Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Euroviisut 2023 Britanniassa
Lukittu

Loreen – Tattoo

*****
44
22%
****
54
28%
***
60
31%
**
21
11%
*
17
9%
 
Ääniä yhteensä: 196

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2100
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Possu »

Olipas väkinäisen oloinen veto finaalissa. Savut vedettiin myös alussa pieleen, kun puolet kuvista oli savun peitossa.

Katsotaan riittääkö viisuvoittoon. Intuitio sanoo että ei.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Ruotsi 2023

Viesti Kirjoittaja murka »

Rousku kirjoitti: 12 Maalis 2023, 00:11
MissBucharest kirjoitti: 01 Maalis 2023, 02:01 Hmm... mä oon aina luullut, että ääni pysyy parhaimmassa mahdollisessa kunnossa minttupastilleilla, brandyllä ja hunajateellä :raaps:
Brandy tai muukaan alkoholi pidemmän päälle ei ole hyvä, sillä se kuivattaa.
Taitaa olla setti pep-pullo, höyryhengitys ja hengenhädässä entinen käärmepakkaus eli nykyinen Ampikyy apteekin käsikauppatuotteista sekä runsas alkoholittoman nesteen juominen paras setti tuohon hätään. Hunajan on kyllä todettu auttavan ärsytysyskään yhtä hyvin kuin yskänlääkkeidenkin.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3227
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Nekku »

:ruotsi: :ruotsi: :ruotsi:

"You" ja "Tattoo" kohdat särähtävät korvaan. Onhan tämä hyvä kappale, mutta ei vaan iske niin paljoa ja jää jotenkin tunkkaiseksi.
Crown the Witch! :twisted:

BroVeli
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Tammi 2023, 00:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja BroVeli »

iiiduli kirjoitti: 12 Maalis 2023, 00:08 Loreenin biisissä on itselle se ongelma, etten pysty palauttamaan sitä ollenkaan mieleeni. En vaikka sen olen kuullut jo monta kertaa. Lisäksi Loreen mumisee sanat niin pahasti ettei vieläkään ole mitään hajua, mistä laulu kertoo. Tiedä sitten olisivatko nuo asioita, jotka vievät yleisöääniä.
Itselle palautuu mieleen vain Abban The Winner Takes it All. Kun kuuntelin tän tunti sitten ensimmäisen kerran, niin eka reaktio oli "onko tää joku vitsi?". Biisin alusta tulee yhtä vahvat The Winner Takes it All vibat kuin Kyproksen El Diablosta tuli Bad Romance. En tykkää, kun yhtäläisyys on selvä.

Jos Loreen voittaa, niin se on vääryys.

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: Ruotsi 2023

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Rousku kirjoitti: 12 Maalis 2023, 00:11
MissBucharest kirjoitti: 01 Maalis 2023, 02:01 Hmm... mä oon aina luullut, että ääni pysyy parhaimmassa mahdollisessa kunnossa minttupastilleilla, brandyllä ja hunajateellä :raaps:
Brandy tai muukaan alkoholi pidemmän päälle ei ole hyvä, sillä se kuivattaa.
Joo, ei sillä läträtä pidä, mutta yksi huikka sopivasti ennen laulusuoritusta liuottaa limat kurkusta.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 568
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

BroVeli kirjoitti: 12 Maalis 2023, 00:35 Itselle palautuu mieleen vain Abban The Winner Takes it All. Kun kuuntelin tän tunti sitten ensimmäisen kerran, niin eka reaktio oli "onko tää joku vitsi?". Biisin alusta tulee yhtä vahvat The Winner Takes it All vibat kuin Kyproksen El Diablosta tuli Bad Romance. En tykkää, kun yhtäläisyys on selvä.
Samaan yhdistin, kuulostaapa alku samoilta melodioilta kuin The Winner Takes it Allin käynnistely. Nämä pitäisi miksata niin että Tattoon alkumelodioiden jälkeen alkaisi Abban kertsi...

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42730
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Intro toimii, muu oikein ei. Pitkää ujellusta ja sitten ne ku-ku-kuut, vai mitä lienevät, jotka pidemmän päälle käyvät ärsyttäviksi. Onko tämä nyt jotekin parempi kuin Statements, jonka Ruotsi uskalsi jättää valitsematta?
Rise, angel, shine, love!

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1143
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

Rousku kirjoitti: 12 Maalis 2023, 01:08 Onko tämä nyt jotekin parempi kuin Statements, jonka Ruotsi uskalsi jättää valitsematta?
Biisinä ei välttämättä kovin paljon parempi, mutta olihan tuo itse esitys paljon parempi. Se on mielestäni rehellisesti sanottuna ihan viisuvoittaja-tasoa (jos ei ota huomioon näitä finaali-esityksen savuongelmia). Mikäli esitys olisi ollut huomattavasti heikompi, niin luulen että M&M:lla olisi voinut olla jotain saumoja voittoon. Pelkästään kappaleita vertailemalla ero ei kuitenkaan ole nähdäkseni mitenkään suuri Loreenin hyväksi.

Mitä viisuissa nähdään, niin se selviää sitten viimeistään toukokuussa. Jos esitystä joudutaan muuttamaan, niin siinä on nähdäkseni enemmän riskejä kuin mahdollisuuksia.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42730
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ruotsi 2023

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Jennifer kirjoitti: 07 Maalis 2023, 17:30 Mutta kun joku muukin voi mennä Käärijän ohi tänä vuonna kuin Loreen. Miksi tätä asiaa ei voida ymmärtää?
Tietysti voi. Minua ei häiritsisi, jos ohi menee biisi, josta pidän. Minua häiritsee, jos ohi menee biisi josta en pidä. Tattoo kuuluu jälkimmäiseen kategoriaan, samoin kuin vaikka se Norjan muoviviikinkirallatus. Jos Ruotsi olisi valinnut Airin, ei haittaisi ollenkaan niin paljon. Ja Loreenillakin on ollut parempia biisejä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Oon ehkä hieman (positiivisella tavalla) yllättynyt, ettei tämä ole ainakaan vielä saanut kovinkaan suurta suosiota Kuppilassa. :heh: Cornelia taisi viime vuonna olla paljon suositumpi täälläkin. Ja ihanaa huomata, että muutama muukin on jo totaalisen kyllästynyt tähän Ruotsin menoon. Kateus ei liity tuohon millään tavalla, sillä Suomellakin on paljon uniikimpi kappale kisassa mukana.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2235
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja hercules »

Cornelia oli omaan makuun paljon parempi. Ihana raspikurkku :ihana:
Nyt ne verhot kii

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42730
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Rousku »

AX + X0 kirjoitti: 12 Maalis 2023, 01:16
Rousku kirjoitti: 12 Maalis 2023, 01:08 Onko tämä nyt jotekin parempi kuin Statements, jonka Ruotsi uskalsi jättää valitsematta?
Biisinä ei välttämättä kovin paljon parempi, mutta olihan tuo itse esitys paljon parempi.
Minä taas en näe esityksenkään paremmuutta. No, ruskea ei ole suosikkivärejäni... etenkään noin yksivärisenä.

^ Joo Cornelialla oli ihan mukaansavievä biisi kyllä, ja esityskin toimi.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6602
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

kapineiti kirjoitti: 12 Maalis 2023, 01:24 Oon ehkä hieman (positiivisella tavalla) yllättynyt, ettei tämä ole ainakaan vielä saanut kovinkaan suurta suosiota Kuppilassa. :heh: Cornelia taisi viime vuonna olla paljon suositumpi täälläkin. Ja ihanaa huomata, että muutama muukin on jo totaalisen kyllästynyt tähän Ruotsin menoon.
Ruotsia ja Melodifestivalenia on kritisoitu kuppilassa jo vuosia (välillä kyllästymiseen asti :heh:). Voisikohan sanoa, että Ruotsin kritisointi kuppilassa kiihtyi Månsin voiton myötä vuonna 2015?

Cornelian kappale oli ensimmäinen Ruotsin viisukappale vuosiin, josta kuppila piti kollektiivisemmin ja joka sijoittui puntareiden yhteistilaston kärkeen. Vuosina 2018–2021 Ruotsin viisukappaleet ovat jäänet yhteistilaston top-kympin ulkopuolelle.
Viimeksi muokannut Hanhis, 12 Maalis 2023, 03:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
S-Tyyppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1056
Liittynyt: 25 Loka 2012, 18:26

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja S-Tyyppi »

Tässä soi juuri Euphoria ja kuulostaapa se hyvältä :heh: :heh: Ei mutta tämän kertainen voittobiisi hurreilla toimii myös mielestäni studiona/audiona ihan hyvin, mutta live jotenkin raskaan oloinen laulua/esiintymistä myöten.
MIH kommentoi tuolla liveketjussa Panetozin jälkeen tulevan vakavampi Maria, juu biisinä mutta livenä iloisempi kuin tämä voittajamimmi.
Vaikka biisinä pidän tästä enemmän, niin liven osalta käännyn myös meidän Käärijän leiriin, joka biisinsäkin puolesta toimi UMK:ssa. :mrgreen:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Hanhis kirjoitti: 12 Maalis 2023, 02:07 Vuosina 2018–2021 Ruotsin viisukappaleet ovat jäänet yhteistilaston top-kympin ulkopuolelle
Ehkä ne ansaitsivat sijoittua kärkikymmenikön ulkopuolelle? Ruotsin puhelinäänestyssijoitukset samoina vuosina olivat 23:s, 9:s ja 11:s. Kuppilan yhteispuntarisijoitukset poikkesivat näistä kuusi, neljä ja neljä pykälää, Benjamin Ingrosson kohdalla vieläpä ylöspäin. The Mamas olisi tuskin sijoittunut mainittavasti paremmin, jos vuoden 2020 kilpailu olisi järjestetty.

Se on jäänyt mieleen, millainen itku ja vinku syntyi siitä, kun Ruotsi kerrankin valitsi jotakin freesiä eli Fransin If I were sorryn kotikisoihinsa vuonna 2016. Ainakin silloin hyvin äänekäs osa kuppilalaisista nimenomaan haluamalla halusi Ruotsilta särötöntä massatuotantopoppia. :heh: Okei, oli kappaleella ystävänsäkin. Frans oli yhteispuntarin kahdeksas, epäsuosiotilaston 19:s ja Verka Serduchka -palkinnon ensimmäinen perintöprinssi.

Fransin jälkeen Ruotsi ei ole koskaan ollut Kuppilan 30 epäsuosituimman joukossa szigetin koostamissa tilastoissa. Ruotsin epäsuosiosijoitukset ovat olleet 31:s (2017), 31:s (2018), 33:s (2019), 38:s (2020), 31:s (2021) ja 34:s (2022). Laimeaa siis on Ruotsi-aversiomme, jos moista yleensä koemme.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37083
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Jessus, lörtsyn kertsissä on uskomattoman hittaavat sanat. <3 Enpä ollut aiemmin kuunnellut näitä sillä korvalla.
No, I don't care about them all
'Cause all I want is to be loved
And all I care about is you
You're stuck on me like a tattoo

No, I don't care about the pain
I'll walk through fire and through rain
Just to get closer to you
You're stuck on me like a tattoo
Juuri kun taas olen ajatellut kaikkea siitä etten ole koskaan osannut tavallisella tavalla kiintyä/rakastua/ihastua ihmisiin, vaan aina pitää mennä sen iänikuisen typerän pakonomaisuuden kautta.

Yksi syy lisää rakastaa tätä kappaletta. Kyllä tämä menee ihon alle ja korkealle puntarillani. Saa voittaa, jos niin on tarkoitettu. <3
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
uncomfortable
Maistelija
Maistelija
Viestit: 30
Liittynyt: 14 Touko 2019, 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja uncomfortable »

TomppaJr kirjoitti: 12 Maalis 2023, 04:10 Jessus, lörtsyn kertsissä on uskomattoman hittaavat sanat. <3 Enpä ollut aiemmin kuunnellut näitä sillä korvalla.
Mua tavallaan harmittaa ihan kauheesti, että lukuisista kuuntelu- ja tykkäämisyrityksistä huolimatta tän kappaleen melodia jää mulle niin keskinkertaiseksi ja epäkoukuttavaksi, että sen hillitön potentiaali olla tyyliin all time parhaat viisut -kategoriaa valuu hukkaan kuin kalja viemäriin. Esitys on visuaalisesti pysäyttävän hieno ja oon (entinen) Loreen-fani jne. Henkilökohtaisesti isoin potentiaali on kuitenkin just sanoissa - mä oon ihan valtavan heikko tälläsille (ympäripyöreähköille) samaistuttaville sanoille, varsinkin, kun niissä on hyvinkin suoria, vaikkakin varmaankin tahattomia, viittauksia omaan mt-diagnoosiin - all i want is to be loved jne. Olisipa G:son ja kumppanit osanneet lisätä tähänkin sävellykseen ripauksen heidän aiemmasta tuotannosta tuttua eargasm-taikaa, niin olisin tän edessä sulaa vahaa. Nyt käteen jää vaan täydellisesti hiottu timantti joka kuitenkin oikeasti on lasia sekä jo etukäteen suomalainen katkeruus naapuri ruotsille joka on aina vähän parempi.


Omasta mausta riippumatta, en itse lähtisi tätä miksikään varmaksi viisuvoittajaksi huutamaan, vaikka toki jos yksi todennäköisin voittaja pitäisi valita, itsekkin tätä veikkaisin. Ruotsin telemenestys on kuitenkin viimeaikoina ollut sen verran kehnoa, että ei tää mikään läpihuutojuttu ole, etenkin kun tää tosiaan ei ole mikään telemagneetti, eihän mellon teleäänissäkään mitään varsinaista murskavoittoa tullut ja lisäksi käytössä oli se ikäryhmä-ääntenlaskutapa, jonka voisi olettaa kääntyneen Loreenin eduksi M&M kustannuksella. Jurythan tää tulee voittamaan heittämällä, se, pääseekö rakkaat naapurit nyt tasoihin irkkujen kanssa tullee riippumaan lähinnä siitä, onko suomi juryissä tyyliin viides, josta hyvällä telepotilla voi helposti puskea voittoon, vai käykö keiinot ja jäädään juryissä niin hännille, että sitä ei edes televoitto pelasta. Kiinnostava kärkikamppailu tulossa.
ruumismekko palaa pitsaani ette saa

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8987
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Tympäisevä sävellys, hieno tulkinta. Kolme.
Qaj.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11638
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja romualdo »

BroVeli kirjoitti: 12 Maalis 2023, 00:35
iiiduli kirjoitti: 12 Maalis 2023, 00:08 Loreenin biisissä on itselle se ongelma, etten pysty palauttamaan sitä ollenkaan mieleeni. En vaikka sen olen kuullut jo monta kertaa. Lisäksi Loreen mumisee sanat niin pahasti ettei vieläkään ole mitään hajua, mistä laulu kertoo. Tiedä sitten olisivatko nuo asioita, jotka vievät yleisöääniä.
Itselle palautuu mieleen vain Abban The Winner Takes it All. Kun kuuntelin tän tunti sitten ensimmäisen kerran, niin eka reaktio oli "onko tää joku vitsi?". Biisin alusta tulee yhtä vahvat The Winner Takes it All vibat kuin Kyproksen El Diablosta tuli Bad Romance. En tykkää, kun yhtäläisyys on selvä.

Jos Loreen voittaa, niin se on vääryys.




***






Jaa, toiv. Lorreenia ei valita, koska 1000 kertaa parempi oli se laukkuvaras -laulu, ... joka oli n. 2-5 vuotta sitten MF:ssa ... (!!??? auttakaa, mikäs sen stygen nimi nyt olikaan !??) vuotta sitten, kuin mitä oli se kammottawa ja tylsyydessään vertaansa hakeva, ärsyttävä euforia ...



***




no niin, mjutta ku kyseessä on Ruohti niin se maa on totuttanut meidät ennalta arwattawiin ja mitä tylsempiin ja turhempiin ns. edustusiskelmiin ... .... viime vuosina .... :hohhhoijakkaaaa ....: heidän 5 voitto... (anteeks, aiwan wäärä sana, siis ... korjaan : ) ... siis 1. sijalle äänestetyt laulut ovat sekoittaneet aikoja sitten heidän suhteellisuuen ja todellisuuen-tajun ... miltein täysin!!! HARMI! viimeks hyvä laulu oli heiltä tietysti se -08 Ääni, ransk. nimi sillä muistaakseni oli ... ! Ai niin, ja olihan tietysti se MumsssMomsssin laulukin ihan OK, .... eikä se viime vuotinenkaan hullumpi ollut, sekin on kait vielä mainittawa tässä, kait, ... erikseen! waikka se solisti olikin ihan seko, joku ihmeen adhd- tapaus ...



että silleen, svedut, pitäkää hauskaa ! ... BUAHHHAAAHH !!!

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5000
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja toivo »

On tää nyt raikkaampi kuin Charlotte Perellin paluu 2008.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2094
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

toivo kirjoitti: 12 Maalis 2023, 09:11 On tää nyt raikkaampi kuin Charlotte Perellin paluu 2008.
Ai raikkaampi.....missäs lantapellolla sä seikkailet?
Tää on yhtä ruskean tuskaisen tunkkainen ruikutus kuin Cornelia oli viime vuonna, ei voita nytkään toivottavasti :tosion:

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Tälleen huonosti nukutun yön jälkeen…

Ei, tää ei ole surkea ja jää soimaan jollain tavalla päähän muutaman kuuntelu(yritykse)n jälkeen.

Mutta tää ei TODELLAKAAN ansaitsisi Euroviisujen voittoa! Ei nyt eikä koskaan. Itse en antaisi edes top 5 sijaa tälle. Top 10 ehkä.

Oishan tää nyt huonoin voittaja koko 2000-luvulla ja varsinkin biisin huomioiden myös epäansaituin voitto :roll:
Viimeksi muokannut viisuilta, 12 Maalis 2023, 11:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8339
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja hra47 »

viisuilta kirjoitti: 12 Maalis 2023, 09:31 Oishan tää nyt huonoin voittaja koko 2000-luvulla ja varsinkin biisin huomioiden myös epäansaituin voitto :roll:
No tuota titteliä ei niin helposti viedä Kreikan 2005-viisulta. Edit: Tai Virolta tai Latvialta (en koskaan muista kumpi oli kumpi, luultavasti Viro).

Iltasanomien ennakkosuosikkihehkutusartikkelin myötä tajusin, että Ruotsilla on mahdollisuus nousta voitoissa tasoihin Irlannin kanssa sekä voittojen määrässä ja siinä, että sama artisti on voittanut viisut kahdesti. Tuota mä en ehkä enää kestäisi.

Mielenkiintoiseksi menee, joutuvatko svedut muuttamaan esitystään Liverpooliin ja miten.

Missä Loreen ainakin häviää Käärijälle on biisin yhteislaulettavuus. Käärijällä on cha cha chaat, mutta mitä Loreenilla? Kynnekkäät kourat ristissä? Ju-uu-uu-ulinat? Biisi on kovin taiteellinen ja noi ulinat on siihen vähän ympätty mukaan jotta olisi edes jotain koukkua. Loreenin tulkinta ja esiintyminen tosin ovat aika mykistävällä tasolla jälleen kerran.
Viimeksi muokannut hra47, 12 Maalis 2023, 11:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13053
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

BroVeli kirjoitti: 12 Maalis 2023, 00:35
iiiduli kirjoitti: 12 Maalis 2023, 00:08 Loreenin biisissä on itselle se ongelma, etten pysty palauttamaan sitä ollenkaan mieleeni. En vaikka sen olen kuullut jo monta kertaa. Lisäksi Loreen mumisee sanat niin pahasti ettei vieläkään ole mitään hajua, mistä laulu kertoo. Tiedä sitten olisivatko nuo asioita, jotka vievät yleisöääniä.
Itselle palautuu mieleen vain Abban The Winner Takes it All. Kun kuuntelin tän tunti sitten ensimmäisen kerran, niin eka reaktio oli "onko tää joku vitsi?". Biisin alusta tulee yhtä vahvat The Winner Takes it All vibat kuin Kyproksen El Diablosta tuli Bad Romance. En tykkää, kun yhtäläisyys on selvä.
Minusta vielä selvemmät The Winner Takes it All -vibat tulevat Carolan Invinciblesta (Ruotsi 2006).

Jennifer
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 208
Liittynyt: 27 Tammi 2023, 14:36

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Jennifer »

Hmm, viisujen viralliselle kanavalle oli ladattu Loreenin esityksestä joku muu versio, kuin se eilinen ylisavustunut esitys. Kyseessä ei kuitenkaan ole se alkukarsinnan esitys, eli mistähän vedosta kyse?



Viimeksi muokannut Jennifer, 12 Maalis 2023, 11:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

euroneito
Siemailija
Siemailija
Viestit: 159
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 17:46

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja euroneito »

Pelkään että tämä voittaa ihan pelkästään sen takia että Loreenilla on viisuyhteisössä (yllättävän) suuri fanipohja, jonka mielestä se että Loreen tekisi ns. Johnny Loganit olisi vain tosi cool juttu.

Hämmästyin, kun Eurovision Song Contestin virallinen Loreen Instagram päivitys keräsi eilen illalla alle puolessa tunnissa lähemmäs 30 000 tykkäystä (nyt tykkäyksiä jo lähes 70 000. vrt. Käärijällä parissa viikossa yli 30 000 likeä). Kommentitkin lähes kaikki ylistäviä ("Sweden 2024" :shock:), joitakin yksittäisiä kriittisempiä ääniä lukuunottamatta. Siis miten ihmeessä tämä voi mennä ihmisillä läpi :mitvit:

https://www.instagram.com/p/Cpqaw8yIqlr/

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5000
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja toivo »

Kuinkahan monta kertaa tullaan kuulemaan: "and our twelve points goes to.... Sweden!" :roll:

Joten Ruotsin yleisöpisteetkin sanotaan viimeisenä. Voi kun tulisikin joku järkyttävä floppi yleisöäänissä, tyylin 65 points. Siinä vois Loreenin ja G:ssonin ilmeet olla näkemisen arvoiset. :shock:

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5779
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

toivo kirjoitti: 12 Maalis 2023, 11:11 Kuinkahan monta kertaa tullaan kuulemaan: "and our twelve points goes to.... Sweden!" :roll:

Joten Ruotsin yleisöpisteetkin sanotaan viimeisenä. Voi kun tulisikin joku järkyttävä floppi yleisöäänissä, tyylin 65 points. Siinä vois Loreenin ja G:ssonin ilmeet olla näkemisen arvoiset. :shock:
Tällaisten tilanteiden takia oli vähän harmi kun vuonna 2018 käytettiin vielä toisenlaista pisteidenilmoitustapaa koska olisi ollut hauska nähdä kun Ruotsi oli raatiäänten toinen ja sai kämäiset 21 yleisöpistettä :heh:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42730
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Jospa se liika savu vähän haittasi laulusuoritustakin eilen?

Loreen on kyllä ihan kiinnostava artisti siinä miten jotenkin kokonaisvaltaisia nuo esitykset ovat, laulamisineen, stailauksineen ja koreografioineen. Ei tosiaan näytä siltä (kuten muutamat UMK-vedot takavuosilta) että joku muu on kokemattomalle tulokkaalle suunnitellut että teet sitten näin ja näin. Eikä ole tarvetta mielistellä yleisöä edes katsekontaktilla, vaan keskittyy ihan vain siihen omaan juttuunsa. Mutta: Voisiko hän harkita parempia säveltäjiä? Biisinä tämä Tattoo vain ei ole tarpeeksi vahva!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16708
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

akuankka13 kirjoitti: 12 Maalis 2023, 07:40 Tympäisevä sävellys, hieno tulkinta. Kolme.
Hahaa, tulihan sieltä samanmielisyyshetkemmekin :samaamielta: :hihi:

Muissa uutisissa tajusin yön aikana, että Paul Reyn sukunimi tarkoittaa kuningasta. Lieköhän kappaleen teksti täysi sattuma?
Viimeksi muokannut UFOPOLI, 12 Maalis 2023, 11:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lukittu