Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Euroviisut 2023 Britanniassa

Käärijä – Cha cha cha

*****
252
82%
****
32
10%
***
11
4%
**
5
2%
*
9
3%
 
Ääniä yhteensä: 309

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja manic »

iiiduli kirjoitti: 14 Touko 2023, 02:23
Requel kirjoitti: 14 Touko 2023, 02:20 Hei hopee ei oo häpee.. paitsi jos piti voittoaan 150% varmana. :rofl:
Niin, Käärijä voitti yleisöäänet. Enemmän itseä hävettäisi voittaa sillä, että raadit suosivat, vain koska sattuu edustamaan Ruotsia.
Käärijä voitti , raatiäänet noin 200 äänestäjää. Yleisöäänet, noin 70-80 miljoonaa ääntä

MarieS
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 71
Liittynyt: 04 Touko 2023, 22:52

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja MarieS »

No, ei parempaa suoritusta lopulta voinut odottaa, koska valta on puoliksi juryillä, ei äänestävillä ja maksavilla katsojilla. Aika elitististä. Aivan huippusuoritus siis Käärijältä ja joo, Suomen 2.paras sijoitus.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

Taitaa olla yhden kotona rauhassa yön nukuttua mukavaa herätä ajatellen, että on yhtä ikoninen kuin Verkakin.

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5412
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Täällä sanotaan tämän parantavan UMK:ta, mutta itse uskon tapahtuvan päinvastoin sillä jos ei Käärijällä voitettu niin ei sitten millään ja UMK:n taso lamautuu :eiei:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
MerirosvoKuningas
Siemailija
Siemailija
Viestit: 154
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 19:05

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja MerirosvoKuningas »

Kiitos Käärijä! Tää on ollut upein viisukevät ikinä sun ansiosta, ja teit kaiken täydellisesti. Biisi on bängeri joka jää yleisösuosikkina historiaan. Nyt kun viisuartistin paha leimakin alkaa olla muisto vain, niin nyt vaan toivotaan vankkaa jalansijaa Suomen musakentälle.

Mulle tää biisi ylitti Hard Rock Hallelujahin ja tulee pysymään varmasti suosikkina pitkään. Keuhkoillekin tuun vielä varmasti uudestaa.

Auto jää jäi pettymykseksi, mut katotaan mitä siitä huhutusta Vikman yhteistyöstä tulee. Loppuvuoden isoin yllätys?

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42043
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Rousku »

murka kirjoitti: 14 Touko 2023, 02:28 Suomen euroviisuhistorian toiseksi paras tulos ja vieläpä suomenkielisellä kappaleella, jossa yhdisteltiin eri tyylilajeja eikä Käärijä laula kuin tangokuningas. Kyllä hän on nyt koskettanut aikamoista ihmismäärää kappaleellaan ja esityksellään.
Mahtavaa kuulla niitä pisteidenannon aikaisia Cha cha cha -huutoja yleisöstä!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Uskomaton suoritus Käärijältä/Jereltä. Yleisöpisteiden voitto ja areenallinen ihmisiä huutamassa cha cha chaata. Kiitos tuhannesti, että osallistuit. Harmittaa, että raadit torppasivat voiton, mutta nämä nyt on säännöt.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Kasper_ kirjoitti: 14 Touko 2023, 02:30 Täällä sanotaan tämän parantavan UMK:ta, mutta itse uskon tapahtuvan päinvastoin sillä jos ei Käärijällä voitettu niin ei sitten millään ja UMK:n taso lamautuu :eiei:
Itseä lähinnä pelottaa jälleen se, ettei ensi vuosi voi tästä kovemmaksi muuttua. Vähän niin kuin kävi BC:n jälkeen. Mutta ehkä 2035 meillä on taas hyvä edustaja. Siihen kyllä jaksan uskoa, että kyllä se voitto Suomelle on tulossa ihan tässä lähivuosina, sen verran kova viisumaa meistä on tullut.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11324
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Kasper_ kirjoitti: 14 Touko 2023, 02:30 Täällä sanotaan tämän parantavan UMK:ta, mutta itse uskon tapahtuvan päinvastoin sillä jos ei Käärijällä voitettu niin ei sitten millään ja UMK:n taso lamautuu :eiei:
Metsään mennään vain, jos (vai kun? :apuva: ) lähdetään etsimään uutta Käärijää. Sen sijaan esimerkiksi suomenkielisen naisballadin, Kuumaa-tyylisen yhtyeen ja kansanmusiikista ammentavan biisin kortit ovat vielä tuleville vuosille katsomatta. :surrur:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1880
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Possu »

370 pistettä telessä eikä riitä voittoon. Juha Mietomainen suoritus. Legendaksi jää. Uskomattoman surullista kaikin puolin. Käärijä teki kaiken oikein, mutta tämä vietiin meiltä.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

Kasper_ kirjoitti: 14 Touko 2023, 02:30 Täällä sanotaan tämän parantavan UMK:ta, mutta itse uskon tapahtuvan päinvastoin sillä jos ei Käärijällä voitettu niin ei sitten millään ja UMK:n taso lamautuu :eiei:
Jospa ne tuntemattomat, taitavat ja nälkäiset alkavat ottaa osaa kisaan. UMKin pitää myös tajuta hyödyntää näin positiivinen kehityskulku eikä jäädä laakereille lepäämään.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42043
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Rousku »

manic kirjoitti: 14 Touko 2023, 02:29 Käärijä voitti , raatiäänet noin 200 äänestäjää. Yleisöäänet, noin 70-80 miljoonaa ääntä
Juontajat totesi että tämänvuotinen yleisöäänestys isoin äänestys maailmassa ikinä, ja niinhan se taisi olla. Siis mistään asiasta.
Rise, angel, shine, love!

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Kasper_ kirjoitti: 14 Touko 2023, 02:30 Täällä sanotaan tämän parantavan UMK:ta, mutta itse uskon tapahtuvan päinvastoin sillä jos ei Käärijällä voitettu niin ei sitten millään ja UMK:n taso lamautuu :eiei:
Niinpä. Kuka enää haluaa osallitua tähän kisaan, kun tiettä sen olevan periaatteesa mahdotonta raaten takia. Ja ollaan rehellisiä Suomi ei raatiääniä saa juuri ikinä.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja poika90 »

murka kirjoitti: 14 Touko 2023, 02:33
Kasper_ kirjoitti: 14 Touko 2023, 02:30 Täällä sanotaan tämän parantavan UMK:ta, mutta itse uskon tapahtuvan päinvastoin sillä jos ei Käärijällä voitettu niin ei sitten millään ja UMK:n taso lamautuu :eiei:
Jospa ne tuntemattomat, taitavat ja nälkäiset alkavat ottaa osaa kisaan. UMKin pitää myös tajuta hyödyntää näin positiivinen kehityskulku eikä jäädä laakereille lepäämään.
En usko tähä. Meidän luonne on yleensä se,että aika helposti lannistutaan :eiei:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Teräsbekoni kirjoitti: 14 Touko 2023, 02:33
Kasper_ kirjoitti: 14 Touko 2023, 02:30 Täällä sanotaan tämän parantavan UMK:ta, mutta itse uskon tapahtuvan päinvastoin sillä jos ei Käärijällä voitettu niin ei sitten millään ja UMK:n taso lamautuu :eiei:
Metsään mennään vain, jos (vai kun? :apuva: ) lähdetään etsimään uutta Käärijää. Sen sijaan esimerkiksi suomenkielisen naisballadin, Kuumaa-tyylisen yhtyeen ja kansanmusiikista ammentavan biisin kortit ovat vielä tuleville vuosille katsomatta. :surrur:
Mutta ei se lohduta, kun raadit laitta niille nollaa ja sen takia sijoitutaan joksiki 15-20 :eiei:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

escpoika
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 208
Liittynyt: 22 Maalis 2017, 23:14

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja escpoika »

Aivan upea sijoitus! Mun mielestä Käärijä pitäisi ottaa Suomessa vastaan viisuvoittajan tavoin. Yhteen vuoteen ei mahdu kuin yksi voittaja, tänä vuonna se oli Loreen. Käärijä sai idolinsa Verkan tavoin nimensä viisuhiistorian kirjoihin ja kyllä nyt saa vihdoin sanoa että Suomi on kohtalaisesti Euroviisuissa menestynyt maa.

Tunteenpurkauksille olisi varmaan oma ketjunsa mutta laitan nyt tähän että ensi vuonna meillä on tuttu ja turvallinen, hyvä viisujen järkkääjä Ruotsi. Umk on todella kehittynyt viisukarsinta ja tulevaisuus lupaa vain pelkkää hyvää.

Tämä koko kevät on ollut Jerelle pelkkä lottovoitto. Tästä on hyvä jatkaa omaa artistiuraa sekä kotimaassa, Euroopassa kuin viisupiireissä. Toivottavasti YLE panostaa jatkossakin viisuihin samalla budjetilla ja mentaliteetilla. Hyvä Suomi! <3

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1880
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Possu »

Joku voi kaivaa tilastoja, mutta tämä on poikeuksellinen tulos kaikin tavoin. Hävettääköhän Euroviisuja? Varmasti moni muuttaa suhtautumistaan viisuihin tämän takia jos raadeista ei luovuta.

Täysi farssi, aivan käsittämätön typerää. Silti, vaikka tämän osasikin pelätä todeksi.
Viimeksi muokannut Possu, 14 Touko 2023, 02:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2215
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Yli 10 pistettä per maa yleisöltä. Se taitaa olla toiseksi suurin potti Ukrainan jälkeen. Käärijä on paras ja se ainoa oikea voittaja tänä vuonna <3
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4906
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja toivo »

Suomella ollut käsissä viisuvoittaja 2021 ja nyt 2023. Ollut vaan huonoa tuuria mukana. Ja ne raatiäänet!! :jupinaa:

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Rousku kirjoitti: 14 Touko 2023, 02:33 Juontajat totesi että tämänvuotinen yleisöäänestys isoin äänestys maailmassa ikinä,
Koska näkee ne tulokset miten on mistäkin äänestetty? Ja miten se muu maailma äänesti?

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja poika90 »

iiiduli kirjoitti: 14 Touko 2023, 02:32
Kasper_ kirjoitti: 14 Touko 2023, 02:30 Täällä sanotaan tämän parantavan UMK:ta, mutta itse uskon tapahtuvan päinvastoin sillä jos ei Käärijällä voitettu niin ei sitten millään ja UMK:n taso lamautuu :eiei:
Itseä lähinnä pelottaa jälleen se, ettei ensi vuosi voi tästä kovemmaksi muuttua. Vähän niin kuin kävi BC:n jälkeen. Mutta ehkä 2035 meillä on taas hyvä edustaja. Siihen kyllä jaksan uskoa, että kyllä se voitto Suomelle on tulossa ihan tässä lähivuosina, sen verran kova viisumaa meistä on tullut.
Meille nyt ei todellakaan oo voittoa tulossa niin kauaa , kun raadit on olemassa. Ja itse pelkään, että jos näin kova biisi ei voita niin lannistus on kova ja se tulee vaikuttamaan UMKHN :eiei:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11324
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Kyllä mä luulen, että pahimman järkytyksen laannuttua tätä pisteidenlaskua tullaan vielä pitkään muistelemaan kaiholla. Olihan se jo aikakin kaikkien näiden vuosikymmenten jälkeen saada viisuihinkin kunnon Suomi-Ruotsi-maaottelu! :tapu:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

viisuilta kirjoitti: 14 Touko 2023, 02:37 Yli 10 pistettä per maa yleisöltä. Se taitaa olla toiseksi suurin potti Ukrainan jälkeen.
Tämä tieto lohduttaa varmasti joskus, nyt vain sattuu liikaa. Niin lähellä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Possu kirjoitti: 14 Touko 2023, 02:36 Joku voi kaivaa tilastoja, mutta tämä on poikeuksellinen tulos kaikin tavoin. Hävettääköhän Euroviisuja? Varmasti moni muuttaa suhtautumistaan viisuihin tämän takia jos raadeista ei luovuta.

Täysi farssi, aivan käsittämätön typerää. Silti, vaikka tämän osasikin pelätä todeksi.
Kaikki mun tut on just laittanu viestiä, että he eivät viisuja enää aio katsoa.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3233
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

En osaa suhtautua tähän kovin raskaasti, vaikka voitto olisikin ollut kiva. Huikea suoritus kuitenkin Käärijältä, ja UMK tulee jatkossa olemaan varmasti entistä vahvempi.

Saadaankohan me tänne foorumille vielä Käärijä-hymiökin?
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Elonkorjuu
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 15
Liittynyt: 11 Touko 2023, 20:24

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Elonkorjuu »

Kasper_ kirjoitti: 14 Touko 2023, 02:30 Täällä sanotaan tämän parantavan UMK:ta, mutta itse uskon tapahtuvan päinvastoin sillä jos ei Käärijällä voitettu niin ei sitten millään ja UMK:n taso lamautuu :eiei:
Minulla on ikävä kyllä täysin sama aavistus. :(

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Teräsbekoni kirjoitti: 14 Touko 2023, 02:38 Kyllä mä luulen, että pahimman järkytyksen laannuttua tätä pisteidenlaskua tullaan vielä pitkään muistelemaan kaiholla. Olihan se jo aikakin kaikkien näiden vuosikymmenten jälkeen saada viisuihinkin kunnon Suomi-Ruotsi-maaottelu! :tapu:

Joo siis varmasti viisufanien kesken juu. Mutta kaikki mun tutu jotka on vasta innostuneet viisuista sanoivat, että he eivät enää aioi katsoa viisuja. Kukaan ei usko, että Suomi voi enää ikinä voitaa.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Kiitos Käärijälle! Kukaan ei tule muistamaan vuosien päästä Loreenin viisua, mutta Cha Cha Chan kyllä. Todellinen ilmiö! En ole koskaan kuullut yleisön asettuvan noin selvästi yhden artistin taakse. Hurraus ja kannustus areenalla oli historiallista. Uskomatonta, että kaikkien aikojen ehkä eniten mukanalaulamista aiheuttanut euroviisu on suomen kielinen.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20518
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Suomi ei siis antanut pistettäkään Ruotsille teleissä? :heh: Hauskaa. Mutta joo, hienosti meni ja onhan tämä historiallisen upea suoritus, vaikka ilmassa leijuva katkeruus onkin järisyttävää.
Got a fire and a country heart 🔥

kultainenvenla
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 220
Liittynyt: 09 Tammi 2019, 22:26

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja kultainenvenla »

Olisko Suomi ja Käärijä saanut voittoon tarvittavat lisäpisteet, jos se olisi esiintynyt toisen puoliskon lopulla? Eli oliko arpaonnella nyt merkitystä? :mitvit:

Lukittu