Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Euroviisut 2023 Britanniassa

Luke Black – Samo mi se spava

*****
42
36%
****
35
30%
***
19
16%
**
16
14%
*
5
4%
 
Ääniä yhteensä: 117

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Veikkaan, että tuli muutama sympatiaääni maan ikävien tapahtumien johdosta. Tästä tykättiin harkkavideoissa. Tuskin on ollu vika jatkoonpääsijä.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Liven alku aivan loistava. Luke on upea.
Jäin ihmettelemään kertausklippiä, että miksi just tuosta kohdasta?


Onnittelut Serbialle finaalipaikasta, olen todella, todella onnellinen! Tän kanssa mulla oli rakkautta ensikuuntelulla.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Heikko live oli tosiaan omaan korvaankin, melkein veikkasin karsiutujaksi. Luke ei missään vaiheessa ole juurikaan vakuuttanut laulutaidoillaan, ainakaan tässä biisissä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3233
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

En ole täysin varma tykästyinkö tämän live-esitykseen. Alku vaikutti hienolta, mutta tuosta loppupuolesta en ole vielä muodostanut mielipidettä.

Kappale joka tapauksessa on upea - rakastan sen synkkyyttä ja dramaattisuutta.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

herly
Siemailija
Siemailija
Viestit: 163
Liittynyt: 28 Helmi 2023, 00:38

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja herly »

Taustojen syvyys ja esityksen visuaalisuus sai itseltäni kyllä ajatukset pois niistä vokaaleista. Jotenkin tässä tyylissä miten hän esiintyy ei mielestäni edes tarvitse mitään erityisen vahvoja vokaaleja että voi tarjota kuitenkin aika makean esityksen ja tulkinnan. (Tietenkin juryt voi olla eri mieltä :mrgreen: ) Pääosassa ei ole se tyylipuhdas laulu ja äänenkäyttötapa on koko kappaleessa hyvin erikoinen näitä henkäilyistä mielipuoliselta kuulostavaan nauruun asti. Voinee olla, että nuo vokaalit voisi kuulua hieman voimakkaammin esityksessä tai olla vahvempia, mutta itse en ainakaan koko esityksen aikana miettinyt edes asiaa. Esityksessä minulle yksi parhaita kohtia on kun se melodinen osa pärähtää soimaan Samo mi se spavan jälkeen jolloin kamera lähtee kuvaamaan lavaa kaukaa, Luke hokee Spava ja kamera palaa jälleen kuvaamaan Lukea. Esitystä on kehitetty mielestäni hienolla tavalla siitä mikä on aiemmin nähty.

Ääni meni semissä tänä vuonna Serbialle. Tuijotan monesti tän esityksen ajan hypnotisoituna tv-ruutua. :mrgreen:

Avatar
Sieppeli
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 11:40

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja Sieppeli »

Tästä tuli yllättäen eilisen suosikkini. En odottanut tykkääväni tästä ihan näin paljon mutta kyllä sinne putosi äänikin. Ja kyllä se oli se "game over"-hetki mikä tämän lopullisesti minulle myi. Yhtä hyvin koulutettu yleisö kuten oli viime vuonna Latviallakin :surrur: Finaalissa huudetaan sitten kovempaa!
Mens infirma in corpore sano
Animus tristis in corpore sano
Mens desperata in corpore sano
Mens conterrita in corpore sano

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42045
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Sieppeli kirjoitti: 10 Touko 2023, 11:27 Tästä tuli yllättäen eilisen suosikkini. En odottanut tykkääväni tästä ihan näin paljon mutta kyllä sinne putosi äänikin. Ja kyllä se oli se "game over"-hetki mikä tämän lopullisesti minulle myi. Yhtä hyvin koulutettu yleisö kuten oli viime vuonna Latviallakin :surrur: Finaalissa huudetaan sitten kovempaa!
:mitvit:

Mitä tuo lihavoimani kohta tarkoittaa?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Sieppeli
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 11:40

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja Sieppeli »

Rousku kirjoitti: 10 Touko 2023, 11:29
Sieppeli kirjoitti: 10 Touko 2023, 11:27 Tästä tuli yllättäen eilisen suosikkini. En odottanut tykkääväni tästä ihan näin paljon mutta kyllä sinne putosi äänikin. Ja kyllä se oli se "game over"-hetki mikä tämän lopullisesti minulle myi. Yhtä hyvin koulutettu yleisö kuten oli viime vuonna Latviallakin :surrur: Finaalissa huudetaan sitten kovempaa!
:mitvit:

Mitä tuo lihavoimani kohta tarkoittaa?
Latvia ei viime vuonna saanut ilmaista syövänsä kissanpoikia joten yleisö täydensi; Serbian kappaleeseen ei kuulu "game over - b****" joten yleisö täydensi senkin.
Mens infirma in corpore sano
Animus tristis in corpore sano
Mens desperata in corpore sano
Mens conterrita in corpore sano

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Mä en ole kuullut kuin pari kertaa ehkä jossain haastatteluissa pätkän tuosta "b*tch"-kohdasta. :shock: Olen luullut, että se on vaan artistin oma jälkikäteinen lisäys, jota laulaa ainoastaan haastiksissa.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Sieppeli
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 11:40

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja Sieppeli »

^- Madridin prepartyssä Luke lauloi itse sen game over b**** kohdan, sitten Lontoossa hän käänsi mikrofonin siinä kohtaa yleisöön. Jossain siinä välillä siitä ehti tulla yleisölle tuttu.
Mens infirma in corpore sano
Animus tristis in corpore sano
Mens desperata in corpore sano
Mens conterrita in corpore sano

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Okei. Mitään levyversiota vaan ei missään välissä olla sitten levytetty noilla lyriikoilla. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Eilinen veto ei mielestäni ollut mikään paras Lukelta ja tämän myötä ehdinkin jo hetken pelätä, että Serbia karsiutuu, kun finaalipaikkaa ei alkanut kuulua. Lukekin saattoi hetken pelätä samaa, poikaystäväni kiinnitti tähän green roomia tarkastellessaan huomiota. Onneksi se pelko oli kuitenkin turhaa. :peukku:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33181
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja Pete »

kapineiti kirjoitti: 10 Touko 2023, 21:20 Lukekin saattoi hetken pelätä samaa, poikaystäväni kiinnitti tähän green roomia tarkastellessaan huomiota.
Minusta taas tuntui, että häntä repi ristiriita juhlimisen ja Serbian viime viikkoisten joukkosurmien suruajan välinen ristiriita. Oli varmasti varovainen, jottei nouse mediassa kohu. Hänhän oli saanut kiitosta serbialaismedialta, kun oli jättänyt kunnioituksesta tapahtumia väliin ja piti surumerkkiä asuissaan. Voin toki olla väärässäkin.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7184
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Mulle Serbia oli valitettavasti eilisen huonoin! Esitys oli ok, mutta häiritsi liikaa se Luken tosi epävarma laulaminen.. Toivottavasti esiintyy vapautuneemmin sitten lauantain finaalissa :joojoo:. Itselleni tää biisi ei vaan silti jotenkin toimi yhtään ei oo toiminut missään vaiheessa.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10724
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Jotain erilaista olisin esitykseltä kaivannut. En tiedä mitä, mutta jotenkin esitys oli turhan sekava ja rönsyilevä. Toki sopii tietyllä tavalla biisin teemaan, mutta olisin ehkä itse kaivannut jotain muuta. Ilmiselvästi tämä silti finaaliin ansaitsi päästä. Ihanan synkkä biisi.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Serbian kappaleen synateema on sikahieno, esitys näyttävä ja Luke vetää hyvin. Synkkyys ei haittaa, mutta biisissä soisi olevan enemmän muistettavaa laulumelodiaa. Topkymppikamaa itselleni, mutta finaalisijoitus lienee 15 tienoilla, ehkä vähän sen alapuolella.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Miten tästäkin liikkuu jotain puheita, että tämä olisi sotateemainen? :raaps: Muistaakseni Luke on haastattelu(i)ssa kertonut, että tämä syntyi siitä, kun hän koronakaranteenin aikana vain pelaili videopelejä ja nukkui.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Tämä soi nyt lähes kaiken aikaa päässä, vaikka eihän tässä kovin paljon melodista materiaalia ole. Soinnut ja tunnelma vaan ovat niin vahvoja. Ihana, upea. <3

gza101
Siemailija
Siemailija
Viestit: 162
Liittynyt: 16 Helmi 2016, 12:43
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja gza101 »

Tämä taisi sitten olla se floppaava fanisuosikki? Itse annoin tälle yhden äänen ja oli minusta esityksenä onnistuneempi kuin Viro, Tsekki ja Slovenia, joita myös äänestin.

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Minäkin vielä viime sekunneilla annoin tälle äänen. Lumoava, vaikka ymmärrän, miksei pärjännyt.
Luke taitaa olla ihan lahjakas, jäädään seurailemaan!

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Voih, tämäkään ei sitten puhelinäänestäjiin uponnut. :lohduton: Kylläpä viisitähtisilläni meni sitten loppujen lopuksi aika huonosti paitsi Kärtsällä ja Noalla.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Pelkäsin että tämä floppaa, koska oli ehkä liian outo ja taiteellinen isolle yleisölle. Samanlainen outolintu oli toki Konstraktakin, mutta siinä oli ne käsiliikkeet ja taputukset johon katsojan oli helppo lähteä mukaan
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Creeperqueen kirjoitti: 14 Touko 2023, 23:52 Pelkäsin että tämä floppaa, koska oli ehkä liian outo ja taiteellinen isolle yleisölle. Samanlainen outolintu oli toki Konstraktakin, mutta siinä oli ne käsiliikkeet ja taputukset johon katsojan oli helppo lähteä mukaan
Lisäksi siinä laulettiin bitti straava ja se kertoi käsienpesusta, koronavuotena.

Serbiasta ei pysty sanomaan kuin että söpö poika siellä jonkun kyborgitaustan kanssa makasi jossain simpukassa ja sit tapahtui jotain ja kai siinä oli taustalla jotain laulua.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1145
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja JRS »

Siellä tämä Luke taas haahuili pitkin lavaa, bassojen sykkeessä ja jotain höpisi puolikuiskaten mikrofoniin.
Turhauttavan kaoottista menoa :roll:
Sanoisin että vuoden huonoin biisi tämä kokonaisuutena :miettii:
“I am pleased to see that we have differences.
May we together become greater than the sum of both of us.”

–Surak

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Tässä oli kyllä sekä semissä että finaalissa miksaus ihan pielessä. Tiedossa kuitenkin oli, että Luke lähinnä kuiskailee mikkiin, niin eikö taustoja muka olisi voitu saada jotenkin siihen sopimaan. Onneksi Suomessa on tekstitykset, muuten en olisi kyllä kuullut millään, mitä tässä lauletaan.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3233
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Pohdin nyt vähän sellaisia tyyppejä, jotka eivät näitä biisejä kuuntele ennakkoon. Yksi ystäväni esimerkiksi ei lämmennyt tälle kunnolla, koska live kuulosti turhan vaisulta. Hän sanoi ottavansa biisin talteen ja kuuntelevansa sen Spotifysta, koska silloin se saattaisi päästä oikeuksiinsa.
Eräs perheenjäseneni sitten taas pohti tämän olleen vuoden paskin, koska tästä ei saanut mitään selvää ja esityskin oli mitä oli.

Kyllä mäkin pohdin oliko tuo transformers-teema välttämättä kovin hyvä valinta, enkä ole kovin monen kuullut sitä kehuvan. Ja ihan faktahan sekin on että live kuulosti valjummalta kuin studioversio tai Serbian karsinnoissa kuultu esitys.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Todella hämärä ja ahdistavakin biisi, ja se oli ilmeisesti tarkoituskin. Parhaat kohdat olivat mielestäni kun Luke lausui hassulla homoäänellä spava sekä se loppuosan hullunnauru. Luke vaikutti kyllä esityksensä ulkopuolella oikein sympaattiselta.
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mielenkiintoinen yritys Serbialta, jälleen kerran. Mun pitäis olla tyytyväinen tähän, kun olen kerran toivonut viisuihin biisiä Suomelta, jossa kuiskailtaisiin normaalin laulun lisäksi. Mutta ehkä mä en ihan tällaistakaan tarkoittanut. Tulee kuitenkin kuunneltua levyltä keskimäärin mieluisammin kuin niitä lukuisia turvallisia keskitien poppiksia tai jollotuksia, jotka eivät tarjoa mitään uutta. Live-vedosta en oikein osannut sanoa, että osaako Luke Black laulaa, johtuen juuri ehkä tuosta kuiskailusta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Harmi, että jäi kolmanneksi viimeiseksi. Annoin tälle äänenikin finaalissa. :lohduton:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Serbia 2023: Luke Black – Samo mi se spava

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Annoin ääneni minäkin (mutta edelleenkään en tiedä, menivätkö ääneni läpi, koska ikinä tekstariin ei tullut mitään kuittausta).


Jotain vangitsevan outoa tässä oli, tykkäsin ja tykkään edelleen.
Ja Luke on kyllä ihan muusikko, jonkin pätkän Eurovillagen keikasta vilkuilin.

Lukittu