Ukraina 2023: Tvorchi – Heart of steel

Euroviisut 2023 Britanniassa
Lukittu

Tvorchi – Heart of steel

*****
6
5%
****
24
21%
***
56
48%
**
20
17%
*
10
9%
 
Ääniä yhteensä: 116

CottonJoel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5208
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13

Re: Ukraina 2023: Tvorchi – Heart of steel

Viesti Kirjoittaja CottonJoel »

Ihan hyvä kappale miellyttävällä soundilla. Kolme ja puoli tähteä

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42713
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ukraina 2023: Tvorchi – Heart of steel

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Näyttää tyylikkäältä, kuten Ukraina liki aina, mutta vähän ne palloveikot häiritsevät keskittymistäni.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: Ukraina 2023: Tvorchi – Heart of steel

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Venäjä oli ampunut ohjuksia Tvorchin kotikaupunkiin juuri sillä hetkellä, kun hän esiintyi lavalla. Hitto miten halveksittavaa.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3534
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ukraina 2023: Tvorchi – Heart of steel

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Aika selvää oli jo etukäteen että telepisteitä tuli Ukrainalle ihan mukavasti. Tällaisella biisillä tuskin olisi tullut samanlaista pottia jos se olisi ollut vaikkapa Brittien, Norjan tai Sveitsin.

Mun mielestä tämä oli todella tyylikäs veto Ukrainalta juuri tähän hetkeen. Synkkä biisi ja esitys, mutta ei liian alleviivaava. Eräs tuttuni sanoi että ”Ukrainan biisi on kivan moderni, eikä mikään sotaruikutus”.

Esitys oli mielestäni vaikuttava, ja yllättävän vähän siitä olen kehuja nähnyt/kuullut. Ehkä tällaista estetiikkaa ei sitten koeta niin hienoksi kuin miten mä sen koen? Enkä nyt siis puhu esiintyjien asuista tms, vaan tuosta kaikesta muusta visuaalisesta mitä lavalla nähtiin.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42713
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ukraina 2023: Tvorchi – Heart of steel

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Juuri ajattelin, että eipä ole tullut vielä visuaalista puolta kehaistua. Se leijuva ukkeli oli jäätävän upea.

Biisi kyllä vähän junnasi. Ehkei salin akustiikka onnistunut toistamaan raskaita soundeja niin jyhkeinä (betonibrutalistisina) kuin olisin halunnut.

Jännä veto Ukrainalta valita "koti"kisoihin parin omakielisen menestyskappaleen jälkeen englanninkielistä, mutta duo lienee maassaan todella suosittu. Ja pärjäsihan nuo paremmin kuin Ukrainan aiemmat kotikisakapat. Miksi niitä kotona aina edustaa miehet?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6584
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ukraina 2023: Tvorchi – Heart of steel

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Tämä tosiaan oli Ukrainan viisuksi aika erilainen, mitä odotin. Kuvittelin, että kotikisavuonna olisi haluttu tuoda ukrainalaista kulttuuria kappaleen muodossa esille oikein kunnolla. Se on myös yksi asia, mistä olen Ukrainasta viime vuosina pitänyt ja mitä toivoisin Suomenkin joskus kokeilevan. Oman musiikkikulttuurin saaminen biisiin modernilla tavalla.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2024
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Ukraina 2023: Tvorchi – Heart of steel

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Surkea mikä surkea. Miten voivatkin lähettää jotain näin aneemista, ilman empatiapisteitä olisi ollut viimeisten joukossa. Jossain American Song Contestissa olisi voinut kuulla jotain tällaista. Miten sodassa oleva maa pystyy yleensä osallistumaan viisuihin??? Eikö laulajien pitäisi olla taistelemassa? Ja keitä olivat ne katsomossa riehuneet ukrainafanit?
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1653
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: Ukraina 2023: Tvorchi – Heart of steel

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Hapa kirjoitti: 16 Touko 2023, 02:01 Ja keitä olivat ne katsomossa riehuneet ukrainafanit?
Sotaa paenneille ukrainalaisille oli osoitettu kiintiö ilmaisia paikkoja
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1745
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Ukraina 2023: Tvorchi – Heart of steel

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Sodasta on vapautettu ihmisiä samanmoisilla perusteilla kuin Suomessakin vapautetaan asevelvollisuudesta. Ei jokainen voi tai kannata olla rintamalla. Ukrainassa sodasta on vapautettu myös vähintään kolmen lapsen isät. Eivätkä kaikki sotakelpoiset ole sotimassa.

Asevelvollisten joukko ei voi poistua maasta ilman lupaa, mutta luvan kanssa voi poistua. PR-työ omissa viisuissa on varsin riittävä syy siihen.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42713
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ukraina 2023: Tvorchi – Heart of steel

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Ukrainassa kun ei ole ollut mitään yleistä asevelvollisuuttakaan, niin onko resursseja pikakouluttaa kaikki sotilaiksi, ja jakaa kaikille ase ja muut varusteet?

Ja tosiaan tunnettuja artisteja ja urheilijoita on pr-tehtävissä, katsotaan että palvelevat parhaiten sillä tavoin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3534
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ukraina 2023: Tvorchi – Heart of steel

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Mä pohdin sitä miksi sodassa olevan maan pitäisi olla poissa viisuista. Eikö ole tärkeää näyttää ettei edes sota pysäytä heitä tekemästä normaaleja asioita?

Tuli epäoikeudenmukainen olo kun 2015 Ukraina jättäytyi viisuista pois ja Venäjä lähes voitti samana vuonna. Nykyään (ja mun mielestä jo silloin) tuollainen tuntuu suorastaan pöyristyttävältä vaikka itsekin 2015 Venäjän biisistä pidin.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2024
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Ukraina 2023: Tvorchi – Heart of steel

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Rousku kirjoitti: 16 Touko 2023, 16:37 Ja tosiaan tunnettuja artisteja ja urheilijoita on pr-tehtävissä, katsotaan että palvelevat parhaiten sillä tavoin.
Onhan se noinkin. Tehtiinhän Suomessakin sotavuosina ennätysmäärä elokuvia ja ne olivat vielä lähinnä hilpeitä komedioita. Kansa halusi edes hetkeksi unohtaa sodan kamaluudet mikä on hyvin ymmärrettävää. Tuskin Tauno Palo ja Ansa Ikonenkaan mihinkään sotimiseen osallistuivat, vaan tekivät leffoja putkessa.
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ukraina 2023: Tvorchi – Heart of steel

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Hapa kirjoitti: 17 Touko 2023, 03:47 Tehtiinhän Suomessakin sotavuosina ennätysmäärä elokuvia ja ne olivat vielä lähinnä hilpeitä komedioita. Kansa halusi edes hetkeksi unohtaa sodan kamaluudet mikä on hyvin ymmärrettävää. Tuskin Tauno Palo ja Ansa Ikonenkaan mihinkään sotimiseen osallistuivat, vaan tekivät leffoja putkessa.
OT, mutta 1940-luvun suomalaiselokuvat ovat ihania. :ihana:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2024
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Ukraina 2023: Tvorchi – Heart of steel

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Serduchka kirjoitti: 17 Touko 2023, 12:46 OT, mutta 1940-luvun suomalaiselokuvat ovat ihania. :ihana:
Yllätyin, että olet tuota mieltä... :peukku:

Onko se tummempi kaveri ukrainalaisia lainkaan? Mä en ole muuten tykännyt juuri muista Ukrainan viisuista kuin upeasta Gravitysta ja hauskasta Lasha Tumbaista...
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ukraina 2023: Tvorchi – Heart of steel

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Hapa kirjoitti: 18 Touko 2023, 03:18
Serduchka kirjoitti: 17 Touko 2023, 12:46 OT, mutta 1940-luvun suomalaiselokuvat ovat ihania. :ihana:
Yllätyin, että olet tuota mieltä... :peukku:
Ai jaa. :mrgreen: Mä olen jo pitkään katsellut mm. niitäkin täältä.

:loppu:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Lukittu