neljännen alkuerän ketju, jossa mainitsin, että tässä olisi eeppinen Rocky IV-leffan asetelma Rocky-Käärijän low tech vs Drago-Loreenin high tech...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2676
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Speed »

Toivon näkeväni Käärijästä Tiktokin tai Reelsin, jossa hän on tanssii Loreenin koreografiaa omien eurolavojensa välissä :heh: Kai nyt YLEn harkkatilassa on jonkinlainen laite, jolla voi eurolavaa nostaa vähän ilmaan.

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 979
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Rousku kirjoitti: 28 Helmi 2023, 19:51 Niistä nauhoista, minusta ne on ihan hyvät, ei tarvita mitään teknisempää.
Puhutaanko täällä nyt eri naruista ja nauhoista? Mä olen ymmärtänyt, että se lyriikkavideon kehä voitaisiin toteuttaa valoilla tai laserilla upeasti, ei niitä tanssijoiden nauhoja.

Samaa mieltä Murkan kanssa, että esityksen loppua pitäisi terävöittää.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Silirimpsis kirjoitti: 28 Helmi 2023, 20:02
Rousku kirjoitti: 28 Helmi 2023, 19:51 Niistä nauhoista, minusta ne on ihan hyvät, ei tarvita mitään teknisempää.
Puhutaanko täällä nyt eri naruista ja nauhoista? Mä olen ymmärtänyt, että se lyriikkavideon kehä voitaisiin toteuttaa valoilla tai laserilla upeasti, ei niitä tanssijoiden nauhoja.

Samaa mieltä Murkan kanssa, että esityksen loppua pitäisi terävöittää.
Ehkä? Tarkoitan niitä, jotka on kiinni tanssijoissa.

Yhdyn lopunterävöitysvaatimukseen.
Rise, angel, shine, love!

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

Rousku kirjoitti: 28 Helmi 2023, 19:51
murka kirjoitti: 28 Helmi 2023, 19:27 Minusta se videon nyrkkeily on vertauskuva kovalle elämälle, jossa voi saada pataan. Tässä biisissä ei jäädä jumittamaan siihen pataansaamiseen (tosin lopussa se kuvaus ja koreografia paremmaksi, ettei vaikuta Käärijän antavan tanssijalle/tanssijille pataan) vaan lauletaan siitä, että kohme sulaa kun päästään siihen yhteyteen muiden ja muun maailman kanssa.
Tuo!

Minusta keskeinen fraasi on se "en pelkääkään enää maailmaa" (tjsp.; sori jos en muista tarkkaan). Alun aggre on vain pelkoa, ja pahin pelko on joutua naurunalaiseksi. Tekisi mieli tanssiakin, mutta mitä ne ajattelee ja jos ne nauraa kun en osaa. Sitten kuitenkin tulee vedetyksi mukaan ja uskaltaa tanssia omalla kömpelöllä tyylillä ja innostaa muutkin siihen kaikilla on hauskaa. Tuleeko sitten katumapäälle (dagen efter) ja tuumaa että ne sittenkin nauroi mulle ja vituiks meni ja hakataan ne maan rakoon?

Niistä nauhoista, minusta ne on ihan hyvät, ei tarvita mitään teknisempää.
Nauhat eivät luultavasti ole liian painavat Liverpoolin lavalle ja niiden kanssa ei voi kai sössiä mitenkään?

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7555
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

viisuilta kirjoitti: 28 Helmi 2023, 19:35 Tanssijat ehdottomasti mukaan ja sitten loppuun Käärijän sanoin ”pommia niin perkeelesti” :joojoo:
Pommeille ehdoton kyllä, kunhan Kipinäsade™ jätetään suosiolla pois. Se on jotenkin niin so last season, moderni viisukliseen. Tosin kappaleen loppupuolen riehakkaaseen luonteeseen se toki voisi sopiakkin. Tukisi tarinaakin, sillä kaiketi sitten kun ollaan sekaisin ja vapaita huolista voi ns. keltainen suihkukin lennellä. :hiips:
Žvižej fucked up the solo

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

Pitäisi kehittää samppanjasade 🤔?

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

hra47 kirjoitti: 28 Helmi 2023, 18:31 Ne talutushihnat tanssijoihin olivat myös monitulkintainen elementti. Kiskooko siinä Käärijä niitä tanssijoita pitääkseen ne kurissa, vai kiskooko ne tanssijat Käärijää tanssilavalle?
Nehän oli hevosvankkurit. Käärijä istui ohjaksissa ja ajoi hevosia. Niinku cha cha cha mä oon tulossa

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Hui… Mitenköhän tällaisen tilanteen kestäisi ilman pyörtymistä? :draamaa: :kups:
Liitteet
BAAB31EA-A3AE-43B3-9D46-33E579662D73.jpeg
BAAB31EA-A3AE-43B3-9D46-33E579662D73.jpeg (121.3 KiB) Katsottu 3078 kertaa
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

euroneito
Siemailija
Siemailija
Viestit: 159
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 17:46

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja euroneito »

Teräsbekoni kirjoitti: 28 Helmi 2023, 14:26 WOAH!

Screenshot_20230228-142605.png
Siis VOU! Tämä oli upea löytö :rakkaus:

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1753
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Nyrkkeilykehä ei millään muotoa toimisi. Se näyttäisi leikkikehältä siellä enemmän kuin tuo eurolavakehä.

Muskelit ne silti olla pittää! Käärijä on oikein kunnon työmies, röiukko.

Pommien kanssa myös konfettisade jää pois. Harmi! Se oli hauska, pompöösi yksityiskohta.

Niin ja viittomakielestä ei ole mitään kansainvälistä versiota, mitä kaikki ymmärtäisivät. Vaikka Miguel heilumassa lavalla olisi kiva, ei se idea kuitenkaan toimisi.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

euroneito
Siemailija
Siemailija
Viestit: 159
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 17:46

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja euroneito »

Einingia kirjoitti: 28 Helmi 2023, 15:38 Keltainen olikin valittu enemmän vitsi- ja erottumismielessä. Ei ole häntä pukeva väri, eikä myöskään lempiväri.

Nykyinen lempiväri on tuo muskelinvihreä!

Rasmus teki meille siis palveluksen varaamalla keltaisen itselleen! Käärijää itseäänkin palvelee se, että vihreä assosioituu pelkästään cha cha cha:han.
Onkohan UMK-tiimin kanssa myös ihan sovittu ettei "Käärijän keltaista" käytetä euroviisupresseissä The Rasmus -assosiaatiovaaran takia. Esim. eilen ja tänään nähdyissä pressikuvissa Käärijällä ei Adidas-puseron pientä printtiä lukuun ottamatta Käärijä-brändiin liittyvää vakkarikeltaista näy (asut ovat olleet lähinnä kokomustia).

Mielestäni myös legendaarisen "muskelipaidan" neonvihreä pukee Käärijää huomattavasti keltaista paremmin, joten olen kyllä tästä uudelleenbrändäyksestä super mielissäni :joojoo:
Viimeksi muokannut euroneito, 28 Helmi 2023, 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1753
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Toivottavasti nähdään jossain pressissä se alkuperäinen liveasu, josta ollaan nähty vasta housut.

Hän on myös teettänyt uuden t-paidan. Se on musta, siinä on ainakin ananas ja varmaan kookoskin ja siinä lukee "it's crazy, it's party". Eiköhän noita tee-se-itse-paitoja nähdä vielä muitakin! :peukku:
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3223
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Jotenkin tulee mieleen 2021, kun Måneskin oli Blind Channelin voiton "tiellä". Mutta Loreenin ja Käärijän kappaleet ovat ihan eri maailmasta. Kumpi vetoaa katsojiin enemmän? Loreenin mahtipontinen ja taiteellinen esitys vai Käärijän wtf hetki?
Crown the Witch! :twisted:

euroneito
Siemailija
Siemailija
Viestit: 159
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 17:46

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja euroneito »

HS:n kommenttiosiossa joku tiesi kertoa että Kääryleen kappale on vedonnut myös ukrainalaisiin ns. "vapautumisen" metaforana.

Tämä saattaa yllättäen toimia Käärijän valttina kamppailussa Ruotsia vastaan. Loreenin eromasistelu tuntuu tässä maailman tilanteessa melko ahdistavalta :eiei:

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Nekku kirjoitti: 28 Helmi 2023, 21:00 Jotenkin tulee mieleen 2021, kun Måneskin oli Blind Channelin voiton "tiellä". Mutta Loreenin ja Käärijän kappaleet ovat ihan eri maailmasta. Kumpi vetoaa katsojiin enemmän? Loreenin mahtipontinen ja taiteellinen esitys vai Käärijän wtf hetki?
Veikkaan Käärijän wtf hetkeä (esim viime vuoden Iso-Britannia oli viides ja Moldova toinen yleisöpisteissä) mutta raadit onkin sitten toinen juttu :roll:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 897
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Käärijän lyriikkavideo on juuri ylittänyt 2 miljoonan katselukerran rajan :tuuletus:
Viimeksi muokannut Jomard, 28 Helmi 2023, 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2100
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Possu »

Käärijän suurin etu näissä kisoissa on se, ettei vastaavanlaista ole joka kilpailisi samoista pisteitä. Huumori Kroatia ehkä ainoana, mutta eipä kyllä sekään.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Jomard kirjoitti: 28 Helmi 2023, 21:24 Käärijän lyriikkavideo on juuri ylittänyt 2 miljoonan katselukerran rajan :tuuletus:
Taitaa mennä parin päivän sisään kolmanneksi katsotuimmaksi videoksi UMK: n tilillä :tuuletus:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3748
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Possu kirjoitti: 28 Helmi 2023, 21:25 Käärijän suurin etu näissä kisoissa on se, ettei vastaavanlaista ole joka kilpailisi samoista pisteitä. Huumori Kroatia ehkä ainoana, mutta eipä kyllä sekään.
Yritän tuudittautua tähän tämän kaiken Ruotsi-hypen keskellä. :draamaa: :heh: Voidaan ainakin sanoa, että Suomella on tänä vuonna paljon originaalisempi meno kuin länsinaapur(e)illa.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Reddit :tapu:
Liitteet
CC721CD2-F1D4-41FF-BAF9-252F10143CF8.jpeg
CC721CD2-F1D4-41FF-BAF9-252F10143CF8.jpeg (108.2 KiB) Katsottu 2746 kertaa
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mikäs pistetaulukko tuo on? :eeek:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

hra47 kirjoitti: 28 Helmi 2023, 21:45 Mikäs pistetaulukko tuo on? :eeek:
Tämä :uujee: https://www.reddit.com/r/eurovision/com ... edium=mweb
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Lukittu