ESC23: Oikea laulu voitti!

Euroviisut 2023 Britanniassa
Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30535
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Tuttu ketju tunteenpurkauksille. (Vaikkakin aiemmin oikea/väärä laulu voitti -ketjut on avattu vain UMK-voittajasta.)
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2105
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Albin »

Kai se oikea voitti, mutta pitääkö näitä ruotsalaisia räähkäruikkukuikkia kuunnella koko loppuelämä :jupinaa: Ottaa päähän tämä tavallisuus :jupinaa: :jupinaa:

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Kaikki luovat esitykset torpattiin juryn puolesta. Euroviisumusiikki ei pääse koskaan uudistumaan, jos jury jatkaa Ruotsin suosimista vuodesta toiseen.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7570
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Requel »

Oikea laulu voitti. Noloa ja katkeraa Suomelta tuo telejen nolla pistettä. En ihmettele vaikka menisi vuosiakin toipua tästä, joten veikkaan syrjimistä tulevillekin vuosille.

Kieltämättä sai jännittää ihan sikana lopussa, että mitä jos Loreen floppaakin juryissa eikä saa 200 pistettä. Toivoin niin paljon, ettei Käärijä voita.

:bileet:
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7570
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Requel »

Täytyy todeta tähän myös se, että Ruotsi pelasi reilusti (12p+12p Suomelle), kun taas Suomi pelasi sikaa taktikoimalla Ruotsin teleäänten nollille. Semifinaalissakin vastaanotto oli nihkeää. Koen, että saatiin tässä ansiomme mukaan.
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Viisuvoitto23
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 90
Liittynyt: 08 Touko 2023, 17:17

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Viisuvoitto23 »

Toivottavasti raatien 185 ihmistä nyt juhlivat ja ovat iloisia. Heitä vartenhan näköjään nämä kestitykset nykyään järjestetään. Eliitti päättää, kun yli 100 miljoonaisen katsojakunnan makuun ei voi luottaa. Katsojien aliarviointia.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Lopputuloshan on Suomen raadin tahdon mukainen. Nythän pitäisi olla ilo ylimmillään.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Requel kirjoitti: 14 Touko 2023, 02:18 Noloa ja katkeraa Suomelta tuo telejen nolla pistettä.
Niin että muita maita ei olisi saanut äänestää vai? :mitvit:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Viisuvoitto23 kirjoitti: 14 Touko 2023, 08:50 Toivottavasti raatien 185 ihmistä nyt juhlivat ja ovat iloisia. Heitä vartenhan näköjään nämä kestitykset nykyään järjestetään. Eliitti päättää, kun yli 100 miljoonaisen katsojakunnan makuun ei voi luottaa. Katsojien aliarviointia.
Oot väärässä ketjussa.
Requel kirjoitti: 14 Touko 2023, 03:51 Täytyy todeta tähän myös se, että Ruotsi pelasi reilusti (12p+12p Suomelle), kun taas Suomi pelasi sikaa taktikoimalla Ruotsin teleäänten nollille. Semifinaalissakin vastaanotto oli nihkeää. Koen, että saatiin tässä ansiomme mukaan.
Just näin. Se yleisön nollille jättäminen samoin kuin eilisen liveketjun seuraaminen oli todella surullista ja hävettävää vaikka olisi itsekin toivonut Käärijän voittoa. Saatiin täysin mitä ansaittiin ja mikä huonoin juttu niin se äänestäjoen nolo taktikoiva puolueellinen käytös pelaa täysin raatien lapaan, perustelee miksi niitä tarvitaan.

Olen itse vastustanut raateja alusta saakka koska nähnyt että johtaa kaupallisen radiopopgenren ylivaltaan ja karsii persoonallisuutta. Vastaperustelu, jota kuppilassakin myös minulle vuosien varrella tolkutettu on, että nostaa viisujen tasoa, vähentää kaveriäänestystä ja vie siiten viisujen profiilia merkittäväksi pois friikkisirkuksesta.

Loreen oli genressään poikkeuksellisen persoonallinen. Upea, kiinnostava superkaunis biisi ja upea ylimaallinen esitys etenkin melloissa - se oli lajisaan crossover myös, kosketti niitä jotka eivät ruotsipopista välitä. Kuten minua, en pidä ruotsipopista lainkaan, tuskin yksikään Ruotsin aiempi viisuedustaja on mahtunut putarini paremmalle puoliskolle, Anna Bergendahlia lukuunottamatta, ei kai edes Euphoria.

Käärijä oli loistava myös, mutta itse en missään vaiheessa syttynyt kunnolla biisille, se ei täysin tuntunut viestivän niitä tunteita ja viestiä mitä tavoitteli. Ja lopulta sortui suomipoprockin perinteiseen perisyntiin, laulun aliarviointiin. Loppuosan euforia ei välittynyt sillä häikäisyllä mitä se olisi vaatinut koska Käärijän laulu ei riittänyt. Lässäytti alun loistavaa intensiteettiä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Nekku kirjoitti: 14 Touko 2023, 09:22
Requel kirjoitti: 14 Touko 2023, 02:18 Noloa ja katkeraa Suomelta tuo telejen nolla pistettä.
Niin että muita maita ei olisi saanut äänestää vai? :mitvit:
Oott väärässä ketjussa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10718
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Ai Suomi jätti oikeesti Loreenin nollille yleisöäänissä? :rofl: Apua miten katkeraa kansaa. :heh: Eihän Loreen olekaan ollut kuin koko ajan Suomen Spotifyn kärkisijoilla… Ruotsi sentään pelaa reilusti. Ihan ansaittu voitto, koska oli vain Suomea parempi ja laadukkaampi. Nautittavaa katsottavaa tämä suomalaisten valitus.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Ryuuta
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 14
Liittynyt: 24 Touko 2015, 12:58

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Ryuuta »

WildDance kirjoitti: 14 Touko 2023, 12:36Ruotsi sentään pelaa reilusti. Ihan ansaittu voitto, koska oli vain Suomea parempi ja laadukkaampi. Nautittavaa katsottavaa tämä suomalaisten valitus.
Samat sanat, Loreenin voiton arvoa lisää vielä se, että hän ei saanut yleisöäänestyksessä miltään maalta 12 pistettä. Sopivasti vielä ensi vuonna on ABBAn voiton 50-vuotisjuhlavuosi, sitä bändiä ei voi koskaan pakottaa liikaa.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4905
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja toivo »

Raatien on helppo kieroilla, mutta yleisöääni floppiin tarvittankin sitten hieman isompi porukka. Olen todella yllättynyut, että suomen kansa porukalla jätti äänestämättä. Ainahan suomesta on mennyt edes muutamia pisteitä teleääniä ruotsiin. Ja kun Suomi oli vielä ainut maa, joka jätti loreenin nollille :heh:

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Miksi Suomen olisi pitänyt äänestää Ruotsia? Oli siellä muitakin äänestettäviä. Jos tilanne olisi toisin päin, niin eipä asiaa ihmeteltäisi. Ja mitä väliä, kun viisujen Kuningatar kuitenkin voitti?
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10718
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ Koska kappale on hitti Suomessa? :heh: Ei olisi jäänyt ilman tätä vastakkainasettelua koskaan ilman pisteitä. Ei kukaan voi pokkana väittää, että Suomi ainoana maana joka jätti Ruotsin pisteittä olisi jotenkin ansaittua.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja poika90 »

WildDance kirjoitti: 14 Touko 2023, 12:36 Ai Suomi jätti oikeesti Loreenin nollille yleisöäänissä? :rofl: Apua miten katkeraa kansaa. :heh: Eihän Loreen olekaan ollut kuin koko ajan Suomen Spotifyn kärkisijoilla… Ruotsi sentään pelaa reilusti. Ihan ansaittu voitto, koska oli vain Suomea parempi ja laadukkaampi. Nautittavaa katsottavaa tämä suomalaisten valitus.

Mää voin tunnustaa rehellisesti, että ite äänestin Loreenia.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Ei tuota Ruotsin nollaa pistettä voi koko Suomen syyksi laittaa. Joo myönnän, on varmasti niitäkin, jotka tykkäsi kappaleesta mutta jätti äänestämättä. Oli siellä kuitenkin muitakin hienoja esityksiä.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33178
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Pete »

Todella ristiriitaistahan Tattoon voitto on. Jos minulla olisi viisupuntari, olisi biisi sen kärjessä. Vaikka kaunein laulu/melodia voitti, tapa jolla se tapahtui, potuttaa. Toivottavasti viisuvoitto ei vahingoita Loreenin uraa.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7570
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Requel »

Nekku kirjoitti: 14 Touko 2023, 13:41 Ei tuota Ruotsin nollaa pistettä voi koko Suomen syyksi laittaa. Joo myönnän, on varmasti niitäkin, jotka tykkäsi kappaleesta mutta jätti äänestämättä. Oli siellä kuitenkin muitakin hienoja esityksiä.
Ihan sattumalta juuri Suomi ei ainoana maana pitänyt Ruotsin kappaleesta? Toki, puhutaan isoista kuvista, mutta juuri sen takia tilanne näyttää erittäin rumalta. Ei ollut kyse muutamasta paskapäästä vaan kokonaisesta joukosta joilla oli tällaisia patoumia Ruotsia ja Loreenia kohtaan.

Itse en kuitenkaan ole syyllinen. Äänestin Ruotsia ja olen ylpeä siitä. :peukku:
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8165
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja hra47 »

toivo kirjoitti: 14 Touko 2023, 12:45 Raatien on helppo kieroilla, mutta yleisöääni floppiin tarvittankin sitten hieman isompi porukka. Olen todella yllättynyut, että suomen kansa porukalla jätti äänestämättä. Ainahan suomesta on mennyt edes muutamia pisteitä teleääniä ruotsiin. Ja kun Suomi oli vielä ainut maa, joka jätti loreenin nollille :heh:
Silvennoisen Mikkohan omissa selostuksissaan vihjasi taktisen äänestämisen mahdollisuuteen. Ai niin, mutta eihän täällä kukaan kuuntele Mikon selostuksia. Hän lienee nyt kuitenkin kaiken pahan alku ja juuri ja hänen takiaan Loreeni ei saanut telepisteitä meiltä. :heh:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Requel kirjoitti: 14 Touko 2023, 17:10 Itse en kuitenkaan ole syyllinen. Äänestin Ruotsia ja olen ylpeä siitä. :peukku:
Ja munko pitäs nyt potea huonoa omatuntoa, että annoin ääniäni esim. Tšekille ja Virolle, jotka oikeasti liikuttivat mua? Tollanen syyttely tuntuu oikeasti pahalta. Olisin mä Ruotsia äänestänyt, jos sieltä Melloista ois lähteny joku mun suursuosikeista.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7570
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Requel »

Nekku kirjoitti: 14 Touko 2023, 17:29
Requel kirjoitti: 14 Touko 2023, 17:10 Itse en kuitenkaan ole syyllinen. Äänestin Ruotsia ja olen ylpeä siitä. :peukku:
Ja munko pitäs nyt potea huonoa omatuntoa, että annoin ääniäni esim. Tšekille ja Virolle, jotka oikeasti liikuttivat mua? Tollanen syyttely tuntuu oikeasti pahalta. Olisin mä Ruotsia äänestänyt, jos sieltä Melloista ois lähteny joku mun suursuosikeista.
Nekku kulta, en sinnuu ole syyttänyt mistään ja olen pahoillani jos olet saanut tällaisen vaikutelman. :hali: Kun puhun Suomesta ja suomalaisista, niin tarkoitan isoa ryhmää. En kaikkia. En voi puhua kaikkien puolesta.
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Requel kirjoitti: 14 Touko 2023, 17:32 Nekku kulta, en sinnuu ole syyttänyt mistään ja olen pahoillani jos olet saanut tällaisen vaikutelman. :hali: Kun puhun Suomesta ja suomalaisista, niin tarkoitan isoa ryhmää. En kaikkia. En voi puhua kaikkien puolesta.
No hyvä että tiedät, etten tahallani jättänyt äänestämättä. Onnea nyt suosikkisi voitolle. :hali:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7570
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Requel »

Nekku kirjoitti: 14 Touko 2023, 17:39 No hyvä että tiedät, etten tahallani jättänyt äänestämättä. Onnea nyt suosikkisi voitolle. :hali:
Kiitos! :ihana: Kyllähän tämä hyvältä tuntuu, kun suosikkini harvoin voittavat. Nyt kuitenkin toista vuotta putkeen koen voiton mielekkäänä ja ansaittuna. Omaan makuuni Tattoo oli paljon parempi, aidompi ja sielukkaampi kuin Euphoria, jota en huolinut kärkikymmenikkööni 2012 puntarillani.
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

dennispizza
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 791
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 13:51

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja dennispizza »

Kyllä mäkin uskon, että Suomi jätti Ruotsin pisteittä ensisijaisesti taktisen äänestämisen takia. On tilastollisesti niin epätodennäköinen skenario, että Ruotsin naapurimaa ja saman äänestysblokin maa olisi ainoa maa koko Euroopassa, joka antaisi Ruotsille 0p pelkästään musiikkimakuun yms perustuen. En sano, että 8-12p olisi tullut normiolosuhteissa, mutta ainakin joitain pisteitä.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12865
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

toivo kirjoitti: 14 Touko 2023, 12:45 Ainahan suomesta on mennyt edes muutamia pisteitä teleääniä ruotsiin.
Jättihän Suomen puhelinäänestäjät nollille myös Benjamin Ingrosson 2018.

Avatar
+ Viisut +
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5053
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 09:46

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja + Viisut + »

Ykkössuosikkini voitti. Neljäs kerta viisufaniuteni aikana, kun näin tapahtui. Toki vähän hämmentää se, miten tämä voitto nyt tuli, mutta tällä mennään.
Who's the one that has the right?
Treat us wrong and tell us what is right?
Bringing crowd against the squad

Lichi
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 337
Liittynyt: 25 Marras 2006, 20:07

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Lichi »

Täytyy myöntää, että se nolla pistettä teleäänissä Ruotsille toi pientä tyydytystä ja että äänestäjät on ajan tasalla. Jo ennakkoon oli tiedossa, että Ruotsi oli pahin kilpailija, joten olisi ollut tyhmää äänestää pahinta vihollista. Kyse on kilpailusta, jonka vain yksi voi voittaa.

Sen sijaan Suomen raati saa hävetä, että pissi omiin muroihin. Liekkö suomenruotsalaisia?

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Ensimmäistä kertaa koskaan oma TOP4 oli myös kilpailun TOP4. Järjestys olisi ehkä voinut olla toinen. Ruotsi voitti mielestäni ansaitusti, vaikka Suomikin olisi ollut yhtä hyvä voittaja.

En olisi äänestänyt Ruotsia kuitenkaan, koska ajattelen, että muut äänestävät kuitenkin. Jos olisin ylipäätään äänestänyt, ääneni olisi mennyt Italialle.

Suomen yleisöäänet oli oudot muutenkin: Italia 0 pistettä, Israel 0 pistettä.

Avatar
Video Man
Siemailija
Siemailija
Viestit: 138
Liittynyt: 22 Helmi 2023, 21:25

Re: ESC23: Oikea laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Video Man »

Tattoo oli täydellinen euroviisu ja sen pitikin sijoittua hyvin. Mutta CCC oli mielestäni uusi, kekseliäs, loistava, ja sen olisi pitänyt siksi voittaa. Suomi on lähettänyt paljon nollakamaa viisuihin, mutta CCC ei millään mittareilla lukeudu niihin.
Nuku pom... nuku pommiin. Niin on helpompaa

Lukittu