Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Euroviisut 2023 Britanniassa

Käärijä – Cha cha cha

*****
252
82%
****
32
10%
***
11
4%
**
5
2%
*
9
3%
 
Ääniä yhteensä: 309

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2228
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hercules »

Näin vain yleisötallenteen ylösnostokohdasta, ja minulle se näytti että Käärijä katsoi poikamaisesti ja "velmuisasti" tanssijoita että lähdetäänkö tanssimaan? No lähdetään! Tää siis vaan oma mielikuva mistä nautin todella <3
Viimeksi muokannut hercules, 09 Touko 2023, 15:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt ne verhot kii

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8326
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

En ole lopullista esitystä vielä nähnyt, mutta UMK:ssa se Käärijän ylösnosto oli ponneton viisuklisee ja olen tyytyväinen jos sitä ei ole lopullisessa esityksessä mukana...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1297
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Himoksen viisut. :uujee:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6605
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Antero kirjoitti: 09 Touko 2023, 15:24 Yllättävää, että tuotannossa tapahtuu tällaisia vuotoja. Olisi luullut, että EBUlla on tiukat säännöt ja vahtijat ja BBC niitä tarkasti noudattaisi. Mutta nykyinen someaika mahdollistaa tällaistenkin vuotojen tekemisen niin helpoksi.
Ja Suomi on hyvä, en ihmettele yhtään, että hypetys on näin suurta. :uujee:
Itseä vähän ärsyttää, että nykyään lähestulkoon kaiken pystyy näkemään jo päivää ennen itse tapahtumaa. Toki vuodot voi olla katsomatta ja niin aion toimiakin, mutta silti lähes joka paikassa törmää siihen, että esityksistä keskustellaan. Mutta eipä tälle asialle varmasti voi mitään tehdä, kun kenraaleja pääse jo yleisö katsomaan ja he kaiken someen kuvaavat.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 854
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

ritsu89 kirjoitti: 09 Touko 2023, 15:28 Tiedän, että Aija Puurtinen kuuluu tähän UMK kaveripoppooseen, mutta miksi juuri hänet piti valita laulamaan taustoja? Klipistä kuuli, että hänenkin ääni tärisi ja ei ole tarpeeksi voimakas ja tumma ääni, että oli tuonut tarvittavaa voimaa taustalle. Tähän olisi pitänyt ottaa mieslaulaja :niinpa: Pakko myös valittaa, että jäin kaipaamaan Käärijän ylös nostoa. Jotain toi loppu ois kaivannut.
Olisiko taustanauhaa voinut hyödyntää enemmän laulua tukemaan?
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 854
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

lumi11 kirjoitti: 09 Touko 2023, 15:59 Himoksen viisut. :uujee:
Tämä jää elämään, kävi miten kävi
Is there something wrong with who I am ?

euronalle
Maistelija
Maistelija
Viestit: 24
Liittynyt: 09 Helmi 2023, 22:26

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja euronalle »

Viisuvoitto23 kirjoitti: 09 Touko 2023, 13:53
Einingia kirjoitti: 09 Touko 2023, 13:48 Ei pliis lähdetä eilen rekisteröityneen trollin trollauksiin mukaan, jooko.
Jos haluaa elää omassa kuplassa ilman eriäviä mielipiteitä, niin eriävien mielipiteiden kirjoittajat voi piilottaa tällä foorumilla, eli sinä voit minutkin piilottaa, ettet nää viestejäni. Minä jään lukemaan kaikkien mielipiteitä.
Hyvin sanottu arvon Viisuvoitto23 :peukku: En ole tähän ketjuun itsekään mitään kommentoinut koska tuntuu että eriävät mielipiteet ammutaan välittömästi alas. Tässä nyt kuitenkin rakentavaan sävyyn koittaa antaa kritiikkiä eikä kyse ole mistään meuhkaamisesta tms.

Ja nyt kun kerta aloitin kommentoimisen tänne ketjuun niin jatketaan nyt vielä sillä omalla mielipiteellä. En jotenkin itse usko Käärijän voittoon, tuo esityksen eka osa on todella toimiva, mutta kuten sanottua niin se jälkimmäinen osio jättää vähän vaisun fiiliksen. Tämmöiset asiat on mielestäni merkityksellisiä tällaisessa hyvin tasaväkisessä kilpailussa. En nyt ota tässä langassa kantaa kuka on oma ennakkosuosikkini, mutta Käärijä se ei ollut tällä kertaa. Toivon tietysti menestystä hänelle ja kävi miten kävi niin loistavaa duunia tehnyt ja ei ole kyllä mitään hävettävää, loistavaa positiivista näkyvyyttä Suomelle roppakaupalla :tapu:

Ps. Kenenkään ei pidä ottaa itseensä nyt mistään, mutta itse ehkä toivoisi myös että jos jollain on jotain rakentavaa kritiikkiä antaa niin tämä suotaisiin.. Kyllähän esim. Loreenia ja hänen esitystään kommentoidaan hyvinkin värikkäästi jatkuvasti, se on ilmeisesti Ok, mutta omasta edustajasta ei voi mitään kritiikin sanaa sanoa :juhaukki:

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Olenkohan ainoa kun miettii joka kerta uuden sivun vaihtuessa tässä keskustelussa, että ketkä ovat ne 7 henkilöä, jotka ovat pisteyttäneet Käärijän yhteen? Ja miksi? No mutta eihän siinä toki mitään, saa tykätä tai olla tykkäämättä, itse olen sitä mieltä, että:
:suomenaikavoittaa:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42727
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Jomard kirjoitti: 09 Touko 2023, 16:09 Olenkohan ainoa kun miettii joka kerta uuden sivun vaihtuessa tässä keskustelussa, että ketkä ovat ne 7 henkilöä, jotka ovat pisteyttäneet Käärijän yhteen? Ja miksi? No mutta eihän siinä toki mitään, saa tykätä tai olla tykkäämättä, itse olen sitä mieltä, että:
:suomenaikavoittaa:
Olen pisteyttänyt "vain" neljään. En usko viisuvoittoon. Harmittaa jo etukäteen ne, jotka keskustelupalstoilla pääsevät sanomaan, että mitä mä sanoin, taas piti voittaa viisut mutta eipä voitettu, tai että taas nähtiin että suomen kielellä ei pärjää. UMK-valinta oli kuitenkin oikea, ja Cha cha cha vaiheineen on tuottanut paljon iloa. Jätän ketjun fanittajien haltuun ja analysoin vasta myöhemmin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Pete »

^^ Eihän noilla kappaleelle annetuilla tähdillä ole mitään tekemistä Suomen kannustamisen kanssa. Itse annoin aiemmin biisille vain yhden tähden, mutta sittemmin nostin sen kahteen. Biisi nyt vaan ei osu makuuni, mutta Käärijä on niin mahtava tyyppi ja koko konsepti harvinaisen onnistunut, että yksi tähti olisi tuntunut kohtuuttomalta tyrmäykseltä (vaikka tähdityksen pitäisi mielestäni liittyä vain ja ainoastaan kappaleen arviointiin). Kannustan yhtä paljon Suomea ja biisillistä ykkössuosikkiani Ruotsia. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Bellissima
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 190
Liittynyt: 05 Maalis 2019, 15:20

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Bellissima »

Jomard kirjoitti: 09 Touko 2023, 16:09 Olenkohan ainoa kun miettii joka kerta uuden sivun vaihtuessa tässä keskustelussa, että ketkä ovat ne 7 henkilöä, jotka ovat pisteyttäneet Käärijän yhteen? Ja miksi? No mutta eihän siinä toki mitään, saa tykätä tai olla tykkäämättä, itse olen sitä mieltä, että:
:suomenaikavoittaa:
Kakkoseen pisteyttänyt tässä hei. :heh:

Ei tämä vaan ole yhtään minun musiikkiani, ja sanoituskin on tunkkainen. MUTTA! Käärijä persoonana on valloittanut vähän sydäntäni, ja kaikki tämä oheistilpehööri ja -hype on ollut vallan riemastuttavaa ja tarpeellista synkkien aikojen keskellä. Ja kyllä aion itsekin lauantaina sonnustautua musta-vihreään mekkoon ja neonvihreään kynsilakkaan. :kaunis:
Me ollaan jossain rinnakkaisessa todellisuudessa pari

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3747
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

euronalle kirjoitti: En jotenkin itse usko Käärijän voittoon, tuo esityksen eka osa on todella toimiva, mutta kuten sanottua niin se jälkimmäinen osio jättää vähän vaisun fiiliksen. Tämmöiset asiat on mielestäni merkityksellisiä tällaisessa hyvin tasaväkisessä kilpailussa.
Itsellä heräsi vähän samoja ajatuksia, kun näin Käärijän harkkaesityksen ensimmäistä kertaa. Ja katsottuani vielä tuon paremmalla laadulla olevan esityksen en valitettavasti pyörtänyt ajatuksiani. Esitys on pettymys UMK-esityksen jälkeen ja minun on vaikea nähdä tämän voittavan. :lohduton: Yleisöäänet varmaankin voittaa, mutta en jaksa uskoa, että juryt arvostaisivat tätä riittävästi itse voittoon. Parempaa juryä tulossa varmasti kuin BC:llä pari vuotta sitten, mutta juryjen top5 taitaa olla siinä ja siinä.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Viisuvoitto23
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 90
Liittynyt: 08 Touko 2023, 17:17

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Viisuvoitto23 »

Onkohan haasteena tuo isompi lava. Logomon pientä lavaa ei tarvinnut täyttää isolla laatikolla ja jatkuvalla juoksentelulla vaan riitti lyhyet ja napakan hallitut siirtymät. Logomon esityksessä oli isommassa roolissa kameratyö ja lähiotokset. Niillä tuotiin sitä vaihtelua esitykseen. Nyt vaihtelua tuodaan juoksentelulla ylös alas oikealta vasemmalle eteen taakse.

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2041
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Näen itse taas paremmat voittomahikset koska tämä vuosi ei ole erityisen vahva, jos vaikka peilaa esimerkiksi 2021 tai 2019 vuosia. Meillä ei ole Måneskiniä, Barbara Pravia, Gjon´s tearia ja Go_A:ta/Dadia taistelemassa voitosta, Kaikki puhe on ollut pääasiassa Loreenissa ja Käärijässä eikä kenessäkään muussa haastajassa, israelia, Espanjaa ja Ranskaa on hieman tyrkytetty, mutta keskustelu on paljon hiljaisempaa sillä saralla eikä muista potentiaalisista voittajista kuiskita edes.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2228
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hercules »

Okei, nyt minäkin uskalsin katsoa Käärijän suorituksen. Spoilerivaroitus! Muut ei kiinnosta nyt :heh: Mitä tästä nyt sanoisi. Plussana ensiksi kaikki palaset on kohdillaan. UMK:n show on tuotu euroviisulavalle. Propsit miten lauluosuuksista selvittiin, hymyn karettakin Käärijältäkin näkyi. Kompastelu otettiin hyvin Käärijämäisesti vastaan, jospa semeissä jalat löytäisivät paikkansa. Mitä taas jäin kaipaamaan oli niitä hulluja tanssijoita ja UMK lavan kaaosta. Rakastin UMK:ssa tavallaan sitä dance battle meininkiä. Nyt tanssijat olivat vaan tanssijoita, jospa saisivat edes hampaansa takaisin suuhunsa. Se hulluus ja iloittelu ei päässyt kameran tälle puolelle niin vahvana. Niin tai näin vaikutti hyvältä ja voimme olla myös vuosien päästä ylpeitä Kärtsäristä :joojoo:
Nyt ne verhot kii

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3221
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Pakko sanoa, että kun tätä ketjua lähtee lukemaan alusta, niin on vähän erilainen tunnelma. :heh: Tää tulee olemaan tärkeä osa kuppilan historiaa.
Crown the Witch! :twisted:

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2730
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

viisuilta kirjoitti: 11 Tammi 2023, 18:54 Aiemmat biisit on aivan kamalia mutta toivottavasti tää on ihan erilainen. Jos ei niin ihmettelen jos sijoitus ei ole UMK: ssa viimeinen.
Heh :rofl:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Suutari Räätäli
Maistelija
Maistelija
Viestit: 44
Liittynyt: 14 Huhti 2023, 14:51
Paikkakunta: Hyvinkää/Helsinki

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Suutari Räätäli »

Haksis kirjoitti: 09 Touko 2023, 16:32 Näen itse taas paremmat voittomahikset koska tämä vuosi ei ole erityisen vahva, jos vaikka peilaa esimerkiksi 2021 tai 2019 vuosia. Meillä ei ole Måneskiniä, Barbara Pravia, Gjon´s tearia ja Go_A:ta/Dadia taistelemassa voitosta, Kaikki puhe on ollut pääasiassa Loreenissa ja Käärijässä eikä kenessäkään muussa haastajassa, israelia, Espanjaa ja Ranskaa on hieman tyrkytetty, mutta keskustelu on paljon hiljaisempaa sillä saralla eikä muista potentiaalisista voittajista kuiskita edes.
Tämä on totta. Meillä on tosi vahva esitys ja show monessa mielessä. Lisäksi ääniasiat ovat melko hyvällä tasolla, ainakin mitä olen nähnyt ja kuullut.

Lisäksi mietin tuota Suomen tämän vuoden jury-menestystä. Måneskin oli juryjen neljäs vuonna 2021, Netta muutama vuosi aiemmin myös samalla tasolla. Heilläkin voittoon vaikuttivat mahtavat show:t, jollainen Käärijälläkin nyt on. Ei Måneskinin ensimmäinen vahvuus ollut ainakaan mikään heleä lauluääni, vaan raspinen punkrock. Netalla kantaaottava hulluttelu. Ehkä vähän olen pessimisti voiton suhteen, mutta uskon TODELLA hyvään sijoitukseen tänä vuonna. Tiedä vaikka sieltä tulisi v.... :rakkaus:

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5769
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

^^^ Joo siellähän pidettiin Käärijää kisan isoinpana altavastaajana ja veikkailtiin UMK:n jumboksi yms yms. Ei olisi tuolloin uskonut että nyt ollaan tässä pisteessä
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 979
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Kivaa kansainvälistä hehkutusta Iltasanomissa. :peukku: Eurovision Tom Irlannista ja ESC Unitedin Matt Yhdysvalloista.
Niin Tom kuin Matt ovat varmoja siitä, että Liverpoolin euroviisujen voitto käydään Suomen ja Ruotsin välillä.
– Olen 60-prosenttisen varma siitä, että Suomi voittaa. Suomi voittaa yleisöäänestyksen ja Ruotsi taas juryäänet. Uskon, että tämä kääntyy Suomen puolelle. En ole varma siitä, mutta vaistoan niin, Matt kertoo.
Tom sanoo Käärijän suurimman esteen olevan eri maiden asiantuntijaraadit, jotka eivät anna Suomelle herkästi pisteitä. Toisaalta koska Suomi on kärjessä ennustuksissa, juryjen on pakko huomioida myös ne.
– Cha Cha Cha on hyvin rohkea, värikäs ja hullu biisi, kun yleensä asiantuntijaraadit suosivat enemmän turvallisempia biisejä. Toisaalta hänen yleisömenestyksensä voi olla niin kova, että olen 61-prosenttisen varma voitosta.
Mattin mielestä Käärijä on kuin luotu euroviisulavalle.
– Olen aina sanonut, että ihan kuin Käärijä olisi kasvatettu euroviisulaboratoriossa täydelliseksi euroviisuartistiksi. Hän edustaa sitä, mistä euroviisuissa on kyse musiikillisesti, energisesti ja esteettisesti. Hänellä on aivan uniikki soundi. Se yhdistää nuoret ja vanhat. En tiedä, miten hän sen teki, mutta hän onnistui tekemään täydellisen euroviisun.
Tomin mielestä Käärijä on rikkonut rajoja, koska yleensä euroviisufanit eivät pidä rapista.
– Hän on energinen ja hauska lavalla, hän on lavalla hurja, mutta tavatessa aivan kuin koiranpentu. Kaikki rakastavat häntä.
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000009573436.html
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1751
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Tämä olkoon opetuksena siitä, että mikään kisa ei ratkea etukäteen nimellä puoleen eikä toiseen.

Kärtsärille tehtiin kyllä vähän vääryyttä Ylen puoleltakin. Tämä nimettiin räppibängeriksi eikä esim. "musiikkityyli, mitä et ole koskaan ennen kuullut", artistia kuvattiin pämppäysmusan tekijäksi - vaikka sillä taidettiinkin tarkoittaa aiempaa tuotantoa - ja päälle päätteeksi ennustettiin kattauksen erään toisen biisin olevan vuoden striimatuin ja legendaarinen Torille!-kappale.

Onneksi kävi toisin.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1297
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Samaa mieltä, hulluutta ja rentoutta jäi ehkä uupumaan, ja tosiaan aika paljon juoksentelua on tarjolla. Ei sillä, kaikki on puunattu ja suunniteltu, Suomeksi poikkeuksellisen mielenkiintoisia kuvakulmia tarkkoine ajoituksineen (toki Blind Channel toimi kuin kone, mutta siis YLEISESTI ottaen). Osan juoksuista olisin ehkä tahtonut jättää pois, hymyä, hulluutta ja vapautuneisuutta sen sijaan sallisin enemmän.


Lauluun olisin kaivannut vielä voimaa lisää, ja toivon, että Käärijä saa kaikkien meidän kannustuksesta kehittyvän energian, rakkauden ja voiman ääneensä ja kroppaansa tänä iltana. <3


Mutta aivan upea kokonaisuus. Yleisön mukanaelo on kertakaikkiaan taianomaista! En ihan tunne voittoa nahoissani vielä, mutta en tuntenut Lordinkaan kanssa ennen kuin niitä twelvejä alkoi tippua. Käärijä-ilmiön myötä tosin on jotenkin vaikea nähdä, että kuka muu muka tämän nyt sitten voisi voittaa? Millä rahkeilla, niinku? :D

Antero
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1018
Liittynyt: 08 Maalis 2004, 19:47

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Antero »

iiiduli kirjoitti: 09 Touko 2023, 16:02Mutta eipä tälle asialle varmasti voi mitään tehdä, kun kenraaleja pääse jo yleisö katsomaan ja he kaiken someen kuvaavat.
Tämähän ei ollut yleisövuoto, vaan suoraan tuotannosta. Sama ohjelma, jonka me näemme tänään klo 22 alkaen. Enkä muista koskaan aikaisemmin tällaista tapahtuneen.

MarieS
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 71
Liittynyt: 04 Touko 2023, 22:52

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja MarieS »

Minusta UMK:n esitys oli vähän intensiivisempi ja napakampi, myös tanssijoiden osalta/kuvaukseltaan, siis tuon linkatun jury rehearsalin perusteella. En usko viisuvoittoon ihan juryjen vuoksi, koska yksinkertaisesti esim.Loreen on parempi laulaja, ja esityksensä vetoaa myös yleisöön. Mutta mulle top 3 olis jo hieno saavutus Suomelta, mahdollinen yleisöäänten voitto sitten huippusuoritus. Mieluummin yleisöäänissä ykkönen kuin juryissä. Säännöille ei voi kuitenkaan mitään, laulutaito ratkaisee paljon. Mutta harmi, jos ihmiset ovat kovin pettyneitä, jos voittoa ei tule, vaikka huippusijoitus tulisikin.

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2676
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Speed »

Tuntuu kuin kaikki elementit olisi kasassa kunniajuoksua varten, vokaaleja lukuunottamatta. Tavoitetaso ei ole niiden suhteen täydellinen puhtaus, mutta lauluosuuden tulee olla *tarpeeksi* hyvä. Yhdessä yleisön vahva mukana olo ja Käärijän luontainen vetovoima kantavan laulullisten haasteiden yli, mikäli vain hän ei ole esityksen loppupuolella liian hengästynyt, epävireinen tai ääni ei muuten vain kestä.

Minkään näistä ei luulisi olevan ylitsepääsemätön haaste, varsinkaan tässä tilanteessa kun Käärijällä on kirjaimellisesti musiikin tohtori ja laulunopettaja taustatiimissään opastamassa. Silti olemme tilanteessa, että illan laulusuoritusta joutuu odottamaan hermostuneena. Ei niinkään jatkoonpääsyn näkökulmasta, vaan nimenomaan niitä finaalin pelättyjä jurypisteitä silmällä pitäen.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Pete »

Marco Bjurstörm opetti äsken Viiden jälkeen -ohjelmassa Käärijä-tanssia. :mrgreen: Pian haastatteluun tulee Vilma Jää. Tullaankohan hänen kanssaankin keskustelemaan viisuista. Hänen versionsa Cha Cha Chasta näytettiin jo.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Sieppeli
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 11:40

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Sieppeli »

MarieS kirjoitti: 09 Touko 2023, 17:43 En usko viisuvoittoon ihan juryjen vuoksi, koska yksinkertaisesti esim.Loreen on parempi laulaja, ja esityksensä vetoaa myös yleisöön.
Mut jos Käärijänkin esitys on selvästi yleisöön vetoava, monen mielestä jopa vetoavampi kuin Loreenin (kun Loreenin esitys on esitys jossa yleisö ei ole mukana vaan jota katsotaan, kun taas Käärijän esitys ottaa yleisön mukaan niin että halli kaikuu) niin eiks silloin Käärijän mahdollisuudet voittoon ole kanssa tosi kovat juryjenkin silmissä?
Mens infirma in corpore sano
Animus tristis in corpore sano
Mens desperata in corpore sano
Mens conterrita in corpore sano

Avatar
helidon
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 651
Liittynyt: 12 Helmi 2013, 08:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja helidon »

Serduchka kirjoitti: 09 Touko 2023, 13:51
Elukka kirjoitti: 09 Touko 2023, 13:49 Ehkä joku oli jo tästä sanonutkin, mutta tanssijoiden tekarit näyttävät olevan poissa! :tapu:
Oi, hieno juttu! :uujee: :surrur:
Kivalta näyttää ilman tekareitakin :tapu: ! Olisko tekarien poisjättämisellä haluttu tehdä selvä pesäero huumoriviisuihin? On tämä vaan hyvä :tuuletus:!

MCike999
Maistelija
Maistelija
Viestit: 24
Liittynyt: 17 Tammi 2022, 21:00

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja MCike999 »

Luin aikaisemmin, että laulusuoritus ei olisi tänä vuonna viisukriteeri. Nyt hesarissa mainittiin toisin. Onko näin, että se on yksi tuomareiden kriteereistä? Sitten kyllä epäilen Käärijän voitto mahdollisuuksia.

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1337
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Iltasanomien Pauliina Leinosen seurannasta napattu:
Terveisiä Liverpoolin euroviisuista, joissa juuri äsken nähtiin Käärijän viimeinen kenraaliharjoitus niin sanotussa perheshow'ssa. Näin eilen ensimmäisen kenraalin areenalla ja aloin jännittää Käärijän äänen puolesta. Mutta huoli ohi siellä Suomessa! Voin kertoa, että esitys todellakin toimii.

Käärijä suorastaan imee energiaa yleisöstään, joka huutaa täysillä Cha Cha Chata. Ääni kulki mainiosti, ja esitys on raikas ja hauska. Lehdistökeskus näki sen oikeista kuvakulmista, ja voi pojat, kuinka hyvältä näyttää.

Mikä hauskinta media seurasi muita esityksiä hiljaisuuden vallitessa, mutta kun Suomi tuli vuoroon alkoivat Cha Cha Cha -huudot kajahdella.

Lukittu