Sveitsi 2023: Remo Forrer – Watergun

Euroviisut 2023 Britanniassa
Lukittu

Remo Forrer – Watergun

*****
18
15%
****
39
33%
***
41
34%
**
19
16%
*
2
2%
 
Ääniä yhteensä: 119

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6631
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Sveitsi 2023: Remo Forrer – Watergun

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Jos olisin Remo, niin olisin kyllä toivonut, että tanssijat ovat sveitsiläisiä. Eiköhän siinäkin maassa taitavia tanssijoita kuitenkin ole.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Massiel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1038
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Sveitsi 2023: Remo Forrer – Watergun

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Nämä sanat ovat vain niin naivit.

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Sveitsi 2023: Remo Forrer – Watergun

Viesti Kirjoittaja poika90 »

iiiduli kirjoitti: 11 Touko 2023, 18:06 Jos olisin Remo, niin olisin kyllä toivonut, että tanssijat ovat sveitsiläisiä. Eiköhän siinäkin maassa taitavia tanssijoita kuitenkin ole.

On varmasti, mutta mun muistaakseni Sachan tyyli on se, että kun hän tekee esityksen niin siinä on kaikki Ruotsista. Eli koreo valohommat ja tanssijat. Näin muistan lukeneeni jostain. Sehän on sellainen pieni Ruotsalaisuuden paremmuuden korostaminen ja omiensa promoaminen-
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6631
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Sveitsi 2023: Remo Forrer – Watergun

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Odotin tällekin kovempia raatipisteitä, ihan vain Remon upean äänen takia.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2023: Remo Forrer – Watergun

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Tästä jäi mieleen lähinnä ajankohtainen aihe. Tällaisiin tuntemuksiin voi moni samaistua, ja väittäisin niiden tuntemusten olevan varsinkin meille Venäjän vieressä asuville yleisiä. Mä ainakin myönnän käyneeni läpi pelkoja siitä jos vielä jonain päivänä elinaikanani sota iskee omaan maahan.
Toisaalta koin lyriikat epäsopiviksi, enkä ihmettele että mun lähipiirissä moni arvosteli niitä. Sveitsiläisen riski joutua sotimaan on koko maailmankin tasolla siitä pienimmästä päästä. Tämän takia lyriikat oli helppo tulkita lähinnä pisteiden kalasteluksi samalla kun kaikilla Euroopassa ei ihan oikeasti ole vaihtoehtoa valita ovatko sodassa.

Vaikka melodia oli mielestäni turhanpäiväinen ja lopulta koin lyriikat enemmän huonoiksi kuin hyviksi, annan silti suuret pisteet Remon lahjakkuudelle. Yksi vuoden parhaita ääniä!
Olisipa Remo osallistunut paremmalla biisillä. Nyt en erityisen paljon toivo häntä uudestaan Sveitsin edustajaksi, koska luottoni on melko alhainen että se biisi olisi seuraavallakaan kerralla tämän ihmeellisempi.
Ansarin kirjoitti: 07 Maalis 2023, 16:20 Kuulostaa kuin tähän ois lyöty yhteen joku 3-4 vanhaa viisua, jotka ei oikein soinnu yhteen. Ihan kiva, mut kaikki kuulostaa tutulta. Kaivakaa pliis mitä nää muistuttaa ku en väsyneillä aivoilla tunnista!
En jaksanut kiinnostua tästä Sveitsin viisusta ennen viisuviikkoa niin paljon että olisin sitä juurikaan kuunnellut tai saanut päähäni, joten multa oli ennestään jäänyt huomaamatta tämä asia mistä säkin mainitsit. Tämähän on maailman kliseisin viisu, mutta mäkään en saa päähäni mitä eri viisuja tästä löytyy (ja syy sille miksi en löydä on mahdollisesti se, etten kiinnostu tällaisista sävellyksistä koskaan.)
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2429
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Sveitsi 2023: Remo Forrer – Watergun

Viesti Kirjoittaja jamira »

Tää kuitenkin noussut sijalle 24. Spotifyssa Suomessa. Kiva että joku kuuntelee tätä. :ihana:

Elliotviisu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 233
Liittynyt: 13 Touko 2018, 12:07

Re: Sveitsi 2023: Remo Forrer – Watergun

Viesti Kirjoittaja Elliotviisu »

Itse ainakin kuuntelen. Remo ei halua olla sotilaani mutta haluaisikohan olla poikkis? :ihana:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6631
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Sveitsi 2023: Remo Forrer – Watergun

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Tästä tosiaan kuulin taviskatsojilta aika paljonkin negatiivista palautetta siitä, että juuri Sveitsi lähettää tämmöisen kappaleen. Eiköhän Sveitsi olisi voinut olla paljon korkeammalla tuloksissa, jos kappale olisi ollut erilainen. Nyt biisin sanoma taisi saada ihmiset unohtamaan Remon upean äänen.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1143
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: Sveitsi 2023: Remo Forrer – Watergun

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

Joo. Jos sanoitus olisi käsitellyt melkein mitä tahansa muuta aihetta, niin olisi pärjännyt varmasti paremmin. Nyt taisi olla juryistakin vähän liian kornia.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1764
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Sveitsi 2023: Remo Forrer – Watergun

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Puuttuisi vain, että koko tekijätiimi olisi ruotsalainen - vai ovatko, kun ei nimistä pysty enää sanomaan?

Sveitsi ja Ruotsi, ne maat, joilla on vähiten huolta yhtään mistään sotaan liittyvästä.

Eiköstä laulamaan vesipyssyistä Ukrainan euroviisuihin vuonna 2023! Siinä on puolella katsojista pudonnut leuka lattiaan, kun ei tullutkaan Puolan tyyppistä kesäpoppista.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Elliotviisu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 233
Liittynyt: 13 Touko 2018, 12:07

Re: Sveitsi 2023: Remo Forrer – Watergun

Viesti Kirjoittaja Elliotviisu »

Miksei Remo voinut olla seksikäs vampyyri ja laulaa näin:

I just wanna be a vampire, vampire
I just wanna play with your blood
We are playing now
You can't turn and run
No thin teeth
No, no

Olen käytettävissä ensi vuonna Euroviisubiisiwn sanoittajaksi mutta tuntipalkkani huitelee siellä kahden ja kolmenkympin välillä.

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1245
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Sveitsi 2023: Remo Forrer – Watergun

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Minua tämän kappaleen sanoitus taas ei häiritse ollenkaan. Ei varmaan häiritsisi, vaikka tämän laulaisi nainen. :mrgreen: Tällaisena pitkän linjan luovan kirjoittamisen harrastajana olen aina vierastanut sellaista ajattelutapaa, että asioista saisivat kirjoittaa henkilökohtaisesti vain ne, joita ne oikeasti koskevat. Ihmisellä kun on kuitenkin ainutlaatuinen kyky eläytyä, samaistua toisen asemaan ja käsitellä sitä kautta herkkiä ja vaikeitakin aiheita, joihin itsellä ei välttämättä ole konkreettista kosketusta. Pidänkin tämän kappaleen sanoitusta yleismaailmallisesti samaistuttavana ja koskettavanakin. Toki voi olla, että viisuissa ajoitusta sodan kanssa pidettiin kömpelönä ja se vaikutti menestykseen, vaikken itse osaa nähdä siinä ongelmaa.

Sveitsissä muuten sentään on asevelvollisuus, toisin kuin monessa muussa Euroopan maassa. Todellinen sodan uhka on toki minimaalinen, ja varusmiehestä on vielä aika tavalla matkaa sotilaaksi.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10957
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Sveitsi 2023: Remo Forrer – Watergun

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Miksi raadit tämän hylkäsi? :lohduton: Remo on niin uskomattoman hyvä ja taitava laulaja. Esityskin oli ihan mallikelpoinen. Ruotsin biisinä olisi varmaan ollut raatien toinen. :mrgreen: Kaatuuko tämä sanoitukseen? Ei queen Loreeninkaan sanassa mitään syvällistä filosofiaa ollut. :heh: Alkupään esiintymisnumero? Sveitsiä kiusattiin kyllä urakalla, kun sai sekä semissä, että finaalissa jäätävän huonot paikat.

Yleisöpisteiden en odottanutkaan olevan hirveän suuri. Melko kohtuullinen itseasiassa tuolta paikalta ja hitaammalla biisillä. Remo näytti niin surulliselta. :lohduton: Olisipa päässyt halaamaan ja lohduttamaan. :hali: Minulle tämä oli vuoden parhaita biisejä ja ehdottomasti yksi isoimpia onnistujia livenä. Onneksi edes Suomessa arvostettiin.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

jörpökkä
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 1
Liittynyt: 07 Touko 2023, 17:49

Re: Sveitsi 2023: Remo Forrer – Watergun

Viesti Kirjoittaja jörpökkä »

Miss Ludo kirjoitti: 15 Touko 2023, 18:09 Minua tämän kappaleen sanoitus taas ei häiritse ollenkaan. Ei varmaan häiritsisi, vaikka tämän laulaisi nainen. :mrgreen: Tällaisena pitkän linjan luovan kirjoittamisen harrastajana olen aina vierastanut sellaista ajattelutapaa, että asioista saisivat kirjoittaa henkilökohtaisesti vain ne, joita ne oikeasti koskevat. Ihmisellä kun on kuitenkin ainutlaatuinen kyky eläytyä, samaistua toisen asemaan ja käsitellä sitä kautta herkkiä ja vaikeitakin aiheita, joihin itsellä ei välttämättä ole konkreettista kosketusta. Pidänkin tämän kappaleen sanoitusta yleismaailmallisesti samaistuttavana ja koskettavanakin. Toki voi olla, että viisuissa ajoitusta sodan kanssa pidettiin kömpelönä ja se vaikutti menestykseen, vaikken itse osaa nähdä siinä ongelmaa.

Sveitsissä muuten sentään on asevelvollisuus, toisin kuin monessa muussa Euroopan maassa. Todellinen sodan uhka on toki minimaalinen, ja varusmiehestä on vielä aika tavalla matkaa sotilaaksi.
Eihän tässä pointtina olekaan se etteikö sveitisiläinen voisi aiheesta laulaa. Pointti on se, että tuskin kukaan ukrainalainen haluaa olla sotilas....mutta on vähän pakko. Biisi käytännössä ehdottaa, että Ukrainan ja Venäjän tulisi sopia nyt rauha, mikä tarkoittaisi siis sitä, että Venäjä olisi onnistunut aluevaltauksissaan. Siksi ajattelen, että tämän biisin tykkääminen on idiotisimia - jos ei sitä niin sitten naivismia.

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1245
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Sveitsi 2023: Remo Forrer – Watergun

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

jörpökkä kirjoitti: 15 Touko 2023, 18:30Eihän tässä pointtina olekaan se etteikö sveitisiläinen voisi aiheesta laulaa. Pointti on se, että tuskin kukaan ukrainalainen haluaa olla sotilas....mutta on vähän pakko. Biisi käytännössä ehdottaa, että Ukrainan ja Venäjän tulisi sopia nyt rauha, mikä tarkoittaisi siis sitä, että Venäjä olisi onnistunut aluevaltauksissaan. Siksi ajattelen, että tämän biisin tykkääminen on idiotisimia - jos ei sitä niin sitten naivismia.
Eihän tässä mitään sellaisia ehdotella? :mitvit: Tässä käsitellään tunteita, joita kuka tahansa sotilas (tai joku joka on vaarassa joutua sellaiseksi) voisi tuntea missä tahansa ja milloin tahansa. Se on selvää, että valtava määrä ihmisiä joutuu tällä hetkellä sotimaan, vaikkeivät he itse sitä halua, mutta ei tässä sanoituksessa käsittääkseni mitenkään vähätellä heidän kokemuksiaan tai käsketä lopettamaan sotimista. Tässähän käsitellään pikemminkin sitä, miten tilanteesta on vaikea ja mahdotonkin perääntyä; miten siitä, mikä oli joskus lasten viatonta leikkiä ja kuvitelmaa, tuleekin todellista painajaista.

Ehkä olen sitten naiivi idiootti, mutta kyllä tämä on yksi suosikkiviisuistani tältä vuodelta. :joojoo:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Mintaka
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 898
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 22:34

Re: Sveitsi 2023: Remo Forrer – Watergun

Viesti Kirjoittaja Mintaka »

Miss Ludo kirjoitti: 15 Touko 2023, 18:09 Tällaisena pitkän linjan luovan kirjoittamisen harrastajana olen aina vierastanut sellaista ajattelutapaa, että asioista saisivat kirjoittaa henkilökohtaisesti vain ne, joita ne oikeasti koskevat. Ihmisellä kun on kuitenkin ainutlaatuinen kyky eläytyä, samaistua toisen asemaan ja käsitellä sitä kautta herkkiä ja vaikeitakin aiheita, joihin itsellä ei välttämättä ole konkreettista kosketusta. Pidänkin tämän kappaleen sanoitusta yleismaailmallisesti samaistuttavana ja koskettavanakin. Toki voi olla, että viisuissa ajoitusta sodan kanssa pidettiin kömpelönä ja se vaikutti menestykseen, vaikken itse osaa nähdä siinä ongelmaa.
Ainakin omasta puolestani voin sanoa, että ekaa kertaa biisin kuultuani minua oudoksutti juuri tuo ajoitus, että yhdestä Euroopan puolueettomimmasta maasta tullaan laulamaan sotateemaista laulua tapahtumaan, jonka isäntä on parhaillaan käymässä sotaa läpi. Minusta siinä liikutaan vähintäänkin hienotunteisuuden rajamailla. Onnistuneestihan tämä biisi on toki tehty, kun ei tässä tahdittomuuden puolelle lipsahdeta, mutta sitähän ei vielä ensimmäisellä kuuntelukerralla voi tietää ennen kuin on kuullut koko biisin loppuun asti. Ei siis sillä, etteikö sveitsiläinenkin saisi purkaa tuntojaan sodasta, mutta kaikelle on aikansa ja paikkansa. Kummastusta tuskin herättäisi, jos sveitsiläinen artisti esittäisi tällaisen biisin jossain muualla kuin ukrainalaisten(kin) edessä. No, en tiedä, onko menestymättömyyden taustalla ollut sitten tätä oudoksuntaa, mutta tämä oli ainakin oma ensireaktioni. :miettii:
My anxiety attacks :kisu:

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2039
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Sveitsi 2023: Remo Forrer – Watergun

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Hienoa, että tämä pääsi finaaliin ja että Suomen raati antoi tälle peräti kympin! Todella koskettavat sanat ja kaunis sävellys. Tosin kertsin loppuosa on kopsattu Unkarin viisusta -16 ja siitä en pitänyt. Heikoin lenkki tässä oli kuitenkin Remo, laulu oli paikoin väkinäistä. Kun finaalin pikakertauksessa Remon laulu tuskin kuului ja esiintymisnumerokin oli kolme oli arvattavissa ettei pärjää yleisöäänissä. Mutta Sveitsi on koko 20-luvun lähettänyt korkeatasoisia biisejä viisuihin, hyvä!
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Lukittu