1. semin karsiutuja, joka olisi kuulunut finaaliin

Euroviisut 2023 Britanniassa

Mikä kappale pudonneista olisi ansainnut finaalipaikan?

Malta: The Busker – Dance (Our own party)
15
14%
Latvia: Sudden Lights – Aijā
64
59%
Irlanti: Wild Youth – We are one
5
5%
Azerbaidžan: TuralTuranX – Tell me more
16
15%
Alankomaat: Mia Nicolai & Dion Cooper – Burning daylight
9
8%
 
Ääniä yhteensä: 109

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 754
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: 1. semin karsiutuja, joka olisi kuulunut finaaliin

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

Latvia oli ainakin myös Redditin lemmikki nro 1 Suomen ohella. :hali:
Gonna miss you all but mostly the cat

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7182
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: 1. semin karsiutuja, joka olisi kuulunut finaaliin

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Olen enemmistön kanssa samaa mieltä eli Latvia! Oli tosi hyvä esitys & biisistä olen pitänyt jo alun alkaen. Pienoinen pelko hiipi mieleen, että Latvia ehkä vetäytyy viisuista, kun ei ole finaaliin yltänyt vuosiin! Ei kai nyt sentään? :lohduton:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: 1. semin karsiutuja, joka olisi kuulunut finaaliin

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ehkä pitää kuunnella Latvia vielä uudelleen ajatuksen kanssa kun sitä täällä niin hehkutetaan...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: 1. semin karsiutuja, joka olisi kuulunut finaaliin

Viesti Kirjoittaja murka »

Possu kirjoitti: 10 Touko 2023, 00:31 Latvia. Livenä oli kyllä hieno, mutta kappale ei vaan aukea tarpeeksi ensimmäisellä kuuntelulla. Myös esiintymispaikka oli julma.
Onhan heidän ESC-oheisvideossa esittämä Backawards in Time todella hyvä kappale. Bongasin sen tänään myös Spotifysta. Se on ollut siellä latviaksi ja nyt ESC-oheisjammailun innoittamana julkaisivat kappaleen englanniksi. Kappaleen alkuperäinen nimi Siltas vasaran enā. Ja e-kirjaimen päälle tulee samanlainen viiva kuin a-kirjaimen päälle.

Avatar
Bellissima
Siemailija
Siemailija
Viestit: 160
Liittynyt: 05 Maalis 2019, 15:20

Re: 1. semin karsiutuja, joka olisi kuulunut finaaliin

Viesti Kirjoittaja Bellissima »

Ilman muuta azerit. Olisi ollut finaalissakin ihana kepeä hengähdys kaiken intensiivisemmän keskellä. Harmi, että toiselta poitsulta katkesi soittimen hihna kesken esityksen - ja äänestysohjekertaukseenkin oli valittu ihan uskomattoman epäkiinnostava klippi biisistä. :(

Latvia on just sellaista musaa, josta mun periaatteessa pitäisi tykätä, mutta en vaan useammankaan kuuntelun jälkeen saanut siitä mitään irti. En osaisi hyräillä melodiaa, vaikka pakotettaisiin.
Me ollaan jossain rinnakkaisessa todellisuudessa pari

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: 1. semin karsiutuja, joka olisi kuulunut finaaliin

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Ai sille kitaralle kävi jotain! Huomasin jonkun kitarahytkäyksen, mutta ajattelin sen olevan vain epäonnistunut kuvakulma. Ei se jatkossa mitenkään haitannut ja sehän on hyvän esiintyjän merkki se.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1. semin karsiutuja, joka olisi kuulunut finaaliin

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

koska puhelin äänestys ,niin kerrankin vuosiin omat suosikit kaikki jatkossa ,mutta tippuneista olisin hollannin laittanu sveitsin tilalle mistä mistä en pidä

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: 1. semin karsiutuja, joka olisi kuulunut finaaliin

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Latvia <3 ja Azerit Norjan ja Israelin tilalle. Norja oli vaan korni ja mauton, Israel täysi sotku osia sieltä täältä ai mitään tekemistä keskenään, epäbiisi.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: 1. semin karsiutuja, joka olisi kuulunut finaaliin

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Latvia olisi saanut päästä Portugalin sijasta.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1875
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: 1. semin karsiutuja, joka olisi kuulunut finaaliin

Viesti Kirjoittaja Possu »

Latvialle kävi kuin Sveitsille vuonna 2009, kun viisukuplassa pidetty Lovebugs karsiutui. Olkoonkin, että Sudden Lights onnistui paremmin livessä.

Avatar
kummituseläin
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Maalis 2006, 01:30

Re: 1. semin karsiutuja, joka olisi kuulunut finaaliin

Viesti Kirjoittaja kummituseläin »

Azerit. Kiva biisi, hyvin vetivät, symppis esitys.

Maltan kavereita kävi myös hiukan sääliksi - siellä ehti loosissa jo takapuolet hetkeksi nousta tuoleista kun Moldova julistettiin :lohduton:

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2105
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: 1. semin karsiutuja, joka olisi kuulunut finaaliin

Viesti Kirjoittaja Albin »

Azerbaitzanin olisin toivonut yltävän finaalin. Minulle poikien laulu ja esitys oli raikkaan miellyttävä poikkeus tämän vuoden kattauksessa. Niin ja lisäksi Azerbaitzan löytyy tämän vuoden puntarini sijalta 9. :joojoo:

Muuten karsiutujat meni ihan kivasti jos katson omaa puntariani:

29. Malta
32. Latvia
35. Irlanti
37. Alankomaat

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30535
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: 1. semin karsiutuja, joka olisi kuulunut finaaliin

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Latvia tietenkin. Tuin myös Azerbaidžania. Kummankaan putoaminen ei ollut mikään yllätys.

Myös Maltan olisin nähnyt finaalissa mieluummin kuin puolet sinne päässeistä, joten eihän tämä kovin hyvä tulos ollut. Karsiutuneista vain Alankomaat ja Irlanti olivat omassakin jumboviisikossani.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11536
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: 1. semin karsiutuja, joka olisi kuulunut finaaliin

Viesti Kirjoittaja romualdo »

latvialatviajalatvia... :huoh: ku olette tylsiä! ... siis millainen esitys se oli, ei mitään muistikuvaa, tietenkään, mutta tehän olette kuunnelleet näitä esityksiä jo kuukausien ajan... Minä taas vasta esikatseluista ja se 1. osakin jäi kesken noin ennen puoltaväliä... nukahdin ainakin kahteen eri otteeseen, ei pitäis mennä sänkyyn kuuntelemaan ... !

Irlanti olisi tietysti saanut tai pitänyt mennä finaaliin, raikas popbiisi jota ylistin jo silloin kun se valittiin ... oikeastaan yllättäwän hyvä ollakseen tälläisten rupuvuosien tuotos ... !

Tsekki ja Moldova olivat piristäviä poikkeuksia myäs ... mut eipä noissa juuri kehuttawaa ollut. Sveitsi oli toki myäs tehokas ja Kroatia tietty myös.
Viimeksi muokannut romualdo, 10 Touko 2023, 20:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Serenadi
Maistelija
Maistelija
Viestit: 48
Liittynyt: 16 Maalis 2023, 12:54

Re: 1. semin karsiutuja, joka olisi kuulunut finaaliin

Viesti Kirjoittaja Serenadi »

Mä olin itse asiassa kuullut Latvian biisin vain kaksi kertaa ennen eilistä, eikä se niillä kuunteluilla vielä kolahtanut. Jostain syystä eilen kyllä osui ja upposi, ihana transsimainen tunnelma. :rakkaus:
Be a hero, be the rainbow!

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1348
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: 1. semin karsiutuja, joka olisi kuulunut finaaliin

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Itseasiassa pakko todeta, että minäkin lopulta olin sitä mieltä, että Latvian olisi voinut pistää finaaliin ja Kroatian sijasta. Tuo Kroatia erottui kyllä tosi hyvin, mutta ei mielestäni positiivisesti. Kiusallisesti tuli näkyviin se, ettei siinä ole mitään biisiä. Latvialla taas oli kiva tunnelmapala, joka aukesi paljon paremmin livenä. En tiedä, ehkä fiilikseni sattuivat tiistaina yksiin tämän kanssa.

En kuitenkaan ole hirveän pahoillani. Mielestäni kaikki olivat oikeastaan finaalipaikan arvoisia, mutta kyllä ne yhdeksän parasta meni tällä kertaa finaaliin.
Violins playing
Angels crying

Avatar
Kuolonkurki
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 983
Liittynyt: 23 Huhti 2015, 23:28
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 1. semin karsiutuja, joka olisi kuulunut finaaliin

Viesti Kirjoittaja Kuolonkurki »

Latvia. :joojoo: Avautunut kevään aikana siihen malliin, että kesän aikana valmistuvassa kaikkien aikojen top-listassakin haistelee ihan kirkkainta kärkeä. Livekin sopi tähän biisiin kuin nenä päähän.

Myös Azerbaidzhan ja Malta olisivat olleet ihan veikeitä nähdä finaalissa, mutta pärjään ilmankin.
bye bye fool

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 1. semin karsiutuja, joka olisi kuulunut finaaliin

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

Azerbaidžan, mutta Latvia oli hyvä myös.

Paras Azerbaidžanin edustus ikinä, loistavan biisin lisäksi Tural ja Turan vaikuttavat niin sympaattisilta: https://www.reddit.com/r/eurovision/com ... g_for_the/
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: 1. semin karsiutuja, joka olisi kuulunut finaaliin

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Mielestäni tänä vuonna ei kummastakaan semistä jäänyt mitään kummempaa ulos finaalista. Varmaan eka kerta historiassa... :heh:
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: 1. semin karsiutuja, joka olisi kuulunut finaaliin

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Ketään näistä en jäänyt kaipaamaan, mutta jos joku olisi valittava, niin se olisi Maltan discoilu. :surrur:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Lukittu