Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Euroviisut 2023 Britanniassa

Käärijä – Cha cha cha

*****
252
82%
****
32
10%
***
11
4%
**
5
2%
*
9
3%
 
Ääniä yhteensä: 309

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3808
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja poika90 »

ritsu89 kirjoitti: 08 Touko 2023, 15:17
Koirankuonolainen kirjoitti: 08 Touko 2023, 14:26 ^ :uujee:
Kävi viisuissa miten kävi niin joka tapauksessa Käärijä on inspiroinut Suomessa niin valtavan määrän kollektiivista luovaa hulluutta, että tuskin on ennen nähty. Tälle on selvästi ollut tarvetta :hiphei:
Kyllä on ollut tarvetta ja tämän kevään viisu huuma on luonut kaivattua yhteisöllisyyttä ja kansallisen itsetunnon nostatusta. Kiva välillä kokea tämmöistä muuallakin kuin lätkän saralla. Ei tämä olisi yhtään sama, jos Käärijä laulaisi englanniksi. Mahtavinta tässä on se millaista positiivista näkyvyyttä suomen kieli saa.

Jep ihan totta. :joojoo: Ja mää uskon, että myös pienet maat viisuissa vois sada meidän voitosta sitä tarvittavaa kannustusta, että voi pienetkin maat pärjätä omalla tyylillään. Ja oishan se ihan kilpailu mielessä voittaa Ruotsi muussakin, kuin lätkässä. Oishan se kova meidän naapurille jos suomi saisi samana vuonna Nato jäsenyyden, Euroviisuvoiton ja sit vielä Lätkän MM mestaruuden :rofl: Voisi Ruotsalaiset varmaan vähän jo itkeä.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Donitsi kirjoitti: 08 Touko 2023, 15:16 Itse en uskalla vielä ajatella finaalista mitään, kun siellä ei vielä olla. Ei pidä nuolaista ennenkuin tipahtaa.

Toivottavasti Käärijäkin keskittyy vaan semifinaaliin eikä mieti vielä finaalia. Jokunen prosentti poissa keskittymisestä näkyy heti esityksessä.
Höps. Sehän nimenomaan erottaa osaajan ja tosiosaajan toisistaan, että jälkimmäinen katsoo myös laajempaa kuvaa eikä vain sen hetken juttua. Tulevaa varten täytyy tehdä vähintään ajatuksen tasolla monenlaisia suunnitelmia ja todennäköisimpiä niistä valmistella enemmän kuin pelkän ajatuksen verran.

Jos keskittyy vain yhteen hetkeen, on yliyrittämisen vaara, ja silloin mennään metsään.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1740
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Hyvä muistaa että ESC:n voittajaa ei päätä suomalaiset eivätkä ruotsalaisetkaan vaan muu Eurooppa (ja maailma).

Itse asiassa olisin taipuvainen ajattelemaan niin että voittaja on jo kaikkien tiedossa kun metafyysisesti aikaa ei ole olemassakaan vaan kaikki mennyt ja tuleva (sekä nykyhetki) on olemassa yhtä aikaa.

Alitajuntamme siis jo tietää kuka voittaa!

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

poika90 kirjoitti: 08 Touko 2023, 15:23 Jep ihan totta. :joojoo: Ja mää uskon, että myös pienet maat viisuissa vois sada meidän voitosta sitä tarvittavaa kannustusta, että voi pienetkin maat pärjätä omalla tyylillään. Ja oishan se ihan kilpailu mielessä voittaa Ruotsi muussakin, kuin lätkässä. Oishan se kova meidän naapurille jos suomi saisi samana vuonna Nato jäsenyyden, Euroviisuvoiton ja sit vielä Lätkän MM mestaruuden :rofl: Voisi Ruotsalaiset varmaan vähän jo itkeä.
Sitä ei ruotsalaisten kuninkaallinen ylpeys kestäisi, että hävitään pikkuveljelle kaikessa. Ruotsin budjetti loppuisi, kun pitäisi kustantaa koko kansalle terapiat (viitaten erääseen junnujoukkueeseen, joka hävisi Suomelle). Sen jälkeen ei olisi varaa edes törsätä melloihin.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1975
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hercules »

Itseä eniten huolestuttaa Suomen voitossa viisujen isännöintiin menevät kulut ja Suomen budjetti. Ei meillä ole kohta varaa pitää edes UMK:n tasoa kovin korkealla jos vaarana on että aletaan vetelee voittoja Ruotsin malliin :heh: Olisipa kiva että viisut kustantaisivat itse itsensä. Toki tämmöiset aineettoman hyödyt, maakuva jne. on vaikea mitata. Okei meni kai sivuaiheen. Jatkakaa :heh:
Nyt ne verhot kii

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1740
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Mohno »

hercules kirjoitti: 08 Touko 2023, 15:38 Itseä eniten huolestuttaa Suomen voitossa viisujen isännöintiin menevät kulut ja Suomen budjetti. Ei meillä ole kohta varaa pitää edes UMK:n tasoa kovin korkealla jos vaarana on että aletaan vetelee voittoja Ruotsin malliin :heh: Olisipa kiva että viisut kustantaisivat itse itsensä. Toki tämmöiset aineettoman hyödyt, maakuva jne. on vaikea mitata. Okei meni kai sivuaiheen. Jatkakaa :heh:
Ei kai mitään uutta tulevillekaan hallituksille kun menot kasvavat suuntaan jos toiseenkin mutta jostain pitäis säästääkin 😁 (nämä on kai niitä onnellisen ongelmia)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8176
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Olihan vuonna 2006 sama ongelma ja tunnuttiin kyselevän ihan vakavissaan, että onko Suomella varaa toimia viisujen isäntämaana. Muistaakseni Matti Vanhasen piti todeta telkkarissa, että kyllä nyt yhdet viisut hoidetaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Donitsi
Siemailija
Siemailija
Viestit: 118
Liittynyt: 23 Tammi 2021, 09:44

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Donitsi »

Einingia kirjoitti: 08 Touko 2023, 15:23
Donitsi kirjoitti: 08 Touko 2023, 15:16 Itse en uskalla vielä ajatella finaalista mitään, kun siellä ei vielä olla. Ei pidä nuolaista ennenkuin tipahtaa.

Toivottavasti Käärijäkin keskittyy vaan semifinaaliin eikä mieti vielä finaalia. Jokunen prosentti poissa keskittymisestä näkyy heti esityksessä.
Höps. Sehän nimenomaan erottaa osaajan ja tosiosaajan toisistaan, että jälkimmäinen katsoo myös laajempaa kuvaa eikä vain sen hetken juttua. Tulevaa varten täytyy tehdä vähintään ajatuksen tasolla monenlaisia suunnitelmia ja todennäköisimpiä niistä valmistella enemmän kuin pelkän ajatuksen verran.

Jos keskittyy vain yhteen hetkeen, on yliyrittämisen vaara, ja silloin mennään metsään.
Yleiselle tasolla kyllä ja pitemmällä aikavälillä,olen samaa mieltä. Asioiden näkeminen laajemmassa kuvassa ja eri näkökulmista auttaa eteen tulevissa tilanteissa.
Käärijän esitys on kuitenkin sama mahdollisessa finaalissakin. Lähinnä tarkoitin h-hetkeä, monen urheilijan suoritukset niinkuin näyttelijöiden ja monen muun ammatin ovat menneet pieleen, kun ajatus on ennen suoritusta jo jatkotilanteessa, tai ajatus, että homma on jo hoidettu.

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1740
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Mohno »

poika90 kirjoitti: 08 Touko 2023, 15:23 Oishan se kova meidän naapurille jos suomi saisi samana vuonna Nato jäsenyyden, Euroviisuvoiton ja sit vielä Lätkän MM mestaruuden :rofl: Voisi Ruotsalaiset varmaan vähän jo itkeä.
Ruotsalaisethan kokivat jo lähes kaiken tämän keväällä 1991 (minä myös). Kyllä heiltä ymmärrystä ja myötäiloa löytyy jos lähinaapuri Suomi saa kokea vastaavaa.

Voi sitten yhdessä jakaa kokemuksia!

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12867
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Mohno kirjoitti: 08 Touko 2023, 15:57 Ruotsalaisethan kokivat jo lähes kaiken tämän keväällä 1991 (minä myös).
Venäjä ylsi myös jääkiekon MM- ja viisutuplaan vuonna 2008.

Antero
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1016
Liittynyt: 08 Maalis 2004, 19:47

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Antero »

MIH96 kirjoitti: 08 Touko 2023, 15:59
Mohno kirjoitti: 08 Touko 2023, 15:57 Ruotsalaisethan kokivat jo lähes kaiken tämän keväällä 1991 (minä myös).
Venäjä ylsi myös jääkiekon MM- ja viisutuplaan vuonna 2008.
Tästä voi hyvinkin tulla ikimuistoinen kevät, jota muistellaan vuosikymmenten päästä.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Koko 2020-luku on ollut ihan hullu. Aina kun on ajatellut, että tätä vuotta hullummaksi ei voi mennä, on tullut entistä erikoisempi vuosi tilalle.

Tänä vuonna vihdoin positiivisessa mielessä.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

herly
Siemailija
Siemailija
Viestit: 163
Liittynyt: 28 Helmi 2023, 00:38

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja herly »

Onko tästl podcastista keskusteltu täällä jo?

https://open.spotify.com/episode/3SlPD5 ... zIzuJzqseQ

Käärijä kertoo mm., että olivat joutuneet vaihtamaan kappaleen taustoja niin että Käärijän itse laulamista taustoista piti luopua ja Allu teki niitä tilalle. Ja hän toivoo että tämä kuulostaa hyvältä, koska eivät rehellisesti ole päässeet sielläpäässä hieromaan tätä asiaa lisää. Tää korvamonitoriongelman kanssa kyllä vähän ainakin itselläni lisää jännitystä siitä miltä esitys tulee kuulostamaan.

Kiisa
Siemailija
Siemailija
Viestit: 189
Liittynyt: 26 Touko 2012, 16:13

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Kiisa »

Mä oon ollut nyt todella turhautunut kaiken maailman besserwissereihin ja ankeuttajiin, jotka huutelee miten Käärijä on pelle ja tulee maitojunalla kotiin, kun ei pääse finaaliin. Tätä ja muuta negatiivista ollaan tuuttaanassa ihan jokaisen uutisen ja artikkelin kommenttikentissä. Sehän on ihan mahtava asia, että meillä on viisuedustaja, joka on saanut aikaan tällaisen ilon ilmiön ja jaetun innostuksen. En vain jaksa ymmärtää miten sitä pitäisi paheksua ja olla ampumassa heti alas, muuta kuin oman pahan olon vuoksi. Antakaa muiden iloita, prkl. Tulee selvästi kansalle tarpeeseen.

Ja mitä tiedän Käärijänvesiintymiskyvysrä ja keikkakunnosta, niin enpä olisi yhtään huolissani siitä, etteikö pystyisi hoitamaan sekä semi- että finaaliesityksen hienosti. Ei varmasti vedä semiä yhtään sen löysemmin, vaikka pieni ajatus jo finaalissa olisikin.

Avatar
Yiorgos
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 310
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 14:37
Paikkakunta: Κοτκα

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Yiorgos »

Mohno kirjoitti: 08 Touko 2023, 15:57
poika90 kirjoitti: 08 Touko 2023, 15:23 Oishan se kova meidän naapurille jos suomi saisi samana vuonna Nato jäsenyyden, Euroviisuvoiton ja sit vielä Lätkän MM mestaruuden :rofl: Voisi Ruotsalaiset varmaan vähän jo itkeä.
Ruotsalaisethan kokivat jo lähes kaiken tämän keväällä 1991 (minä myös). Kyllä heiltä ymmärrystä ja myötäiloa löytyy jos lähinaapuri Suomi saa kokea vastaavaa.

Voi sitten yhdessä jakaa kokemuksia!
Sekin kovasti harmitti 1984, kun Ruotsi voitti sekä viisut että Miss Universum tittelin.. :heh:
Χωρίς κανόνες! :suomi:

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2966
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Jep, minkään Euroviisuja koskevan artikkelin kommenttikenttää ei tarvitse katsoa, kun tietää jo etukäteen mitä siellä kirjoitellaan. :roll: Viisut on kerran vuodessa, eikä sitä yhtäkään hetkeä saisi iloita ja hehkuttaa, kävi miten kävi.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Nämä besserwisserit mm. muistavat miten se (painoon viittaava määre) poika, eipä sekään pärjännyt.

Kunhan louskuttavat leukojaan vailla mitään tietoa.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1975
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hercules »

herly kirjoitti: 08 Touko 2023, 16:25 Onko tästl podcastista keskusteltu täällä jo?

https://open.spotify.com/episode/3SlPD5 ... zIzuJzqseQ

Käärijä kertoo mm., että olivat joutuneet vaihtamaan kappaleen taustoja niin että Käärijän itse laulamista taustoista piti luopua ja Allu teki niitä tilalle. Ja hän toivoo että tämä kuulostaa hyvältä, koska eivät rehellisesti ole päässeet sielläpäässä hieromaan tätä asiaa lisää. Tää korvamonitoriongelman kanssa kyllä vähän ainakin itselläni lisää jännitystä siitä miltä esitys tulee kuulostamaan.
Eikö ne cha cha cha huudot ole Käärijän? Vai mitähän siellä on muuta lauluosuuksia. Toivotaan että tulee hyvä :joojoo:
Nyt ne verhot kii

Mikseesrekisteröidyn
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 814
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

:shokki:

Mikseesrekisteröidyn
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 814
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

tuossa jotenkin väreili ääni oudosti. varmaankin johtui puhelimella kuvatusta videosta.
:shokki:

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

Niin siis mikä tämä korvamonitorijuttu on jonka olen selvästi missannut :mitvit:
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2240
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Hyvältä näyttää :joojoo: Ääni on mitä on mut taitaa johtua vaan siitä millä tuo on kuvattu. Eiköhän kuulosta TV: ssä hyvältä :peukku:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Mikseesrekisteröidyn
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 814
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Jotenkin oudolle kuulosta myös tässä lopussa ne laulu osuudet. https://twitter.com/i/status/1655573980990828547
mutta varmasti vain areenalla tuon kuuloinen
:shokki:

Altec
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 8
Liittynyt: 08 Touko 2023, 10:37

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Altec »

Kuulostipa ponnettomalta tuo ensimmäinen video. Joo puhelimella kuvattu jne, mutta silti. Tosin samanmoisia kommentteja vähän sieltä täältä muistakin.

Toinen jo sinne päin.

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1449
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Rauha maahan, tuo on vain treeni. Voi olla että vetää vain sinne päin säästääkseen ääntä, nyt ei tartte suorittaa 100%
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Altec
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 8
Liittynyt: 08 Touko 2023, 10:37

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Altec »


Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11327
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Kunhan ei vain olisi jo liikaa koreografiaa ja muuta äksöniä lavalla... Biisi kun olisi tänä vuonna ihan tarpeeksi tykki vähemmälläkin.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Mikseesrekisteröidyn
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 814
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Altec kirjoitti: 08 Touko 2023, 17:09 https://twitter.com/pero_jovovic/status ... BM-DJfoj9w

Näyttää kyllä hienolta.
ja tuossa kuulostaakin hyvälle
:shokki:

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2105
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Albin »

En tiedä mitä kommentteja te luette, mutta minä en ole kohdannut tänä vuonna Käärijän kohdalla dissausta ollenkaan. luultavasti iltapäivälehtien kommettipalstat, mutta kuka järkevä näitä vielä lukee tai uskoo. Minusta tälläkin palstalla on oltu asiallisia, ei Käärijää ole morkattu vaan enemmänkin mietitty saako Käärijästä yleensä sanoa mitään negatiivista :raaps:

Itse olen ollut tällä palstalla aikalailla hiljaa, koska muut ehtii kertoa asiat paljon paremmin. Mutta ensi kuulemalla tammikuussa minulle tuli tästä WAU :tuuletus: tunnelma joka on kestänyt tänne asti. Vaikka Käärijä ei menestyisikään (en usko) niin minusta meidän kannattaisi kuitenkin painaa mieleen tämä kevät. Olemme mukana ilmiössä joka sytytti liekin :huiskut:

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1975
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hercules »

Hieman ihmettelen noista taustoista puhumista. Ne pitäisi olla aika lailla prioriteetti 1 kaiken shown ohella. Parit keikat olisi voinut jättää välistä ja tehdä tuon huolella eikä vaan että joku alluprkl vessassa hoilannut ne kuntoon. Okei puolethan siitä oli läppää, mutta silti :draamaa:
Nyt ne verhot kii

Lukittu