Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Euroviisut 2023 Britanniassa

Loreen – Tattoo

*****
44
22%
****
54
28%
***
60
31%
**
21
11%
*
17
9%
 
Ääniä yhteensä: 196

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17001
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Happy »

Elukka kirjoitti: 12 Maalis 2023, 18:39 Vaikea sanoa dj-tilanteesta mitään, kun ei tiedä taustoja. Se kuitenkin vaikutti melkoisen inhottavalta käytökseltä ja dj-pöydän takana olevat tyypit näyttivät silminnähden vaivaantuneilta.
olisin toivonu että tolla dj:llä ois ollu munaa vittuilla takas ja laittaa soimaan vaik norjan tai suomen biisi, se ois ollu paras näpäytys takasin :mrgreen:
toki siis tiedostan että tuollaiseen heillä on iso kynnys sillä varmasti elanto vaarassa jos tuon takia saavat fudut, siksi vähän harmittaa Loreenin käytös sillä "alistetut duunarit" eivät pysty muuta kuin nielemään tuollaisen räksytyksen, epäreilu tilanne dj:lle.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1955
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja hercules »

Carboni kirjoitti: 12 Maalis 2023, 18:55
Kasper_ kirjoitti: 12 Maalis 2023, 18:53 Että nauran räkäisesti jos Loreen diskataan plagoinnin vuoksi :repeilee: :twisted:
Ai kuten Saksa diskattiin 2017 tai Ruotsi 2015 paljon ilmeisimpien plagiointien kohdalla?
Niin kauan kuin raati ja äänestäjät palkitsevat niin show saa jatkua :joojoo:
Nyt ne verhot kii

Avatar
MuumiAnkka
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 20:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja MuumiAnkka »

Kasper_ kirjoitti: 12 Maalis 2023, 18:53 Että nauran räkäisesti jos Loreen diskataan plagoinnin vuoksi :repeilee: :twisted:
Minä puolestani lupaan tarjota yhdet jokaiselle kanssanautiskelijalle, mikäli tämä yksi maailman epätodennäköisimmistä skenaarioista tapahtuisi. Eli Ruotsin diskaaminen Euroviisuista.
All-time top 3: Era Stupendo 2008, New Tomorrow 2011, Hunter Of Stars 2014

No Rules!

Avatar
helidon
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 552
Liittynyt: 12 Helmi 2013, 08:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja helidon »

Rousku kirjoitti: 12 Maalis 2023, 12:32
hercules kirjoitti: 12 Maalis 2023, 12:15 Olen itse Loreenista yhtä innoissani kuin The Rasmuksesta. Jo silloin sanoin että viisuissa katsojat toivovat uusia kykyjä eikä menneen maailman dinosauruksia. Samaa mieltä olen Lortsusta, joka on yhtä fresh kuin The Rasmus, Darude tai Cascada aikoinaan.
Minäkään en The Rasmuksesta innostunut, mutta Zdob și Zdub räjäytti pankin! Trenulețul oli paljon parempi kuin se rumpumummoviisu vuodelta 2005. (2011 viisustaan tykkäsin myös.) Gigliola Cinquettin toinen viisuilu vasta mahtava olikin, vaikkei voittoa enää irronnutkaan siitä huolimatta, että kappa oli voitto kappaansa parempi.

Eli saa vanha pierukin osallistua. :joojoo:
Joo, olihan Anna Vissikin kolme kertaa viisuissa, edusti Kreikkaa ja Kyprosta, viimeisin veto Annalta oli Kreikan edustajana 2006. Se viimeisin veto jotenkin musta muistuttaa tätä Loreenin uutta tulemista (ei siis tietenkään visuaalisesti, vaikka molemmat konttaavatkin lattialla). Anna repi vanhanaikaisesta kappaleestaan kyllä kaiken irti laulusuorituksellaan ja ylidramaattisella esiintymisellään. Loreenin tsibale kuulostaa (huom!kuulostaa) vanhanaikaiselta ja tunkkaiselta, ja hän repii siitä kaiken samoin irti.
Mutku tää epic pop -osastokin kun on mennyt eteenpäin vuodesta 2012 ja uudistunut.Tää biisi on jotain vintagee vintiltä.

Vielä: kuuntelin ilman tota liesituuletinvideoo biisin kuulokkeilla, ja täällä esiintuotu C-osa tai sen puute tuntuu just, että kappale pysähtyy siihen.
Rousku kirjoitti: 12 Maalis 2023, 12:32
Timoteus kirjoitti: 06 Maalis 2023, 21:58 Epäsuosittu mielipide: kappale on parempi kuin visuaalinen toteutus, jossa efektikikkailu tuntuu itsetarkoitukselliselta eikä taiteellista ilmaisua tukevalta. Biisi parani, kun viimeisellä kuuntelukierroksella kokeilin kuunnella katselematta.
Minulla biisi ei tunnu toimivan sen paremmin visuaalisen efektikikkailun kanssa kuin ilman. :sorivaan: Muutenkin tuntuu, että biisi tässä on ihan toisarvoinen asia. Varmaan Loreen olisi kiitänyt viisuissa huippusijoitukseen vaikka Taboollakin (Malta 2018).
Ei toimi mullakaan. Mut tää on tietty vaan yksi mielipide. Kaksi tähteä.
Ja oikeesti, yleisellä tasolla: eikö naapurista pääse millään esille melloissa muut laulujen tekijät kuin G:son ja se vakiokourallinen muita?!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja hra47 »

helidon kirjoitti: 12 Maalis 2023, 19:10 Ja oikeesti, yleisellä tasolla: eikö naapurista pääse millään esille melloissa muut laulujen tekijät kuin G:son ja se vakiokourallinen muita?!
Vuosittain kuitenkin melloihin tarjotaan kolmatta tuhatta biisiä, joten tarjonnastakaan ei luulisi olevan kiinni, mutta samat nimet ja kasvot pyörivät vuodesta toiseen mukana. Olen joskus aikaisemminkin ihmetellyt samaa, joten sori jos toistan itseäni. Olen kai saanut vastauksenkin ihmettelyihini, mutten muista sitä enää.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

ta1ja kirjoitti: 27 Helmi 2023, 19:33 Tattoota tehdessä on muuten ajateltu Abban Winner takes it all 'a.
Tämä siis päänsisäisessä soittimessa soi myös.

E: näköjään jollain muullakin, Facebookissa poimittu.

Viimeksi muokannut ta1ja, 12 Maalis 2023, 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5412
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

MuumiAnkka kirjoitti: 12 Maalis 2023, 19:05
Kasper_ kirjoitti: 12 Maalis 2023, 18:53 Että nauran räkäisesti jos Loreen diskataan plagoinnin vuoksi :repeilee: :twisted:
Minä puolestani lupaan tarjota yhdet jokaiselle kanssanautiskelijalle, mikäli tämä yksi maailman epätodennäköisimmistä skenaarioista tapahtuisi. Eli Ruotsin diskaaminen Euroviisuista.
Joo tuskinpa tuo tapahtuu, mutta kävi vaan mielessä :heh:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
helidon
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 552
Liittynyt: 12 Helmi 2013, 08:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja helidon »

hra47 kirjoitti: 12 Maalis 2023, 19:24
helidon kirjoitti: 12 Maalis 2023, 19:10 Ja oikeesti, yleisellä tasolla: eikö naapurista pääse millään esille melloissa muut laulujen tekijät kuin G:son ja se vakiokourallinen muita?!
Vuosittain kuitenkin melloihin tarjotaan kolmatta tuhatta biisiä, joten tarjonnastakaan ei luulisi olevan kiinni, mutta samat nimet ja kasvot pyörivät vuodesta toiseen mukana. Olen joskus aikaisemminkin ihmetellyt samaa, joten sori jos toistan itseäni. Olen kai saanut vastauksenkin ihmettelyihini, mutten muista sitä enää.
Joo, ihmettelen minäkin, joka vuosi. Ja syystä.
Olisikohan Tattoo muuten mahtipontisin tekele, jonka Jimmy Thörnfeldt/Jimmy Jansson/ ja tuottajat Peter Boström/Thomas G:son ovat ikinä copy-pastanneet kokoon...

Avatar
Samza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1114
Liittynyt: 19 Helmi 2011, 20:38

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Samza »

Lavastus, koreo ja stailaus kaikki on point, mutta mun täytyy sanoa, että olen jo alkanut puutua itse kappaleeseen. Rakastan Loreenia, hänen taiteellista ulosantiaan, mutta Tattoo ei minun makumittarin mukaan yletä niiden vähemmälle huomiolle jääneiden kappaleiden tasolle. En silti pistä pahakseni jos ja kun Lortsu voittaa toistamiseen, vaikka soisin viisuisännyyden mielummin jollekin muulle maalle kuin Ruotsille. Mielenkiintoista nähdä, miten yleisöäänet jakaantuu tänä vuonna. Juryt varmasti rankkaa tämän ykköspaalulle.
"OH, SWEET MARY MOTHER
OF FUCK, THAT'S GOOD!"

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 756
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

Happy kirjoitti: 12 Maalis 2023, 19:03
Elukka kirjoitti: 12 Maalis 2023, 18:39 Vaikea sanoa dj-tilanteesta mitään, kun ei tiedä taustoja. Se kuitenkin vaikutti melkoisen inhottavalta käytökseltä ja dj-pöydän takana olevat tyypit näyttivät silminnähden vaivaantuneilta.
olisin toivonu että tolla dj:llä ois ollu munaa vittuilla takas ja laittaa soimaan vaik norjan tai suomen biisi, se ois ollu paras näpäytys takasin :mrgreen:
Ai että olisin halunnut nähdä tämän. :rofl: Tätä kohuakaan ei nyt varmaan olisi, jos tilanne olisi lauennut noin ja Loreen olisi halutessaan saanut nauraa mukana.
Happy kirjoitti: 12 Maalis 2023, 19:03 toki siis tiedostan että tuollaiseen heillä on iso kynnys sillä varmasti elanto vaarassa jos tuon takia saavat fudut, siksi vähän harmittaa Loreenin käytös sillä "alistetut duunarit" eivät pysty muuta kuin nielemään tuollaisen räksytyksen, epäreilu tilanne dj:lle.
Nimenomaan, ja siksi oli tosi inhottavan oloista käytöstä. :lohduton: En tiedä mikä näille monille diivoille iskee kun ei voi kauniisti pyytää vaan pitää ruveta äksyilemään. Ja siis ymmärtäisin sellasen "läpällä diivailun" jossa kaikki on mukana, mutta tuo vaikutti olevan aitoa koska ainakaan dj ei vaikuttanut ottavan minään läppänä.

Ja plagiaateista, joo yhdenkuuloisuus on ilmiselvä noiden kahden biisin kanssa mutta eipä se ole haitannut viisuissa ennenkään. Heroesissahan "inspiraatiota" ei oltu otettu muualta ainoastaan musiikkiin vaan myös lavashowhun.
Gonna miss you all but mostly the cat

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

helidon kirjoitti: 12 Maalis 2023, 19:10 Ja oikeesti, yleisellä tasolla: eikö naapurista pääse millään esille melloissa muut laulujen tekijät kuin G:son ja se vakiokourallinen muita?!
Tämä on kyllä erittäin relevantti kysymys. Luulisi Ruotsissa turhauttavan edes yrittää päästä Melloihin, kun tietää jo valmiiksi, että G:son ja kumppanit ovat jälleen tehneet lähes puolet koko vuoden biisikattauksesta. Ehkä valitsijatiimi pitäisi räjäyttää uusiksi, että uskaltaisivat valita enemmän erilaisia biisejä eri tekijöiltä.

Ja mitä plagiaattiin tulee, niin tässä ne syytökset ovat kyllä ihan aiheesta, toisin kuin Käärijän kohdalla.

DJ-videosta taas sen verran, että kyllä Loreenin käytös aika inhottavaa on, turha sitä on koittaa puolustella. Olkoon vaikka kuinka iso stara tai viisuvoittaja, käytöstavat pitää omistaa. Videolta näkee ihan selvästi, että DJ-kopin takana on inhottava tunnelma, kun Loreen kailottaa koko juhlakansan kuultavaksi moitteitaan. :eiei:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Jufo »

No, antaa diivan käyttäytyä kuin diiva. Ihan kaikesta mitättömästä ei tarvi pahoittaa mieltänsä.

Olin unohtanut Statementsin vuodelta 2017 ja se on kyllä parempi kuin tämä. Tämä on kuin suurille massoille tyhmennetty versio siitä vailla sen kompleksisuutta. Mistä seuraakin ongelma: menestyäkseen biisiä on tyhmennettävä massoille mikä on ristiriidassa taiteellisen kunnianhimon kanssa. Molempia ei voi saada :sorivaan:

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5198
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Minä en ole nyt yhtään kärryillä näistä Loreeniin tai tähän kappaleeseen liittyvistä kohuista, mutta ei anneta sen häiritä. :tanssi_02:

Etukäteen vähän epäilin tätä biisiä, mutta tämähän osoittautui yllättävän hyväksi. :uujee: Reippaasti etenevä teos, josta löytyy oikein sopivasti tuskaa ja kohtalokkuutta. Kertsi jää soimaan päähän. Tykkään!

Tämä oli miesystäväni suosikki kaikista Melodifestivalenin finaalikappaleista. :mrgreen: :peukku:

****
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja poika90 »

se sitten voitti <3 :ihana: oon niin onnellinen, että nyt voitti 2 kerran putkeen 1 suosikkini :tuuletus: Ruotsista on selvästi tulossa minun ystävyyskansa . Oli tää vaan niin hieno esitys, joka on aivan omasta maailmastaan upeine valoineen. Loreen esiintyi, kuin supertähti mikä hän on. Ja tuo taito esiintyä ja laulaa oli aivan omaa luokkaansa tässä kilpailussa. Itseäni ei kyllä yhtään haittaa jos Loreen saa sen 2 voittonsa ja Ruotsi himoitun 7 voiton. :joojoo: Viisi tähteä annan ja tää tulee 1 paikalle Käärijän kanssa.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1651
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Tattoon ongelma mulle tuntuu olevan vähän sma kuin sen Ukrainan hiekanpiirtelijän kanssa, että unohdun seuraamaan Loreenin hieman kummallista vääntelehtimistä ja skriinin hiplailua, ja unohdan kuunnella biisiä. En ihan ymmärrä, että mikä sen jättinäytön funktio tässä on, vai pitikö vaan saada uusi lelu, jota muut ei oo testanneet :mitvit: No en myöskään tykkää yleensäkään Ruotsin hittitehtaan biiseistä.
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
Mintaka
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 860
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 22:34

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Mintaka »

No niin. Ei mitään uutta auringon alla. Ruotsista tulee ennalta arvattava edustaja, joka voittanee vielä viisutkin. Tulee olemaan yksi antiklimaattisimmista voitoista ikinä. :roll:

Tattoo on biisinä erittäin keskinkertainen, persoonaton kolmen tähden pötkäytys, jolla ei pitäisi olla asiaa voittokamppailuun. Aika on jo ajanut tällaisten ohi, viisut ovat menneet eteenpäin. Olisin vain toivonut, että niin olisivat viisufanit ja raaditkin (ja vielä jonakin kauniina päivänä Ruotsikin, mutta se lienee turha toivo). Esitys on tietysti hieno, vähän kuin elokuva. Mutta sepä tässä oikeastaan onkin ongelmana: esitys on niin paljon biisiä parempi, että biisi jää jalkoihin. Ruotsissa on nyt tehty hieno minielokuva, johon on sitten vain väsätty jotakin pientä taustamusiikiksi. Haluaisin edelleen, että viisuihin mentäisiin biisi edellä. Ei artistin nimekkyyden eikä edes esityksen perusteella. Totta kai esityksellä ja artistilla on merkitystä todella paljon, mutta biisin pitäisi silti olla se kaikista tärkein juttu.

Kieltämättä tää nyt latistaa intoa koko viisuvuodesta. Mutta no, yritänpä sitten keskittyä taas kaikkeen muuhun kuin Ruotsiin ja varovaisesti elätellä toiveita, että Loreen tekisi vielä Francesco Gabbanit.
My anxiety attacks :kisu:

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7144
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

oon miettiny,Euforia oli ajanhengessä oleva biisi,josta tuli megahitti ,mutta vaikkei tää oo sinäänsä oo vanhanaikanen ,mutta ei myöskään ole musaa joka just ois pinnalla. onko spektaakkelimainen esirys yhdistettynä teatraaliseen pauheeseen ja huutoon se millä voitetaan viisut.

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Mintaka onnistui kyllä taas kerran muuntamaan mun ajatukset sanoiksi. :hali:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Video Man
Siemailija
Siemailija
Viestit: 138
Liittynyt: 22 Helmi 2023, 21:25

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Video Man »

Kuuntelin Mikan ja Loren biisit. Ja samoja kohtia on, muttei aiheuta sen kummempaa.
Nuku pom... nuku pommiin. Niin on helpompaa

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6550
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Jufo kirjoitti: 12 Maalis 2023, 22:15Olin unohtanut Statementsin vuodelta 2017 ja se on kyllä parempi kuin tämä. Tämä on kuin suurille massoille tyhmennetty versio siitä vailla sen kompleksisuutta. Mistä seuraakin ongelma: menestyäkseen biisiä on tyhmennettävä massoille mikä on ristiriidassa taiteellisen kunnianhimon kanssa. Molempia ei voi saada :sorivaan:
Euroviisuthan on ilahduttavasti osoittanut, miten ei-niin-valtavirtaa olevilla jutuillakin voi uida yleisön suosioon. Lähivuosien esimerkkeinä Konstrakta, Go_A ja Hatari ja kirsikkana Salvador Sobralin jyräys vuonna 2017. <3

Ja ajatus siitä, että kunnianhimoinen taide on ainoastaan jotain kompleksista ja vaikeasti lähestyttävää, on tylsämielinen ja taiteen rajoja supistava. Myös isolle yleisölle tarkoitettua taidetta voi toteuttaa kunnianhimoisella visiolla ja otteella. :joojoo:

Statementsin live-esitys oli hahmoton ja sekava. Sitä olisi tosiaan kannattanut tyhmentää massoille. Se olisi myös hyvä osoitus siitä, miten viisulegendakaan ei pääse edustamaan millä tahansa teatteriesityksellä. Tällä kertaa tehtiin siis jotain oikein. :surrur:

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 832
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Mika itsekin ottanut kantaa tapaukseen :shock:


https://twitter.com/eurovanya/status/16 ... Q7J2YC_hRQ
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1955
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja hercules »

"What I can say guys!?"

Miten ois vaikkapa että palauta biisini takaisin Lortsu :heh:
Nyt ne verhot kii

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Hanhis kirjoitti: 13 Maalis 2023, 02:08 Euroviisuthan on ilahduttavasti osoittanut, miten ei-niin-valtavirtaa olevilla jutuillakin voi uida yleisön suosioon. Lähivuosien esimerkkeinä Konstrakta, Go_A ja Hatari ja kirsikkana Salvador Sobralin jyräys vuonna 2017. <3
Totta mutta mikään noista ei kuitenkaan taistellut voitosta asti joten väitteeni on edelleen legit. Sobralia en kelpuuta joukkoon koska se oli täysin overrated. Edellisen vuoden Jamala olisi parempi esimerkki.
Hanhis kirjoitti: 13 Maalis 2023, 02:08 Ja ajatus siitä, että kunnianhimoinen taide on ainoastaan jotain kompleksista ja vaikeasti lähestyttävää, on tylsämielinen ja taiteen rajoja supistava. Myös isolle yleisölle tarkoitettua taidetta voi toteuttaa kunnianhimoisella visiolla ja otteella. :joojoo:
Tapanani on heittää ilmaan kiistanalainen väite, jonka saa yrittää debunkata. Minulla itsellänikään ei ole välttämättä tiettyä mielipidettä väitteeseeni.

Edelleen voi kysyä: kuinka paljon valtavirrasta on mahdollista poiketa ja voittaa nyky-euroviisut? Ehkä raja menee juuri jossain Jamalan tienoilla.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Jufo kirjoitti: 13 Maalis 2023, 06:38 Edelleen voi kysyä: kuinka paljon valtavirrasta on mahdollista poiketa ja voittaa nyky-euroviisut?
Silloin kun kyse on oikeasti vaikuttvasta laadukkasta oivaltavasta poikkeamiasesta?

Väitteissäsi oli pari virheellistä käsitystä sen valtavirtaisuuden taidelaadun aliarvoimisen lisäksi. Ensinäkin Euroviisut ei pitkään aikaan oikeastaan edustanut valtavirtaa vaan ihan omaa euroviisuvirtaansa, euroviisugenreään jossa omat totunnaisuutensa. Vasta muutamana vimevuonna hitti/radiosoiton sabluuna todella vaikuttanut. Aiemmin viisut eivät hiteiksi päätyneet, Euphoria kuului poikkeuksiin. Genren haukkumanmi friikkisirkus perustuu siihen että valtavirrasta poikkeaminen on ollut viisuissa myös itsetarkoitus. Siksi erikoisuudella vaikea erottua. Toisaalta sitten kun erikoisuuksia paljon jokainen erikoisuuden laji jää vaille vertailukohtaa ja vaikuttaa ehkä paremmalta kuin omassa referenssiympäristössään olisi. Yleisöllä se varsinainen kuitenkin mielessään ja viisukontekstissa erikoinen voi omassa viiteryhmässään olla geneerinen tusinatavara.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Jomard kirjoitti: 13 Maalis 2023, 05:14 Mika itsekin ottanut kantaa tapaukseen :shock:


https://twitter.com/eurovanya/status/16 ... Q7J2YC_hRQ
Drama queen mussa vaan toivoo, että tästä nousisi suurempikin kohu. :heh: Tuskin tulee silti vaikuttamaan Lortsun edustamiseen millään tavalla.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36912
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »



Pianolörtsy. :ihana:
Meow cat, please meow back.

euroneito
Siemailija
Siemailija
Viestit: 159
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 17:46

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja euroneito »

Sinänsä kävisi kyllä ihan järkeen että Ukrainan ollessa v. 2022 isoin puheenaihe joku Loreenin tuottajatiimistä on käynyt vähän "tonkimassa" ukrainalaista kulttuuria inspiroitumismielessä ja tämä melodianpätkä on jäänyt sieltä käteen...

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ois kiva jos Liverpoolissa yleisö alkaisi laulaa Loreenin esityksen aikana tätä biisiä josta lainaukset on tehty. :heh: No, ainahan voi unelmoida.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mintaka kirjoitti: 12 Maalis 2023, 23:24 Esitys on tietysti hieno, vähän kuin elokuva. Mutta sepä tässä oikeastaan onkin ongelmana: esitys on niin paljon biisiä parempi, että biisi jää jalkoihin. Ruotsissa on nyt tehty hieno minielokuva, johon on sitten vain väsätty jotakin pientä taustamusiikiksi. Haluaisin edelleen, että viisuihin mentäisiin biisi edellä. Ei artistin nimekkyyden eikä edes esityksen perusteella. Totta kai esityksellä ja artistilla on merkitystä todella paljon, mutta biisin pitäisi silti olla se kaikista tärkein juttu.
Kyllä kappalekin ihmisiin uppoaa. :joojoo: Spotifyssa ykkösenäkin keikkunut Ruotsissa eli ei ole minkään pelkän esityksen ansiota. Kappaleestakin tykätään sellaisenaan niin paljon, että sitä kuunnellaan.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

euroneito
Siemailija
Siemailija
Viestit: 159
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 17:46

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja euroneito »

Röyhkeintä tästä tekee vielä se että kyseessä on Ukrainan kisat ja Loreen edustaa Ruotsia Ukrainasta kömpelösti "inspiroidulla" biisillä....

Lukittu